abonnement Unibet Coolblue
pi_189412495
Ik heb begrepen dat je nog recht hebt op een deel van je ww uitkering als je voor minder dan +/- 87% van je vorige loon gaat verdienen.
Dus stel dat je 4800 euro verdiende en je gaat nu 4000 verdienen, dan krijg je tot het einde van je ww periode nog een aanvullende uitkering.
Je hebt dan nog wel steeds de plicht om te solliciteren tot het einde van je ww.

Het UWV heeft mij zelfs verteld dat je deze aanvulling kan weigeren, maar dat de ww looptijd wel zal doorgaan zolang je dus niet minimaal 87% van je laatst verdiende loon verdient.
De mevrouw zei zelfs, dat ik dan geen recht heb op een WW als mijn contract na een jaar niet verlengd wordt (omdat over een jaar de WW stopt).

Kan iemand dit bevestigen? Wat ik had niet echt het idee dat ze zelf alles wel begreep.
pi_189412696
Lijkt me sterk dat je zoveel ww uitkering krijgt, aangezien die met een maximum dagloon van 209 euro werken.

https://ontslag.nl/ww-uitkering/hoe-hoog-de-ww-uitkering/
pi_189412702
Een uwv medewerker hoort meer kennis te hebben dan een willekurig forum lid. Ik zou op maandag weer bellen.
pi_189412739
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:58 schreef loni55 het volgende:
Een uwv medewerker hoort meer kennis te hebben dan een willekurig forum lid. Ik zou op maandag weer bellen.
hoort inderdaad
pi_189412794
Ik heb dit een tijd gehad. Contract niet verlengd, andere baan gevonden en verdiende een stuk minder. Had in de tussentijd ww aangevraagd. Ze bleven dit idd aanvullen tot op het salaris van de vorige werkgever. Kon de betaling wel stopzetten maar niet de aanvulling zelf... Deze loopt dan gewoon door en gaat van je opgebouwde duur af. Je hebt idd een sollicitatieplicht om weer bij dat vorige salaris te komen... In mijn geval werkte ik dus 5 dagen en zei het uwv dat ik dan maar voor een dag extra in de week moest gaan solliciteren :')

Is al aantal jaar terug. Kwam er echt niet onderuit en heb het geld natuurlijk geaccepteerd als de duur ook gewoon doorloopt. Heb af en toe wat onzinnige sollicitaties er uitgegooid om aan die achterlijke plicht te voldoen.

Ik zakte overigens van 16 euro per uur naar 9,95 euro ofzo bruto.

[ Bericht 9% gewijzigd door bitterbal op 13-10-2019 15:12:03 ]
pi_189412944
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:57 schreef Basp1 het volgende:
Lijkt me sterk dat je zoveel ww uitkering krijgt, aangezien die met een maximum dagloon van 209 euro werken.

https://ontslag.nl/ww-uitkering/hoe-hoog-de-ww-uitkering/
Dagloon is inmiddels 216,90. Dan kom je in de buurt dan de 4800 van TS.

Grens stopzetten ligt op:
E 216,90 * 21,75 * 87,5% = E 4,127,87.

Dit is het Sv loon incl vakantietoeslag/13e maand/bonussen.

Als je hieronder blijft, blijft je ww recht van kracht.

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 13-10-2019 15:23:42 ]
pi_189412976
Ze doen dit overigens omdat ze er anders van uit gaan dat je in financiėle problemen komt. Aangeven dat dit niet zal gebeuren en je de toevoeging niet nodig hebt kunnen ze niks mee doen. Het is wederom weer een kwestie van geld weg gooien.
pi_189413023
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:16 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dagloon is inmiddels 216,90. Dan kom je in de buurt dan de 4800 van TS.

Grens stopzetten ligt op:
E 216,90 * 21,75 * 86,5% = E 4,127,87.

Dit is het Sv loon incl vakantietoeslag/13e maand/bonussen.

Als je hieronder blijft, blijft je ww recht van kracht.
slaat idd helemaal nergens op
pi_189413102
Informatie hierover is te vinden op de site van het UWV
https://www.uwv.nl/partic(...)een-werkgever-werken


quote:
Gaat u bij een werkgever meer dan 87,5% van uw WW-maandloon verdienen? Dan stoppen wij uw uitkering.
Gaat u 87,5% van uw WW-maandloon of minder verdienen, dan krijgt u naast uw baan een aanvullende uitkering. Er zijn dan een aantal zaken die u dan moet regelen en doen
.
quote:
Zo berekenen wij uw WW-uitkering als u inkomsten heeft:

