abonnement Unibet Coolblue
pi_189430846
Had al even gezocht maar kan er niet echt een topic over vinden.
Dus bij deze dan maar :)

Zit nu eigenlijk voor het eerst serieus naar dergelijke schoenen te kijken..
Last van mijn voeten zodra ik andere schoenen draag dan mijn allstars al zeker een jaar.
Met dank aan het dragen van dus goede degelijke winterboots.

De illusie van goede schoenen zo blijkt.
Kennelijk ben ik verre van de enige die daar een probleem mee heeft.
Vervelend want voorgaande winters was het nooit zo’n probleem... koop 1x een precies ander model omdat mijn standaardmodel kennelijk niet leverbaar was op dat moment en ben inmiddels een jaar verder... maar helemaal in topvorm zijn mijn onderdanen nog steeds niet.

Nou heb je verschillende vormen en gradaties.. maar ik heb mijn keuze laten vallen op een paar van xeroschoes en een paar van leguanos.

Nu nog kiezen welke van de 2... mijn schoenen gaan worden.
De leguanos - https://www.leguano.eu/kosmo-schwarz.html
Of de xeroshoes... https://xeroshoes.com/shop/boots/mika/

Mijn twijfel zit hem vooral in de kuitbreedte van de mika’s. Ik ben niet het hele slanke soort en dus flinke kuiten. Ben er wel achter dat ze langer lijken dan ze zijn. Ze zijn denk net langer dan drmartins. Dus in die zin zou het mee moeten vallen. Reviews lezend doet me vermoeden.. dat het goed komt. Maarja bestellen uit de VS... is wel een dingetje mbt ruilen :)

Neemt niet weg dat ik nooit op barefoot shoes heb gelopen ander dan vandeweek eventjes.
Dat doet me vermoeden dat ik er heel blij van word :)
(En staat weer eens anders dan mn allstars ook )

Iemand hier ervaringen?
Evt ook mbt de verschillen in de zool?
Heb ander model van leguanos aangehad en die zool leek NOG dunner dan de andere 2 modellen die ik aan had. En in de reviews lees ik dat de mika een NET dikkere zool heeft.
(En de xeroshoes lage schoenen zaten erg comfy vond ik... en idd iets dikker)

Maar praktijktesten is een beetje lastig op andermans schoenen :)
Not to mention dat diegene het zelf ook niet zo fijn vond als ik mn eigen pasvorm er in zou lopen natuurlijk :)

Dus ideeen, tips en bovenal ervaringen heel welkom :)
pi_189431527
Ben je al een keer met je probleem naar de huisarts geweest? Dit is een topic over barefoot shoes, maar het klinkt meer als een topic over zere voeten.
Het is ook een beetje vreemde situatie als je nog maar op één type schoenen kan lopen... Dan ga ik vermoeden dat dat type schoen niet het meest bevorderlijk is.
Om te voorkomen dat je een onderliggend probleem negeert, adviseer ik je wel een bezoekje aan de huisarts.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189431637
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 16:59 schreef Jordy-B het volgende:
Ben je al een keer met je probleem naar de huisarts geweest? Dit is een topic over barefoot shoes, maar het klinkt meer als een topic over zere voeten.
Het is ook een beetje vreemde situatie als je nog maar op één type schoenen kan lopen... Dan ga ik vermoeden dat dat type schoen niet het meest bevorderlijk is.
Om te voorkomen dat je een onderliggend probleem negeert, adviseer ik je wel een bezoekje aan de huisarts.
Goed advies.
Maar ook die zegt: zo goed zijn de stereotype goede schoenen niet. En die verklaren idd dit soort klachten.

De reden waarom allstars lekker lopen is doordat ze juist flexibeler zijn.
En dat dat de aanloop is om het nu eindelijk toch eens te gaan proberen veranderd niks aan mijn vraag mbt andermans ervaringen.
pi_189433271
Ik heb de xeroshoes in de sandaaluitvoering. Ik vind het lekker lopen, maar ermee naar Spanje lopen bleek een brug te ver. En voor de winter volstrekt ongeschikt :D.

Verder heb ik jaren hardgelopen op sockwa's (destijds enkel uit Amerika te importeren, wat @minilot voor me deed, de schat). Bijna overslijtbaar, die dingen.

