abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:27:08 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189364617
Mensen zeggen dat iedereen kan werken. Maar is dit wel zo?

Ik wil heel graag werken, maar ben bang dat ik het niet kan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189364638
Er is altijd wel werk te vinden.

Vraag is meer of je het echt wel wil.

Ik heb allemaal mensen in dienst genomen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt, en het enige waarom het bij hun wel gelukt is, is pure wil. Ook iemand die al 18 jaar in de uitkering zat.
pi_189364675
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:27 schreef Keep_Walking het volgende:
Mensen zeggen dat iedereen kan werken. Maar is dit wel zo?

Ik wil heel graag werken, maar ben bang dat ik het niet kan.
Heb je het al een geprobeerd?

Hoe oud ben je, wat is je opleidingsachtergrond en -niveau?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189364755
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:27 schreef Keep_Walking het volgende:
Mensen zeggen dat iedereen kan werken. Maar is dit wel zo?

Ik wil heel graag werken, maar ben bang dat ik het niet kan.
Wie zegt dat?

Ik denk niet dat iemand in een coma kan werken, bijvoorbeeld. Dus dat is al niet 'iedereen'.

Ik ben heel stabiel, geen psychoses meer, maar zodra er druk op me wordt gezet -targets halen bijvoorbeeld.- gaat mijn geestelijke toestand zorgwekkend hard achteruit, vandaar ben ik een blijvende 'fase 4' ;)
Ik zou ook graag weer aan de slag, ben een tijdje als ZZP'er aan de slag geweest, maar zelfs toen werd de druk me uiteindelijk teveel...
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:42:45 #5
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189364864
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:30 schreef baskick het volgende:

[..]

Heb je het al een geprobeerd?

Hoe oud ben je, wat is je opleidingsachtergrond en -niveau?
Ik ben 31, hbo rechten, heb een aantal keer geprobeerd te werken maar het ging telkens mis. Ben psychosegevoelig.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189364888
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:36 schreef Messina het volgende:

[..]

Wie zegt dat?

Ik denk niet dat iemand in een coma kan werken, bijvoorbeeld. Dus dat is al niet 'iedereen'.

Ik ben heel stabiel, geen psychoses meer, maar zodra er druk op me wordt gezet -targets halen bijvoorbeeld.- gaat mijn geestelijke toestand zorgwekkend hard achteruit, vandaar ben ik een blijvende 'fase 4' ;)
Ik zou ook graag weer aan de slag, ben een tijdje als ZZP'er aan de slag geweest, maar zelfs toen werd de druk me uiteindelijk teveel...
Een baantje zonder druk dan? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:44:20 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189364894
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:36 schreef Messina het volgende:

[..]

Wie zegt dat?

Ik denk niet dat iemand in een coma kan werken, bijvoorbeeld. Dus dat is al niet 'iedereen'.

Ik ben heel stabiel, geen psychoses meer, maar zodra er druk op me wordt gezet -targets halen bijvoorbeeld.- gaat mijn geestelijke toestand zorgwekkend hard achteruit, vandaar ben ik een blijvende 'fase 4' ;)
Ik zou ook graag weer aan de slag, ben een tijdje als ZZP'er aan de slag geweest, maar zelfs toen werd de druk me uiteindelijk teveel...
Ik heb veel in gemeen met jou. Ook psychoses gehad, ben nu stabiel, aantal keer gewerkt bij een overheidsinstelling maar het ging niet.

Ik zit te denken om ervaringsdeskundige te worden en kijken of ik daarin kan groeien.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189365444
quote:
16s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een baantje zonder druk dan? :?
Ja, dat heet een sociale werkplaats. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189365460
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb veel in gemeen met jou. Ook psychoses gehad, ben nu stabiel, aantal keer gewerkt bij een overheidsinstelling maar het ging niet.

