abonnement Unibet Coolblue
pi_190343359
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 13:29 schreef Z het volgende:

[..]

Minder vaak een scheve ketting. Keuze gaat tussen 36 of 39 denk ik.
Voor op het vlakke kun je met een 39er prima uit de voeten, zelf vind ik de 36 in de heuvels / bergen wel prettig, maar ik ben niet zo'n superklimmer
pi_190343444
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:33 schreef Blik het volgende:

[..]

Lekker hoor, ik zit ook 2-3x in de week te zwiften, nog geen races gedaan. Met name bezig om de basisconditie weer een beetje op peil te krijgen. Vanavond weer 2u op lage intensiteit
Ja ik ook vanavond 2u rustig. Maar ga dan een zelf gemaakte workout doen, anders konden we wel even op fietsen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_190343563
quote:
2s.gif Op maandag 9 december 2019 11:06 schreef Z het volgende:
Ik wil mijn kleine kettingblad voor (34) vervangen voor een grotere. Kunnen jelui wat aanraden (36, 39, 46)? Als je bij Mantel kijkt, lijkt dat 46 blad een binnenblad maar het ziet er wel anders uit dan de 36 en 39. Ik heb nu een 50-34 crank.
46 binnenblad met 50 buitenblad brengt niets natuurlijk, kun je beter met een enkel tandwiel voren gaan rijden.

Met een 50 als buitenblad, zou ik het toch echt op een 34 houden. Er is teveel overlap tussen 36/39 en 50. Als je met 36 of 39 wilt gaan rijden zou ik ook het buitenblad vervangen voor 52/53.
Ik rijd met 39/52 in ieder geval. En achter een 11-28, daarmee kom ik in de Limburgse Heuvels overal boven. Mocht ik een keer richting hooggebergte gaan, dan gooi ik de 36 er wel op voren.

Ook ik ben geen superklimmer overigens.

Edit:
Even de mantel link bekeken, dat 46 is een buitenblad trouwens. Voor een 46/36 combinatie. Staat ook op het tandwiel zelf overigens. :)
quote:
Let op:
Een 46-tands buitenblad wordt gemonteerd met andere bladbouten. Je hebt hiervoor deze speciale Shimano Ultegra R8000 Bladbouten nodig.
pi_190344197
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 13:51 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

46 binnenblad met 50 buitenblad brengt niets natuurlijk, kun je beter met een enkel tandwiel voren gaan rijden.

Met een 50 als buitenblad, zou ik het toch echt op een 34 houden. Er is teveel overlap tussen 36/39 en 50. Als je met 36 of 39 wilt gaan rijden zou ik ook het buitenblad vervangen voor 52/53.
Ik rijd met 39/52 in ieder geval. En achter een 11-28, daarmee kom ik in de Limburgse Heuvels overal boven. Mocht ik een keer richting hooggebergte gaan, dan gooi ik de 36 er wel op voren.

Ook ik ben geen superklimmer overigens.

Edit:
Even de mantel link bekeken, dat 46 is een buitenblad trouwens. Voor een 46/36 combinatie. Staat ook op het tandwiel zelf overigens. :)
[..]

Thanks! Bij jou zijn er nog wat heuvels in de buurt, hier (Amsterdam) is het allemaal plat. Ik ga voor een 39 denk ik. Kost ook maar 15 piek, kan ik geen buil aan vallen natuurlijk.
Aldus.
  maandag 9 december 2019 @ 14:43:58 #280
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_190344550
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 11:31 schreef Patroon het volgende:
Ik heb sinds kort een Wahoo Kickr Core icm met Zwift en dat is behoorlijk verslavend. Het fietsgevoel op een Kickr is ook 100x beter dan mijn oude Tacx.

Vrijdag een wedstrijdje gedaan van 53minuten in de B categorie (3 wkg - 3.9wkg) en 5e geworden van de 21 :P. Na 5min en hf 180+ dacht ik wel ff "waar ben ik mee bezig" maar daarna kwam ik er door. Behoorlijk taaie sessie. Uiteindelijk 4.1wkg over 53min.

https://www.zwiftpower.com/events.php?zid=266415
Haha, toch overstag gegaan...

