abonnement Unibet Coolblue
pi_189397988
Kan iemand mij helpen?
Mijn vriendin en ik gaan binnenkort samenwonen in een koophuis.
Ik woon nog mij mijn moeder en mijn vriendin in een flat.
Nu heeft zij haar stroom contract tot 2021.
Wij zijn van plan om een ander bedrijf te nemen waar ook gas bij zit.
Als zij nu opzegt moet ze een boete betalen.
Is het zo dat het bedrijf de boete betaald als wij bij hun stroom en gas nemen?
Ik weet dat als je over stapt naar een ander bedrijf dit meestal wel goed komt.
Maar omdat we gaan samenwonen op een nieuw adres met dus een nieuw contract vroeg ik mij af of zij haar boete dan moet betalen.
Ik ben slecht in uitleggen, maar hoop dat het duidelijk is :)
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:48:17 #2
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_189398039
Boete geldt niet bij een verhuizing toch? Zou ik even nalezen.
pi_189398043
Verhuist je moeder mee?
Staat het huidige stroomcontract op naam van je vriendin of van je moeder?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189398075
Ik denk dat als je het overneemt naar de nieuwe woning dat kan.
pi_189398129
Maak je je druk om ¤250?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:59:19 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189398176
Informeer ff of de nieuwe een overstapboete betaald. Ff een tweetje facebookberichtje oid sturen.

Of check gaslicht.com en ander vergelijkingssites. Staat vaak ook wel dergelijke info. En advies? Kortere contracten nemen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189398233
Mijn ervaring was dat je als je meldt dat je verhuist, je geacht wordt je contract mee te nemen naar het nieuwe huis.

Als je gaat verhuizen en in jullie nieuwe huis het contract alleen op jouw naam zet, dan wordt er geen link gelegd tussen haar oude huis/contract en jullie nieuwe huis. In deze situatie dus aanvragen op jouw naam voor het nieuwe huis en jouw vriendin haar contract laten opzeggen ovv samenwonen.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_189400438
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 16:45 schreef 0108daniel het volgende:
Maar omdat we gaan samenwonen op een nieuw adres met dus een nieuw contract vroeg ik mij af of zij haar boete dan moet betalen.
Dat staat in de voorwaarden van het contract dat je vriendin heeft afgesloten.

Je kan het nieuwe contract ook op jouw naam zetten en je vriendin op laten zeggen met de mededeling dat ze verhuist naar een adres waar al gas en electra is.
So we just called him Fred too
pi_189400478
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 20:09 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dat staat in de voorwaarden van het contract dat je vriendin heeft afgesloten.

Je kan het nieuwe contract ook op jouw naam zetten en je vriendin op laten zeggen met de mededeling dat ze verhuist naar een adres waar al gas en electra is.
TS heeft het over "zij". Ik weet niet of hij daarmee zijn vriendin of zijn moeder bedoelt.
Als het contract op moeder's naam staat, kan het contract niet meeverhuisd worden, als moeder zelf niet fysiek meeverhuist.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189402954
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 16:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Verhuist je moeder mee?
Staat het huidige stroomcontract op naam van je vriendin of van je moeder?
Nee, mijn moeder blijft waar ze nu woont (waar ik nu ook nog woon)
Het huidige stroomcontract staat op de naam van mijn vriendin.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 16:59 schreef Renesite het volgende:
Informeer ff of de nieuwe een overstapboete betaald. Ff een tweetje facebookberichtje oid sturen.

Of check gaslicht.com en ander vergelijkingssites. Staat vaak ook wel dergelijke info. En advies? Kortere contracten nemen.
Ja, als wij een andere leverancier nemen was ik benieuwd of mijn vriendin de boete zou moeten betalen bij de leverancier waar ze nu zit.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:02 schreef Essebes het volgende:
Mijn ervaring was dat je als je meldt dat je verhuist, je geacht wordt je contract mee te nemen naar het nieuwe huis.

Als je gaat verhuizen en in jullie nieuwe huis het contract alleen op jouw naam zet, dan wordt er geen link gelegd tussen haar oude huis/contract en jullie nieuwe huis. In deze situatie dus aanvragen op jouw naam voor het nieuwe huis en jouw vriendin haar contract laten opzeggen ovv samenwonen.
Waarschijnlijk nemen wij een geheel nieuw contract bij een andere leverancier.
We moeten even kijken wat goedkoper is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 20:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

TS heeft het over "zij". Ik weet niet of hij daarmee zijn vriendin of zijn moeder bedoelt.
Als het contract op moeder's naam staat, kan het contract niet meeverhuisd worden, als moeder zelf niet fysiek meeverhuist.
Met 'zij' bedoel ik mijn vriendin.
Het contract staat ook op haar, mijn vriendin der naam.
pi_189407141
De boete geldt normaliter niet bij een verhuizing.

