abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189434582
Hallo beste mensen,

Ik heb denk ik een jaar/twee jaar geleden voor het laatst sex gehad met mijn toenmalige vriendin.
onderhand al lang een ex maar ik heb hpv van haar gekregen. de wratjes zijn al weg maar het houd me tegen in het zoeken naar een nieuwe relatie.

dan is er bijvoorbeeld een meisje wat ik leuk vind maar ik durf niet verder te gaan dan gesprekken etc omdat ik dus hpv heb waarschijnlijk...iemand met ervaring hier? Ik weet niet wat ik er mee aan moet. het voelt alsof ik nooit meer een relatie met iemand kan hebben nu om eerlijk te zijn.
pi_189434619
Hiv?
pi_189434686
nee HPV.humaan papillomavirus. genitale wratjes.
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:15:42 #4
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189434701
Ga naar je huisarts.
pi_189434774
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:15 schreef Zilverberk het volgende:
Ga naar je huisarts.
dit ga ik zeker doen, het gaat me gewoon meer om het leven met zegmaar. En daarnaast of iemand hier ook ervaring mee heeft en hoe ze hier mee dealen met hun eventuele partners etc.
pi_189435306
Genitale wratten kun je vergelijken met een koortslip. Als je een koortslip zou hebben, zou je dan ook geen relatie meer durven te hebben?
pi_189435350
Ik heb jaren geleden 1x een uitbraak gehad, daarna nooit meer klachten gehad. Zolang je geen wratten hebt is de kans dat je het overdraagt heel erg klein en zelfs als je het overdraagt krijgt maar 1 op de 100 mensen daarna ook daadwerkelijk klachten van het virus.
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:03:09 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189435609
Wacht even... je loopt twee jaar rond met hpv en bent nog nooit naar de huisarts gegaan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189435655
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:50 schreef madam-april het volgende:
Ik heb jaren geleden 1x een uitbraak gehad, daarna nooit meer klachten gehad. Zolang je geen wratten hebt is de kans dat je het overdraagt heel erg klein en zelfs als je het overdraagt krijgt maar 1 op de 100 mensen daarna ook daadwerkelijk klachten van het virus.
bedankt voor dit antwoord :)

stel als we het gewoon veilig doen maar het word toch wél overgedragen, hoe praat je dit nog goed? (beetje dramatisch misschien)

Het voelt best bedrieglijk aan vind ik, er vanuit gaan dat het waarschijnlijk niet overgedragen gaat worden door middel van een condoom bijvoorbeeld, en daarna komt ze erachter dat ze het ook heeft. Het komt er eigenlijk op neer dat je het gewoon moet vertellen en er dan maar mee moet leven of ze wel of niet verder met je willen gaan :X
pi_189435676
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:03 schreef Harvest89 het volgende:
Wacht even... je loopt twee jaar rond met hpv en bent nog nooit naar de huisarts gegaan?
ze gaan vanzelf weg en ik heb geen seksueel contact meer gehad sinds dien
pi_189435678
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:03 schreef Harvest89 het volgende:
Wacht even... je loopt twee jaar rond met hpv en bent nog nooit naar de huisarts gegaan?
Echt hè. _O-

Lekker krabben. _O_
pi_189435711
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:05 schreef Quasimoto het volgende:

[..]

Echt hè. _O-

Lekker krabben. _O_
lmao zou je denken idd, ze zijn al lang verdwenen
pi_189435743
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:04 schreef Boii het volgende:

[..]

bedankt voor dit antwoord :)

stel als we het gewoon veilig doen maar het word toch wél overgedragen, hoe praat je dit nog goed? (beetje dramatisch misschien)

Het voelt best bedrieglijk aan vind ik, er vanuit gaan dat het waarschijnlijk niet overgedragen gaat worden door middel van een condoom bijvoorbeeld, en daarna komt ze erachter dat ze het ook heeft. Het komt er eigenlijk op neer dat je het gewoon moet vertellen en er dan maar mee moet leven of ze wel of niet verder met je willen gaan :X
Je kunt het eigenlijk alleen overdragen als je op dat moment wratten hebt. Net zoals met een koortslip, die is eigenlijk ook alleen maar besmettelijk op het moment dat je een uitbraak hebt. Het hoeft absoluut niet zo te zijn dat je ooit weer een uitbraak krijgt. Je maakt het echt veeeeeel te groot.
pi_189435833
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je kunt het eigenlijk alleen overdragen als je op dat moment wratten hebt. Net zoals met een koortslip, die is eigenlijk ook alleen maar besmettelijk op het moment dat je een uitbraak hebt. Het hoeft absoluut niet zo te zijn dat je ooit weer een uitbraak krijgt. Je maakt het echt veeeeeel te groot.
nou dan heb ik nu een veel minder groot probleem dan ik dacht. Thanks
pi_189435956
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:11 schreef Boii het volgende:

[..]

nou dan heb ik nu een veel minder groot probleem dan ik dacht. Thanks
De meeste mensen krijgen überhaupt geen klachten als ze besmet worden en de mensen die er wel klachten van krijgen, krijgen heel veel mensen maar 1x een uitbraak en daarna nooit meer. Dus echt, maak je niet druk, je hoeft dit ook echt niet te benoemen als je gaat daten. Oh en trouwens, zelfs als je toekomstige vriendin een uitbraak krijgt, hoeft dat niet te betekenen dat ze het van jou heeft, want het kan ook zijn dat ze al jaren eerder besmet is geraakt. Je kunt namelijk nog jaren na de besmetting voor het eerst klachten krijgen.
pi_189436321
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:18 schreef madam-april het volgende:

[..]

