abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 16 oktober 2019 @ 14:05:23 #76
471637 TomStall
I buried Joey
pi_189464087
5 meest foute boeken, en wat doen we er mee:

we zetten ze op een lijst, en die lijst zetten we op een podium.

Beetje hetzelfde als zeggen "denk eens niet aan je moeder": iedereen die het leest ziet gelijk zijn of haar moeder voor zich.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 14:10:18 #77
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189464195
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:05 schreef TomStall het volgende:
5 meest foute boeken, en wat doen we er mee:

we zetten ze op een lijst, en die lijst zetten we op een podium.

Beetje hetzelfde als zeggen "denk eens niet aan je moeder": iedereen die het leest ziet gelijk zijn of haar moeder voor zich.
Maar dat neemt niet weg dat we ons wel bewust moeten zijn van je moeder en de impact die ze op ons heeft gehad of kan hebben! :9
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 14:11:07 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189464213
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het valt toch prima in de context die ze benoemen? :)
Boeken waar mensen voor/ door gestroven zijn.
[..]

Zijn daar oorlogen om gevoerd? :)
Er zijn ook geen oorlogen gevoerd om darwins origin of species. Er zijn wel degelijk doden gevallen door het werk van euclides, gallileo en newton. Al was het alleen maar vanwege de toepassing van hun werk op het maken van wapens en berekenen van kogelbanen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 16 oktober 2019 @ 14:14:00 #79
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189464273
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Er zijn ook geen oorlogen gevoerd om darwins origin of species. Er zijn wel degelijk doden gevallen door het werk van euclides, gallileo en newton. Al was het alleen maar vanwege de toepassing van hun werk op het maken van wapens en berekenen van kogelbanen.
Dat lijkt me in deze context secundair, waar het Sociaal Darwinisme een directere impact heeft gehad, maar prima ^O^ ook daar kun je over discussieren. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 14:14:36 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189464286
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat lijkt me in deze context secundair, waar het Sociaal Darwinisme een directere impact heeft gehad, maar prima ^O^ ook daar kun je over discussieren. ;)
ja maar sociaal darwinisme wordt niet besproken in origin of species.
Kogelbanen wel in het werk van newton trouwens :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189464476
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)ste-boeken~ad91ef35/

Als je nog geen10 jaar geleden had gezegd dat Jip en Janneke samen met Mein Kampf in een lijstje van 5 foutste boeken terecht zou komen en dat ouders zouden schrikken van de inhoud van deze verhalen werd je gewoon keihard uitgelachen.
Nu nog steeds hoor.
Alleen die 0,001% van de bevolking die vindt dat gender een kwestie van opvoeding is niet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_189465410
Ik snap het nog steeds niet. Waarom moeten denkbeelden en ideeën van vroeger tegenover die van deze tijd worden gezet door een (willekeurige?) keuze van een aantal boeken te etaleren?
We kunnen dit toch ook bespreken zonder die boeken?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:11:09 #83
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189465487
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:08 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik snap het nog steeds niet. Waarom moeten denkbeelden en ideeën van vroeger tegenover die van deze tijd worden gezet door een (willekeurige?) keuze van een aantal boeken te etaleren?
We kunnen dit toch ook bespreken zonder die boeken?
Het is toch makkelijker lullen met wat voorbeelden? :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 15:18:12 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189465624
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het is toch makkelijker lullen met wat voorbeelden? :)
Misschien moeten ze het liedje else fiederelsje ook in de vitrine zetten

Elsje, Fiederelsje
Elsje, Fiederelsje
Zet je klompjes bij ‘t vuur
Moeder bakt pannekoeken
Maar het meel is zo duur

Tingelingelinge pannekoek
Stroop met rozijnen
Tingelingelinge pannekoek
Kom op bezoek

