abonnement Unibet Coolblue
pi_199003556
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 16:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Vers gras vinden ze heerlijk, ik geef ze hier verder: broccoli, rode paprika, Komkommer, spitskool, chinese kool, boerenkool, wortel(loof), appel, witlof, bleekselderij (is niet de beste keuze voor blaaspatientjes), bloemkool en bloemkoolstengels, courgette (niet echt favoriet), tomaat, sperziebonenpuntjes, spruitjes (zelden), watermeloen en ik zal vast wat vergeten zijn
De blaaspatiënt eet alles wel zo'n beetje, maar die andere twee eten alleen spinazie. Vooral Muis. Die hangt dus elke avond over het plexiglas te wachten lijkt het, niks van wat ik neerleg is lekker genoeg :') Ik vind het zielig _O-
Courgette moeten ze ook niet.

Zou ik nu al gras kunnen plukken? Ik had het eens opgezocht en had een hele lijst met do's en vooral dont's. Niet daar, niet daar, niet gemaaid, niet in het voorjaar vanwege eiwitten ofzo.
En ik had er vorig jaar een teek tussen zitten :'(

Kruiden krijgen ze, ik heb nu paardenbloem, peterselie en weegbree en nog een of andere Aristo-mix. het ligt er heel erg aan waar je het koopt. Die Aristo-mix hebben ze bij meerdere toko's maar het ziet er steeds anders uit.
Tap tap tap
pi_199066980
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 17:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De blaaspatiënt eet alles wel zo'n beetje, maar die andere twee eten alleen spinazie. Vooral Muis. Die hangt dus elke avond over het plexiglas te wachten lijkt het, niks van wat ik neerleg is lekker genoeg :') Ik vind het zielig _O-
Courgette moeten ze ook niet.

Zou ik nu al gras kunnen plukken? Ik had het eens opgezocht en had een hele lijst met do's en vooral dont's. Niet daar, niet daar, niet gemaaid, niet in het voorjaar vanwege eiwitten ofzo.
En ik had er vorig jaar een teek tussen zitten :'(

Kruiden krijgen ze, ik heb nu paardenbloem, peterselie en weegbree en nog een of andere Aristo-mix. het ligt er heel erg aan waar je het koopt. Die Aristo-mix hebben ze bij meerdere toko's maar het ziet er steeds anders uit.
Courgette vinden ze hier maar zozo, ik gooi het altijd in het hok en dan wordt het afwisselend wel of niet gegeten. Azure eet het meestal wel op, maar die zou nog dobbelstenen aanvreten om te kijken of het eetbaar is, wandelende prullenbak.. :{

Ik heb een aantal weken geleden al wat gras geknipt en gegeven aan de caafs, ik heb niet echt gemerkt of ze er ziek van werden, alles werd met smaak opgegeten. He bah, een teek :r

Ik was een beetje aan het twijfelen over welk voer ik nu zou geven, Science Selective wordt nu afgedaan als junkfood. Teveel suiker, zetmeel en te zacht, zodat blaaspatientjes en ADD- lijders er niet echt op gedijen. Gelukkig heb ik nu geen caafje met ADD (klopt af op hout), maar ik heb nog wel een blaaspatiëntje.

Ik voer nu Gerty en ik zat te twijfelen tussen Gerty en Versele Laga, maar nu blijkt die laatste te zout te zijn. Ik zit nu te wachten op het bericht dat Gerty ook ineens niet goed is. -O- Bij de caviadokterpagina hadden ze ook pavo aangeraden, maar ik ben blij dat ik het niet gekocht heb, want dat blijkt ook ineens niet meer goed te zijn :')

Ik geef momenteel geen kruiden meer, met kruiden schijn je op te moeten passen of dat niet op een zure grond heeft gestaan. Op een gegeven moment weet ik ook niet meer wat ze nu wel en niet meer mogen. Ik wil een studie caviavoedingsleer volgen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_199067428
Je wordt toch helemaal simpel van dat voer joh. En ik durf op FB ook al niks meer te vragen voor je wordt afgefakkeld door anderen.
Tap tap tap
pi_199094922
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:52 schreef CherryLips het volgende:
Je wordt toch helemaal simpel van dat voer joh. En ik durf op FB ook al niks meer te vragen voor je wordt afgefakkeld door anderen.
Ik zag op fb iemand die 4 of 5 tonnen met verschillende soorten had voor blaaspatientjes.
Heel dedicated, maar gaat mij net iets te ver en later bleek dat niet alles geschikt was voor de caafjes.

