abonnement Unibet Coolblue
pi_189371741
Ik zag net een interview van VPRO met Sander Schimmelpenninck (hoofd-redacteur Quote). En hij zegt dat op de Zuid-as de testosteron en de oestrogeen voluit tot uiting komen bij de zakenmensen. Bij testosteron kan ik mij wel wat voorstellen. Maar hoe uit oestrogeen (vrouwen neem ik aan) zich dan extreem en voluit in deze zakenwereld?
Meer drama en huilbuien?
Veel verleiding en omplotten en groepjes tegen groepjes?
pi_189373174
Klinkt als een belachelijk interview.

Kan je niet wat leukers verzinnen?
Hoe gaat het met jou eigenlijk?
pi_189375265
Die Sander is zelf ook huilend daar weggegaan na nog geen 2 jaar, om vervolgens als een beta over het succes van anderen te gaan lopen schrijven. Conclusie: die moet z'n wijsneuzerige muil houden.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:22:34 #4
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_189375599
Dat komt vooral tot uiting in het nemen van (te) grote risico's bij o.a. beleggingen.
Kortom risicovolle beleggingen aangaan in de hoop de grote bonussen binnen te halen... Het korte termijn denken.

Vrouwen daarentegen zijn meestal minder gericht op korte termijn winst, maar houden vaak de middellange en lange termijnwinst in de gaten.
Dat zit zo'n beetje in hun DNA. De vrouw als verzorger van de kinderen. Die zijn gewend om verder vooruit te kijken dan de meeste mannen door de geschiedenis heen.

Daarom is het ook zo belangrijk dat er meer vrouwen in het bestuur van grote bedrijven komen.
Vrouwen zijn dus soms wat minder slagvaardig, maar wij mannen moeten in ons enthousiasme ook vaak worden ingetoomd door een goede risico analyse.

Wat betreft dit onderwerp zit ik als man, wel iets meer in het vrouwenkamp.
pi_189375836
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 23:56 schreef TTSS het volgende:
Die Sander is zelf ook huilend daar weggegaan na nog geen 2 jaar, om vervolgens als een beta over het succes van anderen te gaan lopen schrijven. Conclusie: die moet z'n wijsneuzerige muil houden.
Ik denk dat die vent minder beta is dan 99% van de fokkertjes.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:12:58 #6
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189379599
#metoo en false rape charges
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:17:41 #7
471637 TomStall
I buried Joey
pi_189379665
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:31 schreef scrupuleus het volgende:
Klinkt als een belachelijk interview.

Kan je niet wat leukers verzinnen?
Hoe gaat het met jou eigenlijk?
Ja, deze reactie vind ik wel heel treffend eigenlijk.
pi_189380431
:')
pi_189393484
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 21:53 schreef Special-Tee het volgende:
Ik zag net een interview van VPRO met Sander Schimmelpenninck (hoofd-redacteur Quote). En hij zegt dat op de Zuid-as de testosteron en de oestrogeen voluit tot uiting komen bij de zakenmensen. Bij testosteron kan ik mij wel wat voorstellen. Maar hoe uit oestrogeen (vrouwen neem ik aan) zich dan extreem en voluit in deze zakenwereld?
Meer drama en huilbuien?
Veel verleiding en omplotten en groepjes tegen groepjes?
Janken, ik werk voor het eerst in een bedrijf met meer dan 50% vrouwen en ik zie bijna wekelijks tranen.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:29:17 #10
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189393753
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:03 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Janken, ik werk voor het eerst in een bedrijf met meer dan 50% vrouwen en ik zie bijna wekelijks tranen.
Apart.

Ik heb in omgevingen gewerkt waar het grootste deel vrouw was. Maar tranen op de werkvloer? Zelden tot nooit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189393839
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Apart.

Ik heb in omgevingen gewerkt waar het grootste deel vrouw was. Maar tranen op de werkvloer? Zelden tot nooit.
Wat kan een mogelijke verklaring zijn van het verschil?
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:44:29 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189393900
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:39 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Wat kan een mogelijke verklaring zijn van het verschil?
Andere branches of andere manier van dingen bekijken.
Ben bevooroordeeld hierin, vanuit daar denk ik het laatste.
Dat sommige mannen/users nogal graag doen alsof vrouwen zwakke wezens zijn die overal om janken en in elkaar storten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189393914
Natte slipjes van geile heren in pak.
pi_189393938
Strakke rokjes en hoge hakken om de heren te verleiden natuurlijk!
pi_189393986
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 00:22 schreef Also-von-Oder het volgende:
Dat komt vooral tot uiting in het nemen van (te) grote risico's bij o.a. beleggingen.
Kortom risicovolle beleggingen aangaan in de hoop de grote bonussen binnen te halen... Het korte termijn denken.

Vrouwen daarentegen zijn meestal minder gericht op korte termijn winst, maar houden vaak de middellange en lange termijnwinst in de gaten.
Dat zit zo'n beetje in hun DNA. De vrouw als verzorger van de kinderen. Die zijn gewend om verder vooruit te kijken dan de meeste mannen door de geschiedenis heen.

Daarom is het ook zo belangrijk dat er meer vrouwen in het bestuur van grote bedrijven komen.
Vrouwen zijn dus soms wat minder slagvaardig, maar wij mannen moeten in ons enthousiasme ook vaak worden ingetoomd door een goede risico analyse.

Wat betreft dit onderwerp zit ik als man, wel iets meer in het vrouwenkamp.
Ohw dit geloof ik wel, als ik zo kijk naar eigen zakelijke beslissingen ja dan kijk ik altijd over een langere termijn.

En zolang mensen hun priveleven niet meenemen naar het werk, is er weinig verschil, gaan ze dat doen is het altijd gezeur. Vrouwen janken en in een slachtofferrol kruipen en mannen die onredelijk gaan doen en hun frustratie op iedereen gaan afreageren.
pi_189394109
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Andere branches of andere manier van dingen bekijken.
Ben bevooroordeeld hierin, vanuit daar denk ik het laatste.
Dat sommige mannen/users nogal graag doen alsof vrouwen zwakke wezens zijn die overal om janken en in elkaar storten.
Vrouwen zijn geweldig.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:22:03 #17
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189394384
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:59 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Vrouwen zijn geweldig.
Mannen ook.
En dat zeg ik zonder sarcasme
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189394440
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:03 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Janken, ik werk voor het eerst in een bedrijf met meer dan 50% vrouwen en ik zie bijna wekelijks tranen.
Dit. Schimmelpik lult maar wat. Hij heeft geen idee. Alsof hij uberhaupt jaren op de zuidas heeft gewerkt.

Mannen regeren in het bedrijfsleven. Vroeger, nu en in de toekomst. Vrouwen zullen het nooit overnemen. Het zit niet in hun DNA om overwicht te hebben. Uitzonderingen daargelaten.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:38:36 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189394620
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:26 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Dit. Schimmelpik lult maar wat. Hij heeft geen idee. Alsof hij uberhaupt jaren op de zuidas heeft gewerkt.

Mannen regeren in het bedrijfsleven. Vroeger, nu en in de toekomst. Vrouwen zullen het nooit overnemen. Het zit niet in hun DNA om overwicht te hebben. Uitzonderingen daargelaten.
Zegt meneer de arbeider.
Gelul van de bovenste plank.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189394802
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zegt meneer de arbeider.
Gelul van de bovenste plank.
10 jaar consulting. :*
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 11:58:22 #21
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_189394815
Dankzij Jensen heeft deze man vanaf nu een andere naam.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')