Direct drive met zwift is inderdaad een totaal andere belevenis dan een oude taxc met een serietje op.

Nu gewoon wedstrijdjes afwisselen met wat workouts of rustige duurritjes buiten. Op zwiftpower kun je je zwift uitslagen goed vervolgen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_190344775
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 14:43 schreef No-P het volgende:

[..]

Haha, toch overstag gegaan...

Direct drive met zwift is inderdaad een totaal andere belevenis dan een oude taxc met een serietje op.

Nu gewoon wedstrijdjes afwisselen met wat workouts of rustige duurritjes buiten. Op zwiftpower kun je je zwift uitslagen goed vervolgen.
Zo ga ik het ook doen. Vanavond 1.5u rustige workout met wat laag en hoog D1 en 2x tempo blokje. Woensdag buiten 2u of anders weer rustig op Zwift. Weekends buiten of door de week avonds met droog weer. Vrijdag wellicht weer wat intensief werk op Zwift.

Ik ben nu bezig met een Rocker Plate om het fietsgevoel van de weg wat meer te simuleren en misschien komt erop den duur nog een Wahoo Kickr Climb

[ Bericht 7% gewijzigd door Patroon op 09-12-2019 15:21:57 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_190349047
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 18:13 schreef ddx het volgende:
Aangehaakt bij de watertoren ploeg vanmorgen, alleen na 30km kon ik niet meer verder :
[ afbeelding ]

Persoon naast me gleed uit in bocht, zagmezelf al op de grond liggen. (ik reed aan buitenkant bocht)
Maar op de een of andere manier bleef ik wel overeind, hij tikte mij wel aan.
Toen ik stil stond dacht ik eerst dat spatbord los was gekomen, tot ik wat beter keek.
Band was nog wel netjes op druk gebleven.
Bij cafe om de hoek maar thee met appeltaart besteld en lift naar huis geregeld.

Daarna maar andere fiets gepakt en rondje van 90km gemaakt.
Fascinerend beeld! Zijn dit nou de carbon of alu racing quattro's?
Aangezien de nippels op de plaats zitten waar de spaken door de velg gaan, zou je zeggen dat de velg uit 1 geheel bestaat en niet zijn opgebouwd uit een velg en een gelijmde kap zoals bij de oude Cosmic Carbon. Dan is het raar dat de velg daar splijt en bovendien de band gewoon blijft zitten! Blijkbaar is het velgbed sterk genoeg om de tegenkracht te leveren.
  maandag 9 december 2019 @ 18:08:06 #283
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190349108
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 18:04 schreef eentwee het volgende:

[..]

Fascinerend beeld! Zijn dit nou de carbon of alu racing quattro's?
Aangezien de nippels op de plaats zitten waar de spaken door de velg gaan, zou je zeggen dat de velg uit 1 geheel bestaat en niet zijn opgebouwd uit een velg en een gelijmde kap zoals bij de oude Cosmic Carbon. Dan is het raar dat de velg daar splijt en bovendien de band gewoon blijft zitten! Blijkbaar is het velgbed sterk genoeg om de tegenkracht te leveren.
Ik gok dat dit al wat oudere wielen zijn die enigzins doorgeremd zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190349118
quote:
14s.gif Op maandag 9 december 2019 14:28 schreef Z het volgende:

[..]

Thanks! Bij jou zijn er nog wat heuvels in de buurt, hier (Amsterdam) is het allemaal plat. Ik ga voor een 39 denk ik. Kost ook maar 15 piek, kan ik geen buil aan vallen natuurlijk.
50-39 was een redelijk veelvoorkomende combinatie bij triple crankstellen. Ik vind 50-34 ook helemaal niet fijn dus ik kan me je wens wel voorstellen! Ik neem aan dat de 39 die je op het oog hebt van dezelfde groepset is als de 50? Want bij sommige kettingbladen werkt het niet goed om verschillende series/merken te mixen omdat ze net iets anders zijn gespatieerd t.o.v. het verticale vlak. Dan heb je kans dat het schakelen vooraan minder goed gaat verlopen.
pi_190352924
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 18:04 schreef eentwee het volgende:

[..]

