abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 11:46:32 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189479401
quote:
Witte rook in Brussel: “Brexit-akkoord is rond”



Er zou vanmorgen dan toch een akkoord over de brexit zijn gevonden. De EU-leiders komen vandaag en morgen in Brussel bijeen voor een volle top met als hoofdingrediënt het Britse vertrek uit de EU. Eerder vanmorgen hadden de Noord-Ierse unionisten, de gedoogpartner van Brits premier Boris Johnson, gezegd het voorlopige akkoord niet te steunen.

De Noord-Ierse Unionisten van DUP steunen het ontwerpakkoord over de brexit, dat zo goed als af zou zijn, niet. Dat lieten partijleiders Arlene Foster en Nigel Dodds vanmorgen weten. “Zoals het er nu voorstaat, kunnen we wat wordt voorgesteld rond douane en instemming niet steunen.” Rond 11.30 liepen dan de eerste berichten binnen dat er toch een akkoord was gevonden in het Berlaymont-gebouw in Brussel.

Stevige opdoffer
De afwijzing van de DUP was een stevige opdoffer voor premier Johnson. Brussel en Londen lijken nu al enkele dagen op de rand van een doorbraak over de brexit. Johnson zou serieuze toegevingen op tafel hebben gelegd over de Ierse grens, het grootste obstakel richting een deal. Concreet zou hij ingestemd hebben met douanecontroles in Noord-Ierse havens, wat een harde grens tussen EU-lidstaat Ierland en Noord-Ierland, dat deel uitmaakt van het Verenigd Koninkrijk, vermijdt. Zo’n grens mag er niet komen om onlusten in de regio te vermijden.

In de plaats daarvan komt er dan in de praktijk een soort grens te liggen in de Ierse Zee, tussen Noord-Ierland en de rest van het Verenigd Koninkrijk. Want goederen die bijvoorbeeld vanuit het Verenigd Koninkrijk de EU binnenkomen, moeten ergens gecontroleerd worden. Tegelijkertijd blijft Noord-Ierland in theorie wel in het Britse douanestelsel, een belangrijke voorwaarde voor de Britten.

Losse eindjes
Cruciaal in het hele pakket zijn naast de douaneregelingen ook de modaliteiten rond instemming. Johnson had voorgesteld om de Noord-Ieren elke vier jaar de kans te geven zich opnieuw uit te spreken over het regime. Maar een de facto veto voor de Noord-Ierse regering kon voor de Europese Unie niet door de beugel.

Daarnaast zijn er ook losse eindjes rond de btw: voor de handel met Ierland zou Noord-Ierland in het Europese btw-stelsel moeten blijven, maar dan moet er een nieuw mechanisme komen voor handel met de rest van het Verenigd Koninkrijk.

Onaanvaardbaar
De Noord-Ierse unionisten van DUP maken nu duidelijk dat ze wat op dit moment op tafel ligt, niet kunnen steunen. Voor hen is het onaanvaardbaar dat Noord-Ierland een andere behandeling zou krijgen dan de rest van het Verenigd Koninkrijk. De Unie is voor hen heilig.

“We hebben voortdurende gesprekken gehad met de regering. Zoals het er nu voorstaat, kunnen we niet steunen wat wordt voorgesteld rond douane en instemming, en er is te weinig duidelijkheid over de btw”, klinkt het vanochtend in het statement. “We zullen blijven verder werken met de regering om een redelijk akkoord te sluiten dat werkt voor Noord-Ierland en de economische en grondwettelijke integriteit van het Verenigd Koninkrijk beschermt.”

De steun van de DUP voor een akkoord is cruciaal: Johnsons regering heeft geen meerderheid in het Lagerhuis, en bovendien stemmen heel wat harde brexiteers in Johnsons eigen partij hun stemgedrag af op dat van de Noord-Ierse Unionisten. Ten laatste zaterdag moet het parlement zijn zegen geven als er een akkoord is, anders is Johnson wettelijk verplicht opnieuw uitstel van de brexit te vragen, tot na 31 oktober.



“Wij willen een deal”
Europees Commissievoorzitter Jean-Claude Juncker heeft vanmorgen voor aanvang van de top gesproken met Johnson. De brexitteams van het Verenigd Koninkrijk en de EU blijven “in contact”, tweette Junckers woordvoerder daarna. “Elk uur en elke minuut voor de EU-top telt. Wij willen een deal”, aldus de Europese Commissie.

De Europese top begint om half vier vanmiddag in Brussel. Mogelijk schuift EU-hoofdonderhandelaar Michel Barnier meteen aan om de stand van zaken toe te lichten. De brexit is nog altijd het eerste punt, maar zonder juridisch sluitende teksten over de boedelscheiding kunnen de staatshoofden en regeringsleiders geen definitief groen licht geven. Het is ook niet de bedoeling dat Johnson rechtstreeks met de andere Europese staatshoofden en regeringsleiders gaat onderhandelen.

Extra top?
Volgens de Duitse bondskanselier Angela Merkel is er “duidelijke vooruitgang geboekt tijdens de afgelopen dagen”, zo zei ze in een statement voor de Bundestag, het Duitse parlement. Mogelijk is er nog een extra Europese top nodig later in oktober, zei ze.

Op een onbekend tijdstip wordt het diner geserveerd en komen de buitenlandonderwerpen aan bod. De leiders bespreken de inval van Turkije in Noord-Syrië, en de volgens de EU illegale boringen van Turkije bij EU-land Cyprus. De beoogde uitbreiding met Noord-Macedonië en Albanië ligt ook op hun bord. Er is geen tijdstip voorzien voor de afsluitende persconferentie.



Blanco agenda
Morgen worden de 28 leiders om half tien ’s morgens verwacht voor nieuwe rondes. Ook hier heeft EU-president Donald Tusk de agenda blanco gelaten. Diplomaten verwachten te praten over de meerjarenbegroting van 2021 tot en met 2027. De aanstaande voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen komt haar prioriteiten voor de komende vijf jaar toelichten.

Ook de langetermijnstrategie voor klimaatverandering komt aan bod. Het is onbekend hoe laat de top eindigt en of de brexit morgen aan de orde komt.



https://www.hln.be/nieuws(...)rd-is-rond~a99fbd03/

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189479441
Nu nog door het Lagerhuis. Ben benieuwd wat de DUP gaat doen....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189479487
Afschieten in het Lagerhuis _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189479573
Er is dus een akkoord, met geen kans op slagen. Dat is dus zeg maar geen akkoord.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 11:58:59 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189479603
Wordt alsnog afgeschoten. Wedden.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 12:00:59 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189479636
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 11:51 schreef Drekkoning het volgende:
Afschieten in het Lagerhuis _O-
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 11:58 schreef Twiitch het volgende:
Wordt alsnog afgeschoten. Wedden.
Dat is niet te hopen. Zou fijn zijn als deze soap eindelijk afgelopen is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 17 oktober 2019 @ 12:02:22 #7
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189479664
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 11:58 schreef Twiitch het volgende:
Wordt alsnog afgeschoten. Wedden.
Dit dus :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189479769
Het zou pas breaking news zijn als het door het HoC komt. Die kans is minimaal.
pi_189479884
Nu doorpakken met de Nexit !!!! w/ w/ w/ w/ w/
  donderdag 17 oktober 2019 @ 12:32:19 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189480143
Ik ben benieuwd. Aan de EU heeft het iig niet gelegen.
pi_189480192
Overigens is dit een akkoord dat er al jaren lag :')
  donderdag 17 oktober 2019 @ 12:34:53 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189480193
quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 11:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nu nog door het Lagerhuis. Ben benieuwd wat de DUP gaat doen....
De Labour party is interessanter
pi_189480327
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:17 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:
Nu doorpakken met de Nexit !!!! w/ w/ w/ w/ w/
Is in Nederland totaal geen draagvlak voor. Als je uit de EU wil verhuis je maar lekker.
pi_189480432
quote:
6s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:00 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet te hopen. Zou fijn zijn als deze soap eindelijk afgelopen is.
DUP gaat geen ja stemmen hebben ze laten weten

Akkoord :W
pi_189480441
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De Labour party is interessanter
Corbyn heeft ook al laten weten niet in te stemmen. Groepje van 16 Labourers wel, maar daar heb je niks aan.
pi_189480445
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:17 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:
Nu doorpakken met de Nexit !!!! w/ w/ w/ w/ w/
Als The UK het kan kunnen wij het ook! w/ <O) 8} *O* ^)
  donderdag 17 oktober 2019 @ 12:49:43 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189480448
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:48 schreef Max23 het volgende:

[..]

DUP gaat geen ja stemmen hebben ze laten weten

Akkoord :W
De DUP is niet zo boeiend met hun paar zeteltjes. De Labour party heeft de beslissende rol.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 12:50:00 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189480455
quote:
Kan nieuwe brexit-akkoord wel slagen? Grootste hindernis ligt in Londen



Op de valreep, net voor de start van de Europese top, hebben de onderhandelaars van de Europese Unie en de Britse regering een nieuw akkoord bereikt over de brexit. Maar vooraleer dit akkoord kan slagen en het Verenigd Koninkrijk wel degelijk uit de EU kan vertrekken, moeten er nog enkele struikelblokken overwonnen worden.

Het akkoord kreeg al groen licht van de Europese Commissie en ook de Britse premier Boris Johnson schaart zich erachter. Johnson noemt het zelfs een “geweldig akkoord”. Deze namiddag is het aan Europees president Donald Tusk om op de Europese top, die om 15 uur van start gaan, ook de goedkeuring van de Europese lidstaten te zoeken. Juncker beveelt Tusk alvast aan om de instemming van de 27 andere staatshoofden en regeringsleiders te zoeken. Ook het Europees Parlement moet nog zijn zegje doen over het akkoord.

Johnson wacht nadien de aartsmoeilijke taak het akkoord door het Britse Lagerhuis te loodsen, tijdens een zitting op zaterdag. Het Britse parlement stemde het eerdere brexitakkoord van Johnsons voorganger Theresa May tot drie keer toe weg.

Johnsons regering heeft geen meerderheid en lijkt ook niet op de steun van gedoogpartner DUP te moeten rekenen. De Noord-Ierse unionisten gaven deze ochtend al aan dat ze niet achter de concessies van de regering staan. Vermoed werd dat Johnson hen zou proberen te overtuigen, maar dat lijkt mislukt. “Onze eerdere verklaring blijft geldig”, reageerde de partij vlak na de aankondiging van de nieuwe deal al.

De steun van de DUP lijkt nochtans cruciaal voor de ratificatie in Westminster. De DUP telt slechts tien parlementsleden, maar de radicale brexiteers binnen Johnsons eigen partij stemmen hun stemgedrag af op dat van de Noord-Ieren. Als Johnson die stemmen niet aan boord krijgt, moet hij al rekenen op heel wat parlementsleden van de oppositie.

Ook dat laatste lijkt onmogelijk, want de oppositie ruikt bloed en gunt Johnson niets. Labour-voorzitter Jeremy Corbyn heeft het nieuwe akkoord intussen al verworpen en noemt het “nog slechter dan die van Theresa May”. “Dit uitverkoop-akkoord brengt het land niet dichter bij elkaar en moet verworpen worden. De beste manier om brexit te regelen is door de mensen een finale stem te geven in een referendum.” Maar mogelijk zal Labour zaterdag de keuze krijgen tussen ‘deze deal’ of ‘geen deal’.

Faalt Johnson bij de stemming, dan is hij wettelijk verplicht om uitstel te vragen, tot na 31 oktober, én bereikt de politieke chaos in Londen een nieuw hoogtepunt. Mogelijk treedt Johnson dan af om verkiezingen af te dwingen. Gaat het Lagerhuis akkoord, dan is het einde van het Britse EU-lidmaatschap na 46 jaar op 1 november een feit.

https://www.hln.be/nieuws(...)-in-londen~ac80ac16/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 17 oktober 2019 @ 12:52:19 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189480513
Maar dat wordt dus weer een herhaling van begin dit jaar.
pi_189480627
Theresa May had ook een deal! Dit zegt nog helemaal niks...
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  donderdag 17 oktober 2019 @ 12:59:44 #21
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189480656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:32 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd. Aan de EU heeft het iig niet gelegen.
Nee aan de EU ligt het nooit :') :') :') :')

EU is het grootste groeiende gedrocht dat er ooit bedacht is :r
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189480670
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:49 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Als The UK het kan kunnen wij het ook! w/ <O) 8} *O* ^)
Jij wil van Nederland een derdewereldland maken? Dan moet je voor een Nexit stemmen.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:01:15 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189480685
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:59 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Nee aan de EU ligt het nooit :') :') :') :')
Nee die hebben dit prima gedaan den de UK vele kansen gegeven

Natuurlijk zijn daar de alt-right krijsers om daar leugens over te gaan verspreiden
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:02:32 #24
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189480707
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee die hebben dit prima gedaan den de UK vele kansen gegeven

Natuurlijk zijn daar de alt-right krijsers om daar leugens over te gaan verspreiden
De EU is gewoon een gedrocht met de huidige koers die het vaart :') :r
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:03:11 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189480712
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Jij wil van Nederland een derdewereldland maken? Dan moet je voor een Nexit stemmen.
Ach dat moet dan maar. Want om allerlei dictatuurplannetjes van alt-right te kunnen uitvoeren is die EU maar lastig
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:06:23 #26
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189480767
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach dat moet dan maar. Want om allerlei dictatuurplannetjes van alt-right te kunnen uitvoeren is die EU maar lastig
Want iedereen die eventueel wil onderzoeken hoe het met een Nexit zit is een alt-right racist en facist juist ja :')

Vermoedelijk beticht je mensen van alt-right met generaliseren wat je zelf ook doet.
Triest figuur ben je :r
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189480772
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:02 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

De EU is gewoon een gedrocht met de huidige koers die het vaart :') :r
Goede argumenten bij deze one-liners.
pi_189480805
Interessant om te volgen hoe het na de Brexit met de UK zal gaan. Zij zullen ook volgen hoe het met ons ECB-circus af zal lopen.
pi_189480811
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:06 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Want iedereen die eventueel wil onderzoeken hoe het met een Nexit zit is een alt-right racist en facist juist ja :')

Vermoedelijk beticht je mensen van alt-right met generaliseren wat je zelf ook doet.
Triest figuur ben je :r
Uit elk onderzoek komt naar voren dat maar 20% in Nederland voorstander is van een Nexit. Waarom hier geld aan verspillen als er totaal geen draagvlak voor is? Eerst maar eens afwachten hoe de Britten het gaan doen na hun vertrek. Die voorspellingen zijn somber. Zelfs die hard Brexiteers erkennen dat het 10+ jaar kan duren voor economisch herstel kan optreden. Die prijs willen zo voor soevereiniteit betalen kennelijk.
pi_189480932
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is in Nederland totaal geen draagvlak voor. Als je uit de EU wil verhuis je maar lekker.
Daar is zeer zeker een meerderheid voor!

