abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:21:31 #201
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189422739
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:20 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Hier is het ook weleens best heftig in de buurt met enorme knallen, en dan denk ik soms oprecht 'ik hoop dat dat iemands hand was'.

:o
Nou, inderdaad. Hard maar terecht. Als ik in een Nederlandse stad woonde zou ik vuurwerk waarschijnlijk ook haten. Ik wil het gewoon alleen zien tijdens O&N zelf, en dan ook een beetje mooi vuurwerk.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:22:53 #202
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189422759
Centrale vuurwerkshows zou ik dan wel weer jammer vinden trouwens, dat geeft toch een leeg gevoel aan de rest van de stad, laat staan dorpjes die niet groot genoeg zijn voor zo'n show.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:23:33 #203
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_189422772
Het probleem van vuurwerk nu willen verbieden is dat er heel veel mensen in de 'ze willen weer een traditie van ons afpakken, dat laat ik niet gebeuren' modus zitten, waardoor zelfs mensen die het weinig kan schelen opeens fel voorstander van de huidige manier zijn.

En daardoor blijft de overheid het liefst zoveel mogelijk er vanaf. Dat zie je in en om Scheveningen ook wel. Ze laten het tuig die bizarre vuurtorens bouwen, anders staan ze op tien verschillende plekken de boel in de hens te steken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_189422775
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:05 schreef Redefine het volgende:

[..]

Gelijk weer lekker tegen een heilig huisje van veel Nederlanders aanschoppen. Ik voorspel alvast weer veel 'Ik vond je echt een prima gast Arjen, vond je programma geweldig, maar wat je nu hebt gedaan kan echt niet, ik kijk niet meer' opmerkingen.

Verder een prima aflevering. En dat stukje met die vrouw en haar dochter/huisdier _O-
Ik vond het een prima eerste aflevering, maar denk wel dat hij er nog een beetje in moet komen. De items over het vuurwerk en die dochter/huisdier waren inderdaad wel echt spot on. :D

Dat soort opmerkingen zul je vast krijgen inderdaad, maar gezien de aard van dit programma lijkt me dat juist een positief teken ^O^
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:24:42 #205
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189422784
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:23 schreef Redefine het volgende:
Het probleem van vuurwerk nu willen verbieden is dat er heel veel mensen in de 'ze willen weer een traditie van ons afpakken, dat laat ik niet gebeuren' modus zitten, waardoor zelfs mensen die het weinig kan schelen opeens fel voorstander van de huidige manier zijn.

En daardoor blijft de overheid het liefst zoveel mogelijk er vanaf. Dat zie je in en om Scheveningen ook wel. Ze laten het tuig die bizarre vuurtorens bouwen, anders staan ze op tien verschillende plekken de boel in de hens te steken.
Veel harder straffen dan maar bij vuurwerk buiten de toegestane tijden (of illegaal vuurwerk). Daar zouden de meeste mensen toch wel mee akkoord gaan lijkt me.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:25:48 #206
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_189422801
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:23 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik vond het een prima eerste aflevering, maar denk wel dat hij er nog een beetje in moet komen. De items over het vuurwerk en die dochter/huisdier waren inderdaad wel echt spot on. :D

Dat soort opmerkingen zul je vast krijgen inderdaad, maar gezien de aard van dit programma lijkt me dat juist een positief teken ^O^
Het begin met de samenvatting van wat er nu gebeurd was, was wat flauw. Al kwam het aan het einde wat beter naar voren (toen die doorging naar de huidige situatie). Verder moeten er meestal wel een beetje inkomen.

Dat is ook niet zo vreemd, omdat het na zo'n tijd best wel lastig is om een onderwerp uit te kiezen als er zoveel gebeurd is. Binnen een week is dat iets makkelijker.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:26:05 #207
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_189422806
Ik woon tegenover een schoolplein, dus op oudejaarsdag lopen daar alle tokkiejochies uit de buurt (dat zijn er veel) met vuurwerk te spelen. Klinkt allemaal ook vaak zat niet erg legaal (vuurwerk wordt hier door veel mensen ook uit Duitsland gehaald) en het moet altijd gekker en stoerder.