Als het energiecontract op jou vriendin haar naam staat en ze staat ook ingeschreven op het huidige adres, zou er geen probleem moeten zijn met het opzeggen hiervan.
pi_189407426
Sorry maar bovenstaande antwoorden kloppen niet echt. Ik heb jarenlang bij een grote energieleverancier op de klantenservice gewerkt.

Ga eerst na of de huidige leverancier van je vriendin ook gas kan leveren. Normaal neem je je huidige contract gewoon mee naar het nieuwe adres en loopt je contract daar verder. Bel hen op, geef de verhuizing door en zeg dat ze op het nieuwe adres ook gas moeten leveren. Het voordeel van het huidige contract is namelijk dat de tarieven van 2018 ofzo gebruikt worden, die prijzen tref je nu nergens meer.

Kan dit niet, of willen jullie dit niet, dan is overstappen altijd mogelijk. Hierbij is wel belangrijk dat het nieuwe contract op naam van je vriendin blijft staan, omdat zij anders de opzegvergoeding of overstapvergoeding niet vergoed krijgt door de nieuwe leverancier.
Deze boete is trouwens aflopend en maximaal 125 euro per product (stroom en/of gas) aan het begin van de contractperiode. Je vriendin neemt momenteel alleen stroom af, en had neem ik aan een 3-jaar contract dus die 125 euro is nu nog maar 100 of 75.

Dus bel de leverancier van jullie keuze, sluit een nieuw contract af per verhuisdatum voor gas en stroom, vraag na of ze de overstapboete vergoeden en zij regelen de rest. (Let op: niet iedere leverancier doet aan boetes of vergoedingen, zoals Greenchoice.)
De oude leverancier wordt door hen opgezegd en deze zal de boete op de eindafrekening erbij zetten. Dit stuur je door naar de nieuwe leverancier en zij vergoeden de boete aan je terug.
pi_189407510
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 07:58 schreef BadderAapje het volgende:
De boete geldt normaliter niet bij een verhuizing.

Als het energiecontract op jou vriendin haar naam staat en ze staat ook ingeschreven op het huidige adres, zou er geen probleem moeten zijn met het opzeggen hiervan.
Dit klopt niet!
Alleen bij verhuizing van een gas+stroom adres, naar een stroomadres wordt er voor het gas geen boete gerekend omdat dit buiten jouw schuld ligt. De andere uitzondering is verhuizing naar een verzorgingshuis.
Voor de rest is altijd een boete verschuldigd. Dus ook bij samenwonen, als 1 vd 2 zijn contract opzegt, of bij verkoop huis en je gaat tijdelijk op de camping wonen, bij opzeggen woning en je gaat weer terug naar je ouders enz
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 oktober 2019 @ 10:04:36 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189408708
Samenwonen is geen reden voor het kwijtschelden van de boete.

Het beste kun je je stroomcontract meeverhuizen en gas aanmelden bij dezelfde leverancier maar op een variabel contract (dus zonder einddatum, je kunt dan op elk moment opzeggen zonder kosten). Op het moment dat het stroomcontract afloopt kun je dan voor gas en stroom gaan kijken naar een nieuw contract. Bij je eigen leverancier of bij een andere, net waar je op dat moment een goede aanbieding vindt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_189413638
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 08:29 schreef Kaza het volgende:

[..]

Dit klopt niet!
Alleen bij verhuizing van een gas+stroom adres, naar een stroomadres wordt er voor het gas geen boete gerekend omdat dit buiten jouw schuld ligt. De andere uitzondering is verhuizing naar een verzorgingshuis.
Voor de rest is altijd een boete verschuldigd. Dus ook bij samenwonen, als 1 vd 2 zijn contract opzegt, of bij verkoop huis en je gaat tijdelijk op de camping wonen, bij opzeggen woning en je gaat weer terug naar je ouders enz
Onzin, zelf meegemaakt met EON en Engie dat ik er kosteloos vanaf kwam.
Het staat simpelweg in de voorwaarden van je leverancier.
pi_189413936
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 16:56 schreef halfway het volgende:
Maak je je druk om ¤250?
Ik zal je mijn rekeningnummer pm'en, dan kan je ¤250 naar me overmaken.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 13 oktober 2019 @ 17:09:04 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189414476
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:14 schreef BadderAapje het volgende:

Onzin, zelf meegemaakt met EON en Engie dat ik er kosteloos vanaf kwam.
Het staat simpelweg in de voorwaarden van je leverancier.
Als je een contract voor onbepaalde tijd hebt, krijg je geen boete. Dat is namelijk altijd opzegbaar.

