abonnement Unibet Coolblue
pi_189384352
Hoi alweer :)

In het eerste topic heb ik een algemene vraag gesteld over welke foon ik het beste kan kopen.
Jullie hebben mij enorm geholpen met ideeën en opmerkingenlees:afzeiken :P en al dies meer.

Mijn eeuwig durende dank daarvoor!

Ik ben eruit, dankzij zarGon. Hij vermeldde terloops de Librem 5.

Ik heb ernaar gekeken en ik vind het een verrekt sympathiek idee en bedrijf.
Privacy en menselijkheid staan bij het bedrijf Purism hoog in het vaandel.
Of dit in de praktijk ook zo is moet ik even afwachten.

Ik denk dat ik hiervoor ga, ook al is alles (nog) niet goed uitgewerkt en zijn voor het geld betere specs te verkrijgen.

Het werkt op een soort Linux OS, onderdelen (HW & SW) zijn (eenvoudig) te vervangen en aan te passen.
Daarbij zal ik eindelijk weer eens meer over Linux leren, wat altijd al mijn wens was, maar waar het niet van kwam na een basiscursusje een decennium geleden.
zie mezelf alweer vloekend en tierend dagenlang aan de gang, omdat iets niet wil lukken op die foon. Mja, al doende leer ik en heb ik zo'n foon, dan moet ik wel :)

De doorslaggevende factor was wel de Librem 13, een Laptop (zarGon) die al een poosje op de markt is en hartstikke mooi.

https://puri.sm/products/librem-5/
https://tweakers.net/nieu(...)em-5-smartphone.html
https://puri.sm/products/librem-13/

Kost wat meer en ik spreek mezelf tegen. Heb eens gezegd dat ik een foon van pakweg 700 euro belachelijk vind. Vind ik nog steeds met die foons waarbij je eigenlijk spyware met een hoop chipjes koopt.
Besef mij terdege dat je met de Libremfoon en de apps die je erop zet nog steeds in de wij-volgen-je-business zit, maar je moet ergens beginnen.

Wat vinden jullie van die Librem?

ik zal niet direct antwoorden, want het is vrijdagavond en ik ga andere leuke dingen doen
pi_189385849
Absoluut doen, het is niet een soort van Linux maar Linux. Het punt is alleen of alles wat je qua apps wil daar op mogelijk is, dat is wel iets wat je in overweging moet nemen. Voor een aantal zaken zullen alternatieven zijn, maar niet voor alles.
Powered by Janetje®
pi_189389325
Het is een hele mooie telefoon, maar kost wel meer dan 2x jouw aanvankelijke budget. Daarnaast kan je whatsapp dan wel vergeten.

Is dat echt hetgeen wat je wilt? Bovendien is hij nog niet eens op de markt.
pi_189398709
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 22:49 schreef Telefoonvork het volgende:
Het is een hele mooie telefoon, maar kost wel meer dan 2x jouw aanvankelijke budget. Daarnaast kan je whatsapp dan wel vergeten.

Is dat echt hetgeen wat je wilt? Bovendien is hij nog niet eens op de markt.
Het is me wat, die foon!
Heb hem besteld :)
Moet alleen nog de betaling regelen. Ik heb/wil geen creditcard en ik boycot Paypall, omdat zij toen der tijd (Assange) donaties aan Wikileaks blokkeerden.
Effe aan mijn bank vragen hoe ik dat het beste kan doen.

Ben bang dat ik mij een hoop ergernis op de hals haal met installeren en zo :)
Bedankt voor de whatsapp tip! Volgens wat sites kan je wel Whatsapp op Linux installeren, dus waarschijnlijk ook op die foon. Ik zal het meemaken.

Blijft de geldkwestie over. Soms ben ik "penny wise, pound foolish", maar voor een keertje moet het kunnen (zeg ik elke keer) :P
En wellicht ben ik over drie jaar (als weer iedereen een nieuwe foon moet kopen) spekkoper. :)
pi_189398760
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 22:49 schreef Telefoonvork het volgende:
Het is een hele mooie telefoon, maar kost wel meer dan 2x jouw aanvankelijke budget. Daarnaast kan je whatsapp dan wel vergeten.