Het is eigenlijk een godswonder dat het nog nooit gruwelijk fout is gegaan.
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:26:29 #208
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_189422812
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:24 schreef Strani het volgende:

[..]

Veel harder straffen dan maar bij vuurwerk buiten de toegestane tijden (of illegaal vuurwerk). Daar zouden de meeste mensen toch wel mee akkoord gaan lijkt me.
Dat werkt alleen als de pakkans groot is. Die is niet heel hoog, want dat werkt eigenlijk alleen bij een heterdaadje.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:27:04 #209
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189422826
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:26 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat werkt alleen als de pakkans groot is. Die is niet heel hoog, want dat werkt eigenlijk alleen bij een heterdaadje.
Ja, dat moet ook veranderen allemaal. Dat een duidelijke video-opname door buurtbewoners al genoeg is, bijvoorbeeld.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:27:34 #210
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189422835
Wel een anonieme opname natuurlijk, anders kan je meteen strijkers in je brievenbus verwachten ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_189422897
Oh en wat betreft vuurwerk; ik ben zelf heel erg tegen een verbod op zelf afsteken. Een vuurwerkshow per gemeente/stad/dorp/wijk vind ik prima en mooi, maar met mensen die van alles gaan lopen afsteken komen er juist zo vaak ongelukken met bijstanders. Al je je eigen hand op wil blazen; oké, eigen keuze. Maar neem niet het risico dat het bij een omstander gebeurt.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:32:04 #212
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_189422911
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:31 schreef Aoibhin het volgende:
Oh en wat betreft vuurwerk; ik ben zelf heel erg tegen een verbod op zelf afsteken. Een vuurwerkshow per gemeente/stad/dorp/wijk vind ik prima en mooi, maar met mensen die van alles gaan lopen afsteken komen er juist zo vaak ongelukken met bijstanders. Al je je eigen hand op wil blazen; oké, eigen keuze. Maar neem niet het risico dat het bij een omstander gebeurt.
Dan ben je toch juist vóór een verbod, of lees ik nu verkeerd? :P
Koel en donker bewaren
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:33:26 #213
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189422940
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:32 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Dan ben je toch juist vóór een verbod, of lees ik nu verkeerd? :P
Ik was ook al wat in de war.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_189423045
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:23 schreef Redefine het volgende:
Het probleem van vuurwerk nu willen verbieden is dat er heel veel mensen in de 'ze willen weer een traditie van ons afpakken, dat laat ik niet gebeuren' modus zitten, waardoor zelfs mensen die het weinig kan schelen opeens fel voorstander van de huidige manier zijn.

Echt zo'n hardnekkige gedachte inderdaad rondom dingen die nou eenmaal traditie zijn... Ik snap het nostalgische aspect wel, maar tradities kunnen ook in de loop der jaren veranderen of een andere vorm aan gaan nemen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:44:53 #215
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189423093
Maar vinden jullie het geen raar idee dat het straks gewoon helemaal stil kan zijn in jullie buurt tijdens O&N en dat je ergens naar een stadscentrum moet gaan (en niet drinken natuurlijk als je met de auto moet) om een iets te gelikte vuurwerkshow te zien?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_189423097
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:24 schreef Strani het volgende:

[..]

Veel harder straffen dan maar bij vuurwerk buiten de toegestane tijden (of illegaal vuurwerk). Daar zouden de meeste mensen toch wel mee akkoord gaan lijkt me.
Ik denk alleen niet dat het zo simpel opgelost kan worden. Er wordt al enorm veel afgestoken buiten de toegestane tijden (een week voor O&N hoor ik al regelmatig knallen, en dan woon ik in zo'n beetje de meest brave buurt van Utrecht) en zoveel kan gewoon niet door de politie worden opgemerkt. Zelfs met zwaardere straffen denk ik dat de meesten toch wel het risico gaan wagen.

