abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:41:17 #1
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189365686
Zijn er FOK!ers die meedoen aan geneesmiddelenonderzoek? Waarom doe je mee en wat zijn je ervaringen?

TS begint:

Ik heb 2x een onderzoek gedaan. Mijn eerste onderzoek was voor een medicijn voor de lever (NASH) waarbij ik 11 dagen was opgenomen. Beviel erg goed en heb toen 3 maanden later meegedaan voor een onderzoek naar hartziekten. Deze duurde 9 dagen en beviel ook prima dus een 3e onderzoek gaat sowieso plaatsvinden. :)
Ik doe het voornamelijk voor het geld, maar ik wil ook mijn steentje bijdragen aan onderzoek.
pi_189365716
Wat heb je ermee verdiend? En heb je er "iets" van gevoeld?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:48:18 #3
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189365800
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:43 schreef Filosoofert het volgende:
Wat heb je ermee verdiend? En heb je er "iets" van gevoeld?
1e keer 1.700 eu, 2e keer 1.500 eu. Bij m’n eerste onderzoek merkte ik helemaal niks, bij m’n tweede onderzoek had ik 2x een bijwerking die van tevoren bekend was: opvliegers die 20 minuten kunnen duren. Niet prettig, maar ook geen ramp. Tijdens beide onderzoeken gewoon aan m’n studie kunnen zitten dus het is een mooie bijverdienste
pi_189365830
Hoe regel je dit op je werk? Dan zijn toch in 1 keer al je verlofdagen erdoorheen gedraait?

Edit: had je 2e post nog niet gelezen. Als student kan dit prima inderdaad.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2019 16:51:52 ]
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:51:56 #5
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189365864
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:50 schreef Silven het volgende:
Hoe regel je dit op je werk? Dan zijn tich in 1 keer al je verlofdagen erdoorheen gedraait?
Ik loop op het moment stage in IT, dus ik kan overal werken waar ik wil. Als je full-time werkt kan ik voorstellen dat zo’n onderzoek geen optie is.
pi_189366660
Wil je eens wat meer vertellen over die opname? Wat doe je heel zo'n dag? Met hoeveel mensen? Kreeg je eten en drinken?

Interessant :Y
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:00:50 #7
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189366827
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:47 schreef Poes. het volgende:
Wil je eens wat meer vertellen over die opname? Wat doe je heel zo'n dag? Met hoeveel mensen? Kreeg je eten en drinken?

Interessant :Y
Je krijgt een vast schema waarvan wordt verwacht dat je eraan houdt. Dat kan zijn urine- en/of bloedafnames, bloeddruk metingen, maar ook tijden waarop je moet eten. Tussen alle metingen door ben je vrij om te doen wat je wil (behalve naar buiten, dat mag eens per dag onder begeleiding en dan kun je bijv. pingpong spelen). Er zijn verschillende ruimtes om je te vermaken, maar netflix staat altijd hoog op het lijstje. :P er is ook een ps4, airhockey tafel en darts. Ook zijn er genoeg bordspellen om je te vermaken. Ik gebruik zelf vaak de studieruimte omdat je daar in stilte kan werken.

Het ligt aan je onderzoek wat je wel en niet mag eten, maar tot nu toe heb ik nooit restricties gehad. Je krijgt bij binnenkomst een lijst waarop je per dag mag invullen of je maaltijd A of B wil. Het is typisch ziekenhuis voedsel, dus daar moet je niet te hoge verwachtingen van hebben :P

Een studie doe je meestal met 7 anderen (dus 8 totaal) maar dit kan ook verschillen. Tot nu toe heb ik een prima mix van man-vrouw gehad en ook ongeveer dezelfde leeftijden. Hierdoor is de sfeer op de kamer goed en heb zeker bij mijn eerste onderzoek een nieuwe groep vrienden aan overgehouden :)
pi_189366855
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:00 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Je krijgt een vast schema waarvan wordt verwacht dat je eraan houdt. Dat kan zijn urine- en/of bloedafnames, bloeddruk metingen, maar ook tijden waarop je moet eten. Tussen alle metingen door ben je vrij om te doen wat je wil (behalve naar buiten, dat mag eens per dag onder begeleiding en dan kun je bijv. pingpong spelen). Er zijn verschillende ruimtes om je te vermaken, maar netflix staat altijd hoog op het lijstje. :P er is ook een ps4, airhockey tafel en darts. Ook zijn er genoeg bordspellen om je te vermaken. Ik gebruik zelf vaak de studieruimte omdat je daar in stilte kan werken.