Ben je de referenda vergeten?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:16:39 #31
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189480936
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:08 schreef Dutchguy het volgende:
Interessant om te volgen hoe het na de Brexit met de UK zal gaan. Zij zullen ook volgen hoe het met ons ECB-circus af zal lopen.
De ECB en Brexit staan volkomen los van elkaar, aangezien het VK uberhaupt niet in de muntunie zit.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:17:16 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189480946
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:06 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Want iedereen die eventueel wil onderzoeken hoe het met een Nexit zit is een alt-right racist en facist juist ja :')

Vermoedelijk beticht je mensen van alt-right met generaliseren wat je zelf ook doet.
Triest figuur ben je :r
Ja over het algemeen komen degenen die ondanks alle feiten nog steeds die Nexit willen doordrammen doorgaans uit de alt-right hoek.

De EU zit immers hun agenda in de weg

Of ze zijn gewoon dom. Dat kan ook.
pi_189480955
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Jij wil van Nederland een derdewereldland maken? Dan moet je voor een Nexit stemmen.
Onzin en onnodige bangmakerij !
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:18:13 #34
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189480969
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Uit elk onderzoek komt naar voren dat maar 20% in Nederland voorstander is van een Nexit. Waarom hier geld aan verspillen als er totaal geen draagvlak voor is? Eerst maar eens afwachten hoe de Britten het gaan doen na hun vertrek. Die voorspellingen zijn somber. Zelfs die hard Brexiteers erkennen dat het 10+ jaar kan duren voor economisch herstel kan optreden. Die prijs willen zo voor soevereiniteit betalen kennelijk.
Dat onderzoek word zo gedraaid als het ze uitkomt.

Volgens mij was er namelijk ooit tegen de grondwet van Europa gestemd en toch doorgevoerd.

De EU gaat het volgende betekenen:

Eén leger, één bankensysteem, één belastingsysteem, één grondwet, één strafsysteem, etc....

Terwijl wij het hier beter voor elkaar hebben dan in de zuidelijke Europese landen.
Want wie betaalt er sinds begin jaren ’90 het meest juist ja Nederland moet meer betalen dan het terugkrijgt.

Staatsschulden van Griekenland/Italie en de toekomst zullen er wel meer bij komen.
De rente die nu op 0 staat waardoor onze pensioenen onder druk komen te staan.

En er zullen nog genoeg voorbeelden zijn.
Ik zeg ook niet dat we er perse uit moeten maar de huidige koerst is fout en dit zie ik met de huidige machten/partijen niet veranderen.
Zwitserland zit niet in de EU ze doen het prima. Dus de bangmakerij dan Engeland zomenteen problemen heeft zijn genoeg landen met een op zichzelf staande economie (met enkel samenwerkingsverdragen) die prima draaien.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:19:12 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189480986
quote:
13s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:17 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:

[..]

Onzin en onnodige bangmakerij !
De enige die bangmakerij en onzin verkopen zijn alt-right trollen.
pi_189481074
quote:
4s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:16 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:

[..]

Daar is zeer zeker een meerderheid voor!

Ben je de referenda vergeten?
Er is nog nooit een referendum geweest over het EU lidmaatschap in Nederland dus ik weet niet waar je op doelt?
pi_189481107
quote:
13s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:17 schreef Hahahaha..alweer.wachtwoo het volgende:

[..]

Onzin en onnodige bangmakerij !
Nederland is volledig afhankelijk van handel en economisch verweven met de EU. Onze economie gaat een enorme klap krijgen als we moeten handelen onder WTO tarieven. Noem maar eens een economisch succesvol land van vergelijkbare grote als Nederland dat niet bij de EU of andere grootmachten hoort? Hint: Zwitserland, Noorwegen en IJsland horen via de EER/EEA allemaal deels tot de EU.
pi_189481142
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nederland is volledig afhankelijk van handel en economisch verweven met de EU. Onze economie gaat een enorme klap krijgen als we moeten handelen onder WTO tarieven. Noem maar eens een economisch succesvol land van vergelijkbare grote als Nederland dat niet bij de EU of andere grootmachten hoort? Hint: Zwitserland, Noorwegen en IJsland horen via de EER/EEA allemaal deels tot de EU.
En de Nederlandse economie is onder andere met die reden groter dan die drie voorbeelden.
xxx
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:29:20 #39
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189481154
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De enige die bangmakerij en onzin verkopen zijn alt-right trollen.
Over niet al te lange tijd is uw medisch dossier over heel Europa in te zien.

Zomaar wat links naar gevaarlijke EU regelen zaken.

https://tweakers.net/nieu(...)ysteem-in-autos.html

https://tref.eu/nl/lissabon-verdrag/1874-lissabon-iii.html
Bij oproer of opstand kan de EU je de doodstraf op leggen.

De vrijheid van meningsuiting gaat fors worden ingeperkt. Als het aan de European Council on Tolerance and Reconciliation ligt, vieren uw kinderen binnenkort Sinterklaas zonder Zwarte Piet, mag u geen kritiek meer hebben op het Jodendom, het Christendom of de Islam, en worden reklames met schaars geklede vrouwen verboden.

De Europese Commissie probeert al vanaf 2010 een Europese belastingheffing in te voeren. Met het overhevelen van belastingheffing naar de EU verliest Nederland volledig zeggenschap over de besteding van de eigen inkomsten. De meeste lidstaten zijn hier tot nog toe tegen geweest. De roep vanuit Brussel om u rechtstreeks belasting aan Brussel te laten betalen blijft echter tot op heden aanhouden, en versterkt zelfs.

En zijn genoeg andere dingen te vinden dus ja de EU is een gedrocht zoals het nu is. :r :r :r
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189481180
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:18 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dat onderzoek word zo gedraaid als het ze uitkomt.


Volgens mij was er namelijk ooit tegen de grondwet van Europa gestemd en toch doorgevoerd.

De EU gaat het volgende betekenen:

Eén leger, één bankensysteem, één belastingsysteem, één grondwet, één strafsysteem, etc....

Terwijl wij het hier beter voor elkaar hebben dan in de zuidelijke Europese landen.
Want wie betaalt er sinds begin jaren ’90 het meest juist ja Nederland moet meer betalen dan het terugkrijgt.

Staatsschulden van Griekenland/Italie en de toekomst zullen er wel meer bij komen.
De rente die nu op 0 staat waardoor onze pensioenen onder druk komen te staan.

En er zullen nog genoeg voorbeelden zijn.
Ik zeg ook niet dat we er perse uit moeten maar de huidige koerst is fout en dit zie ik met de huidige machten/partijen niet veranderen.
Zwitserland zit niet in de EU ze doen het prima. Dus de bangmakerij dan Engeland zomenteen problemen heeft zijn genoeg landen met een op zichzelf staande economie (met enkel samenwerkingsverdragen) die prima draaien.
Maar natuurlijk. Heb je ook een onderbouwing van de dikgedrukte stelling?

Grondwetreferendum was raadgevend en os ook misbruikt als stem tegen de toen zittende regering die wel voorstander was

Zwitserland hoort via de EEA anders gewoon bij de EU. Krijgt in ruil voor toegang allerlei EU wetgeving opgedrongen zonder enige inspraak.

De EU kent zeker problemen en verbeterpunten, maar dat los je niet op met een Nexit. Daarmee pleeg je als klein land economische zelfmoord.
pi_189481241
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:06 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Want iedereen die eventueel wil onderzoeken hoe het met een Nexit zit is een alt-right racist en facist juist ja :')

Vermoedelijk beticht je mensen van alt-right met generaliseren wat je zelf ook doet.
Triest figuur ben je :r
Laat lekker gaan joh, er tegenin gaan is sowieso zinloos.
Vroegah had hij nog wel zinnige bijdragen, tegenwoordig komt het niet verder dan zwaar gefrusteerde posts met voornamelijk termen als witte boosmannen en alt-right.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:36:08 #42
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189481288
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:30 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Maar natuurlijk. Heb je ook een onderbouwing van de dikgedrukte stelling?

Grondwetreferendum was raadgevend en os ook misbruikt als stem tegen de toen zittende regering die wel voorstander was

Zwitserland hoort via de EEA anders gewoon bij de EU. Krijgt in ruil voor toegang allerlei EU wetgeving opgedrongen zonder enige inspraak.

De EU kent zeker problemen en verbeterpunten, maar dat los je niet op met een Nexit. Daarmee pleeg je als klein land economische zelfmoord.
Heb je ook een onderbouwing van de dik gedrukte stelling?
We zijn als land dan niet het grootst maar de aantal inwoners zijn we groter dan de meeste landen.
We staan ergens in de top10 in ieder geval.

En raadgevend tja vraag het dan niet als je er toch niks mee doet zoals het Oekraïne verdrag eigenlijk interesseert het ze dus geen reet.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189481306
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:33 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Laat lekker gaan joh, er tegenin gaan is sowieso zinloos.
Vroegah had hij nog wel zinnige bijdragen, tegenwoordig komt het niet verder dan zwaar gefrusteerde posts met voornamelijk termen als witte boosmannen en alt-right.
Aaaaw lekker uithuilen bij je alt-right buddies *;

even een greep van je postgeschiedenis doorgenomen, over dat 'zinnige bijdragen' en 'gefrusteerde posts' mag je eerst wel in de spiegel kijken. :')
nee, jij dan!
pi_189481321
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:36 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Heb je ook een onderbouwing van de dik gedrukte stelling?
We zijn als land dan niet het grootst maar de aantal inwoners zijn we groter dan de meeste landen.
We staan ergens in de top10 in ieder geval.

En raadgevend tja vraag het dan niet als je er toch niks mee doet zoals het Oekraïne verdrag eigenlijk interesseert het ze dus geen reet.
oh het gaat puur om inwonersaantallen? :D ja?
nee, jij dan!
pi_189481356
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:36 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Heb je ook een onderbouwing van de dik gedrukte stelling?
We zijn als land dan niet het grootst maar de aantal inwoners zijn we groter dan de meeste landen.
We staan ergens in de top10 in ieder geval.

En raadgevend tja vraag het dan niet als je er toch niks mee doet zoals het Oekraïne verdrag eigenlijk interesseert het ze dus geen reet.
Dat heb ik al onderbouwd. Nederland is afhankelijk van handel met vooral onze buurlanden die in de EU zitten en is economisch verweven met de EU economie. Als we vertrekken worden we een derde land voor het EU handelsblok. Dan moeten we de WTO tarieven gaan betalen, waardoor veel bedrijven failliet zullen gaan of vertrekken.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:41:32 #46
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189481361
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:38 schreef Gehenna het volgende:

[..]

oh het gaat puur om inwonersaantallen? :D ja?
Zonder inwoners ook geen economie immers consumeren inwoners en doen die t werk wat weer tot geld verdienen lijd.

Een land met 0 inwoners zal niks verdienen of wel dan ? :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:42:34 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189481374
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:29 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Over niet al te lange tijd is uw medisch dossier over heel Europa in te zien.

Zomaar wat links naar gevaarlijke EU regelen zaken.

https://tweakers.net/nieu(...)ysteem-in-autos.html

https://tref.eu/nl/lissabon-verdrag/1874-lissabon-iii.html
Bij oproer of opstand kan de EU je de doodstraf op leggen.

De vrijheid van meningsuiting gaat fors worden ingeperkt. Als het aan de European Council on Tolerance and Reconciliation ligt, vieren uw kinderen binnenkort Sinterklaas zonder Zwarte Piet, mag u geen kritiek meer hebben op het Jodendom, het Christendom of de Islam, en worden reklames met schaars geklede vrouwen verboden.

De Europese Commissie probeert al vanaf 2010 een Europese belastingheffing in te voeren. Met het overhevelen van belastingheffing naar de EU verliest Nederland volledig zeggenschap over de besteding van de eigen inkomsten. De meeste lidstaten zijn hier tot nog toe tegen geweest. De roep vanuit Brussel om u rechtstreeks belasting aan Brussel te laten betalen blijft echter tot op heden aanhouden, en versterkt zelfs.

En zijn genoeg andere dingen te vinden dus ja de EU is een gedrocht zoals het nu is. :r :r :r
De doodstraf nog wel. Zo te zien weer wat obscure alt-right blogs leeggetrokken.
pi_189481386
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:41 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Zonder inwoners ook geen economie immers consumeren inwoners en doen die t werk wat weer tot geld verdienen lijd.

Een land met 0 inwoners zal niks verdienen of wel dan ? :')
joh!

Nog een vraag, waar verdienen we in NL het meeste geld mee?
nee, jij dan!
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:43:55 #49
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189481397
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Dat heb ik al onderbouwd. Nederland is afhankelijk van handel met vooral onze buurlanden die in de EU zitten en is economisch verweven met de EU economie. Als we vertrekken worden we een derde land voor het EU handelsblok. Dan moeten we de WTO tarieven gaan betalen, waardoor veel bedrijven failliet zullen gaan of vertrekken.
Nogmaals waar is dat bewezen dat is wat word gezegd in praktijk is er nog geen enkel voorbeeld we zullen hopelijk over een tijdje zien hoe dit gaat bij de UK.
Ik hoop dat t ze voor de wind gaat en de rest die zich graag laat naaien door de EU flink uitlachen wie het laatst lacht lacht het best zeg maar.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189481445
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:43 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Nogmaals waar is dat bewezen dat is wat word gezegd in praktijk is er nog geen enkel voorbeeld we zullen hopelijk over een tijdje zien hoe dit gaat bij de UK.
Ik hoop dat t ze voor de wind gaat en de rest die zich graag laat naaien door de EU flink uitlachen wie het laatst lacht lacht het best zeg maar.
Dat geen enkel klein land het goed doet zonder bij een handelsgrootmacht te horen zegt wat mij betreft voldoende.

Alles wijst er op dat de Britten het economisch erg zwaar gaan krijgen de komende 10 jaar. Dit erkennen Brexiteers ook, maar die vinden soevereiniteit belangrijker.
pi_189481448
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:43 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Nogmaals waar is dat bewezen dat is wat word gezegd in praktijk is er nog geen enkel voorbeeld we zullen hopelijk over een tijdje zien hoe dit gaat bij de UK.
Ik hoop dat t ze voor de wind gaat en de rest die zich graag laat naaien door de EU flink uitlachen wie het laatst lacht lacht het best zeg maar.
oh dus waarom zou Nederland dan uit de EU moeten, gewoon even lekker een gokje wagen met de hele samenleving?
nee, jij dan!
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:47:24 #52
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189481460
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De doodstraf nog wel. Zo te zien weer wat obscure alt-right blogs leeggetrokken.
Jep er staan allemaal hakenkruizen op de sites wat ik lees en eigen volk eerst kreten.
Joden moeten dood vluchtelingen zijn minderwaardig en donkere mensen zijn gewoon apen.

