abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189412731
brett_mcgurk twitterde op zondag 13-10-2019 om 13:31:25 * US forces fired on “danger close” * Female politician brutally murdered* Turkish forces operating well outside “security mechanism” area * Increasingly impossible for US forces to remain in Syria at all * No plan to take care of anyone who worked with us Total disaster reageer retweet
pi_189412749
Er zal geen enkel Koerd overblijven in geheel Syrië na deze totale terugtrekking van de Amerikanen. Dit zal een verwoestende effect hebben op de Koerdische volk. Enige laatste optie is vluchten naar noord-Irak nu het nog misschien kan.
pi_189412764
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189412790
quote:
Ik las dat deze mensen vroegere El Nusra jihadisten zijn. Klopt dat?
pi_189412811
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:05 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Er is geen verschil tussen TFSA/FSA/ En Al Nusra. Enige wat anders is, is hun naam.
pi_189412817
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:05 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik denk dat er een genocide tegen de Koerden zal plaats vinden in dat gebied. Assad zal zeer binnenkort ook binnenvallen nadat Amerika al zijn troepen terug trekt. Assad is nog veel wreder dan El Nusra aangezien Assad veeeeeel meer mensen heeft gedood.
pi_189412859
U.S. history repeating itself with Trump’s decision to abandon Kurds - Guardian

U.S. President Donald Trump's green light for a Turkish offensive in Kurdish-held northeast Syria is one of many disappointments Kurds had in the history, the Guardian said on Sunday.

"Last week’s decision by the White House not to stand in the way of Turkish invasion builds on a bitter history of Kurds being embraced, then spurned by capricious American administrations going back to 1975," the Guardian said.

Trump’s decision began with a phone call two weeks ago with Turkish President Recep Tayyip Erdoğan, after which the White House abruptly announced the withdrawal of U.S. troops out of northeast Syria.

Erdoğan has long urged Trump to break the U.S. relationship with Syrian Kurds, as he fears the autonomous area they carved out in Syria will inspire Turkey’s Kurdish minority.

In 1975, Iraqi Prime Minister Saddam Hussein struck Kurdish peshmergas when The United States abruptly cut support for the Kurdish fighters after a peace deal between Iraq and Iran, Guardian said.

As Washington and Iraq had been continuing to strengthen ties, the Iraqi government killed some 5,000 people, mostly civilians, with a chemical weapons attack in the northern city of Halabja in 1988, the Guardian noted.

A couple of years later, the United States once again reached out the Kurdish peshmergas, encouraging them to launch an insurgency, after Hussein became an enemy of Washington following the Iraqi invasion of Kuwait. However, the U.S. backing fell short to avoid defeating of Kurdish forces by Iraqi forces, according to Guardian.

Kurds have become the key ally for the United States in the fight against the Islamic State (ISIS), however, Trump shocked the world by announcing U.S. troops would stand aside when Turkey attacks Kurdish forces, "who until a few days ago were the US’s staunchest allies in the fight against IS," it said.

https://ahvalnews.com/us-(...)andon-kurds-guardian
pi_189412876
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:07 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Ik denk dat er een genocide tegen de Koerden zal plaats vinden in dat gebied. Assad zal zeer binnenkort ook binnenvallen nadat Amerika al zijn troepen terug trekt. Assad is nog veel wreder dan El Nusra aangezien Assad veeeeeel meer mensen heeft gedood.
Van Assad hebben we geen beelden dat hij hoofden afhakt, of heb jij die wel.
pi_189412883
Trump verklaard dat de Koerden lafaards zijn op twitter en zegt dat ze het maar zelf moeten uitzoeken:

realDonaldTrump twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:09:21 Do you remember two years ago when Iraq was going to fight the Kurds in a different part of Syria. Many people wanted us to fight with the Kurds against Iraq, who we just fought for. I said no, and the Kurds left the fight, twice. Now the same thing is happening with Turkey...... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:09:21 .....The Kurds and Turkey have been fighting for many years. Turkey considers the PKK the worst terrorists of all. Others may want to come in and fight for one side or the other. Let them! We are monitoring the situation closely. Endless Wars! reageer retweet
pi_189412906
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:11 schreef JeroinBMX het volgende:
Trump verklaard dat de Koerden lafaards zijn op twitter en zegt dat ze het maar zelf moeten uitzoeken:

realDonaldTrump twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:09:21 Do you remember two years ago when Iraq was going to fight the Kurds in a different part of Syria. Many people wanted us to fight with the Kurds against Iraq, who we just fought for. I said no, and the Kurds left the fight, twice. Now the same thing is happening with Turkey...... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zondag 13-10-2019 om 15:09:21 .....The Kurds and Turkey have been fighting for many years. Turkey considers the PKK the worst terrorists of all. Others may want to come in and fight for one side or the other. Let them! We are monitoring the situation closely. Endless Wars! reageer retweet
Koerden zijn niet laf, die mensen gaan zonder vrees voor dood hun strijd aan, terwijl de Turken hier internethelden zitten uit te hangen en hun dienstplicht niet vervullen. Stop eens met je onzin.
pi_189412909
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:10 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Je weet denk ik wel dat Assad de meeste doden op zijn naam heeft staan toch? Het is daarnaast algemeen bekend dat hij én zijn dictator vader niets met de Koerden had. Koerden werden niet eens erkend als staatsburger. Hij zal ze bruut uitmoorden , daar zal El Nusra of welke terroristische organisatie dan ook , zelfs ISIS niet bij kunnen komen.
pi_189412925
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:13 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Je weet denk ik wel dat Assad de meeste doden op zijn naam heeft staan toch? Het is daarnaast algemeen bekend dat hij én zijn dictator vader niets met de Koerden had. Koerden werden niet eens erkend als staatsburger. Hij zal ze bruut uitmoorden , daar zal El Nusra of welke terroristische organisatie dan ook , zelfs ISIS niet bij kunnen komen.
Ik claim niet dat Assad goed is, maar nergens claim ik dat het ene varken beter is dan het andere varken. Jij wel.
pi_189412936
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:13 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Koerden zijn niet laf, die mensen gaan zonder vrees voor dood hun strijd aan, terwijl de Turken hier internethelden zitten uit te hangen en hun dienstplicht niet vervullen. Stop eens met je onzin.
Dat is niet helemaal waar. Alleen wanneer Amerika het echte werk doet , alleen dan zijn ze ''sterk''. Voor de rest is het een groot grap. Totale mislukkelingen. Zie bijv een aantal jaar terug toen Irak besloot om de Koerden in noord-Irak de oorlog te verklaren waarbij ze Kerkuk zeer snel hadden overgenomen waarbij de peshmerga huilend wegrenden. Toen liet Amerika ze ook in de steek. Wanneer de Koerden het zelf moeten doen is het snel klaar. Vandaar dat Trump dat zegt.
pi_189412946
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 14:08 schreef craziness het volgende:

[..]

Dat is zeker wel het geval. Het gebied dat de Turken willen innemen is het bewoonde gebied van Rojava. Daar wonen 2-3 miljoen Koerden. Er is NIETS ten zuiden van die 30 kilometer. De Turken willen de Koerden de woestijn in jagen en dat gebied bevolken met Arabieren die helemaal niet uit dat gebied komen.

Stop met het spreiden van misinformatie en Turkse propaganda.
Onzin. 70% van het gebied is Arabisch. Turkije wil de Arabieren in de Arabische gebieden huisvesten en de Koerden in de Koerdische gebieden.
pi_189412947
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:14 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Ik claim niet dat Assad goed is, maar nergens claim ik dat het ene varken beter is dan het andere varken. Jij wel.
Het zijn allemaal 1 grote bende stront. Ik claim niet dat de ene beter is dan de ander. Alleen Assad steekt er wel bovenuit als we over ''slechtst'' spreken. Dat zeker.
pi_189412959
Turkse leger is van plan om nog veel verder op te trekken dan initieel was afgesproken:

''Defense Secretary Mark Esper: “The Turks now intend to go further south [in Syria] than originally expected and to go both west and east.” @FoxNewsSunday''
pi_189412960
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:13 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Je kan er op wachten tot er iemand over Assad zijn vader begint.

Denk erom wat je hier allemaal zegt want het is allemaal dikke bullshit
pi_189412964
quote:

Donald Trump geeft toe dat YPG = PKK. Iets wat iedereen al weet.
Waar is Richestorage?
pi_189412979
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:07 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Je kreeg volgens mij wel een klein stijfje toen je dat typte he
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189412994
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:10 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de wreedheden van Assad algemeen bekend, alsmede het feit dat dit zich niet tot volwassen beperkt. Of ben je Hamza Ali Al-Khateeb al weer vergeten?
pi_189412997
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:15 schreef JeroinBMX het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Alleen wanneer Amerika het echte werk doet , alleen dan zijn ze ''sterk''. Voor de rest is het een groot grap. Totale mislukkelingen. Zie bijv een aantal jaar terug toen Irak besloot om de Koerden in noord-Irak de oorlog te verklaren waarbij ze Kerkuk zeer snel hadden overgenomen waarbij de peshmerga huilend wegrenden. Toen liet Amerika ze ook in de steek. Wanneer de Koerden het zelf moeten doen is het snel klaar. Vandaar dat Trump dat zegt.
Is dat de reden waarom Turkije ze niet heeft kunnen vernietigen in al die jaren?
pi_189413013
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:20 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Is dat de reden waarom Turkije ze niet heeft kunnen vernietigen in al die jaren?
Turkije heeft alle macht om ze zelfs binnen een aantal dagen te vernietigen laat staan jaren. Erdogan laat zijn proxie legertje al het werk doen rustig aan stad voor stad.
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:21:40 #123
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189413015
quote:

Trump heeft dat spreekwoordelijke hek eromheen gezet en laat ze het zelf maar uitzoeken.
pi_189413019
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de wreedheden van Assad algemeen bekend, alsmede het feit dat dit zich niet tot volwassen beperkt. Of ben je Hamza Ali Al-Khateeb al weer vergeten?
De wreedheden van die turkse vriendjes zijn ook algemeen bekend he,
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189413028
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het ging mij er om dat hij de een minder slecht noemt dan de ander. Ik ken die hele Hamza Ali niet.

Wat mij zo ergert is dat jullie zo janken om Assad, maar wat normaler reageren bij die soennietische jihadisten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')