Ik heb ze nu op Gerty zitten en alles gaat op en als ze een keer het niet op hebben dan geef ik even niets bij, ze eten het toch wel, de prullenbakjes :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 21 april 2021 @ 09:45:36 #205
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_199095011
Pfff, wat een gedoe dat voer.
Lexie en Gizmo zaten op HobbyFirst Guinea Pig Granola, maar Brutus is geen fan.
Die zat in het asiel op Selective, dus die 2 meng ik nu.
pi_199112541
Oké, Ozzy is door de medicatie heen. Geen idee wat ik nu moet doen. Krijg Eva ook even niet te pakken.
Muis kan weer moeilijk eten. Van de winter ontsteking in de kaak gehad maar die is blijkbaar terug.
Fietje wordt ineens kaal. Was al een tijdje zo op de rug, in de scheiding, maar nu ook aan de zijkanten. De structuur van het haar is ook ineens anders. Ze is verder gelukkig niet ziek.

Ik ben er weer even klaar mee. Heb ook niet even de tijd om op en neer naar Zwolle te rijden, maar als ik hier in de buurt ga ben ik wéér een paar honderd euro lichter en waarschijnlijk weten ze dan nog niks, zo heb ik de afgelopen jaren geleerd.

:{
Ik ga even in een kussen grienen.
Tap tap tap
pi_199353849
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 17:07 schreef CherryLips het volgende:
Oké, Ozzy is door de medicatie heen. Geen idee wat ik nu moet doen. Krijg Eva ook even niet te pakken.
Muis kan weer moeilijk eten. Van de winter ontsteking in de kaak gehad maar die is blijkbaar terug.
Fietje wordt ineens kaal. Was al een tijdje zo op de rug, in de scheiding, maar nu ook aan de zijkanten. De structuur van het haar is ook ineens anders. Ze is verder gelukkig niet ziek.

Ik ben er weer even klaar mee. Heb ook niet even de tijd om op en neer naar Zwolle te rijden, maar als ik hier in de buurt ga ben ik wéér een paar honderd euro lichter en waarschijnlijk weten ze dan nog niks, zo heb ik de afgelopen jaren geleerd.

:{
Ik ga even in een kussen grienen.
Oeioeioei, ontsteking in de kaak.. toch geen ADD ?

Heeft Fietje niet een "gebroken rug" i.c.m. hormonale kaalheid (zijkant)?

Ik las dat Eva zelf ziek is ? Geen idee verder, maar dat lijkt mij dan wel lastig met de behandeling van cavia's enzo.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:10:09 #208
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199353910
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Oeioeioei, ontsteking in de kaak.. toch geen ADD ?

Heeft Fietje niet een "gebroken rug" i.c.m. hormonale kaalheid (zijkant)?

Ik las dat Eva zelf ziek is ? Geen idee verder, maar dat lijkt mij dan wel lastig met de behandeling van cavia's enzo.
Geen ADD had ze vorige keer gezegd. Maar deze keer lijkt het niet over te gaan met de AB :{
En gebroken rug was het ook niet, ze heeft in elk geval niet die typische plek op de rug. Het zit echt aan de zijkanten en nu heeft ze ook een kale kruin.
En ze had laatst wel gezegd dat ze een paar dagen met verlof was, maar het zou fijn zijn als dat wat beter werd gecommuniceerd, want ik heb geen idee wanneer ze wel of niet beschikbaar is.
Tap tap tap
pi_199353936
Ik ben zelf nu ook vorige week bij een 'normale' dierenarts geweest, omdat Marshmellow een vlekje op haar oog had. Ging die dierenarts gelijk bloedsuiker prikken, kwam toch ietsjes hoger uit dan wenselijk was. Misschien heb ik een cavia met diabetes :{ en ik heb een oogzalfje meegekregen.

Wat ik wel goed vond van de dierenarts is dat hij de rode achterpootjes opmerkte, dat is natuurlijk niet gerelateerd aan het probleem, maar +1

Aankomende vrijdag weer terug om de bloedsuiker te laten controleren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:14:05 #210
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199353971
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben zelf nu ook vorige week bij een 'normale' dierenarts geweest, omdat Marshmellow een vlekje op haar oog had. Ging die dierenarts gelijk bloedsuiker prikken, kwam toch ietsjes hoger uit dan wenselijk was. Misschien heb ik een cavia met diabetes :{ en ik heb een oogzalfje meegekregen.