De inkomsten die u naast uw uitkering verdient, trekken wij af van uw WW-maandloon.
De eerste 2 maanden is uw WW-uitkering 75% van het bedrag dat overblijft. Daarna is dit 70%.
Er staat bovendien een link naar een rekenhulp
https://www.uwv.nl/partic(...)s-mijn-ww/index.aspx
pi_189413985
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:44 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik heb begrepen dat je nog recht hebt op een deel van je ww uitkering als je voor minder dan +/- 87% van je vorige loon gaat verdienen.
Dus stel dat je 4800 euro verdiende en je gaat nu 4000 verdienen, dan krijg je tot het einde van je ww periode nog een aanvullende uitkering.
Je hebt dan nog wel steeds de plicht om te solliciteren tot het einde van je ww.

Het UWV heeft mij zelfs verteld dat je deze aanvulling kan weigeren, maar dat de ww looptijd wel zal doorgaan zolang je dus niet minimaal 87% van je laatst verdiende loon verdient.
De mevrouw zei zelfs, dat ik dan geen recht heb op een WW als mijn contract na een jaar niet verlengd wordt (omdat over een jaar de WW stopt).

Kan iemand dit bevestigen? Wat ik had niet echt het idee dat ze zelf alles wel begreep.
Ja, dit klopt volledig. Bij een aanvulling (of je die nu accepteert of weigert) loopt je ww-recht gewoon door. Heb dit ook een tijdlang gehad. Gelukkig duurde de aanvulling korter dan mijn ww-recht lang was.

Je kunt overigens pas sinds kort de betaling (en de verplichtingen) stopzetten.

[ Bericht 51% gewijzigd door baskick op 13-10-2019 17:06:22 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189421367
Op zich leuk dat iedereen het een keer meegemaakt heeft, maar de regels veranderen wel vrij vaak en daardoor kan het voor TS anders zijn.

Sinds 2018 kun je zelf je WW-recht stopzetten. Zie https://www.uwv.nl/partic(...)uitkering-stopzetten en klik daarna op "ik ben voor (bijna) hetzelfde aantal uren aan het werk.

Helaas is de website dus een beetje verwarrend, maar ook het WW-recht kan dus worden stopgezet, maar dit moet je wel zelf doen volgens een van de aangegeven routes. Als je je WW-recht stopzet vervallen ook je plichten. Daarna kan je uitkering nog 6 maanden herleven.
pi_189424670
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 21:59 schreef Daboman het volgende:
Op zich leuk dat iedereen het een keer meegemaakt heeft, maar de regels veranderen wel vrij vaak en daardoor kan het voor TS anders zijn.

Sinds 2018 kun je zelf je WW-recht stopzetten. Zie httpsshttps://www.uwv.nl/partic(...)uitkering-stopzetten en klik daarna op "ik ben voor (bijna) hetzelfde aantal uren aan het werk.

Helaas is de website dus een beetje verwarrend, maar ook het WW-recht kan dus worden stopgezet, maar dit moet je wel zelf doen volgens een van de aangegeven routes. Als je je WW-recht stopzet vervallen ook je plichten. Daarna kan je uitkering nog 6 maanden herleven.
Hoe dan? Uit jouw linkje:
quote:
Ik wil de betaling van mijn uitkering stopzetten
U kunt de betaling van uw uitkering zelf stopzetten, maar uw recht op WW kunt u niet stopzetten. Uw recht loopt door. Wilt u uw uitkering later weer voortzetten? Dan heeft u misschien geen recht meer op WW, omdat de maximale duur van uw recht op een WW-uitkering is bereikt. Dit is wettelijk zo bepaald. U kunt uw recht op een WW-uitkering dus niet stopzetten en opsparen om later weer te gebruiken.
Die informatie lijkt me strijdig met https://www.uwv.nl/overuw(...)aarden-mogelijk.aspx.

[ Bericht 3% gewijzigd door baskick op 14-10-2019 06:52:32 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 14 oktober 2019 @ 16:15:37 #13
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_189430785
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:57 schreef Basp1 het volgende:
Lijkt me sterk dat je zoveel ww uitkering krijgt, aangezien die met een maximum dagloon van 209 euro werken.

https://ontslag.nl/ww-uitkering/hoe-hoog-de-ww-uitkering/
70 %. Van max dagloon dan toch
  Moderator maandag 14 oktober 2019 @ 17:11:19 #14
236264 crew  capricia
pi_189431713
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 06:41 schreef baskick het volgende:

[..]

Hoe dan? Uit jouw linkje:
[..]

