abonnement Unibet Coolblue
pi_189465229
We willen een programmeur gaan inhuren om voor ons specifieke functionaliteit op de website te bouwen. We willen wel graag invloed op de structuur van de database, zodat als de programmeur weg is we nog steeds snappen hoe eea is opgebouwd en dat we dat ook iemand anders dit kunnen uitleggen en laten zien voor onderhoud in de toekomst.
Nu komt de vraag :) is er een manier een datamodel te communiceren tussen ons als opdrachtgever en een programmeur? Bepaalde template? Of wordt het improviseren?
---------------------------------------
Better to burn up than fade away!
pi_189465892
Een Entity - Relationship model misschien?
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_189466364
Ok, is dat ergens te downloaden als template?
---------------------------------------
Better to burn up than fade away!
pi_189467578
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:53 schreef Groeneg2 het volgende:
Ok, is dat ergens te downloaden als template?
Uuuhhh, hallo! Ik weet niet of je het weet, maar een programmeur heeft alles in zijn opleiding over ontwerpen, datamodellen en schema's.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189467835
Ik ga eens browsen naar een voorbeeld van zo'n diagram.
---------------------------------------
Better to burn up than fade away!
pi_189468181
Het is een model dat je gebruikt bij het ontwerpen van een database. Dus het kan zijn dat je programmeur ook zoiets gaat gebruiken, maar dat weet ik niet zeker. Ben geen expert. Een ER model verschilt per database, kan heel gecompliceerd, of heel simpel, dus er is niet echt een standaard template. Google er maar even op.

Verder zou ik het er gewoon even met je programmeur over hebben. Die zal het vast wel weten en je verder kunnen helpen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_189468219
ligt er aan wat voor data het is, soms ben je klaar met een simpel iets soms een database met tig tabellen
pi_189506416
Waarom laat je de ontwikkelaar geen eerd maken voor jou en die samen bespreken? Het ontwerpen van een goede database is iets wat je in de meeste situaties niet zomaar even doet, en een slecht ontworpen database kan grote gevolgen hebben voor een bedrijf.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')