abonnement Unibet Coolblue
pi_189415145
quote:
Turkse invasie breed veroordeeld

Kritiek alom op de Turkse inval in Syrië, die woensdag begon met luchtaanvallen. De Tweede Kamer roept op tot sancties.


Inwoners van het Syrische Ras al-Ayn vluchtten woensdag voor Turkse luchtaanvallen, terwijl Turkse grondtroepen oprukten naar de grens.

Veel landen en internationale instanties hebben woensdag met zorg en afkeer gereageerd op de Turkse invasie van Noordoost-Syrië. Ze roepen de Turkse president Erdogan op de aanval te staken, of op zijn minst om zeer terughoudend te zijn met het gebruik van geweld en de burgerbevolking te ontzien.

De Amerikaanse president Trump, die zondag de weg vrijmaakte voor de inval toen hij bekendmaakte Amerikaanse troepen uit het gebied terug te trekken, liet nu in een verklaring weten dat de operatie ,,een slecht idee" is en niet de goedkeuring van de Verenigde Staten heeft.


Luchtaanvallen ook diep in Koerdisch gebied

Maandag had hij na felle kritiek, ook uit zijn eigen Republikeinse partij, nog per tweet laten weten dat hij ,,in zijn grote en ongeëvenaarde wijsheid" de Turkse economie zou ,,vernietigen en wegvagen" als Erdogan in zijn ogen te ver zou gaan.

Volgens Trumps verklaring na de inval woensdag heeft Turkije toegezegd burgers te beschermen en een humanitaire crisis te voorkomen. De VS zullen ,,hen hier aan houden", aldus de Amerikaanse president.

De Europese Unie vroeg Turkije ,,de eenzijdige militaire actie" te staken. Ze voegde toe dat de 'veilige zone' die Erdogan met de inval in Syrië wil creëren voor minstens twee miljoen van de Syrische vluchtelingen die al jaren in Turkije verblijven, waarschijnlijk niet aan de internationale vereisten voor een veilige terugkeer zal voldoen. De EU liet weten geen hulp te zullen verlenen in dit gebied: niet voor de beveiliging ervan en evenmin voor humanitaire doelen.

Secretaris-generaal Guterres van de Verenigde Naties is ,,zeer bezorgd" en benadrukte dat burgers beschermd moeten worden. Donderdag komt de Veiligheidsraad op verzoek van Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland in besloten spoedzitting bijeen.

NAVO-baas Jens Stoltenberg zei tegen NAVO-lid Turkije te begrijpen dat het land ,,gegronde zorgen over de veiligheid" heeft, maar dat het de regio niet verder mag destabiliseren. Hij hoopt dat de operatie ,,proportioneel" zal zijn.

Minister Blok (VVD, Buitenlandse Zaken) ,,veroordeelt" het offensief. ,,Niemand is gebaat bij de mogelijk verschrikkelijke humanitaire gevolgen", liet hij weten. Blok ontbiedt de Turkse ambassadeur. Een meerderheid in de Tweede Kamer roept op tot sancties tegen Turkije.

Ook uit de Arabische wereld kwamen veroordelingen. Saoedi-Arabië, Egypte, Irak en de Verenigde Arabische Emiraten keurden de operatie af. De Russische president Poetin, die het Syrische regime van president Assad militair steunt, zou Erdogan de operatie in een telefoongesprek hebben afgeraden.

Bron: NRC
Long Live The Fighters dan maar weer!
pi_189415158
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:45 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Denk dat hij het tegen mij had. Nu hebben ze ons door vigen98. Jij bent Kurd0w :Y :@
We zijn exposed! Of moet ik zeggen, ik ben exposed :?
pi_189415162
Oke, beetje ongepast

[ Bericht 77% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2019 17:48:49 ]
pi_189415169
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

We zijn exposed! Of moet ik zeggen, ik ben exposed :?
Ik ben ook een beetje door de war. We zijn een, maar ook weer niet.... ?!
pi_189415179
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:47 schreef JeroinBMX het volgende:
Assyriers/Armenen behoren tot hetzelfde catagorie aangezien zij meevechten aan de zijde van de YPG. Daarom kun je hen in de groepje ''Koerden'' plaatsen.
Assyriërs vechten voor hun bestaan in Syrië ze zijn de oorspronkelijke bewoners van het gebied en dan vind jij het raar dat ze vechten?
pi_189415182
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:45 schreef JeroinBMX het volgende:
Nee daar geloof ik ook weer niet in. Free Syrian Army zal geen genocide op de Koerden uitvoeren. Alleen de YPG zullen ze uiteraard doden en gevangen nemen.

