abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189427769
LET OP: België!

Het topic ontregelen met klachten over Belgisch nieuws is bij deze hopelijk afgevangen.

Bron

quote:
BRUSSEL - De Belgische politievakbond VSOA klaagt dat linkse betogers in Brussel veel meer mogen dan demonstreerders met een rechtse achtergrond.

„Als morgen een rechtse organisatie aankondigt dat ze in Brussel gaan betogen, dan wordt de toegang tot de hoofdstad al afgesloten vanaf de ring. En nu werd er toestemming gegeven aan een groepering die op voorhand aankondigde ongehoorzaam te zullen zijn.”

Patrick Roijens van politievakbond VSOA zei dat op een Belgische radiozender. „Rechtse betogingen worden altijd strenger bekeken dan linkse. Dit kan niet meer.”

Zaterdag was in Brussel een betoging van ’Extinction rebellion’, de harde kern van de klimaatbeweging. Op voorhand werd aangekondigd dat de betogers zich „ongehoorzaam” zouden gedragen, dat ze de tuinen van het koninklijk paleis zouden bezetten.

Dat lukte niet, maar in de plaats werd het naburige Koningsplein wel een tijdlang ingenomen en probeerden de betogers zich ook een toegang te verschaffen tot het koninklijk domein van het aangrenzende Paleizenplein, zo schrijft Het Nieuwsblad.

Schoongeveegd
Aan het eind van de dag moest de politie met wapenstok, waterkanon en pepperspray een plein schoonvegen. 435 mensen werden aangehouden.

Roijens: „Iedereen heeft het recht om vreedzaam te betogen, om zijn vrij mening te uiten op straat. In eerste instantie zullen we dus nooit hardhandig optreden, maar altijd in overleg proberen te gaan. Maar op een gegeven moment moet je die tramlijn wel vrijmaken, hé. Die passagiers hebben ook het recht om zich te verplaatsen. Als er niet geluisterd wordt, moeten wij wel geweld gebruiken.”

Roijens geeft toe dat het politieoptreden uit de hand is gelopen, maar vraagt zich af waarom de betoging werd toegelaten. „Het gaat om een actie van een groep die op voorhand verklaarde: wij zijn rebels, wij zijn ongehoorzaam en gaan proberen binnen te dringen in een neutrale, verboden zone. Als het stadsbestuur zo’n aanvraag binnenkrijgt, moeten ze de afweging maken: laten doorgaan of niet?”

Pispaal
Volgens Roijens wordt bij de vergunningverlening met twee maten gemeten.. „We zien het heel vaak in Brussel. Dat is de grote frustratie van de mensen in het veld. Zij zien ook dat wanneer bepaalde groeperingen gaan betogen, dat de tolerantiegrens vaak veel hoger ligt dan bij andere betogingen.”

„Rechtse betogingen worden altijd veel strenger bekeken dan linkse. Als morgen een rechtse organisatie aankondigt dat ze in Brussel gaan betogen, dan wordt de toegang tot de hoofdstad al afgesloten vanaf de ring. En nu werd er toestemming gegeven aan een groepering die op voorhand aankondigde ongehoorzaam te zullen zijn. En nu is de politie weer de pispaal. Onze mensen vragen gewoon duidelijkheid, zodat ze goed weten hoe ze moeten optreden en hoe ver ze kunnen gaan. Die duidelijkheid is er nu niet, waardoor de agenten op het terrein vaak ter plekke moeten improviseren en achter de feiten aanhollen,” zegt hij tegen de krant.

„Wij vragen gewoon neutraliteit. Dat er op dezelfde manier beslist wordt, wie er ook komt betogen. Dit kan niet meer.”
Natuurlijk is dit geen geheim, in Nederland en andere Europese steden gaat dit niet anders. We hebben al vaak genoeg mogen meemaken waar vreedzame rechtse betogingen worden belaagd door linkse geweldplegers en het is ook keer op keer een linkse betoging waar het uit de hand loopt. Maar toch wordt rechts keihard aangepakt en genieten ze niet dezelfde rechten als de linkse mens. Amsterdam de laatste weken was weer een prachtig voorbeeld hoe linkse politici met een zwakke ruggengraat hun achterban weer niet durfden aan te pakken, diezelfde linkse politici die wel moord en brand schreeuwen en het opeens hebben over een groot maatschappelijk probleem als enkele mensen op een vreedzame wijze een groep beroepsschreeuwers blokkeert. De media heeft er ook een flink aandeel in, de leugens over het gebruik van geweld bij de snelwegblokkade tierde goed in de media, de zoveelste linkse gewelduitbarsting tegenover een vreedzame rechtse demonstratie wordt ook altijd afgedaan met berichten zoals "20 mensen opgepakt bij gewelddadige Pegida demonstratie". Het zijn manipulatieve stukjes om de bevolking te bespelen, een tweedeling te creëren en haat te zaaien tegenover mensen met een andere mening.

Het verschil zie je ook met rellen door jeugd met allochtone afkomst. Waar het ook gebeurd, hoeveel het er ook zijn, de politie zal nooit ingrijpen zoals ze ingrijpen bij voetbalhooligans. Daar gaan ze ook met de wapenstok en de bereden politie los op de relsschoppers, terwijl honderden allochtonen jongen gewoon de politie kan en mag belagen en dan wordt er de-escalerend opgetreden door vooral niet in te grijpen.

Maar ja, topje van de ijsberg dit. Ze zorgen er wel voor dat de echte stront niet boven zal komen drijven zodat zij en hun aanhangers maar kunnen blijven ontkennen. In ieder geval mooi dat de politie het lef heeft om hun mond open te doen hopelijk ook wat vaker hier bij agenten die dan niet vervolgd worden vanwege hun mening. Iedereen die namelijk wel een agent kent en geregeld spreekt weet precies hoe ze in die kringen tegen de ellende binnen de samenleving aankijken, en zij zitten er het dichtste op, en die mening verschilt echt niet veel met die mijne.

[ Bericht 2% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 14-10-2019 13:08:14 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 13:19:42 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189428126
Het is al jaren duidelijk dat elke linkse betoging mag doorgaan, dat ze heel ver mogen gaan en op de sympathie kunnen rekenen van de media terwijl rechtse betogingen meestal worden verboden en door de media ofwel geen aandacht krijgen of in een negatief daglicht worden gesteld.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189428344
quote:
6s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:19 schreef Nikonlover het volgende:
Het is al jaren duidelijk dat elke linkse betoging mag doorgaan, dat ze heel ver mogen gaan en op de sympathie kunnen rekenen van de media terwijl rechtse betogingen meestal worden verboden en door de media ofwel geen aandacht krijgen of in een negatief daglicht worden gesteld.
Dat weet jij, dat weet ik, maar anderen blijven het ontkennen. Fijn om het nu ook eens van de politie te horen. Van mij mogen die partijen zich wat vaker uiten in dit soort zaken, ze staan in dienst van de bevolking en niet van de politiek correcte politici die hun eigen agenda's belangrijker vinden dan het welzijn van de bevolking.
pi_189428363
Dit is niet best natuurlijk. Ben benieuwd hoe de politie in Nederland hier tegenaan kijkt.
pi_189428485
Wat een rechts huillie verhaal terwijl er toch 435 links radicalen zijn opgepakt. :D
pi_189428516
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:45 schreef Basp1 het volgende:
Wat een rechts huillie verhaal terwijl er toch 435 links radicalen zijn opgepakt. :D
Nou nou poe poe. Je bedoelt dat die klimaat gekkies een lift hebben gekregen van een pendelbus.
  maandag 14 oktober 2019 @ 13:48:53 #7
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189428540
Protesteren is een groot goed, ik ben blij dat de situatie in dit land niet is zoals in Hong Kong. Maar gelijke monikken gelijke kappen zou fijn zijn inderdaad. Een demonstratie van Antifa verdient net zoveel aandacht als eentje van Neonazi's, het is min of meer hetzelfde.
pi_189428553
quote:
6s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:19 schreef Nikonlover het volgende:
Het is al jaren duidelijk dat elke linkse betoging mag doorgaan, dat ze heel ver mogen gaan en op de sympathie kunnen rekenen van de media terwijl rechtse betogingen meestal worden verboden en door de media ofwel geen aandacht krijgen of in een negatief daglicht worden gesteld.
Wat vind jij dan van de al decennia durende demonstratie met lawaaiige auto's en motoren van de rechtse macht? Ik zie voortdurend dat rechts alle medewerking krijgt om kabaal/herrie en fijnstof te produceren.
pi_189428573
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:50 schreef torentje het volgende:

[..]

Wat vind jij dan van de al decennia durende demonstratie met lawaaiige auto's en motoren van de rechtse macht? Ik zie voortdurend dat rechts alle medewerking krijgt om kabaal/herrie en fijnstof te produceren.
:')

Ik protesteer me wat af. Elke dag opnieuw. Moet toch op mijn werk komen.
pi_189428576
Klopt, we leven in een politieke apartheidsstaat. In de VS hebben agenten regelmatig de opdracht gekregen om uit de buurt van Antifa tegenprotesten te blijven.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2019 13:54:18 ]
  maandag 14 oktober 2019 @ 13:53:43 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189428592
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:50 schreef torentje het volgende:

[..]

