abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage dinsdag 15 oktober 2019 @ 14:24:04 #1
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189445836
Hallo medefokkers,

Onze nieuwbouwwoning is sinds een week opgeleverd en ik wil (nadat er wat werkzaamheden zijn gedaan) de garagevloer (20m2) gaan afwerken zodat deze niet gaat verkleuren en mooi blijft. Auto zal op de oprit blijven staan, garage zal vooral gebruikt worden voor opslag en kleine kluswerkzaamheden. Ook onze fietsen zullen er komen te staan.

Mijn oog is gevallen op epoxy afwerking van Remmers, waarbij eerst een primer wordt aangebracht en vervolgens een sealer met antislipgranulaat. Een complete set zal me zo ongeveer tussen 200-250 euro kosten.

Mijn vraag is nu: zijn er (betere) alternatieven voor wat ik wil? Is epoxy overkill of zie ik zaken over het hoofd?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189446466
Waarom je auto buiten???? Dan moet je ‘s winters krabben brrrrr
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:22:57 #3
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189446901
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 15:08 schreef valentijn101 het volgende:
Waarom je auto buiten???? Dan moet je ‘s winters krabben brrrrr
krabben? gewoon de standkachel gebruiken toch?
Tot nooit .......
  Redactie Frontpage dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:00:18 #4
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189447708
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 15:08 schreef valentijn101 het volgende:
Waarom je auto buiten???? Dan moet je ‘s winters krabben brrrrr
Staat langs de gevel en we wonen aan het water. Van krabben is nauwelijks sprake, leert mijn ervaring (eerder in een gelijksoortige situatie gewoond). Daarnaast heb ik voorruitverwarming en zijn de zijruiten eventueel binnen een minuutje gekrabd.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189451690
Pvc kliktegels! Heb ze zelf en bevalt heel goed. Je hebt ze in leuke kleuren. Heb zelf zwart en grijs en dan om en om.
pi_189451961
We hebben op onze vloer in de woonkamer betonverf van de Praxis gesmeerdt. Aantal lagen dik en dat word een keiharde en gladde afwerking (voor heel weinig geld)
pi_189457106
Op onze garagevloer met vloerverwarming heb ik Albastine garagevloercoating gebruikt. Prima. Sterk en goed dekkend met twee lagen. Geen barsten in tegenstelling tot wapex epoxy welke op m’n ketelruimtevloer zit.
pi_189457640
Ik denk dat je er spijt van krijgt. Als het nat is buiten sjouw je alles mee de garage in. Onze buren hebben ook epoxy. Wij hebben gekozen voor betonverf met een strook vloerbedekking als looppad.
Misschien minder strak maar veel functioneler.
pi_189457836
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 06:14 schreef Harry_Turtle het volgende:
Ik denk dat je er spijt van krijgt. Als het nat is buiten sjouw je alles mee de garage in. Onze buren hebben ook epoxy. Wij hebben gekozen voor betonverf met een strook vloerbedekking als looppad.
Misschien minder strak maar veel functioneler.
Waarom zou je spijt krijgen van epoxy? Die is juist waterdicht en ijzersterk.
pi_189458264
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 07:00 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Waarom zou je spijt krijgen van epoxy? Die is juist waterdicht en ijzersterk.
Klopt,omdat het water er zo goed op blijft staan droogt het voor geen meter. Dat vinden mijn buren het grote nadeel.
pi_189458294
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 08:00 schreef Harry_Turtle het volgende:

[..]

Klopt,omdat het water er zo goed op blijft staan droogt het voor geen meter. Dat vinden mijn buren het grote nadeel.
OK. Dat kan ik begrijpen in een onverwarmd garage. Gelukkig is onze garage voorzien van vloerverwarming, dus droogt alles vrij snel.

Maar liever een paar plassen water dan ingetrokken in de vloer lijkt me...
  Redactie Frontpage woensdag 16 oktober 2019 @ 08:44:18 #12
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189458587
Betonverf is ook nog een goede optie. Daarnaast is er nog de optie impregneren, heeft iemand daar ervaring mee? Bij impregneren heb je waarschijnlijk minder last van water dat op de vloer blijft liggen. Aangezien wij geen garage met vloerverwarming hebben kunnen we de garage niet droogstoken. Hij is wel goed geventileerd en ook kan de deur op een kier van 2/3 cm gezet worden voor extra ventilatie.

Met betonverf zal ik trouwens ook het 'natte' naar binnen lopen. Mijn idee is om eventueel een flinke mat neer te leggen bij de garagedeur en een kleine mat bij de achterdeur van de garage. Dat zou het nadeel van het naar binnen lopen van water enigszins teniet moeten doen.

Wat betreft epoxy is er nog een nadeel: vaak moet de vloer- en luchttemperatuur ergens tussen de 10 en de 30 graden zijn. Er wordt binnenkort nog een rookgasdoorvoer door de garage aangelegd, ik moet wachten tot die werkzaamheden klaar zijn. Wellicht is het tegen die tijd helemaal niet meer mogelijk om voor epoxy te kiezen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189458654
Ik heb 4 jaar geleden via via van die industriële coating erop laten smeren. Ziet er strak uit en is moeilijk te beschadigen. Van voor naar achteren hebben we een 1 meter brede droogloopmat. Bevalt goed en makkelijk allemaal schoon te houden.
pi_189458669
Epoxy is het beste.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')