Het ligt aan je onderzoek wat je wel en niet mag eten, maar tot nu toe heb ik nooit restricties gehad. Je krijgt bij binnenkomst een lijst waarop je per dag mag invullen of je maaltijd A of B wil. Het is typisch ziekenhuis voedsel, dus daar moet je niet te hoge verwachtingen van hebben :P

Een studie doe je meestal met 7 anderen (dus 8 totaal) maar dit kan ook verschillen. Tot nu toe heb ik een prima mix van man-vrouw gehad en ook ongeveer dezelfde leeftijden. Hierdoor is de sfeer op de kamer goed en heb zeker bij mijn eerste onderzoek een nieuwe groep vrienden aan overgehouden :)
Goeie uitleg man _O_
Die 11/9 dagen, waren die aaneengesloten? Moest je daarna nog meerdere keren terugkomen voor controle?
Ik heb me ''vroeger'' (pre-moederschap) ook wel eens ingelezen in zulke onderzoeken, maar het was mij toen teveel gevlieg.
pi_189366905
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:00 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Je krijgt een vast schema waarvan wordt verwacht dat je eraan houdt. Dat kan zijn urine- en/of bloedafnames, bloeddruk metingen, maar ook tijden waarop je moet eten. Tussen alle metingen door ben je vrij om te doen wat je wil (behalve naar buiten, dat mag eens per dag onder begeleiding en dan kun je bijv. pingpong spelen). Er zijn verschillende ruimtes om je te vermaken, maar netflix staat altijd hoog op het lijstje. :P er is ook een ps4, airhockey tafel en darts. Ook zijn er genoeg bordspellen om je te vermaken. Ik gebruik zelf vaak de studieruimte omdat je daar in stilte kan werken.

Het ligt aan je onderzoek wat je wel en niet mag eten, maar tot nu toe heb ik nooit restricties gehad. Je krijgt bij binnenkomst een lijst waarop je per dag mag invullen of je maaltijd A of B wil. Het is typisch ziekenhuis voedsel, dus daar moet je niet te hoge verwachtingen van hebben :P

Een studie doe je meestal met 7 anderen (dus 8 totaal) maar dit kan ook verschillen. Tot nu toe heb ik een prima mix van man-vrouw gehad en ook ongeveer dezelfde leeftijden. Hierdoor is de sfeer op de kamer goed en heb zeker bij mijn eerste onderzoek een nieuwe groep vrienden aan overgehouden :)
QPS?

Ik heb met 4 vooronderzoeken meegedaan. Daar krijg je al een vergoeding voor plus 19c per km reisvergoeding. Voor 1 vooronderzoek werd ik afgewezen ivm kindastma. Dit kwam naar boven tijdens het vooronderzoek en er werd niet naar gevraagd tijdens het telefonische voorinterview. Dit was voor Alzheimer onderzoek. Bij de andere drie kwam ik op de reservelijst of werd ik niet verkozen om mee te doen door de opdrachtgever aan onderzoekscentrum Qps of Pra. Bij 1 onderzoek mocht ik na 1 nacht weer naar huis omdat ik de dag ervoor iets te inspannend ben geweest en dit is terug te zien in het bloed.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:08:53 #10
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189366919
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:03 schreef Poes. het volgende:

[..]