Wat vind jij dan van de al decennia durende demonstratie met lawaaiige auto's en motoren van de rechtse macht? Ik zie voortdurend dat rechts alle medewerking krijgt om kabaal/herrie en fijnstof te produceren.
Damn, als dat het criterium is dan dan ben ik ook een echte hardcore beroepsdemonstrant.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189428606
Zoals die keer dat de boze boeren met hun tractors meteen op de bon geslingerd werden, en de vuige klimaatgekkies urenlang het Amsterdamse verkeer mochten ontregelen door een brug te bezetten en daarbij ook nog gepaaid werden door verschillende zieltjes-winnende politici?
"Pools are perfect for holding water"
pi_189428661
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:52 schreef LelijKnap het volgende:
Klopt, we leven in een politieke apartheidsstaat. In de VS hebben agenten regelmatig de opdracht gekregen om uit de buurt van Antifa tegenprotesten te blijven.
?
pi_189428674
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:47 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Nou nou poe poe. Je bedoelt dat die klimaat gekkies een lift hebben gekregen van een pendelbus.
Als oppakken al niet meer voldoende is, wat dan wel?
pi_189428743
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Protesteren is een groot goed, ik ben blij dat de situatie in dit land niet is zoals in Hong Kong. Maar gelijke monikken gelijke kappen zou fijn zijn inderdaad. Een demonstratie van Antifa verdient net zoveel aandacht als eentje van Neonazi's, het is min of meer hetzelfde.
Inderdaad, gelijke monniken, gelijke kappen. Zeker als het gaat om het verbieden/toestaan van demonstraties of de wijze waarop wordt ingegrepen als het uit de hand loopt. Hoeveel aandacht een demonstratie krijgt in de media, dat valt er imo buiten.
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:05:57 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189428760
Waarom staat dit in "Nieuws"?

Misschien moet er een nieuwe topic-groep komen met de naam "Oud Nieuws".
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:07:41 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189428800
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Protesteren is een groot goed, ik ben blij dat de situatie in dit land niet is zoals in Hong Kong. Maar gelijke monikken gelijke kappen zou fijn zijn inderdaad. Een demonstratie van Antifa verdient net zoveel aandacht als eentje van Neonazi's, het is min of meer hetzelfde.
Beiden enorme engerds. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189428840
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:00 schreef Degodvader het volgende:

[..]

?
Ik zag deze vraag al aankomen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 14:12:00 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189428894
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:05 schreef thedeedster het volgende:
Waarom staat dit in "Nieuws"?

Misschien moet er een nieuwe topic-groep komen met de naam "Oud Nieuws".
2 uur geleden in BUITENLAND
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189428919
Maar is dat dan echt een links-rechts ding? Of wellicht eerder dat er te weinig / langzaam opgetreden wordt tegen demonstraties met gewelddadige en/of wetovertredende kenmerken. Of dat nou anti-demonstratie antifa tuig is, of hekken-kapotrijdende verkeersontregelende boeren, boerderijbezettende vegans, of rellende jongeren zijn. Al lijken hooligans daar weer een uitzondering op te zijn.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:13:32 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189428926
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:01 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Als oppakken al niet meer voldoende is, wat dan wel?
Het liefst zou rechts FOK zien dat elke linkse demonstrant standrechtelijk geëxecuteerd werd.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189428971
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik zag deze vraag al aankomen.
Toepassen van maatschappelijke ontwikkelingen in de VS op NL roept nu eenmaal (terechte) vragen op. Je kunt de situatie in de VS namelijk niet extrapoleren naar hier. Alhoewel dat (ten onrechte) wel vaak gebeurt ofc. Ik denk even aan de hele blackface-discussie t.a.v zwarte piet.
pi_189428983
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het liefst zou rechts FOK zien dat elke linkse demonstrant standrechtelijk geëxecuteerd werd.
Dat lijkt me schromelijk overdreven. En dragen dit soort verwijten ook niet lekker bij aan een normaal gesprek.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 14:17:52 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189428995
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het liefst zou rechts FOK zien dat elke linkse demonstrant standrechtelijk geëxecuteerd werd.
Volgens mij zitten er op FOK! geen rechtse mensen die dat willen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189429006
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:17 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat lijkt me schromelijk overdreven.
net zoals dit topic dus. :P


In ieder geval met flink wat fysiek geweld geconfronteerd worden terwijl men vreedzame protesten houdt. :D
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:19:36 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189429028
quote:
6s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Volgens mij zitten er op FOK! geen rechtse mensen die dat willen.
Dan zou ik beter NWS en POL gaan volgen als ik jou was.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189429033
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:16 schreef Degodvader het volgende:
Toepassen van maatschappelijke ontwikkelingen in de VS op NL roept nu eenmaal (terechte) vragen op. Je kunt de situatie in de VS namelijk niet extrapoleren naar hier. Alhoewel dat (ten onrechte) wel vaak gebeurt ofc. Ik denk even aan de hele blackface-discussie t.a.v zwarte piet.
Normaliter niet maar in het geval van omgang met Antifa wel degelijk.
pi_189429035
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

net zoals dit topic dus. :P


In ieder geval met flink wat fysiek geweld geconfronteerd worden terwijl men vreedzame protesten houdt. :D
Waarom is het topic overdreven? Even los van de inhoud van de OP, het nieuwsbericht zelf lijkt me toch een behoorlijk signaal dat er iets niet goed gaat bij onze zuiderburen.
pi_189429053
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Normaliter niet maar in het geval van omgang met Antifa wel degelijk.
Ik zou niet weten waarom. Als je consequent bent doe je het zowel bij antifa, als bij bijv. Blackface niet, maar kijk je in beide gevallen gewoon naar de Nederlandse situatie. Anders lijkt (of beter: is) jet cherrypicking.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 14:21:53 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189429060
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

net zoals dit topic dus. :P

In ieder geval met flink wat fysiek geweld geconfronteerd worden terwijl men vreedzame protesten houdt. :D
Maar dat protest op die plek is ze verboden. En ze wisten ook dat als ze daar zouden gaan protesteren, dat er dan ingegrepen zou worden. Dus niet janken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189429065
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:21 schreef Degodvader het volgende:
Ik zou niet weten waarom. Als je consequent bent doe je het zowel bij antifa, als bij bijv. Blackface niet, maar kijk je in beide gevallen gewoon naar de Nederlandse situatie. Anders lijkt (of beter: is) jet cherrypicking.
Ik heb naar beide situaties gekeken en in beide landen de omgang met verschillende groepen met elkaar vergeleken en daaruit blijkt dat men in beide landen anders omspringt met Antifa dan met andere, met name conservatieve, groepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2019 14:22:45 ]
pi_189429076
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:04 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Inderdaad, gelijke monniken, gelijke kappen. Zeker als het gaat om het verbieden/toestaan van demonstraties of de wijze waarop wordt ingegrepen als het uit de hand loopt. Hoeveel aandacht een demonstratie krijgt in de media, dat valt er imo buiten.
Maar dat gebeurd niet heb ik het idee, en niet alleen het idee leg de demonstraties maar naast elkaar en merk de verschillen op. De beleidsmakers, zelf vaak voorzien van een linkse mening, staat niet neutraal in de samenleving, het is links dat hun eigen mening als waarheid verkondigd en dus passen rechtse demonstraties ook niet bij het linkse gedachtegoed en zullen ze zwaarder aangepakt worden of gewoon onmogelijk gemaakt.
pi_189429089
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:05 schreef thedeedster het volgende:
Waarom staat dit in "Nieuws"?

Misschien moet er een nieuwe topic-groep komen met de naam "Oud Nieuws".
Ik zie liever een nieuwe subforum komen met "de onderbuik had wederom gelijk".
pi_189429133
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:13 schreef probeer het volgende:
Maar is dat dan echt een links-rechts ding? Of wellicht eerder dat er te weinig / langzaam opgetreden wordt tegen demonstraties met gewelddadige en/of wetovertredende kenmerken. Of dat nou anti-demonstratie antifa tuig is, of hekken-kapotrijdende verkeersontregelende boeren, boerderijbezettende vegans, of rellende jongeren zijn. Al lijken hooligans daar weer een uitzondering op te zijn.
Ik denk juist van wel. De politici, burgemeesters etc. hebben vaak meer animo met de linkse kiezer, het is immers hun achterban. Rechts preken ze tegen, ik denk dat de politici die het voor te zeggen hebben in een stad vaak niet neutraal kunnen staat tegenover de rechtse bevolking en hun eigen politieke mening teveel laten doorschemeren in hun besluiten.
pi_189429136
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar dat gebeurd niet heb ik het idee, en niet alleen het idee leg de demonstraties maar naast elkaar en merk de verschillen op. De beleidsmakers, zelf vaak voorzien van een linkse mening, staat niet neutraal in de samenleving, het is links dat hun eigen mening als waarheid verkondigd en dus passen rechtse demonstraties ook niet bij het linkse gedachtegoed en zullen ze zwaarder aangepakt worden of gewoon onmogelijk gemaakt.
Dat is inderdaad het signaal dat de Belgische politievakbond afgeeft. En dat moet je serieus nemen. Daarom ben ik ook heel benieuwd wat de Nederlandse politie op dit punt meent, of daar hetzelfde gevoel heerst. En wat de oorzaak is voor het onderscheid, want dat blijkt niet uit dit artikel, maar is wel zeer wezenlijk. Dat het ligt aan 'linkse bestuurders' is daarmee nog maar de vraag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Degodvader op 14-10-2019 14:33:17 ]
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:26:25 #36
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189429142
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik zie liever een nieuwe subforum komen met "de onderbuik had wederom gelijk".
En dan bij elke anti-semitische actie een uur afwachten of er een bericht in OND of in NWS geplaatst moet worden? :P
pi_189429392
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar dat gebeurd niet heb ik het idee, en niet alleen het idee leg de demonstraties maar naast elkaar en merk de verschillen op. De beleidsmakers, zelf vaak voorzien van een linkse mening, staat niet neutraal in de samenleving, het is links dat hun eigen mening als waarheid verkondigd en dus passen rechtse demonstraties ook niet bij het linkse gedachtegoed en zullen ze zwaarder aangepakt worden of gewoon onmogelijk gemaakt.
Ow? Kan je dat onderbouwen? Nou kan ik me niet echt uitspreken over de politieke kleur van lokale partijen, maar volgens mij gingen de winsten in de laatste gemeenteraadsverkiezingen voornamelijk naar (centrum-)rechtse partijen. Met uitzondering van enkele (grote) steden; Amsterdam, Utrecht, Delft, , Arnhem, Nijmegen, Haarlem, Leiden*, Gouda*, Amersfoort*.