Ik zit te denken om ervaringsdeskundige te worden en kijken of ik daarin kan groeien.
Ik had je topic daarover ook gezien, ja. Zou het persoonlijk niet kunnen, ik zou leed van een ander mee naar huis nemen. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189365462
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:22 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, dat heet een sociale werkplaats. ;)
Werk je daar nu? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189365630
quote:
16s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Werk je daar nu? :o
Nee, ik werk niet meer, en ik ga ook niet meer werken. Niet omdat ik niet wil werken, maar omdat het gewoon niet gaat.
Er is geen enkele werkgever die gaat zeggen: "Oh, je redt het vandaag weer niet? Geeft niks, misschien morgen". En ik snap dat, het kost een werkgever ongelooflijk veel geld allemaal. En dan zit je midden in een project, is je werknemer wéér voor een periode afwezig.

Ik heb behoorlijk moeite gehad om te accepteren dat het niet gaat. Ik houd niet van stil zitten, ben ook geen persoon om de hele dag met andere niet-werkenden te gaan zitten. Wanneer mijn jongste naar school gaat hoop ik weer wat vrijwilligerswerk op te kunnen pakken. Ik wil ook 'nuttig zijn'. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:45:31 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189365753
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:37 schreef Messina het volgende:

[..]

Nee, ik werk niet meer, en ik ga ook niet meer werken. Niet omdat ik niet wil werken, maar omdat het gewoon niet gaat.
Er is geen enkele werkgever die gaat zeggen: "Oh, je redt het vandaag weer niet? Geeft niks, misschien morgen". En ik snap dat, het kost een werkgever ongelooflijk veel geld allemaal. En dan zit je midden in een project, is je werknemer wéér voor een periode afwezig.

Ik heb behoorlijk moeite gehad om te accepteren dat het niet gaat. Ik houd niet van stil zitten, ben ook geen persoon om de hele dag met andere niet-werkenden te gaan zitten. Wanneer mijn jongste naar school gaat hoop ik weer wat vrijwilligerswerk op te kunnen pakken. Ik wil ook 'nuttig zijn'. ;)
Ben je man of vrouw?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189365764
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ben je man of vrouw?
Hoewel totaal niet relevant ben ik een vrouw :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189365867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:37 schreef Messina het volgende:

[..]

Nee, ik werk niet meer, en ik ga ook niet meer werken. Niet omdat ik niet wil werken, maar omdat het gewoon niet gaat.
Er is geen enkele werkgever die gaat zeggen: "Oh, je redt het vandaag weer niet? Geeft niks, misschien morgen". En ik snap dat, het kost een werkgever ongelooflijk veel geld allemaal. En dan zit je midden in een project, is je werknemer wéér voor een periode afwezig.

Ik heb behoorlijk moeite gehad om te accepteren dat het niet gaat. Ik houd niet van stil zitten, ben ook geen persoon om de hele dag met andere niet-werkenden te gaan zitten. Wanneer mijn jongste naar school gaat hoop ik weer wat vrijwilligerswerk op te kunnen pakken. Ik wil ook 'nuttig zijn'. ;)
Ah oke.

Hopelijk komt er iets moois op je pad om wat voor ouderen of eenzame mensen te betekenen of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189365935
Zolang je niet (geestes)ziek bent wel ja. En een coma, psychosegevoeligheid, depressie, verslaving, zware handicaps en sommige vormen van autisme schaar ik even hierbij onder ‘ziek’ (no offense).

Buiten dat kan iedereen gewoon werken ja

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2019 16:57:26 ]
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:01:51 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189366077
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Hoewel totaal niet relevant ben ik een vrouw :P
Zeker relevant. Ik denk dat er toch meer stigma is op een man die niet werkt dan een vrouw.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189366132
Yep, iedereen kan “werken”. Al zal niet iedereen een full time dienstverband aankunnen en is niet elk niveau haalbaar.

Laat los dat je hbo hebt. Dat staat je alleen maar in de weg, want een hbo-baan kan je niet aan. Zeker nu nog niet.

Begin lekker op een (laag) instap niveau, of weinig uren, en werk jezelf omhoog (indien nodig). Je psyche heeft baat bij succes behalen en aan het einde van de dag het gevoel hebben dat je alles onder controle hebt.