Voor dagelijks gebruik (naar kantoor enzo) was iets van Feelmax geloof ik, maar die sleten snel en waren daarna niet meer te koop.

Het meest warm zijn mijn Vivobarefoots, twee verschillende paren gehad, maar ik vind die wel wat veel 'zool' hebben.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189433353
Hmm die mika’s van xeroshoes zijn speciaal voor de winter.

Leek me een mooie vervanging van de ge-eikte “goede winterschoen”.

Waterafstotend met thermozool en flanel aan de binnenkant.

Die andere zijn niet waterdicht en vooral polyester
Klinkt toch minder fijn en bovenal toch frisser in het hollandse weer.

Alleen die mika’s bestaan pas een half jaar dus meer reviews dan op de xeroshoes site is er eigenlijk niet. En even passen is al helemaal geen optie. Dat zou mijn dilemma aardig oplossen :)

En dan zie ik in het voorjaar wel wat ik met mn voorraad allstars doe _O-
pi_189435056
Ik overweeg Leguano's te kopen, maar dan wel zomerversies.
Vind van de linkjes de Leguano's er ook het fijnste uitzien, maar dat is nergens op gebaseerd verder ;)

Ben wel benieuwd naar je ervaringen wanneer je eenmaal een paar hebt.
pi_189435148
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik overweeg Leguano's te kopen, maar dan wel zomerversies.
Vind van de linkjes de Leguano's er ook het fijnste uitzien, maar dat is nergens op gebaseerd verder ;)

Ben wel benieuwd naar je ervaringen wanneer je eenmaal een paar hebt.
Nou ik had van het weekend (maar heel kort dus) 3 verschillende merken aan.
En die leguano’s hadden wel de fijnste zool vond ik... maar wel echt superdun. Net alsof je niks aan had. Dat is wel beetje het concept natuurlijk maar ik vraag me af of dat niet echt een beetje te die-hard is :)
En de zijkanten voelden heel gek aam je vingers... alsof her soort van schuimrubber was.. maar aan je voeten zat het echt wel heel lekker toch.

En die xeroshoes zaten het allerlekkerst stiekem.
Die zaten niet alleen aan de onderkant het lekkerst... maar voelden nog wel alsof je een schoen aanhad en stiekem vind ik dat toch ook fijn.

Plus dat ik dus nooit lage schoenen draag dus dan valt het gros wel af :)

Zit even te denken hoe dat andere merk ook alweer heet.
Over ht geheel genomen voelde het bijna alsof je op pantoffels liep.
Dus vind het wel beetje spannend of het echt een succes gaat worden :)

Doorslaggevende reden voor xeroshoes zijn denk ik de waterafstotende canvas en het thermozooltje.
Ik sta nogal eens buiten op perron of tramhalte en dan trekt de kou toch snel op door je zolen.
En denk niet de bloedcirculatie dat gaat oplossen ook al denken ze bij leguano van wel.
Op dat moment sta je toch min of meer stil tenslotte
pi_189435170
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:57 schreef sigme het volgende:
Ik heb de xeroshoes in de sandaaluitvoering. Ik vind het lekker lopen, maar ermee naar Spanje lopen bleek een brug te ver. En voor de winter volstrekt ongeschikt :D.

Verder heb ik jaren hardgelopen op sockwa's (destijds enkel uit Amerika te importeren, wat @:minilot voor me deed, de schat). Bijna overslijtbaar, die dingen.

Voor dagelijks gebruik (naar kantoor enzo) was iets van Feelmax geloof ik, maar die sleten snel en waren daarna niet meer te koop.

Het meest warm zijn mijn Vivobarefoots, twee verschillende paren gehad, maar ik vind die wel wat veel 'zool' hebben.
Dat weet ik nog. Heldin!
Whatever...
pi_189435225
Wellicht een bezoekje aan de podotherapeut of orthopeed om te zien waar je klachten vandaan komen? Wie weet maak je het met deze schoenen wel ongemerkt erger :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189435230
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:40 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nou ik had van het weekend (maar heel kort dus) 3 verschillende merken aan.
En die leguano’s hadden wel de fijnste zool vond ik... maar wel echt superdun. Net alsof je niks aan had. Dat is wel beetje het concept natuurlijk maar ik vraag me af of dat niet echt een beetje te die-hard is :)
En de zijkanten voelden heel gek aam je vingers... alsof her soort van schuimrubber was.. maar aan je voeten zat het echt wel heel lekker toch.