Dan moet je dus heel veel blauw inschakelen op straat. Overal. Want iedere pipo kan vuurwerk inslaan. Dat lijkt me eigenlijk gewoon niet te doen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:48:25 #217
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_189423147
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:40 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Echt zo'n hardnekkige gedachte inderdaad rondom dingen die nou eenmaal traditie zijn... Ik snap het nostalgische aspect wel, maar tradities kunnen ook in de loop der jaren veranderen of een andere vorm aan gaan nemen.
Een traditie argument blijf ik altijd wat zwak vinden. Als het een traditie zou zijn om kinderen een vuurpijl op een rug te binden en dan af te steken. Dan zouden we ook niet zeggen, het moet blijven bestaan, want het is een traditie.

Daarnaast veranderen tradities door de jaren heen en is in dit geval het vuurwerk afsteken nog niet eens zo'n hele oude traditie.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:49:26 #218
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_189423158
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:44 schreef Strani het volgende:
Maar vinden jullie het geen raar idee dat het straks gewoon helemaal stil kan zijn in jullie buurt tijdens O&N en dat je ergens naar een stadscentrum moet gaan (en niet drinken natuurlijk als je met de auto moet) om een iets te gelikte vuurwerkshow te zien?
Ja dat is een raar idee. Maar zoals het met veel gevallen is, als mensen er niet om kunnen gaan, dan kom je uiteindelijk tot een verbod.

Voor mij hoeft zo'n verbod overigens helemaal niet, want ik heb er nauwelijks last van.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:50:03 #219
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189423166
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:48 schreef Redefine het volgende:
Als het een traditie zou zijn om kinderen een vuurpijl op een rug te binden en dan af te steken.
Ik ben er voor om deze traditie juist in te stellen!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_189423168
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:25 schreef Redefine het volgende:

[..]

Het begin met de samenvatting van wat er nu gebeurd was, was wat flauw. Al kwam het aan het einde wat beter naar voren (toen die doorging naar de huidige situatie). Verder moeten er meestal wel een beetje inkomen.

Dat is ook niet zo vreemd, omdat het na zo'n tijd best wel lastig is om een onderwerp uit te kiezen als er zoveel gebeurd is. Binnen een week is dat iets makkelijker.
Klopt helemaal inderdaad; wat dat betreft is zo'n eerste uitzending wel het moeilijkst. Tussen weken door is het makkelijker om op de actualiteiten in te springen; voor de seizoensopener moet je dan echt iets kiezen inderdaad.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189423178
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:26 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik woon tegenover een schoolplein, dus op oudejaarsdag lopen daar alle tokkiejochies uit de buurt (dat zijn er veel) met vuurwerk te spelen. Klinkt allemaal ook vaak zat niet erg legaal (vuurwerk wordt hier door veel mensen ook uit Duitsland gehaald) en het moet altijd gekker en stoerder.

Het is eigenlijk een godswonder dat het nog nooit gruwelijk fout is gegaan.
Daar kun je inderdaad op wachten, dat het dan fout gaat :{
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189423185
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:32 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Dan ben je toch juist vóór een verbod, of lees ik nu verkeerd? :P
Oh ja _O- :@
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189423215
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:23 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik vond het een prima eerste aflevering, maar denk wel dat hij er nog een beetje in moet komen. De items over het vuurwerk en die dochter/huisdier waren inderdaad wel echt spot on. :D

Dat soort opmerkingen zul je vast krijgen inderdaad, maar gezien de aard van dit programma lijkt me dat juist een positief teken ^O^
Het is ook wel een oud rotje in het vak.
pi_189423267
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:44 schreef Strani het volgende:
Maar vinden jullie het geen raar idee dat het straks gewoon helemaal stil kan zijn in jullie buurt tijdens O&N en dat je ergens naar een stadscentrum moet gaan (en niet drinken natuurlijk als je met de auto moet) om een iets te gelikte vuurwerkshow te zien?
Tuurlijk is het raar en ineens wel wat anders dan je gewend bent. Maar dat is een kwestie van wennen.

