abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189378854
Goedemorgen,

Ik ben alleen :'( maar ik zou graag de komende jaren meer van de wereld willen zien.

Weten jullie leuke bestemmingen binnen en vooral buiten Europa (binnen Europa al heel wat gezien) die je gemakkelijk alleen kunt bezoeken?

Misschien zelf leuke ervaringen met alleen reizen?

Ik verneem graag. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2019 15:28:08 ]
pi_189379011
Thailand, daar zitten er wel wat meer die alleen reizen, zo krijg je iedere x wisselende groepen.

Wat ik echt de bom vond.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:28:23 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189379058
Indonesie. Gebeurt ook wel meer.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189379127
mijn ervaring is dat je in backpack landen zoals ZO Azie en Australie heel makkelijk ook singlereizigers tegenkomt met wie je stukken kan samendoen.

In Europa en de VS vond ik dat een stuk lastiger, alhoewel je in hostels ook altijd wel tof volk vind.
't is wat je er zelf van maakt.
pi_189379137
Thailand is wel het beste om mee te beginnen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:33:56 #6
487508 Asjemenou_
niet loslaat....
pi_189379147
In Europa kan ook prima als start hoor. Pak een Europese trein en verblijf in hostels.
pi_189379150
Ik heb elk land in z.o. Azie alleen bezocht. Heel normaal om bijvoorbeeld alleen een kamer te boeken of te eten, hier in europa wordt je weleens vreemd aangekeken als je geen zakelijke reiziger bent.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:21:36 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189383400
Zuidoost Azië inderdaad. Als ik alleen was en een stuk jonger, wist ik het wel.

Indonesië, Maleisië, Filipijnen, Vietnam, Laos, Cambodja.

Zie verder ook
TRV / Alleen reizen als je wat ouder wordt
TRV / Voor de eerste keer alleen op vakantie gaan
TRV / 2 maanden alleen reizen of niet?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_189386928
Ben afgelopen jaar naar Zwitserland geweest, alleen. Heb me prima vermaakt daar!
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:22:25 #10
357044 Budapestenaar
pi_189388843
Alle bestemmingen zijn in principe alleen net zo leuk als in gezelschap. Dat ligt aan je eigen mindset. Ik reis vaak alleen en heb het prima naar mijn zin. Als ik behoefte heb aan contact is er altijd wel iemand voor een praatje. Niemand kijkt je raar aan omdat je alleen reist. Kies een bestemming die jou leuk lijkt en probeer het gewoon! ^O^
pi_189389896
Je kunt toch overal alleen naartoe? Ik reis ook met enige regelmaat alleen en ik kan nou niet zeggen dat het 'beter' is in Thailand, Rusland of de VS. Zou lekker ergens heengaan waar je graag heen wilt.

Als je het toch niet zo prettig lijkt is een singles reis dan niets voor je?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  One tough cookie zaterdag 12 oktober 2019 @ 01:18:43 #12
169210 liesje1979
pi_189391372
Wat de twee hier boven mij zeggen. Je kan overal alleen overal heen, Het gaat om een soort mindset ofzo. En dat kan je leren. Mijn eerste solo reizen had ik nauwelijks aanspraak, ik weet niet of het kwam doordat ik me daar nog niet zeker genoeg in voelde, me afsloot of gewoon nog te krampachtig bezig was met het reizen.En dan maakt het niet uit waar je heen gaat, ik heb me nergens zo eenzaam gevoeld tijdens het reizen als in Thailand. Maar desondanks dat heb ik er wel van genoten. Tegenwoordig praat ik veel makkelijker met mensen tijdens het reizen, of mensen beginnen spontaan tegen me te kletsen.
Ik denk altijd dat als je thuis goed alleen kan zijn, je ook goed bent in alleen reizen. Gewoon een keer proberen, Bijvoorbeeld een lang weekend naar een Europese stad. Als je veel behoefte aan contacten denkt te hebben ga je in een populair hostel. Wordt je van dat lange weekend al gillend gek dan zou ik niet aanraden en langere en verdere reis te maken in je uppie.
pi_189458715
Mindset inderdaad, bestemming boeit dan verder niet. En ik spreek uit ervaring :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_189476800
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 08:56 schreef polariteit het volgende:
Mindset inderdaad, bestemming boeit dan verder niet. En ik spreek uit ervaring :)
De mindset is het belangrijkste, maar de bestemming speelt imho ook een rol. Bijvoorbeeld wintersport vind ik niet geschikt om alleen te doen. Of andere bestemmingen waar mensen in groepen of als familie naar toe gaan, zoals all-in hotels, club med of resorts. Je moet dan keer op keer 'inbreken' in de bestaande groepen die zelf niet per se contact met je zoeken.