(* Ik durf D66 tegenwoordig nou niet echt meer heel links te noemen)

https://nos.nl/artikel/22(...)de-verkiezingen.html
(ik mag hopen dat de nos iig bij dit soort makkelijk verifieerbaar nieuws nog wel betrouwbaar geacht wordt?)
"Pools are perfect for holding water"
pi_189429423
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Ow? Kan je dat onderbouwen? Nou kan ik me niet echt uitspreken over de politieke kleur van lokale partijen, maar volgens mij gingen de winsten in de laatste gemeenteraadsverkiezingen voornamelijk naar (centrum-)rechtse partijen. Met uitzondering van enkele (grote) steden; Amsterdam, Utrecht, Delft, , Arnhem, Nijmegen, Haarlem, Leiden*, Gouda*, Amersfoort*.

(* Ik durf D66 tegenwoordig nou niet echt meer heel links te noemen)
Dat is in dit geval wel te onderbouwen ja. De bevoegdheid ligt bij de burgemeester van Brussel, en dat is een sociaal-democraat.

Daarmee is natuurlijk nog niwt gezegd dat het onderscheid dat door de Belgische politie wordt bemerkt, ook wordt veroorzaakt OMDAT een linkse burgemeester de verschillende groepen anders behandel door zijn eigen politieke voorkeur. Dat onderscheid kan immers ook een andere oorzaak hebben.
pi_189429476
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:40 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Dat is in dit geval wel te onderbouwen ja. De bevoegdheid ligt bij de burgemeester van Brussel, en dat is een sociaal-democraat.
Ja, leuk, maar de TS en ik hebben het over Nederland.

Daarbij, TS mocht je meelezen, ik vind je sprongetje van België naar Nederland sowieso vrij zwak, maar soit.

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 14-10-2019 14:47:56 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_189429489
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191014_04662273

Reactie van de Burgemeester:

quote:
“Een betoging wordt nooit beoordeeld op de inhoud. De burgemeester is daarin altijd neutraal. Hij beoordeelt op basis het risico voor de burgers, de stad of de politie”, verzekert woordvoerster Maïté Van Rampelbergh.
  Beste debater 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 14:44:49 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189429511
Persoonlijk snap ik je onbegrip in deze niet, als we jouw definities van rechts en links - die verre van realistisch zijn, zoals ik je al herhaaldelijk heb aangetoond - hanteren op het idee van demonstraties in het openbaar.

Rechts, aldus Jarvis, betekent eigen volk eerst, nationalisme, eigen cultuur, ideaal van een zo homogeen mogelijke samenleving, en een overduidelijke afkeer van voornamelijk de Islam hetgeen gezien wordt als een volksvreemd element in de samenleving.

Links, aldus Jarvis, betekent open grenzen, iedereen is gelijk, internationalisme, ideaal van multiculturalisme, en een overduidelijke voorkeur voor een diverse samenleving, met een overduidelijke afkeer van rechts omdat dat precies het tegenovergestelde voorstaat.

Welnu, aangezien het in jouw eigen woorden een simpele kwestie is van een exclusieve versus een inclusieve ideologie, van een ideologie waarin sprake is van uitsluiting versus een van insluiting, een van 'harde realiteit omtrent volk en cultuur' versus een kumbaya idealisme van cultuur-relativisme en diversiteit, moet het toch als weinig verrassend komen dat men voor demonstraties van de eerste, waar overduidelijk sprake is van een ideologie gebaseerd op het, op zijn minst, suspect bezien van bepaalde leden van de samenleving vanwege etniciteit dan wel religie, en op zijn ergst, het pleiten voor het verwijderen van voornoemde leden uit die samenleving, meer op diens hoede is dan voor de tweede, waarin (nogmaals, volgens jouw eigen woorden) juist het hippie ideaal van gezellig met elkaar samenleven ongeacht culturele, religieuze en andere verschillen de norm is. Dit simpelweg vanwege het feit dat de ene in potentie eerder en tot meer agressie en geweld jegens anderen zal leiden dan de tweede: in theorie is de tweede het summum van harmonie, de eerste een van tweespalt.

Voor de goede orde, dit is een links-rechts beeld zoals je dat zelf hanteert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189429556
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, leuk, maar de TS en ik hebben het over Nederland.
In dat geval (cijfers van VNG uit 2017).

CDA in 27% van de gemeenten
PvdA in 29% van de gemeenten
VVD in 30% van de gemeenten

Wil je een specifieke gemeente weten? Google even op de Burgemeester ;).


https://www.google.com/ur(...)8n2Vo2BEb23el0l_7naM
pi_189429586
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Protesteren is een groot goed, ik ben blij dat de situatie in dit land niet is zoals in Hong Kong. Maar gelijke monikken gelijke kappen zou fijn zijn inderdaad. Een demonstratie van Antifa verdient net zoveel aandacht als eentje van Neonazi's, het is min of meer hetzelfde.
pi_189429624
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:47 schreef Degodvader het volgende:

[..]

In dat geval (cijfers van VNG uit 2017).

CDA in 27% van de gemeenten
PvdA in 29% van de gemeenten
VVD in 30% van de gemeenten
Fijn dat je mijn kritiekpunt onderbouwt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189429627
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Ow? Kan je dat onderbouwen? Nou kan ik me niet echt uitspreken over de politieke kleur van lokale partijen, maar volgens mij gingen de winsten in de laatste gemeenteraadsverkiezingen voornamelijk naar (centrum-)rechtse partijen. Met uitzondering van enkele (grote) steden; Amsterdam, Utrecht, Delft, , Arnhem, Nijmegen, Haarlem, Leiden*, Gouda*, Amersfoort*.

(* Ik durf D66 tegenwoordig nou niet echt meer heel links te noemen)

https://nos.nl/artikel/22(...)de-verkiezingen.html
(ik mag hopen dat de nos iig bij dit soort makkelijk verifieerbaar nieuws nog wel betrouwbaar geacht wordt?)
Rechts kan 100% van de zetels krijgen in een gemeenteraad, zolang wij geen gekozen burgemeester hebben blijven Groenlinks, PVDA en D66 burgemeesters aangesteld worden met bijbehorende politieke mening. En laten die nu juist het laatste woord hebben als er besloten dient te worden over een demonstratie. De gemeenteraad krijgt die informatie nog niet eens omdat het geen gemeenteraad beslissing is.
pi_189429641
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Rechts kan 100% van de zetels krijgen in een gemeenteraad, zolang wij geen gekozen burgemeester hebben blijven Groenlinks, PVDA en D66 burgemeesters aangesteld worden met bijbehorende politieke mening. En laten die nu juist het laatste woord hebben als er besloten dient te worden over een demonstratie. De gemeenteraad krijgt die informatie nog niet eens omdat het geen gemeenteraad beslissing is.
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:47 schreef Degodvader het volgende:

[..]

In dat geval (cijfers van VNG uit 2017).

CDA in 27% van de gemeenten
PvdA in 29% van de gemeenten
VVD in 30% van de gemeenten

Wil je een specifieke gemeente weten? Google even op de Burgemeester ;).

https://www.google.com/ur(...)8n2Vo2BEb23el0l_7naM
"Een overzicht van de burgemeesters naar politieke partij in de periode 2002-2017"

Toevoeging: CU 2%, SGP 1%. Maakt samen 60%. Tegenover 40% dus. Want dat is samen 100. Procent.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189429676
TT is geen nieuws, is overal zo. Dat is het voordeel als je via media, onderwijs en rechtssysteem kunt bepalen wat het moreel juiste is.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189429705
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Fijn dat je mijn kritiekpunt onderbouwt.
Al moet je mijns inziens nog wel even nuanceeren. In deze cijfers is namelijk niet meegenomen hoe vaak onder welke 'kleur' burgemeester een demonstratie plaats vindt. De burgemeester van een plattelandsgemeente telt net zo zwaar als eentje van een grote stad. Terwijl ik het idee heb dat dit soort problematiek zich met name afspeelt in de steden.

Om een compleet plaatje te hebben wil je dus het percentage demonstraties per burgemeesters van een bepaalde politieke partij.


Als je de 10 grote steden neemt:

1x CDA
2x PvdA
1x GL
5x VVD
1x D66
  Beste debater 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 14:57:18 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189429716
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:55 schreef Oostwoud het volgende:
TT is geen nieuws, is overal zo. Dat is het voordeel als je via media, onderwijs en rechtssysteem kunt bepalen wat het moreel juiste is.
Het wordt wat lastig, inderdaad, om een moraal proberen te verkopen die mensen reduceert tot hun huidskleur, bijvoorbeeld. Hoe graag sommigen dat ook zouden willen. Dat jij dat woord zelfs in de mond durft te nemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189429746
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het wordt wat lastig, inderdaad, om een moraal proberen te verkopen die mensen reduceert tot hun huidskleur, bijvoorbeeld. Hoe graag sommigen dat ook zouden willen.
Huidskleur is maar een symptoom van een diepere onderliggende onverenigbaarheid van vreemdelingen met Europa. Fijn dat je weer even aangeeft dat je het punt compleet mist. Ga iemand anders stalken.