Fascinerend beeld! Zijn dit nou de carbon of alu racing quattro's?
Aangezien de nippels op de plaats zitten waar de spaken door de velg gaan, zou je zeggen dat de velg uit 1 geheel bestaat en niet zijn opgebouwd uit een velg en een gelijmde kap zoals bij de oude Cosmic Carbon. Dan is het raar dat de velg daar splijt en bovendien de band gewoon blijft zitten! Blijkbaar is het velgbed sterk genoeg om de tegenkracht te leveren.
carbon quattro's
en versleten valt wel mee, dat gaat niet zo snel bij carbon velgen
spaken zijn gewoon extreem sterk (te sterk misschien) 1 spaak zat 2 keer door onderste derailleurwieltje gewikkeld
  maandag 9 december 2019 @ 21:22:57 #286
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190353102
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 21:14 schreef ddx het volgende:

[..]

carbon quattro's
en versleten valt wel mee, dat gaat niet zo snel bij carbon velgen
spaken zijn gewoon extreem sterk (te sterk misschien) 1 spaak zat 2 keer door onderste derailleurwieltje gewikkeld
Is de velgrand ook van carbon? Lijkt eerder op alu vanaf de foto.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190354423
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 21:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Is de velgrand ook van carbon? Lijkt eerder op alu vanaf de foto.
is volledig carbon
  maandag 9 december 2019 @ 22:26:46 #288
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190354488
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:22 schreef ddx het volgende:

[..]

is volledig carbon
Dat is apart. Ik had verwacht dat je velg zou versplinteren ipv vouwen zoals het op de foto lijkt. Tot zo ver het verhaal wat iedereen roept dat carbon altijd versplintert. Bedankt voor het uitzoeken :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_190354524
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is apart. Ik had verwacht dat je velg zou versplinteren ipv vouwen zoals het op de foto lijkt.
Hij is ook deels versplintert / uit elkaar getrokken.
Maar ik had eerder verwacht dat spaken losgetrokken zouden worden, maar die hebben de velg uit elkaar getrokken zegmaar.

Al weet ik niet helemaal precies hoe ik nou geraakt ben, dus misschien ook deels tik tegen velg.
  FOK!fotograaf maandag 9 december 2019 @ 23:00:36 #290
73911 ultra_ivo
pi_190355071
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 18:08 schreef eentwee het volgende:

[..]

50-39 was een redelijk veelvoorkomende combinatie bij triple crankstellen. Ik vind 50-34 ook helemaal niet fijn dus ik kan me je wens wel voorstellen! Ik neem aan dat de 39 die je op het oog hebt van dezelfde groepset is als de 50? Want bij sommige kettingbladen werkt het niet goed om verschillende series/merken te mixen omdat ze net iets anders zijn gespatieerd t.o.v. het verticale vlak. Dan heb je kans dat het schakelen vooraan minder goed gaat verlopen.
50-39 zie ik dan weer als minder goed voor een triple, dan benut je de de triple minder goed onder Nederlandse omstandigheden. Bij een triple ga ik altijd uit van het middenblad als standaardblad, dat moet dus groot genoeg zijn. Ik kom dan uit op 40 of 42 (voor snel parcours als Trondheim-Oslo zou ik zelfs een 44 kiezen). Dan het buitenblad voor de afdalingen en het binnenblad voor de echte beklimmingen. Ik kom dan voor mezelf meestal uit op de volgende effectieve combinaties.
52-42-30 voor het lichtere werk, 50-40-28(of 30) voor allround en 50-39-26 voor volledige bepakking. Zou ik weer naar Trondheim-Oslo gaan dan zou ik kiezen voor 34-44-54.
pi_190359485
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 14:53 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik ben nu bezig met een Rocker Plate om het fietsgevoel van de weg wat meer te simuleren en misschien komt erop den duur nog een Wahoo Kickr Climb
Zelfbouw of 1 van de commercieel beschikbare?
  dinsdag 10 december 2019 @ 10:25:53 #292
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190359594
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 21:14 schreef ddx het volgende:

