abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:32:09 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189413156
https://www.psychologytod(...)fCO0IYQ9jQKNxfMmRPxM

Ik zat de bovenstaande artikel te lezen en herkende mezelf erin. Ik voel meestal niks als ik een vriendin heb, ben altijd heel rationeel en afgevlakt. Elke relatie die ik aanga doe ik niet vanwege liefde, maar omdat ik denk dat het eenmaal hoort bij het leven. Ik verwacht altijd dat mensen me in de steek gaan laten.

Hebben meer mensen hier dit? Dat ze nauwelijks oprecht van iemand kunnen houden?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189413274
Ik hou van dieren
Eens kijken
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:45:08 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189413279
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:44 schreef Maharski het volgende:
Ik hou van dieren
Moet je op partij van de dieren stemmen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189413367
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Moet je op partij van de dieren stemmen.
Misschien herken je het een beetje: niet zo goed van mensen kunnen houden, maar des te meer van dieren? Dat die dat misschien wél in je naar boven kunnen halen?

Voor de rest... zou het geen bijwerking van je medicatie kunnen zijn?
Eens kijken
pi_189413391
In het artikel wordt gesproken over problemen in de vroege kinderjaren (ik geloof dat dat onveilige hechting wordt genoemd) en dat de man in het artikel de behoefte voelde aan zijn vriendin te vertellen dat hij niet van haar hield maar wél in de relatie wilde blijven.

Zijn die zaken dan ook op jou van toepassing?
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:05:11 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189413518
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:53 schreef DonnaNoble het volgende:
In het artikel wordt gesproken over problemen in de vroege kinderjaren (ik geloof dat dat onveilige hechting wordt genoemd) en dat de man in het artikel de behoefte voelde aan zijn vriendin te vertellen dat hij niet van haar hield maar wél in de relatie wilde blijven.

Zijn die zaken dan ook op jou van toepassing?
Ik heb een hele lieve (alleenstaande) moeder gehad, maar lichamelijke en geestelijke handicaps wat mijn leven moeilijk maakte. Veel afwijzing en vernedering meegemaakt, voor iets waar ik niks aan kon doen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189413532
Ligt het niet aan je medicijnen?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189413643
https://crazywisefilm.com

Raad jou aan deze docu eens een keer te gaan kijken!
Eens kijken
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:53:18 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189414182
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:06 schreef Sigaartje het volgende:
Ligt het niet aan je medicijnen?
Zou kunnen.Maar ik denk het niet eigenlijk. Denk eerder door mijn ervaringen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Keep_Walking op 13-10-2019 17:33:24 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:28:32 #10
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_189414806
Weet je, grote kans dat het aan je medicijnen ligt!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_189414850
Zou het niet kunnen omdat je vroeger veel hapsnap (ons) seks hebt gehad met verschillende vrouwen.?Had ergens gelezen dat deze mannen later vaker problemen hebben met het aangaan van serieuze relaties.
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:34:50 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189414944
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:30 schreef osodevo het volgende:
Zou het niet kunnen omdat je vroeger veel hapsnap (ons) seks hebt gehad met verschillende vrouwen.?Had ergens gelezen dat deze mannen later vaker problemen hebben met het aangaan van serieuze relaties.
Ik heb niet superveel losse scharrels gehad. Denk gemiddeld voor wat is normaal voor student die een beetje sociaal handig is. Maar dat speelt ook een rol.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 14 oktober 2019 @ 08:53:00 #13
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189425207
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:32 schreef Keep_Walking het volgende:
https://www.psychologytod(...)fCO0IYQ9jQKNxfMmRPxM

Ik zat de bovenstaande artikel te lezen en herkende mezelf erin. Ik voel meestal niks als ik een vriendin heb, ben altijd heel rationeel en afgevlakt. Elke relatie die ik aanga doe ik niet vanwege liefde, maar omdat ik denk dat het eenmaal hoort bij het leven. Ik verwacht altijd dat mensen me in de steek gaan laten.

Hebben meer mensen hier dit? Dat ze nauwelijks oprecht van iemand kunnen houden?
Maar je geeft in andere topics wel aan dat je ooit verliefd bent geweest / of nu nog steeds bent?
Dus hoe zit dat dan?
  maandag 14 oktober 2019 @ 09:37:56 #14
471637 TomStall
I buried Joey
pi_189425595
Klinkt wel heel vervelend. Niet alleen voor je date / partner, maar ook voor jezelf.