:W
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Beste debater 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 14:59:26 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189429749
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:52 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

"Een overzicht van de burgemeesters naar politieke partij in de periode 2002-2017"

Toevoeging: CU 2%, SGP 1%. Maakt samen 60%. Tegenover 40% dus. Want dat is samen 100. Procent.
Jarvis zit in een slachtofferrol; feiten zeggen hem verder niets. Er moet en zal gesteld worden dat de rechtse mens het echt heel slecht heeft in dit land. Het lijken onderhand wel reverse SJW'ers met hun chronisch gejammer en gezeur.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189429756
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:56 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Al moet je mijns inziens nog wel even nuanceeren. In deze cijfers is namelijk niet meegenomen hoe vaak onder welke 'kleur' burgemeester een demonstratie plaats vindt. De burgemeester van een plattelandsgemeente telt net zo zwaar als eentje van een grote stad.

Om een compleet plaatje te hebben wil je dus het percentage demonstraties per burgemeesters van een bepaalde politieke partij.
Absoluut. Demonstreren doet men voornamelijk in de grote steden.

Maar dan snap ik de omschrijving van TS over een landelijk probleem niet zo goed, terwijl hij dus eigenlijk Amsterdam en Utrecht bedoelt (Rotterdam en Den Haag voor het gemak ook negerend).
"Pools are perfect for holding water"
  Beste debater 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 15:00:06 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189429763
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:59 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Huidskleur is maar een symptoom van een diepere onderliggende onverenigbaarheid van vreemdelingen met Europa. Fijn dat je weer even aangeeft dat je het punt compleet mist. Ga iemand anders stalken.

:W
Voor jou was dat echter al genoeg om hele volksstammen van arbeid, onderwijs en het land als zodanig uit te sluiten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189429805
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Absoluut. Demonstreren doet men voornamelijk in de grote steden.

Maar dan snap ik de omschrijving van TS over een landelijk probleem niet zo goed, terwijl hij dus eigenlijk Amsterdam en Utrecht bedoelt (Rotterdam en Den Haag voor het gemak ook negerend).
Als je de 10 grote steden neemt:

1x CDA
2x PvdA
1x GL
5x VVD
1x D66
pi_189429810
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Persoonlijk snap ik je onbegrip in deze niet, als we jouw definities van rechts en links - die verre van realistisch zijn, zoals ik je al herhaaldelijk heb aangetoond - hanteren op het idee van demonstraties in het openbaar.

Rechts, aldus Jarvis, betekent eigen volk eerst, nationalisme, eigen cultuur, ideaal van een zo homogeen mogelijke samenleving, en een overduidelijke afkeer van voornamelijk de Islam hetgeen gezien wordt als een volksvreemd element in de samenleving.

Links, aldus Jarvis, betekent open grenzen, iedereen is gelijk, internationalisme, ideaal van multiculturalisme, en een overduidelijke voorkeur voor een diverse samenleving, met een overduidelijke afkeer van rechts omdat dat precies het tegenovergestelde voorstaat.

Welnu, aangezien het in jouw eigen woorden een simpele kwestie is van een exclusieve versus een inclusieve ideologie, van een ideologie waarin sprake is van uitsluiting versus een van insluiting, een van 'harde realiteit omtrent volk en cultuur' versus een kumbaya idealisme van cultuur-relativisme en diversiteit, moet het toch als weinig verrassend komen dat men voor demonstraties van de eerste, waar overduidelijk sprake is van een ideologie gebaseerd op het, op zijn minst, suspect bezien van bepaalde leden van de samenleving vanwege etniciteit dan wel religie, en op zijn ergst, het pleiten voor het verwijderen van voornoemde leden uit die samenleving, meer op diens hoede is dan voor de tweede, waarin (nogmaals, volgens jouw eigen woorden) juist het hippie ideaal van gezellig met elkaar samenleven ongeacht culturele, religieuze en andere verschillen de norm is. Dit simpelweg vanwege het feit dat de ene in potentie eerder en tot meer agressie en geweld jegens anderen zal leiden dan de tweede: in theorie is de tweede het summum van harmonie, de eerste een van tweespalt.

Voor de goede orde, dit is een links-rechts beeld zoals je dat zelf hanteert.
Ik kan mij totaal niet vinden in je opsomming. Daarbij moeten we niet vergeten wie er ooit begonnen is met stempeltjes te drukken op "rechts" en mensen weg te zetten als "(extreem)rechts" omdat ze een andere opvatting hadden op het immigratie vraagstuk. Sociaal economisch ben ik zo links als de neten, op immigratiegebied ben ik rechts dus daar gaat je opsomming al de mist in. Links-Rechts is gewoon een makkelijke benaming in deze tijd om een groep mensen aan te duiden die pro of anti immigratie zijn, want laten we eerlijk zijn daar gaat het alleen nog maar over tijdens de links-rechts discussie? Voor mij maakt het ook een stuk makkelijker, kan wel roepen "deugers" of "sjw'ers" maar in dit geval is het de politie en de krant die het over links/rechts heeft. En de linkse betogingen van de laatste jaren gaan vooral over immigratie, klimaat of anti-rechts, waarbij rechts-protesteert tegen de immigratie. Het ligt niet aan mij dat die definities niet kloppen, dat is begonnen met een stempel te drukken op immigratie of islam kritische burgers en voor het ontstaan van dat verhaal moet je alweer zo'n 15-20 jaar terug in de tijd toen FOK! voornamelijk links was en iedere criticus werd weggezet als nazi/extreem-rechts.

Ook snap ik niet waarom het wederom over mij dient te gaan? Het artikel komt van de Telegraaf, een agent beweerd het, ik typ een OP zoals ik altijd doe en geef mijn mening. Die mening mag onderuit gehaald worden of onderbouwd, maar ik snap nog altijd niet wat ik als persoon met dit geval te maken heb?
pi_189429837
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:55 schreef Oostwoud het volgende:
TT is geen nieuws, is overal zo. Dat is het voordeel als je via media, onderwijs en rechtssysteem kunt bepalen wat het moreel juiste is.
Waar TS iig nog de moeite neemt om het door hem waargenomen probleem enigszins te specificeren, is jouw post helaas maar niet verrassend weer meer van dezelfde 'het is de schuld van alles en iedereen die het niet met me eens is'-bullshit. Echt, gooi je mening weg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189429850
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:52 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

"Een overzicht van de burgemeesters naar politieke partij in de periode 2002-2017"

Toevoeging: CU 2%, SGP 1%. Maakt samen 60%. Tegenover 40% dus. Want dat is samen 100. Procent.
En de grote gemeentes waar veelal de demonstraties plaatsvinden? Zoals in dit geval Brussel, of laten we zeggen Amsterdam, Arnhem, Rotterdam, Den Haag? Dat er in mijn dorp een CDA politicus als burgemeester is aangewezen interesseert niemand. Geen hond die in ons dorp van 10.000 inwoners demonstreert en geen hond die er naar kraait zou het gebeuren.

Alle protesten, links, rechts, islamitisch, midden, etc. etc. vinden plaats in continue dezelfde steden, waar al jaren linkse burgemeesters aan de macht zijn.
pi_189429851
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:03 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Als je de 10 grote steden neemt:

1x CDA
2x PvdA
1x GL
5x VVD
1x D66
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:52 schreef probeer het volgende:

[..]

Maakt samen 60%. Tegenover 40% dus. Want dat is samen 100. Procent.
Mis ik nou iets, of ..?
"Pools are perfect for holding water"
pi_189429877
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En de grote gemeentes waar veelal de demonstraties plaatsvinden? Zoals in dit geval Brussel, of laten we zeggen Amsterdam, Arnhem, Rotterdam, Den Haag? Dat er in mijn dorp een CDA politicus als burgemeester is aangewezen interesseert niemand. Geen hond die in ons dorp van 10.000 inwoners demonstreert en geen hond die er naar kraait zou het gebeuren.

Alle protesten, links, rechts, islamitisch, midden, etc. etc. vinden plaats in continue dezelfde steden, waar al jaren linkse burgemeesters aan de macht zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:03 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Als je de 10 grote steden neemt:

1x CDA
2x PvdA
1x GL
5x VVD
1x D66
Wel lekker dit, ik hoef zelf niet veel meer te doen zo.
"Pools are perfect for holding water"
  Beste debater 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 15:09:00 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189429889
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik kan mij totaal niet vinden in je opsomming. Daarbij moeten we niet vergeten wie er ooit begonnen is met stempeltjes te drukken op "rechts" en mensen weg te zetten als "(extreem)rechts" omdat ze een andere opvatting hadden op het immigratie vraagstuk. Sociaal economisch ben ik zo links als de neten, op immigratiegebied ben ik rechts dus daar gaat je opsomming al de mist in. Links-Rechts is gewoon een makkelijke benaming in deze tijd om een groep mensen aan te duiden die pro of anti immigratie zijn, want laten we eerlijk zijn daar gaat het alleen nog maar over tijdens de links-rechts discussie? Voor mij maakt het ook een stuk makkelijker, kan wel roepen "deugers" of "sjw'ers" maar in dit geval is het de politie en de krant die het over links/rechts heeft. En de linkse betogingen van de laatste jaren gaan vooral over immigratie, klimaat of anti-rechts, waarbij rechts-protesteert tegen de immigratie. Het ligt niet aan mij dat die definities niet kloppen, dat is begonnen met een stempel te drukken op immigratie of islam kritische burgers en voor het ontstaan van dat verhaal moet je alweer zo'n 15-20 jaar terug in de tijd toen FOK! voornamelijk links was en iedere criticus werd weggezet als nazi/extreem-rechts.

