abonnement Unibet Coolblue
pi_189426145
Ik zou graag, via dit topic, met andere (bewust) alleenstaande moeders/vaders/wensouders in contact willen komen. Om van gedachten te wisselen hoe zij dit traject ervaren, waar ze tegenaan lopen, waar de vragen zitten, waar je nu staat in het traject en welke keuzes je al hebt gemaakt.
Maar eventueel ook ter discussie hoe je omgeving ermee omgaat dat je voor deze route kiest of hebt gekozen.
Welke adviezen kun je meegeven aan diegene die zich verdiepen in dit traject. En wat komt er ook allemaal kijken bij (bewust) alleenstaand ouderschap.

Voor wie het traject al heeft doorstaan zijn er dingen die je vooraf had willen weten die je nu zelf meemaakt.

Wat mij betreft is hier de ruimte voor zowel de bewuste keuze van alleenstaand ouderschap als voor de onbewuste keuze.
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:04:13 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_189427199
Ik zal m zo even reeksen voor je.
disclaimer
pi_189427901
Mijn dochter hoefde helemaal niet iemand de mond te snoeren. Vriendinnetje was gewoon nieuwsgierig hoe het zat. Dochter gaf uitleg met de kennis die zij had. En die voor haar voldoende was. Vriendinnetje vroeg zich iets meer af en vroeg daarom door op haar antwoord van de dokter. Iets wat dochter zichzelf nooit afgevraagd had. Dus vandaar dat ze die even navroeg bij mij.
pi_189428517
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:01 schreef Omentielvo het volgende:
Mijn dochter hoefde helemaal niet iemand de mond te snoeren. Vriendinnetje was gewoon nieuwsgierig hoe het zat. Dochter gaf uitleg met de kennis die zij had. En die voor haar voldoende was. Vriendinnetje vroeg zich iets meer af en vroeg daarom door op haar antwoord van de dokter. Iets wat dochter zichzelf nooit afgevraagd had. Dus vandaar dat ze die even navroeg bij mij.
Heb je er weleens nagedacht om hier de leiding in te nemen en een stapje voor te zijn? Hoe ga je het doen met seksuele voorlichting, ook wachten totdat zij ermee aan komt?
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_189428781
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:47 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Heb je er weleens nagedacht om hier de leiding in te nemen en een stapje voor te zijn? Hoe ga je het doen met seksuele voorlichting, ook wachten totdat zij ermee aan komt?
Dat laatste (wachten tot zij ermee komt) is zeker aan te raden, want zoals al eerder gezegd: als je een kind iets probeert te leren waar het nog niet aan toe is, daalt het toch niet in en leert het kind het nog niet.

Je kunt een kind al heel jong precies uitleggen hoe alles zit met seksuele voorlichting, maar als het daar zelf nog niet aan toe is, zal het een heleboel informatie niet opslaan.

De beste manier van seksuele voorlichting is vanaf jong kind altijd alle vragen eerlijk en passend bij de leeftijd te beantwoorden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189429605
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat laatste (wachten tot zij ermee komt) is zeker aan te raden, want zoals al eerder gezegd: als je een kind iets probeert te leren waar het nog niet aan toe is, daalt het toch niet in en leert het kind het nog niet.

Je kunt een kind al heel jong precies uitleggen hoe alles zit met seksuele voorlichting, maar als het daar zelf nog niet aan toe is, zal het een heleboel informatie niet opslaan.

De beste manier van seksuele voorlichting is vanaf jong kind altijd alle vragen eerlijk en passend bij de leeftijd te beantwoorden.
Dankje voor je inbreng. Wij waren er een beetje vroeg bij maar denk dat je zulke dingen wel aanvoelt :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_196171291
Even een schop :)

Mijn man is donor voor zijn schoonzus in Engeland. Het afgelopen jaar is hij (wanneer het mogelijk was) naar Engeland gevlogen voor inseminatie maar tot nu toe nog geen zwangerschap :{

Nu is het vanwege corona al een tijd niet meer mogelijk om te vliegen. En omdat de tijd dringt voor haar vanwege haar leeftijd heeft ze de hulp van een kliniek ingeschakeld.

Het is nu de bedoeling om het bevroren zaad van mijn man naar Engeland te verzenden. En de vraag is: hoe gaan we dit doen? Ik heb intussen een bedrijf gevonden (Hazgo) die dit doet. Maar nu moeten we nog een ziekenhuis vinden die zonder medische redenen het zaad van mijn man wil invriezen en laten verzenden.