Ik heb ook wel eens een youth hostel in een mooie, maar afgelegen lokatie bezocht. Daar aangekomen bleken vrijwel alle andere gasten tot een schoolreis te behoren met een eigen programma. Een paar dagen op jezelf is niet zo'n punt, maar ik heb toch vrij snel mijn koffers weer gepakt.

Kortom, de bestemming verdient ook wat planning voor een solo reis. Een stedentrip is wat mij betreft het meest geschikt. Je hebt dan meestal allerlei alternatieven als het kontakt leggen in het hostel tegen valt.
pi_189479640
Gewoon gaan
Ik ga eigenlijk bijna altijd alleen op vakantie, maar ik ga altijd naar steden, een wintersport of wat dan ook kan ook wel alleen toch? Je gaat toch voor jezelf? Mij zou het iig weinig uitmaken.. als ik iets wil doen doe ik het gewoon.
Ik ga niet meer wachten op pauper vrienden die mee willen maar nooit geld hebben

[ Bericht 0% gewijzigd door Goudenkomkommer op 17-10-2019 13:42:40 ]
pi_189481309
Inderdaad gewoon gaan.
Doe het zelf ook veel. Veelal binnen Europa nieuwe plekken ontdekken. Goedkoop te doen.

Als ik alleen ga ga ik wel vaak naar bewoondere omgevingen. Steden vooral. Met groep of in elk geval met meer maakt het minder uit.

Stad vind ik dan heel fijn.
Kunt makkelijk alle kanten op.
Hoeft je nergens druk om te maken.
Ook qua veiligheid is het prettiger.

Maar altijd leuk om alleen te reizen. Je bent heel vrij in wat je wilt gaan doen. Kunt makkelijk met plaatselijke bevolking omgaan, zelf kiezen waar heen, wat je wilt eten.
Als je met vrienden of wat ook gaat zit je daar altijd mee.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:38:37 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189481331
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:37 schreef bianconeri het volgende:
Inderdaad gewoon gaan.
Doe het zelf ook veel. Veelal binnen Europa nieuwe plekken ontdekken. Goedkoop te doen.

Als ik alleen ga ga ik wel vaak naar bewoondere omgevingen. Steden vooral. Met groep of in elk geval met meer maakt het minder uit.

Stad vind ik dan heel fijn.
Kunt makkelijk alle kanten op.
Hoeft je nergens druk om te maken.
Ook qua veiligheid is het prettiger.

Maar altijd leuk om alleen te reizen. Je bent heel vrij in wat je wilt gaan doen. Kunt makkelijk met plaatselijke bevolking omgaan, zelf kiezen waar heen, wat je wilt eten.
Als je met vrienden of wat ook gaat zit je daar altijd mee.
In een beetje gezonde vriendengroep kan je ook allemaal gewoon je eigen goesting nog doen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:44:41 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_189481411
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:34 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik heb elk land in z.o. Azie alleen bezocht. Heel normaal om bijvoorbeeld alleen een kamer te boeken of te eten, hier in europa wordt je weleens vreemd aangekeken als je geen zakelijke reiziger bent.
Ja? Nooit last van gehad en ik reis best vaak alleen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_189483926
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:38 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