Ook snap ik niet waarom het wederom over mij dient te gaan? Het artikel komt van de Telegraaf, een agent beweerd het, ik typ een OP zoals ik altijd doe en geef mijn mening. Die mening mag onderuit gehaald worden of onderbouwd, maar ik snap nog altijd niet wat ik als persoon met dit geval te maken heb?
Dat is dus het hele probleem. Je reduceert links en rechts tot puur een immigratie-issue. Niet alleen hier, maar in elk topic. Dat verklaart ook waarom je stelselmatig een knalrechtse partij als D'66 onder links schaart. En dat heeft verder niet eens zoveel met jou te maken, want in het publieke debat is die oversimplificatie grif overgenomen. Hetgeen meteen verklaart waarom men inzake demonstraties kennelijk meer ruimte wil bieden aan 'links' dan aan 'rechts'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189429890
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:06 schreef probeer het volgende:

[..]


[..]

Mis ik nou iets, of ..?
Geen idee. De percentages op de vorige pagina waren landelijke. Het overzicht wat jij quote zijn aantal burgemeesters per partij van de 10 grote steden.
pi_189429922
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jarvis zit in een slachtofferrol; feiten zeggen hem verder niets. Er moet en zal gesteld worden dat de rechtse mens het echt heel slecht heeft in dit land. Het lijken onderhand wel reverse SJW'ers met hun chronisch gejammer en gezeur.
Komt op mij over alsof zijn klacht eigenlijk 'Amsterdam heeft linkse burgemeesters' is, maar hij dat zelf nog niet helemaal door heeft. Maar we komen er wel samen. Verbinding door dialoog en zulks. Jarvis behoort denk ik nog wel tot een van de weinige users die we kunnen redden. Lure him to the dark side ... ~O> })
"Pools are perfect for holding water"
  Beste debater 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 15:12:34 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189429951
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Komt op mij over alsof zijn klacht eigenlijk 'Amsterdam heeft linkse burgemeesters' is, maar hij dat zelf nog niet helemaal door heeft. Maar we komen er wel samen. Verbinding door dialoog en zulks. Jarvis behoort denk ik nog wel tot een van de weinige users die we kunnen redden. Lure him to the dark side ... ~O> })
Ik merk vooral een soort metaalmoeheid... Dat eeuwige links-rechts gejeremieer is tot daar aan toe, maar als dan ook nog eens definities gebruikt die worden die niet verder komen dan immigratie en/of islam, wordt het steevast dezelfde 'discussie'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189429980
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En de grote gemeentes waar veelal de demonstraties plaatsvinden? Zoals in dit geval Brussel, of laten we zeggen Amsterdam, Arnhem, Rotterdam, Den Haag? Dat er in mijn dorp een CDA politicus als burgemeester is aangewezen interesseert niemand. Geen hond die in ons dorp van 10.000 inwoners demonstreert en geen hond die er naar kraait zou het gebeuren.

Alle protesten, links, rechts, islamitisch, midden, etc. etc. vinden plaats in continue dezelfde steden, waar al jaren linkse burgemeesters aan de macht zijn.
Als je de 10 grote steden neemt:

1x CDA
2x PvdA
1x GL
5x VVD
1x D66

Je stelling is dus onjuist.

Neemt niet weg dat indien er inderdaad (net als bij de Belgen) onderscheid wordt gemaakt, je zal moeten vaststellen waar dat onderscheid vandaan komt. Want als het onderscheid er is - en het wordt veroorzaakt door de politieke voorkeur van een burgemeester - dan is dat vrij kwalijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Degodvader op 14-10-2019 15:20:12 ]
  Beste debater 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 15:19:06 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189430061
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:14 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Als je de 10 grote steden neemt:

1x CDA
2x PvdA
1x GL
5x VVD
1x D66

Je stelling is dus onjuist.

Neemt niet weg dat indien er inderdaad (net als bij de Belgen) onderscheid wordt gemaakt, je zal moeten vaststellen waar dat onderscheid vandaan komt. Want als het onderscheid er is, dan lijkt me dat vrij kwalijk.
M.i. vanwege de naïeve veronderstelling dat rechts automatisch exclusivistisch en links automatisch inclusivistisch is. Zie mijn eerdere post.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189430121
In Nederland mogen boeren betogers meer dan anderen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_189430131
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik merk vooral een soort metaalmoeheid... Dat eeuwige links-rechts gejeremieer is tot daar aan toe, maar als dan ook nog eens definities gebruikt die worden die niet verder komen dan immigratie en/of islam, wordt het steevast dezelfde 'discussie'.
Het zou inderdaad een stuk meer verantwoord zijn, en wellicht daardoor ook interessanter, wanneer TS zijn onderscheid in politieke kleur van de zittende burgemeester (en daar geef ik hem eigenlijk al te veel eer mee, want dat stukje concretisering van TS' probleemstelling kwam van Degodvader) niet zo arbitrair zou maken op basis van 'immigratie', maar in plaats daarvan zou linken aan de politieke doelstelling van de demonstranten. Dus bijvoorbeeld een pro-onderwijs demonstratie in een stad met een D66 burgemeester (en dan doen we voor de grap met z'n allen even alsof D66 de verbetering van het onderwijs nog als een belangrijke doelstelling heeft). Of een pro-boeren demonstratie in de gemeente van een CDA-burgemeester. Mij part ook anti-immigratie (want pegida protesteert nou eenmaal veel) demonstraties in een stad waar Leefbaar Rotterdam de burgemeester levert. Het lijkt me dat je op die manier een stuk meer kan zeggen over een al dan niet aanwezige bias van de zittende burgemeester, en wellicht! dientengevolge de mate waarin een demonstratie toegestaan of gefaciliteerd wordt.

Maar ja, deze grijsgedraaide plaat is inderdaad nogal vermoeiend. Dat ben ik met je eens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189430166
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Het zou inderdaad een stuk meer verantwoord zijn, en wellicht daardoor ook interessanter, wanneer TS zijn onderscheid in politieke kleur van de zittende burgemeester (en daar geef ik hem eigenlijk al te veel eer mee, want dat stukje concretisering van TS' probleemstelling kwam van Degodvader) niet zo arbitrair zou maken op basis van 'immigratie', maar in plaats daarvan zou linken aan de politieke doelstelling van de demonstranten. Dus bijvoorbeeld een pro-onderwijs demonstratie in een stad met een D66 burgemeester (en dan doen we voor de grap met z'n allen even alsof D66 de verbetering van het onderwijs nog als een belangrijke doelstelling heeft). Of een pro-boeren demonstratie in de gemeente van een CDA-burgemeester. Het lijkt me dat je op die manier een stuk meer kan zeggen over een al dan niet aanwezige bias van de zittende burgemeester, en wellicht! dientengevolge de mate waarin een demonstratie toegestaan of gefaciliteerd wordt.
Zou een mooi onderzoek zijn, maar om dit goed uit te voeren ben je wel een tijd bezig (zeker als je politieke voorkeur van de Burgemeester als factor wil isoleren). Lijkt me meer iets voor een promotieonderzoek dan voor een forum ;).
pi_189430205
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:28 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Zou een mooi onderzoek zijn, maar om dit goed uit te voeren ben je wel een tijd bezig (zeker als je politieke voorkeur van de Burgemeester als factor wil isoleren). Lijkt me meer iets voor een promotieonderzoek dan voor een forum ;).
Nou ... Laat er dan eens een mooie ruwe versie van een interessant onderzoeksvoorstel uit een topic als dit rollen (al ga ik het niet doen, zo interessant vind ik het nl niet), ipv dit vermoeiende, gegeneraliseerde, zeer eenzijdige en bovendien in de premisse al onjuiste 'de overwegend linkse bestuurders staan meer toe van linkse demonstraties dan van rechtse!' gedoe.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 14 oktober 2019 @ 15:33:37 #70
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189430211
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:28 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Zou een mooi onderzoek zijn, maar om dit goed uit te voeren ben je wel een tijd bezig (zeker als je politieke voorkeur van de Burgemeester als factor wil isoleren). Lijkt me meer iets voor een promotieonderzoek dan voor een forum ;).
Beetje jammer dat dergelijke onderzoeken, al naar gelang de uitkomst, op een forum nooit geloofd worden.
pi_189430265
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:01 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Als oppakken al niet meer voldoende is, wat dan wel?
Wegknuppelen als ze weer eens een weg bezetten? Dan stopt het vanzelf en gaan ze wel braaf op een veldje staan waar niemand last van ze heeft.
pi_189430281
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:33 schreef VoMy het volgende:

[..]

Beetje jammer dat dergelijke onderzoeken, al naar gelang de uitkomst, op een forum nooit geloofd worden.
Op zichzelf niet heel verwonderlijk. Een onderzoek begrijpen is een kunst op zich. Kunnen lezen wat een onderzoek aantoont, en vooral ook wat het niet aantoont is niet altijd eenvoudig.
pi_189430288
Hej maar TS, anders kom je gewoon lekker bij de SP joh. Sociaal economisch "zo links als de neten", en wanneer je het genuanceerd en onderbouwd doet, imo ook genoeg ruimte voor een kritisch immigratie standpunt.

