abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:34:45 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_189395601
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:14 schreef timmmmm het volgende:
Onwaar. Op zat plaatsen rijdt er op zondag helemaal niks.
Wie gaat er dan ook in een dorp wonen, dat is vragen om problemen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:39:43 #77
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189395684
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 13:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wie gaat er dan ook in een dorp wonen, dat is vragen om problemen.
Omdat je er geen rekening mee houdt dat men graag terug wil naar 1800 zonder auto's
Laffe huichelaar
pi_189395928
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 08:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hartje randstad hier: enorm veel buslijnen, waaronder buurt- en belbussen, die op zondag niet rijden. Hele gebieden en de dorpen daarin zijn onbereikbaar per OV op zondag (en in de avonden).
Kom je zelf al uit zo'n achtergesteld gebied waar eens per twee uur een bus komt, als je oma ook in zo'n omgeving woont is het helemaal feest. Vooral omdat er 's ochtends vroeg en 's avonds helemaal niks meer rijdt qua OV. En als oma slecht ter been is, is het drama compleet als zij bij jou op bezoek wil komen, want die kan geen half uur lopen naar de halte waar nog wel wat rijdt.
Fijne zondagse uitjes naar de natuur zijn ook lastig per OV omdat er maar weinig haltes in de natuur zijn. Zelfs pretparken zijn lastig te bereiken met het OV.

Het OV is simpelweg geen alternatief voor de auto, en dat zou het wel moeten zijn als je autogebruik inperkt.
Dit dus.

In plaats van personen- en vrachtverkeer (want die hebben er vaak automatisch ook last van) continu beperkingen op te leggen, net zo lang tot OV of andere manieren volwaardige alternatieven lijken te zijn, misschien in plaats daar van gewoon het OV eens flink verbeteren tot het niveau dat mensen vrijwillig de auto laten staan.

Daarmee blijft natuurlijk dat OV nooit een complete vervanging kan zijn.
pi_189396148
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 12:16 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Kunnen jullie niet voor een trein springen wat een zuurheid.
Hoezo zuurheid? De automobilisten zijn meestal kwaad als er geen armen zijn en als er verkeersopstoppingen zijn.
pi_189396171
Symptoombestrijding. Ondertussen wel 100.000 migranten en dus nieuwe vervuilers toe laten tot Nederland.
pi_189396200
Helemaal voor !
Dan luister ik achter de computer wel een dienst, kan ik lekker kiezen wat ik wil :P
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:21:54 #82
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_189396235
Tegen. Moet wel op het vliegveld kunnen komen.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_189396254
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:21 schreef Sodeknetters het volgende:
Tegen. Moet wel op het vliegveld kunnen komen.
Egoïstisch weer hoor
:P
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:24:15 #84
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_189396263
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:23 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Egoïstisch weer hoor
:P
Klopt. :P
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_189396314
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:31 schreef Chivaz het volgende:
Zwaar op tegen, we leven niet meer in de jaren 70 genoeg bedrijven die 24/7 doordraaien en die mensen moeten toch naar hun werk.
Heerlijk door bazen als slaaf worden gemaakt om maar op zondag te werken
  † In Memoriam † zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:32:35 #86
88815 The_Emotion
98.3
pi_189396364
Klinkt heel leuk, maar of het echt zo bevorderlijk is, daar twijfel ik over.
Zou liever zien dat men de auto wat vaker laat staan, carpoolen gepromoot wordt en het OV aantrekkelijker wordt.
En fietsen naar werk is ook wel eens prettig.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_189396387
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:28 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Heerlijk door bazen als slaaf worden gemaakt om maar op zondag te werken
Is een vrije keuze hoor, het staat een ieder vrij om ontslag te nemen en een andere baan te zoeken.
pi_189396404
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:32 schreef Remqo het volgende:
Klinkt heel leuk, maar of het echt zo bevorderlijk is, daar twijfel ik over.
Zou liever zien dat men de auto wat vaker laat staan, carpoolen gepromoot wordt en het OV aantrekkelijker wordt.
En fietsen naar werk is ook wel eens prettig.
Dat werkt niet als iedereen 100 km van werk af woont.
Maar idd, het is denk ik ook meer bedoeld voor bewustwording
  † In Memoriam † zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:40:20 #89
88815 The_Emotion
98.3
pi_189396434
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:38 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat werkt niet als iedereen 100 km van werk af woont.
Maar idd, het is denk ik ook meer bedoeld voor bewustwording
Dan kan je de trein nog pakken of met een collega meerijden.
Of werk dichter bij huis zoeken.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_189396460
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:40 schreef Remqo het volgende:

[..]