Je hebt me door :')

Triest figuur dat je er bent alleen maar alt-right schreeuwen kun je

[ Bericht 0% gewijzigd door Nicksanders op 17-10-2019 13:53:53 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189481462
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De doodstraf nog wel. Zo te zien weer wat obscure alt-right blogs leeggetrokken.
De EU is altijd fel tegen capital punishment geweest en is gebonden aan de bepalingen uit het EVRM dat het verbied. Klopt dus niets van die bron.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:47:57 #54
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189481471


[ Bericht 100% gewijzigd door Nicksanders op 17-10-2019 13:48:34 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189481566
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:47 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Jep er staan allemaal hakenkruizen op de sites wat ik lees en eigen volk eerst kreten.
Joden moeten dood vluchtelingen zijn minderwaardig en donkere mensen zij gewoon apen.
Tip: Slechte en vooringenomen bronnen, proberen dat niet altijd te laten merken. Dat heet nou kritisch lezen.
nee, jij dan!
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:55:22 #56
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189481587
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:54 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Tip: Slechte en vooringenomen bronnen, proberen dat niet altijd te laten merken. Dat heet nou kritisch lezen.
Tip: Slaafs achter het NOS journaal en nu.nl aan lopen heeft ook weinig met kritisch lezen vandoen. :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189481629
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:55 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Tip: Slaafs achter het NOS journaal en nu.nl aan lopen heeft ook weinig met kritisch lezen vandoen. :')
Ik heb nog niets gebruikt van beide sites als bron hier, dus dit slaat werkelijk nergens op. :?

Jij komt echter wel met rare bronnen aanzetten, en nu probeer je infantiel met het vingertje te wijzen. Als mensen je daarop wijzen.
nee, jij dan!
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:58:43 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189481647
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:57 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik heb nog niets gebruikt van beide sites als bron hier, dus dit slaat werkelijk nergens op. :?

Jij komt echter wel met rare bronnen aanzetten, en nu probeer je infantiel met het vingertje te wijzen. Als mensen je daarop wijzen.
Sowieso, de reguliere media als vals afschilderen is een typisch alt-right eigenschap. Daar komen feiten die hen niet bevallen dus dat moet de mond gesnoerd.
pi_189481817
naoc007t twitterde op donderdag 17-10-2019 om 14:10:10 #BREAKING N. Ireland's DUP says 'unable to support' PM Johnson's draft Brexit deal https://t.co/SZb7WlWjxo https://t.co/MiISeYXBkT reageer retweet
pi_189482268
Mark is er blij mee zo te zien!
leven zoals het leven is
  donderdag 17 oktober 2019 @ 15:14:17 #61
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189482646
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sowieso, de reguliere media als vals afschilderen is een typisch alt-right eigenschap. Daar komen feiten die hen niet bevallen dus dat moet de mond gesnoerd.
Nee, mensen als alt-right bestempelen en alles wat ze zeggen automatisch afdoen als onzin is ''monden snoeren''.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 15:15:50 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189482668
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee, mensen als alt-right bestempelen en alles wat ze zeggen automatisch afdoen als onzin is ''monden snoeren''.
Nee hoor. Van mij mag je ratelen wat je wilt

Ik licht enkel de drijfveren toe
  donderdag 17 oktober 2019 @ 15:17:08 #63
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189482680
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:26 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nederland is volledig afhankelijk van handel en economisch verweven met de EU. Onze economie gaat een enorme klap krijgen als we moeten handelen onder WTO tarieven. Noem maar eens een economisch succesvol land van vergelijkbare grote als Nederland dat niet bij de EU of andere grootmachten hoort? Hint: Zwitserland, Noorwegen en IJsland horen via de EER/EEA allemaal deels tot de EU.
En waarom zou Nederland niet ook deels tot de EU kunnen behoren, in plaats van helemaal? Het is niet de economische unie waar mensen een probleem mee hebben, het is de politieke unie. Het is Emmanuel Macron die gewoon een wensenlijstje inlevert van wie er in de EU Commissie moeten komen en nog grotendeels zijn zin krijgt ook.

Waar wij op stemmen, dat boeit ze niet.
pi_189482723
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

En waarom zou Nederland niet ook deels tot de EU kunnen behoren, in plaats van helemaal? Het is niet de economische unie waar mensen een probleem mee hebben, het is de politieke unie. Het is Emmanuel Macron die gewoon een wensenlijstje inlevert van wie er in de EU Commissie moeten komen en nog grotendeels zijn zin krijgt ook.

Waar wij op stemmen, dat boeit ze niet.
Vind jij dat een verbetering dan? Dat je moet betalen tot toegang tot de economische unie en dan vervolgens 0 inspraak hebt over de richtlijnen en verordeningen die ook voor jou gelden?
pi_189482741
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee hoor. Van mij mag je ratelen wat je wilt

Ik licht enkel de drijfveren toe
Dat is ook inderdaad wel erg alt-right, Al schreeuwende verkondigen dat ze niet meer mogen schreeuwen
nee, jij dan!
  donderdag 17 oktober 2019 @ 15:23:47 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189482780
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:20 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dat is ook inderdaad wel erg alt-right, Al schreeuwende verkondigen dat ze niet meer mogen schreeuwen
Inderdaad. We kennen de alt-right trukendoos onderhand wel dus het beste is gewoon iedere keer een toelichting te geven welk onderdeeltje het is van hun gewenste dictatuur.
pi_189484014
Brexit: Juncker rules out Brexit extension - BBC News


Gelukkig komt er 31 okt een einde aan dit circus. De keuzes zijn nu alleen nog deal, no deal of revoke.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189484219
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:50 schreef Digi2 het volgende:
Brexit: Juncker rules out Brexit extension - BBC News


Gelukkig komt er 31 okt een einde aan dit circus. De keuzes zijn nu alleen nog deal, no deal of revoke.
Heel goed. Gewoon harde brexit en weer doorpakken vanaf daar.

Dit hele verhaal is een soort millennium bug die met een sisser afloopt.

Misleidende clickbait titel btw.
pi_189484247
Misleidende titel -O-
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_189484282
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:04 schreef Aether het volgende:
Misleidende titel -O-
Om welke reden dan wel?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_189484370
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Om welke reden dan wel?
Ik zou denken dat wanneer een 'akkoord rond is', alle betreffende partijen er dus mee ingestemd hebben. Zolang ze dat niet doen, kan zoiets imo moeilijk al een akkoord heten. Dit is meer een 'brexit-plan'.

Edit: En zelfs 'brexit-plan is rond' is wat overhaast wanneer er dus nog geen oplossing voor N-Ierland is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189484418
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is in Nederland totaal geen draagvlak voor. Als je uit de EU wil verhuis je maar lekker.
echt wel.
pi_189484559
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik zou denken dat wanneer een 'akkoord rond is', alle betreffende partijen er dus mee ingestemd hebben. Zolang ze dat niet doen, kan zoiets imo moeilijk al een akkoord heten. Dit is meer een 'brexit-plan'.
Als de EU-lidstaten ermee instemmen wat erg waarschijnlijk is dan zal de bereidheid vanuit de EU gering zijn verder uitstel te verlenen. 1 lidstaat welke tegen verder uitstel is voldoet al. Maar goed, het is nog geen gelopen race inderdaad.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 17 oktober 2019 @ 17:22:07 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189484570
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Vind jij dat een verbetering dan? Dat je moet betalen tot toegang tot de economische unie en dan vervolgens 0 inspraak hebt over de richtlijnen en verordeningen die ook voor jou gelden?
Doe geen moeite

Alt-right trollen gaan nooit in op feiten
  donderdag 17 oktober 2019 @ 17:47:55 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189485032
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:43 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Je komt nogal maniakaal over.

Doktersadvies: een weekje uitloggen, op adem komen, maak wat extra wandelingen of ga lekker sporten, begin met mediteren, zoek vrouwelijk gezelschap op.
Nee meer het ideale stempeltje waarop enkele users wel reageren, op discussie gaan ze toch niet in :')
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 17:49:06 #76
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189485050
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee meer het ideale stempeltje waarop enkele users wel reageren, op discussie gaan ze toch niet in :')
Als je niet steeds zwaait met dat belachelijke stempeltje. Dan wil ik best met je in discussie hoor.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189485059
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee meer het ideale stempeltje waarop enkele users wel reageren, op discussie gaan ze toch niet in :')
Maar alt-right is volgens jou een omvangrijk cultureel gevaar? Of roep je voor jezelf vooral een vijandbeeld op?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 17:52:54 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189485114
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:49 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Maar alt-right is volgens jou een omvangrijk cultureel gevaar? Of roep je voor jezelf vooral een vijandbeeld op?
Nee er hangen er hier gewoon nogal wat van rond.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 17:54:12 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189485133
quote:
6s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:49 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Als je niet steeds zwaait met dat belachelijke stempeltje. Dan wil ik best met je in discussie hoor.
Tja bij jullie is alles waar je het niet mee eens bent link

Dus ik ben niet de enige die handig stempeltjes zet
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 17:54:28 #80
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189485136
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee er hangen er hier gewoon nogal wat van rond.
Je noemde gisteren iedereen die de boerenprotesten steunde alt-right, waaronder mij. Waarom dan? Is nergens op gebasseerd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189485159
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

echt wel.
Schommelt rond de 20%. Overgrote meerderheid wil blijven.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 18:05:29 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189485291
quote:
6s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:54 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Je noemde gisteren iedereen die de boerenprotesten steunde alt-right, waaronder mij. Waarom dan? Is nergens op gebasseerd.
Niet iedereen. Maar enkele prominente figuren daar zeker wel.

Komen met het vaste patroonje van
-Milieuproblemen zijn allemaal onzin en leugens
-De buitenlanders hebben op een of andere manier ook schuld en zijn sowieso een complot
-De media zijn allemaal een groot complot en links omdat en geluiden op zijn die niet bevallen
-De democratische rechtstaat is er niet omdat er regeringen gevormd worden die niet jullie kleur hebben
-Je mag Jesse Klaver en Carola Schouten intimideren met dood en verkrachting, maar owee als je boze dingen over Baudet/Wilders zegt, dan is het demonisering en moet je je bek houden
-Alles dat stom is is links en vice versa
-Feiten en onderzoek worden genegeerd want links complot
-Chaos en ontwrichting zijn goed om eigen doelstellingen door te duwen

Meer alt-right dan dit kun je het ongeveer niet hebben

Ideaal natuurlijk om dan zo'n protest proberen te kapen
pi_189485353
pi_189485504
quote:
Dat ja.
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 19:01:42 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189486019
quote:
Hoe heeft hij ongelijk?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 19:03:36 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189486052
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:06 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Want iedereen die eventueel wil onderzoeken hoe het met een Nexit zit is een alt-right racist en facist juist ja :')

Vermoedelijk beticht je mensen van alt-right met generaliseren wat je zelf ook doet.
Triest figuur ben je :r
Tja, iedereen voor de EU of in ieder geval sceptisch over een Nexit is dan weer een land verradende cultuur-marxistische pion van Soros.

Toch?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 oktober 2019 @ 19:46:02 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189486764
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tja, iedereen voor de EU of in ieder geval sceptisch over een Nexit is dan weer een land verradende cultuur-marxistische pion van Soros.

Toch?
Jij hebt de trukendoos onderhand ook goed door.

Het is dan ook veel interessanter het daarover te hebben want als het om inhoud gaat dan negeren ze toch alles.
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 19:48:13 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189486817
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 19:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jij hebt de trukendoos onderhand ook goed door.

Het is dan ook veel interessanter het daarover te hebben want als het om inhoud gaat dan negeren ze toch alles.
Ik wacht gewoon op het moment - en dat gaat komen - waarop er weer een gigantisch complot geleid door de usual suspects wordt opgebraakt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 oktober 2019 @ 19:58:37 #89
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189487046
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee er hangen er hier gewoon nogal wat van rond.
Er hangen hier ook een hoop linkse gekkies rond
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 20:04:33 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189487190
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 19:58 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Er hangen hier ook een hoop linkse gekkies rond
Beschrijf eens wat 'links' volgens jou inhoudt?

Ben erg benieuwd, aangezien Hexagon fervent D'66'er is, en in weerwil van de beeldvorming, is die partij met geen mogelijkheid links te noemen. Doet men ook vaak met @KoosVogels; wellicht de meest rechtse user op heel Fok, maar wegens diens onwelgevallige ideeën omtrent bepaalde topics kennelijk een knetterlinkse persoon.

Ofwel: wat is 'links'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189487266
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is in Nederland totaal geen draagvlak voor. Als je uit de EU wil verhuis je maar lekker.
Juiste mensen vragen. Ik ben voor.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 20:08:59 #92
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189487304
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:07 schreef Chinless het volgende:

[..]

Juiste mensen vragen. Ik ben voor.
Ik ook
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:14:02 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189487430
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Beschrijf eens wat 'links' volgens jou inhoudt?

Ben erg benieuwd, aangezien Hexagon fervent D'66'er is, en in weerwil van de beeldvorming, is die partij met geen mogelijkheid links te noemen. Doet men ook vaak met @:KoosVogels; wellicht de meest rechtse user op heel Fok, maar wegens diens onwelgevallige ideeën omtrent bepaalde topics kennelijk een knetterlinkse persoon.

Ofwel: wat is 'links'?
Links is in de ogen van alt-right alles dat pro-milieumaatregelen, niet autoritair, niet reactionair en niet ultranationalistisch is.

Dat zijn best veel mensen
pi_189487551
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Doe geen moeite

Alt-right trollen gaan nooit in op feiten
Als het niet onze Hexagon cowboy is die daar weer eens op zn alt right stokpaardje voorbij komt galopperen.... :W

Wat betreft het ingaan op feiten wacht ik trouwens nog steeds op een reactie op deze post van mij, waar heel wat feitjes in staan;

quote:
Wat betreffende de ''alt right propaganda'', die ik volgens jou voor zoete koek slik; heb je hier voorbeelden van? Of heb je het dan over de dagelijkse nieuwsberichten die gaan over onze multi culti samenleving waarin de islam 9 van de 10 keer een (in) directe rol speelt die meestal, vanuit westers perspectief, niet als positief te duiden valt. Waarna je keer op keer moet lezen/horen dat er vrijwel niet echt iets tegen gedaan word?

Hoe vaak moeten we nog zwembadverhalen lezen?
Trouwstoeten?
In elkaar geslagen homo's?
Onderdrukte vrouwen?
Vrouwen die niet meer over straat durven?
Politie en ambulance medewerkers die belaagd/aangevallen worden?
Steek en schietpartijen op bruiloften?
Niqabsters die de wet negeren?
islamitische terreurnetwerken?
Mensen die 24/7 beveiliging nodig hebben omdat ze ergens kritiek op hebben?
Halal geslacht vlees dat op straat verkocht word?
Leraren die geen gezag meer hebben?
Leraren die taboe's vermijden?
Leraren die op non actief worden gesteld, na vermeende belediging?
Haatleerboekjes op basis scholen?
Eerwraak?
Genitiale verminking?
Kindbruidjes?
Polygamie?
Zuuraanvallen?
Moslims die de islam niet durven te verlaten?
Joden die doorlopend intimideert worden?
Sharia politie?
Moslimbendes die niet-islamitische meisjes misbruiken?
Bedreiging van oprecht islamitische islam hervormers?
Vrijheidsbeperkende maatregels tegen terreur?
Merkelblokjes?
Safe zones voor vrouwen?
Niet-moslims die in assielzoekers centa bedreigd worden?
Het anders benoemen van kerst?
Syriegangers?
Kinderen in vluchtelingenkampen die schreeuwen dat ze de ongelovigen gaan doden, want allah is groot?
Sharia praktijken die hier plaatsvinden, waarmee vrouwen hun rechten en vrijheden worden ontnomen?
Verpleegsters die door imams in het ziekenhuis genegeerd worden?
Vrouwen die naar ''alleen vrouwen'' sportscholen gaan wegens overlast?
''Duivels'' uitdrijvingen?
Oproepen tot cencuur in boeken en films waar de islam bespot word?
Een compleet islamitische wijk die onderdak bied aan een voortvluchtige islamitische terrorist?
Rellen door jongeren van voornamelijk noord afrikaanse afkomst?
Wijken die compleet overgenomen worden, waarbij vrouwen niet eens een cafe in mogen?
Cabaretiers die geen grapjes maken, waarvan moslims die als provocerend zouden kunnen ervaren?

