abonnement Unibet Coolblue
pi_189421491
Mijn raamschakelaar van mijn peugeot 207CC 1.6 HDi bj 2009 was stuk gegaan 1 knop was afgebroken om het linker raam naar beneden en boven te doen en ook nog een stukje aan de knop om de spiegel te regelen. Dus kocht ik een andere originele raamschakelaar van het merk peugeot, dit is de raamschakelaar aan de kant van de bestuurder waarmee men beide ramen en spiegels kan bedienen.
Eerst aan de verkoper gevraagd of deze moest aangemeld worden bij de hoofdcomputer wanneer deze vervangen werd , antwoord verkoper nee dit is plug en play. De raamschakelaar besteld en ontvangen maar enkel de linker spiegelbediening werkt van de raamschakelaar. Beide ramen kan ik niet openen of sluiten met de raamschakelaar, alsook de rechter spiegelbediening werkt niet.
Probleem kan niet veroorzaakt worden door een elektrisch probleem, met mijn oude raamschakelaar kan ik wel de ramen openen en sluiten en de spiegels bewegen, enkel één bedieningsknop is stuk vandaar dat ik mijn oude raamschakelaar wil vervangen. Wanneer ik een balpen in de opening steek waar de knop is afgebroken voor het raam open en dicht te doen en ik duw met de balpen dan lukt dit perfect bij de oude raamschakelaar. Beide raamschakelaars zien er hetzelfde uit. Op de opschriften zie ik wel dat er bij mijn oude schakelaar op de klever met de barcode C3 Staat en bij de nieuwe schakelaar C4 op de klever met barcode staat of dit van belang is weet ik niet (zie foto’s) ?
oude raamschakelaar https://ibb.co/CwF1KfR

nieuwe raamschakelaar: https://ibb.co/Qcfvr5j

Wat kan hier de oorzaak zijn moet deze aangemeld worden bij de hoofdcomputer of is er een verschil tussen de C3 en C4 schakelaar ?
  maandag 14 oktober 2019 @ 07:58:50 #2
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_189424926
Da’s een compleet ander artikelnummer, toch? Niet gek dat het niet werkt. Van de 407 weet ik dat er 2 types zijn die niet uitwisselbaar zijn, zal hier ook het geval zijn.
pi_189425083
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2019 07:58 schreef Mano_ het volgende:
Da’s een compleet ander artikelnummer, toch? Niet gek dat het niet werkt. Van de 407 weet ik dat er 2 types zijn die niet uitwisselbaar zijn, zal hier ook het geval zijn.
het gaat hier over een peugeot 207 CC en niet een 407
  maandag 14 oktober 2019 @ 10:07:17 #4
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_189425904
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 08:28 schreef peug het volgende:

[..]

het gaat hier over een peugeot 207 CC en niet een 407
Oh echt :')
pi_189428287
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 08:28 schreef peug het volgende:

[..]

het gaat hier over een peugeot 207 CC en niet een 407
Hij bedoelt natuurlijk dat binnen een autotype er niet altijd dezelfde onderdelen worden gebruikt en dat dat ook bij jou het geval kan zijn.

Bij sommige online autoonderdelenwinkels kun je eerst je kenteken invullen waarna je alleen nog maar passende onderdelen te zien krijgt.
Probeer dat eens.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_189435653
b
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:29 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Hij bedoelt natuurlijk dat binnen een autotype er niet altijd dezelfde onderdelen worden gebruikt en dat dat ook bij jou het geval kan zijn.

Bij sommige online autoonderdelenwinkels kun je eerst je kenteken invullen waarna je alleen nog maar passende onderdelen te zien krijgt.
Probeer dat eens.
bedankt voor de tip. ze hebben daar niet over gesproken ik vroeg hun of op mijn peugeot 207cc werkte en zijden werkt perfect hem gewoon aansluiten.
Het is van een bedrijf die auto uit elkaar haalt om als losse onderdelen te verkopen drostonderdelen.
ik had een mail gestuurd dat het niet werkte ze hebben 1 keer terug geantwoord dat ze op vakantie waren en daarna niks meer van hun laten horen ook nadat ik wel 4 keer terug heb gemaild. het stuk komt dus van peugeot 207cc en heeft originele stempel merk peugeot
pi_189435816
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:04 schreef peug het volgende:

[..]

bedankt voor de tip. ze hebben daar niet over gesproken ik vroeg hun of op mijn peugeot 207cc werkte en zijden werkt perfect hem gewoon aansluiten.
Het is van een bedrijf die auto uit elkaar haalt om als losse onderdelen te verkopen drostonderdelen.
ik had een mail gestuurd dat het niet werkte ze hebben 1 keer terug geantwoord dat ze op vakantie waren en daarna niks meer van hun laten horen ook nadat ik wel 4 keer terug heb gemaild. het stuk komt dus van peugeot 207cc en heeft originele stempel merk peugeot
Het zal best een onderdeel van een Peugeot 207 CC zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het op jouw 207 CC past/werkt. Er zijn een stuk of 6 verschillende typen (op basis van motor/brandstof/bouwjaren), en onderdelen zijn niet noodzakelijk uitwisselbaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')