abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:25:28 #151
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189453089
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:19 schreef Faraday01 het volgende:

[..]


En als ze de deal wegstemmen zal Boris uitstel moeten vragen. Of zijn ze echt bang dat hij de middelvinger heft naar de Commons en blijft weigeren uitstel te vragen tot na 31 oktober?
Dat wordt een politiek en gerechtelijk drama voor Bojo's regering. Dus waarom zouden zijn politieke tegenstanders daarvoor vrezen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189453127
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat wordt een politiek en gerechtelijk drama voor Bojo's regering. Dus waarom zouden zijn politieke tegenstanders daarvoor vrezen?
Als Boris een rechterlijke uitspraak tot na 31 oktober kan rekken heeft hij by default ook zijn no deal brexit. Het zit dan mogelijk wel in het gevang :D
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:28:31 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189453177
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:26 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Als Boris een rechterlijke uitspraak tot na 31 oktober kan rekken heeft hij by default ook zijn no deal brexit. Het zit dan mogelijk wel in het gevang :D
Volgens mij regelt de EU in zo'n geval wel een soort technisch uitstel zolang het zo'n puinzooi is bij de Britten en schiet Bojo met zo'n tactiek nog helemaal niks op.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189453268
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Volgens mij regelt de EU in zo'n geval wel een soort technisch uitstel zolang het zo'n puinzooi bij de Britten is en schiet Bojo met zo'n tactiek nog geen steek op.
Wettelijk is het zo dat beide partijen een verlenging overeen moeten komen dus de EU kan het niet eenzijdig repareren zo lang de regering Johnson er zit die weigert een verlenging te vragen en er geen rechterlijke uitspraak is. Dat betekent dat de Britten tenminste voor een korte periode uitgetreden zijn waarbij de vraag is of je zonder nieuw geratificeerd toetredingsverdrag af kunt.

Waarschijnlijk komt er dan wel een konijn uit de hoge hoed omdat de EU zal stellen dat er wetgeving is die min of meer voorziet in deze verlenging. Ook dat zal voer voor juristen worden of dat stand houdt.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:36:50 #155
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189453355
Zelfs als de juridische kant van het verhaal wat discutabel is dan hoeft de EU alleen maar te rekken tot er een vervanger van Bojo de verlenging/deal/etc daadwerkelijk regelt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:36:54 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189453357
Uitstel kan dan pas aangevraagd worden als het HoC het wegstemmen, dan moeten de regeringleiders weer bij elkaar komen, dan zitten wel heel dicht op de deadline want BoJo zal het vragen van uitstel rekken en rekken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_189453456
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:36 schreef rubbereend het volgende:
Uitstel kan dan pas aangevraagd worden als het HoC het wegstemmen, dan moeten de regeringleiders weer bij elkaar komen, dan zitten wel heel dicht op de deadline want BoJo zal het vragen van uitstel rekken en rekken
Ik denk dat hij een goed getimed moment in de laatste week kiest om zijn ontslag bij de Queen in te dienen. Vervolgens moeten de Tories dan een nieuwe prime minister kiezen of moeten de Commons met 2/3 meerderheid voor verkiezingen stemmen terwijl de klok genadeloos verder tikt. En Boris blijft ondertussen demissionair zitten en weigert te tekenen met als argument dat het een politiek besluit is om verlenging te vragen.

Er gaan vreemde dingen gebeuren in de laatste week tot 31 oktober.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 21:48:28 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189453611
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:41 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Er gaan vreemde dingen gebeuren in de laatste week tot 31 oktober.
Ja die kans lijkt me ook groot.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:27:06 #159
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189454405
Sky News Brexit-Free: New pop-up channel to launch tomorrow at 5pm

Ondertussen mijdt een groot deel van de Britten het nieuws vanwege Brexit.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189455391
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:13 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat er een grote kans is dat dit er juist wel doorkomt.
Bij de EU geen probleem. Het is wat ze vanaf het begin af aan al wilden.

Bij het Britse parlement is de keuze: dit of helemaal geen brexit meer. En als ze daaruit moeten kiezen, kan dit plan het best halen.
Of: dit of no deal, waarbij de EU dan moet aangeven dat dit echt het uiterste is en verlenging er waarschijnlijk niet in zit. Zou dat Labour en misschien zelfs de LibDems over halen voor te stemmen? Johnson moet er dan verkiezingen bij beloven, zodat de winnaar van die verkiezingen aan de handelsovereenkomst kan beginnen.

Geen brexit lijkt me nog steeds erg onwaarschijnlijk. Dan moeten LibDems of Labour de verkiezingen winnen na uitstel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:19:53 #161
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189455457
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Of: dit of no deal, waarbij de EU dan moet aangeven dat dit echt het uiterste is en verlenging er waarschijnlijk niet in zit. Zou dat Labour en misschien zelfs de LibDems over halen voor te stemmen? Johnson moet er dan verkiezingen bij beloven, zodat de winnaar van die verkiezingen aan de handelsovereenkomst kan beginnen.