Ik heb al een paar belletjes gepleegd maar kom niet echt verder. Heeft iemand hier een tip hoe we hier verder mee komen?
  dinsdag 10 november 2020 @ 15:57:08 #8
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196171539
Ik zou Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp vragen, of Nij Geertgen. Bij mijn weten zijn dat de ruimdenkende klinieken op het gebied van vruchtbaarheid in ons land.
Alternatief: je huisarts laten bellen en de situatie uitleggen? Met het risico dat hij een circus over donorschap in moet en het uiteindelijk toch niet mag omdat ze geen controle hebben wat er met het zaad gebeurt. En ze voelen zich we mede verantwoordelijk daarvoor. Ik denk dat dit is waarop je misschien wel overal stukloopt, helaas!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196172622
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 15:57 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp vragen, of Nij Geertgen. Bij mijn weten zijn dat de ruimdenkende klinieken op het gebied van vruchtbaarheid in ons land.
Alternatief: je huisarts laten bellen en de situatie uitleggen? Met het risico dat hij een circus over donorschap in moet en het uiteindelijk toch niet mag omdat ze geen controle hebben wat er met het zaad gebeurt. En ze voelen zich we mede verantwoordelijk daarvoor. Ik denk dat dit is waarop je misschien wel overal stukloopt, helaas!
Hier ga je idd tegenaan lopen. De regelgeving omtrent donorschap wordt steeds strenger. Dus zodra klinieken/ziekenhuizen/artsen zich ermee gaan bemoeien, en dat gebeurt als het om ingevroren sperma gaat ben je de pineut voor het donor circuit...
je hoeft geen medische reden te hebben om donorzaad in te vriezen maar wel een hoop rompslomp om dat op deze manier te doen....
pi_196175158
Dank voor jullie reacties. En wat enorm balen dat het zo moeilijk zal gaan. Als het uiteindelijk zo'n enorme rompslomp zal worden dan kan ze net zo goed wachten totdat er weer gewoon vluchten gaan naar de UK. Mijn man kan dan daar zaad invriezen die de kliniek dan kan gebruiken,

Morgen toch maar even met MC Kinderwens en Nij Geertgen.
pi_196177250
En heel erg out of the box: er zijn dierenklinieken waar je honden- of paardensperma kunt laten invriezen en verzenden voor de fokkerij. Nogal banaal, ik weet het, maar desperate times call for desparate measures, toch?
Ik zag zo snel wel dat het prijzig is.

Ik googelde trouwens gewoon op sperma invriezen en verzenden.
pi_196192818
Vandaag gesproken met Nijgeertgen en MC Kinderwens die het gaan uitzoeken Hopelijk gauw een reactie op mijn vraag :)

@bertha: ja ik kwam ook alleen maar zoekresultaten tegen over het invriezen van sperma van dieren :D Inderdaad wellicht iets om over na te denken als alle andere opties niet lukken. Denk overigens niet dat het zomaar zal gaan maar je weet maar nooit :)
  woensdag 11 november 2020 @ 20:50:46 #13
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196192903
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 20:47 schreef DorothyGale het volgende:
Vandaag gesproken met Nijgeertgen en MC Kinderwens die het gaan uitzoeken Hopelijk gauw een reactie op mijn vraag :)

@:Bertha: ja ik kwam ook alleen maar zoekresultaten tegen over het invriezen van sperma van dieren :D Inderdaad wellicht iets om over na te denken als alle andere opties niet lukken. Denk overigens niet dat het zomaar zal gaan maar je weet maar nooit :)
Dat is in ieder geval beter dan een nee!
Balen dat het nog niet is gelukt trouwens... zijn ze al lang bezig?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196197506
Ze zijn al ruim een jaar bezig. Maar zijn schoonzus heeft niet elke keer gebruik kunnen maken van haar vruchbare periode. Het moest maar net rond de weekenden vallen zodat mijn man kon overvliegen. Ik gok dat ze het in totaal nu zo'n 8 keer. geprobeerd hebben.

Ze wil het nu verder gaan met IUI maar de NHS helpt in haar regio niet echt mee. Voordat ze gebruik kan maken gesubsidieerde IUI moet ze eerst 6 pogingen bij een privé kliniek gedaan hebben, ongeacht haar leeftijd. Ze is nu 41 jaar en de kosten bij de privé kliniek zijn 3000 pond per keer.

Dus dat schiet niet op. Als ik het geld had..

Maar ik blijf hopen op een zwangerschap voor haar :s)
  zaterdag 21 november 2020 @ 09:55:54 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196346076
@DorothyGale wat fijn dat je man dit doet!

Mijn logistieke advies: regel de verzending voor Brexit. Zolang de UK deel uitmaakt van de EU, spreek je niet over exporteren en heb je dus niet te maken met de douane. Na Brexit wordt het ingewikkelder want dan krijg je sowieso door de gesloten grenzen te maken met douane formaliteiten (dus dan moet er een exportdocument gemaakt worden in NL, die moet dan in de UK goedgekeurd worden). Dat betekent minimaal 2 extra controles. Er wordt middels dat document een zogenaamde HS code toegekend aan het product. Aan de hand van die code worden de exportregels toegepast. Het zou me niets verbazen als je voor sperma een exportvergunning moet hebben. Of een andere mogelijkheid: sperma mag helemaal niet geëxporteerd worden.