Bovendien het voordeel dat er nooit een SP-burgemeester zal zijn die demonstraties van/met/door de SP voortrekt, want wie protesteert er nou in Heerlen (mogelijk Oss, wellicht, ooit, misschien)

:') 8)7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 17% gewijzigd door probeer op 14-10-2019 15:45:16 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_189430399
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit simpelweg vanwege het feit dat de ene in potentie eerder en tot meer agressie en geweld jegens anderen zal leiden dan de tweede: in theorie is de tweede het summum van harmonie, de eerste een van tweespalt.
Heel goed, je erkent de bias. Het is namelijk niet vanzelfsprekend dat mensen die voor nationalisme pleiten geweld of tweespalt veroorzaken. Als er iets is dat tweespalt bewerkstelligt dan is het wel waar verdeling inherent aan is: diversiteit. De terugkeer van nationalisme is daar eigenlijk weer een effect van. De gedachte van 'mensen die voor ogenschijnlijke lieve dingen pleiten sorteert een positief effect en mensen die voor ogenschijnlijk boze dingen pleiten sorteren een negatief effect' is nu precies de oorzaak onder het failliet van het gelijkheidsprincipe.

En bedoel je daarbij ook op geweld bij het protest? Het geweld door 'kumbaya' groepjes zoals Antifa; "If you want to shoot Thierry, then say bang.''. Typisch genoeg wordt de dreiging van een tegenprotest door die lieden regelmatig aangegrepen om geen vergunning af te geven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2019 15:50:28 ]
pi_189430474
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Heel goed, je erkent de bias. Het is namelijk niet vanzelfsprekend dat mensen die voor nationalisme pleiten geweld of tweespalt veroorzaken.
In de praktijk is dat echter vaak wel het geval.
pi_189431017
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In de praktijk is dat echter vaak wel het geval.
Al zou dat zou zijn, het valt in het niet in vergelijking met het resultaat van diversiteit.
pi_189431129
Terechte klacht!
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  maandag 14 oktober 2019 @ 16:40:52 #78
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_189431189
Nja, wat is rechts. Als het gaat om migranten, anti-islam, nationalistisch (zoals NVU/Voorpost) is de kans op burgerlijk verzet in de omgeving groter dan bij de zoveelste vage milieudemo. Maatregelen zijn nodig en die kosten geld, net als het opstellen van regels tegen extreem gedachtegoed. Daar komt bij dat anarchistisch links meestal (tegen)demonstraties niet meldt bij de gemeente. Het met geweld wegruimen van groepen demonstranten gebeurt maar zelden om maar te voorkomen dat de boel uit de hand loopt.

Kortom: De gemeenten willen (begrijpelijkerwijs) de rust bewaren, tegendemonstranten tegen rechts krijgen in die zin wat ze willen.
:')
  maandag 14 oktober 2019 @ 17:14:25 #79
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189431755
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In de praktijk is dat echter vaak wel het geval.
Ja, zeker in het geval van het oprukkende EU-nationalisme.
  maandag 14 oktober 2019 @ 17:16:14 #80
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189431772
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het wordt wat lastig, inderdaad, om een moraal proberen te verkopen die mensen reduceert tot hun huidskleur, bijvoorbeeld.
Dat gebeurt tegenwoordig alleen nog ter linker zijde. ''Identiteitspolitiek'' noemt men dat. Beweren dat blanke mensen een erfschuld hebben, dat ''blankheid'' moet worden vernietigd, dat alleen blanken racistisch kunnen zijn, enzovoort.
pi_189431958
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, zeker in het geval van het oprukkende EU-nationalisme.
'EU-nationalisten' (wat moet ik mij daar trouwens bij voorstellen?) pleiten voor geweld? Vertel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189432162
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 16:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Al zou dat zou zijn, het valt in het niet in vergelijking met het resultaat van diversiteit.
Goeie vergelijking. En met dat soort retoriek hou je die spiraal van geweld natuurlijk in stand.
  Beste debater 2022 maandag 14 oktober 2019 @ 18:19:42 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_189432595
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat gebeurt tegenwoordig alleen nog ter linker zijde. ''Identiteitspolitiek'' noemt men dat. Beweren dat blanke mensen een erfschuld hebben, dat ''blankheid'' moet worden vernietigd, dat alleen blanken racistisch kunnen zijn, enzovoort.
Tuurlijk... 8)7
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_189432653
Is nu met de boeren wel duidelijk geworden dat dit in NL niet aan de hand is.
pi_189433147
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:22 schreef bamibij het volgende:
Is nu met de boeren wel duidelijk geworden dat dit in NL niet aan de hand is.
Dit. Terwijl men hier jammert, slopen en intimideren protesterende boeren de boel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189433186
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:22 schreef bamibij het volgende:
Is nu met de boeren wel duidelijk geworden dat dit in NL niet aan de hand is.
:')
pi_189433479
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit. Terwijl men hier jammert, slopen en intimideren protesterende boeren de boel.
Identiteitspolitiek op z'n best.
pi_189434214
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:22 schreef bamibij het volgende:
Is nu met de boeren wel duidelijk geworden dat dit in NL niet aan de hand is.
Waarom? Wat maakt de boerenprotesten rechts?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator maandag 14 oktober 2019 @ 20:31:43 #89
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189434979
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'EU-nationalisten' (wat moet ik mij daar trouwens bij voorstellen?) pleiten voor geweld? Vertel.
28 landen die een nationalisme als EU hebben, hoe verzin je het zou je denken, dom rechts ten voeten uit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189435295
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, zeker in het geval van het oprukkende EU-nationalisme.
Ik ken niemand die éen EU-staat wil die alle staten opslokt en opheft, dan wel tot een provincie met beperkte autonomie wil degraderen.
Dat rukken lukt dus niet zo....
  maandag 14 oktober 2019 @ 22:00:26 #91
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189436908
quote:
4s.gif Op maandag 14 oktober 2019 16:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Terechte klacht!
Nee. Klets en niet (afdoende) onderbouwd.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 14 oktober 2019 @ 22:01:45 #92
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189436938
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 19:51 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Waarom? Wat maakt de boerenprotesten rechts?
Boeren zijn historisch overwegend rechts. Er zit veel geld dus vvd, en het cda heeft zijn wortels in de boerenstand.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189436966
Mensen afrekenen op hun huidskleur waar ze niets aan kunnen doen is not done, begrijpelijk. Maar mensen afrekenen op hun cultuur wat hun eigen keuze is ook niet, waarom? Dat is wat me zo stoort aan links. Ik heb niks tegen mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk, ik heb wat tegen mensen die zo'n zandbakcultuur of religie aanhangen.
pi_189441228
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Klets en niet (afdoende) onderbouwd.
Jawel terechte klacht!

Onderbouwing zat! haal je hoofd uit de grond struisvogel !
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:38:42 #95
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189441622
huilie huilie

hunnie moge welllll :'(
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:53:56 #96
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189447570
quote:
16s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:58 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Jawel terechte klacht!

Onderbouwing zat! haal je hoofd uit de grond struisvogel !
Dat rechtse gejank in dit topic is geen onderbouwing.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:57:02 #97
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189447644
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:03 schreef MadJackthePirate het volgende:
Dat is wat me zo stoort aan links. Ik heb niks tegen mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk, ik heb wat tegen mensen die zo'n zandbakcultuur of religie aanhangen.
Links is op dat gebied helemaal de weg kwijt. Van het padje af.
En dan afvragen waarom ze zoveel stemmen hebben verloren in vergelijking met vroeger.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189448964
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat gebeurt tegenwoordig alleen nog ter linker zijde. ''Identiteitspolitiek'' noemt men dat. Beweren dat blanke mensen een erfschuld hebben, dat ''blankheid'' moet worden vernietigd, dat alleen blanken racistisch kunnen zijn, enzovoort.
En weer meer triest gehuil.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189448983
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 15:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Links is op dat gebied helemaal de weg kwijt. Van het padje af.
En dan afvragen waarom ze zoveel stemmen hebben verloren in vergelijking met vroeger.
Kan je ook iets inhoudelijks posten? Of blijft het weer bij hetzelfde vermoeiende gejank?
"Pools are perfect for holding water"
pi_189449050
quote:
https://www.nu.nl/binnenl(...)niet.html?redirect=1

Waarom klimaatactivisten wel werden opgepakt en boze boeren niet
15 oktober 2019 13:59

De politie Amsterdam pakte bij een aantal geweldloze protesten van klimaatactivisten meer dan tweehonderd mensen op. Toen boze boeren het Groningse provinciehuis maandag met geweld belaagden werd er tijdens het protest zelf slechts één arrestatie verricht. Waarom dat enorme verschil in aanpak? Zijn er heldere richtlijnen voor zulke situaties?

Geen enkele demonstratie is dezelfde, stelt woordvoerder Judith van der Zwan van de korpsleiding van de landelijke politie.

"Met de organisatie van een demonstratie maakt een gemeente, in samenspraak met de politie, van tevoren afspraken wat er wel en niet mag, wat de voorwaarden zijn. Op welke locaties het protest mag plaatsvinden", legt Van der Zwan de globale gang van zaken uit.

Als deze afspraken worden geschonden, of als er door een gemeente geen toestemming is gegeven - zoals bij de klimaatdemonstratie op de Stadhouderskade in Amsterdam - dan is het aan de lokale driehoek van burgemeester, politie en justitie om te besluiten of en hoe er moet worden opgetreden.