En op zich hoeven vuurwerkshows van mij ook niet persé heel erg verspreid. Dat een gemeente bijvoorbeeld in kan kopen en op een centraal punt in een dorp of stadswijk ook een eigen show kan hebben, maar wel dat er afstekers zijn waarvan iedereen weet dat die weten wat ze doen.

En zeg nou zelf; wat je in de achtertuinen ziet is ook niet zo heel erg gelikt natuurlijk. :') Ik denk niet dat er veel omstanders daar met weemoed aan terug gaan denken.

Hier in mijn directe omgeving zijn er twee grotere parken die sowieso elk jaar al een georganiseerde show hebben. Dat zijn altijd prachtige pijlen waar de hele omgeving vanachter het raam van kan meegenieten. Vanaf mijn zolderraam kan ik het ook gewoon prima zien; en dát is dan ook echt het mooie vuurwerk. Wat de rest afsteekt is gewoon rotzooi.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:59:29 #225
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_189423287
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:44 schreef Strani het volgende:
Maar vinden jullie het geen raar idee dat het straks gewoon helemaal stil kan zijn in jullie buurt tijdens O&N en dat je ergens naar een stadscentrum moet gaan (en niet drinken natuurlijk als je met de auto moet) om een iets te gelikte vuurwerkshow te zien?
Ik zou het zonde vinden, die grote vuurwerkshows zijn imo geen zak aan. In de grote steden veel te groots en gelikt, in de kleinere steden te klein en tegenvallend (want duur) als het er al is.

Plus in de (vroege) middag al weg moeten omdat anders het plein al vol is (om vervolgens dus de rest van de dag op een plein vol zuipende mensen te staan wachten op een tegenvallende show) zie ik ook niet zitten.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 13 oktober 2019 @ 23:59:37 #226
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_189423289
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:51 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Oh ja _O- :@
(8>
Koel en donker bewaren
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:02:34 #227
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189423329
quote:
13s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:59 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik zou het zonde vinden, die grote vuurwerkshows zijn imo geen zak aan. In de grote steden veel te groots en gelikt, in de kleinere steden te klein en tegenvallend (want duur) als het er al is.

Plus in de (vroege) middag al weg moeten omdat anders het plein al vol is (om vervolgens dus de rest van de dag op een plein vol zuipende mensen te staan wachten op een tegenvallende show) zie ik ook niet zitten.
Dit inderdaad, en dronken mensen die toch in de auto stappen omdat ze vuurwerk willen zien. Want de mensen die nu stom zijn met vuurwerk, blijven straks natuurlijk net zo stom.

Ik vind het juist veel leuker om al dat amateurvuurwerk te zien tijdens dat half uurtje of zo na middernacht. Dat veel mensen tegelijkertijd bezig zijn met het inluiden van het nieuwe jaar op zo'n manier. Ik vind het wat magisch hebben, met die kleuren en dat geluid.

Een georganiseerde show is mooi, maar wat mij betreft niet voor O&N.

En daarbij: Wie zegt dat het vuurwerkprobleem ophoudt als je het op die ene dag ook nog verbiedt, terwijl het de rest van het jaar nu ook al verboden is?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_189423333
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:44 schreef Strani het volgende:
Maar vinden jullie het geen raar idee dat het straks gewoon helemaal stil kan zijn in jullie buurt tijdens O&N en dat je ergens naar een stadscentrum moet gaan (en niet drinken natuurlijk als je met de auto moet) om een iets te gelikte vuurwerkshow te zien?
Ja, maar wel een fijn idee. Alleen nog maar een slechte luchtkwaliteit rond de jaarwisseling (en daarna dan), geen vuurwerkterreur als je naar buiten moet om boodschappen te doen en veel minder rotzooi. Wanneer kunnen we dit invoeren? :D
pi_189423341
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:59 schreef Guanabana het volgende:

[..]