Goeie uitleg man _O_
Die 11/9 dagen, waren die aaneengesloten? Moest je daarna nog meerdere keren terugkomen voor controle?
Ik heb me ''vroeger'' (pre-moederschap) ook wel eens ingelezen in zulke onderzoeken, maar het was mij toen teveel gevlieg.
Ja die dagen zat ik achter elkaar in de kliniek. Dat klinkt lang (en soms wil je ook gewoon naar huis), maar over het algemeen gaat het best snel voorbij. Na elk onderzoek heb je altijd een nakeuring die ongeveer een week erna plaatsvindt. Soms moet je vaker terugkomen, maar dat ligt maar net aan je onderzoek. Aangezien ik flink moet reizen naar de kliniek (Groningen), kies ik expres voor onderzoeken waarbij alleen een nakeuring is.

Ik snap goed dat het teveel gevlieg kan zijn, maar als je daar bent, valt het allemaal wel mee. In mijn laatste onderzoek had ik gemiddeld eens per uur een meting, dus dan kan je prima tussendoor wat activiteiten doen.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:12:25 #11
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189366959
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:07 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

QPS?

Ik heb al 4 vooronderzoeken meegedaan. Daar krijg je al een vergeoding voor plus 19c per km reisvergoeding. Voor 1 vooronderzoek werd ik afgewezen ivm kindastma. Dit kwam naar boven tijdens het vooronderzoek er werd niet naar gevraagd tijdens het telefonische voorinterview. Sit was voor Alzheimer onderzoek. Bij de andere drie kwam ik op de reservelijst of werd ik niet verkozen om mee te doen door de opdrachtgever aan de onderzoekscentrum Qps of Pra. Bij 1 onderzoek mocht ik na 1 nacht weer naar huis omdat ik de dag ervoor iets te nspannend ben geweest en dit is te zien in het bloed.
Tot nu toe PRA, omdat die onderzoeken en hun opzet me wel bevallen. Ook prima faciliteiten.

Reserve zijn is vervelend, maar wel begrijpelijk. Als je dan niet mee mag doen, gewoon vragen of je meteen voor een ander onderzoek gekeurd mag worden, scheelt weer een reis :P
pi_189367022
Ik kwam een keer een Iranese Moslim tegen die naar eigen zeggen al voor zijn 14e keer meedeed. Hij zag dit als een sport. Hij deed allerlei pilatesoefningen (ofzo) in zijn bed terwijl hij gebedjes deed. Bezweringen om te winnen zij hij.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:19:31 #13
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189367039
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:17 schreef Special-Tee het volgende:
Ik kwam een keer een Iranese Moslim tegen die naar eigen zeggen al voor zijn 14e keer meedeed. Hij zag dit als een sport. Hij deed allerlei pilatesoefningen (ofzo) in zijn bed terwijl hij gebedjes deed. Bezweringen om te winnen zij hij.
Lol, ik heb wel gehoord over vage typetjes, maar zelf alleen met normale mensen gezeten, ook de andere groepen waren normale mensen.
pi_189367069
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:19 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Lol, ik heb wel gehoord over vage typetjes, maar zelf alleen met normale mensen gezeten, ook de andere groepen waren normale mensen.
Ik weet nog dat er op de afdeling meerdere goepen en onderzoeken parallel werden uitgevoerd. De jongens hadden het steeds over een groep van boven. Of die nog langskwamen. Daar zat namelijk een meisje bij die nogal populair was denk ik. Ene Visser. Een fok!ster mischien?
(ben wel benieuwd wie dat was)
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 01:37:03 #15
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_189376046
Ik heb als student meegedaan aan medicijn onderzoek, drie keer in totaal.

Een keer om een vakantie mee te bekostigen.

Een keer om mijn rij opleiding mee te bekostigen,

En nog een keer (een wat kortere) zodat ik wat vaker kon gaan stappen.

Als ik nog student was, dan zou ik het nog vaker doen.
Maar de laatste keer was een test om buikgriep varianten te testen met meerdere vaccinaties.
Nou toen ging echt los!

In mijn groep viel het allemaal nog wel mee, okay de helft van ons kreeg ineens heel snel 3 graden koorts... binnen een kwartier.
Ik zag de lol er nog wel van in en ik grapte tegen de verpleegster dat ze zich geen zorgen hoefde te maken, omdat we nog een kwartier te leven hadden. _O-
Dat vond zij niet zo lollig, :P ze was schijnbaar de wanhoop nabij.
Maar onze groep kwam er met een anderhalf uur zware koorts van af.