'Soms is openbare orde belangrijker dan aanhoudingen'
"Natuurlijk mogen er geen strafbare feiten worden gepleegd", erkent de zegsvrouw van de landelijke politie. "Maar elke situatie vraagt om een andere aanpak of inschatting. De driehoek heeft speling om te bepalen wat de beste aanpak is in een bepaalde situatie. Soms kan het handhaven van de openbare orde en de veiligheid belangrijker zijn dan direct ingrijpen en iemand oppakken die de wet heeft overtreden."

Dit speelde inderdaad maandag in Groningen, bevestigt gemeentewoordvoerder Hans Coenraads desgevraagd. "We hadden hele heldere afspraken gemaakt met de organisatoren van LTO Noord", stelt hij. "En daar hebben de meeste boeren zich ook aan gehouden. Binnen de driehoek was de afspraak gemaakt: als demonstranten vernielingen gaan aanrichten, wordt er een grens overschreden en treden we op. Naar die richtlijn hebben we ook gehandeld."

Politie wilde bij provinciehuis Groningen vooral rust herstellen
Eén boer werd meteen aangehouden toen hij met zijn tractor een politiepaard aanreed. Toen de boeren met een tractor de deur van het provinciehuis kapotreden en probeerden het pand te betreden, was de eerste prioriteit om de orde te herstellen.

"Toen de rust was weergekeerd, heeft de politie gekeken welke incidenten om extra onderzoek vroegen", legt Coenraads uit. "Dat was inderdaad het vernielen van de deur van het provinciehuis, en een incident met een trekker die op de Vismarkt rücksichtslos een aantal hekken omverreed."

Het Openbaar Ministerie neemt in het onderzoek naar de boerenrellen ook het plaatsen van een provisorische galg voor het provinciehuis mee.

In Amsterdam gebruikte Halsema een noodbevel
Bij de demonstratie van Extinction Rebellion op de Stadhouderskade en latere demonstraties, hadden de demonstranten geen toestemming om de weg te blokkeren. Toen de demonstranten na enkele uren nog steeds weigerden weg te gaan, vaardigde de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema een noodbevel uit om het protest te beëindigen.

"Ons optreden was erop gericht om het demonstratierecht te beschermen en te faciliteren", aldus een woordvoerder van de politie Amsterdam. "Maar tegelijkertijd ook op het voorkomen en het zo nodig beëindigen van strafbare feiten en het langdurig stilleggen van het normale leven in de stad."

Bijna honderd demonstranten werden bij het protest op de Stadhouderskade aangehouden op grond van het overtreden van de demonstratiewet. Voor deze aanhouding mogen ze maximaal zes uur worden vastgehouden.

Burgemeester krijgt bij aantreden draaiboek crisisadvies
Een burgemeester heeft vooral zijn of haar eigen verstand en ervaring om op terug te vallen als er bij situaties die uit de hand (dreigen te) lopen keuzes of afwegingen moeten worden gemaakt.

"We hebben boekwerkjes met informatie over aandachtspunten tijdens crisissituaties", legt directeur Hilde Westera van het Nederlands Genootschap van Burgemeesters uit. "Een crisis is een verzamelnaam voor allerlei ongewone situaties: dat kan een grote brand zijn, een gezinsdoding, of een demonstratie die uit de hand dreigt te lopen."

Wanneer een nieuwe burgemeester wordt benoemd, krijgt deze vóór de installatie bezoek van een adviseur van het genootschap. "Elke situatie is anders", beaamt ook Westera. "Maar er zijn wel bepaalde bruikbare richtlijnen in het geval van een crisis. Bijvoorbeeld op het gebied van prioriteiten stellen, of de communicatie in dit soort gevallen."

'Friesland gaf ongelukkig signaal af door in te binden'
Ook kunnen burgemeesters als zij in een crisis verkeren, als zij daar behoefte aan hebben, bij het genootschap aankloppen voor direct advies. Daarnaast wisselen burgemeesters, al dan niet in regioverband, veel ervaringen uit over dit soort situaties om elkaar wijzer te maken, weet Westera.

Berend Roorda, specialist demonstratierecht aan de Rijksuniversiteit Groningen (RuG), had na de boerenprotesten vorig week al voorspeld dat de acties grimmiger zouden kunnen worden.

"De provincie Friesland heeft een erg ongelukkig signaal afgegeven met het snelle besluit de stikstofregels op te schorten", stelt de jurist. "Daarmee geef je het signaal af dat deze vorm van actievoeren helpt. Dat iedere groep zijn punten erdoor heen kan drukken als er maar genoeg lawaai wordt gemaakt."

Boeren dringen Gronings provinciehuis binnen Boeren dringen Gronings provinciehuis binnen
Met de vernielingen hebben boeren een grens overschreden
Roorda laat er geen twijfel over bestaan dat de groep boeren die tot het omverrijden van hekken en deuren overging, de grens duidelijk heeft overschreden. "Dat soort acties vallen ook op geen enkele manier onder de wettelijke bescherming die het recht op demonstreren biedt. Die geldt alleen als demonstranten zich aan de regels van diezelfde wet houden, en die verbiedt heel helder dit soort openlijke geweldpleging."

De wetenschapper prijst de provincie Groningen voor de rustige, beheerste manier van optreden en communiceren tijdens de acties. "De vraag in dit soort gevallen is altijd wanneer je moet gaan optreden. Maar het is wél van belang om zo snel mogelijk een duidelijk statement te maken dat er grenzen zijn overschreden en dat er niet gezwicht wordt voor deze manier van actievoeren; zo gaan we niet met elkaar om in een rechtsstaat. In Groningen is dat volgens mij op een uitstekende manier gedaan."
"Pools are perfect for holding water"
pi_189450791
quote:
6s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Volgens mij zitten er op FOK! geen rechtse mensen die dat willen.
Er zitten vooral linkse mensen die willen dat rechtse mensen dat zouden willen
pi_189451042
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:38 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Wegknuppelen als ze weer eens een weg bezetten? Dan stopt het vanzelf en gaan ze wel braaf op een veldje staan waar niemand last van ze heeft.
Jij gaat voorbij aan het feit dat rechtse lieden al tijden de armen de weg versperren, zodat de armen niet kunnen groeien qua netwerk en kracht. Zet dus al die rechtse lieden maar op een veldje, wat een rijkdom zouden we dan kunnen zien in de supermarkten.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:54:56 #103
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189451164
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Kan je ook iets inhoudelijks posten? Of blijft het weer bij hetzelfde vermoeiende gejank?
Is het zo vermoeiend voor je joh?
Kun je er s'nachts nog van slapen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:56:29 #104
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189451195
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:48 schreef torentje het volgende:

[..]

Jij gaat voorbij aan het feit dat rechtse lieden al tijden de armen de weg versperren, zodat de armen niet kunnen groeien qua netwerk en kracht. Zet dus al die rechtse lieden maar op een veldje, wat een rijkdom zouden we dan kunnen zien in de supermarkten.
Ga je nou claimen dat als alleen links aan de macht is iedereen rijk is of zo?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189451427
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ga je nou claimen dat als alleen links aan de macht is iedereen rijk is of zo?
Dan is iedereen even arm. Behalve de machtshebbers natuurlijk.
pi_189451446
En van die figuren als Wolfje melden ook doodleuk dat ze bijna 2 keer modaal verdienen. Dan weet je ook wel weer hoe laat het is. Links lullen, rechts vullen.
pi_189452015
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ga je nou claimen dat als alleen links aan de macht is iedereen rijk is of zo?
Ja, dan zou men meer armen kunnen horen, zien en spreken.
pi_189452160
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:35 schreef torentje het volgende:

[..]

Ja, dan zou men meer armen kunnen horen, zien en spreken.
Klopt, want dan zijn meer mensen arm
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:12:35 #109
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189452815
Ik dacht altijd dat het alleen Geertje c.s. Was, maar dat Calimerogejank spreidt zich uit over het hele rechtse spectrum, blijkbaar.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189453482
Vlaanderen heeft twee grote vakbonden: de Christelijke en de Socialistische. VSOA is deel van de veel kleinere (en rechtse) liberale vakbond...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_189454407
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Is het zo vermoeiend voor je joh?
Kun je er s'nachts nog van slapen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Kan je ook iets inhoudelijks posten? Of blijft het weer bij hetzelfde vermoeiende gejank?
Ik heb mijn antwoord. Verrassend zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189454450
Dit is toch al jaren geen nieuws? Veel zichtbaarder dan in dit filmpje ga je het niet krijgen, volgens mij.. ?


Zo denk ik dat er nog wel veel meer voorbeelden te noemen zijn waaruit je over het algemeen ziet dat rechtse gekkies eerder worden aangepakt dan linkse gekkies.