Niet herkenbaar in mezelf, wel eens een date gehad waar ik dit bij voelde. Die afstand. Die liep ook bij een psycholoog die haar vroeg: "ja maar leg nou eens uit hoe je weet dat je van je moeder houdt, hoe voelt liefde?" Vind ik van die psycholoog nou ook niet zo'n handige vraag, maar toch.
  maandag 14 oktober 2019 @ 11:04:07 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189426500
quote:
6s.gif Op maandag 14 oktober 2019 08:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar je geeft in andere topics wel aan dat je ooit verliefd bent geweest / of nu nog steeds bent?
Dus hoe zit dat dan?
Ik ben niet verliefd? Waar lees je dat?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 14 oktober 2019 @ 11:05:54 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189426526
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:04 schreef Keep_Walking het volgende:

Ik ben niet verliefd? Waar lees je dat?
Volgens mij heb ik in diverse topics wel eens gelezen dat je verliefd was op iemand. Nu of vroeger, dat weet ik niet meer.
Of ik heb het verkeerd gelezen / geinterpreteerd, dat kan ook.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cue_ op 14-10-2019 11:13:15 ]
pi_189426734
Ik heb vroeger relaties gehad met jongens en mannen, zonder dat ik verliefd was. Ik was meer verliefd op het idee dat ik iemand had, en dat diegene van mij hield. Het aspect liefde was wat dat betreft voor mij nog onbekend, ik dacht dat het zo hoorde.

Uiteindelijk ontmoette ik mijn huidige vrouw, waar ik wel meteen verliefd op was. Dat was het moment waarop ik voor het eerst verliefdheid voelde. Bij mij had het dus te maken met mijn geaardheid, zo bleek achteraf. Maar het kan mijn inziens evengoed komen omdat je de juiste persoon (nog) niet hebt ontmoet?
pi_189475288
@Keep_Walking Vanavond een date gehad en ondanks dat alles perfect verliep en ze een perfecte match is had ik toch een beetje het gevoelloze waar jij op doelde. Tijdens het zoenen voelde ik helemaal niets.

Ik ben bang dat dit het gevolg is van 2 jaar lang maar wat in het rondneuken.
pi_189475607
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:32 schreef Keep_Walking het volgende:
https://www.psychologytod(...)fCO0IYQ9jQKNxfMmRPxM

Ik zat de bovenstaande artikel te lezen en herkende mezelf erin. Ik voel meestal niks als ik een vriendin heb, ben altijd heel rationeel en afgevlakt. Elke relatie die ik aanga doe ik niet vanwege liefde, maar omdat ik denk dat het eenmaal hoort bij het leven. Ik verwacht altijd dat mensen me in de steek gaan laten.

Hebben meer mensen hier dit? Dat ze nauwelijks oprecht van iemand kunnen houden?
Ik zou geen relatie meer nemen als dit is hoe jij je voelt. Het hoort niet meer verplicht bij het leven, we leven niet meer in de middeleeuwen.
Ik herken het overigens wel, afgestompte gevoelens. Altijd je zorgen maken of je wel echt van anderen houdt zoals zou moeten. De psycholoog zei ook dat het met geboorte defecten te maken had. Uiteindelijk het losgelaten en probeer er niet meer over na te denken. Het is het ook niet waard, je hebt er niets aan. Sowieso is het gezien er hormonen als oxytocine bestaan een lichamelijk probleem, maar wat heb je daaraan als niemand het lichamelijke probleem wil oplossen. Niks.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 17-10-2019 00:42:47 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_189483589
Nee is op zich wel herkenbaar, ook een zeer nare jeugd gehad, niets anders dan trauma’s.
Geen medicatie ooit gehad trouwens dus dat is het niet.

Ik kan wel gek op iemand zijn, iemand missen of aantrekkelijk vinden etc.
Maar echt liefde voelen en vooral ook qua ontvangen als het ware, dat komt vaak heel neutraal binnen.
Alsof het me haast niets kan schelen, maar diegene ook niet kwijt zou willen, heel tegenstrijdig kan het zijn.