En die xeroshoes zaten het allerlekkerst stiekem.
Die zaten niet alleen aan de onderkant het lekkerst... maar voelden nog wel alsof je een schoen aanhad en stiekem vind ik dat toch ook fijn.

Plus dat ik dus nooit lage schoenen draag dus dan valt het gros wel af :)

Zit even te denken hoe dat andere merk ook alweer heet.
Over ht geheel genomen voelde het bijna alsof je op pantoffels liep.
Dus vind het wel beetje spannend of het echt een succes gaat worden :)
Gewoon proberen?

Waar krijg je precies last van dan? Want Allstars zijn niet echt heel goede schoenen.

Als je last hebt van hielspoor of doorgezakte voeten kan het verliezen van overgewicht ook helpen. Je zegt zelf dat je niet heel slank bent, je gewrichten zijn niet perse gemaakt voor overgewicht.

Maar neem aan dat de dokter het daar ook met je over heeft gehad?
Whatever...
pi_189435248
Spanje is ook wel echt ver als je gaat lopen :)
pi_189435329
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:44 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Gewoon proberen?

Waar krijg je precies last van dan? Want Allstars zijn niet echt heel goede schoenen.

Als je last hebt van hielspoor of doorgezakte voeten kan het verliezen van overgewicht ook helpen. Je zegt zelf dat je niet heel slank bent, je gewrichten zijn niet perse gemaakt voor overgewicht.

Maar neem aan dat de dokter het daar ook met je over heeft gehad?
Nahja dat is juist het punt.
Door heel goede schoenen hoeven je eigen spieren/pezen/banden niks meer te doen.
En dat veroorzaakt (net als overgewicht en ouderdom dus) dus dergelijke problemen.

En barefoot schoenen lost natuurlijk geen overgewicht op... en de ouderdom start kennelijk al tegen je 40ste..
maar maakt wel je spieren weer sterker.
(En dat is dan wel weer goed qua fysieke ouderdom en uiteindelijk als je het goed doen ook overgewicht.... want van zere voeten word je niet actiever kan ik verklappen)
pi_189435626
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:41 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat weet ik nog. Heldin!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189435970
quote:
6s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:03 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wat is het idee er achter?
Gewoon leuk, uitdaging, santiago? Of toch iets anders.
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:51:38 #15
63722 z80
I fink you freaky
pi_189436695
barefoot schoenen zijn zowel met als zonder ondersteuning van de voet leverbaar.
Voor sporten en lopen beide varianten gebruikt. Een klein beetje ondersteuning is wel heel prettig.
Demping is dan nog steeds 0. Maar dat is juist de bedoeling van dit type schoen.

Maar ipv de dure variant kun je ook eens aan de andere kant van de wereld kijken. Bij ali hebben ze keuze genoeg voor zeer schappelijke prijzen. En als de schoenen dan goed gekeurd worden kun je altijd nog naar de duren variant overstappen.

ps
Als je op barefoot schoenen gaat lopen houd er dan rekening mee dat je in beide voeten spierpijn gaat krijgen. Aangezien de voeten nu niet gewent zijn om langere tijd die kracht te moeten leveren. En je zult anders moeten gaan lopen. Meer op de voorvoet. De demping van de zool onder de hak ben je kwijt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_189436901
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:51 schreef z80 het volgende:
barefoot schoenen zijn zowel met als zonder ondersteuning van de voet leverbaar.
Voor sporten en lopen beide varianten gebruikt. Een klein beetje ondersteuning is wel heel prettig.
Demping is dan nog steeds 0. Maar dat is juist de bedoeling van dit type schoen.

Maar ipv de dure variant kun je ook eens aan de andere kant van de wereld kijken. Bij ali hebben ze keuze genoeg voor zeer schappelijke prijzen. En als de schoenen dan goed gekeurd worden kun je altijd nog naar de duren variant overstappen.

ps
Als je op barefoot schoenen gaat lopen houd er dan rekening mee dat je in beide voeten spierpijn gaat krijgen. Aangezien de voeten nu niet gewent zijn om langere tijd die kracht te moeten leveren. En je zult anders moeten gaan lopen. Meer op de voorvoet. De demping van de zool onder de hak ben je kwijt.
Ja dat laatste! Ik had bij één voet echt een zere hak, steunde daar nog veel te veel op door. Achillespees deed van die voet ook zeer.
Totdat ik mijn gewicht beter ging verdelen en ik vaker de barefoot schoenen uit de kast pakte. Sindsdien nergens meer last van!