Die informatie lijkt me strijdig met https://www.uwv.nl/overuw(...)aarden-mogelijk.aspx.
Die link er onder.

quote:
Gaat u werken voor (bijna) hetzelfde aantal uren als het aantal uren waarop uw WW-uitkering is gebaseerd? Dan kunt u sinds 1 april 2018 uw WW-uitkering stopzetten als u aan de volgende 3 voorwaarden voldoet:

U werkt of gaat werken in loondienst.
U verdient 87,5% van het WW-maandloon of minder.
U bent minder uren gaan werken en het verschil met het aantal uren waarop uw WW-uitkering is gebaseerd, is minder dan 5 uur. Of u werkt meer of hetzelfde aantal uren

Definitely not CIA
pi_189434229
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Die link er onder.
[..]

Helder, dank!
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189434675
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 06:41 schreef baskick het volgende:

[..]

Hoe dan? Uit jouw linkje:
[..]

Die informatie lijkt me strijdig met https://www.uwv.nl/overuw(...)aarden-mogelijk.aspx.
Edit: nevermind, iemand heeft het al uitgelegd. Zoals ik al zei, de link is nogal verwarrend, hij is inderdaad tegenstrijdig.

Ik heb zelf overigens in februari 2019 nog gebruik gemaakt van deze regeling en volgens mij veranderen de regels niet tot 1 januari 2020.

[ Bericht 30% gewijzigd door Daboman op 14-10-2019 20:19:47 ]
pi_189463024
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:58 schreef loni55 het volgende:
Een uwv medewerker hoort meer kennis te hebben dan een willekurig forum lid. Ik zou op maandag weer bellen.
Wat je hier zegt is helaas onjuist. De meeste UWV medewerkers hebben minder kennis dan wat je zelf kan vinden op hun eigen site.

Mijn verplichtingen naar het UWV toe stonden mijn zoektocht naar een baan eerder in de weg, en hielpen absoluut niet. Maar het moet, want anders krijg je geen geld.

Ik zou er zoveel voldoening uithalen als de politiek eens flink de bezem door die puinzooi daar haalt, schandalig hoe slecht werklozen begeleid worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boond0ck op 16-10-2019 13:26:27 ]
pi_189464303
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:18 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Wat je hier zegt is helaas onjuist. De meeste UWV medewerkers hebben minder kennis dan wat je zelf kan vinden op hun eigen site.

Mijn verplichtingen naar het UWV toe stonden mijn zoektocht naar een baan eerder in de weg, en hielpen absoluut niet. Maar het moet, want anders krijg je geen geld.

Ik zou er zoveel voldoening uithalen als de politiek eens flink de bezem door die puinzooi daar haalt, schandalig hoe slecht werklozen begeleid worden.
Als je fulltime thuiszit, moeten die paar verplichtinkjes toch wel te doen zijn :?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189464932
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:15 schreef baskick het volgende:

[..]

Als je fulltime thuiszit, moeten die paar verplichtinkjes toch wel te doen zijn :?
Niet als je druk bezig bent met cursussen om jezelf aantrekkelijker te maken voor werkgevers, je 2-3 gesprekken per week hebt die voorbereiding vereisen, af en toe zelfs een gesprek waarin je getest wordt op je inhoudelijke kennis (live programmeren, nog meer voorbereiding).
Oh, en daarnaast de 5 nieuwe recruiters die je wekelijks op LinkedIn benanderen wil je graag een beetje warm houden zodat je door kan pakken als je huidige sollicitaties niks worden.

Dat is al chaotisch genoeg, dan heb ik oprecht geen tijd en zeker geen zin om ieder detail van mijn sollicitatieactiviteiten aan het UWV door te geven en een halve dag bezig zijn met mijn CV aan te maken op werk.nl. Uitzendbureaus werken vaak met tools die CV's gemaakt in Word scannen op bepaalde steekwoorden, het UWV is te pauper om hetzelfde te doen, dus zadelen ze alle werkelozen op met het handmatig invoeren van hun CV in het systeem.

Ik denk dat mensen een erg verkeerd beeld hebben bij dat "full-time thuis zitten". Zeker als je een WW uitkering hebt waar je niet van kan leven ben je echt wel druk bezig en dan heb je absoluut geen trek in die zinloze UWV formaliteiten. Niet als je werk op hoog niveau zoekt. Daar kan het UWV je namelijk niet bij helpen.
pi_189465435
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:47 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Niet als je druk bezig bent met cursussen om jezelf aantrekkelijker te maken voor werkgevers, je 2-3 gesprekken per week hebt die voorbereiding vereisen, af en toe zelfs een gesprek waarin je getest wordt op je inhoudelijke kennis (live programmeren, nog meer voorbereiding).
Oh, en daarnaast de 5 nieuwe recruiters die je wekelijks op LinkedIn benanderen wil je graag een beetje warm houden zodat je door kan pakken als je huidige sollicitaties niks worden.

