abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:55:50 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360660
quote:
Nederland wil minder pensioen ten gunste van dierenwelzijn’

Meer dan de helft van de Nederlanders is bereid pensioen in te leveren ten gunste van dierenwelzijn. Dat blijkt uit opinieonderzoek door I&O Research in opdracht van World Animal Protection. Van de respondenten gaf 54% aan ¤ 10 per maand in te willen leveren.

‘Nederland wil minder pensioen ten gunste van dierenwelzijn’
Het onderzoek is gehouden onder 1.619 pensioendeelnemers. Van hen wil 83% niet wil dat er wordt belegd in bedrijven (in de vee-industrie) die gebruikmaken van plofkippen of kooivarkens. Waar meer dan de helft van de pensioendeelnemers ‘zeker’ of ‘waarschijnlijk’ bereid blijkt ¤10 per maand in te leveren voor een beter dierenwelzijn, is maar 42% van de deelnemers daartoe bereid als het gaat om de tabaksindustrie en 28% bij fossiele brandstoffen.

Tabaksindustrie
Dirk-Jan Verdonk, Hoofd Programma’s bij World Animal Protection, vindt dat opmerkelijk. “Want op dit moment zijn pensioenfondsen vaak wel kritisch op hun beleggingen in de tabaksindustrie en in fossiele brandstoffen, terwijl dat nog niet het geval is voor dierenwelzijn.”

Dierenleed
Verdonk stelt dat het onderzoek aantoont dat pensioendeelnemers, ondanks hun zorgen over toekomstig pensioen,willen d”at er niet wordt belegd in dierenleed en dat zij daar ook op willen inleveren als dat nodig is. We zien dat dierenwelzijn in de maatschappij steeds belangrijker wordt”.

Pensioenfondsen
World Animal Protection deed samen met het Eerlijk Pensioenlabel een ander onderzoek waaruit bleek dat op het gebied van dierenwelzijn nog veel winst te behalen valt. De tien grootste Nederlandse pensioenfondsen beleggen volgens dat onderzoek jaarlijks ¤ 3,4 miljard in 22 bedrijven met hoge dierenwelzijnsrisico’s. De dierenbeschermingsorganisatie wilde met het onderzoek pensioenfondsen inzicht geven in de invloed die zij via hun beleggingen kunnen uitoefenen om dierenwelzijn bij deze bedrijven te verbeteren.
https://www.amweb.nl/pens(...)801601456.1570697593

Ondanks dat Nederlanders al zo'n 30% van hun effectieve pensioen hebben ingeleverd om de Zuid-Europese schuldenlasten te ontzien zijn ze bereid nog meer in te leveren ten gunste van dierenwelzijn. Ik denk dan altijd net als bij ieder onderzoek, vanuit de overheid, bedrijfsleven of allerlei stichtingen: wie betaalt bepaald.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189360671
Echt niet! :{w
Ik verwacht al niets te krijgen als ik zover kom!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:58:57 #3
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189360696
10e per maand is dan ook niet het einde van de wereld.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:59:33 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360702
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:58 schreef VoMy het volgende:
10e per maand is dan ook niet het einde van de wereld.
Zeker niet. Maar de titel van het artikel suggereert heel anders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189360718
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:58 schreef VoMy het volgende:
10e per maand is dan ook niet het einde van de wereld.
Wacht maar totdat je pensioengerechtigd bent. Als er dan nog wat over is
pi_189360719
Ik verwacht dat er nauwelijks pensioen over is als ik 70 ben.. (over een 35 jaar) dus elk 10tje minder is dan een aderlating...
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:16:57 #7
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_189360919
De kiloknallers gaan als warme broodjes over de toonbank maar over tig jaar willen we er wel wat geld voor inleveren. Ja hoor.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_189360943
Wat is dit voor suggestief kutbericht. Ik denk dat de meeste mensen echt schijt hebben aan dieren als het ze in de portemonnee raakt.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:19:14 #9
3542 Gia
User under construction
pi_189360949
Vraag me echt af wie onderzocht zijn. Waarschijnlijk mensen met een flink aanvullend pensioen.

Mensen die het met alleen een AOW'tje moeten doen, willen dit zeker weten niet.
pi_189361248
Pensioenfondsen die wel weten wat goed voor jou is, en die in jouw naam deugen door niet in bepaalde bedrijven te investeren.

Kijk, als ze dan ook een beetje rendement zouden halen, dan valt daar wel wat voor te zeggen. Maar dat doen ze helemaal niet.

