abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:18:28 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189440906
Heel eng dit!

!letop nieuwsbericht uit belgie!

quote:
Voetbalbond onderzoekt “militaire groet” van Turkse voetballertjes uit Beringen

Voetbal Vlaanderen, een tak van de Belgische Voetbalbond, is een onderzoek gestart naar enkele foto’s en filmpjes van de Beringse club Turkse FC. Daarop is te zien hoe kinderen een militaire groet brengen om de soldaten in de Turks-Syrische oorlog te eren. Dat meldt onder meer Het Belang van Limburg.



Op foto’s en filmpjes die de club zelf via sociale media deelde, is te zien hoe spelers van verschillende leeftijden een militaire groet brengen op het veld en in de kleedkamer. De min 10-jarigen droegen hun zege op aan de soldaten. “Laat onze overwinning met 5-3 van onze U10 een cadeau zijn voor onze soldaten. We zijn een ernstig volk. We willen nog veel cadeaus geven aan onze soldaten. Terwijl we in de kou en in de regen staan willen we onze ziel offeren voor het bestaan van de Turkse natie. En dat is geen grapje”, zo staat er bij de foto.

Volgens Turkse FC heeft het gebaar niets met politiek te maken. De club reageert via Basir Hamarat, voorzitter van Union of International Democrats, een AKP-gezinde organisatie. “Dergelijke foto’s worden elk jaar gemaakt uit eerbied voor alle martelaren en hun familieleden”, zegt Hamarat. “Ook als er geen conflict was geweest tussen Turkije en Syrië, en ook als de speler van de nationale ploeg dat gebaar niet had gemaakt, dan nog had de club die foto’s gemaakt en gepost. Dat dit nu extra gevoelig ligt? Daar heeft de club niet op gelet.”

Thomas Vints (CD&V), de burgemeester van Beringen, zal de club er bij gelegenheid over aanspreken.

https://m.hln.be/sport/vo(...)t-beringen~aeaa585f/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189440980
Want ze hadden gehoopt dat de vierde generatie hun thuisland wel de rug toe zou keren?
pi_189441022
quote:
Terwijl we in de kou en in de regen staan willen we onze ziel offeren voor het bestaan van de Turkse natie.
Een potje voetbal op zaterdagochtend wordt hier redelijk uit zijn verband getrokken?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:38:48 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189441029
brrr ... indoctrinatie.... :N
heel gevaarlijk dit
pi_189441033
Kijk, dat zijn nog eens echte patriotten. Kunnen die melkmuiltjes in NL nog een voorbeeld aan nemen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:40:39 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189441045
Dat krijg je wanneer een dictator de media in zijn macht heeft en mensen die al jaren - soms generaties - ergens anders wonen hierdoor nog steeds geïndoctrineerd kunnen worden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:44:05 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189441070
quote:
Volgens Turkse FC heeft het gebaar niets met politiek te maken.
_O- _O- _O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189441079
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:40 schreef thedeedster het volgende:
Dat krijg je wanneer een dictator de media in zijn macht heeft en mensen die al jaren - soms generaties - ergens anders wonen hierdoor nog steeds geïndoctrineerd kunnen worden.
Gewoon uitsluiten voor het EK lijkt mij het beste
metal up your ass
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:46:51 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189441104
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:45 schreef dokter.knakworst het volgende:

[..]

Gewoon uitsluiten voor het EK lijkt mij het beste
Voor dat land zou het beter zijn als er iemand anders president zou zijn. En dan geen neefje, tante of buurman van de huidige.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:47:12 #10
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189441107
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
je vind het grappig maar dit soort vormen van segregatie zou je niet moeten willen.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:50:15 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189441144
quote:
19s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:47 schreef Gunner het volgende:

[..]