De mensen van de vergelijkingsgroep hadden dat geluk niet... 3 van hun zijn met ambulances met spoed naar het UMCG (Groningen) gebracht.

En ja, natuurlijk zat ik te klappertanden terwijl ik onder 3 dikke dekens lag... en mijn kaken stijf op elkaar houden had weinig zin... het klappertanden ging nog meer als een uur door. Maar in paniek ben ik nooit geraakt... in tegenstelling tot sommige anderen. Die hadden wel wat behoeft aan een luchtige opmerking tussen de paniek door.
pi_189378048
Ik heb een tijdje geleden als 'patiënt' meegedaan aan een onderzoek, was vrij onschuldig om een zalfje en middeltje tegen wratten te testen. Heb een dikke week daarvoor moeten verblijven en ik moet zeggen zeggen dat het mij uitstekend bevallen is, natuurlijk ook omdat we geen bijwerkingen hadden en onze groep een zeer relaxed regime hadden (geen vaste eet,- en drink tijden, geen restricties mbt cafeïne, etc). Ik kon gewoon een paar uur per dag werken en de rest van de tijd een beetje gamen, bordspelletjes spelen en puzzeltje leggen, netflixen of tv kijken en zelfs een middagdutje doen.

Ik zou er zelf nooit aan gedacht hebben om mee te doen aan zoiets (en al helemaal niet als gezond 'proefkonijn') maar ik kreeg dit onderzoek via reclamebanners, waarschijnlijk omdat ik google'de op medicijnen voor wratjes, lekker die trackingcookies. :P Na deze ervaring moet ik echter zeggen dat ik het in de toekomst zeker niet zal uitsluiten om nog eens te gaan zitten als ik een wat rustigere periode met werk heb dan wel. Ik zou dan wil iets uitzoeken wat mogelijk bevorderlijk kan zijn voor mensen in mijn omgeving, gewoon random ergens aan meedoen voor een ziekte waar ik helemaal niets van weet zie ik (nog) niet zitten.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:04:26 #17
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189378727
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 01:37 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ik heb als student meegedaan aan medicijn onderzoek, drie keer in totaal.

Een keer om een vakantie mee te bekostigen.

Een keer om mijn rij opleiding mee te bekostigen,

En nog een keer (een wat kortere) zodat ik wat vaker kon gaan stappen.

Als ik nog student was, dan zou ik het nog vaker doen.
Maar de laatste keer was een test om buikgriep varianten te testen met meerdere vaccinaties.
Nou toen ging echt los!

In mijn groep viel het allemaal nog wel mee, okay de helft van ons kreeg ineens heel snel 3 graden koorts... binnen een kwartier.
Ik zag de lol er nog wel van in en ik grapte tegen de verpleegster dat ze zich geen zorgen hoefde te maken, omdat we nog een kwartier te leven hadden. _O-
Dat vond zij niet zo lollig, :P ze was schijnbaar de wanhoop nabij.
Maar onze groep kwam er met een anderhalf uur zware koorts van af.

De mensen van de vergelijkingsgroep hadden dat geluk niet... 3 van hun zijn met ambulances met spoed naar het UMCG (Groningen) gebracht.

En ja, natuurlijk zat ik te klappertanden terwijl ik onder 3 dikke dekens lag... en mijn kaken stijf op elkaar houden had weinig zin... het klappertanden ging nog meer als een uur door. Maar in paniek ben ik nooit geraakt... in tegenstelling tot sommige anderen. Die hadden wel wat behoeft aan een luchtige opmerking tussen de paniek door.
Dat klinkt wel heavy man! Hoeveel kreeg je ervoor vergoed?

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:19 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb een tijdje geleden als 'patiënt' meegedaan aan een onderzoek, was vrij onschuldig om een zalfje en middeltje tegen wratten te testen. Heb een dikke week daarvoor moeten verblijven en ik moet zeggen zeggen dat het mij uitstekend bevallen is, natuurlijk ook omdat we geen bijwerkingen hadden en onze groep een zeer relaxed regime hadden (geen vaste eet,- en drink tijden, geen restricties mbt cafeïne, etc). Ik kon gewoon een paar uur per dag werken en de rest van de tijd een beetje gamen, bordspelletjes spelen en puzzeltje leggen, netflixen of tv kijken en zelfs een middagdutje doen.