Moet ik nog doorgaan?

Ik snap niet dat jij kunt beweren dat het bestaande systeem capabel en effectief genoeg is om deze overload aan kutzooi te beteugelen, want het blijft vooralsnog gewoon allemaal doorgaan.

Belangrijke disclaimer; Ik ben mij er zeker bewust van dat van het bovenstaande er zeker ook niet-moslims zijn die zich hier schuldig aanmaken. Ook een roomblanker kan zijn vrouw onderdrukken enz enz. Maar in dat specifieke voorbeeld gaat het om dat wat algemeen word ervaren als ''normaal'' Laat ik het er maar even bij zetten. Triets dat dat blijkbaar moet, maar anders krijg je van die onzinnige tegen beweringen, die de discussie om zeep helpen.

Voor al deze ding ben ik niet bang. Ik ben bezorgd om al die mensen die hier slachtoffer van zijn, en boos en telleurgesteld dat het al veels te lang door ettert. Duidelijk???

En dan nog het volgende;

''Die burgemeester van Keulen was niet zo'n slimme. Maar shit happens,''

Ik geef een uitgebreid voorbeeld, met meerder feiten en dat is het enige? Je hebt er geen antwoord op he? Want waarom heb je het niet over de ''adviezen'' van de imam? Je probeert het niet eens zo te draaien dat hij een uitzondering is, wat al aangeeft dat je weet dat dat niet het geval is. Dus heb je het er al helemaal niet meer over. Wie is hier nu de wegkijker?

Jij blijft maar continu draaien naar die alt righters, en geeft hun de schuld van alles. En continu maar anderen beschuldigen van het ''verplaatsen van de schijnwerpers''. Echt wtf? Weet jij wie hier diegene is die de ''alt right propaganda'' voor zoete koek slikt, maar op de verkeerde manier? JIJ.

En wie is hier nu diegene met irrationele ''angsten'' en obsessies voor nare stokpaardjes?

Maar hey, blijf jij maar toetsenbord verzetten tegen dat hele alt right bataljon van de ware racisten en vrouwenhaters, sterker nog; ik sta je bij hierin met mn toetsenbordje.

Alleen wat jammer nou dat je het laat afweten voor dat andere bataljon van ware racisten en vrouwenhaters waar ik mij tegen verzet, en je zelfs verzet tegen mij.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_189487559
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Beschrijf eens wat 'links' volgens jou inhoudt?

Ben erg benieuwd, aangezien Hexagon fervent D'66'er is, en in weerwil van de beeldvorming, is die partij met geen mogelijkheid links te noemen. Doet men ook vaak met @:KoosVogels; wellicht de meest rechtse user op heel Fok, maar wegens diens onwelgevallige ideeën omtrent bepaalde topics kennelijk een knetterlinkse persoon.

Ofwel: wat is 'links'?
In de ogen van Nick ben ik een linkse uitkeringstrekker, die maar eens heel rap een baan moet gaan vinden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:33:38 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189487866
quote:
4s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Als het niet onze Hexagon cowboy is die daar weer eens op zn alt right stokpaardje voorbij komt galopperen.... :W

Wat betreft het ingaan op feiten wacht ik trouwens nog steeds op een reactie op deze post van mij, waar heel wat feitjes in staan;
[..]

Ow die,

Ja je kan alle narigheid die er binnen 1,6 miljard moslims plaatsvind verzamelen en op opportunistische manier bijeen kneden in een mooi vijandsbeeld om er heel erg bang van te worden. Maar ik zie het nut niet zo. Tenzij je het wilt gebruiken om macht mee te krijgen. Maar ik geloof niet dat veel mensen die hier zo tegen moslims in het algemeen tekeer gaan zou zo zuiver op de graat zijn wat betreft het welzijn van anderen.

Alt-right verschilt ook veel minder van de radicale islam dan ze zelf willen beseffen.
pi_189488005
Er is geen verschil met alle ander ekeren vooralsnog. Eerst zaterdag afwachten
pi_189488121
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Schommelt rond de 20%. Overgrote meerderheid wil blijven.
bron? van een onafhankelijk instituut graag.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:49:27 #99
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189488197
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]


Alt-right verschilt ook veel minder van de radicale islam dan ze zelf willen beseffen.
De groepen met de grootste afkeer van elkaar, staan vaak het dichtst bijeen. Soennieten en Sji'ieten, protestanten en protestanten, protestanten en katholieken. De Nazi's arresteerden in 1932 al de communisten. Conservatief-rechts en extremistische moslims schelen dus ook niet al teveel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het heeft ook niet zoveel zin als Albert Heijn om je reclames te richten tegen de Praxis, je concurreert immers met de Jumbo die hetzelfde verkoopt in een andere verpakking.
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 20:50:16 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189488214
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

bron? van een onafhankelijk instituut graag.
Die zijn er legio, simpel even googelen.

Wat ik dan weer nergens lees is dat er een meerderheid voor een Nexit zou zijn. Echt NERGENS. Maar wellicht heb jij daar een bron voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:52:27 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_189488267
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:49 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Als The UK het kan kunnen wij het ook! w/ <O) 8} *O* ^)
Hoezo als de UK het kan ? Het wil ze niet echt goed lukken tot nu toe. :')
Ik pas voor dit soort toestanden. :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:52:54 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189488276
quote:
4s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:18 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat betreft het ingaan op feiten wacht ik trouwens nog steeds op een reactie op deze post van mij, waar heel wat feitjes in staan;
[..]

Het bericht dat je quote bestaat uit vragen en nul feiten...
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:53:22 #103
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189488285
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoezo als de UK het kan ? Het wil ze niet echt goed lukken tot nu toe. :')
Ik pas voor dit soort toestanden. :{w
Eerder is de UK een voorbeeld hoe het dus niet moet. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_189488289
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die zijn er legio, simpel even googelen.

Wat ik dan weer nergens lees is dat er een meerderheid voor een Nexit zou zijn. Echt NERGENS. Maar wellicht heb jij daar een bron voor.
social media, in omgeving etc. wie wil er nou zn vrijheden afstaan en betalen voor onzin aan de EU? geen weldenkend persoon, alleen een aantal mensen die elke dag naar de NOS kijken.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:54:44 #105
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189488317
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

social media, in omgeving etc. wie wil er nou zn vrijheden afstaan en betalen voor onzin aan de EU? geen weldenkend persoon, alleen een aantal mensen die elke dag naar de NOS kijken.
Welke vrijheid ben je kwijtgeraakt waar je zo aan hechtte, behalve misschien de vrijheid om bij elke grensovergang de douane te passeren?
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 20:56:00 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189488351
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

social media, in omgeving etc. wie wil er nou zn vrijheden afstaan en betalen voor onzin aan de EU? geen weldenkend persoon, alleen een aantal mensen die elke dag naar de NOS kijken.
Ja, nee, goeie bron.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:58:52 #107
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189488401
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

social media, in omgeving etc. wie wil er nou zn vrijheden afstaan en betalen voor onzin aan de EU? geen weldenkend persoon, alleen een aantal mensen die elke dag naar de NOS kijken.
Voorlopig is er geen partij met een meerderheid in Nederland die richting een nexit gaat.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_189488422
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ow die,

Ja je kan alle narigheid die er binnen 1,6 miljard moslims plaatsvind verzamelen en op opportunistische manier bijeen kneden in een mooi vijandsbeeld om er heel erg bang van te worden. Maar ik zie het nut niet zo. Tenzij je het wilt gebruiken om macht mee te krijgen. Maar ik geloof niet dat veel mensen die hier zo tegen moslims in het algemeen tekeer gaan zou zo zuiver op de graat zijn wat betreft het welzijn van anderen.

Alt-right verschilt ook veel minder van de radicale islam dan ze zelf willen beseffen.
Nee, het gaat om de houding zelf hierover. Niet de islam zelf. Of de brexit. Of het klimaat.

Het gaat er om dat mensen die kritisch over dit naïeve beleid zijn, te pas en te onpas weg worden gezet als alt right (of zoiets), waarbij feiten en voorbeelden genegeerd worden en waarbij de ander word verweten niet op de feiten in te gaan, zoals jij deed met het voorbeeld van de Keulse imam. En waarbij je de naïeve houding zelf wegpoetst, zoals je dat deed bij de Keulse burgemeester.

Een constructieve discussie saboterend.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_189488452
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Welke vrijheid ben je kwijtgeraakt waar je zo aan hechtte, behalve misschien de vrijheid om bij elke grensovergang de douane te passeren?
de vrijheid om bijvoorbeeld als land eigen monetair beleid te voeren. al die klimaatregels komen ook uit brussel.
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 21:02:36 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189488482
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

de vrijheid om bijvoorbeeld als land eigen monetair beleid te voeren. al die klimaatregels komen ook uit brussel.
Jij wil serieus de gulden terug?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189488505
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij wil serieus de gulden terug?
De gulden die al jaren aan de DMark was gekoppeld...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 21:04:10 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189488513
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:03 schreef Aether het volgende:

[..]

De gulden die al jaren aan de DMark was gekoppeld...
:D
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:04:28 #113
1234 HiZ
Istanbullu
pi_189488521
Die nieuwe deal is aanzienlijk slechter voor de Britten dan de oude.
pi_189488566
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij wil serieus de gulden terug?
maakt niet uit welke munt als je maar eigen beleid kan voeren. geen gestoorde italiaan aan t roer. waarom moeten we in de EU blijven volgens jou?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:06:31 #115
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189488569
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

de vrijheid om bijvoorbeeld als land eigen monetair beleid te voeren. al die klimaatregels komen ook uit brussel.
Die klimaatregels die bedoeld zijn om het leefklimaat te beschermen en een rat-race naar onleefbaarheid, korte termijn denken en overmatige exploitatie te voorkomen. Ja vet erg, dat er dat soort regels zijn. Waar is toch de tijd dat we lekker konden concurreren door fabrieken zwaveldampen uit te laten stoten, lood te verwerken in alles, we nog onze huizen konden plamuren met asbest, en dat het niet competitief was om dit níet te doen...

En heel Nederland maakt zich druk om de afwezigheid van eigen monetair beleid ja? Dat is de droom die de Afrikaanse landen wel leven maar wij niet?
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 21:07:02 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189488583
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

maakt niet uit welke munt als je maar eigen beleid kan voeren. geen gestoorde italiaan aan t roer. waarom moeten we in de EU blijven volgens jou?
Realpolitik. Eruit stappen is desastreus voor de Nederlandse economie, en dus vooral voor Jan Modaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189488603
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:32 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd. Aan de EU heeft het iig niet gelegen.
Hahahaha. Goede grap wel.
pi_189488666
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:52 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het bericht dat je quote bestaat uit vragen en nul feiten...
Feiten als vraag gesteld. Het is een feit dat van al die voorbeelden de islam de hoofdrol speelt, dat ik gaf als antwoord op de bewering dat ik "bang ben voord islam" en om aan te tonen dat mijn gezeik geen ongefundeerde alt right vreemdelingen gebash is.

En het Keulen voorbeeld laat voorbeelden zien van een manier van denken/handelen die haaks staan op onze zienswijze, en de naïeve houding als antwoord daarop die daar mee gepaard gaat. En hoe het feitelijk zo is dat we dat allemaal geleidelijk aan steeds meer als normaal gaan zien, net zoals mensen het maar normaal vinden dat (o.a) Wilders hier al vele vele jaren geen normaal vrij leven meer heeft.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_189488692
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Realpolitik. Eruit stappen is desastreus voor de Nederlandse economie, en dus vooral voor Jan Modaal.
beetje lastig om politiek te bedrijven op een continent met zoveel verschillende landen en economieen. Met jan modaal in europa gaat t ook niet best nu, in steeds meer landen gaan mensen de straat op om te protesteren.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:12:26 #120
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189488707
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die klimaatregels die bedoeld zijn om het leefklimaat te beschermen en een rat-race naar onleefbaarheid, korte termijn denken en overmatige exploitatie te voorkomen. Ja vet erg, dat er dat soort regels zijn. Waar is toch de tijd dat we lekker konden concurreren door fabrieken zwaveldampen uit te laten stoten, lood te verwerken in alles, we nog onze huizen konden plamuren met asbest, en dat het niet competitief was om dit níet te doen...

En heel Nederland maakt zich druk om de afwezigheid van eigen monetair beleid ja? Dat is de droom die de Afrikaanse landen wel leven maar wij niet?
Speciaal voor dat klimaat heb ik zojuist even het volgende geboekt.

Vliegreis naar San Francisco dan lekker rond rijden in een benzine auto. Las Vegas etc.
Dan vliegen van LA naar Honolulu.
Nog een keer vliegen naar San Francisco en dan terug naar Amsterdam.
Volgend jaar mei.

Lekker co2 uitstoten.
Vorige maand ook nog gevlogen.
Hopelijk ademen ze het in.

:')

En als ik dan weer terug ben even kijken voor mijn vlucht naar Japan.
Co2 de lucht
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189488745
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die klimaatregels die bedoeld zijn om het leefklimaat te beschermen en een rat-race naar onleefbaarheid, korte termijn denken en overmatige exploitatie te voorkomen. Ja vet erg, dat er dat soort regels zijn. Waar is toch de tijd dat we lekker konden concurreren door fabrieken zwaveldampen uit te laten stoten, lood te verwerken in alles, we nog onze huizen konden plamuren met asbest, en dat het niet competitief was om dit níet te doen...

En heel Nederland maakt zich druk om de afwezigheid van eigen monetair beleid ja? Dat is de droom die de Afrikaanse landen wel leven maar wij niet?
onleefbaarheid? volgens mij ben je een beetje bang gemaakt.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:14:05 #122
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189488746
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Realpolitik. Eruit stappen is desastreus voor de Nederlandse economie, en dus vooral voor Jan Modaal.
Je vergeet even dat de gewone man zwaar gaat profiteren van waardeschommelingen geinitieerd door de DNB natuurlijk. Die pientere vent heeft zn loon dan allang vooraf om laten zetten in drachmes of ponden als de munt daalt, en zn exportbedrijf afgeslankt als de wisselkoers stijgt.