Dan kan je de trein nog pakken of met een collega meerijden.
Of werk dichter bij huis zoeken.
Of gewoon niet werken ^O^
Ze gaan het ook niet als wet invoeren he
Ze bekijken het of het per gemeente geregeld kan worden
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:42:40 #91
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189396461
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 09:33 schreef Elan het volgende:

[..]

Benieuwd waar je dan zit.
Hou toch op, weer iemand die denkt dat het allemaal wel meevalt met het openbaar vervoer en dat het alleen in de uithoeken echt lastig is.

Voorbeeldje dan maar? Tijdje terug had ik een toernooi in Lent (Nijmegen). Woon zelf in Ede. Afstand? Zo'n 35 kilometer. Beide toch echt wel grote plaatsen. Normaal ga ik dan altijd op de fiets, maar ik was ziek geweest en voelde me verre van fit. Toernooi begon om 10.00 uur. Helaas was dat met het openbaar vervoer niet haalbaar. Er ging gewoon niets dat voor 10.00 uur zou aankomen, zelfs al ik zelf naar het station in Ede zou gaan en geen bus in Ede zou pakken. Toch maar weer uit arren moede op de fiets gegaan.

Maar zo gaat het overal. Als je niet van groot treinstation naar groot treinstation gaat, is openbaar vervoer eigenlijk nooit een acceptabele optie. Sowieso pure tijdverspilling, áltijd gestress (tijden halen, de oneindige overstappen), duur en bijna altijd is het onmogelijk om op zaterdag en zondag 's ochtends vroeg (lees zo rond 9 uur) ergens op tijd te zijn. Ja, tenzij je dus in Amsterdam centrum wil zijn, dan kan het wel ja.

Ben jaren compleet afhankelijk geweest van het openbaar vervoer, dus ik weet echt waar ik over praat. En afhankelijk is absoluut het juiste woord, kan me niet voorstellen dat iemand die graag overal naar toe wil ook maar iets heeft van ja dat openbaar vervoer brengt me echt overal waar ik naar toe wil. Kan zo honderdduizend dingen opnoemen die ik de laatste jaren graag had willen doen, maar die onmogelijk waren om dat het met openbaar vervoer niet of volstrekt niet op tijd was te bereiken en ook te ver fietsen was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zelva op 12-10-2019 14:48:53 ]
  † In Memoriam † zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:46:16 #92
88815 The_Emotion
98.3
pi_189396511
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:42 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Of gewoon niet werken ^O^
Ze gaan het ook niet als wet invoeren he
Ze bekijken het of het per gemeente geregeld kan worden
Wat mij betreft hoeft het ook geen wet te worden.
Maar de burger bewust maken van alternatieve manieren om van A naar B te komen kan geen kwaad natuurlijk.
Bovendien is auto rijden een dure hobby.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_189396545
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:46 schreef Remqo het volgende:

[..]

Wat mij betreft hoeft het ook geen wet te worden.
Maar de burger bewust maken van alternatieve manieren om van A naar B te komen kan geen kwaad natuurlijk.
Bovendien is auto rijden een dure hobby.
Ik ben zelf iemand die strak de zondag houd en daarom wel een voorstander van ben.
Maar goed ik denk ook wel dat het symptoonpolitiek is.
pi_189396562
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:42 schreef Zelva het volgende:

[..]

Hou toch op, weer iemand die denkt dat het allemaal wel meevalt met het openbaar vervoer en dat het alleen in de uithoeken echt lastig is.

Voorbeeldje dan maar? Tijdje terug had ik een toernooi in Lent (Nijmegen). Woon zelf in Ede. Afstand? Zo'n 35 kilometer. Beide toch echt wel grote plaatsen. Normaal ga ik dan altijd op de fiets, maar ik was ziek geweest en voelde me verre van fit. Toernooi begon om 10.00 uur. Helaas was dat met het openbaar vervoer niet haalbaar. Er ging gewoon niets dat voor 10.00 uur zou aankomen, zelfs al ik naar het station in Ede zou gaan en geen bus in Ede zou pakken. Toch maar weer uit arren moede op de fiets gegaan.

Maar zo gaat het overal. Als je niet van groot treinstation naar groot treinstation gaat, is openbaar vervoer eigenlijk nooit een acceptabele optie. Sowieso pure tijdverspilling, áltijd gestress (tijden halen, de oneindige overstappen), duur en bijna altijd is het onmogelijk om op zaterdag en zondag 's ochtends vroeg (lees zo rond 9 uur) ergens op tijd te zijn. Ja, tenzij je dus in Amsterdam centrum wil zijn, dan kan het wel ja.