Maar goed, over t algemeen heb ik er geen last van en probeer ik er rekening mee te houden door bepaalde dingen te zeggen zoals wanneer dat ze er leuk uitziet of expres even knuffelen, dat soort dingen omdat ik anders als een koele kikker kan overkomen wat dat betreft, denk ik vaak. (Geen idee eigenlijk of dat ook zo gezien word door haar)
pi_189656239
Hallo,

Ik zie veel topics van jou voorbij komen en R&P. Waarschijnlijk hebben jij psychische problemen. Afijn.

Ik heb dat ook. Al kan ik het heel leuk hebben met iemand, het zal mij ook niet veel doen als ik ze nooit meer zie. Ben nooit héél blij, maar ook nooit héél verdrietig. Eigenlijk ben ik nooit blij of verdrietig gewoon vlak. Bij alles. Het schijnt dat die mensen wel het stabielst zijn qua keuze's, al denk ik niet dat dat bij jou het geval is.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  maandag 28 oktober 2019 @ 01:34:28 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189661531
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:50 schreef spierbal het volgende:
Hallo,

Ik zie veel topics van jou voorbij komen en R&P. Waarschijnlijk hebben jij psychische problemen. Afijn.

Ik heb dat ook. Al kan ik het heel leuk hebben met iemand, het zal mij ook niet veel doen als ik ze nooit meer zie. Ben nooit héél blij, maar ook nooit héél verdrietig. Eigenlijk ben ik nooit blij of verdrietig gewoon vlak. Bij alles. Het schijnt dat die mensen wel het stabielst zijn qua keuze's, al denk ik niet dat dat bij jou het geval is.
Wat is niet bij mij het geval?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189872225
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nee is op zich wel herkenbaar, ook een zeer nare jeugd gehad, niets anders dan trauma’s.
Geen medicatie ooit gehad trouwens dus dat is het niet.

Ik kan wel gek op iemand zijn, iemand missen of aantrekkelijk vinden etc.
Maar echt liefde voelen en vooral ook qua ontvangen als het ware, dat komt vaak heel neutraal binnen.
Alsof het me haast niets kan schelen, maar diegene ook niet kwijt zou willen, heel tegenstrijdig kan het zijn.


Maar goed, over t algemeen heb ik er geen last van en probeer ik er rekening mee te houden door bepaalde dingen te zeggen zoals wanneer dat ze er leuk uitziet of expres even knuffelen, dat soort dingen omdat ik anders als een koele kikker kan overkomen wat dat betreft, denk ik vaak. (Geen idee eigenlijk of dat ook zo gezien word door haar)
Heel herkenbaar, alleen heb ik geen vervelende jeugd gehad, geen medische of psychische problemen, geen medicijnen. Dus ik vraag mij echt af waar zoiets vandaan komt.
  zaterdag 9 november 2019 @ 22:47:52 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189872577
Hoe voelt liefde dan?
Is dat anders dan verliefdheid of houden van? Waarin verschilt het van genegenheid of lust? Als je geen liefde voelt bij mensen: wel bij andere dingen? Indien bij niks: hoe weet je dan hoe liefde voelt?
pi_189875258
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:32 schreef Keep_Walking het volgende:
https://www.psychologytod(...)fCO0IYQ9jQKNxfMmRPxM

Ik zat de bovenstaande artikel te lezen en herkende mezelf erin. Ik voel meestal niks als ik een vriendin heb, ben altijd heel rationeel en afgevlakt. Elke relatie die ik aanga doe ik niet vanwege liefde, maar omdat ik denk dat het eenmaal hoort bij het leven. Ik verwacht altijd dat mensen me in de steek gaan laten.

Hebben meer mensen hier dit? Dat ze nauwelijks oprecht van iemand kunnen houden?
Ik ben in het verleden vaak teleurgesteld op dit gebied en dat heeft mij gevormd dat ik niet zo snel mijn liefde uit. Bovendien gaat dat in mijn geval niet zo makkelijk vanwege mijn functie. Daarin moeten we ons houden aan het hofprotocol.
pi_189875699
Tja, ik weet ook niet of ik liefde voel. Houden van, graag samen zijn, lust, bewondering, genieten van schoonheid, veel aan iemand denken en missen... maar is dat verliefdheid? Geen idee. Sommigen lijken echt een zeer sterk gevoel te hebben, met sterke fysiologische reacties... dat ken ik ook niet (behalve lust).
pi_189875760
Ik heb het zelfde gehad. Enige wat ik je kan zeggen zoek één andere
  zondag 10 november 2019 @ 10:52:43 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189876566
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:47 schreef Lunatiek het volgende:
Hoe voelt liefde dan?
Is dat anders dan verliefdheid of houden van? Waarin verschilt het van genegenheid of lust? Als je geen liefde voelt bij mensen: wel bij andere dingen? Indien bij niks: hoe weet je dan hoe liefde voelt?
Ik was daar zelf ook vrij laat mee om dat te ontdekken.