Weetje wel hoe slecht klompen voor het milieu zijn, en dan ook nog bij het vuur simpele houtverbranding is zeker niet klimaat neutraal één van de laagste rendementen kwa verwarming.En hoezo moeder bakt pannekoeken het zijn pannenkoeken en mischien heeft elsje wel helemaal geen moeder maar twee vaders en wat nou als de moeder van els (ik vind dat je ook denigrerend tenzij dat haar doopnaam is maar dat kunnen we nazoeken) zich niet identificeert als vrouwelijk. Trouwens dat ze het meel te duur vinden is dan weer iets wat niet zomaar openbaar hoeft te worden gemaakt er is wel privacy natuurlijk. En daarbij moet het meel voor mensen die het meel te duur vinden maar worden geschonken. Sowieso dat de moeder van Els niet aangeklopt heeft bij een voedselbank kan echt niet meer deze tijd. Daarnaast zijn er veel millieu vriendelijker alternatieven voor meel je kunt ook bloemkool meel gebruiken bijvoorbeeld, ook veel inclusiever als els toevallig vriendinettjes (m/v) heeft die gluten allergie hebben en langskomen. Niet dat die vriendinnetjes (m/v) gelijk mee moeten eten maar het meel gaat ook in de lucht zitten natuurlijk. En dan ook nog bewust op bezoek uitnodigen eigenlijk is dat gewoon smaad. Stroop geven aan kinderen heb ik ook wel zo mijn vraagtekens bij suiker en nog wel bewerkte suiker kan echt niet meer, Els zal inmiddels wel #viesdik zijn, dat ze niet denken aan alle nederlandse obesitas kinderen... :N

Ja ik denk dat Elsje Fiederelsje wel in die tentoonstelling past :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:57:48 #85
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189466458
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Misschien moeten ze het liedje else fiederelsje ook in de vitrine zetten...
Goed punt; het gaat hier alleen om boeken, als ik me niet vergis.

Verder zijn er zat kinderliedjes die misschien toch niet meer zo leuk zijn als vroeger! :D

Moriaantje bijvoorbeeld; leuk plaatje erbij:


Kan inderdaad ook zo in de vitrine! ;)

Daar was laatst een meisje loos, ook een mooie. In elkaar geslagen in de kajuit, keidood jongen. _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:08:19 #86
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_189466666
Ondanks al dit gezever blijvend de verhalen van Jip en Janneke met kop en schouders uitsteken boven wat de gemiddelde "kinderauteur" tegenwoordig uit z'n pen krijgt.

Wederom een nutteloos initiatief dus.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_189470396
quote:
Origin of Species (Het ontstaan der soorten) van Darwin gaat over natuurlijke selectie, ook bij de mens.
Ik ben geen militante atheist, maar volgens mij is dat in The Descent of Man?

---

Nijntje vind ik ook erg aanstootgevend. Door Dick (penis) Bruna.
pi_189470525
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nu nog steeds hoor.
Alleen die 0,001% van de bevolking die vindt dat gender een kwestie van opvoeding is niet.
Gender is ook voor een groot deel opvoeding. Dat ontkennen lijkt me vrij zinloos.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189471327
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er zijn ook geen oorlogen gevoerd om darwins origin of species. Er zijn wel degelijk doden gevallen door het werk van euclides, gallileo en newton. Al was het alleen maar vanwege de toepassing van hun werk op het maken van wapens en berekenen van kogelbanen.
Als het hier over moet gaan, hoort het boek van Salman Rushdie ook in het rijtje.
Ik bedoel natuurlijk de duivelsverzen.
Zit Salman nog steeds ondergedoken of is die fatwa inmiddels opgeheven?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 07:52:56 #90
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189477211
Wel grappig trouwens, dat het NRC netjes de titel van de tentoonstelling noemt: Foute Boeken?
En in een interview aangeeft waarom dat vraagteken zo belangrijk is.

Je zou bijna denken dat de Telegraaf het AD :o wat sensatiezuchtig met dit onderwerp omgaat. _O-

quote:
„We willen een museum zijn dat niet alleen mooie boeken toont, als verzamelobjecten, maar ook een museum dat mensen betrekt bij de discussie over het belang van boeken. Als dragers van ideeën die tot discussies leiden, soms tot oorlogen, verbrandingen, censuur. Met Foute Boeken? willen we bezoekers in die discussie betrekken. Wij bepalen als museum niet wat fout is. Bezoekers mogen zelf aan het eind van de tentoonstelling als censor optreden, dus woorden, citaten en titels uit boeken scheuren en aan de wand prikken. Op die wand staat: ‘Dit kan echt niet meer!’”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)m-meermanno-a3976975
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189478356
quote:
,,Turks Fruit is een boek uit de jaren 60, de jaren van de seksuele bevrijding. Maar als je nu, met MeToo in je achterhoofd, naar die tijd kijkt, ging het vooral om de seksuele bevrijding van de man’’, zegt Sliggers.

Een passage uit de klassieker, die op talloze leeslijsten van middelbare scholieren staat en heeft gestaan: ‘Ik naaide de ene meid na de andere. Ik sleepte ze naar mijn hol en rukte ze de kleren van het lijf en ramde me een ongeluk. Dan werkte ik ze de deur uit na een haastig glas drank. Soms drie op een dag. Grote tieten, hangend als zakken brij met spenen om aan te zuigen. Kleine verschrompelde tietjes, te zielig om te strelen.’