Dat is al chaotisch genoeg, dan heb ik oprecht geen tijd en zeker geen zin om ieder detail van mijn sollicitatieactiviteiten aan het UWV door te geven en een halve dag bezig zijn met mijn CV aan te maken op werk.nl. Uitzendbureaus werken vaak met tools die CV's gemaakt in Word scannen op bepaalde steekwoorden, het UWV is te pauper om hetzelfde te doen, dus zadelen ze alle werkelozen op met het handmatig invoeren van hun CV in het systeem.

Ik denk dat mensen een erg verkeerd beeld hebben bij dat "full-time thuis zitten". Zeker als je een WW uitkering hebt waar je niet van kan leven ben je echt wel druk bezig en dan heb je absoluut geen trek in die zinloze UWV formaliteiten. Niet als je werk op hoog niveau zoekt. Daar kan het UWV je namelijk niet bij helpen.
Mijn mening en ervaring is anders :Y

Als je nog aan je employability moet werken op het moment dat je in de ww zit, ben je te laat begonnen :+

Het schrijven van een brief en het voorbereiden op een gesprek hoeft niet veel tijd te kosten (aannemende dat je steeds op soortgelijke functies solliciteert).

Een profiel aanmaken op werk.nl is a) eenmalig en b) moet je niet teveel tijd aan besteden (want levert voor hoogopgeleiden inderdaad niets op). Profiel aanmaken = check.

Het doorgeven van 4 sollicitatie-activiteiten per 4 weken kost je hooguit 10 minuten per 4 weken :{w

Recruiters schieten met hagel met een copy/paste-berichtje en bedien je op dezelfde manier terug. Maar deze contacten zijn geen verplichting vanuit het UWV :N

En als je gedurende langere periode 2-3 gesprekken per week hebt, moet je eens bedenken waardoor dat komt :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189686547
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:09 schreef baskick het volgende:
employability
nadeel is wel dat je opgebouwde ww maanden als sneeuw voor de zon verdampen
pi_189687486
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 17:53 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

nadeel is wel dat je opgebouwde ww maanden als sneeuw voor de zon verdampen
Ik bedoelde juist dat je voor je ww aan je employability had moeten werken. Tip voor de volgende keer.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189688696
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:50 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik bedoelde juist dat je voor je ww aan je employability had moeten werken. Tip voor de volgende keer.
Werken aan je employability gaat altijd door. Dat moet je al doen voordat je de WW in gaat of zelfs al voordat je signalen krijgt dat je je baan kwijt raakt. Maar het gaat ook door als je in de WW zit.
pi_189695414
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:05 schreef Daboman het volgende:

[..]

Werken aan je employability gaat altijd door. Dat moet je al doen voordat je de WW in gaat of zelfs al voordat je signalen krijgt dat je je baan kwijt raakt. Maar het gaat ook door als je in de WW zit.
Uiteraard. Hoe meer je eraan werkt tijdens een dienstverband, hoe kleiner de kans op ww (of hoe groter de kans op minder lang ww). Wat ik bedoelde met mijn post: als je vanuit een ww-situatie aan je employability moet werken om aan een baan te komen, dan is er ion de periode ervoor wellicht iets misgegaan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189705544
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:32 schreef baskick het volgende:

[..]

Uiteraard. Hoe meer je eraan werkt tijdens een dienstverband, hoe kleiner de kans op ww (of hoe groter de kans op minder lang ww). Wat ik bedoelde met mijn post: als je vanuit een ww-situatie aan je employability moet werken om aan een baan te komen, dan is er ion de periode ervoor wellicht iets misgegaan.
Zou kunnen inderdaad, maar het feit dat je er in de WW aan werkt betekent dus niet per definitie dat er iets mis is. Het kan ook dat de mogelijkheid gewoon pas later komt.

Het kan zelfs dat het geld pas later vrij komt, ik heb bij m´n vorige ontslag een scholingsbudget gekregen dat ik heb gebruikt om een cursus te doen. In feite wilde mijn werkgever me al voor het ontslag op cursus sturen, maar toen was het geld er niet. Met het scholingsbudget heb ik het alsnog gedaan.

Het UWV komt zelf soms ook met scholingsbudgetten, maar die kon ik niet meer gebruiken omdat ik toen alweer een baan had. Viel in die 2 maanden dat ze nog kijken of je inkomen hoog genoeg is om geen recht op aanvullend WW te hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')