Ben jaren compleet afhankelijk geweest van het openbaar vervoer, dus ik weet echt waar ik over praat. En afhankelijk is absoluut het juiste woord, kan me niet voorstellen dat iemand die graag overal naar toe wil ook maar iets heeft van ja dat openbaar vervoer brengt me echt overal waar ik naar toe wil. Kan zo honderdduizend dingen opnoemen die ik de laatste jaren graag had willen doen, maar die onmogelijk waren om dat het met openbaar vervoer niet of volstrekt niet op tijd was te bereiken en ook te ver fietsen was.
Er gaat gewoon een trein van Ede naar Lent, om 08:49, aankomst Lent 09:25.
Kosten ¤7,30.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:51:19 #95
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189396587
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:46 schreef Remqo het volgende:
Maar de burger bewust maken van alternatieve manieren om van A naar B te komen kan geen kwaad natuurlijk.
Zouden er echt Nederlanders zijn die niet weten dat je ook met de bus, trein of op korte afstanden met de fiets kunt?

Natuurlijk niet, maar die zien dat gewoon niet als serieuze optie en dat is het in de meeste gevallen ook niet.
  † In Memoriam † zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:55:51 #96
88815 The_Emotion
98.3
pi_189396635
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:51 schreef Zelva het volgende:

[..]

Zouden er echt Nederlanders zijn die niet weten dat je ook met de bus, trein of op korte afstanden met de fiets kunt?

Natuurlijk niet, maar die zien dat gewoon niet als serieuze optie en dat is het in de meeste gevallen ook niet.
Daarom vind ik juist dat het aantrekkelijker gemaakt moet worden.
Niet de automobilist straffen, maar de fietsers en treinreizigers belonen.

Genoeg mensen die 500 meter rijden naar de supermarkt, ook dat stuk kan je fietsen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:56:10 #97
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189396638
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 12:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Als je was gaan fietsen, had je je warming-up al gehad.
Met de auto zit je stil, dus kan je alsnog je warming-up in de sportschool. Niet efficient dus.

Trein en fiets is leuker.
Warming up en zeiknat aankomen.
En trein wie gaat er nou met de trein.
Je reistijd word altijd langer.
En een retour naar mijn werk kost 12 euro en ben van deur tot deur 35 min onderweg.

Met de auto ben ik maar 20 min onderweg.
Daarbij rijd ik gemiddeld 1 op 20.
Is het 20 kilometer naar mijn werk.
Dus kost mij die 3 euro ongeveer.

Doooooei trein
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:56:14 #98
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_189396640
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:28 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Heerlijk door bazen als slaaf worden gemaakt om maar op zondag te werken
Wist je dat er mensen zijn die hun werk zò leuk vinden, dat ze het niet eens erg vinden om op een zondag te werken? ;)
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:57:52 #99
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189396658
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:55 schreef Remqo het volgende:

[..]

Daarom vind ik juist dat het aantrekkelijker gemaakt moet worden.
Niet de automobilist straffen, maar de fietsers en treinreizigers belonen.

Genoeg mensen die 500 meter rijden naar de supermarkt, ook dat stuk kan je fietsen.
Ik Rijd 350 meter naar de supermarkt.
Pak altijd de auto.
Of moet iets kleins hebben maar voor mijn wekelijkse boodschappen ga ik met de auto.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  Redactie Frontpage zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:58:38 #100
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189396666
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja leuk. Ik kan niet naar mijn werk op zondag en als ik een keer vrij ben kan ik alsnog niet veel anders dan in mijn eentje thuis zitten. Of met @:LTVDK maar dat is nog erger
Snap sowieso niet hoe je hier zonder auto kunt, volgens mij is het OV hier tegenwoordig echt nog 36 keer kutter dan de tijd dat ik nog met het OV ging (10+ jaar geleden). Toen ik nog naar school ging in rsd heb ik het een paar maanden aangekeken met het OV maar daarna overgestapt op de auto. Je was al 20+ minuten onderweg om bij het treinstation te komen omdat de bus eerst nog heel dat dorp daar doormoest, eenmaal op het station zag je meestal de trein dan net wegrijden. Kon je eerst nog een half uur wachten (als je geluk had) op de volgende trein en daarna nog een kwartier naar die school toe lopen. Reistijd was in het beste geval 1 uur maar vaker 1,5+ uur, met de auto was ik met 15/20 minuten van deur tot deur.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')