Sliggers: ,,In de literatuur van die periode is de vrouw soms een object en daar deden schrijvers als Jan Wolkers en Jan Cremer aan mee.’’
En ik maar denken dat metoo om onvrijwillige seks ging. Nu blijkt het erom te gaan dat vrouwen die zich makkelijk laten oppikken door een stoere knul als prinses behandeld moeten worden. Wellicht moet er een huwelijksaanzoek zijn voordat er geneukt kan worden? Behalve dat meneer het punt van het boek volledig mist, is dit gewoon ordinaire preutsheid. Heeft helemaal niets met vrouwenonderdrukking te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Eindredactie Games donderdag 17 oktober 2019 @ 10:16:27 #92
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_189478376
Meningen veranderen, je verwacht het niet.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 17 oktober 2019 @ 10:32:11 #93
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189478586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:
En ik maar denken ...
Ai ... _O- :D
quote:
... dat metoo om onvrijwillige seks ging.
Metoo gaat vooral om macht. Om de positie van de vrouw. (hehehe) In dat licht is het objectificeren van vrouwen misschien niet zo handig.

Sliggers heeft ook geen commentaar op het thema (het punt) van het boek. Zelfs niet op het motief van de hoofdpersoon. Dus wat dat betreft mis jij het punt van Sliggers misschien een beetje?
quote:
Nu blijkt het erom te gaan dat vrouwen die zich makkelijk laten oppikken door een stoere knul als prinses behandeld moeten worden. Wellicht moet er een huwelijksaanzoek zijn voordat er geneukt kan worden? Behalve dat meneer het punt van het boek volledig mist, is dit gewoon ordinaire preutsheid. Heeft helemaal niets met vrouwenonderdrukking te maken.
Dit hierboven is natuurlijk standaard red-pill gemekker. :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189479192
quote:
6s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 10:32 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ai ... _O- :D
Ik weet dat het de bedoeling is dat ik hersenloos achter de kudde aanhobbel, maar het lukt niet.

quote:
Metoo gaat vooral om macht. Om de positie van de vrouw. (hehehe) In dat licht is het objectificeren van vrouwen misschien niet zo handig.
En wat heeft dat met elkaar te maken? Ik zie geen enkele machtsongelijkheid, in ieder geval niet in het nadeel van de vrouwen. Ze zijn volkomen vrji om te beslissen dat ze de eenzaamheid van de man gebruiken voor een beurt. Ze hebben ook de macht om te wachten tot er sufgerukte incel lieve politiek correcte woordjes in hun oor komt fluisteren, ze op een voetstuk zet en voor de betekenisvolle relatie gaat. Maar kennelijk wilden ze dat niet, hoe aantrekkelijk dat vooruitzicht ook was.

quote:
Sliggers heeft ook geen commentaar op het thema (het punt) van het boek. Zelfs niet op het motief van de hoofdpersoon. Dus wat dat betreft mis jij het punt van Sliggers misschien een beetje?
Volgens mij heeft hij geen punt, maar dobbert hij maar wat mee op de golven de tijdgeest en zegt hij wat hij denkt dat vrouwen willen horen wat betreft hun zelfbeeld. Blijkbaar zijn dat zwakke willoze wezens die door gewetenloze mannen worden gebruikt. Emancipatie en zelfbevrijding anno 2019.

quote:
Dit hierboven is natuurlijk standaard red-pill gemekker. :')
Ik heb echt een safespace voor 20e eeuws idoom nodig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 17 oktober 2019 @ 11:29:30 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189479194
quote:
6s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 07:52 schreef SicSicSics het volgende:
Wel grappig trouwens, dat het NRC netjes de titel van de tentoonstelling noemt: Foute Boeken?
En in een interview aangeeft waarom dat vraagteken zo belangrijk is.

Je zou bijna denken dat de Telegraaf het AD :o wat sensatiezuchtig met dit onderwerp omgaat. _O-
[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)m-meermanno-a3976975
Ah ja volledig andere inval :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 17 oktober 2019 @ 11:45:33 #96
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189479380
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet dat het de bedoeling is dat ik hersenloos achter de kudde aanhobbel, maar het lukt niet.
Je doet ook niet echt je best hè. ;)
quote:
En wat heeft dat met elkaar te maken?
Het is niet mijn case ... ;)
Maar ik kan me voorstellen dat mensen een argument kunnen maken, dat als Harvey altijd leest dat vrouwen objecten zijn, Harvey daar ook naar gaat handelen. En dat Als Harvey dan later groot is en in een machtspositie staat, Harvey de 'objecten' zo kan gebruiken als hij geleerd heeft.