(8>
Als Anja het maar niet leest
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:04:56 #230
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189423363
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:58 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Tuurlijk is het raar en ineens wel wat anders dan je gewend bent. Maar dat is een kwestie van wennen.

En op zich hoeven vuurwerkshows van mij ook niet persé heel erg verspreid. Dat een gemeente bijvoorbeeld in kan kopen en op een centraal punt in een dorp of stadswijk ook een eigen show kan hebben, maar wel dat er afstekers zijn waarvan iedereen weet dat die weten wat ze doen.

En zeg nou zelf; wat je in de achtertuinen ziet is ook niet zo heel erg gelikt natuurlijk. :') Ik denk niet dat er veel omstanders daar met weemoed aan terug gaan denken.

Hier in mijn directe omgeving zijn er twee grotere parken die sowieso elk jaar al een georganiseerde show hebben. Dat zijn altijd prachtige pijlen waar de hele omgeving vanachter het raam van kan meegenieten. Vanaf mijn zolderraam kan ik het ook gewoon prima zien; en dát is dan ook echt het mooie vuurwerk. Wat de rest afsteekt is gewoon rotzooi.
Niks mis met rotzooi ;)

Maar goed, jij woont in Utrecht, een grote stad. Ik denk dan ook terug aan m'n oude dorpje Speuld; als je mazzel hebt heeft Ermelo dan een pover showtje en daarvoor moet je dan eerst in de auto, want dat ligt negen kilometer verderop.

Je zal maar helemaal ergens in een uithoek van Groningen of Zeeland wonen, dan is het gewoon praktisch onmogelijk om nog ergens vuurwerk te kunnen zien.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:05:59 #231
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_189423375
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:02 schreef Strani het volgende:

[..]

Dit inderdaad, en dronken mensen die toch in de auto stappen omdat ze vuurwerk willen zien. Want de mensen die nu stom zijn met vuurwerk, blijven straks natuurlijk net zo stom.

Ik vind het juist veel leuker om al dat amateurvuurwerk te zien tijdens dat half uurtje of zo na middernacht. Dat veel mensen tegelijkertijd bezig zijn met het inluiden van het nieuwe jaar op zo'n manier. Ik vind het wat magisch hebben, met die kleuren en dat geluid.

Een georganiseerde show is mooi, maar wat mij betreft niet voor O&N.

En daarbij: Wie zegt dat het vuurwerkprobleem ophoudt als je het op die ene dag ook nog verbiedt, terwijl het de rest van het jaar nu ook al verboden is?
Kijk, zo te lezen zijn we het helemaal eens. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:06:16 #232
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189423378
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:03 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Als Anja het maar niet leest
Die hangt momenteel straalbezopen met haar hoofd in een roze cement-emmer joh, die ziet het echt niet ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:06:34 #233
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189423383
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:05 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Kijk, zo te lezen zijn we het helemaal eens. :7
Dat verbaast mij in het geheel niet, amice ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:06:34 #234
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_189423384
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:03 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Als Anja het maar niet leest
Ach je opmerking ging over het hier in nu, dus je komt er mee weg. En af en toe moet je gewoon zand in de ogen van de lezers strooien.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:08:08 #235
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_189423397
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:06 schreef Strani het volgende:

[..]

Die hangt momenteel straalbezopen met haar hoofd in een roze cement-emmer joh, die ziet het echt niet ;)
Op zondagavond? Moet ze morgen geen schrijfklasje begeleiden oid?
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:09:18 #236
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189423411
quote:
11s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:08 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Op zondagavond? Moet ze morgen geen schrijfklasje begeleiden oid?
Dat ziet ze morgen wel weer; niet dat ze ook echt iets geeft om die klasjes. Ze doet het alleen om de alcohol te kunnen betalen ;(
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_189423427
quote:
13s.gif Op zondag 13 oktober 2019 23:59 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik zou het zonde vinden, die grote vuurwerkshows zijn imo geen zak aan. In de grote steden veel te groots en gelikt, in de kleinere steden te klein en tegenvallend (want duur) als het er al is.