De meeste mensen krijgen überhaupt geen klachten als ze besmet worden en de mensen die er wel klachten van krijgen, krijgen heel veel mensen maar 1x een uitbraak en daarna nooit meer. Dus echt, maak je niet druk, je hoeft dit ook echt niet te benoemen als je gaat daten. Oh en trouwens, zelfs als je toekomstige vriendin een uitbraak krijgt, hoeft dat niet te betekenen dat ze het van jou heeft, want het kan ook zijn dat ze al jaren eerder besmet is geraakt. Je kunt namelijk nog jaren na de besmetting voor het eerst klachten krijgen.
dan zijn mijn zorgen hierbij over. bedankt!
pi_189436528
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:35 schreef Boii het volgende:

[..]

dan zijn mijn zorgen hierbij over. bedankt!
Mooi :)
pi_189436809
Zou HPV niet willen bagatelliseren. Genitale wratjes zijn een uiting van een HPV besmetting, niet hetzelfde.

https://www.rivm.nl/hpv-humaan-papillomavirus
pi_189436892
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:56 schreef Reintji het volgende:
Zou HPV niet willen bagatelliseren. Genitale wratjes zijn een uiting van een HPV besmetting, niet hetzelfde.

https://www.rivm.nl/hpv-humaan-papillomavirus
Genitale wratten worden veroorzaakt door het hpv-6 of hpv-11 virus. Die 2 types hpv veroorzaken geen baarmoederhalskanker.
pi_189436925
Nog wat info, https://www.soaaids.nl/nl/alle-soas/hpv

quote:
Hoe krijg je HPV?
HPV loop je makkelijk op als je seks hebt. Veilig of onveilig. Door contact van de penis met de vagina of anus. Of door beffen of pijpen. HPV geeft meestal geen klachten. Hierdoor kun je het krijgen en doorgeven zonder dat je dat weet.
Wat doet HPV met je

Meestal ruimt je lichaam het virus op zonder dat je dat merkt. De meeste vormen van HPV zijn ongevaarlijk, maar sommige kunnen wel klachten geven. Zoals het virus dat genitale wratten veroorzaakt. Sommige virussen kunnen leiden tot baarmoederhalskanker, anuskanker en keelkanker.
pi_189436989
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:50 schreef madam-april het volgende:
Ik heb jaren geleden 1x een uitbraak gehad, daarna nooit meer klachten gehad. Zolang je geen wratten hebt is de kans dat je het overdraagt heel erg klein en zelfs als je het overdraagt krijgt maar 1 op de 100 mensen daarna ook daadwerkelijk klachten van het virus.
Niet waar dus

quote:
HPV (humaan papillomavirus) is een soa die veel voorkomt in Nederland
De meeste mensen die seks hebben zijn drager van dit virus.
Meestal is HPV ongevaarlijk. Maar sommige soorten kunnen zorgen voor baarmoederhalskanker, anuskanker of keelkanker.
Van sommige soorten HPV kun je genitale wratten krijgen
Meisjes kunnen zich vanaf 12 jaar laten inenten tegen de soorten waar je kanker van kunt krijgen
zie voor bron mijn 2e opmerking
pi_189437069
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:04 schreef Reintji het volgende:

[..]

Niet waar dus
[..]

zie voor bron mijn 2e opmerking
De soorten waar je baarmoederhalskanker van kan krijgen zijn niet de soorten waar je genitale wratten van krijgt. Lees je eigen bron nog maar een keer goed.
pi_189437200
ik zie ook staan dat het lichaam dit virus soms vanzelf opruimt. als in het is compleet weg uit je lichaam? kan een huisarts/ggd bijvoorbeeld dit checken? Ik ben niet gegaan omdat ik las dat ze vanzelf weg gingen en ik zeker wist dat het genitale wratten waren omdat mn ex destijds wel naar de huisarts was gegaan en ze dit oordeel kreeg. Ik ben wel benieuwd of professionals er achter kunnen komen of je het virus nog steeds hebt ja of de nee.
pi_189437319
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:14 schreef Boii het volgende:
ik zie ook staan dat het lichaam dit virus soms vanzelf opruimt. als in het is compleet weg uit je lichaam? kan een huisarts/ggd bijvoorbeeld dit checken? Ik ben niet gegaan omdat ik las dat ze vanzelf weg gingen en ik zeker wist dat het genitale wratten waren omdat mn ex destijds wel naar de huisarts was gegaan en ze dit oordeel kreeg. Ik ben wel benieuwd of professionals er achter kunnen komen of je het virus nog steeds hebt ja of de nee.
Als je het ooit hebt gehad, dan blijf je het virus wel altijd bij je dragen, maar dat betekent verder niet dat je ooit (nog een keer) een uitbraak zult krijgen en dus ook niet dat je ooit nog een keer iemand kan besmetten.
pi_189437374
HPV loopt volgens mij zo'n beetje iedere volwassene mee (dacht ergens rond de 80%).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')