Assad zal echter wel een genocide uitvoeren als die de kans ervoor krijgt.
Bron: TRTWorld, A-Haber, Daily Sabah. :')
pi_189415183
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:47 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Holy crap. Jou zou ik zeer zeker aanklagen als ik de kans ervoor kreeg voor laster en eerroof.
Jij zegt toch precies hetzelfde over Assad?
Maar oké, wel beetje too much. Excuses.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2019 17:49:08 ]
pi_189415194
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:47 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Holy crap. Jou zou ik zeer zeker aanklagen als ik de kans ervoor kreeg voor laster en eerroof.
Misschien kan je nog klikken naar je grote leider Erdolf
pi_189415201
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:48 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Jij zegt toch precies hetzelfde over Assad?
Ja en jij zegt hetzelfde tegen Hitler! :) Zo kunnen we blijven doorgaan.
pi_189415209
Tel Abyad sinds 2011:

#TellAbiad (2011-2019) - #Syria
- 2011: #SAA
- 2012-2013: Rebels
- 2014-2015: #ISIS
- 2015-2019: #SDF-#YPG
- 2019: #TSK-National Army (#FSA-led)
pi_189415227
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:47 schreef JeroinBMX het volgende:
Assyriers/Armenen behoren tot hetzelfde catagorie aangezien zij meevechten aan de zijde van de YPG. Daarom kun je hen in de groepje ''Koerden'' plaatsen.
@vigen98 - we behoren iig wel tot dezeflde groep <3

@JeroinBMX: weet niet welke spul jij gebruikt, maar ik wil ook >:) Gast, wat kun jij toch ongelooflijk goed fantasien vormen. En feiten zo verdraaien om die in je eigen zieke wereldbeeld te kunnen laten passen. :')
pi_189415275
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:48 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Jij zegt toch precies hetzelfde over Assad?
Maar oké, wel beetje too much. Excuses.
Als er in mijn tuin vele mensen worden gevonden die met gifgas zijn gedood , ja dan ben ik wel een verdachte waarbij het ongeveer 100% zeker is dat ik levenslang de cel in moet.
pi_189415290
Amerika trekt alle troepen weg - Turkije vrij spel..

Och heden.
pi_189415305
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:54 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Als er in mijn tuin vele mensen worden gevonden die met gifgas zijn gedood , ja dan ben ik wel een verdachte waarbij het ongeveer 100% zeker is dat ik levenslang de cel in moet.
Nou nee, zo werkt het dus niet. Er moet aangetoond worden dat je het gedaan hebt. Misschien heeft je buurman wel gifgas in je tuin geflikkerd en jou ervan beschuldigd ;)
pi_189415321
Russische en Syrische troepen maken zich klaar om naar Kobani te vertrekken.
pi_189415330
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Assyriërs vechten voor hun bestaan in Syrië ze zijn de oorspronkelijke bewoners van het gebied en dan vind jij het raar dat ze vechten?
De Assyriers zijn juist tegen de YPG. Wat vind je hiervan dan? Jij verraadt je Assyrische broeders.

https://twitter.com/AssyriaTV/status/1183063007011770368?s=20
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:59:23 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189415339
brett_mcgurk twitterde op zaterdag 12-10-2019 om 22:11:02 Turkish state-backed media hails a “successful operation” to “neutralize” an unarmed 35-year old woman working to unite Arabs, Christians, and Kurds in NE Syria. Ms. Hevrin Khalef was reportedly dragged from a vehicle and shot to death. That’s a war crime. https://t.co/O5hEVQ28jt https://t.co/dn6cl7VUZr reageer retweet
pi_189415341
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:58 schreef polderturk het volgende:

[..]