Maar mensen die thuis iets afsteken, is al helemáál geen zak aan. Vuurwerk is al heel erg duur, dus zelfs de mensen die het zich kunnen veroorloven hebben alsnog een pakket met enkel wat rotjes en pijlen die hooguit wat vonkjes in de lucht geven.

Mijn ervaring met de vuurwerkshows is dat daar wel echt het mooiste vuurwerk vandaan komt. De twee georganiseerde shows hier in de buurt zijn de enige plekken waar ook echt enigszins mooi siervuurwerk vandaan komt.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:12:08 #238
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_189423443
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:09 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat ziet ze morgen wel weer; niet dat ze ook echt iets geeft om die klasjes. Ze doet het alleen om de alcohol te kunnen betalen ;(
Arme Anja, zo diep gezonken. ;(
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:15:49 #239
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189423482
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:10 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Maar mensen die thuis iets afsteken, is al helemáál geen zak aan. Vuurwerk is al heel erg duur, dus zelfs de mensen die het zich kunnen veroorloven hebben alsnog een pakket met enkel wat rotjes en pijlen die hooguit wat vonkjes in de lucht geven.

Mijn ervaring met de vuurwerkshows is dat daar wel echt het mooiste vuurwerk vandaan komt. De twee georganiseerde shows hier in de buurt zijn de enige plekken waar ook echt enigszins mooi siervuurwerk vandaan komt.
Jawel, maar dat is dus een kwestie van insteek. Roger en ik wíllen helemaal niet per sé prachtig vuurwerk. Dat kan je ook tijdens andere centrale shows gedurende het jaar wel zien.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:16:17 #240
370352 I
Eye for an I
pi_189423492
Zo, wat een druk tv-avondje was dit. Pff.
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:19:29 #241
370352 I
Eye for an I
pi_189423529
Waarom moet alles nou opeens op zondag uitgezonden worden. :(
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:19:56 #242
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_189423536
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:10 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Maar mensen die thuis iets afsteken, is al helemáál geen zak aan. Vuurwerk is al heel erg duur, dus zelfs de mensen die het zich kunnen veroorloven hebben alsnog een pakket met enkel wat rotjes en pijlen die hooguit wat vonkjes in de lucht geven.
Dan kopen die mensen flink verkeerd in. Als je een beetje goed van tevoren kijkt naar wat er zoal op de markt is (ja, gewoon netjes in NL) kan je voor een redelijk budget prima mooi vuurwerk kopen zonder ook maar een rotje.
Puur knalvuurwerk moet je ook niet willen, dat is ook maar voor losers. :+
quote:
Mijn ervaring met de vuurwerkshows is dat daar wel echt het mooiste vuurwerk vandaan komt. De twee georganiseerde shows hier in de buurt zijn de enige plekken waar ook echt enigszins mooi siervuurwerk vandaan komt.
Mijn ervaring met vuurwerkshows is dat ze dodelijk saai zijn. Elk ding wat de lucht in gaat en in een perfect cirkeltje uiteenspat, de haast verplichte spurtjes naar de zijkant, etc. Vaak ondersteund door een laf dancetrackje.

Als je 1 show hebt gezien heb je ze vrijwel allemaal gezien imo.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_189423556
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Niks mis met rotzooi ;)

Maar goed, jij woont in Utrecht, een grote stad. Ik denk dan ook terug aan m'n oude dorpje Speuld; als je mazzel hebt heeft Ermelo dan een pover showtje en daarvoor moet je dan eerst in de auto, want dat ligt negen kilometer verderop.

Je zal maar helemaal ergens in een uithoek van Groningen of Zeeland wonen, dan is het gewoon praktisch onmogelijk om nog ergens vuurwerk te kunnen zien.
Dat is wel waar natuurlijk. Uiteraard hebben grotere steden en gemeentes natuurlijk én meer geld voor vuurwerk én meer bekijks ervoor.