(Vibram barefoots hier. Maar dat wist je al ;) )
  maandag 14 oktober 2019 @ 22:11:30 #17
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_189437132
Ik draag deze als ik ga hardlopen. Ook echt ideaal:
https://www.footway.nl/v-(...)_5cuV3IaAptlEALw_wcB

BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_189437575
@z80 dat anders lopen... kan ik me nu jog weinig bij voorstellen. Hoop dat de schoen zelf daar iets bij helpt ook.
De spierpijn wist ik ja.. dat komt vanzelf wel goed. Niet te hard van stapel proberen te lopen zal helpen.

@Mikeytt hardlopen er op vind ik wel weer een stap verder. Nu al een tijdje niet gedaan maar ik loop toch liefst op een zachtere ondergrond.
Ook met dikkere zolen zegmaar.
Kan me niet voorstellen dat barefoot dan echt lekker loopt.
Wellicht wat Z80 zegt.. kwestie van anders lopen?
Maar goed.. maar eens beginnen met normaal lopen... winter voor de deur en dan werken mijn longen toch niet mee aan hardloopactiviteiten al zo ik het nog zo graag willen :/
  maandag 14 oktober 2019 @ 22:44:22 #19
63722 z80
I fink you freaky
pi_189437932
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:29 schreef Uhmmpie het volgende:
@:z80 dat anders lopen... kan ik me nu jog weinig bij voorstellen. Hoop dat de schoen zelf daar iets bij helpt ook.
De spierpijn wist ik ja.. dat komt vanzelf wel goed. Niet te hard van stapel proberen te lopen zal helpen.

@:mikeytt hardlopen er op vind ik wel weer een stap verder. Nu al een tijdje niet gedaan maar ik loop toch liefst op een zachtere ondergrond.
Ook met dikkere zolen zegmaar.
Kan me niet voorstellen dat barefoot dan echt lekker loopt.
Wellicht wat Z80 zegt.. kwestie van anders lopen?
Maar goed.. maar eens beginnen met normaal lopen... winter voor de deur en dan werken mijn longen toch niet mee aan hardloopactiviteiten al zo ik het nog zo graag willen :/
Pak even een paar oude schoenen. Kijk naar de zool. Met name de hak. Hoe is deze gesleten?
Kijk vervolgens naar je voet. Kan de hak deze klappen opvangen? Of dreunt het dan door tot in je rug? Je zult op je voorvoet moeten landen om de schokken van het lopen op te vangen. Dit is zeker in het begin nog een uitdaging.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_189437957
quote:
6s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:03 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geweldig. En nu weet je exact wat er nodig is om er een nog mooiere tocht van te maken 💪🏻
Whatever...
pi_189438015
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:49 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nahja dat is juist het punt.
Door heel goede schoenen hoeven je eigen spieren/pezen/banden niks meer te doen.
En dat veroorzaakt (net als overgewicht en ouderdom dus) dus dergelijke problemen.

En barefoot schoenen lost natuurlijk geen overgewicht op... en de ouderdom start kennelijk al tegen je 40ste..
maar maakt wel je spieren weer sterker.
(En dat is dan wel weer goed qua fysieke ouderdom en uiteindelijk als je het goed doen ook overgewicht.... want van zere voeten word je niet actiever kan ik verklappen)
Dan maar bot: moet je niet gewoon minder eten en meer gaan bewegen dan deze schoenen kopen?
Whatever...
pi_189438058
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:50 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dan maar bot: moet je niet gewoon minder eten en meer gaan bewegen dan deze schoenen kopen?
Mja helaas... ik snapte je punt.
En nee, dat lijkt me sterk.
Maar goed.. jij zal het beter weten denk ik.

Kunnen we nu weer verder met wat ik daadwerkelijk wilde weten.
(Niet alleen jij kunt bot doen. Ik ook. Gfy.)
pi_189438149
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:51 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja helaas... ik snapte je punt.
En nee, dat lijkt me sterk.
Maar goed.. jij zal het beter weten denk ik.

