abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:40:40 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189434024
Ransijn twitterde op maandag 14-10-2019 om 13:11:04 Zojuist is Thierry Baudet op de trekker gestapt om mee te doen met de protestmars tegen de politieke dwaling van het kabinet https://t.co/4pqz4HYbxV reageer retweet

quote:
Protesterende boeren gaan woensdag in ochtendspits op pad: grote problemen verwacht

De protesterende boeren die woensdag het Binnenhof in Den Haag willen gaan bezetten, zullen vermoedelijk in de ochtendspits voor grote problemen op wegen in het hele land zorgen. Ze hebben afgesproken om 09.00 uur bij het RIVM in Bilthoven en rijden daarna door naar Den Haag. Er doen naar verwachting duizenden boeren mee.

De actiegroep Farmers Defence Force heeft de planning voor het protest van woensdag 16 oktober vandaag bekendgemaakt. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu is eerst aan de beurt. Daar willen de boeren om 09.00 uur al zijn. ,,De Rijksdienst die met schimmige methodes en uitkomsten ons als grootste vervuiler heeft aangewezen'', staat in het programma.

Daarna rijden de 'trekkers, bussen en auto's' naar Den Haag met verschillende eisen: ,,eerst onafhankelijke metingen en pas daarna maatregelen. Geen eliminatie van boerenbedrijven, geen inbreuk op grondrechten.'' De Farmers Defence Force zegt te verwachten dat premier Rutte en landbouwminister Schouten de actievoerders woensdag aanhoren.

De plannen laten zien dat de boeren al vroeg op pad gaan. Dat zal opnieuw zorgen voor grote drukte op de Nederlandse wegen. Tijdens het protest van 1 oktober zorgden de boeren ook al voor ellenlange files.

De actie van komende woensdag, waar naar verwachting duizenden boeren aan mee zullen doen en die groter moet worden dan de boerenactie van vorige week, wordt gehouden uit protest tegen de kabinetsbesluiten. De boeren willen niet weggesaneerd worden en eisen onder meer een betere vergoeding voor nertsenfokkerijen die over enkele jaren verboden worden.

Ontbijt
Een delegatie van actievoerders blijft in Den Haag. Donderdag wil de actiegroep daar ontbijt klaarzetten voor burgers, om het 'ongemak' dat de demonstraties met zich mee hebben gebracht, te verzachten. Het moet een ontbijt worden met in Nederland geproduceerde producten. Die middag zullen de boeren die overnacht hebben in Den Haag ook nog een tocht maken langs verschillende rijksgebouwen in de stad, maakte actieleider Mark van den Oever van actiegroep Farmers Defence Force vanmiddag bekend.

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-verwacht~a5cd1fe3/
quote:
Provincies zwichten voor boerenprotest: geen nieuwe stikstofregels voor boeren

Nadat Drenthe en Overijssel de regels geheel introkken, schortte Gelderland de invoering voorlopig op. In Groningen en Flevoland houdt het bestuur voet bij stuk.

Meerdere provinciebesturen hebben maandag besloten af te zien van de invoering van nieuwe stikstofregels. Drenthe en Overijssel schrapten de regels voor boeren, net als Friesland vorige week al deed. Gelderland schortte invoering ervan voorlopig op. Dit onder druk van demonstrerende boeren, die maandag met tractoren richting de provinciehuizen zijn getrokken. Groningen en Flevoland houden ondanks de protesten vast aan de gemaakte afspraken.

De Groningse gedeputeerde Henk Staghouwer (ChristenUnie) zei maandagavond in een persconferentie dat het provinciebestuur voet bij stuk houdt en geen uitzonderingen maakt in de nieuwe stikstofregels. ,,Vier andere provincies hebben een andere keuze gemaakt. Wij hebben gemeend daaraan vast te moeten houden." Staghouwer zei vanaf morgen met de landbouwsector en het Rijk in gesprek te gaan over een oplossing.

Eerder op de dag was de binnenstad van Groningen het toneel van grimmig protest. Demonstrerende boeren belaagden agenten met hooi en reden betonnen paaltjes omver. Een tractor reed door een afzetting bij de Vismarkt - fietsers en voorbijgangers konden hem ternauwernood ontwijken. Eén boer werd gearresteerd nadat hij met zijn tractor geprobeerd zou hebben op een politiepaard in te rijden.

Bij het provinciehuis moesten agenten met wapenstokken de menigte bij de deur weg houden. De honderden boeren daar eisten het schrappen van de stikstofregels, en dreigden de deur uit het provinciehuis te rammen - een trekker vlak voor de ingang van het provinciehuis zette hun dreigement kracht bij. Toen er om 16.30 uur nog geen conclusie was, reed de tractor de deur van het provinciehuis er daadwerkelijk uit. Agenten konden voorkomen dat de menigte naar binnen drong, zo is te zien op beelden van RTV Noord.