quote:
Ik zie geen enkele machtsongelijkheid, in ieder geval niet in het nadeel van de vrouwen. Ze zijn volkomen vrji om te beslissen dat ze de eenzaamheid van de man gebruiken voor een beurt. Ze hebben ook de macht om te wachten tot er sufgerukte incel lieve politiek correcte woordjes in hun oor komt fluisteren, ze op een voetstuk zet en voor de betekenisvolle relatie gaat. Maar kennelijk wilden ze dat niet, hoe aantrekkelijk dat vooruitzicht ook was.
In het boek niet. Het gaat in het boek ook niet om die machtsongelijkheid, dus misschien was de koppeling van Siggers aan Metoo wel onterecht.
Het punt was het objectificeren. En het objectificeren gebeurd wel in het boek.
Het objectificeren kan daarna wel weer een rol spelen in de machtsongelijkheid ergens anders.
Snap je hem nog? :)
quote:
Volgens mij heeft hij geen punt, maar dobbert hij maar wat mee op de golven de tijdgeest en zegt hij wat hij denkt dat vrouwen willen horen wat betreft hun zelfbeeld. Blijkbaar zijn dat zwakke willoze wezens die door gewetenloze mannen worden gebruikt. Emancipatie en zelfbevrijding anno 2019.
Volgens mij zegt hij dat helemaal niet. :') Waar haal je het vandaan? _O-
quote:
Ik heb echt een safespace voor 20e eeuws idoom nodig.
Het is allemaal wat inderdaad. Vooral omdat je er zelf zo'n enorm probleem van maakt overigens. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189480773
quote:
6s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 11:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je doet ook niet echt je best hè. ;)
[..]

Het is niet mijn case ... ;)
Maar ik kan me voorstellen dat mensen een argument kunnen maken, dat als Harvey altijd leest dat vrouwen objecten zijn, Harvey daar ook naar gaat handelen. En dat Als Harvey dan later groot is en in een machtspositie staat, Harvey de 'objecten' zo kan gebruiken als hij geleerd heeft.
Maar daarmee is er nog totaal geen relatie met de machtsverhouding. Mannen hebben een libido ongeacht of er een betekenisvolle relatie in het vooruitzicht staat, vrouwen ook trouwens, dus zijn ze in staat om andere mensen als lustobject te beschouwen. Dat mag niet echt een verrassing heten of iets wat in de verste verte ook maar met machtsverhoudingen te maken heeft. Sterker nog, juist de seksueel machtelozen zijn daar vaak toe veroordeeld.

Daarnaast is het natuurlijk een nogal stompzinnige misvatting dat een dergelijk literair werk een blauwdruk zou vormen voor iemands gedrag. Ik heb, waarschijnlijk in tegenstelling tot Harvey met zijn gemutileerde piemeltje, Turks Fruit wel gelezen. Wat ik er als 13-jarige uit meegenomen heb is dat dat 'fuck the pain away', die onverschillige seks met blijkbaar onverschillige vrouwen me helemaal niks leek. Gepassioneerde seks met Monique van de Ven is wat we willen.

quote:
In het boek niet. Het gaat in het boek ook niet om die machtsongelijkheid, dus misschien was de koppeling van Siggers aan Metoo wel onterecht.
Het punt was het objectificeren. En het objectificeren gebeurd wel in het boek.
Het objectificeren kan daarna wel weer een rol spelen in de machtsongelijkheid ergens anders.
Snap je hem nog? :)
Ik snap heel goed waarom het gezwets in de ruimte is. Het heeft slechts in zoverre met macht te maken dat deze nieuwe preutsheid net als de traditionele preutsheid te maken heeft met de macht van de vrouw. Deze macht om de man de seks te geven of te onthouden die hij wil zou gebruikt moeten worden om er wat voor terug te krijgen. Niet per se een Hollywoodcarriere, maar bijvoorbeeld een betekenisvolle relatie, of zelfs een levenslang verbond met nageslacht. De vrouw mag die macht niet hebben voor haar eigen pleziertje, al dan niet een emotioneel onbevredigend pleziertje.

quote:
Volgens mij zegt hij dat helemaal niet. :') Waar haal je het vandaan? _O-
Ik trek zijn kennelijke logica gewoon even door.