Juist als je nu laag inzet en steeds jezelf uitdaagt, kom je verder dan elke keer instappen boven je niveau en jezelf continu bevestigen dat je dit niet kan.

Heb psychoses en autisme (naast nog wat andere etiketten), maar dat heeft me nog in de weg gezeten. Heb dan ook nog nooit over mezelf gezegd/gedacht dat iets ben of zaken niet kan, wel dat ik mijn eigen tempo moet bepalen. Soms ben ik sneller dan een ander, soms heb ik meer tijd nodig, omdat hoofd en bijzaken bij mij dezelfde prio hebben.

Het helpt ook om een vertrouwenspersoon/coach te hebben die je kan bellen op elk moment, zeker als waarheid en fictie soms door elkaar gaan lopen.

Schrijf jezelf niet af, maar zie jezelf ook niet als een hbo’r. Zie je zelf gewoon als een iemand met een gebruiksaanwijzing die jezelf heel goed moet kennen en anderen mee met rust moet laten.

Wat lijkt je leuk om te doen, los van je diploma’s en ervaring?
pi_189366221
quote:
5s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:04 schreef Jopie78 het volgende:
Yep, iedereen kan “werken”. Al zal niet iedereen een full time dienstverband aankunnen en is niet elk niveau haalbaar.

Ik ken iemand die zijn eigen billen niet kan afvegen, want gehandicapt. Welk werk raad je aan? Ook geen sturing in handen overigens. Ook moeite met praten en zeer slecht verstaanbaar, voor het geval je met een telefonist baan aan komt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189366259
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken iemand die zijn eigen billen niet kan afvegen, want gehandicapt. Welk werk raad je aan? Ook geen sturing in handen overigens. Ook moeite met praten en zeer slecht verstaanbaar, voor het geval je met een telefonist baan aan komt.
Lijkt me een prima persoon voor een baan als politicus.

Maar je hebt gelijk. Niet iedereen, maar ik wist niet dat we hier ook de logische gevallen gingen bespreken. -O-
pi_189366407
Welke banen heb je in het verleden gehad? Enkel binnen hbo recht en op kantoor?
Je kunt ook bijv in een tuincentrum werken, is een hele andere omgeving dan kantoor en helemaal in een branche waar hoge druk is en targets belangrijk zijn.

Ben je al eens met werkplaatsen/banen in aanraking gekomen welke bestemd zijn voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt? Of een administratieve baan, waar wel niveau wordt gevraagd maar geen druk van deadlines en targets?
Na een burn-out ben ik via uitzendkantoor een paar maanden deeltijd bij een bedrijf gewerkt, waar het mijn taak was om van het laatste kwartaal de inkoopfacturen na te kijken. En in kaart te brengen welke leveranciers er een potje van maakten en de welke volgens afspraak/prijslijsten factureerden.
En daarnaast zorgen dat prijslijsten en contactgegevens die we hadden up-to-date waren enz.

Doe je nu iets van een dagbesteding?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:35:15 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189366513
quote:
5s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:04 schreef Jopie78 het volgende:
Yep, iedereen kan “werken”. Al zal niet iedereen een full time dienstverband aankunnen en is niet elk niveau haalbaar.

Laat los dat je hbo hebt. Dat staat je alleen maar in de weg, want een hbo-baan kan je niet aan. Zeker nu nog niet.

Begin lekker op een (laag) instap niveau, of weinig uren, en werk jezelf omhoog (indien nodig). Je psyche heeft baat bij succes behalen en aan het einde van de dag het gevoel hebben dat je alles onder controle hebt.

Juist als je nu laag inzet en steeds jezelf uitdaagt, kom je verder dan elke keer instappen boven je niveau en jezelf continu bevestigen dat je dit niet kan.

Heb psychoses en autisme (naast nog wat andere etiketten), maar dat heeft me nog in de weg gezeten. Heb dan ook nog nooit over mezelf gezegd/gedacht dat iets ben of zaken niet kan, wel dat ik mijn eigen tempo moet bepalen. Soms ben ik sneller dan een ander, soms heb ik meer tijd nodig, omdat hoofd en bijzaken bij mij dezelfde prio hebben.