Koepelorganisatie LTO Noord, dat de demonstratie organiseerde, keurt de actie af en vraagt leden terug naar huis te gaan.

Drenthe, Overijssel en Gelderland
In andere provincies ging het provinciebestuur wel overstag. De Drentse gedeputeerde Henk Jumelet (CDA) zei maandagmiddag tegenover zo'n duizend boeren, die zich hadden verzameld bij het provinciehuis in Assen, dat de maatregelen worden ingetrokken. ,,Wij hebben goed geluisterd en geconstateerd dat we hetzelfde bedoelen", zei Jumelet. ,,We gaan samen terug en trekken in."

Eerder op de dag zei Jumelet nog dat de maatregelen zouden worden uitgesteld. ,,Daarmee zijn de beleidsregels van tafel tot er iets beters ligt." Later werd hij stelliger in zijn bewoordingen. Ook in Overijssel werden de stikstofregels voor boeren helemaal ingetrokken.

In Gelderland is de invoering van de maatregelen voorlopig opgeschort, in elk geval tot de collegevergadering van volgende week. Een woordvoerder laat weten dat het provinciebestuur in overleg gaat om de maatregelen ,,die voor agrariërs gelden niet of nog niet in te laten gaan".

Friesland al overstag
Vrijdag trokken enkele tientallen boeren voor een demonstratie naar Leeuwarden. Daar kregen zij van gedeputeerde Johannes Kramer (FNP) te horen dat het nieuwe stikstofbeleid wordt ingetrokken.

Het intrekken of opschorten van de invoering van nieuwe stikstofregels betekent dat er voorlopig geen nieuwe vergunningen kunnen worden afgegeven aan boerenbedrijven. Door een verstrekkend besluit van de Raad van State mogen alleen stikstof-uitstotende uitbreidingen van bedrijven volgen als die uitstoot elders wordt gecompenseerd.

Boeren vinden dat zij onevenredig hard worden getroffen door de maatregelen. Maandag zorgen demonstrerende boeren in delen van het land voor verkeersopstoppingen. Behalve naar Assen en Groningen trokken zij op tractoren naar de provinciehuizen in onder meer Haarlem, Den Haag, Zwolle en Arnhem.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)erenprotest-a3976663

[ Bericht 56% gewijzigd door Starhopper op 14-10-2019 19:49:19 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:40:58 #2
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189434029
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Iemand een korte samenvatting vd gebeurtenissen?
Ze kwamen met de deur binnenvallen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:41:02 #3
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_189434031
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor huursubsidie en HRA waardoor de woningprijzen alleen maar opgestuwd worden. Ook afschaffen.
Ben ik ook voor hoor. Ik profiteer namelijk van geen van beiden.
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:41:18 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189434036
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:37 schreef beantherio het volgende:
Volgens de Algemene Rekenkamer zou 52% van de boeren zonder inkomenssteun minder dan minimumloon verdienen: https://www.boerderij.nl/(...)nee-inkomen-428317E/

Is het niet een beetje waanzin om zo'n verliesgevende business te blijven subsidiëren? Een halvering van het aantal boeren is misschien helemaal zo'n slecht idee nog niet.
Subsidie is enkel bedacht om regels die niet kunnen erdoor te drukken.. met jouw conclusie en idee als gevolg..
pi_189434039
quote:
6s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:39 schreef Nikonlover het volgende: [..] :')
Gast? Zijn dit nou die “nederlandse waarden” waar iedereen het over heeft? Intimidatie (van politie), kraken, geweld, blokkades. Hun eerste protest was terecht, maar dit... dit zou iedereen moeten afkeuren. Met je huillach
pi_189434040
Boeren _O_ _O_ _O_ _O_

Voor elke milieugekkie trek ik nog een keer extra hard op bij het stoplicht.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:43:15 #7
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189434065
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Iemand een korte samenvatting vd gebeurtenissen?
Boer.. pizza.. meer dan verwacht.. kutmuziek.. slechte streams.. deur.. vermaak..
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:44:28 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_189434085
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:37 schreef beantherio het volgende:
Volgens de Algemene Rekenkamer zou 52% van de boeren zonder inkomenssteun minder dan minimumloon verdienen: https://www.boerderij.nl/(...)nee-inkomen-428317E/

Is het niet een beetje waanzin om zo'n verliesgevende business te blijven subsidiëren? Een halvering van het aantal boeren is misschien helemaal zo'n slecht idee nog niet.
Maar dan zou de vraag niet afnemen toch, en de boerderijen slechts verplaatsen naar oostblok landen of zo waar men helemaal weinig heeft met milieu en dierenrechten? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_189434087
Dit soort shit is echt compleet bizar

