abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189386411
Aan dezelfde universiteit.

Ik ben van plan om naast mijn studie enkele extra vakken te volgen (met name van studies zoals rechten en informatica), zoals inleiding belastingrecht en wellicht een programmeervak.

Nu vraag ik mij af of dit haalbaar is voor een gemiddelde student (graag zonder studievertraging). Via via hoorde ik dat een persoon twee studies tegelijk heeft gedaan, maar dit waren wel studies zoals filosofie.
Zelf volg ik een economische studie. En wat kan ik verwachten van het niveau (ik probeer wel eerstejaars vakken te kiezen). Als ik bijvoorbeeld nog nooit een inleidend vak van rechten heb gehad, moet je waarschijnlijk ook wennen aan de manier van leren enz. Aan de andere kant is een vak van informatica wellicht erg abstract en weet ik niet of elke student dat snel begrijpt.
pi_189387029
Over rechten kan ik je weinig vertellen, maar om te zien of informatica te abstract voor je is staat heel youtube vol met informatica courses, je zou dat eens kunnen proberen en dan kijken of het wat voor je is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:28:26 #3
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189387660
Maak even een afspraak bij de studieadviseur. Want extra vakken volgen is leuk, maar er een papiertje aan over houden is leuker.
Tevens kan het handig zijn e.e.a. te formaliseren, zodat je uitzonderingen voor eventuele aanwezigheidsverplichtingen krijgt.

Tevens: veel plezier. ^O^ Zulke studenten zie ik graag.
pi_189388939
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 21:28 schreef Zilverberk het volgende:
Maak even een afspraak bij de studieadviseur. Want extra vakken volgen is leuk, maar er een papiertje aan over houden is leuker.
Tevens kan het handig zijn e.e.a. te formaliseren, zodat je uitzonderingen voor eventuele aanwezigheidsverplichtingen krijgt.

Tevens: veel plezier. ^O^ Zulke studenten zie ik graag.
Bedoel je dat de extra vakken dan op je diploma komen?
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:05:28 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189394177
Ik heb naast een betastudie ook een aantal vakken aan alfa/gammafaculteiten gevolgd (filosofie, economie, literatuurwetenschap) en dat was prima te doen. Het gebeurde ook wel eens dat ik in de knoop kwam met de hoeveelheid werk/tijd en dan kapte ik het extra vak gewoon af, maar ik volgde die vakken dan ook meer vanuit interesse dan dat ik er verdere plannen mee had.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:43:58 #6
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189401979
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 22:27 schreef -Wereld- het volgende:

[..]

Bedoel je dat de extra vakken dan op je diploma komen?
Dat je wellicht twéé diploma's krijgt óf een officiële minor kunt vermelden.
* Zilverberk is tutor van een kudde studenten
pi_189402796
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:05 schreef -XOR- het volgende:
Ik heb naast een betastudie ook een aantal vakken aan alfa/gammafaculteiten gevolgd (filosofie, economie, literatuurwetenschap) en dat was prima te doen. Het gebeurde ook wel eens dat ik in de knoop kwam met de hoeveelheid werk/tijd en dan kapte ik het extra vak gewoon af, maar ik volgde die vakken dan ook meer vanuit interesse dan dat ik er verdere plannen mee had.
Het lijkt me wel makkelijker om een alfavak 'even' erbij te doen dan een betavak, in ieder geval voor mij als niet-beta. Vandaar dat ik twijfel of ik met name de betavakken aan kan
pi_189521796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 20:21 schreef -Wereld- het volgende:

Via via hoorde ik dat een persoon twee studies tegelijk heeft gedaan, maar dit waren wel studies zoals filosofie.
Want een studie filosofie kun je er wel eventjes bij doen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189521902
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:56 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Want een studie filosofie kun je er wel eventjes bij doen?
nee haha maar het lijkt me wel eenvoudiger dan een studie wiskunde oid erbij doen (vooral aangezien ik zelf geen beta studie doe).
Lijkt me vooral lezen (wel veel), dus makkelijker om zelfstandig erbij te doen als je bijv. een overlappend hoorcollege of zo hebt
pi_189529754
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:02 schreef -Wereld- het volgende:

[..]

(vooral aangezien ik zelf geen beta studie doe).
Dus voor jou is het makkelijker. Ik denk dat velen het niet aankunnen om een filosofiestudie te doen en veel makkelijker door hun wiskundestudie lopen.

Maar goed, jij hebt het over extra vakken, niet over een studie.

Mijn ervaring is dat men bij de filosofiefaculteit veel opener staat voor externen. Je moet ook rekening houden met dat je veel vakken bij andere studies (laat staan faculteiten) niet eens mág volgen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')