Ik heb het ook niet persé over een of andere spektakelshow waar je naar moet gaan kijken. Ik denk ook dat kleine dorpen best wel iets onderling zouden moeten kunnen regelen qua vuurwerk om dat op een centraal punt te doen, en niet persé ieder voor zich in hun tuin of op hun stoep. Dat je weet welke plekken je moet vermijden als je het gewoon niet wil (en dan kun je het meestal vanuit huis toch wel zien).

Mijn grootste probleem w.b. vuurwerk is gewoon dat iedereen het kan kopen, het overal af kan gaan lopen steken, ongeacht of je weet wat je aan het doen bent. Dan kan het zomaar voorkomen dat je nietsvermoedend ergens rondloopt en een pijl in je oog krijgt.

De pakkans voor als het mis gaat is inderdaad gewoon heel laag (als iedereen vuurwerk kan kopen en overal ermee kan gaan lopen klungelen, kun je op elke straathoek wel politie zetten, maar is niet te doen), dus ook strengere straffen zie ik niet heel gauw tot verbetering leiden.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189423561
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:06 schreef Strani het volgende:

[..]

Die hangt momenteel straalbezopen met haar hoofd in een roze cement-emmer joh, die ziet het echt niet ;)
Ik zie Anja zaterdag weer en weet echt niet of ik haar nog wel een beetje normaal in de ogen kan kijken na die verhalen van jou _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189423570
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:16 schreef I. het volgende:
Zo, wat een druk tv-avondje was dit. Pff.
Wat vond je van Lubach?
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189423582
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:19 schreef I. het volgende:
Waarom moet alles nou opeens op zondag uitgezonden worden. :(
Ja he? _O-

Expeditie Robinson, Lubach, Strictly uitslag; ik heb het eerste volledig gemist (maar is ook makkelijk terug te kijken :P ), maar echt alles op zondag ineens. ER had gewoon netjes op donderdag moeten blijven!
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189423594
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:15 schreef Strani het volgende:

[..]

Jawel, maar dat is dus een kwestie van insteek. Roger en ik wíllen helemaal niet per sé prachtig vuurwerk. Dat kan je ook tijdens andere centrale shows gedurende het jaar wel zien.
Maar ook de rotjes en de knallen kunnen afgesproken worden op een bepaald georganiseerd punt dat omstanders die dat niet willen, er geen last van hoeven hebben. Ik zie niet in waarom het persé rondom je eigen huis móet.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:26:37 #248
370352 I
Eye for an I
pi_189423609
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:22 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Wat vond je van Lubach?
Ik vond het tof :D Wel echt weer pijnlijke onderwerpen, die opgepakt werden. :P Je merkt wel dat het weer de eerste aflevering is. Maar dat komt wel goed. :7
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:27:04 #249
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189423614
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:22 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik zie Anja zaterdag weer en weet echt niet of ik haar nog wel een beetje normaal in de ogen kan kijken na die verhalen van jou _O-
Waarschijnlijk denkt ze alleen maar dat jij je duidelijk mengt in een groepje elitekunstenaars ;)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  maandag 14 oktober 2019 @ 00:29:09 #250
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189423634
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 00:25 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Maar ook de rotjes en de knallen kunnen afgesproken worden op een bepaald georganiseerd punt dat omstanders die dat niet willen, er geen last van hoeven hebben. Ik zie niet in waarom het persé rondom je eigen huis móet.
Nou ja, sowieso zal er altijd een grote groep mensen niet blij zijn met welke oplossing dan ook. Mijn grootouders vonden het bijvoorbeeld fijn om in het tehuis rond middernacht bij het raam te zitten en zo het vuurwerk te kunnen zien. Voor anderen is dat misschien juist weer verschrikkelijk.

Maar ik denk wel dat we de juiste argumenten op tafel moeten leggen. De kwaliteit van de show is voor de meeste mensen geen argument, omdat het daar dus gewoon niet echt om gaat.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')