Er hadden gewonden kunnen vallen. Dit is gewoon wilden gedrag. Het zijn gewoon tokkies en aso’s, en ik ben eigenlijk blij dat hun masker vandaag is gevallen. Dat is dan wel weer een pluspunt. Ik hoop ook niet dat dit de normale boeren schaadt (de meerderheid). Maar ik vrees van wel.
pi_189434088
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:41 schreef BoneThugss het volgende:
Boeren _O_ _O_ _O_ _O_

Zo zo jij bent erg stoer.
pi_189434089
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Boer.. pizza.. meer dan verwacht.. kutmuziek.. slechte streams.. deur.. vermaak..
Misschien moet chronologie eens in opstand komen.
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:44:57 #12
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189434096
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:41 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Gast? Zijn dit nou die “nederlandse waarden” waar iedereen het over heeft? Intimidatie (van politie), kraken, geweld, blokkades. Hun eerste protest was terecht, maar dit... dit zou iedereen moeten afkeuren. Met je huillach
Nee bepaalde mensen hebben het over waarden... anderen moeten daar dan weer een beetje om gniffelen..

Waarden is niet gelijk aan zeiken..
pi_189434099
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:41 schreef BoneThugss het volgende:
Boeren _O_ _O_ _O_ _O_

Aso’s _O_ Yeah!

Kraken, politie intimideren! Super stoer!
pi_189434108
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:44 schreef DokterPizza het volgende:

[..]

Zo zo jij bent erg stoer.
Als ik een petje zou dragen, zou ik hem voor mezelf afnemen ^O^
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:45:37 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189434111
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:45 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Aso’s _O_ Yeah!

Praat geen poep :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:46:04 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189434121
Scheemda:

maandag 14 oktober 2019 @ 19:46:09 #17
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_189434122
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:44 schreef ikbenrond het volgende:

Er hadden gewonden kunnen vallen. Dit is gewoon wilden gedrag. Het zijn gewoon tokkies en aso’s, en ik ben eigenlijk blij dat hun masker vandaag is gevallen. Dat is dan wel weer een pluspunt. Ik hoop ook niet dat dit de normale boeren schaadt (de meerderheid). Maar ik vrees van wel.
Ga je nu op een filmpje af alle boeren wegzetten vriendelijke ronde vriend?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:46:14 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189434126
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:39 schreef ikbenrond het volgende:
Enorm trieste gasten. Simpele, domme boeren. Ik kan alleen maar hopen dat ze opgepakt/zwaar beboet worden
jas, gaan ze het RIVM veroveren 8)7 8)7 8)7 _O-

wat willen ze dan het wetenschappelijk onderzoek veranderen??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_189434137
quote:
6s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:45 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Praat geen poep :')
Feitelijk aantoonbaar. De filmpjes staan allemaal online. Het masker is gevallen: het zijn gewoon een stel tokkies dat vandaag de weg op ging

Geen wonder dat jij die dus weer aanbidt
pi_189434139
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:45 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Aso’s _O_ Yeah!

_O-
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:46:52 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189434142
Ach die boeren kunnen wel lekker stoer doen. Maar justitie weet hun bedrijven wel te vinden met de rekening.
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:46:58 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189434144
Oke.. tokkietopic doei
pi_189434145
quote:
16s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:46 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat is dan wel weer een pluspunt. Ik hoop ook niet dat dit de normale boeren schaadt (de meerderheid)
Volgens mij zegt hij nog heel netjes

quote:
Ik hoop ook niet dat dit de normale boeren schaadt (de meerderheid)
Dus nee

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2019 19:47:43 ]
pi_189434150
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:44 schreef ikbenrond het volgende:

Debiele actie inderdaad.. en daarnaast geef je ook alle partijen die tegen je zijn ook onnodig munitie die ze tegen je gaan gebruiken. :N
pi_189434151
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:39 schreef Lospedrosa het volgende: Iemand een korte samenvatting vd gebeurtenissen?
Boeren voerden actie bij provinciehuizen. Drenthe, friesland en gelderland gaven toe en schorten de stikstofmaatregelen op, of trekken deze in.

In Groningen echter gaven ze niet toe, tot onvrede van de boeren daar. Hierdoor werd de situatie grimmig en zorgde de frustratie voor een aantal uit de hand gelopen acties die onveilige situaties creëerden. Zo werd de deur van het provinciehuis met een trekker geforceerd, een paar bouwhekken lomp omver gereden, waarbij fietsers aldaar verwond hadden kunnen worden en werd er met opzet met een trekker een politiepaard aangetikt, nadat een agente het beest gebruikte om een boer de weg te blokkeren. Verder werd er met een hooiwagen hooi gestrooid, ook over ordehandhavers en werd er een strop opgehangen ter intimidatie.

Na de hele dag actie gevoerd te hebben, hebben de bestuurders van Groningen wederom niet toegegeven en zijn de boeren inmiddels naar huis. Woensdag wordt eenzelfde soort demonstratie verwacht als een paar dagen geleden in Den Haag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2019 19:49:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')