Ik zou er zelf nooit aan gedacht hebben om mee te doen aan zoiets (en al helemaal niet als gezond 'proefkonijn') maar ik kreeg dit onderzoek via reclamebanners, waarschijnlijk omdat ik google'de op medicijnen voor wratjes, lekker die trackingcookies. :P Na deze ervaring moet ik echter zeggen dat ik het in de toekomst zeker niet zal uitsluiten om nog eens te gaan zitten als ik een wat rustigere periode met werk heb dan wel. Ik zou dan wil iets uitzoeken wat mogelijk bevorderlijk kan zijn voor mensen in mijn omgeving, gewoon random ergens aan meedoen voor een ziekte waar ik helemaal niets van weet zie ik (nog) niet zitten.
Waar was dit? Klinkt heel relaxt.
pi_189378782
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:04 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

Waar was dit? Klinkt heel relaxt.
Was bij CHDR in Leiden. Maar ook de verpleeg(st)ers en de arts zeiden dat dit het meest relaxte onderzoek was wat ze ooit gehad hadden dus staar jezelf daar niet op blind. Er zat ook een groep die een middel voor epilepsie kregen en die waren zo moe dat ze de hele dag op bed lagen en wakker gemaakt moesten worden voor eten en bloedafnames......
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:06:40 #19
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189386131
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:08 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Was bij CHDR in Leiden. Maar ook de verpleeg(st)ers en de arts zeiden dat dit het meest relaxte onderzoek was wat ze ooit gehad hadden dus staar jezelf daar niet op blind. Er zat ook een groep die een middel voor epilepsie kregen en die waren zo moe dat ze de hele dag op bed lagen en wakker gemaakt moesten worden voor eten en bloedafnames......
Heb ook nagedacht om bij het CHDR een onderzoek te doen, maar deze spreken mij een stuk minder aan. Bovendien heb je daar vaak terugkomdagen, terwijl ik liever gewoon een aantal dagen achter elkaar in de kliniek zit :P

Bij mijn laatste onderzoek kreeg ik naast het medicijn ook een slaapmiddel om te testen wat de effecten zijn. Hoewel de arts zei dat we niks van het slaapmiddel zouden voelen lag iedereen toch tot 12 uur te maffen :D
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:33:57 #20
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189387802
Ikzelf mag niet meer meedoen met de onderzoeken bij PRA. Wegens een aantekening in mijn medisch dossier uit 2010. Vind ik wel jammer. Ze zijn erg bang voor ex psychiatrische patienten. In tegenstelling tot QPS. Houdt PRA veel meer onderzoeken en betaald PRA meer. Bij QPS moet je veelal de ziekte zelf hebben of 45+ zijn.

Ik zag van de week een advertentie van het Universiteits onderzoekcentrum in Leuven/Belgie. Die bataalden meer dan 5000 bruto. Moet je wel 4x 3 a 4 dagen overnachten. De total reiskosten aleen zouden voor mij tegen de 400 euro gaan kosten. Jammer genoeg zie ik die advertentie niet meer.

Ik doe het voornamelijk voor het geld. Ik. moet zoveel bekostigen in en om mijn eigen woning. En het is interessant. Ik vraag ook altijd een kopie van mijn bloedonderzoeken. Kan ik lekker gaan googlen. En je wordt standaard getest op hepatitis en HIV. En je spaart een halve maand boodschappen.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:35:34 #21
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_189390936
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:04 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Dat klinkt wel heavy man! Hoeveel kreeg je ervoor vergoed?
[..]

