abonnement Unibet Coolblue
pi_189378282
Ik ben niet tevreden met mijn huidige huisarts dus wil ik graag veranderen. Maar ik heb medicijnen voorgeschreven gekregen voor haar uitval die ik voor de aankomende jaren moet gebruiken op herhaal recept.
Moet ik die opnieuw aanvragen als ik verander van huisarts, of is het zo dat eenmaal voorgeschreven, het ook zo blijft, ongeacht of je van huisarts verandert? Dus dat ik geen zorgen hoef te maken dat de andere dokter het haar uitval medicijn weigert te geven en ik dus slechter af ben?

Ook wou ik graag mijn testosteron niveau meten, deels uit nieuwsgierigheid maar ook om het jaarlijks bij te houden zodat ik kan zien of het daalt of niet en of het op een gezond niveau is.
Maar mijn huidige huisarts weigert dit, terwijl ik van andere mensen hoor dat hun dokter het zonder probleem laat testen.
Is dit iets wat ik kan vragen aan een nieuwe huisarts tijdens een kennismaking gesprek?
Of komt het dan over alsof ik alleen van huisarts verander enkel voor dat?

Ik hoop dat iemand mij wat beter kan informeren. Ik dank u voor uw tijd.
pi_189378403
Toen ik wisselde van huisarts ging de nieuwe huisarts wel kijken of mijn klachten er nog waren en of ik die medicijnen inderdaad nog nodig zou moeten hebben, maar dit was na controle en uitleg geen probleem en heb het zelfde voorgeschreven gekregen opnieuw. Mits je dus niet naar een nog zeikerigere huisarts gaat zie ik er dus geen probleem in.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:48:23 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189378472
Een nieuwe ha zal niet zomaar blind recepten voor gaan schrijven. Zelfs automatische leveringen worden stopgezet en moeten weer opnieuw opgestart worden. Ik bleef echter wel bij dezelfde apotheek dus die deden er niet heel moeilijk over.
And so is the past
pi_189378544
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Een nieuwe ha zal niet zomaar blind recepten voor gaan schrijven. Zelfs automatische leveringen worden stopgezet en moeten weer opnieuw opgestart worden. Ik bleef echter wel bij dezelfde apotheek dus die deden er niet heel moeilijk over.
Ik kreeg de haar uitval medicijnen vorige maand voorgeschreven, wat ik dus voor de aankomende 20-30 jaar zal moeten gebruiken want anders valt het weer verder uit. Kan zo'n soort medicijn dat zo kort geleden is voorgeschreven door mijn huisarts + dermatoloog letterlijk worden gestopt en moet ik opnieuw goed gekeurd worden door de nieuwe arts? Zou erg bizar zijn.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:57:06 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189378613
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:53 schreef davedave333 het volgende:

[..]

Ik kreeg de haar uitval medicijnen vorige maand voorgeschreven, wat ik dus voor de aankomende 20-30 jaar zal moeten gebruiken want anders valt het weer verder uit. Kan zo'n soort medicijn dat zo kort geleden is voorgeschreven door mijn huisarts + dermatoloog letterlijk worden gestopt en moet ik opnieuw goed gekeurd worden door de nieuwe arts? Zou erg bizar zijn.
Nouja het is meer een formaliteit. Verzekeringstechnisch en ook qua aansprakelijkheid.

En over haaruitval... daar heb ik zelf niet eens bij overwogen om dat met medicijnen tegen te gaan. Het is wat het is en aandelen Gilette kopen. ;). Maargoed dat is verder geheel persoonlijk natuurlijk.
And so is the past
pi_189379324
Voor je een overstap maakt: zijn er wel huisartsen beschikbaar in je regio? Er is een flink huisartsentekort en niet iedere praktijk neemt meer nieuwe patiënten aan.
Somebody that I used to know
pi_189379828
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:48 schreef Postbus100 het volgende:
Voor je een overstap maakt: zijn er wel huisartsen beschikbaar in je regio? Er is een flink huisartsentekort en niet iedere praktijk neemt meer nieuwe patiënten aan.
Ik zal eerst een paar afspraken maken met kennis gesprek, indien er enkele zijn die nieuwe patienten aannemen voordat ik de switch maak. Bedankt voor de reminder!
pi_189383232
Een kennismaking kan sowieso geen kwaad. Een arts is er om jou te helpen. Zolang jij kan vertellen dat je baat hebt bij de medicatie, geen (vervelende) bijwerkingen hebt en tevreden bent, lijkt het me sterk om het zomaar te laten stoppen. Tenzij de nieuwe huisarts daar een belangrijke (medische) reden voor heeft.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_189383475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:29 schreef davedave333 het volgende:

[..]

Ik zal eerst een paar afspraken maken met kennis gesprek, indien er enkele zijn die nieuwe patienten aannemen voordat ik de switch maak. Bedankt voor de reminder!
Dat kan en mag natuurlijk. Maar kennismakingsgesprek? 8)7 Is dat algemeen gangbaar? Ik meldde me gewoon aan (schreef me in) en zag vanzelf wel een keer wie mijn huisarts was toen ik 'm nodig had.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')