Dat heeft met Calimero verder weinig te maken. rechtse denkers moeten gewoon iets langer denken voordat ze iets doen. Zou het daardoor komen dat je rechtse demonstranten nauwelijks ziet grijpen naar geweld? Daarmee beginnen bizar genoeg vaak de linkse types, heb ik het idee. Of pis ik nu finaal naast de spreekwoordelijke pot?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:32:45 #113
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189454496
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:29 schreef JZthaB het volgende:
Daarmee beginnen bizar genoeg vaak de linkse types, heb ik het idee. Of pis ik nu finaal naast de spreekwoordelijke pot?
Dat is inderdaad zo.
Rechts staat er om bekend om geweldloos te demonstreren. Het loopt meestal pas uit de hand als ze worden aangevallen door linkse tegendemonstranten. Dat is ook de antifa tactiek,
als rechts hapt is het doel van links bereikt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:35:06 #114
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189454544
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:27 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Ik heb mijn antwoord. Verrassend zeg.
Tsja ik vond dat mijn punt helder was.
Links heeft de plank misgeslagen als het gaat om islamisering en immigratie/integratie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_189454731
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:29 schreef JZthaB het volgende:

. Zou het daardoor komen dat je rechtse demonstranten nauwelijks ziet grijpen naar geweld?
Maar je ziet niet de misdadige moordneigingen van uiterstrechtse activisten?
Terwijl dat veel minder is dan die van linkse activisten de laatste 30-40 jaar
Met name de laatste 10 jaar is rechtse jihad aan het ontsporen.
pi_189454804
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Tsja ik vond dat mijn punt helder was.
Links heeft de plank misgeslagen als het gaat om islamisering en immigratie/integratie.
Jij slaat de plank mis....
Links is nooit pro islamisering geweest en ook nooit zo persé pro immigratie.
Dat zijn de domme verwijten van discriminerend rechts.
En gewoon rechts en links zijn pro integratie... of men is eigenlijk stiekem tegen en doen alsof.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 15-10-2019 23:31:17 ]
pi_189455312
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Tsja ik vond dat mijn punt helder was.
Links heeft de plank misgeslagen als het gaat om islamisering en immigratie/integratie.
Je bedoelt het hameren op een menswaardige en gelijkwaardige behandeling van de (arbeids)migranten die de neoliberalen en christenpartijen hierheen gehaald hebben? Ja, verschrikkelijk misgeslagen.

Laten we het er maar op houden dat wanneer je zelf niet eens in staat bent een hamer van een spijker te onderscheiden, je oordeel over het misslaan van anderen ook niet veel voor zal stellen.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:56:19 #118
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189456166
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:49 schreef Bluesdude het volgende:
Dat zijn de domme verwijten van discriminerend rechts.

Boehoehoe.
Oke Bluesdude.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 00:11:19 #119
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189456386
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zo.
Rechts staat er om bekend om geweldloos te demonstreren.
Mag ik even lachen?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 16 oktober 2019 @ 00:22:15 #120
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_189456525
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 00:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Mag ik even lachen?
Moet je daar toestemming om vragen? :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 00:27:57 #121
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189456589
Maar links heeft gelijk en rechtse domme egoïstische korte-termijn zwart-wit denkers niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 16 oktober 2019 @ 08:41:16 #122
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189458547
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 00:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Moet je daar toestemming om vragen? :')
Oh nee, als linkse demonstrant mag ik mij gewoon uiten.

_O- dus.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189460103
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 00:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar links heeft gelijk en rechtse domme egoïstische korte-termijn zwart-wit denkers niet.
Afgezien van de generalisatie van "links' is dit natuurlijk gewoon waar.
pi_189460626
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:29 schreef JZthaB het volgende:
Dit is toch al jaren geen nieuws? Veel zichtbaarder dan in dit filmpje ga je het niet krijgen, volgens mij.. ?


Zo denk ik dat er nog wel veel meer voorbeelden te noemen zijn waaruit je over het algemeen ziet dat rechtse gekkies eerder worden aangepakt dan linkse gekkies.

Dat heeft met Calimero verder weinig te maken. rechtse denkers moeten gewoon iets langer denken voordat ze iets doen. Zou het daardoor komen dat je rechtse demonstranten nauwelijks ziet grijpen naar geweld? Daarmee beginnen bizar genoeg vaak de linkse types, heb ik het idee. Of pis ik nu finaal naast de spreekwoordelijke pot?
Zoals ik het zie is links voornamelijk van de 'actie' en rechts voornamelijk van de 'reactie'. Links plant hun acties veel meer, ook op hele onderhandse manieren door het manipuleren van media, verspreiden van fake news, het betalen van hun betogers en het uitlokken van reacties.

Rechts, in mijn beleving, gaat gewoon de straat op als ze het ergens niet mee eens zijn zonder een al te grote organisatie. Zo van "deze datum, deze tijd, hier en daar, wees er bij". Van rechts zie je zelden een goed georganiseerd protest zoals je bij links veelvuldig ziet.

En wat er gezegd wordt over geweld klopt grotendeels ook. Als extreem rechts ergens één of andere nazi mars houdt dan gebeurt dat, doorgaans, zonder geweld. Het is pas wanneer linkse tegen-protesten om de hoek komen kijken dat het uit de klauwen loopt. Dan begint links met stenen te gooien (actie) en beginnen de extreem rechtse demonstranten zich te verdedigen en terug te slaan (reactie). De ironie van de situatie is daarbij natuurlijk dat die rechtse mars nooit zoveel aandacht had gekregen als links er geen gigantische rel van had gemaakt, maar ook dat is een typerend links dingetje, ze kunnen nooit meer dan twee stappen vooruit denken.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_189461196
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:04 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Zoals ik het zie is links voornamelijk van de 'actie' en rechts voornamelijk van de 'reactie'. Links plant hun acties veel meer, ook op hele onderhandse manieren door het manipuleren van media, verspreiden van fake news, het betalen van hun betogers en het uitlokken van reacties.

Rechts, in mijn beleving, gaat gewoon de straat op als ze het ergens niet mee eens zijn zonder een al te grote organisatie. Zo van "deze datum, deze tijd, hier en daar, wees er bij". Van rechts zie je zelden een goed georganiseerd protest zoals je bij links veelvuldig ziet.

En wat er gezegd wordt over geweld klopt grotendeels ook. Als extreem rechts ergens één of andere nazi mars houdt dan gebeurt dat, doorgaans, zonder geweld. Het is pas wanneer linkse tegen-protesten om de hoek komen kijken dat het uit de klauwen loopt. Dan begint links met stenen te gooien (actie) en beginnen de extreem rechtse demonstranten zich te verdedigen en terug te slaan (reactie). De ironie van de situatie is daarbij natuurlijk dat die rechtse mars nooit zoveel aandacht had gekregen als links er geen gigantische rel van had gemaakt, maar ook dat is een typerend links dingetje, ze kunnen nooit meer dan twee stappen vooruit denken.
Je spreekt jezelf een beetje tegen.

Maar, zou het er niet (ook) in gelegen kunnen zijn dat links simpelweg meer protesteert? Dat het wellicht procentueel gezien niet vaker mis gaat bij linkse versus rechtse demonstraties, maar omdat er simpelweg meer linkse demonstraties zijn, het daar dus ook (absoluut) vaker mis gaat?

Zijn er eigenlijk cijfers over aantallen demonstraties, afgezet tegen het aantal demonstraties waarbij aanhoudingen zijn verricht bijvoorbeeld?
pi_189461197
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Boeren zijn historisch overwegend rechts. Er zit veel geld dus vvd, en het cda heeft zijn wortels in de boerenstand.
Mohammedanen in Nederland stemmen historisch overwegend PvdA. Er was veel steun, dus de PvdA heeft zijn wortels in islam.

Even om duidelijk te maken dat je argument kant noch wal slaat.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189461285
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:37 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Mohammedanen in Nederland stemmen historisch overwegend PvdA. Er was veel steun, dus de PvdA heeft zijn wortels in islam.

Even om duidelijk te maken dat je argument kant noch wal slaat.
Het woord wortels is misschien wat ongelukkig hier?

Veel boeren stemmen cda, veel mohammedanen pvda, dat zou kunnen, en maakt je analogie juist.

Als met wortels is bedoeld: het cda komt voort uit de boerenstand (in dit geval gaat jouw analogie met de pvda niet op - de pvda is niet uit de islam ontstaan) berust dat op een onjuiste opvatting, omdat het cda - en diens voorgangers- niet uit de boerenstand is ontstaan.
pi_189461617
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:36 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf een beetje tegen.
Ik zie wat je bedoeld, maar ik doelde meer op de lange termijn visie. Ik heb vaak de indruk dat links vooral nu de wereld wil verbeteren zonder na te denken over lange termijn gevolgen (migranten binnen laten zonder duidelijk plan, klimaat koste wat kost verbeteren), terwijl rechts de wereld misschien met een iets minder roze bril bekijkt en ook de lange termijn gevolgen wil voorkomen (conflicten door massa migratie, economie/comfort van leven ten koste van klimaat).

Vaak hoor ik aan de linker kant ook iets in de richting van "dit moet nu, maar we weten niet hoe", en aan de rechter kant meer "dit moeten we niet doen, want dit gaat vroeg of laat verkeerd".
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:26:45 #129
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189468090
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:37 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Mohammedanen in Nederland stemmen historisch overwegend PvdA. Er was veel steun, dus de PvdA heeft zijn wortels in islam.

Even om duidelijk te maken dat je argument kant noch wal slaat.
Leer Nederlands...

2 spreekwoorden en uitdrukkingen bevatten `Kant noch wal`
dat raakt Kant noch wal (=dat is geen zinnig argument)
Kant noch wal raken (=totale onzin zijn)

https://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=Kant+noch+wal
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189469852
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Leer Nederlands...

2 spreekwoorden en uitdrukkingen bevatten `Kant noch wal`
dat raakt Kant noch wal (=dat is geen zinnig argument)
Kant noch wal raken (=totale onzin zijn)

https://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=Kant+noch+wal
Prima, maar geen weerlegging van wat ik postte, noch een herziening van je eerdere povere argumentatie.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:20:47 #131
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189487583
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:21 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Prima, maar geen weerlegging van wat ik postte, noch een herziening van je eerdere povere argumentatie.
Omdat je vergelijking nergens op slaat, noch mijn argumentatie ontkracht.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_189555325
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')