quote:
Het is allemaal wat inderdaad. Vooral omdat je er zelf zo'n enorm probleem van maakt overigens. ;)
Het is een volslagen belachelijk narratief dat om zich heen grijpt, en bovendien een aanval in de rug op de verworvenheden van de seksuele revolutie. Veel te veel mensen lullen maar wat mee en veel te weinig mensen durven dat belachelijk te maken of er zelfs maar tegenin te gaan. Voor je het weet zet je jezelf te kijk als een patriarchale vrouwenaanrander.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189480857
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:02 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Uit de goede oude tijd, de oude doos.
Je had ook nog Asterix de Geilaard. :')

En iets met de Smurfen ook nog dacht ik.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:16:47 #99
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189480937
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar daarmee is er nog totaal geen relatie met de machtsverhouding.
Die relatie is er op het moment dat die geïntroduceerd wordt...
quote:
Mannen hebben een libido ongeacht of er een betekenisvolle relatie in het vooruitzicht staat, vrouwen ook trouwens, dus zijn ze in staat om andere mensen als lustobject te beschouwen. Dat mag niet echt een verrassing heten of iets wat in de verste verte ook maar met machtsverhoudingen te maken heeft. Sterker nog, juist de seksueel machtelozen zijn daar vaak toe veroordeeld.
Dat ontkent ook niemand... In Metoo was die machtsverhouding er wel én werd er misbruik van gemaakt. Sterker, dat is de kern van het Metoo verhaal. In het geval van Metoo had het dus alles met machtsverhouding(en) te maken.

quote:
Daarnaast is het natuurlijk een nogal stompzinnige misvatting dat een dergelijk literair werk een blauwdruk zou vormen voor iemands gedrag.
Ik vind het een stompzinnige misvatting dat je het zo interpreteert. Want wederom. Dat zegt niemand. Dat is kennelijk een stukje logica (?) wat je door wil trekken?
quote:
Ik heb, waarschijnlijk in tegenstelling tot Harvey met zijn gemutileerde piemeltje, Turks Fruit wel gelezen. Wat ik er als 13-jarige uit meegenomen heb is dat dat 'fuck the pain away', die onverschillige seks met blijkbaar onverschillige vrouwen me helemaal niks leek. Gepassioneerde seks met Monique van de Ven is wat we willen.
Good for you, maar ook dat is hier "nicht in frage"... Het gaat niet om jouw persoonlijk ervaring. Het gaat niet om wat jij er van geleerd of niet geleerd hebt. :)

Het gaat erom hoe een boek de beeldvorming kan beïnvloeden en of het daarmee een Fout Boek? zou kunnen zijn.
quote:
Ik snap heel goed waarom het gezwets in de ruimte is.
Je draait het zelf tot gezwets in de ruimte en zegt dan dat het gezwets in de ruimte is. Lekker bezig ja. ^O^
quote:
Het heeft slechts in zoverre met macht te maken dat deze nieuwe preutsheid net als de traditionele preutsheid te maken heeft met de macht van de vrouw. Deze macht om de man de seks te geven of te onthouden die hij wil zou gebruikt moeten worden om er wat voor terug te krijgen. Niet per se een Hollywoodcarriere, maar bijvoorbeeld een betekenisvolle relatie, of zelfs een levenslang verbond met nageslacht. De vrouw mag die macht niet hebben voor haar eigen pleziertje, al dan niet een emotioneel onbevredigend pleziertje.
Jaja, #metoo!
Vrouwen maken ook wel eens misbruik van mannen.

Je bent als man net zo zielig als een misbruikte vrouw die zich tot seksuele handelingen gedwongen voelde, wanneer een dame haar macht gebruikt om niet met je naar bed te gaan.

(Hey, kijk. Ik kan ook gezwets verdraaien. ;) )
quote:
Ik trek zijn kennelijke logica gewoon even door.
Niet Invullen Voor Een Ander.
quote:
Het is een volslagen belachelijk narratief dat om zich heen grijpt, en bovendien een aanval in de rug op de verworvenheden van de seksuele revolutie. Veel te veel mensen lullen maar wat mee en veel te weinig mensen durven dat belachelijk te maken of er zelfs maar tegenin te gaan. Voor je het weet zet je jezelf te kijk als een patriarchale vrouwenaanrander.
Het is allemaal wat inderdaad. Vooral omdat je er zelf zo'n enorm probleem van maakt overigens. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189481083
Ik kan geen lijstje vinden van de vijf meest foute boeken, gemaakt door het museum Huis van het boek.
Ook niet in de interviews van NRC en Taalstaat .
Ik neem aan dat ADjournalisten zelf dit lijstje hebben gemaakt. De volgorde van 1 tot 5 is van hen. Niet van het museum.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')