Wat ik wel goed vond van de dierenarts is dat hij de rode achterpootjes opmerkte, dat is natuurlijk niet gerelateerd aan het probleem, maar +1

Aankomende vrijdag weer terug om de bloedsuiker te laten controleren.
Ik zou ook niet weten waar ik hier in de buurt het beste naartoe kan gaan. Er staan er wel een paar 'op de lijst', maar die zijn op de een of andere manier niet aanwezig als ik bel. En in het weekend werken die klinieken in de hele regio samen, dus krijg je dezelfde spoedarts.
Tap tap tap
pi_199354087
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zou ook niet weten waar ik hier in de buurt het beste naartoe kan gaan. Er staan er wel een paar 'op de lijst', maar die zijn op de een of andere manier niet aanwezig als ik bel. En in het weekend werken die klinieken in de hele regio samen, dus krijg je dezelfde spoedarts.
Ik hoor toch ook niet zulke goede verhalen over 'dierenartsen op de (heilige) lijst'
Dus ik trek mijn eigen plan wel en bij ernstigere gevallen naar Eva, als ze een keer aanwezig, dan wel bereikbaar is. Dat is ook nog wel een dingetje.. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_199354116
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zou ook niet weten waar ik hier in de buurt het beste naartoe kan gaan. Er staan er wel een paar 'op de lijst', maar die zijn op de een of andere manier niet aanwezig als ik bel. En in het weekend werken die klinieken in de hele regio samen, dus krijg je dezelfde spoedarts.
In Veenendaal en Driebergen zijn ze wel enthousiast over.. ik dacht dat dit bij jou in de buurt was?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:21:19 #213
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199354122
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik hoor toch ook niet zulke goede verhalen over 'dierenartsen op de (heilige) lijst'
Dus ik trek mijn eigen plan wel en bij ernstigere gevallen naar Eva, als ze een keer aanwezig, dan wel bereikbaar is. Dat is ook nog wel een dingetje.. :{
Ja het zou wel fijn zijn als ze op FB of haar website aangeeft als ze er niet is. Nu haal je de info uit reacties op berichten op FB maar die lees ik amper.
Tap tap tap
pi_199354137
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja het zou wel fijn zijn als ze op FB of haar website aangeeft als ze er niet is. Nu haal je de info uit reacties op berichten op FB maar die lees ik amper.
Ja, helemaal mee eens. Ik vraag me ook af hoe die mensen dat weten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:22:55 #215
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199354143
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

In Veenendaal en Driebergen zijn ze wel enthousiast over.. ik dacht dat dit bij jou in de buurt was?
Ik ben laatste keer in Veenendaal geweest, maar ook toen was die ene dierenarts die dag niet aanwezig :') Ik kan niet heksen, het houdt een keer op. M'n castraat komt uit de opvang van hun dierenarts.
Tap tap tap
pi_199354175
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben laatste keer in Veenendaal geweest, maar ook toen was die ene dierenarts die dag niet aanwezig :') Ik kan niet heksen, het houdt een keer op. M'n castraat komt uit de opvang van hun dierenarts.
:|W

Ik had een fijne dierenarts in Purmerend, best goed te doen vanaf Den Haag, maar nu ik verhuist ben ga ik dara niet meer heen natuurlijk :') Het houdt een keer op idd..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:30:22 #217
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199354265
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:|W

Ik had een fijne dierenarts in Purmerend, best goed te doen vanaf Den Haag, maar nu ik verhuist ben ga ik dara niet meer heen natuurlijk :') Het houdt een keer op idd..
Ik durf ook niks meer op FB te vragen, want óf je krijgt antwoorden waar je niks mee kunt, óf ze lijken steeds dezelfde antwoorden te copy/pasten, alsof ze elkaar napraten, of je wordt verketterd als je niet op zondagavond naar een dierenarts van de lijst gaat, terwijl je al alle praktijken binnen drie kwartier rijden hebt gebeld. Of ze lezen je bericht maar half. Dat je zegt 'ik ben bij Eva geweest, maar...' En dan is het antwoord GA NAAR EVA. Ja, LEZEN. En ik weet ook niet altijd naar wie ik moet luisteren. Laatst kreeg ik ook drie verschillende antwoorden, kan ik niks mee.