Het helpt ook om een vertrouwenspersoon/coach te hebben die je kan bellen op elk moment, zeker als waarheid en fictie soms door elkaar gaan lopen.

Schrijf jezelf niet af, maar zie jezelf ook niet als een hbo’r. Zie je zelf gewoon als een iemand met een gebruiksaanwijzing die jezelf heel goed moet kennen en anderen mee met rust moet laten.

Wat lijkt je leuk om te doen, los van je diploma’s en ervaring?
Ik zit te denken aan de zorg, als ervaringsdeskundige. Peer worker worden. Dat lijkt me ook leuk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:36:23 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_189366532
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:27 schreef Roosgeluk het volgende:
Welke banen heb je in het verleden gehad? Enkel binnen hbo recht en op kantoor?
Je kunt ook bijv in een tuincentrum werken, is een hele andere omgeving dan kantoor en helemaal in een branche waar hoge druk is en targets belangrijk zijn.

Ben je al eens met werkplaatsen/banen in aanraking gekomen welke bestemd zijn voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt? Of een administratieve baan, waar wel niveau wordt gevraagd maar geen druk van deadlines en targets?
Na een burn-out ben ik via uitzendkantoor een paar maanden deeltijd bij een bedrijf gewerkt, waar het mijn taak was om van het laatste kwartaal de inkoopfacturen na te kijken. En in kaart te brengen welke leveranciers er een potje van maakten en de welke volgens afspraak/prijslijsten factureerden.
En daarnaast zorgen dat prijslijsten en contactgegevens die we hadden up-to-date waren enz.

Doe je nu iets van een dagbesteding?
Iets met mensen helpen.

Ik heb vrijwilligerswerk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_189366603
zou je bijv ook als vrijwilligers werk mensen willen helpen? Bijv als ze gedoe hebben met een webwinkel over een wasmachine die beschadigd is geleverd oid?
Of mensen helpen met hun administratie als ze er niet uitkomen?

Of wil je meer in de hulpverlening als ervaringsdeskundige?
pi_189366702
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:35 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zit te denken aan de zorg, als ervaringsdeskundige. Peer worker worden. Dat lijkt me ook leuk.
Heb je al eens een dagje meegelopen? Of ken je iemand met een ingang?

Leuk man! Altijd tof als je ergens passie voor hebt. Maar hoe gaat het met je boek dan?
Schrijven en onderzoek doen past ook in een flexibel schema. Je kan toch ook de stem worden voor zij die dat niet kunnen?

Er is natuurlijk ook genoeg online te bereiken, vanuit je huis. Denk je dat je echt een jarenlange baan wil als ervaringsdeskundige, of ben je meer van de korte interesses en focuspieken?
pi_189366825
Topic gaat wel snel van een algemene vraag naar persoonlijk semi-psychologisch advies richting TS. Schopje R&P?
pi_189367035
Hoe uit een psychose zich op het werk?

Zou je eventueel bereid zijn om zwaar en hard werk te doen als een normale kantoorbaan niet haalbaar is? Er zijn immers veel banen beschikbaar waar het karakter van de persoon er niet zo toe doet. Sterker nog, er zijn zelfs hele industrietakken (bijv. industriële reiniging) die leunen op ex-bajesklanten met van alles en nog wat op hun kerfstok maar die prima werk kunnen afleveren.
One man's trash, another man's treasure.
pi_189370246
Ik wil je niet afschrikken hoor maar als ervaringsdeskundige word er ook een hoop van je gevraagd je hebt ook targets al zijn die niet altijd meetbaar. Maar je zult wel gewoon je werk moeten doen, zeker omdat er dan mensen van je afhankelijk zijn.
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 23:12:51 #28
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189374392
Nee, dat is er niet. Deels.

Er is beschut werk, de zogenaamde sociale werkplaatsen. Maar dat is veelal weer 'te min' want geen geestelijke uitdaging.
Je hebt nog plekken als bibliotheken
Je hebt plekken als in de winkels/supermarkten waar de targets ook véél minder gelden (achter de kassa bij de AH? Drukloos. Compleet. Volkomen _O_ ) maar vast ook te min.

