hartloper | woensdag 16 oktober 2019 @ 17:09 |
Is dimlicht en stadslicht 1 lamp (fitting), of zijn het twee verschillende lampjes? In een hyundai i20 uit april 2019 | |
nogeenoudebekende | woensdag 16 oktober 2019 @ 17:09 |
@Handleiding | |
#ANONIEM | woensdag 16 oktober 2019 @ 17:10 |
Dat ligt aan je auto. | |
hartloper | woensdag 16 oktober 2019 @ 17:18 |
Hyundai i20 uit 2019 | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 16 oktober 2019 @ 19:04 |
In alle auto's die ik heb gehad waren het 2 verschillende lampen. Het doel van de lampen verschilt ook, dus lijkt me altijd verschillend. | |
Mano_ | woensdag 16 oktober 2019 @ 19:16 |
2 Opties: 1) Zet dimlicht aan en kijk welke lamp brandt. 2) Zet dimlicht uit en stadslicht aan en kijk welke lamp brandt. 3) Als het de zelfde is, is het de zelfde. Als het verschillende zijn, zijn het verschillende. of 1) Lees de handleiding. ![]() | |
Jordy-B | woensdag 16 oktober 2019 @ 20:10 |
Ik vermoed dat het voor jouw auto een combilampje is voor stads-/dim-/grootlicht, maar check inderdaad gewoon je handleiding. Of laat het doen. | |
Salvad0R | woensdag 16 oktober 2019 @ 20:16 |
als je maar niet zo'n onderontwikkelde neanderthaler bent die z'n groot licht aan laat bij tegenliggers | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 16 oktober 2019 @ 20:21 |
Bij welke auto is het stadslicht dan dezelfde lamp als het dimlicht? Ik ken alleen de versie dat door verplaatsing van een spiegel dim- en grootlicht hetzelfde lampje zijn. | |
Jordy-B | woensdag 16 oktober 2019 @ 20:59 |
De i10 heeft volgens mij een H4 55/60W lamp. Die heeft twee gloeidraden, een voor dim- en een voor grootlicht. Hoe ze stadslicht oplossen weet ik niet. | |
LoveAtFirstDrive | woensdag 16 oktober 2019 @ 21:04 |
Ja precies, zoiets bedoel ik. Maar met stadslicht heb ik het nog nooit gehoord of gezien. | |
hartloper | woensdag 16 oktober 2019 @ 23:19 |
Ben naar de garage gegaan ![]() Heb nu als dimlicht nu Philips RaceVision. 150 procent meer licht dan de standaard. Zijn dit soort lampen wel sneller kapot? Ik las iets op de verpakking staan van 150 branduren. Maar dat zou ik toch wel heel erg weinig vinden. Zie; https://i.ebayimg.com/images/g/0~4AAOSwwXRcIURD/s-l1600.jpg | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 17 oktober 2019 @ 00:08 |
Van wat ik heb begrepen lever je inderdaad wel branduren in voor beter licht. Je zou een setje LED of xenon kunnen overwegen (wel goed laten afstellen svp). Ik had ook zo een goede set Philips gekocht toen ik met m'n auto naar de Noordkaap ging in de winter en ze werken inderdaad prima. Ik had ze de hele reis, ook overdag, aanstaan (8250km) en hebben dat gewoon prima uitgehouden. Ik had ze op Amazon.de besteld, stukje goedkoper dan in NL (destijds in ieder geval). | |
hartloper | donderdag 17 oktober 2019 @ 01:00 |
Fijn om te horen dat het daadwerkelijk beter licht geeft. Vind ik toch wel belangrijk. Ik rij vaak over donkere snelwegen/provinciale wegen en zag met de oude niet voldoende. Dat dat branduren kost is opzich logisch en ook niet erg. Maar 150 uur is wel weinig toch? Of hoe moet je zoiets "berekenen"? 150 uur : 4 uur (als je ze gemiddeld 4 uur per dag aan hebt). Dan zou je er net twee a drie maanden ofzo mee kunnen doen. Of denk ik nu helemaal fout. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 17 oktober 2019 @ 13:09 |
Dimlicht en stadslicht hetzelfde lampje? Dat lijkt me vrijwel onmogelijk. | |
hartloper | donderdag 17 oktober 2019 @ 20:43 |
Nee is ander lampje | |
Sounddragon | vrijdag 18 oktober 2019 @ 04:27 |
Als je nou echt geen flauw idee hebt.. hou dan gewoon je waffel man ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 18 oktober 2019 @ 04:30 |
Er zit in die lampen een toevoeging bij het gas, die toevoeging wordt verbruikt, na die tijd zijn ze gewoon hetzelfde als een normale lamp. Xenon verbruikt zichzelf ook trouwens, die hebben ook niet het eeuwige leven.. | |
Jordy-B | vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:20 |
Ik heb de handleiding gelezen. Stadslicht staat niet vermeld. Daarom vermoed ik iets, en zo staat het er ook. ![]() | |
hartloper | vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:53 |
Kijk aan. Dan werken de lampen wel nog na 150 uur ... maar dan is het heldere licht er alleen uit? | |
GX3 | vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:54 |
Geen aftermarket xenon inbouwen ![]() | |
hartloper | vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:08 |
werken de lampen wel nog na 150 uur ... maar dan is het heldere licht er alleen uit? | |
JayHovah | vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:55 |
Stadslicht is juist een apart (klein) lampje, als je dimlicht uitvalt heb je altijd nog een klein lichtje (zodat de tegenligger je niet voor een motor aanziet). Tip van mijn kant, zet je licht pas aan als je jouw motor heb gestart en uit voordat je de auto uitzet. Door de piekspanning van de startmotor krijg je verlichting anders elke keer spanning tekort wat weer ten koste gaat aan de levensduur van je koplampen... | |
Hyperdude | vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:34 |
In mijn vorige auto 16 jaar/360000 kms. met zero kaduke xenonpitten. Slingert hier ook nog een 18 jaar oude cabrio rond met 1e setje xenon. In autolevens(=hondenlevens) toch bijna eeuwig. ![]() | |
LoveAtFirstDrive | vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:00 |
Zelf niet zo lang gedaan met ex auto’s maar ik heb er ook goede ervaringen mee. Met mijn toenmalige Audi heb ik 55k km gereden en heb ALTIJD verlichting aan maar xenon heeft nooit kuren gehad. Ook mijn ouders niet (hadden dezelfde A4). | |
Sounddragon | zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:44 |
Correct, en tevens juist. Lichtopbrengst wordt steeds minder. Gisteravond laat nog naar Zeeland gecrosst, was ik toch wel erg content met die nieuwe pitjes erin 👌 | |
Sounddragon | zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:46 |
Mijne staat nu op 386k, geen idee of het nog de originele waren, maar dat zou zomaar kunnen. Het geeft iig ongeveer 100% meer licht. |