Is dat echt hetgeen wat je wilt? Bovendien is hij nog niet eens op de markt.
Was ik vergeten.
https://en.wikipedia.org/wiki/Purism_(company)
https://www.linux-club.nl/whatsapp-voor-linux/
https://www.linuxbabe.com(...)ebian-8-ubuntu-16-04
https://www.addictivetips(...)e-whatsapp-on-linux/
pi_189465693
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:49 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Ben bang dat ik mij een hoop ergernis op de hals haal met installeren en zo :)
Bedankt voor de whatsapp tip! Volgens wat sites kan je wel Whatsapp op Linux installeren, dus waarschijnlijk ook op die foon. Ik zal het meemaken.

Niet helemaal, linux is niet 1:1 te vergelijken met wat er op die telefoon staat, en daarnaast zie ik zo met mijn beperkte linux kennis helemaal geen werkende whatsapp client.
Jouw links wijzen naar whatsapp web, die je kunt gebruiken SAMEN met je mobiele telefoon.
pi_189465916
quote:
Die linkjes gaan allemaal over "Whatsapp Web": een truc bedoeld om vanaf je computer contact te maken met whatsapp op je telefoon. Daarvoor heb je nog steeds een telefoon nodig waar de 'echte' Whatsapp op draait anders werkt het niet. Heb je dus niks aan.

--edit-- spuit 11... ik zie dat MrDrako dat net ook hierboven zegt
pi_189467989
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:21 schreef MrDrako het volgende:

[..]

Niet helemaal, linux is niet 1:1 te vergelijken met wat er op die telefoon staat, en daarnaast zie ik zo met mijn beperkte linux kennis helemaal geen werkende whatsapp client.
Jouw links wijzen naar whatsapp web, die je kunt gebruiken SAMEN met je mobiele telefoon.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Die linkjes gaan allemaal over "Whatsapp Web": een truc bedoeld om vanaf je computer contact te maken met whatsapp op je telefoon. Daarvoor heb je nog steeds een telefoon nodig waar de 'echte' Whatsapp op draait anders werkt het niet. Heb je dus niks aan.

--edit-- spuit 11... ik zie dat MrDrako dat net ook hierboven zegt
Ik heb begrepen dat je op die foon ook progjes kan installeren. We zullen het zien als ik hem heb, wat nog een probleem kan opleveren.

Wat een doffe ellende is dat, een bankoverschrijving naar de V.S. Zelfs met een 'expert' van de Abn aan de foon kwam ik er niet uit. + Dat je minstens 25 euro extra kwijt bent.

Misschien toch maar Pay Pall :(
pi_189468892
Of annuleren en een normale telefoon kopen :P
pi_189480904
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:24 schreef MrDrako het volgende:
Of annuleren en een normale telefoon kopen :P
Adviseer jij mij effe een normale foon, dankuwel, alstublief. :P
pi_189590735
Het is natuurlijk wel een beetje onnatuurlijk om op zo'n toestel WhatsApp te gaan draaien. Dat is alsof je een Tesla gaat opladen met een dieselgenerator. Moet je eerder zijn bij Signal of Riot, of zo.

Overigens, een subredit die wel leuk kunnen zijn om te volgen wanneer je interesse hebt in dit toestel: https://www.reddit.com/r/Purism/.
pi_189590862
Ik had overigens zelf ook interesse in dit toesel. Kan leven met hoger aankoopbedrag, maar ik moet dan niet achteruitgaan qua mogelijkheden.

Geen NFC, zwakke camera's, geen idee hoe de CPU precies presteert, batterij van slechts 3500 mAh. En qua apps... ja, dat is denk ik het zwakste punt.

De killswitches erop zijn wel nice, trouwens.

Was ook geïnteresseerd in Jolla, maar die hadden telkens ook zwakke specs voor het geld.
pi_189593377
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 23:06 schreef zarGon het volgende:
Ik had overigens zelf ook interesse in dit toesel. Kan leven met hoger aankoopbedrag, maar ik moet dan niet achteruitgaan qua mogelijkheden.


Geen NFC, zwakke camera's, geen idee hoe de CPU precies presteert, batterij van slechts 3500 mAh. En qua apps... ja, dat is denk ik het zwakste punt.

De killswitches erop zijn wel nice, trouwens.