Waar was dit? Klinkt heel relaxt.
Het was ook wel heavy, maar ik heb het zelf nooit zo ervaren. Ik had schijnbaar meer vertrouwen in de zusters en arts, dan zij zelfvertrouwen hadden. Daarnaast was ik op dat moment een beetje de joker... die met mijn foute grappen mijn mededeelnemers min of meer geruststelde.
Ik meen dat ik er iets van 1800 gulden aan overhield (waarvan de helft aan reiskosten/ km vergoeding). Als student had ik nog de OV kaart, maar ik zei dat mijn woonboot op de werf lag, dus dat ik vanuit de woonplaats van mijn ouders moest komen, had ik toch al gauw 500 euro meer.

Het researchcentrum heeft dit niet gecontroleerd, waarom zouden ze ook? Al die kosten geven ze door aan de pharma industrie... en die verdienen er miljarden mee.

De locatie was Zuidlaren (Noord Drenthe) maar het werd destijds geregeld/ gerekruteerd vanuit een pand op het terrein van het UMC Groningen.

Het waren 3 weekenden intern in Zuidlaren en ook nog eens iets van 9 controles dat je daar ook weer moest komen om de bloedwaarden of zo en urine testen moest doen. Maar op die dagen stond je binnen een half uur weer buiten.

Maar ik kan het wel aanraden voor studenten. Probleem is dat je na een test minstens 3 maanden niet meer opgeroepen werd.
En in Nederland was het behoorlijk veilig en goed geregeld, maar in België waren de vergoedingen weliswaar hoger (in de jaren 90) maar de controles vele malen slechter.
Dat zal inmiddels wel beter zijn... en in die tijd waren er ook geen controles op de vraag of mensen zich bij meerdere medicijntesten bij verschillende testcentra inschreven.

Maar het is een makkelijke manier van geld verdienen, zeker als student. In Zuidlaren kon je (inmiddels meer dan 20 jaar geleden gratis de flipperkast gebruiken, hadden ze veel films op video en andere spelletjes. Je kon er alleen zelden uit, alleen als je een dag of 5 achtereen intern was, kon je een keer onder begeleiding het dorp in, voor een uurtje.
(want je mocht natuurlijk geen dingen kopen die tegen de regels waren, omdat dat de tests kon beïnvloeden.

Mocht je meer willen weten, dan vertel ik het graag (mits ik het nog weet).
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:37:02 #22
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189392823
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 00:35 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Het was ook wel heavy, maar ik heb het zelf nooit zo ervaren. Ik had schijnbaar meer vertrouwen in de zusters en arts, dan zij zelfvertrouwen hadden. Daarnaast was ik op dat moment een beetje de joker... die met mijn foute grappen mijn mededeelnemers min of meer geruststelde.
Ik meen dat ik er iets van 1800 gulden aan overhield (waarvan de helft aan reiskosten/ km vergoeding). Als student had ik nog de OV kaart, maar ik zei dat mijn woonboot op de werf lag, dus dat ik vanuit de woonplaats van mijn ouders moest komen, had ik toch al gauw 500 euro meer.

Het researchcentrum heeft dit niet gecontroleerd, waarom zouden ze ook? Al die kosten geven ze door aan de pharma industrie... en die verdienen er miljarden mee.

De locatie was Zuidlaren (Noord Drenthe) maar het werd destijds geregeld/ gerekruteerd vanuit een pand op het terrein van het UMC Groningen.

Het waren 3 weekenden intern in Zuidlaren en ook nog eens iets van 9 controles dat je daar ook weer moest komen om de bloedwaarden of zo en urine testen moest doen. Maar op die dagen stond je binnen een half uur weer buiten.

Maar ik kan het wel aanraden voor studenten. Probleem is dat je na een test minstens 3 maanden niet meer opgeroepen werd.
En in Nederland was het behoorlijk veilig en goed geregeld, maar in België waren de vergoedingen weliswaar hoger (in de jaren 90) maar de controles vele malen slechter.
Dat zal inmiddels wel beter zijn... en in die tijd waren er ook geen controles op de vraag of mensen zich bij meerdere medicijntesten bij verschillende testcentra inschreven.

Maar het is een makkelijke manier van geld verdienen, zeker als student. In Zuidlaren kon je (inmiddels meer dan 20 jaar geleden gratis de flipperkast gebruiken, hadden ze veel films op video en andere spelletjes. Je kon er alleen zelden uit, alleen als je een dag of 5 achtereen intern was, kon je een keer onder begeleiding het dorp in, voor een uurtje.
(want je mocht natuurlijk geen dingen kopen die tegen de regels waren, omdat dat de tests kon beïnvloeden.