Voor mij voelt liefde als waanzinnig veel waardering en bewondering voor een ander zoals hij of zij is, en dan óók de negatieve kantjes. Daarnaast geeft dat soort liefde je het gevoel dat je zelf ook heel leuk bent met deze persoon, puur omdat je zelf zonder aanpassingen goed genoeg bent, deze persoon waardeert namelijk ook jouw minder mooie kanten.

En deze liefde vind ik in mijn relatie met mijn partner, mijn vriendschappen en met mijn zussen. Enig verschil in mijn relatie is natuurlijk het fysieke aspect.

Liefde is niet het beeld daar omheen, het plaatje van hoe is zou kunnen zijn als de ander maar ophoudt met dit gedrag of een betere baan heeft oid.
Resistance is futile.
  zondag 10 november 2019 @ 11:05:48 #29
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189876734
quote:
7s.gif Op zondag 10 november 2019 10:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik was daar zelf ook vrij laat mee om dat te ontdekken.

Voor mij voelt liefde als waanzinnig veel waardering en bewondering voor een ander zoals hij of zij is, en dan óók de negatieve kantjes. Daarnaast geeft dat soort liefde je het gevoel dat je zelf ook heel leuk bent met deze persoon, puur omdat je zelf zonder aanpassingen goed genoeg bent, deze persoon waardeert namelijk ook jouw minder mooie kanten.

En deze liefde vind ik in mijn relatie met mijn partner, mijn vriendschappen en met mijn zussen. Enig verschil in mijn relatie is natuurlijk het fysieke aspect.

Liefde is niet het beeld daar omheen, het plaatje van hoe is zou kunnen zijn als de ander maar ophoudt met dit gedrag of een betere baan heeft oid.
Ja, zoiets. Kan voor iedereen anders zijn, net zoals de "roze wolk" niet voor alle moeders bestaat.

Ik krijg bij dit topic het idee dat mensen verwachten iets te voelen dat ze uit de media kennen, maar zelf niet, terwijl ze voorbijgaan aan wat ze wèl voelen.

Daarom inderdaad even wat breder trekken: dat je dat soort liefde ook kunt voelen voor broers en zussen en andere mensen met wie je geen seksuele relatie hebt.
En dan bij jezelf nagaan of je gevoel voor die mensen wezenlijk anders is dan bij een willekeurige voorbijganger. Alleen als je bij iedereen hetzelfde voelt als bij de willekeurige voorbijganger heb je nooit liefde gevoeld, of ben je Jezus die iedereen liefheeft.
  zondag 10 november 2019 @ 13:12:44 #30
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189878077
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 07:12 schreef stokj het volgende:

[..]

Ik ben in het verleden vaak teleurgesteld op dit gebied en dat heeft mij gevormd dat ik niet zo snel mijn liefde uit. Bovendien gaat dat in mijn geval niet zo makkelijk vanwege mijn functie. Daarin moeten we ons houden aan het hofprotocol.
Wat is het hofprotocol?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 10 november 2019 @ 13:13:52 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189878086
Haddaway had daar ook moeite mee
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 10 november 2019 @ 13:21:45 #32
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_189878172
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:32 schreef Keep_Walking het volgende:
Elke relatie die ik aanga doe ik niet vanwege liefde, maar omdat ik denk dat het eenmaal hoort bij het leven.
Maar... waarom ga je ze dan aan?
pi_189884720
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat is het hofprotocol?
Protocol dat geldt aan het hof der bestuur des lands. Het is best een hele formaliteit en formeel gedoe soms.
  zondag 10 november 2019 @ 20:31:04 #34
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189885403
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:21 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Maar... waarom ga je ze dan aan?
Ik voel het vaak achteraf. Maar aankomende donderdag heb ik een afspraak met een meisje en daar heb ik zin in.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189887901
Als ik niks voor iemand voel dan zie ik diegene ook niet staan.
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')