Kunnen we nu weer verder met wat ik daadwerkelijk wilde weten.
Je zegt zelf niet echt slank te zijn. En ik stel de vraag waarop jij antwoord geven ontwijkt.

Leuke schoenen, de vraag is of ze jouw probleem oplossen. Laat het verder aan jou om daar een antwoord op te bedenken.
Whatever...
pi_189438255
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:55 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Je zegt zelf niet echt slank te zijn. En ik stel de vraag waarop jij antwoord geven ontwijkt.

Leuke schoenen, de vraag is of ze jouw probleem oplossen. Laat het verder aan jou om daar een antwoord op te bedenken.
Nee ik gaf antwoord op een vriendelijke, sociale, niet botte manier.
Net als dat jij dat kennelijk probeerde... alleen dat van mij kwam kennelijk niet aan.

Uhmmpie translate: gaat je geen hol aan en gezien ik het zelf al noem lijkt me dat het mij ook al is opgevallen dus bedankt voor het intrappen van deze open deur die absoluut geen enkel antwoord geeft op wat ik wil weten.
Namelijk wat zijn de ervaringen van andere mensen met dergelijke schoenen.
Had ik willen weten of je afvalt van het dragen van barefoot schoenen... had ik DAT wel gevraagd. En als ik had willen weten of barefoot schoenen de oplossing zijn voor alles... was ik nu al wel afgehaakt want dat zijn ze duidelijk niet.

Zo duidelijker? :)
pi_189459602
Ik loop of op allstars of op vivo barefoots. En die laatste lopen echt heel heel erg lekker. Ik weet niet hoe ze het in de winter houden, maar tot nu toe gaat het prima! :) Ik had laatst weer een stel timberlands aan en dat was na een uurtje of 2 eigenlijk wel weer genoeg :(
pi_189468497
quote:
12s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:59 schreef skygazer het volgende:
Ik loop of op allstars of op vivo barefoots. En die laatste lopen echt heel heel erg lekker. Ik weet niet hoe ze het in de winter houden, maar tot nu toe gaat het prima! :) Ik had laatst weer een stel timberlands aan en dat was na een uurtje of 2 eigenlijk wel weer genoeg :(
Dat voelt wel echt heel anders... :)
pi_189486031
Hier van het weekend weer op echte goede wandelschoenen gelopen...
en alweer heel de week last van mijn voet.

Andere schoenen scheelt dus echt wel.
Helaas in dit geval scheelt het wel de verkeerde kant op.

Toch irritant.. tot een jaar geleden maakte het niks uit waar ik op liep.
pi_189486547
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 19:02 schreef Uhmmpie het volgende:

Toch irritant.. tot een jaar geleden maakte het niks uit waar ik op liep.
Dus is er iets mis. Je bent nu min-of-meer bezig met zelfmedicatie, maar zonder diagnose.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189487199
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 19:35 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dus is er iets mis. Je bent nu min-of-meer bezig met zelfmedicatie, maar zonder diagnose.
Uh nee.
Meer met een bevestiging van wat ik al wist dus.
Wat ik je eerder ook al vertelde dus je ziu het ook gewoon kunnen aannemen dat het zo is.

Of niet natuurlijk maar dan vraag ik me wederom af wat precies je bijdrage is en waarom dat nuttig zou zijn.
Maar ik begrijp inmiddels dat ik van jou geen ervaring hoef te verwachten mbt mijn vraag.
pi_189487315
Hee, zelf weten. Jij kan sinds een jaar nog maar op één soort schoenen lopen, en dat vind je irritant, maar je vraagt je niet af wat de oorzaak is. Zelf weten, het zijn jouw voeten. :D
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189487636
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:09 schreef Jordy-B het volgende:
Hee, zelf weten. Jij kan sinds een jaar nog maar op één soort schoenen lopen, en dat vind je irritant, maar je vraagt je niet af wat de oorzaak is. Zelf weten, het zijn jouw voeten. :D
Nou het heeft zelfs een naam.
En je kunt er zo jaren zoet mee zijn.. dus wil er eigenlijk wel graag vanaf.
En als DE manier om dat te doen is geen “goede schoenen” meer dragen... dan is dat wat mij betreft prima.