Het enige probleem gaat natuurlijk zijn als je naar het buitenland moet, maar aangezien we dan uit Schengen gestapt zijn wordt dat mooi gecompenseerd door de extra die de kleine man mag maken bij zijn visumaanvragen om naar de Keulse kerstmarkt te kunnen.
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 21:14:09 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189488748
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

beetje lastig om politiek te bedrijven op een continent met zoveel verschillende landen en economieen. Met jan modaal in europa gaat t ook niet best nu, in steeds meer landen gaan mensen de straat op om te protesteren.
Ja, en hoe denk je dat het Jan Modaal zal vergaan wanneer Nederland uit de EU stapt en moet concurreren met diezelfde EU, de UK, de V.S. en China? Gewoon een beetje 'handelsgeest' toepassen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 21:15:56 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189488796
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:12 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Speciaal voor dat klimaat heb ik zojuist even het volgende geboekt.

Vliegreis naar San Francisco dan lekker rond rijden in een benzine auto. Las Vegas etc.
Dan vliegen van LA naar Honolulu.
Nog een keer vliegen naar San Francisco en dan terug naar Amsterdam.
Volgend jaar mei.

Lekker co2 uitstoten.
Vorige maand ook nog gevlogen.
Hopelijk ademen ze het in.

:')

En als ik dan weer terug ben even kijken voor mijn vlucht naar Japan.
Co2 de lucht
Libertariërs en egoïsme, hoe verrassend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:16:20 #125
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189488807
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

onleefbaarheid? volgens mij ben je een beetje bang gemaakt.
Heb je ook maar een beetje door wat leefbaarheid in houdt?
pi_189488822
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en hoe denk je dat het Jan Modaal zal vergaan wanneer Nederland uit de EU stapt en moet concurreren met diezelfde EU, de UK, de V.S. en China? Gewoon een beetje 'handelsgeest' toepassen?
concurreren? het overgrote deel van de handel is doorvoer naar bv Duitsland. denk je dat Duitsland ineens niks meer uit NL wil hebben? nee die blijven gewoon doorgaan met handelen, net als toen we niet in de EU zaten.
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 21:17:51 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189488838
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

concurreren? het overgrote deel van de handel is doorvoer naar bv Duitsland. denk je dat Duitsland ineens niks meer uit NL wil hebben? nee die blijven gewoon doorgaan met handelen, net als toen we niet in de EU zaten.
... als Duitsland die handel goedkoper elders kan halen, zonder speciale tarieven en heffingen, dan doen ze dat. En dat gaan ze doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189488854
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij wil serieus de gulden terug?
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:03 schreef Aether het volgende:

[..]

De gulden die al jaren aan de DMark was gekoppeld...
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:D


Waren wel mooie biljetten! :Y
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:18:28 #129
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189488855
quote:
4s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:10 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Feiten als vraag gesteld.
Nee, vragen gesteld als vraag. Eventueel sturende vragen gebaseerd op gebeurtenissen, maar echt alleen maar vragen. Geen feiten.
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 21:19:01 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189488870
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:18 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Waren wel mooie biljetten! :Y
Dat wel ja... vooral die van 50.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189488893
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Heb je ook maar een beetje door wat leefbaarheid in houdt?
vertel, waarom zou t onleefbaar worden?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:20:08 #132
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189488903
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Libertariërs en egoïsme, hoe verrassend.
Nee hoor geen egoïsme mijn verloofde mag mee hihi.

Maar verder ben ik inderdaad voor een beperkte overheid en zo min mogelijk onvrijwillige belasting.
Waarom moet ik betalen voor andermans shit.
Belasting is nodig voor bepaalde zaken maar om te betalen voor de werklozen voor de grieken en kansloze immigratie mogen ze van mij afschaffen.

Verder kan ik er niks aan doen dat je te pauper bent om het te kunnen betalen volgens mij is jaloersheid de drijfveer wij niet jullie ook niet :') :')

[ Bericht 17% gewijzigd door Nicksanders op 17-10-2019 21:28:52 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189488920
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:18 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

[..]

[ afbeelding ]

Waren wel mooie biljetten! :Y
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:22:17 #134
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189488951
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

vertel, waarom zou t onleefbaar worden?
Die 'klimaatregels' zijn regels die de algemene leefomgeving van de omwonenden, inwoners en arbeiders in een land beschermen. Regels die in eerste instantie (korte termijn) helemaal niet rendabel zijn, tenzij je concurrenten zich hier ook aan moeten houden - en dat moeten ze, want de EU dwingt dat als handelsblok af.
pi_189489039
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die 'klimaatregels' zijn regels die de algemene leefomgeving van de omwonenden, inwoners en arbeiders in een land beschermen. Regels die in eerste instantie (korte termijn) helemaal niet rendabel zijn, tenzij je concurrenten zich hier ook aan moeten houden - en dat moeten ze, want de EU dwingt dat als handelsblok af.
denk je niet dat die 15000 lobbyisten in Brussel ook iets te maken hebben met die regels?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:31:44 #136
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189489143
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

denk je niet dat die 15000 lobbyisten in Brussel ook iets te maken hebben met die regels?
Waar wil je heen? Waar doel je op? Welke spitsvondigheid denk je in handen te hebben?

Er zijn zat landen die niet gebukt gaan onder de klimaatregels van de EU. Daar lozen fabrieken nog gewoon hun afval (en ons afval ook trouwens) in de zeeen en rivieren, met alle gevolgen voor iedereen die daar woont. Maar wel net iets goedkoper dan waarvoor het in het naburige land in zee wordt gedumpt. De inwoners van die landen tellen hun zegeningen omdat ze geen last hebben van regels die overall hun levensverwachting en-standaard significant verhogen.
pi_189489313
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waar wil je heen? Waar doel je op? Welke spitsvondigheid denk je in handen te hebben?

Er zijn zat landen die niet gebukt gaan onder de klimaatregels van de EU. Daar lozen fabrieken nog gewoon hun afval (en ons afval ook trouwens) in de zeeen en rivieren, met alle gevolgen voor iedereen die daar woont. Maar wel net iets goedkoper dan waarvoor het in het naburige land in zee wordt gedumpt. De inwoners van die landen tellen hun zegeningen omdat ze geen last hebben van regels die overall hun levensverwachting en-standaard significant verhogen.
die lobbyisten hebben niet allemaal het beste voor met t milieu en klimaat, die willen gewoon meer winst en macht. dus het kan gepresenteerd worden als klimaatregels maar wie weet wat er achter zit.

waarom moeten er dan wel meer mensen naar Europa komen volgens de EU, dat is toch ook slecht voor t milieu?

Switzerland zit niet in de EU maar is toch niet onleefbaar? die kunnen toch regels voor zichzelf maken.
pi_189489340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, vragen gesteld als vraag. Eventueel sturende vragen gebaseerd op gebeurtenissen, maar echt alleen maar vragen. Geen feiten.
Hee kijk, feiten negeren; je doet het zo!

De imam predikt geen conflicterende waarden!

De burgemeester treed daadkrachtig op, en komt op voor onze waarden!

Uhuh.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:43:04 #139
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189489363
quote:
4s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:41 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hee kijk, feiten negeren; je doet het zo!

De imam predikt geen conflicterende waarden!

De burgemeester treed daadkrachtig op, en komt op voor onze waarden!

Uhuh.
Lul gewoon niet zo slap met je 'feiten' als je niet verder komt dan wat vraagjes stellen.
pi_189489442
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:07 schreef Chinless het volgende:

[..]

Juiste mensen vragen. Ik ben voor.
Je behoort tot de grote minderheid.
pi_189489552
Mensen die voor een Nexit zijn herken je aan hun tweecijferig iq. Het zou overigens wel gelijk helpen in het stikstofprobleem, aangezien de boeren een vrij groot probleem hebben bij een Nexit :+
pi_189489623
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Lul gewoon niet zo slap met je 'feiten' als je niet verder komt dan wat vraagjes stellen.
Zie, nu doe je het wéér! :D

Ik geef een hele zooi met voorbeelden waaruit blijkt dat het een feit is dat men hier over het algemeen geen antwoord heeft op de invloed van een ideologie die hier niet past.

En het enige waar jij als reactie mee komt, is dat ik ''slap lul''.

Wat een kansloze manier van discussie voeren.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:56:30 #143
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189489635
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

die lobbyisten hebben niet allemaal het beste voor met t milieu en klimaat, die willen gewoon meer winst en macht. dus het kan gepresenteerd worden als klimaatregels maar wie weet wat er achter zit.

Dat klopt, genoeg lobbyisten die Nederland wel willen offeren voor extra winst. De LTO, Shell en de NAM, zijn zomaar wat voorbeelden. Maar dat zegt niets over de maatregelen die er liggen en die gewoon medemogelijk worden gemaakt doordat de EU als handelsblok sterk genoeg is om die af te dwingen. En daar is niets mis mee.

quote:
waarom moeten er dan wel meer mensen naar Europa komen volgens de EU, dat is toch ook slecht voor t milieu?
Waar heb je dit vandaan? En vergrijzing is an sich wel iets om rekening mee te houden als je dat bedoeld.
quote:
Switzerland zit niet in de EU maar is toch niet onleefbaar? die kunnen toch regels voor zichzelf maken.
Zwitserland volgt gewoon de EU-regels op dit vlak, dat is een eis om gelijkwaardig te kunnen handelen met EU-landen.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:58:06 #144
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189489667
quote:
4s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:56 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zie, nu doe je het wéér! :D

Ik geef een hele zooi met voorbeelden waaruit blijkt dat het een feit is dat men hier over het algemeen geen antwoord heeft op de invloed van een ideologie die hier niet past.

En het enige waar jij als reactie mee komt, is dat ik ''slap lul''.

Wat een kansloze manier van discussie voeren.
Le lult ook slap want je komt triomfantelijk aan zetten met een lijst feiten waar je reactie op wil, terwijl je enkel wat suggestieve vragen hebt. Daarom lul je slap. Wil je dat mensen op je feiten reageren, kom dan met feiten.
pi_189489726
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:53 schreef Linkse_krijger het volgende:
Mensen die voor een Nexit zijn herken je aan hun tweecijferig iq. Het zou overigens wel gelijk helpen in het stikstofprobleem, aangezien de boeren een vrij groot probleem hebben bij een Nexit :+
Dat zijn er heel veel. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 22:01:30 #146
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189489734
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:47 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je behoort tot de grote minderheid.
D66 heeft niet voor niets het referendum afgeschaft ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189489736
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:40 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Switzerland zit niet in de EU maar is toch niet onleefbaar? die kunnen toch regels voor zichzelf maken.
Zwitserland was één van de landen die als eerste het klimaatakkoord heeft geratificeerd.

Zwitserland is alleen al voor de samenwerking met de EU gebonden aan diverse grote raamverdragen, die meer dan 100 afzonderlijke akkoorden bevatten.
pi_189489817
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Le lult ook slap want je komt triomfantelijk aan zetten met een lijst feiten waar je reactie op wil, terwijl je enkel wat suggestieve vragen hebt. Daarom lul je slap. Wil je dat mensen op je feiten reageren, kom dan met feiten.
Zie #138. Twee feiten die zowel als door hexagon en door jou, nu al meerdere malen genegeerd zijn.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_189489844
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 11:57 schreef babylon het volgende:
Er is dus een akkoord, met geen kans op slagen. Dat is dus zeg maar geen akkoord.
Dit inderdaad :')
  donderdag 17 oktober 2019 @ 22:07:50 #150
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189489861
quote:
4s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:05 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Zie #138. Twee feiten die zowel als door hexagon en door jou, nu al meerdere malen genegeerd zijn.
Op 138 zeg je enkel dat er feiten genegeerd worden. Waarom kan je niet gewoon een lijst feiten plaatsen op het moment dat je zegt dat je een lijst feiten hebt? Is dat zo moeilijk voor je?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 22:10:32 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189489914
quote:
4s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:59 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee, het gaat om de houding zelf hierover. Niet de islam zelf. Of de brexit. Of het klimaat.

Het gaat er om dat mensen die kritisch over dit naïeve beleid zijn, te pas en te onpas weg worden gezet als alt right (of zoiets), waarbij feiten en voorbeelden genegeerd worden en waarbij de ander word verweten niet op de feiten in te gaan, zoals jij deed met het voorbeeld van de Keulse imam. En waarbij je de naïeve houding zelf wegpoetst, zoals je dat deed bij de Keulse burgemeester.

Een constructieve discussie saboterend.
Eh nee, alt-right is duidelijk een stroming die graag een dictatuur inricht en daarvoor graag draagvlak probeert te maken met een welbekende trukendoos waarvan mensen bang maken voor een andere groep er een bekende van is. Net als het verspreiden van leugens en complotten.

Het is als een inbreker die waarschuwt voor een ander en intussen het huis leeg haalt terwijl je die andere in de gaten houdt.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 22:13:02 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189489977
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

social media, in omgeving etc. wie wil er nou zn vrijheden afstaan en betalen voor onzin aan de EU? geen weldenkend persoon, alleen een aantal mensen die elke dag naar de NOS kijken.
Ah media die niet jouw geluid verkondigen zijn natuurlijk ook een complot. Vaste prik voor alt-right
  donderdag 17 oktober 2019 @ 22:18:52 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189490074
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:53 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

social media, in omgeving etc. wie wil er nou zn vrijheden afstaan en betalen voor onzin aan de EU? geen weldenkend persoon, alleen een aantal mensen die elke dag naar de NOS kijken.
Volgens die theorie (social media enzo) zou helemaal niemand op de VVD/Rutte stemmen.

Sowieso is social media erg biased richting je eigen mening vanwege de zaken je leuk en interessant vindt. Absoluut niet representatief.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 17 oktober 2019 @ 22:20:39 #154
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189490105
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ah media die niet jouw geluid verkondigen zijn natuurlijk ook een complot. Vaste prik voor alt-right
Dit is dus een kansloze discussie.
Want de media die niet jouw geluid verkondigd is meteen alt-right.

:')

Schrik je in de nacht al wakker badend in het zweet alt-right schreeuwend.

Wat een kneus ben jij :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 22:22:37 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189490148
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:20 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dit is dus een kansloze discussie.
Want de media die niet jouw geluid verkondigd is meteen alt-right.

:')

Schrik je in de nacht al wakker badend in het zweet alt-right schreeuwend.

Wat een kneus ben jij :')
Anderen beschuldigen van jouw gebreken. Ook iets dat alt-right vaak doet.

Zoals dat de media een links complot is. Omdat er ook dingen komen die hen niet zo bevallen
pi_189490374
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:20 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dit is dus een kansloze discussie.
Want de media die niet jouw geluid verkondigd is meteen alt-right.

:')

Schrik je in de nacht al wakker badend in het zweet alt-right schreeuwend.

Wat een kneus ben jij :')
Heb je je eigen reacties terug gelezen? Want je kraamt zoveel niet-onderbouwde onzin uit dat je elke vorm van discussie al meteen onmogelijk maakt.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 22:43:28 #157
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189490610
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:31 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Heb je je eigen reacties terug gelezen? Want je kraamt zoveel niet-onderbouwde onzin uit dat je elke vorm van discussie al meteen onmogelijk maakt.
Valt met figuren als jullie dan weinig te discussiëren.
Want meteen komen de alt-right schreeuwers weer om de hoek :')

Maar ja uiteindelijk boeit het mij 0.
Ik heb ruim boven modaal mijn vriendin zit ook op modaal dus wij hebben meer dan 2x modaal.