je vind het grappig maar dit soort vormen van segregatie zou je niet moeten willen.
Het lijkt me toch overduidelijk dat ik het juist níet eens ben met zijn stelling.
Dat moeten we inderdaad niet willen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:50:40 #12
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_189441152
Zijn die Turken die een militaire groet hebben gebracht in die interland al geschorst?! Politiek hoort ver weg te blijven van voetbal. En zeker op dat niveau mag er flink opgetreden worden.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:51:28 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189441165
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:40 schreef thedeedster het volgende:
Dat krijg je wanneer een dictator de media in zijn macht heeft en mensen die al jaren - soms generaties - ergens anders wonen hierdoor nog steeds geïndoctrineerd kunnen worden.
In NL is dit ook duidelijk gaande. Dat zag je bijvoorbeeld met de mobilisatie van mensen tijdens de couppoging.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189441168
Het zijn niet alleen de voetbalclubs, het zijn vele, vele, vele Turken in dit land (en de rest van Europa) die zo denken. Toen eergisteren de "pleuris" uitbrak keek ik weer eens op de NOS facebook en de reacies daar waren om misselijk van te worden. De tientallen Turkse vlaggen vlogen je om de oren, maar ook de vele islamitische oorlogsteksten (vertalen klikken). Koerden en Nederlanders werden in het Turks uitgescholden, bedreigd en weet ik nog niet allemaal wat voor een zooi ze naar hun hoofd gegooid kregen. Toen ik ging slapen waren er zo'n dikke 1750 reacties, toen ik opstond waren er nog maar 1100. NOS heeft natuurlijk flink liggen modden, maar ik vind het apart dat ze niet in het nieuws vermelden hoeveel haat, hoeveel afkeer, hoeveel steun er voor genocide was. En dan moet ik toch weer terugdenken aan het Sylvana verhaal en het verhaal over de donkere spelers in het Nederlands elftal. Dat waren in beide gevallen niet meer dan 5 mensen die zich negatief uitlieten, en toch werd dit zwaar uitgemeten in de media. Terecht natuurlijk! Racisme hoort niet, ook al ben je het niet eens met de uitspraken van Sylvana, en als je nog kleur ziet bij spelers die voor Nederland kiezen en graag uitkomen voor Oranje dan ben je gewoon de weg kwijt in mijn ogen. Maar het valt wel weer op, dat ze honderden reacties die op basis van radicaliteit die reacties over Sylvana ontstijgen doodzwijgen. Snel verwijderen voordat Geenstijl weer wat printscreens heeft gemaakt, net doen alsof het niet bestaat zodat hun meningsgenoten weer kunnen beweren dat er niks aan de hand is.

Kapot geschrokken ben ik me, ik wist het wel al langer omdat ik wel vaker kijk op de NOS facebook bij nieuws waarvan ik weet dat enkelen radicaal zullen reageren, maar zo zwaar met openbare doodsbedreigingen had ik niet verwacht. Ik vond het goedpraten van het geweld tegen die agent na het trouwstoet incident al extreem. De arrogantie en de provocatie ook bij dat gedrag, ze voelen zich onaantastbaar. Gisteren Frankrijk-Turkije, na de ophef van de militaire groet doen ze het gewoon weer, inclusief hun supporters. Ze weten dat het ophef oplevert, en toch blijven ze provoceren en uitdagen.





Ik vraag mij echt af hoe mensen denken dat we ooit vreedzaam met zulke mensen kunnen samenleven, die geen kans onbenut laten om hun haat tegenover de westerse wereld te laten merken. Voor dit soort mensen bestaat geen middenweg. Maar het meeste verbaas ik mij nog altijd aan de mensen die de aanval openen op mensen die kritiek durven te geven op dit gedrag. Dit gedrag is radicaler, en stukken extremer dan wat de zogenaamde "rechts-extremisten" zich schuldig aan maken, naar de inhoud wordt totaal niet gekeken, want vele deugers hebben zulke radicalen in hun hart gesloten en daarom is de ander altijd fout. Dit zijn weer de momenten waar je kunt zien dat het borrelt in Europa, en ondertussen komen er steeds meer bij en moeten we al dat radicale gedrag maar blijven slikken want kritiek hebben op zo'n volk is natuurlijk een grotere doodszonde dan doodsbedreigingen, uitschelden, genocide en geweld goedpraten/toejuichen.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:52:08 #15
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189441173
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het lijkt me toch overduidelijk dat ik het juist níet eens ben met zijn stelling.
Dat moeten we inderdaad niet willen.
dat had ik wel begrepen ;)
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:17:48 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189441418
quote:
We zijn een ernstig volk. We willen nog veel cadeaus geven aan onze soldaten. Terwijl we in de kou en in de regen staan willen we onze ziel offeren voor het bestaan van de Turkse natie.
Wat een strijders. Gewoon op zaterdagochtend een potje voetballen in het veilige Beringen. Die hebben echt wat over voor hun land. Wat een opoffering. Echte mannen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:00:42 #17
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_189441843
Al die PVV'ers en FVD'er stikjaloers natuurlijk. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_189441854
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Kijk, dat zijn nog eens echte patriotten. Kunnen die melkmuiltjes in NL nog een voorbeeld aan nemen.
Patriottisme is voor stumperds.