Mocht je meer willen weten, dan vertel ik het graag (mits ik het nog weet).
Klinkt als de oude locatie van PRA, tegenwoordig zitten ze in Groningen tegen het Martini ziekenhuis aan. Als er serieus iets aan de hand is, staan er binnen 5 minuten allemaal dokters om je heen :P

Verder klinkt het alsof het nog veelal hetzelfde is. 3 maanden tussen elk onderzoek is nog steeds zo en ook wordt de woonlocatie niet gecontrolleerd. :)
pi_189393382
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 21:33 schreef Special-Tee het volgende:
Ikzelf mag niet meer meedoen met de onderzoeken bij PRA. Wegens een aantekening in mijn medisch dossier uit 2010. Vind ik wel jammer. Ze zijn erg bang voor ex psychiatrische patienten. In tegenstelling tot QPS. Houdt PRA veel meer onderzoeken en betaald PRA meer. Bij QPS moet je veelal de ziekte zelf hebben of 45+ zijn.

Ik zag van de week een advertentie van het Universiteits onderzoekcentrum in Leuven/Belgie. Die bataalden meer dan 5000 bruto. Moet je wel 4x 3 a 4 dagen overnachten. De total reiskosten aleen zouden voor mij tegen de 400 euro gaan kosten. Jammer genoeg zie ik die advertentie niet meer.

Ik doe het voornamelijk voor het geld. Ik. moet zoveel bekostigen in en om mijn eigen woning. En het is interessant. Ik vraag ook altijd een kopie van mijn bloedonderzoeken. Kan ik lekker gaan googlen. En je wordt standaard getest op hepatitis en HIV. En je spaart een halve maand boodschappen.
In hoeverre mogen ze je EPD opvragen en inzien? Of lever je dat op voorwaarde aan als je mee wilt doen?
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:57:28 #24
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189393442
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 09:50 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

In hoeverre mogen ze je EPD opvragen en inzien? Of lever je dat op voorwaarde aan als je mee wilt doen?
Volgens mij bouwen zij een eigen dossier van je op aan de hand van een lange vragenlijst die je voor elk onderzoek moet invullen. Ik kan mij niet herinneren dat er iets werd gevraagd over een elektronisch patienten dossier.
pi_189405752
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 01:37 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ik heb als student meegedaan aan medicijn onderzoek, drie keer in totaal.

Een keer om een vakantie mee te bekostigen.

Een keer om mijn rij opleiding mee te bekostigen,

En nog een keer (een wat kortere) zodat ik wat vaker kon gaan stappen.

Als ik nog student was, dan zou ik het nog vaker doen.
Maar de laatste keer was een test om buikgriep varianten te testen met meerdere vaccinaties.
Nou toen ging echt los!

In mijn groep viel het allemaal nog wel mee, okay de helft van ons kreeg ineens heel snel 3 graden koorts... binnen een kwartier.
Ik zag de lol er nog wel van in en ik grapte tegen de verpleegster dat ze zich geen zorgen hoefde te maken, omdat we nog een kwartier te leven hadden. _O-
Dat vond zij niet zo lollig, :P ze was schijnbaar de wanhoop nabij.
Maar onze groep kwam er met een anderhalf uur zware koorts van af.

De mensen van de vergelijkingsgroep hadden dat geluk niet... 3 van hun zijn met ambulances met spoed naar het UMCG (Groningen) gebracht.

En ja, natuurlijk zat ik te klappertanden terwijl ik onder 3 dikke dekens lag... en mijn kaken stijf op elkaar houden had weinig zin... het klappertanden ging nog meer als een uur door. Maar in paniek ben ik nooit geraakt... in tegenstelling tot sommige anderen. Die hadden wel wat behoeft aan een luchtige opmerking tussen de paniek door.
Holy FOK! Dat is de reden waarom ik nooit met zoiets meegedaan heb :X
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')