Onze auto's zijn nog geen jaar oud eerste eigenaar.
Eigen koopwoning die lekker door al dat stikstof gejammer meer waard word want huizen crisis voortuin voor auto's achtertuin lekker in de zon op het zuidenwesten lets go global warming.

2 tot 3x per jaar vliegen waarvan 1x vaak 3 weken Amerika of ergens anders ver 2 jaar geleden nog 4 weken China.

Krijgen 0 euro's van de overheid ik betaal wel te veel uiteraard klaplopers en kanslozen moeten ook eten.

Dus noem mij maar lekker alt-right liever alt-right en zelf broek ophoudend dan moeten leven van allerlei subsidies :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 22:47:08 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189490686
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:43 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Valt met figuren als jullie dan weinig te discussiëren.
Want meteen komen de alt-right schreeuwers weer om de hoek :')

Maar ja uiteindelijk boeit het mij 0.
Ik heb ruim boven modaal mijn vriendin zit ook op modaal dus wij hebben meer dan 2x modaal.

Onze auto's zijn nog geen jaar oud eerste eigenaar.
Eigen koopwoning die lekker door al dat stikstof gejammer meer waard word want huizen crisis voortuin voor auto's achtertuin lekker in de zon op het zuidenwesten lets go global warming.

2 tot 3x per jaar vliegen waarvan 1x vaak 3 weken Amerika of ergens anders ver 2 jaar geleden nog 4 weken China.

Krijgen 0 euro's van de overheid ik betaal wel te veel uiteraard klaplopers en kanslozen moeten ook eten.

Dus noem mij maar lekker alt-right liever alt-right en zelf broek ophoudend dan moeten leven van allerlei subsidies :')
Zelden zo'n rammelende post vol geforceerde eigenliefde gelezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189490749
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Op 138 zeg je enkel dat er feiten genegeerd worden. Waarom kan je niet gewoon een lijst feiten plaatsen op het moment dat je zegt dat je een lijst feiten hebt? Is dat zo moeilijk voor je?
Welke feiten in 138? Het feit dat de imam niet passende waarden predikt en het feit dat de burgemeester het ontbeert in daadkrachtig optreden, waardoor onze waarden ondermijnd worden door deze combinatie (FEIT)?

En moet ik die hele waslijst aanpassen, zodat jij snapt wat ik bedoel?
Als in; ''Hoe vaak moeten we nog lezen over haat boekjes op scholen'' naar ''een niet passende ideologie verstrekt haatboeken op scholen FEIT'' en ''hoe vaak moeten we nog lezen over negerende/wetsovertredende niqabdraagsters ''naar ''een niet passende ideolgie maakt het mogelijk wetten te negeren en te over treden FEIT''.

Nee he. Ik acht jou slimmer dan dat.

Nee, jij hebt er verder ook geen antwoord op, dus negeer je het maar, keer op keer.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 17 oktober 2019 @ 22:51:01 #160
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189490772
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zelden zo'n rammelende post vol geforceerde eigenliefde gelezen.
Ja doet t pijn dat er mensen zijn die in eerste plaats aan zichzelf en naaste denkt?
Of doet t je pijn dat jij op bijstandsniveau leeft want daar heb ik geen meelij mee t boeit mij vrij weinig moeten ze maar een betere baan zoeken.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189490777
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Anderen beschuldigen van jouw gebreken. Ook iets dat alt-right vaak doet.

Zoals dat de media een links complot is. Omdat er ook dingen komen die hen niet zo bevallen
Het is een complot, dat hele alt right gebeuren!!!!
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_189490853
-

[ Bericht 50% gewijzigd door probeer op 17-10-2019 22:57:23 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 22:56:31 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189490869
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:51 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ja doet t pijn dat er mensen zijn die in eerste plaats aan zichzelf en naaste denkt?
Of doet t je pijn dat jij op bijstandsniveau leeft
Wat vooral enorm pijn aan mijn ogen doet is je complete onkunde een coherent argument te formuleren zonder in de meest infantiele dichotomieën te vervallen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 oktober 2019 @ 22:58:11 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189490901
quote:
4s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Het is een complot, dat hele alt right gebeuren!!!!
Het is een politieke stroming. Die probeert macht te krijgen door de onderbuik van een bepaalde groep kiezers te benutten. En een stroming die zeer anti-vrijheid is.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:01:57 #165
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189490985
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat vooral enorm pijn aan mijn ogen doet is je complete onkunde een coherent argument te formuleren zonder in de meest infantiele dichotomieën te vervallen.
Wat jouw pijn aan je ogen doet zal mij aan m'n derrière oxideren
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 23:02:46 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189491003
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:01 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Wat jouw pijn aan je ogen doet zal mij aan m'n derrière oxideren
En je belabberde beheersing van de Nederlandse taal, ook dat is vrij pijnlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:04:41 #167
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189491035
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is een politieke stroming. Die probeert macht te krijgen door de onderbuik van een bepaalde groep kiezers te benutten. En een stroming die zeer anti-vrijheid is.
Laat ik nou voor meer vrijheid zijn zelf bepalen of je wel of niet vliegt.
Zelf bepalen of je wel of niet met de auto of per trein vervoert.

Volgens mij proberen jullie allerlei dingen te verbieden niet meer vliegen, geen vlees meer boeren weg auto's uit de steden weren.

Ben ik nu niet meer alt-right genoeg voor je
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:05:29 #168
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189491051
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En je belabberde beheersing van de Nederlandse taal, ook dat is vrij pijnlijk.
Gelukkig verdien ik daar mijn geld dan niet mee.

En hoef ik geen subsidie formulieren te kunnen lezen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 23:06:54 #169
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189491089
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:05 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Gelukkig verdien ik daar mijn geld dan niet mee.

En hoef ik geen subsidie formulieren te kunnen lezen.
Die constante nadruk op subsidies, uitkeringen en klaplopers... Misschien toch een stukje projectie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:07:42 #170
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189491110
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Die constante nadruk op subsidies, uitkeringen en klaplopers... Misschien toch een stukje projectie.
Wie weet
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:07:52 #171
22565 asco
Los in deze tent
pi_189491111
En ik maar denken om nog even bij te lezen hier en wat wijzer te worden over de brexit-deal. 🙄
  Beste debater 2022 donderdag 17 oktober 2019 @ 23:08:28 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189491129
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:04 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Laat ik nou voor meer vrijheid zijn zelf bepalen of je wel of niet vliegt.
Zelf bepalen of je wel of niet met de auto of per trein vervoert.

Volgens mij proberen jullie allerlei dingen te verbieden niet meer vliegen, geen vlees meer boeren weg auto's uit de steden weren.

Ben ik nu niet meer alt-right genoeg voor je
En dat gaat een Nexit allemaal terugdraaien c.q. voorkomen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:09:11 #173
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189491153
quote:
4s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:49 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Welke feiten in 138? Het feit dat de imam niet passende waarden predikt en het feit dat de burgemeester het ontbeert in daadkrachtig optreden, waardoor onze waarden ondermijnd worden door deze combinatie (FEIT)?

Wie is de imam? Wie is de burgemeester? Wat zijn dit voor wazige ongedefinieerde slagen in de lucht? Wees eens een beetje concreet joh.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:09:12 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189491154
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:04 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Laat ik nou voor meer vrijheid zijn zelf bepalen of je wel of niet vliegt.
Zelf bepalen of je wel of niet met de auto of per trein vervoert.

Volgens mij proberen jullie allerlei dingen te verbieden niet meer vliegen, geen vlees meer boeren weg auto's uit de steden weren.

Ben ik nu niet meer alt-right genoeg voor je
Nee dan ben je meer een klassieke rechtspopulist
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:13:29 #175
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189491251
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En dat gaat een Nexit allemaal terugdraaien c.q. voorkomen?
Ik zeg nergens dat ik per definitie voor een Nexit ben.
Ik ben alleen ook niet per definitie tegen.

Maar die onzin van dat we als land de afgrond in storten geloof ik niet.
Misschien krijgen we het zwaarder maar misschien worden we daar ook sterker van.

Zoals Cruijff zou zeggen elk nadeel heb se voordeel.

Maar als zo meteen blijkt dat de UK een groot succes is wat ik hoop zou het zeker een onderzoek waard zijn.

Verder is de koers die de EU nu vaart niet de juiste ik heb zo één, twee, drie ook geen oplossingen maar doorgaan zoals het nu gaat en nog meer en meer uitbreiden is niet de juiste weg.
Ik loop niet slaafs achter de EU aan zoals sommige fanboys hier die denken dat als we er wel uit gaan dit het einde betekent. :')

En in wereldwijd open grenzen geloof ik ook niet ik laat mijn deur s'nachts ook niet open staan dan is mijn huis leeg de volgende dag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nicksanders op 17-10-2019 23:21:17 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189491302
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is een politieke stroming. Die probeert macht te krijgen door de onderbuik van een bepaalde groep kiezers te benutten.
Is dat niet de werking van politiek in zn algemeen?
quote:
En een stroming die zeer anti-vrijheid is.
Jij zegt het, ik heb geen idee. Voor zover ik er vanaf weet, kan ik me in alles daarvan niet vinden.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wie is de imam? Wie is de burgemeester? Wat zijn dit voor wazige ongedefinieerde slagen in de lucht? Wees eens een beetje concreet joh.
Komt nog van een andere discussie af. Het ging hier over de aanrandingen tijdens oud en nieuw 2015, de reactie van de imam van de grootste moskee in Keulen en de reactie van de Keulse burgemeester.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:19:41 #177
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189491375
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee dan ben je meer een klassieke rechtspopulist
Juist ja :') :')

En als je tegen het eten van vlees bent tegen auto's tegen vliegen en voor meer immigratie.
Eén wereld geen grenzen, pro EU dan ben je een linkspopulist zeker _O-

Wel jammer dat ik nu niet meer bij alt-right hoor.
Zal de hakenkruizen uit mijn huis verwijderen. :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:22:43 #178
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189491439
Niks is rond tot het zwart op wit staat met de handtekeningen onder. Het is in principe rond, maar kan misgaan zaterdag niet als het Britse lagerhuis zaterdag niet mee gaat met Boris.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:23:19 #179
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189491454
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:22 schreef Jellereppe het volgende:
Niks is rond tot het zwart op wit staat met de handtekeningen onder. Het is in principe rond, maar kan misgaan zaterdag niet als het Britse lagerhuis zaterdag niet mee gaat met Boris.
De kans dat hun mee gaan is vrij klein tot 0 :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189491993
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:43 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Valt met figuren als jullie dan weinig te discussiëren.
Want meteen komen de alt-right schreeuwers weer om de hoek :')

Maar ja uiteindelijk boeit het mij 0.
Ik heb ruim boven modaal mijn vriendin zit ook op modaal dus wij hebben meer dan 2x modaal.

Onze auto's zijn nog geen jaar oud eerste eigenaar.
Eigen koopwoning die lekker door al dat stikstof gejammer meer waard word want huizen crisis voortuin voor auto's achtertuin lekker in de zon op het zuidenwesten lets go global warming.

2 tot 3x per jaar vliegen waarvan 1x vaak 3 weken Amerika of ergens anders ver 2 jaar geleden nog 4 weken China.

Krijgen 0 euro's van de overheid ik betaal wel te veel uiteraard klaplopers en kanslozen moeten ook eten.

Dus noem mij maar lekker alt-right liever alt-right en zelf broek ophoudend dan moeten leven van allerlei subsidies :')
Zozo, tweeverdieners die gezamelijk meer dan twee keer modaal verdienen. Mag ik jullie aanraken?

Oh nee, ik raak liever geen gemiddelde mensen aan.

Overigens dat je 0 euro van de overheid krijgt is niet helemaal waar, sterker nog, dat is helemaal niet waar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2019 23:52:34 ]
pi_189492049
Boris is een beetje dom.
pi_189492541
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Is in Nederland totaal geen draagvlak voor. Als je uit de EU wil verhuis je maar lekker.
Er is wel draagvlak voor hoor, alleen zitten onze politici er niet voor ons maar voor hunzelf.
Niet voor niets hebben we met elk referendum tegen de standpunten van de EU gestemd en is de mogelijkheid om ons uit te spreken via een referendum ons afgepakt.
Ik schaam mij zelf voor het feit dat ik in een land woon waar dat gewoon word toegejuicht.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 02:02:52 #183
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189493048
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 00:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er is wel draagvlak voor hoor, alleen zitten onze politici er niet voor ons maar voor hunzelf.
Niet voor niets hebben we met elk referendum tegen de standpunten van de EU gestemd en is de mogelijkheid om ons uit te spreken via een referendum ons afgepakt.
Ik schaam mij zelf voor het feit dat ik in een land woon waar dat gewoon word toegejuicht.
Gek is wel dan dat mensen maar op die politici blijven stemmen dus dan zal het met die draagvlak ook wel meevallen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:06:26 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189494209
quote:
4s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:15 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Is dat niet de werking van politiek in zn algemeen?
[..]

Met als verschil dat mainstream politieke stromingen hun visie presenteren, waarom die goed is en waarom die beter is dan de concurrenten. Gebaseerd op feiten en afgewogen op bepaalde beginselen.

Alt-right komt vooral met allerlei vijandsbeelden, verdachtmakingen en complotten. En ontwijken inhoudelijke discussies door voortdurend met rookgordijnen en slachtoffergedrag te komen. Dit alles omdat ze ook wel begrijpen dat er bijna niemand op hun visie zit te wachten. Daarom het maar op een valse en manipulatieve manier bij mensen binnen krijgen.

Dat is op zich iets dat je moslimextremisten moet nageven. Die zijn in ieder geval nog eerlijk over hun visie van onderdrukking.
pi_189494303
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 00:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er is wel draagvlak voor hoor, alleen zitten onze politici er niet voor ons maar voor hunzelf.
Niet voor niets hebben we met elk referendum tegen de standpunten van de EU gestemd en is de mogelijkheid om ons uit te spreken via een referendum ons afgepakt.
Ik schaam mij zelf voor het feit dat ik in een land woon waar dat gewoon word toegejuicht.
Uit elk onderzoek en peilingen komt naar voren dat het percentage voorstanders tussen de 18 - 29% schommelt.

Zie https://nieuwscheckers.nl(...)eze-cijfers-vandaan/

Dat is veel te weinig draagvlak voor een Nexit. Voor een dergelijk ingrijpend besluit zou minimaal 2/3de van de bevolking voorstander moeten zijn. Anders krijg je net als in de UK en tot op het bot verdeeld land en chaos.
pi_189494316
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

bron? van een onafhankelijk instituut graag.
https://nieuwscheckers.nl(...)eze-cijfers-vandaan/
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:51:15 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189494533
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Uit elk onderzoek en peilingen komt naar voren dat het percentage voorstanders tussen de 18 - 29% schommelt.