Dus ja inderdaad zelf weten.
En niet de hele tijd lopen zeuren dat ik eigenwijs ben want dat ben ik heus.
Maar dit is gewoon netjes medisch afgetikt helaas.
pi_189487783
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:09 schreef Jordy-B het volgende:
Hee, zelf weten. Jij kan sinds een jaar nog maar op één soort schoenen lopen, en dat vind je irritant, maar je vraagt je niet af wat de oorzaak is. Zelf weten, het zijn jouw voeten. :D
Oh en om het extra specifiek te maken.. het is niet dat echt op maar 1 soort schoenen kan lopen. Maar met name op schoenen zonder stevig voorgevormd voetbed wat normaal te boek staat als goede stevige schoenen.
In mijn geval dus doorgaans allstars. Want die heb ik nou eenmaal jn 200 kleurtjes.

En als die stevige, goed gevormde stappers nou net het probleem zijn... ga je naar alternatieven zoeken.
Allstars zijn hartje winter toch minder ideaal.
En dan kom je iemand tegen die zich afvraagt waarom je nooit naar barefoot schoenen keek.
Dus dat doe ik. En als jij dat raar of ingewikkeld vind. So be it.
pi_189492085
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:23 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nou het heeft zelfs een naam.
En je kunt er zo jaren zoet mee zijn.. dus wil er eigenlijk wel graag vanaf.
En als DE manier om dat te doen is geen “goede schoenen” meer dragen... dan is dat wat mij betreft prima.

Dus ja inderdaad zelf weten.
En niet de hele tijd lopen zeuren dat ik eigenwijs ben want dat ben ik heus.
Maar dit is gewoon netjes medisch afgetikt helaas.
Wat voor naam?
Faka G
pi_189493813
Ik mis eigenlijk een beetje waarom ik me moet verantwoorden waarom ik geïnteresseerd ben naar andermans interesses.
Zette dat erbij voor het verhaal... niet om de ultieme oplossing te krijgen.
Dan had ik daar wel om gevraagd.

Nu wil ik ervaringen over barefoot shoes.. geen meningen over wat ik volgens een stel fokkers allemaal verkeerd doe.
Hoe moeilijk kan het zijn.

Thnx voor degenen die wel de moeite deden te reageren op wat ik vraag.
pi_189494298
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 07:02 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik mis eigenlijk een beetje waarom ik me moet verantwoorden waarom ik geïnteresseerd ben naar andermans interesses.
Zette dat erbij voor het verhaal... niet om de ultieme oplossing te krijgen.
Dan had ik daar wel om gevraagd.

Nu wil ik ervaringen over barefoot shoes.. geen meningen over wat ik volgens een stel fokkers allemaal verkeerd doe.
Hoe moeilijk kan het zijn.

Thnx voor degenen die wel de moeite deden te reageren op wat ik vraag.
Sorry dat ik me interesseer in je topic. Wilde gewoon graag weten hoe dat heet. Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor.
OT: Ik draag ze niet maar ben wel eens eerder mensen tegengekomen die er bij zweren. Hetzelfde als mensen die zweren bij veel steun, zou wel persoonlijke zijn wat je fijn vind denk ik.
Faka G
pi_189494453
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:18 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Sorry dat ik me interesseer in je topic. Wilde gewoon graag weten hoe dat heet. Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor.
OT: Ik draag ze niet maar ben wel eens eerder mensen tegengekomen die er bij zweren. Hetzelfde als mensen die zweren bij veel steun, zou wel persoonlijke zijn wat je fijn vind denk ik.
Sorry dan.. maar ben er al 3x over doorgezaagd nu.

En het is eigenlijk gewoon hielspoor.

En ik was ook altijd wel fan van drmartens achtige schoenen.. loopt heerlijk.
Heb nog 1 paar dat ik regelmatig draag zonder issues. Wel van een ander merk maar ook more or less in die richting qua model. Maar dus ook nogal plat van binnen. Zeker swinters is dat tich fijner.

Verder zal ik het gewoon moeten proberen denk ik.
Proefwandelingetjes gedaan door de kamer.. maar dat zegt weinig mbt de hele dag er buiten op lopen lijkt me.