In een beetje gezonde vriendengroep kan je ook allemaal gewoon je eigen goesting nog doen.
Als je met een vriendengroep reist, dan wel met 1 ander (vriendin/vrouw/vriend/man of whatever) dan zul je samen dingen willen doen. Je gaat je niet zo even afsplitsen van de groep, dat is ook niet het idee van een groepsreis met vrienden. Je zult wel dingen doen die veel leuk vinden, maar alsnog.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:34 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik heb elk land in z.o. Azie alleen bezocht. Heel normaal om bijvoorbeeld alleen een kamer te boeken of te eten, hier in Europa wordt je weleens vreemd aangekeken als je geen zakelijke reiziger bent.
Net als hier boven trouwens, totaal niet mee eens over Europa. Alleen gaan eten, boeken of wat dan ook. Dood normaal ook in Europa.
pi_189603627
Ik loop er ook tegen aan om misschien een eigen trip te gaan plannen... Al mijn vrienden/vriendinnen vriendinnen hebben een partner en dan is het natuurlijk anders. Ik heb in mijn hoofd om eerst eens een weekendje te kijken in Parijs of Berlijn.

Om te kijken of dat mij ligt heb ik vandaag eerst gewoon eens wat oorlogsplekken/musea rondom Arnhem alleen bezocht. En ik moet zeggen, dat beviel me prima..
pi_189625582
Alles is makkelijk alleen te reizen.
Gewoon plannen en gaan. Niet zo bang zijn.

Alleen is fijn. Ik reis al jaren alleen. Heerlijk.
Love is in the air!
  woensdag 30 oktober 2019 @ 10:10:09 #22
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189695071
Ik was 23 toen ik alleen ging naar Nieuw- Zeeland, Australie en Azie. Eerste week was pittig, vooral omdat je niet weet hoe het er aan toe gaat in een toch wat apart wereldje (vrijheid alom). Maar wend vanzelf. Nu ga ik het liefst alleen nog maar alleen, haha.
  dinsdag 5 november 2019 @ 15:58:30 #23
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_189797475
Thailand idd.. zelf 9 jaar terug alleen gedaan.
Gewoon een los ticket boeken en met de Lonely planet in de hand van stadje naar stadje.. overal wel een guesthouse voor weinig te vinden.

Want het is vooral budgettechnisch interessant:
- Onder de ¤800 wel een rechtstreekse vlucht (zelfs wel voor ¤500 gezien)
- slapen: Luxe ¤20, normaal ¤10-20, basic <¤10)
- Streetfood is de bom.. en maar een paar euro per maaltijd

Het enige dat het duur kan maken zijn excursies. Maar al met al was ik toen voor een maand reizen niet meer dan ¤1500 kwijt was
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 5 november 2019 @ 16:07:14 #24
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_189797654
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja? Nooit last van gehad en ik reis best vaak alleen.
Last is een groot woord, maar ik merk in Europa inderdaad in sommige restaurants, laten we zeggen de wat ouderwetser ingestelde, dat ze wel wat vreemd kunnen opkijken als je alleen komt eten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_189811211
Ik heb zelf zowel in een restaurant als een hotel gewerkt en kan verzekeren dat het personeel er geen interesse in heeft dat je alleen bent. Althans niet in de zin dat iemand abnormaal of zielig zou zijn oid.

Als je bij binnenkomst de vraag krijgt: "U bent alleen?" dan is dat om praktische redenen. Soms spreken gasten als groep af in een restaurant. Je zou dus de eerste kunnen zijn van een gezelschap en dan is een tafel voor een/twee niet groot genoeg. In een hotel kan het consequenties hebben voor de kamer als er later bijvoorbeeld nog kinderen arriveren. De vraag klinkt awkward, maar er is geen andere manier om dit te vragen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')