[..]

carbon quattro's
en versleten valt wel mee, dat gaat niet zo snel bij carbon velgen
spaken zijn gewoon extreem sterk (te sterk misschien) 1 spaak zat 2 keer door onderste derailleurwieltje gewikkeld
Dat klopt, probeer maar eens een spaak te breken met blote handen. Je krijgt het niet voor elkaar.
pi_190359688
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 23:00 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

50-39 zie ik dan weer als minder goed voor een triple, dan benut je de de triple minder goed onder Nederlandse omstandigheden. Bij een triple ga ik altijd uit van het middenblad als standaardblad, dat moet dus groot genoeg zijn. Ik kom dan uit op 40 of 42 (voor snel parcours als Trondheim-Oslo zou ik zelfs een 44 kiezen). Dan het buitenblad voor de afdalingen en het binnenblad voor de echte beklimmingen. Ik kom dan voor mezelf meestal uit op de volgende effectieve combinaties.
52-42-30 voor het lichtere werk, 50-40-28(of 30) voor allround en 50-39-26 voor volledige bepakking. Zou ik weer naar Trondheim-Oslo gaan dan zou ik kiezen voor 34-44-54.
Gister (om 21:50) een 39 besteld bij Mantel, vanochtend al in m'n postvakje. Lekker snel.

Zie hier onder een vergelijking met 39-50 en 34-50. Op papier ziet het er wel goed uit. Wat meer nuance, wat dichter bij elkaar. We gaan het merken. Een 44 lijkt me ook wel wat (als buitenblad). Shimano heeft alleen een 46 volgens mij.

Aldus.
pi_190359713
-knip-
pi_190360339
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 10:10 schreef McM77 het volgende:

[..]

Zelfbouw of 1 van de commercieel beschikbare?
Probeer hem zelf te maken.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_190360824
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 10:35 schreef Z het volgende:

[..]

Gister (om 21:50) een 39 besteld bij Mantel, vanochtend al in m'n postvakje. Lekker snel.

Zie hier onder een vergelijking met 39-50 en 34-50. Op papier ziet het er wel goed uit. Wat meer nuance, wat dichter bij elkaar. We gaan het merken. Een 44 lijkt me ook wel wat (als buitenblad). Shimano heeft alleen een 46 volgens mij.

[ afbeelding ]
Heb je nu een 11-28 of een 12-25?

Voor de 34 heb je een andere cassette gebruikt van bij de 39. ;)
  dinsdag 10 december 2019 @ 13:52:23 #297
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_190362104
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 11:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Probeer hem zelf te maken.
Benieuwd naar het resultaat.

Zelf weer in de sportschool bezig met mn Sufferfest abonnementje, geeft me net wat meer opties dan enkel de ingeroosterde lesjes.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_190362140
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 12:15 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Heb je nu een 11-28 of een 12-25?

Voor de 34 heb je een andere cassette gebruikt van bij de 39. ;)
Ik ga van 11-28 / 34-50 naar 12-25 / 39-50.
Aldus.
pi_190365077
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 december 2019 13:54 schreef Z het volgende:

[..]

Ik ga van 11-28 / 34-50 naar 12-25 / 39-50.
Dat kan ook natuurlijk. :D
  vrijdag 13 december 2019 @ 16:30:02 #300
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_190419549
De parcoursen in de CX competitie zijn dees winter zo blubberig slecht dat ik al teveel materiaal heb verwoest. Afgelopen keer weer en nu moet er wat gebeuren, de Campy derailleur loopt met lang gras wat tussen de jockeywheels draait vast en die zegt dan krak. Nu heb ik dus een set Sram rival shifters erop gezet en derailleurs. Goedkoper en hopelijk ook beter bestand tegen alle troep die ertussen gaat zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')