Zie https://nieuwscheckers.nl(...)eze-cijfers-vandaan/

Dat is veel te weinig draagvlak voor een Nexit. Voor een dergelijk ingrijpend besluit zou minimaal 2/3de van de bevolking voorstander moeten zijn. Anders krijg je net als in de UK en tot op het bot verdeeld land en chaos.
Het is meer van

"Wij willen een referendum dat we met valse argumenten en leugens kunnen manipuleren om zo een Nexit wellicht toch door mensen hun strot te kunnen duwen"
pi_189495060
Het Brexit akkoord van Theresa May was ook rond en die stond er toen nog beter voor bij het lagerhuis. Eerst zien en dan geloven. :Z
pi_189495136
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 00:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er is wel draagvlak voor hoor, alleen zitten onze politici er niet voor ons maar voor hunzelf.
Niet voor niets hebben we met elk referendum tegen de standpunten van de EU gestemd en is de mogelijkheid om ons uit te spreken via een referendum ons afgepakt.
Ik schaam mij zelf voor het feit dat ik in een land woon waar dat gewoon word toegejuicht.
Nederland is veel te kwetsbaar voor een Nexit. Nu zitten we in de EU, maar daarvoor genoten we ook van een Europese samenwerking. De gulden was sterk omdat deze verbonden was aan de Duitse Mark. Nederland is na de tweede wereld oorlog nooit echt zelfstandig geweest. Altijd afhankelijk van anderen. Reden is simpel, we zijn veel te klein voor de grote wereld.

Voor de tweede wereld oorlog hebben we oorlog gehad met vrijwel alle landen om ons heen en de geschiedenis leert ons dat deze oorlogen niet gunstig verliep voor ons. Onderdrukt door de Spanjaarden, Italianen, Fransen, Duitsers etc.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:50:05 #190
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189495197
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Uit elk onderzoek en peilingen komt naar voren dat het percentage voorstanders tussen de 18 - 29% schommelt.

Zie https://nieuwscheckers.nl(...)eze-cijfers-vandaan/

Dat is veel te weinig draagvlak voor een Nexit. Voor een dergelijk ingrijpend besluit zou minimaal 2/3de van de bevolking voorstander moeten zijn. Anders krijg je net als in de UK en tot op het bot verdeeld land en chaos.
Er is ook te weinig draagvlak voor het groene terrorisme maar dat willen ze ook uitvoeren.
Net als dat de draagvlak voor massa immigratie steeds verder afneemt, trekt ook niemand zich wat van aan
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189495203
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:50 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Er is ook te weinig draagvlak voor het groene terrorisme maar dat willen ze ook uitvoeren.
Net als dat de draagvlak voor massa immigratie steeds verder afneemt, trekt ook niemand zich wat van aan
We stappen niet uit de EU. Klaar.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:52:26 #192
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189495212
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We stappen niet uit de EU. Klaar.
Daar kan toch geen discussie over zijn



:')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189495224
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:52 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Daar kan toch geen discussie over zijn

[ afbeelding ]

:')
Jij mag daar gerust eindeloze discussies over voeren. Ik weet alleen dat Nederland niet eenzijdig uit de EU stapt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189495780
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 00:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Er is wel draagvlak voor hoor, alleen zitten onze politici er niet voor ons maar voor hunzelf.
Niet voor niets hebben we met elk referendum tegen de standpunten van de EU gestemd en is de mogelijkheid om ons uit te spreken via een referendum ons afgepakt.
Ik schaam mij zelf voor het feit dat ik in een land woon waar dat gewoon word toegejuicht.
Je zou je vooral moeten schamen voor dat gelieg van je. De overgrote meerderheid in Nederland wil niet uit de EU. 'We' hebben niet tegen de standpunten gestemd. 'We' hebben tegen twee hele specifieke zaken gestemd. Waarbij het zelfs bij jou zou moeten gaan dagen dat een simpel ja/nee referendum niet erg geschikt is voor dit soort vraagstukken.
pi_189499150
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:35 schreef The_End het volgende:

[..]

Je zou je vooral moeten schamen voor dat gelieg van je. De overgrote meerderheid in Nederland wil niet uit de EU. 'We' hebben niet tegen de standpunten gestemd. 'We' hebben tegen twee hele specifieke zaken gestemd. Waarbij het zelfs bij jou zou moeten gaan dagen dat een simpel ja/nee referendum niet erg geschikt is voor dit soort vraagstukken.
Waarom krijgen we dan niet in heel Europa Referenda over de EU? Als iedereen zo pro EU is.
Ik heb het gevoel dat de meeste landen helemaal geen referenda durven te organiseren omdat ze bang zijn voor de uitslag, ondanks alle pro EU polls
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_189499294
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

Waarom krijgen we dan niet in heel Europa Referenda over de EU? Als iedereen zo pro EU is.
Ik heb het gevoel dat de meeste landen helemaal geen referenda durven te organiseren omdat ze bang zijn voor de uitslag, ondanks alle pro EU polls
Zullen we dan eerst een referendum houden over over we referenda willen? Wordt het referendum multiple choice? aaaa t/m zzzz en hoe gaan we dan om met andere landen die wat anders willen? Gaan we dan 50000 referenda houden per jaar?

Wel of niet in de EU is geen goede referendum vraag en daarom zal je ook nooit een goed antwoord krijgen.
pi_189499544
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:35 schreef The_End het volgende:

[..]

Je zou je vooral moeten schamen voor dat gelieg van je. De overgrote meerderheid in Nederland wil niet uit de EU. 'We' hebben niet tegen de standpunten gestemd. 'We' hebben tegen twee hele specifieke zaken gestemd. Waarbij het zelfs bij jou zou moeten gaan dagen dat een simpel ja/nee referendum niet erg geschikt is voor dit soort vraagstukken.
En bij al die twee zaken zijn we genegeerd en verraden door onze eigen politici die claimen dat ze het zo goed met ons voor hebben.
Gek genoeg vind je niet dat de overheid zich moet schamen, ik zou zeggen kom maar op met dat referendum. Als je er zo van overtuigd bent dat je het wint, dan kun je het net zo goed houden toch?
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:38:34 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189499566
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waarom krijgen we dan niet in heel Europa Referenda over de EU? Als iedereen zo pro EU is.
Ik heb het gevoel dat de meeste landen helemaal geen referenda durven te organiseren omdat ze bang zijn voor de uitslag, ondanks alle pro EU polls
Zodat populisten die referenda met hun gemakkelijke leugenachtige kletspraatjes kunnen manipuleren en onzinbeloftes kunnen doen over geld dat dan naar de zorg kan? En wat vervolgens ook niet meer mag worden teruggedraaid als het toch wat minder gunstig uit blijkt te pakken?

Nee zeer vergaande besluiten over de toekomst van een land moet je vooral niet op een willekeurig dagje met ja/nee laten beantwoorden door de matig geinformeerde burger.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:40:29 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189499598
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:35 schreef The_End het volgende:

[..]

Je zou je vooral moeten schamen voor dat gelieg van je. De overgrote meerderheid in Nederland wil niet uit de EU. 'We' hebben niet tegen de standpunten gestemd. 'We' hebben tegen twee hele specifieke zaken gestemd. Waarbij het zelfs bij jou zou moeten gaan dagen dat een simpel ja/nee referendum niet erg geschikt is voor dit soort vraagstukken.
Daarbij is de motivatie om tegen te stemmen er vaak ook een van Balkenende/Rutte is kut dus tegen, zoek het uit en verder yolo!

Niet iets waarvan je de toekomst van een land laat afhangen
pi_189499632
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:37 schreef Chivaz het volgende:

En bij al die twee zaken zijn we genegeerd en verraden door onze eigen politici die claimen dat ze het zo goed met ons voor hebben.
Dat vind jij. Dat vind ik niet.
quote:
Gek genoeg vind je niet dat de overheid zich moet schamen, ik zou zeggen kom maar op met dat referendum. Als je er zo van overtuigd bent dat je het wint, dan kun je het net zo goed houden toch?
Dat is niet gek, want ik heb een wat realistischer beeld dan jij van de politiek. Zelfs al zou de overheid zich moeten schamen, dan nog moet jij je schamen voor je gelieg. Het een sluit het ander niet uit.

In onze parlementaire democratie kan je elke vier jaar stemmen op wat je wil. Als er genoeg partijen voor een referendum zijn, dan zal het gaan gebeuren. Ik zou zelf nooit op een partij stemmen die voorstander is van referenda.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:53:54 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189499831
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:42 schreef The_End het volgende:

[..]

Dat vind jij. Dat vind ik niet.
[..]

Dat is niet gek, want ik heb een wat realistischer beeld dan jij van de politiek. Zelfs al zou de overheid zich moeten schamen, dan nog moet jij je schamen voor je gelieg. Het een sluit het ander niet uit.

In onze parlementaire democratie kan je elke vier jaar stemmen op wat je wil. Als er genoeg partijen voor een referendum zijn, dan zal het gaan gebeuren. Ik zou zelf nooit op een partij stemmen die voorstander is van referenda.
Sowieso, als ik een ding van referenda geleerd heb is dat je het laatste woord over inhoudelijke besluiten altijd moet neerleggen bij gekozen vertegenwoordigers en niet die kiezer zelf. Die vertegenwoordiger wordt er voor betaald de hele zag bezig te zijn met het overzien van consequenties van besluiten en kan ook met amendementen en dergelijke bijsturen in plaats van enkel ja/nee.

Bovendien moet een vertegenwoordiger publiek verantwoording afleggen over zijn daden. Die zal er dus op worden aangesproken en zal zich moeten verdedigen. Dat is wat anders dan een kiezer die veilig anoniem maar wat kan doen zonder verder hoon over zich heen te krijgen. En bovendien kan een politicus ook gemakkelijker iets ongedaan maken dan dat er weer een referendum moet komen.

In een democratie is het belangrijk dat we onze bestuurders kiezen en die ook afgerekend kunnen worden op hun daden. Maar leg alsjeblieft geen verregaande beleidskeuzes binair op het bordje van mensen die er geen verantwoordingsplicht over hebben.
pi_189501241
And there it is, de kiezer is te dom om beslissingen te nemen daarom mogen ze elk jaar weer stemmen en trekken we vervolgens onze eigen plan.
God verhoede dat we het volk om hun mening vragen, dan zou er wel eens een andere koers gevaren worden en dat kan toch nooit de bedoeling zijn.
Wanneer geven jullie nu eens ronduit toe dat jullie maling hebben aan democratie en een complete afkeer van de meningen van de kiezers?
Dat bekennen zal helaas nooit gebeuren want dan moet je toegeven dat je eigenlijk een persoon bent zonder principes waar democratie alleen handig is wanneer het jou uitkomt.
pi_189501254
quote:
1600 mensen geinterviewd.
pi_189501272
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:45 schreef Chivaz het volgende:
And there it is, de kiezer is te dom om beslissingen te nemen daarom mogen ze elk jaar weer stemmen en trekken we vervolgens onze eigen plan.
God verhoede dat we het volk om hun mening vragen, dan zou er wel eens een andere koers gevaren worden en dat kan toch nooit de bedoeling zijn.
Wanneer geven jullie nu eens ronduit toe dat jullie maling hebben aan democratie en een complete afkeer van de meningen van de kiezers?
Dat bekennen zal helaas nooit gebeuren want dan moet je toegeven dat je eigenlijk een persoon bent zonder principes waar democratie alleen handig is wanneer het jou uitkomt.
Jij hebt geen idee wat een democratie is.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:51:13 #205
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_189501342
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:45 schreef Chivaz het volgende:
And there it is, de kiezer is te dom om beslissingen te nemen daarom mogen ze elk jaar weer stemmen en trekken we vervolgens onze eigen plan.
God verhoede dat we het volk om hun mening vragen, dan zou er wel eens een andere koers gevaren worden en dat kan toch nooit de bedoeling zijn.
Wanneer geven jullie nu eens ronduit toe dat jullie maling hebben aan democratie en een complete afkeer van de meningen van de kiezers?
Dat bekennen zal helaas nooit gebeuren want dan moet je toegeven dat je eigenlijk een persoon bent zonder principes waar democratie alleen handig is wanneer het jou uitkomt.
Jij laat hier anders heel duidelijk zien dat je niet weet wat een parlementaire democratie is. En je kan nog zo stampvoeten en schreeuwen, dat maakt je onzin nog niet waar of een parlementaire democratie 'ondemocratisch'.
nee, jij dan!
pi_189501393
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:47 schreef The_End het volgende:

[..]

Jij hebt geen idee wat een democratie is.
Democratie is elke verkiezingsperiode de kiezer van alles beloven en tegen elkaar opzetten om vervolgens met z’n allen vrolijk in een coalitie zitten en vervolgens de burger negeren.
Althans de problemen negeren die de politiek niet echt goed uitkomen.
Daarom was dat referendum zo’n geweldig middel, het verbaast mij ook niet dat de politiek dat weer heeft afgeschaft. Die weten immers wel wat goed voor je is want de burger is te dom om te schijten en snappen helemaal niets van hun beslissingen en de gevolgen.
In het verschrikkelijk ondemocratische Zwitserland heeft men ook referenda, en wat een 3e wereld land is dat geworden zeg.
De burger die meebeslist over belangrijke vraagstukken, wat denken ze wel niet.
Geen wonder dat ze niet bij de EU zitten, zo’n anti democratisch 3e wereldland waar de burger inspraak heeft moet je er toch niet bij willen.
pi_189501442
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Democratie is elke verkiezingsperiode de kiezer van alles beloven en tegen elkaar opzetten om vervolgens met z’n allen vrolijk in een coalitie zitten en vervolgens de burger negeren.
Althans de problemen negeren die de politiek niet echt goed uitkomen.
Daarom was dat referendum zo’n geweldig middel, het verbaast mij ook niet dat de politiek dat weer heeft afgeschaft. Die weten immers wel wat goed voor je is want de burger is te dom om te schijten en snappen helemaal niets van hun beslissingen en de gevolgen.
In het verschrikkelijk ondemocratische Zwitserland heeft men ook referenda, en wat een 3e wereld land is dat geworden zeg.
De burger die meebeslist over belangrijke vraagstukken, wat denken ze wel niet.
Geen wonder dat ze niet bij de EU zitten, zo’n anti democratisch 3e wereldland waar de burger inspraak heeft moet je er toch niet bij willen.
Heb jij wel eens gehoord van 'compromis'? Heb jij wel eens met meer dan 1 persoon iets voor elkaar proberen te krijgen?

In Zwitserland werkt het best, maar dan hoef ik het toch ook niet best te vinden voor het land waar ik woon? Waarom zou ik het dan meteen een 3e wereld land vinden??? Ben je altijd zo simpel?
pi_189501515
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:46 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

1600 mensen geinterviewd.
Oftewel statistisch relevant.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:01:48 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189501529
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:45 schreef Chivaz het volgende:
And there it is, de kiezer is te dom om beslissingen te nemen daarom mogen ze elk jaar weer stemmen en trekken we vervolgens onze eigen plan.
God verhoede dat we het volk om hun mening vragen, dan zou er wel eens een andere koers gevaren worden en dat kan toch nooit de bedoeling zijn.
Wanneer geven jullie nu eens ronduit toe dat jullie maling hebben aan democratie en een complete afkeer van de meningen van de kiezers?
Dat bekennen zal helaas nooit gebeuren want dan moet je toegeven dat je eigenlijk een persoon bent zonder principes waar democratie alleen handig is wanneer het jou uitkomt.
Heel simpel. Als jij een andere koers wilt kies je andere vertegenwoordigers. Dus als kiezers weg willen uit de EU dan stemmen ze maar in meerderheid op de PVV.