Mijn advies: vraag DHL, TNT en UPS of ze ook dry ice afhalingen doen bij particulieren. Als dat lukt: zo veel mogelijk rietjes die kant op voor 31 december (en laat het ook niet aankomen op versturen op 21 december want de logistieke jongens hebben dan tot 40% meer volume te verwerken dan normaal en dan is de kans op vertragingen groter).
Resistance is futile.
pi_196346352
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 06:20 schreef DorothyGale het volgende:
Ze zijn al ruim een jaar bezig. Maar zijn schoonzus heeft niet elke keer gebruik kunnen maken van haar vruchbare periode. Het moest maar net rond de weekenden vallen zodat mijn man kon overvliegen. Ik gok dat ze het in totaal nu zo'n 8 keer. geprobeerd hebben.

Ze wil het nu verder gaan met IUI maar de NHS helpt in haar regio niet echt mee. Voordat ze gebruik kan maken gesubsidieerde IUI moet ze eerst 6 pogingen bij een privé kliniek gedaan hebben, ongeacht haar leeftijd. Ze is nu 41 jaar en de kosten bij de privé kliniek zijn 3000 pond per keer.

Dus dat schiet niet op. Als ik het geld had..

Maar ik blijf hopen op een zwangerschap voor haar :s)
O+ lief dat jij en je man dit doen. Geloof dat ik daar moeite mee zou hebben als 'mijn' partner vader zou worden van een kind dat bij een ander opgroeit.

Wat ik me afvroeg, hoe is je schoonzus alleenstaand? De aanvoegsel 'schoon' betekend eigenlijk al dat ze partner is van een broer of zus van jou, of je partner?
Of je schoonzus zou de zus van je partner zijn, maar dat lijkt me in dit geval niet van toepassing. :P
Of het gaat om je zus, die dus de schoonzus van je partner is?

Ben ik de enige die verward is? :D
And the druids turn to stone...
pi_196346413
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 10:23 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

O+ lief dat jij en je man dit doen. Geloof dat ik daar moeite mee zou hebben als 'mijn' partner vader zou worden van een kind dat bij een ander opgroeit.

Wat ik me afvroeg, hoe is je schoonzus alleenstaand? De aanvoegsel 'schoon' betekend eigenlijk al dat ze partner is van een broer of zus van jou, of je partner?
Of je schoonzus zou de zus van je partner zijn, maar dat lijkt me in dit geval niet van toepassing. :P
Of het gaat om je zus, die dus de schoonzus van je partner is?

Ben ik de enige die verward is? :D
Ik heb aangenomen dat de broer van haar man getrouwd is en zijn vrouw de schoonzus is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196346800
Grappig, ik had aangenomen dat de zús van haar man getrouwd is en haar vrouw de schoonzus is :D
pi_196346969
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 11:09 schreef Jentin het volgende:
Grappig, ik had aangenomen dat de zús van haar man getrouwd is en haar vrouw de schoonzus is :D
Dat is inderdaad de andere optie.
Ik had in ieder geval niet aangenomen dat se alleenstaand was :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 21 november 2020 @ 11:25:06 #20
269689 crew  Viv
pi_196346978
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 10:23 schreef Panthera1984 het volgende:
Wat ik me afvroeg, hoe is je schoonzus alleenstaand? De aanvoegsel 'schoon' betekend eigenlijk al dat ze partner is van een broer of zus van jou, of je partner?
Of je schoonzus zou de zus van je partner zijn, maar dat lijkt me in dit geval niet van toepassing. :P
Of het gaat om je zus, die dus de schoonzus van je partner is?

Ben ik de enige die verward is? :D
Haar schoonzus is niet alleenstaand. ;)

Ik had haar dit topic getipt om deze vraag te stellen, omdat hier de meeste kennis zit over dit onderwerp.
pi_196375808
Het gaat inderdaad om de vrouw van mijn schoonzus/ de schoonzus van mijn man :) . Meerdere combinaties waren mogelijk :D

@Seven: dank voor je nuttige info! En helemaal niet aan Brexit gedacht in dit geval. Vrij verkeer van goederen is dan voorbij :{ Dat zal dan weer lastiger worden met het verzenden van het sperma en wie weet is het gewoon makkelijker/sneller om te wachten totdat we weer kunnen reizen. Maar goed, dat is niet aan mij natuurlijk :)

Ben nog niet echt verder gekomen. Benader nu gewoon alle spermabanken in Nederland. Ook bij het UMCG gaan ze het bespreken en wellicht kunnen we het zelf verzenden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')