Je hebt gestudeerd maar dat is geen garantie voor het feit dat je daarin werk vindt dat bij je zal passen. Je moet nu het proces door dat je passend werk gaat vinden waarbij je van 'niveau' moet afstappen. Helaas.

Ik werk in de setting dat ik de lange afstands (tot werk) klanten bezoek en probeer te prikkelen om uit de bubbel te komen. Lastig. Moeilijk. Daardoor weet ik dat er voor genoeg mensen écht geen mogelijkheid is. Maar wanneer jij HBO-rechten als studie haalt zonder dat je stress/druk of iets dergelijks hebt gevoeld dan ben je uniek. Oprecht. Oftewel: druk kan je wel hebben. Maar je bezwijkt kennelijk onder de druk van iets 'wat je niet leuk vindt'. En dat mag best. Maar wees er dan wel eerlijk over.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 10 oktober 2019 @ 23:44:18 #29
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_189375042
Pallets sorteren, heb je weinig talent voor nodig, heb ik begrepen.
pi_189375587
In algemene zin: voor dit soort mensen is niet zoveel werk vrees ik: WGR / Geen werk te vinden in NL?!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189375667
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:18 schreef Arkai het volgende:
Hoe uit een psychose zich op het werk?

Platgespoten worden en afgevoerd worden door de ambulance en met een beetje pech een hoop politie erbij. Tenminste zo gaat het bij een overbuurvrouw.
pi_189377153
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:14 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Lijkt me een prima persoon voor een baan als politicus.

Maar je hebt gelijk. Niet iedereen, maar ik wist niet dat we hier ook de logische gevallen gingen bespreken. -O-
:o :o
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:24:49 #33
414785 sirdanilot
pi_189377375
Niet iedereen kan werken, daarom hebben we het concept arbeidsongeschiktheid. Wel denk ik dat er heel veel mensen zijn die denken dat ze niet kunnen werken terwijl ze dat wel kunnen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189384844
Het is niet een kwestie of er werk is voor iedereen maar of iedereen wel (betaald) werk kan verrichten naar goedkeuren van de werkgever. En dat laatste betwijfel ik.
Zo zijn er volwassenen met een intellectuele beperking met het niveau van een 4-jarige, rolstoelgebonden mensen die zowel armen en hoofd niet kunnen bewegen en nog wel meer mensen waarvan je kan betwijfelen of er een werkgever is die die mensen betaald wil laten werken.

Of er werk is voor iedereen kan simpel worden bepaald naar het aantal werkzoekenden en vacatures. Als het aantal vacatures groter is dan het aantal werkzoekenden dan is er per definitie sprake van dat iedereen kan werken. het is dan meer een kwestie of de werkgever het wel wil.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189384857
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:24 schreef sirdanilot het volgende:
Niet iedereen kan werken, daarom hebben we het concept arbeidsongeschiktheid. Wel denk ik dat er heel veel mensen zijn die denken dat ze niet kunnen werken terwijl ze dat wel kunnen.
Dan is het meer de vraag wie bepaald of iemand kan werken....en of hetgeen een persoon kan doen ook vraag naar is.
Want als iemand bepaald werk zou kunnen maar er is geen vraag naar, dan kom je op mijn bovenstaande post uit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189385885
Op zich zou er werk voor (bijna) iedereen kunnen werken. Ons systeem kent echter beperkingen.

Voor wie niet de normale targets of het gemiddelde werktempo kan bijhouden, zijn de geregulierde lonen een grote beperking. De werkgever is verplicht om het minimumloon of CAO-loon voor de functie te betalen, dus iemand die veel langzamer of minder efficiënt werkt dan gemiddeld is voor de werkgever veel te duur.
pi_189408484
Het lijkt me best de meeste mensen kunnen werken. Sommige hebben een zetje in de rug nodig van een coach of hulpverlener. Anderen moeten hun eisen naar beneden bijstellen. Weer anderen hebben gewoon een schop onder hun kont nodig. En weer anderen hebben een of andere combinatie van dit alles.
pi_189409187
Voor de helft van de FOK!-ers ziet het er niet goed uit!


