abonnement Unibet Coolblue
pi_189431940
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
.

Verder stoorde me wel de manier van straffen tegen Leclerc, als je hem dan straft doe het dan tijdens de race.
Eens, onbegrijpelijk waarom nu gekozen werd om dit pas na de race te doen én het is ook nog eens in het voordeel van in dit geval Leclerc
pi_189431941
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 16:40 schreef bianconeri het volgende:
.
[..]

Waar heb jij het over?
Zeg ik ergens iets anders dan? Leclerc verdiende die 10sec voor dat inderdaad.
Kijk dan even op wie ik reageer!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 14 oktober 2019 @ 17:32:54 #178
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_189431997
Wat een topic weer :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 14 oktober 2019 @ 17:52:49 #179
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_189432233
De kwestie tussen Leclerc en Verstappen wat hier door sommigen als twee totaal verschillende situaties werd beoordeeld is inmiddels beslecht door Kees vd Grint en Allard Kalff:

Wie dit leest is gek
pi_189435314
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:14 schreef papert het volgende:
Dat Leclerc niet meteen bestraft werd vind ik veel erger. Het op hoge snelheid doorrijden met losse onderdelen is gevaarlijk, dat niet gelijk bestraffen geeft een enorm verkeerd signaal af. Hij had naar binnen kunnen komen, toen hij dat niet deed had de auto vanwege de veiligheid uit de wedstrijd gehaald moeten worden.
Dit dus.

Totaal onverantwoord.
pi_189437154
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 16:48 schreef papert het volgende:

[..]

Het is absoluut geen onzin. Het is een grote consensus binnen de wetenschap. Niet alleen over criminaliteit, maar menselijk gedrag.

Wat is voor jou het doel van straffen geven in de formule1?

Die voor mij
1. Rechtvaardigheid/eerlijkheid
2. Voorkomen van bepaald gedrag
3. (Vooral in de topsport) als singaal naar volgers/anderen mensen die de sport beoefenen dat bepaald gedrag niet wenselijk is.
4. Voorkomen van eigenrichting.

Vind jij punt 2 tot 4 ook belangrijk, of alleen punt 1? In dat geval kan ik begrijpen dat je het onzin vindt. Voor de FIA zouden punt 2-4 ook belangrijk moeten zijn.
Jij bent echt totaal in de war.
Dit is geen rechtbank en iets wat in de F1 aan de hand is gaat niet om een diefstal, moord, verkrachting of weet ik veel wat.

Singaal? Waarom blijf je singaal zeggen? 1e keer dacht ik typefout maar dat is geen typefout meer.

Nee ik vind geen van die allen belangrijk. Ja in de samenleving zijn die dingen belangrijk.
Maar dit is een SPORT. Ja ze moeten gestraft worden, maar of dat dan tijdens de race of daarna gedaan wordt heeft niets met al die zaken van jou te maken.

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:02 schreef TagForce het volgende:

[..]

Ja, en dan had ie het nog een keer moeten doen. Feit is dat een straf tijdens de race uitdelen wel degelijk de race beinvloed, t.o.v. de straf pas later geven. 15s tijdens de race != 15 seconden na de race. Of dat nu voordeel voor Charles is of een nadeel, dat doet niet terzake. En om die reden moeten dit soort straffen nog tijdens de race gegeven worden. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Straf blijft straf.

quote:
En 'gebeurde nagenoeg niets"??? Verstappen spinde van de baan en viel later uit door dat "nagenoeg niets". Dus nagenoeg niets is onzin.
Nee er gebeurde nagenoeg niets. Hij gleed opzij maar raakte helaas voor Max hem op zo'n manier waardoor die spinde. Nou goed jammer. Maar daarom gebeurde er nog niets, het was geen kamikaze move of wat dan ook.

quote:
Oh, het is puur Max bashen wat je doet. Nee, goed. Ricciardo doet ALLEEN maar divebombs om iemand in te halen. En daardoor is hij er goed in. Maar zelfs Ricciardo had bij deze gezegd "Doe maar niet", en dat was wat ik er mee wilde zeggen met mijn "zelfs voor Ricciardo te ver". Niet meer, niet minder. Mijn persoonlijke mening over Ricciardo's manier van inhalen heb ik er buiten gelaten. Max doet maar weinig divebombs. Meestal zit hij er al naast als ie iemand uit gaat remmen.
Oh je wilt Ricciardo bashen? Ipv realistisch zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Bullshit, dat kost altijd tijd.
Je vergeet dat hij er al achter terecht kwam dus het boeide totaal niet.
Met extra seconden pitstop was hij juist in meer vrije ruimte terecht gekomen.

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:48 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Dit dus.

Totaal onverantwoord.
Is onverantwoord maar heeft niets te maken met het wel of niet tijdens de race bestraffen.
pi_189437167
quote:
99s.gif Op maandag 14 oktober 2019 17:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
De kwestie tussen Leclerc en Verstappen wat hier door sommigen als twee totaal verschillende situaties werd beoordeeld is inmiddels beslecht door Kees vd Grint en Allard Kalff:

Die figuren zijn sws niet serieus te nemen.
Maar moet het nog bekijken, goed slaapverwekkend materiaal altijd.
pi_189437885
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Jij bent echt totaal in de war.
Dit is geen rechtbank en iets wat in de F1 aan de hand is gaat niet om een diefstal, moord, verkrachting of weet ik veel wat.

Singaal? Waarom blijf je singaal zeggen? 1e keer dacht ik typefout maar dat is geen typefout meer.

Nee ik vind geen van die allen belangrijk. Ja in de samenleving zijn die dingen belangrijk.
Maar dit is een SPORT. Ja ze moeten gestraft worden, maar of dat dan tijdens de race of daarna gedaan wordt heeft niets met al die zaken van jou te maken.
[..]

Straf blijft straf.
[..]


Bedankt voor het verbeteren van signaal. De vraag was, welk doel dient het straffen in sport volgens jou?
pi_189438521
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:42 schreef papert het volgende:

[..]

Bedankt voor het verbeteren van signaal. De vraag was, welk doel dient het straffen in sport volgens jou?
Een straf is er om een illegale onsportieve actie te bestraffen. Hopelijk ook ervoor te zorgen dat het door niemand (weer) gedaan wordt.
Zo simpel is het.
En niet een hele psychologische oorlogsvoering vanuit de samenleving.
Het is geen rechtbank, geen advocaten systeem, geen heropvoedingskamp.
pi_189439992
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 23:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Een straf is er om een illegale onsportieve actie te bestraffen. Hopelijk ook ervoor te zorgen dat het door niemand (weer) gedaan wordt.
Zo simpel is het.
En niet een hele psychologische oorlogsvoering vanuit de samenleving.
Het is geen rechtbank, geen advocaten systeem, geen heropvoedingskamp.
Voorkomen dat het weer gebeurt. De kans dat het daarbij helpt is een stuk groter als de straf meteen wordt uitgedeeld. Daar is geen psychologische oorlogsvoering voor nodig. Dat is gewoon kennis.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:30:50 #186
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189440640
Ik vraag me af wat ze op Harvard van deze situatie vinden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_189440842
Best vermoeiend dit
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:32:26 #188
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189440988
Dicht
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 oktober 2019 @ 11:54:58 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')