abonnement Unibet Coolblue
pi_189366439
Ik ben toe aan een nieuwe bril, de afgelopen 10 jaar ben ik altijd naar Specsavers gegaan en beviel altijd goed, als extra reserve bril bestelde ik er dan een goedkope bij via Charlie Temple.

Nu zag ik dat Hans Anders momenteel een korting biedt van 100 euro voor klanten die geen recht hebben op een brillenvergoeding.

Jaren geleden ben ik er eens geweest en toen had ik een bril waarmee ik als ik hem langer dan een halve dag droeg enorme pijn in mijn ogen kreeg, bleek dat de cilinder niet op de goede positie zat. Mijn vader heeft eens met zijn multifocale bril gehad dat het leesgedeelte veel te hoog zat waardoor hij zijn bril op het puntje van zijn neus moest zetten om er normaal door te kunnen kijken.

Hoe zijn jullie ervaringen? Die slechte ervaringen van m'n vader en van mij zijn al van een hele tijd geleden dus misschien dat het nu beter is.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:38:06 #2
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189366559
Kut toko :N

Jarenlang mijn bril daar gehaald. Was er een keer zo'n neusje afgebroken. Nou prima erheen was het gemaakt. Een jaar later met dezelfde bril weer hetzelfde loop ik daar naar binnen. Ja sorry wij doen niet aan reparaties :?
pi_189366604
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:38 schreef Friday12 het volgende:
Kut toko :N

Jarenlang mijn bril daar gehaald. Was er een keer zo'n neusje afgebroken. Nou prima erheen was het gemaakt. Een jaar later met dezelfde bril weer hetzelfde loop ik daar naar binnen. Ja sorry wij doen niet aan reparaties :?
Bij mij een twee jaar oude bril, pootjes vervangen, koste mij geen drol H-A in Groningen.

Stom dat het per filiaal zo kan verschillen. Want ik ga geregeld eve lang om mijn bril schoon te laten maken en de pootjes wat bij te stellen.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:43:28 #4
194233 Friday12
Originele kloon
pi_189366617
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:42 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Bij mij een twee jaar oude bril, pootjes vervangen, koste mij geen drol H-A in Groningen.

Stom dat het per filiaal zo kan verschillen. Want ik ga geregeld eve lang om mijn bril schoon te laten maken en de pootjes wat bij te stellen.
Mogelijk doen ze het weer maar ii ben er nooit meer binnen geweest :N
pi_189366662
Ik heb mn 1e zonnebril op sterkte bij hen gehaald.
Maar ik merk veel verschil in kijkcomfort tov bril en zonnebril welke van de zelfstandige opticien komen. Glazen zijn een stuk duurder, maar ik krijg er duidelijk kwaliteit voor terug.
pi_189368625
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:47 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik heb mn 1e zonnebril op sterkte bij hen gehaald.
Maar ik merk veel verschil in kijkcomfort tov bril en zonnebril welke van de zelfstandige opticien komen. Glazen zijn een stuk duurder, maar ik krijg er duidelijk kwaliteit voor terug.
Ik heb mijn zonnebril op sterkte van Charlie Temple, maar merk geen verschil met m'n zonnebril van Specsavers terwijl die van Charlie Temple me maar 10 euro heeft gekost.
pi_189368908
oeh das fijn dat een bril voor weinig geld fijn kijkt.

Hangt denk ik ook wel van af of je cilinders in combinatie met een sterke sterkte hebt tov een "simpele sterkte"
  Miss 200.000.000! donderdag 10 oktober 2019 @ 20:08:47 #8
367000 roos94
pi_189368944
Hans anders super kut.

Specsavers _O_
pi_189368987
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:06 schreef Roosgeluk het volgende:
oeh das fijn dat een bril voor weinig geld fijn kijkt.

Hangt denk ik ook wel van af of je cilinders in combinatie met een sterke sterkte hebt tov een "simpele sterkte"
Mijn sterkte is links nu +1.75 en rechts +1.25. Heb dus geen extreem slechte ogen, maar als ik iets moet lezen krijg ik snel dat ik wazig zie, vooral links.

Best apart dat ik sinds ik ongeveer halverwege de 20 was een plus sterkte heb, voorheen was het altijd min.

Net toch maar naar Specsavers gegaan :D
pi_189385460
Ik ben bij Eye-wish geweest, Pearl en Hans Anders, om te kijken naar een nieuwe bril vorig jaar.
Oogmeting waren gratis, tussen Eye-wish en Pearl zat er bijna geen verschil in 0,1+ maar De meting bij Hans Anders liet wel een enorm verschil zien van 0,9+.
Dit was in Winschoten
pi_189385694
Ik kan hier ondertussen een brillenwinkel beginnen thuis. Loop langer dan mijn halve leven met bril/lenzen rond. En ben niet bepaald met stabiele stil staande ogen gezegend, dus heel wat oogmetingen gehad.

Zowel oogarts als optimetrist vertelde dat oogmetingen kleine verschillen kunnen hebben van moment tot moment (begin of einde van de dag, veel ver of dichtbij gekeken voor oogmeting, goed geslapen enz).
En een sterkte zal altijd een "gemiddelde" of een "benadering van" zijn. En wat voor jou het meeste kijkcomfort geeft.

Bijv je hebt -1,75 nodig om in theorie perfect scherp te zien, maar -1,5 kijkt comfortabeler. Omdat -1,75 als te scherp ervaart.

Al klinkt 0,9 verschil wel veel in mijn ogen ;-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')