Sterven voor je land? Ik ben toch niet achterlijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189441878
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Al die PVV'ers en FVD'er stikjaloers natuurlijk. :')
En wat vind jij er zelf van?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:07:10 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189441887
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Al die PVV'ers en FVD'er stikjaloers natuurlijk. :')
Wegkijken, bagatelliseren en demoniseren.
pi_189441997
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Al die PVV'ers en FVD'er stikjaloers natuurlijk. :')
Beste mods, kijk dit is nu dat opzichtige provoceren van enkelen hier. En natuurlijk weer klagen als de realisten onder ons zich afvragen of dit soort users zelf niet radicaal zijn.
pi_189442001
Lijkt me logisch, want deze voetballertjes moeten straks gewoon dienen in het Turkse leger, of een hoge afkoopsom betalen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:23:08 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_189442041
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Het zijn niet alleen de voetbalclubs, het zijn vele, vele, vele Turken in dit land (en de rest van Europa) die zo denken. Toen eergisteren de "pleuris" uitbrak keek ik weer eens op de NOS facebook en de reacies daar waren om misselijk van te worden. De tientallen Turkse vlaggen vlogen je om de oren, maar ook de vele islamitische oorlogsteksten (vertalen klikken). Koerden en Nederlanders werden in het Turks uitgescholden, bedreigd en weet ik nog niet allemaal wat voor een zooi ze naar hun hoofd gegooid kregen. Toen ik ging slapen waren er zo'n dikke 1750 reacties, toen ik opstond waren er nog maar 1100. NOS heeft natuurlijk flink liggen modden, maar ik vind het apart dat ze niet in het nieuws vermelden hoeveel haat, hoeveel afkeer, hoeveel steun er voor genocide was. En dan moet ik toch weer terugdenken aan het Sylvana verhaal en het verhaal over de donkere spelers in het Nederlands elftal. Dat waren in beide gevallen niet meer dan 5 mensen die zich negatief uitlieten, en toch werd dit zwaar uitgemeten in de media. Terecht natuurlijk! Racisme hoort niet, ook al ben je het niet eens met de uitspraken van Sylvana, en als je nog kleur ziet bij spelers die voor Nederland kiezen en graag uitkomen voor Oranje dan ben je gewoon de weg kwijt in mijn ogen. Maar het valt wel weer op, dat ze honderden reacties die op basis van radicaliteit die reacties over Sylvana ontstijgen doodzwijgen. Snel verwijderen voordat Geenstijl weer wat printscreens heeft gemaakt, net doen alsof het niet bestaat zodat hun meningsgenoten weer kunnen beweren dat er niks aan de hand is.

Kapot geschrokken ben ik me, ik wist het wel al langer omdat ik wel vaker kijk op de NOS facebook bij nieuws waarvan ik weet dat enkelen radicaal zullen reageren, maar zo zwaar met openbare doodsbedreigingen had ik niet verwacht. Ik vond het goedpraten van het geweld tegen die agent na het trouwstoet incident al extreem. De arrogantie en de provocatie ook bij dat gedrag, ze voelen zich onaantastbaar. Gisteren Frankrijk-Turkije, na de ophef van de militaire groet doen ze het gewoon weer, inclusief hun supporters. Ze weten dat het ophef oplevert, en toch blijven ze provoceren en uitdagen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vraag mij echt af hoe mensen denken dat we ooit vreedzaam met zulke mensen kunnen samenleven, die geen kans onbenut laten om hun haat tegenover de westerse wereld te laten merken. Voor dit soort mensen bestaat geen middenweg. Maar het meeste verbaas ik mij nog altijd aan de mensen die de aanval openen op mensen die kritiek durven te geven op dit gedrag. Dit gedrag is radicaler, en stukken extremer dan wat de zogenaamde "rechts-extremisten" zich schuldig aan maken, naar de inhoud wordt totaal niet gekeken, want vele deugers hebben zulke radicalen in hun hart gesloten en daarom is de ander altijd fout. Dit zijn weer de momenten waar je kunt zien dat het borrelt in Europa, en ondertussen komen er steeds meer bij en moeten we al dat radicale gedrag maar blijven slikken want kritiek hebben op zo'n volk is natuurlijk een grotere doodszonde dan doodsbedreigingen, uitschelden, genocide en geweld goedpraten/toejuichen.
Ik ben het eens met de rest hoor, maar er waren niet meer dan vijf mensen die negatief over Sylvana waren? :'), wat een onzin.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189442077
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik ben het eens met de rest hoor, maar er waren niet meer dan vijf mensen die negatief over Sylvana waren? :'), wat een onzin.
Ow dan heb je het verkeerd begrepen, en dat zal wel aan mij liggen. Volgens mij zijn er een stuk of 5 vervolgd, dat er genoeg anderen waren die zich negatief uitlieten dat ga ik nooit ontkennen. Maar de negatieve uitlatingen van die aard waren niet voldoende voor vervolging, dat was bij die 5 andere mafklappers wel het geval.

Maar ik heb even gegoogled om het echte aantal te vinden, het dubbele aantal:

OM gaat 10 mensen vervolgen voor bedreiging Sylvana Simons

Wat ik natuurlijk toejuich, racisme heeft geen plek in deze samenleving. Ben je het niet eens met Sylvana kun je op een normale manier een discussie voeren. Die vrouw aanvallen op haar uiterlijk, afkomst of huidskleur draagt niet bij aan het debat en in mijn ogen diskwalificeert iemand zich voor een fatsoenlijk debat zodra die kaarten getrokken worden.
pi_189442083
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:18 schreef Nikonlover het volgende:
Terwijl we in de kou en in de regen staan willen we onze ziel offeren voor het bestaan van de Turkse natie. En dat is geen grapje”, zo staat er bij de foto.
Prima. Optiefen. Haal de treinen maar weer uit het vet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')