abonnement Unibet Coolblue
pi_189380734
Beste forummers,

Zojuist is mijn windows gecrasht op de pc, de pc start nog wel op maar leidt automatisch door naar de herstelmodule, helaas (dom') heb ik nog nooit een herstelpartitie aangemaakt.

Gelukkig heb ik een sataconnector. Nu heb ik de betreffende HD aangesloten op de sataconnector en aan de usb van mijn laptop gehangen om zodoende mijn bestanden over te zetten alvorens ik windows op de betreffende HD ga her installeren. Maar de HD wordt niet herkend?

heeft iemand tips?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_189380839
Kan ook zijn dat de schijf kapot is, dan heeft een herstelpartitie ook weinig zin.
pi_189380868
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kan ook zijn dat de schijf kapot is, dan heeft een herstelpartitie ook weinig zin.
Dat kan, maar ik vermoed van niet. Heb ook andere (werkende schijfen geprobeerd).

Ik heb zo`n ewent usb 3.1 sata hd adapter.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:11:44 #4
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_189381492
Je hebt toch ook de stroomkabel aangesloten? Heeft die Ewent niet nodig. Je sluit hem wel aan op een USB3 poort? Sommige USB2 poorten op laptops geven te weinig stroom voor een externe harddisk
Edit 2: Als je een 3.5"harddisk aansluit heeft die zeker te weinig power. Die adapter is ws bedoeld voor een 2.5" hdd/ssd

Welke harddisk en welke adapter heb je precies?

Kijk eerst eens in apparaatbeheer of de HD herkent wordt (open verkenner, rechtsklik op mijn computer en dan "beheren". Klik daar op apparaatbeheer en dan bij schijfstations kijken of de HD daartussen staat)

Als hij daartussen staat, kijk dan bij schijfbeheer of je de partities ziet op de harddisk.

[ Bericht 20% gewijzigd door versterker op 11-10-2019 14:18:41 ]
pi_189383343
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
Dat kan, maar ik vermoed van niet. Heb ook andere (werkende schijfen geprobeerd).
Wat probeer je hiermee te zeggen?
So we just called him Fred too
pi_189383446
Als het idd een 3,5" schijf is kan je evt. stroomkabel van je pc gebruiken en dan kijken of sata to usb wel werkt.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:43:39 #7
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_189385086
Naast de sata connector heb je ook voeding nodig.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_189390308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 14:11 schreef versterker het volgende:
Je hebt toch ook de stroomkabel aangesloten? Heeft die Ewent niet nodig. Je sluit hem wel aan op een USB3 poort? Sommige USB2 poorten op laptops geven te weinig stroom voor een externe harddisk
Edit 2: Als je een 3.5"harddisk aansluit heeft die zeker te weinig power. Die adapter is ws bedoeld voor een 2.5" hdd/ssd

Welke harddisk en welke adapter heb je precies?

Kijk eerst eens in apparaatbeheer of de HD herkent wordt (open verkenner, rechtsklik op mijn computer en dan "beheren". Klik daar op apparaatbeheer en dan bij schijfstations kijken of de HD daartussen staat)

Als hij daartussen staat, kijk dan bij schijfbeheer of je de partities ziet op de harddisk.
Ik ben er al uit, het klopt inderdaad dat de adapter is bedoeld voor 2.5 inch hd's. Dus vandaar dat die niet herkend werd. :X
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')