Dat je je eigen pensioenpot niet zelf mag beleggen is betutteling van de bovenste plank. Ter info: in de VS en Australië mag je dat wel, belastingvrij.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189361602
quote:
Meer dan de helft van de Nederlanders is bereid pensioen in te leveren ten gunste van dierenwelzijn. Dat blijkt uit opinieonderzoek door I&O Research in opdracht van World Animal Protection.
En nu is het wachten op een onafhankelijk onderzoek.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:58:17 #12
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189361619
Wederom is mij niets gevraagd. -O-.
And so is the past
pi_189361628
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:00 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik verwacht dat er nauwelijks pensioen over is als ik 70 ben.. (over een 35 jaar) dus elk 10tje minder is dan een aderlating...
Waar maak je je druk om. Ook dan zal je rond kunnen komen. Je krijgt echt niet ineens maar 1000 eu de maand en succes..het is geen bananenland
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:59:18 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189361638
Doe maar gewoon alles weg, heb ik tenminste duidelijkheid.
pi_189361657
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:58 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Waar maak je je druk om. Ook dan zal je rond kunnen komen. Je krijgt echt niet ineens maar 1000 eu de maand en succes..het is geen bananenland
Ik ga uit van enkel een AOWtje, en dan kom je niet rond...
pi_189361662
Mooie fakenews.
pi_189362080
Met ieder onderzoek is het maar net hoe de vraagstelling is.

Geloof er geen snars van.

De ene dag zijn pensioengerechtigden zogenaamd bereid geld in te leveren voor dierenwelzijn en de andere dag staat dat ze het land plat willen leggen omdat ze al jaren inleveren.

Het laatste is een stuk aannemelijker dan het eerste.
De meeste pensioengerechtigden klagen momenteel heel wat af wat inkomen betreft, wat hun betreft mogen de toekomstige gepensioneerden flink inleveren zolang zij het maar niet hoeven te doen.
pi_189364661
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:26 schreef klipper het volgende:
Met ieder onderzoek is het maar net hoe de vraagstelling is.

Geloof er geen snars van.

De ene dag zijn pensioengerechtigden zogenaamd bereid geld in te leveren voor dierenwelzijn en de andere dag staat dat ze het land plat willen leggen omdat ze al jaren inleveren.

Het laatste is een stuk aannemelijker dan het eerste.
De meeste pensioengerechtigden klagen momenteel heel wat af wat inkomen betreft, wat hun betreft mogen de toekomstige gepensioneerden flink inleveren zolang zij het maar niet hoeven te doen.
Inderdaad..
pi_189364954
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:38 schreef Lyrebird het volgende:
Pensioenfondsen die wel weten wat goed voor jou is, en die in jouw naam deugen door niet in bepaalde bedrijven te investeren.

Kijk, als ze dan ook een beetje rendement zouden halen, dan valt daar wel wat voor te zeggen. Maar dat doen ze helemaal niet.

Dat je je eigen pensioenpot niet zelf mag beleggen is betutteling van de bovenste plank. Ter info: in de VS en Australië mag je dat wel, belastingvrij.
Administratief gezien is het duurder om iedereen een eigen mandje te laten samenstellen. In Nederland wordt minimaal 50% door de werkgever betaald en die staat denk ik niet om extra kosten te springen.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:42:34 #20
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_189366606
quote:
Waar meer dan de helft van de pensioendeelnemers ‘zeker’ of ‘waarschijnlijk’ bereid blijkt ¤10 per maand in te leveren voor een beter dierenwelzijn, is maar 42% van de deelnemers daartoe bereid als het gaat om de tabaksindustrie en 28% bij fossiele brandstoffen.
Dus de meeste mensen willen niet doneren aan de tabaksindustrie of aan Shell? Is dat nieuws?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:44:23 #21
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_189366624
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En nu is het wachten op een onafhankelijk onderzoek.
Ook dat. Waardeloos bericht over een waardeloos onderzoek.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_189366684
Ik heb nog (lang) geen pensioen, dus kan niet oordelen of ik daar enkele euro's van kan missen. Maar sta er mag heus wel wat belastinggeld heen, genoeg andere zaken waarop ze kunnen bezuinigen.
pi_189366789
Aha. Ik vroeg me al af wanneer ze de 1e stap zouden zetten waarvan ik wist dat hij er zou komen.

Ben benieuwd wat de volgende stap word om het pensioen te verlagen.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:58:59 #24
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189366805
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:57 schreef Redbullkid het volgende:
Aha. Ik vroeg me al af wanneer ze de 1e stap zouden zetten waarvan ik wist dat hij er zou komen.

Ben benieuwd wat de volgende stap word om het pensioen te verlagen.
Lol, waar heb je het over?
pi_189366882
Ik niet als het om mijn pensioen gaat dan mogen ze van mij in alles beleggen wat rendement oplevert zelfs wapens.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')