Bij een contract voor bepaalde tijd, dus met een vooraf afgesproken looptijd, krijg je wel een boete, op enkele uitzonderingssituaties na.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 14 oktober 2019 @ 06:59:11 #18
370431 drakin
vurig typje
pi_189424718
Ja boete, andere leverancier = contractbreuk dus boete, nieuwe leverancier wil dit wel betalen.
Ler wel dat als er eerder een boete is vergoed die terugbetaald moet worden als je contractbreuk pleegt.

Beter is gewoon contract meeverhuizen tot 2021 en daarna overstappen, voorkomt gedoe.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Redactie Frontpage maandag 14 oktober 2019 @ 09:30:42 #19
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189425519
Ik heb dit aan de hand gehad, maar dat kwam omdat ik een contact had en mijn vriendin ook. We zijn met 1 van de twee leveranciers doorgegaan. De andere kan je dan kosteloos opzeggen.

Echter, wanneer jullie maar 1 contract hebben moet dat gewoon meeverhuizen naar het nieuwe adres. Je kan al wel vast gas bij een ander gaan afnemen, en met stroom wachten totdat het huidige contract verloopt.

Kort antwoord: ja er zal een boete betaald moeten worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 14 oktober 2019 @ 09:39:14 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189425606
Je kan het de nieuwe leverancier toch vragen hoe zij erin staan, of ze dit willen doen?

En zo niet, dan eerst verhuizen en gas erbij en daarna kijken wat de nieuwe leverancier wil.
pi_189426985
Bedankt alle voor de reacties en hulp.
Mijn vriendin zal deze week even contact opnemen met de leverancier.
We zijn er nog niet uit of wij namelijk het contract meenemen naar onze nieuwe woning.
Zo ja dan willen wij daar ook gas bij zodat we alles bij dezelfde leverancier hebben.
We houden jullie op de hoogte :)
pi_189427160
Nog even een off-topic vraagje voor de mensen die dit weten of hetzelfde hebben gehad.
Van de notaris hebben wij een vragenformulier ontvangen die wij moeten beantwoorden, ondertekenen en opsturen.
Dit zou gaan om het verzorgen van de levering van het huis.
Nu is er 1 ding wat niet duidelijk is.
Er staat 'inbreng eigen middelen'
Voldoet u bij de overdracht meer dan 9,999.00 euro uit eigen middelen?
Ja (u ontvangt Document Herkomst Vermogen)
Nee

Wat word daarmee bedoeld? Is dat ik meer dan 9,999 euro op mijn spaarrekening heb staan?
Of word hiermee bedoeld dat ik meer dan 9,999 euro aan eigen geld in het huis heb zitten zodat ik het heb kunnen kopen?
pi_189427411
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:00 schreef 0108daniel het volgende:
Nog even een off-topic vraagje voor de mensen die dit weten of hetzelfde hebben gehad.
Van de notaris hebben wij een vragenformulier ontvangen die wij moeten beantwoorden, ondertekenen en opsturen.
Dit zou gaan om het verzorgen van de levering van het huis.
Nu is er 1 ding wat niet duidelijk is.
Er staat 'inbreng eigen middelen'
Voldoet u bij de overdracht meer dan 9,999.00 euro uit eigen middelen?
Ja (u ontvangt Document Herkomst Vermogen)
Nee

Wat word daarmee bedoeld? Is dat ik meer dan 9,999 euro op mijn spaarrekening heb staan?
Of word hiermee bedoeld dat ik meer dan 9,999 euro aan eigen geld in het huis heb zitten zodat ik het heb kunnen kopen?
De vraag is of je meer dan 9.999 euro eigen geld inbrengt bij de overdracht bij de notaris. Dus een deel van de koopsom dat via de notaris wordt betaald voor de aankoop van de woning.

Is een maatregel tegen witwassen van geld.
pi_189428558
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:21 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De vraag is of je meer dan 9.999 euro eigen geld inbrengt bij de overdracht bij de notaris. Dus een deel van de koopsom dat via de notaris wordt betaald voor de aankoop van de woning.

Is een maatregel tegen witwassen van geld.
Word hiermee de kostenkoper bedoeld? want dat moet zelf betaald worden aan de notaris.
Of een bankgarantie, dat is 10% van de koopsom, dat heeft de bank voorgeschoten.
Excuus dat ik het niet goed begrijp :)
pi_189428849
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:50 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Word hiermee de kostenkoper bedoeld? want dat moet zelf betaald worden aan de notaris.
Of een bankgarantie, dat is 10% van de koopsom, dat heeft de bank voorgeschoten.
Excuus dat ik het niet goed begrijp :)
Kosten koper is bijvoorbeeld de notaris die betaald moet worden.

Wat hier bedoeld wordt is of je het hele huis uit een hypotheek betaald of dat je een deel zelf op kan hoesten. Als dat tienduizend euro of meer is dan moet de notaris uitzoeken hoe je aan dat geld komt. bijvoorbeeld door te bladeren in je bankrekening.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')