Was ook geïnteresseerd in Jolla, maar die hadden telkens ook zwakke specs voor het geld.
De shift dan Duits merk kun je ook alle onderdelen vervangen c_/
pi_189594328
Wat een kut idee om de Purism aan te schaffen als je weinig ervaring hebt met Linux en er al van uit gaat dat WhatsApp werkt. :')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_189597116
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 09:46 schreef dimmak het volgende:
Wat een kut idee om de Purism aan te schaffen als je weinig ervaring hebt met Linux en er al van uit gaat dat WhatsApp werkt. :')
Iemand met de eisen die TS heeft verdiend zo'n telefoon. :Y

En wij verdienen een ervaringstopic :+
So we just called him Fred too
pi_189597912
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 09:46 schreef dimmak het volgende:
Wat een kut idee om de Purism aan te schaffen als je weinig ervaring hebt met Linux en er al van uit gaat dat WhatsApp werkt. :')
Nou, dan werkt het niet. Ga ik weer brieven schrijven :P
Om er als arrogantje aan toe te voegen; koop ik gewoon een andere foon. :6
money,money,money; in a BIG MANs world
Trouwens; beetje Dos-sen, maar dan anders is niks mis mee :)
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:34 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Iemand met de eisen die TS heeft verdiend zo'n telefoon. :Y

En wij verdienen een ervaringstopic :+
_O-
Reken maar van Yes :Y :Y :9

Kan reeds al beginnen met een topic over hoe ik met een directe bankoverschrijving naar de V.S., met een halve gare Tux aan de lijn, (niet) uit de voeten kon. Met veel gedonder uiteindelijk gelukt :)
pi_189599757
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 14:41 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Nou, dan werkt het niet. Ga ik weer brieven schrijven :P
Om er als arrogantje aan toe te voegen; koop ik gewoon een andere foon. :6
money,money,money; in a BIG MANs world
Trouwens; beetje Dos-sen, maar dan anders is niks mis mee :)
[..]

_O-
Reken maar van Yes :Y :Y :9

Kan reeds al beginnen met een topic over hoe ik met een directe bankoverschrijving naar de V.S., met een halve gare Tux aan de lijn, (niet) uit de voeten kon. Met veel gedonder uiteindelijk gelukt :)
Hou ons op de hoogte.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_189604973
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 16:53 schreef dimmak het volgende:

[..]

Hou ons op de hoogte.
Doe ik :)
Het geintje wordt steeds leuker.
Nu is natuurlijk 623 euro + 14 euro internationale overboeking wel veel voor een geintje, vooral nu blijkt dat...

ik met die Huawei P6 na januari nog steeds kan bellen en smssen met 2G en whatsappen thuis met wifi, ik in theorie, praktisch gezien, geen nieuwe foon nodig heb :P

Vooralsnog effe afwachten óf en wanneer die foon geleverd wordt _O-
*mompelt iets van unboxing video, ook weer zoiets idioots :9
  zaterdag 2 november 2019 @ 16:13:07 #19
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_189746240
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Die linkjes gaan allemaal over "Whatsapp Web": een truc bedoeld om vanaf je computer contact te maken met whatsapp op je telefoon. Daarvoor heb je nog steeds een telefoon nodig waar de 'echte' Whatsapp op draait anders werkt het niet. Heb je dus niks aan.

--edit-- spuit 11... ik zie dat MrDrako dat net ook hierboven zegt
Ik had een tijdje een simpel klap telefoontje. En dan op een pc android in een vm om whatsapp te gebruiken. Werkte wel.
pi_189748285
Haal een Google Pixel 3a. Schone Android, oled-scherm en een faptastische camera. Heeft me nog geen 300 Euro gekost op Ebay in Duitsland.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_189764009
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:13 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik had een tijdje een simpel klap telefoontje. En dan op een pc android in een vm om whatsapp te gebruiken. Werkte wel.
Okee; ik en de fokkers zullen het meemaken als die foon binnen is :)
pi_189764100
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2019 18:38 schreef Puntenjager het volgende:
Haal een Google Pixel 3a. Schone Android, oled-scherm en een faptastische camera. Heeft me nog geen 300 Euro gekost op Ebay in Duitsland.
Geloof er geen reet van :N
Ten eerste is tie van Google en ten tweede draait tie op Android :)
pi_189764323
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 16:52 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Geloof er geen reet van :N
Ten eerste is tie van Google en ten tweede draait tie op Android :)
Dan neem je Chinese crap. Dan ben verzekerd van 100 ton bloatware en een totaal vernaggeld Android :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 03-11-2019 17:12:46 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_189764403
quote:
14s.gif Op zondag 3 november 2019 17:01 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Dan meem Chinese crap. Dan ben verzekerd van 100 ton bloatware en een totaal vernaggeld Android :)
:Y
Overigens mag Chinese Android geloof ik niet meer van Trump
pi_189764601
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 17:04 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

:Y
Overigens mag Chinese Android geloof ik niet meer van Trump
Alleen Tjaumie volgens mij.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')