Maar inderdaad. Je legt geen besluiten complexe en verregaande consequenties binair neer bij kiezers die er geen kaas van gegeten hebben en zich er niet over hoeven te verantwoorden.Dat is vragen om ongelukken.
pi_189501550
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:56 schreef The_End het volgende:

[..]

Heb jij wel eens gehoord van 'compromis'? Heb jij wel eens met meer dan 1 persoon iets voor elkaar proberen te krijgen?

In Zwitserland werkt het best, maar dan hoef ik het toch ook niet best te vinden voor het land waar ik woon? Waarom zou ik het dan meteen een 3e wereld land vinden??? Ben je altijd zo simpel?
Gast je gelooft niet in democratie en je hebt niet de ballen om dat ronduit toe te geven. Jij vind dat de burger niet in staat is om beslissingen te nemen die gevolgen hebben voor de koers van het land.
Maar de burger is blijkbaar wel goed genoeg om een vertegenwoordiger te kiezen die zich bedient van leugens en valse beloftes om jou stem binnen te vissen.
Het referendum was een perfect middel om de politici bij te sturen, het feit dat jij het enige middel om politici bij te sturen niet wilt hebben in onze samenleving verteld mij meer dan genoeg.
pi_189501580
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waarom krijgen we dan niet in heel Europa Referenda over de EU? Als iedereen zo pro EU is.
Ik heb het gevoel dat de meeste landen helemaal geen referenda durven te organiseren omdat ze bang zijn voor de uitslag, ondanks alle pro EU polls
Omdat ze hebben geleerd van de Brexit? Sinds dat referendum is dat land een chaos en tot op het bot verdeeld. Wil je dat soort onrust echt veroorzaken ? Daarnaast was het waanzin dat ze voor dat referendum geen gekwalificeerde meerderheid hebben gebruikt. Een drastisch vergaand besluit moet een enorm draagvlak hebben van minimaal 66% en nog beter 75%.
pi_189501603
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Gast je gelooft niet in democratie en je hebt niet de ballen om dat ronduit toe te geven. Jij vind dat de burger niet in staat is om beslissingen te nemen die gevolgen hebben voor de koers van het land.
Maar de burger is blijkbaar wel goed genoeg om een vertegenwoordiger te kiezen die zich bedient van leugens en valse beloftes om jou stem binnen te vissen.
Het referendum was een perfect middel om de politici bij te sturen, het feit dat jij het enige middel om politici bij te sturen niet wilt hebben in onze samenleving verteld mij meer dan genoeg.
Hoe zijn referenda daar het perfect middel voor als de opkomst altijd laag is en het ook misbruikt wordt voor protest stemmen tegen de huidige regering ipv waar het voor bedoeld is?
pi_189501610
De Britten hebben gekozen voor Brexit. Is dat ook terug te zien in het parlement?
Kunnen we de mensen die pretenderen het volk te vertegenwoordigen nu eindelijk wegzetten als verraders?
In mijn ogen is daar alle reden toe.
pi_189501614
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:07 schreef Chivaz het volgende:
De Britten hebben gekozen voor Brexit. Is dat ook terug te zien in het parlement?
Kunnen we de mensen die pretenderen het volk te vertegenwoordigen nu eindelijk wegzetten als verraders?
In mijn ogen is daar alle reden toe.
Datzelfde volk heeft nagelaten om door middel van hun districtenstelsel genoeg Brexit voorstander parlementsleden in het parlement te krijgen. En nee de uitslag van een RAADGEVEND referendum negeren maakt iemand geen landverrader.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:10:08 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189501638
Daarbij als het besluit achteraf niet zo slim blijkt te zijn kun je het niet eens meer terugdraaien want dan ben je verrader. :')
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:14:16 #216
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189501695
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 12:59 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Nee aan de EU ligt het nooit :') :') :') :')

EU is het grootste groeiende gedrocht dat er ooit bedacht is :r
Dit dus.

Vrije handel e.d. prima maar dit geldverslindende bureaucratische monster is gewoon totale waanzin.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:24:21 #217
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189502663
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:14 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dit dus.

Vrije handel e.d. prima maar dit geldverslindende bureaucratische monster is gewoon totale waanzin.
Precies de EU is niet fout per definitie wel zoals het nu is en waar het na toe groeit
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:45:06 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189503006
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:24 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Precies de EU is niet fout per definitie wel zoals het nu is en waar het na toe groeit
En die nuance maakt het voor een referendum al volledig ongeschikt
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:54:33 #219
236264 crew  capricia
pi_189503159
De Brexit is een beetje het probleem wat je krijgt als je meerdere democratische systemen door elkaar heen laat lopen.

In dit geval het referendum (directe democratie) met de verkiezingen die daarna plaats vonden (representatieve democratie).

De vraag is dan: welke staat hoger?
Definitely not CIA
pi_189504567
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Datzelfde volk heeft nagelaten om door middel van hun districtenstelsel genoeg Brexit voorstander parlementsleden in het parlement te krijgen. En nee de uitslag van een RAADGEVEND referendum negeren maakt iemand geen landverrader.
Als je een belofte doet als PM dat men zal luisteren naar de uitslag van het referendum, dan moet de regering zich daar aan houden.
Jezelf verschuilen achter RAADGEVEND betekent ook dat je als regering wegduikt voor de morele verplichting die je naar je kiezers hebt.
Kortom principeloos en ondemocratisch en vooral verraad naar de kiezer.
pi_189504597
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:54 schreef capricia het volgende:
De Brexit is een beetje het probleem wat je krijgt als je meerdere democratische systemen door elkaar heen laat lopen.

In dit geval het referendum (directe democratie) met de verkiezingen die daarna plaats vonden (representatieve democratie).

De vraag is dan: welke staat hoger?
Lijkt mij dat het volk ten aller tijden op de eerste plaats komt. De parlementsleden horen in dienst te staan van het volk, hoe kun je dan het parlement boven het volk plaatsen?
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:21:53 #222
236264 crew  capricia
pi_189504777
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Lijkt mij dat het volk ten aller tijden op de eerste plaats komt. De parlementsleden horen in dienst te staan van het volk, hoe kun je dan het parlement boven het volk plaatsen?
Na het referendum heeft hetzelfde volk dit parlement gekozen.
Ook democratisch.

Dus ik hoop dat ze er morgen uit komen. Dat zowel de directe democratie als de daarna gekozen volksvertegenwoordiging op 1 lijn zit.
Maar dat hoeft niet het geval te zijn. Zie daar de impasse.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 18-10-2019 20:30:51 ]
Definitely not CIA
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:16:44 #223
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189505853
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En die nuance maakt het voor een referendum al volledig ongeschikt
Dat ben ik dan voor het eerst wel met je eens.
De EU is te complex om dat samen te vatten in er in of er uit vraag.

Maar dat betekent niet dat we heel kritisch naar de EU mogen kijken en onze vraagtekens er bij zetten in plaats van de EU heilig te verklaren.

Echter zie ik ook niet in op dit moment hoe we de EU kunnen stoppen of veranderen tot wat het ooit was.

Want er komt steeds meer bureaucratisch gelul bij de EU mensen die er nooit zitten die wel tonnen opstrijken en de burger mag overal voor opdraaien.

Dus ondanks dat de EU niet iets slechts hoeft te zijn.
Zijn Guy Verhofstadt en Juncker wel twee hele nare mannen met hun Europa moet divers zijn en het elk jaar maar meer belastingen innen voor onzinnige EU projecten.
De ECB die er voor zorgt dat we een 0 rente hebben wat weer gevolgen heeft voor de pensioen potten.

En onzinnige EU regels zo als hoeveel co2 en stikstof Nederland heeft en hoe en hoeveel vluchtelingen we opvangen dat kunnen we makkelijk zelf bepalen.

EU zou moeten gaan om samenwerken goederen verkeer etc.
Nederland kan verder zelf beslissen of we wel of geen vuurwerk willen bijvoorbeeld maar de EU bemoeit zich overal mee.

Ik ben dan ook voor een hele kleine overheid zowel in de EU als in Nederland zelf het is nu bij beide een geldverslindende machine.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nicksanders op 18-10-2019 21:24:39 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:23:00 #224
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189505979
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En die nuance maakt het voor een referendum al volledig ongeschikt
Dat is slechts jouw mening.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:26:54 #225
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189506059
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als je een belofte doet als PM dat men zal luisteren naar de uitslag van het referendum, dan moet de regering zich daar aan houden.
Jezelf verschuilen achter RAADGEVEND betekent ook dat je als regering wegduikt voor de morele verplichting die je naar je kiezers hebt.
Kortom principeloos en ondemocratisch en vooral verraad naar de kiezer.
Waar Nederland kampioen in is.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189506247
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waarom krijgen we dan niet in heel Europa Referenda over de EU? Als iedereen zo pro EU is.
Ik heb het gevoel dat de meeste landen helemaal geen referenda durven te organiseren omdat ze bang zijn voor de uitslag, ondanks alle pro EU polls
De vraag is simpeler dan het antwoord ben ik bang. We leven nu eenmaal in een complexe wereld waar belangen diep verstrengeld zit aan elkaar. Neem nu als voorbeeld Amerika en China. Die twee hebben een handelsoorlog, maar de waarheid is dat Amerika zoveel schulden heeft staan bij China, dat China zowat een faillissement kan aanvragen. Andersom geldt dit trouwens ook. Zo kunnen we allang niet meer schijten zonder elkaar en tussen de landen van de EU is dit nog veel ingewikkelder. Daar spelen andere belangen ook een rol zoals veiligheid, continuïteit, en regelgeving. Ik moet er niet aan denken dat Nederland het moet opnemen tegen de rest van de wereld. We zouden niks meer klaarmaken, we kunnen niet concurreren en men zou ons terzijde schuiven alsof we niet bestaan. Duitsland had maar twee dagen nodig om Nederland te veroveren toen we nog een fatsoenlijk leger hadden. Stel je voor hoe dat er nu uit ziet.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:45:04 #227
236264 crew  capricia
pi_189506379
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:07 schreef Chivaz het volgende:
De Britten hebben gekozen voor Brexit. Is dat ook terug te zien in het parlement?
Kunnen we de mensen die pretenderen het volk te vertegenwoordigen nu eindelijk wegzetten als verraders?
In mijn ogen is daar alle reden toe.
Nee. Juist niet. De huidige volksvertegenwoordigers zijn democratisch gekozen NA het referendum.
Dus als het volk geen Bexiteers kiest, is dat de meest recente wil van het volk..of zo.

Het mengen van allerlei democratische systemen werkt gewoon kennelijk niet.
Definitely not CIA
pi_189506415
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee. Juist niet. De huidige volksvertegenwoordigers zijn democratisch gekozen NA het referendum.
Dus als het volk geen Bexiteers kiest, is dat de wil van het volk..of zo.

Het mengen van allerlei democratische systemen werkt gewoon kennelijk niet.
En daarom mogen we met z'n allen heel blij zijn dat we hier geen direct bindend referendum hebben. Directe democratie is zo ongeveer het slechtste idee wat de mensheid ooit heeft verzonnen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_189507374
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waarom krijgen we dan niet in heel Europa Referenda over de EU? Als iedereen zo pro EU is.
Ik heb het gevoel dat de meeste landen helemaal geen referenda durven te organiseren omdat ze bang zijn voor de uitslag, ondanks alle pro EU polls
Omdat mensen het grote geheel niet kunnen overzien, daarvoor stem je op een partij. Referenda zijn prima om iets te voelen of voor buurtproblemen maar verder stopt het.
pi_189509098
Amerika is bezig om Europa te omsingelen door samen te werken met Rusland Turkije en Engeland.
pi_189522299
Zit Nieuwsuur te kijken, Boris moet nu een brief schrijven voor uitstel en hij stuurt nog een brief om hem geen uitstel te geven...

Wie het nog allemaal snapt mag het zeggen!

Ik zou zeggen, harde brexit! (Veel te veel gezeur er omheen!)
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:24:14 #232
236264 crew  capricia
pi_189522483
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:18 schreef Bocaj het volgende:
Zit Nieuwsuur te kijken, Boris moet nu een brief schrijven voor uitstel en hij stuurt nog een brief om hem geen uitstel te geven...

Wie het nog allemaal snapt mag het zeggen!

Ik zou zeggen, harde brexit! (Veel te veel gezeur er omheen!)
Is geen meerderheid voor in het Britse parlement en tot nu toe ook niet in de diverse EU-landen.
Definitely not CIA
pi_189523473
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:47 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

En daarom mogen we met z'n allen heel blij zijn dat we hier geen direct bindend referendum hebben. Directe democratie is zo ongeveer het slechtste idee wat de mensheid ooit heeft verzonnen.
In Zwitserland werkt het prima, maar hadden ze nu lang meerdere keren over de exit gestemd. VK heeft (net als wij soms deden) in een momentum directe democratie gedaan, maar daarna vermengd met hoe democratie zoals die van stemmen op volksvertegenwoordigers (dus dit is de uitslag en ga aan het werk overheid hup hup, en werkt het niet overheiddoet niet wat volk zegt etc). Zwitserland worden bepaalde stellingen meerdere keren over meerdere jaren gebracht en intussen veranderd er dus niets.
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:07:59 #234
236264 crew  capricia
pi_189523560
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]

In Zwitserland werkt het prima, maar hadden ze nu lang meerdere keren over de exit gestemd. Ze hebben (net als wij denken) een directe democratie vermengd met stemmen op volksvertegenwoordigers (dus dit is de uitslag en ga aan netwerk hup hup), Zwitserland worden bepaalde stellingen meerdere keren over meerdere jaren gebracht en intussen veranderd er dus niets.
Daar houdt de regering zich bijvoorbeeld niet altijd aan de uitslag van het referendum.
Dus staat parlement boven de directe democratie.
Dan kan het prima.
In elk geval moet het in regels vastgelegd zijn wat de uiteindelijke doorslag moet geven.

Je hebt gewoon een probleem als de bevolking in een referendum Ja tegen iets zegt en vervolgens volksvertegenwoordigers kiest die tegen zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 19-10-2019 23:15:34 ]
Definitely not CIA
pi_189523666
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar houdt de regering zich bijvoorbeeld niet altijd aan de uitslag van het referendum.
Dus staat parlement boven de directe democratie.
Dan kan het prima.
Mee eens. Goed voorbeeld is brexit uitslag en daarna wordt haast proremain parlement ingestemd. Totale contradictie maar echte democratie.

Mijn punt is meer dat directe democratie langer kan duren omdat je eindeloos kunt blijven stemmen ipv met volksvertegenwoordiging, dan gaan mensen compromissen maken en binnen die compromissen zsm de plannen doorvoeren. In een directe vorm kan dat niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')