En idd.. meeste mensen zeggen juist dat ik dan dus beter stevige schoenen koop.
Maar die waren stiekem gewoon de oorzaak dus lijkt me sterk dat ze ook de oplossing zijn :)
pi_189494676
Toch nog even vragen of je alle tips voor hielspoor hebt doorlopen: hier staan ook oefeningen.

https://www.thuisarts.nl/(...)-hielspoorklachten-2

Daarnaast twijfel ik of je kan zeggen of de oorzaak van je hielspoor in je schoenen ligt. Misschien wordt de pijn er wel door verergerd.
pi_189495887
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Toch nog even vragen of je alle tips voor hielspoor hebt doorlopen: hier staan ook oefeningen.

https://www.thuisarts.nl/(...)-hielspoorklachten-2

Daarnaast twijfel ik of je kan zeggen of de oorzaak van je hielspoor in je schoenen ligt. Misschien wordt de pijn er wel door verergerd.
Toch mooi.. van “je moet niet zelfdokteren maar naar de huisarts” naar “heb je deze tips van het internet al geprobeerd?”

Edit: ik las even dat linkje en die kende ik idd..
En tippen aan hetzelfde argument van de barefoot shoes... namelijk: het versterken van je spieren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Uhmmpie op 18-10-2019 10:48:36 ]
pi_189495916
Begrijp me niet verkeerd.. ik vind het onwijs lief dat iedereen probeert mee te denken.

Maar ik wil eigenlijk gewoon iets heel anders vragen en dat wordt gewoon genegeerd.
pi_189511211
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:42 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Toch mooi.. van “je moet niet zelfdokteren maar naar de huisarts” naar “heb je deze tips van het internet al geprobeerd?”

Edit: ik las even dat linkje en die kende ik idd..
En tippen aan hetzelfde argument van de barefoot shoes... namelijk: het versterken van je spieren.
Thuisarts is de website van de huisartsenvereniging. En dat schreef ik dus nadat jij schreef dat je naar de huisarts geweest was.

Je bent wel snel gepikeerd. Het is goed bedoeld.
pi_189511478
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 08:22 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Thuisarts is de website van de huisartsenvereniging. En dat schreef ik dus nadat jij schreef dat je naar de huisarts geweest was.

Je bent wel snel gepikeerd. Het is goed bedoeld.
Hoezo snel gepikeerd?
Vanaf de 2e reactie word wat ik zeg al in twijfel getrokken?

Terwijl ik toch hel specifiek vraag om ervaringen mbt een bepaald soort schoenen...
Dacht ik althans.
Had er wat context bij gezet omdat dat fijner leest... niet om te horen dat ik naar een huisarts moet.. mag toch hopen dat dat gebeurd is na een jaar emmeren :)
Maar zelfs als het niet zo zou zijn.... ik vraag iets heel specifieks dus dan is het leuk om daar daadwerkelijk antwoord op te krijgen
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:41:40 #42
63722 z80
I fink you freaky
pi_189517649
Wat een gezeur en gezeik hier. Er wordt een normale vraag gesteld en wat er komt is alles behalve een antwoordt op de vraag. De klaagbaak en onzin zijn een paar deuren verderop.
Kan er gewoon de vraag beantwoord worden? Of blijven we zeuren over de medische condities van de vraagsteller?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_189520212
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 17:41 schreef z80 het volgende:
Kan er gewoon de vraag beantwoord worden? Of blijven we zeuren over de medische condities van de vraagsteller?
Al in de OP haalt TS de medische kant erbij. Niet zo wonderlijk dat daar verder op doorgeborduurd wordt.

TS wil die schoenen omdat ze denkt er baat bij te hebben. Is het dan zo vreemd dat er gereageerd wordt met opmerkingen waar TS waarschijnlijk veel meer baat bij zou hebben?

Ja, het wordt soms wat grof gepresenteerd allemaal. Dat hoeft dan ook weer niet.
pi_189526650
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:32 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Al in de OP haalt TS de medische kant erbij. Niet zo wonderlijk dat daar verder op doorgeborduurd wordt.

TS wil die schoenen omdat ze denkt er baat bij te hebben. Is het dan zo vreemd dat er gereageerd wordt met opmerkingen waar TS waarschijnlijk veel meer baat bij zou hebben?

Ja, het wordt soms wat grof gepresenteerd allemaal. Dat hoeft dan ook weer niet.
Als ik medisch advies wil ga ik naar een dokter.
Dus ja.. dat is vreemd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')