De Assyriers zijn juist tegen de YPG. Wat vind je hiervan dan? Jij verraadt je Assyrische broeders.

https://twitter.com/AssyriaTV/status/1183063007011770368?s=20
Ik ben zeker bekend met de misdaden van de YPG tegenover de Assyriërs, zo heeft de YPG een Assyrische militieleider gedood. Ik heb dan ook helemaal niks met de YPG, ik denk aan mijn volk die hierdoor moet lijden omdat wij er weer tussen zitten.
pi_189415343
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:55 schreef theunderdog het volgende:
Amerika trekt alle troepen weg - Turkije vrij spel..

Och heden.
Ja alleen Erdogan heeft nooit toestemming gekregen van Amerika. Erdogan belde US op om aan te geven dat zijn leger erin gaat waarna de Amerikanen hebben aangegeven van dat ze niet tegen Turkije ten oorlog willen trekken en dus terug gaan trekken. Dat hebben Trump en de Amerikanen er niet voor over. Het is ook duidelijk dat aan de oppositie kant in Amerika niemand spreekt over ''oorlogsverklaring tegen Turkije''.
pi_189415360
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik ben zeker bekend met de misdaden van de YPG tegenover de Assyriërs, zo heeft de YPG een Assyrische militieleider gedood. Ik heb dan ook helemaal niks met de YPG, ik denk aan mijn volk die hierdoor moet lijden omdat wij er weer tussen zitten.
Zolang je niets met de YPG te maken hebt zal Erdogan je in leven laten. Al ben je Koerd Christelijk of wat dan ook.
pi_189415364
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:59 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Ja alleen Erdogan heeft nooit toestemming gekregen van Amerika. Erdogan belde US op om aan te geven dat zijn leger erin gaat waarna de Amerikanen hebben aangegeven van dat ze niet tegen Turkije ten oorlog willen trekken en dus terug gaan trekken. Dat hebben Trump en de Amerikanen er niet voor over. Het is ook duidelijk dat aan de oppositie kant in Amerika niemand spreekt over ''oorlogsverklaring tegen Turkije''.
Gelijk heeft Amerika. Zoals Trump zegt: ze zoeken het maar uit.
pi_189415372
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:59 schreef AchJa het volgende:
brett_mcgurk twitterde op zaterdag 12-10-2019 om 22:11:02 Turkish state-backed media hails a “successful operation” to “neutralize” an unarmed 35-year old woman working to unite Arabs, Christians, and Kurds in NE Syria. Ms. Hevrin Khalef was reportedly dragged from a vehicle and shot to death. That’s a war crime. https://t.co/O5hEVQ28jt https://t.co/dn6cl7VUZr reageer retweet
Ik begreep dat de jongens werden doodgeschoten, mevrouw was gestenigd.

Intens triest, leef erg mee met de bevolking daar.
pi_189415412
sahouraxo twitterde op zaterdag 12-10-2019 om 22:54:09 #Syria's President Bashar al-Assad rightly warned the Syrian #Kurds that the US will ultimately betray them, and reminded them that the only ones who will protect them are the Syrian government and the Syrian Army. https://t.co/OqBygaooIN reageer retweet
Hij had gelijk.

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2019 18:03:34 ]
pi_189415435
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 18:03 schreef Harlekien het volgende:
sahouraxo twitterde op zaterdag 12-10-2019 om 22:54:09 #Syria's President Bashar al-Assad rightly warned the Syrian #Kurds that the US will ultimately betray them, and reminded them that the only ones who will protect them are the Syrian government and the Syrian Army. https://t.co/OqBygaooIN reageer retweet
Hij had gelijk.
Hij en zijn vader hebben de Koerden nooit erkend als staatsburger. Over welke bescherming heb je het over? Hij zal ze allen uitmoorden op het moment dat hij daar de baas is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')