En nee dus.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_189409944
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 18:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Of er werk is voor iedereen kan simpel worden bepaald naar het aantal werkzoekenden en vacatures. Als het aantal vacatures groter is dan het aantal werkzoekenden dan is er per definitie sprake van dat iedereen kan werken. het is dan meer een kwestie of de werkgever het wel wil.
Is dat niet wat te kort door de bocht?

Niet elke vacature kan door elk persoon vervuld worden.
Soms is er een bepaalde opleiding nodig, dat kan nog worden opgelost met omscholing.
Maar je hebt ook het algemene werk en denkniveau. Een MBOer kun je niet plaatsen op een WO functie. En ik vraag me af of een WOer altijd een MBO functie aankan, niet omdat het niet uitdagend genoeg is ofzo maar omdat het toch een heel andere werkwijze vraagt.

Daarnaast zou je ook moeten kijken naar wat een werknemer kost versus wat hij produceert.
De volwassene met het niveau van een vierjarige zal best wel iets kunnen wat op zichzelf nuttig is maar zal daar een begeleider bij nodig hebben.
Dan kan het zijn dat hij meer kost dan dat hij produceert.
Is er nog wel sprake van "werken" als de uiteindelijke opbrengst negatief is?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator zondag 13 oktober 2019 @ 12:30:12 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189410840
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:39 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Is dat niet wat te kort door de bocht?

Niet elke vacature kan door elk persoon vervuld worden.
Soms is er een bepaalde opleiding nodig, dat kan nog worden opgelost met omscholing.
Maar je hebt ook het algemene werk en denkniveau. Een MBOer kun je niet plaatsen op een WO functie. En ik vraag me af of een WOer altijd een MBO functie aankan, niet omdat het niet uitdagend genoeg is ofzo maar omdat het toch een heel andere werkwijze vraagt.

Daarnaast zou je ook moeten kijken naar wat een werknemer kost versus wat hij produceert.
De volwassene met het niveau van een vierjarige zal best wel iets kunnen wat op zichzelf nuttig is maar zal daar een begeleider bij nodig hebben.
Dan kan het zijn dat hij meer kost dan dat hij produceert.
Is er nog wel sprake van "werken" als de uiteindelijke opbrengst negatief is?
Denk van niet. EQ danwel het procesmatig werken kan juist bij de hoger opgeleiden goed achterblijven. Ieder zo zijn kwaliteiten.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_189411271
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:39 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Is dat niet wat te kort door de bocht?

Niet elke vacature kan door elk persoon vervuld worden.
Soms is er een bepaalde opleiding nodig, dat kan nog worden opgelost met omscholing.
Maar je hebt ook het algemene werk en denkniveau. Een MBOer kun je niet plaatsen op een WO functie. En ik vraag me af of een WOer altijd een MBO functie aankan, niet omdat het niet uitdagend genoeg is ofzo maar omdat het toch een heel andere werkwijze vraagt.

Daarnaast zou je ook moeten kijken naar wat een werknemer kost versus wat hij produceert.
De volwassene met het niveau van een vierjarige zal best wel iets kunnen wat op zichzelf nuttig is maar zal daar een begeleider bij nodig hebben.
Dan kan het zijn dat hij meer kost dan dat hij produceert.
Is er nog wel sprake van "werken" als de uiteindelijke opbrengst negatief is?
mooi dat je herhaalt wat ik heb geschreven ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189411304
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 19:49 schreef Ivo1985 het volgende:
Op zich zou er werk voor (bijna) iedereen kunnen werken. Ons systeem kent echter beperkingen.

Voor wie niet de normale targets of het gemiddelde werktempo kan bijhouden, zijn de geregulierde lonen een grote beperking. De werkgever is verplicht om het minimumloon of CAO-loon voor de functie te betalen, dus iemand die veel langzamer of minder efficiënt werkt dan gemiddeld is voor de werkgever veel te duur.
precies en daarom is er oneindige bijstand voor die mensen. Prima regeling.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')