Geen brexit lijkt me nog steeds erg onwaarschijnlijk. Dan moeten LibDems of Labour de verkiezingen winnen na uitstel.
Maar even terzijde, wat is het belang nog voor de EU om, als een nieuwe deal ook afgestemd word, om een verlenging te geven?
Dan komen er verkiezingen, ja, maar de peilingen geven aan dat dit dan hoogstwaarschijnlijk of een Tory regering word met hetzelfde probleem als nu (geen meerderheid voor No Deal, zelfde rode lijnen) of het word een "hung parliament" met dezelfde problemen als nu.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189455462
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 21:41 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij een goed getimed moment in de laatste week kiest om zijn ontslag bij de Queen in te dienen. Vervolgens moeten de Tories dan een nieuwe prime minister kiezen of moeten de Commons met 2/3 meerderheid voor verkiezingen stemmen terwijl de klok genadeloos verder tikt. En Boris blijft ondertussen demissionair zitten en weigert te tekenen met als argument dat het een politiek besluit is om verlenging te vragen.

Er gaan vreemde dingen gebeuren in de laatste week tot 31 oktober.
Je gaat er aan voorbij dat de Queen in het landsbelang een ontslag kan (en ik denk zal) weigeren.

Of ze haalt iets uit de stal waar ik een paar maanden geleden wat over las (weet niet of het waar is, het lijkt mij een onwaarschijnlijke optie): de queen zou zelf een noodkabinet kunnen aanwijzen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189455494
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar even terzijde, wat is het belang nog voor de EU om, als een nieuwe deal ook afgestemd word, om een verlenging te geven?
Dan komen er verkiezingen, ja, maar de peilingen geven aan dat dit dan hoogstwaarschijnlijk of een Tory regering word met hetzelfde probleem als nu (geen meerderheid voor No Deal, zelfde rode lijnen) of het word een "hung parliament" met dezelfde problemen als nu.
De EU heeft niet zo veel last van een paar maanden verlenging. Er zijn geen Europese Verkiezingen oid, zelfs geen verkiezingen in een groot land. Er is dus voor de EU niet echt een reden om nee te zeggen en de zwarte piet te krijgen.

Een "hung parliament" met een meerderheid voor Labour+LibDems(+SNP?) zou denk ik een tweede referendum betekenen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:23:13 #164
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189455519
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

De EU heeft niet zo veel last van een paar maanden verlenging. Er zijn geen Europese Verkiezingen oid, zelfs geen verkiezingen in een groot land. Er is dus voor de EU niet echt een reden om nee te zeggen en de zwarte piet te krijgen.
Dat idd.. Er zit geen enkel voordeel aan om de Britten er 'uit te trappen'.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189455665
Wanneer gaan we die gekkies met die eurovlaggen weer zien voor Westminster?

Dei waren er erg vaak maar ik neem aan dat ze het nu gaan opgeven?
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:36:14 #166
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189455784
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:30 schreef riazop het volgende:
Wanneer gaan we die gekkies met die eurovlaggen weer zien voor Westminster?

Dei waren er erg vaak maar ik neem aan dat ze het nu gaan opgeven?
Volgens mij zijn die er iedere dag en waarom zijn dat gekkies? Ze zijn niet veroordeeld voor het aanvallen van een politica in tegenstelling tot de Leavers die daar protesteren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:37:08 #167
236264 crew  capricia
pi_189455800
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:30 schreef riazop het volgende:
Wanneer gaan we die gekkies met die eurovlaggen weer zien voor Westminster?

Dei waren er erg vaak maar ik neem aan dat ze het nu gaan opgeven?
Zaterdag komen er weer een paar, geloof ik.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:37:47 #168
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189455818
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

De EU heeft niet zo veel last van een paar maanden verlenging. Er zijn geen Europese Verkiezingen oid, zelfs geen verkiezingen in een groot land. Er is dus voor de EU niet echt een reden om nee te zeggen en de zwarte piet te krijgen.

Een "hung parliament" met een meerderheid voor Labour+LibDems(+SNP?) zou denk ik een tweede referendum betekenen.
Van wie krijgt de EU dan de zwarte piet? De opinie peilingen stellen dat de EU burgers in meerderheid tegen een nieuwe verlenging zijn, de zwarte piet van het VK krijgen we toch wel of dacht je dat de haat pers daar ineens een ander verhaal ophangt?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:49:02 #169
408813 crew  trein2000
pi_189456035
Ik lees op twitter toch were wat negatieve geluiden? Gaan die kneuzen in het Hoc dan toch een no deal veroorzaken?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:49:55 #170
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189456052
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:49 schreef trein2000 het volgende:
Ik lees op twitter toch were wat negatieve geluiden? Gaan die kneuzen in het Hoc dan toch een no deal veroorzaken?
Het zou mij verbazen als dit door het HoC komt. Ik hoop het natuurlijk wel.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189456081
Hoe dan ook, Boris, heeft Labour op zijn rug.

Hoe gaat oom Corbyn dit recht lullen?
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:51:42 #172
408813 crew  trein2000
pi_189456082
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het zou mij verbazen als dit door het HoC komt. Ik hoop het natuurlijk wel.
Man man man WAT WILLEN DIE LUI DAN? Wat wordt je hier toch moedeloos van.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:53:09 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189456104
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:51 schreef riazop het volgende:
Hoe dan ook, Boris, heeft Labour op zijn rug.

Hoe gaat oom Corbyn dit recht lullen?
Corbyn's enige strategie hier is de Tories zichzelf verder in de nesten laten werken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:53:56 #174
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189456121
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Man man man WAT WILLEN DIE LUI DAN? Wat wordt je hier toch moedeloos van.
Er is geen meerderheid in het HoC voor wat dan ook, totaal verdeeld.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189456169
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 23:53 schreef Perrin het volgende:

[..]

Er is geen meerderheid in het HoC voor wat dan ook, ....
Dart wort idd nog een hele leuke...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')