Moeten die mensen ook niet werken, vraag ik me soms af? Ik ben superflexibel met m'n tijd als freelancer, maar de vorige keer, zo'n twee weken geleden, heeft het me waarschijnlijk een opdrachtgever gekost omdat ik m'n deadline niet kon halen. En dan heb ik de nacht ervoor doorgewerkt om zoveel mogelijk af te maken zodat ik met twee uur slaap in de auto zit. Is toch niet normaal eigenlijk.
Tap tap tap
pi_199354418
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik durf ook niks meer op FB te vragen, want óf je krijgt antwoorden waar je niks mee kunt, óf ze lijken steeds dezelfde antwoorden te copy/pasten, alsof ze elkaar napraten, of je wordt verketterd als je niet op zondagavond naar een dierenarts van de lijst gaat, terwijl je al alle praktijken binnen drie kwartier rijden hebt gebeld. Of ze lezen je bericht maar half. Dat je zegt 'ik ben bij Eva geweest, maar...' En dan is het antwoord GA NAAR EVA. Ja, LEZEN. En ik weet ook niet altijd naar wie ik moet luisteren. Laatst kreeg ik ook drie verschillende antwoorden, kan ik niks mee.

Moeten die mensen ook niet werken, vraag ik me soms af? Ik ben superflexibel met m'n tijd als freelancer, maar de vorige keer, zo'n twee weken geleden, heeft het me waarschijnlijk een opdrachtgever gekost omdat ik m'n deadline niet kon halen. En dan heb ik de nacht ervoor doorgewerkt om zoveel mogelijk af te maken zodat ik met twee uur slaap in de auto zit. Is toch niet normaal eigenlijk.
Sommigen reageren wel erg heftig en ja sorry, ik heb ook zo mijn verplichtingen en ik kan niet ineens zomaar allerlei dingen laten vallen, omdat de caaf zich ineens niet lekker voelt. Natuurlijk zijn het kwetsbare beestjes en zal ik niet 2 weken wachten en ze laten lijden, maar een beetje minder heftig reageren mag wel.

Af en toe zou ik willen dat Eva gewoon niet in zulke uithoeken zou wonen (Retie en Dalfsen) :') Maar goed.. Bij mijn vorige werkgever had ik het geluk om in overleg gelijk uren op te mogen nemen (hij moedigde dit juist aan), dus dat was wel fijn. Ik denk dat het bij deze werkgever ook wel kan, maar liever nog niet, omdat ik hier net ben begonnen :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_199354422
Dus ik heb de caafs opgedragen om dit jaar niet ziek te worden, maar Marshmellow heeft al niet geluisterd :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:50:08 #220
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199354524
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dus ik heb de caafs opgedragen om dit jaar niet ziek te worden, maar Marshmellow heeft al niet geluisterd :')
Vorig jaar hebben ze ze hier gedragen, maar dit jaar is het pet :')
Ik zeg nu ook steeds weer 'geen cavia's meer!'
Tap tap tap
pi_199354770
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vorig jaar hebben ze ze hier gedragen, maar dit jaar is het pet :')
Ik zeg nu ook steeds weer 'geen cavia's meer!'
Nou ja, dit jaar wilde ik er 2 bij, maar mijn vriend wilde een 'grijsje' (oftewel zilver agouti) en die hadden ze ook.. dus hoppa 3 cavia's mee naar huis. :') (oeps)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 10 mei 2021 @ 11:08:20 #222
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199354835
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nou ja, dit jaar wilde ik er 2 bij, maar mijn vriend wilde een 'grijsje' (oftewel zilver agouti) en die hadden ze ook.. dus hoppa 3 cavia's mee naar huis. :') (oeps)
Ik weet ook niet wat ik zal doen als ik ergens een lunkarya zie :') O+
Tap tap tap
pi_199354846
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik weet ook niet wat ik zal doen als ik ergens een lunkarya zie :') O+
Inpakken en wegwezen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_199371538
@CherryLips

Eva is vanaf 19 mei dicht, op 17 en 18 mei zijn de laatste consultaties mogelijk.. Ze gaat echt enkele weken dicht :{ En dat is dus nog nader te bepalen...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 13:45:24 #225
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199371712
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
@:CherryLips

Eva is vanaf 19 mei dicht, op 17 en 18 mei zijn de laatste consultaties mogelijk.. Ze gaat echt enkele weken dicht :{ En dat is dus nog nader te bepalen...
Ik las het net ja. RIP mijn cavia's.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')