abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189359522
Ben op zich geen voorstander van het openen van topic die enkel voorzien zijn van buitenlandse bronnen, maar deze wil ik jullie toch niet onthouden.

quote:
Trump says potential ISIS escapees will 'be escaping to Europe'

President Trump on Wednesday said he's not concerned about ISIS prisoners potentially escaping as the U.S. vacates northern Syria, claiming the escapees would end up Europe.

Trump was asked in the Roosevelt Room of the White House about the potential threat of an ISIS resurgence, should its fighters escape once the U.S. leaves the region.

"Well they’re going to be escaping to Europe. That’s where they want to go. They want to go back to their homes," Trump said.

"But Europe didn't want them from us," he added. "We could've given it to them. They could've had trials they could've had whatever they wanted. But as usual, it's not reciprocal."

......
Het is Trump om het even, want IS-strijders de benen nemen keren gezellig terug naar de Europese landen waar ze jarenlang woonden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:18:53 #2
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189359581
Wat een schok, Trump doet wat hij zegt en komt alleen op voor de belangen van de US :o
De horror! De schrik! Wat een crimineel! Hoe durft hij!?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189359603
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:18 schreef Scorpie het volgende:
Wat een schok, Trump doet wat hij zegt en komt alleen op voor de belangen van de US :o
De horror! De schrik! Wat een crimineel! Hoe durft hij!?
Nou ja, de beste man wordt hier regelmatig 'god' genoemd. Weet niet of wij als heel Europeanen heel blij moeten zijn met een president die ons opzadelt met de restanten van IS.

Zeker omdat het uiteindelijk de schuld is van de VS dat het Midden-Oosten de laatste zestien jaar naar de kankertering is gegaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 09:21:03 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189359604
Hahaha, en hij heeft nog gelijk ook.

Nou kom op, grenzen sluiten en met vele militairen controleren. Ooh wacht, we hebben militairen meer want we vertrouwen op Amerika :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 09:22:33 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189359624
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, de beste man wordt hier regelmatig 'god' genoemd. Weet niet of wij als heel Europeanen heel blij moeten zijn met een president die ons opzadelt met de restanten van IS.

Zeker omdat het uiteindelijk de schuld is van de VS dat het Midden-Oosten de laatste zestien jaar naar de kankertering is gegaan.
Hij is ook een GOD. Het is niet zijn schuld maar het is onze schuld. Wij zijn als idioten aan het bezuinigen op defensie. Dat hadden we nooit moeten doen. We moeten NU geld pompen in defensie want NU moeten we ons land gaan verdedigen tegen IS.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:22:35 #6
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189359625
Nou en, we halen ze zelf op ook en vervolgens staan we hier liedjes voor ze te zingen.
pi_189359626
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:18 schreef Scorpie het volgende:
Wat een schok, Trump doet wat hij zegt en komt alleen op voor de belangen van de US :o
De horror! De schrik! Wat een crimineel! Hoe durft hij!?
Ik weet niet of het in het belang van de US is dat er een heleboel IS-strijders vrij rond gaan lopen, maar ongetwijfeld zit daar weer een plan achter.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189359630
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, de beste man wordt hier regelmatig 'god' genoemd. Weet niet of wij als heel Europeanen heel blij moeten zijn met een president die ons opzadelt met de restanten van IS.

Zeker omdat het uiteindelijk de schuld is van de VS dat het Midden-Oosten de laatste zestien jaar naar de kankertering is gegaan.
Met onze restanten van IS. Onze VVD-parels.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:24:43 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189359650
Misschien moet de EU gewoon zelf weer eens van de luie reet afkomen.

Dat Trump zo wispelturig is als wat is toch geen geheim meer.
pi_189359660
Het is onder Trump trouwens heel rustig geweest qua islamitisch terreur hier en in de VS.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:25:50 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189359664
We hadden net zoals een aantal landen gewoon moordcommando's die kant op moeten sturen met als enige doel zoveel mogelijk van "onze" jongens daar uit te schakelen. Fuck de rechtsgang voor dit soort monsters, juridisch gezien zijn het criminelen maar ook vijandige troepen, die mag je omleggen zonder tussenkomst van een rechter.

[ Bericht 10% gewijzigd door Twiitch op 10-10-2019 09:33:26 ]
pi_189359675
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:25 schreef Twiitch het volgende:
We hadden net zoals een aantal landen gewoon moordcommando's die kant op moeten sturen met als enige doel "onze" jongens daar uit te schakelen.
We zouden nu gewoon bommen op die gevangenissen moeten gooien. Niemand die dat kan tegenhouden.
pi_189359705
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien moet de EU gewoon zelf weer eens van de luie reet afkomen.

Dat Trump zo wispelturig is als wat is toch geen geheim meer.
EU durft niks en bovendien kunnen landen in de EU nog niet eens fatsoenlijk met elkaar samenwerken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:31:17 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189359719
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:30 schreef HSG het volgende:

[..]

EU durft niks en bovendien kunnen landen in de EU nog niet eens fatsoenlijk met elkaar samenwerken.
Nee, daarom werkt de EU ook niet. Bij elke crisissituatie slaan ze de plank volledig mis.
pi_189359727
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:30 schreef HSG het volgende:

[..]

EU durft niks en bovendien kunnen landen in de EU nog niet eens fatsoenlijk met elkaar samenwerken.
Tot nu toe vind ik het met de brexit best goed gaan. (als in standvastig en met één mond spreken.)

[ Bericht 0% gewijzigd door BertV op 10-10-2019 09:41:17 ]
Levensbron Kind Gelderland | Voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_189359731
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:22 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hij is ook een GOD. Het is niet zijn schuld maar het is onze schuld. Wij zijn als idioten aan het bezuinigen op defensie. Dat hadden we nooit moeten doen. We moeten NU geld pompen in defensie want NU moeten we ons land gaan verdedigen tegen IS.
Dus in jouw optiek moeten wij tientallen miljarden euro's extra investeren in Defensie zodat de Amerikanen kunnen zeggen: 'tabee, jullie zoeken het maar uit met het Midden-Oosten, het is niet langer ons probleem'.

Kortom, in plaats van onze belastingen te verlagen of geld te steken in zorg, moeten wij tientallen miljarden lappen om een probleem op te lossen dat door de Amerikanen is veroorzaakt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:37:11 #17
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_189359766
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:32 schreef BertV het volgende:

[..]

Tot nu toe vind ik het met de brexit best goed gaan. (als in standvastig en spreken met één mond spreken.)
Dat is inderdaad zo'n beetje het enige punt waarop ze het eens zijn. Maar dat komt natuurlijk ook doordat de EU een beetje op zijn pik getrapt is omdat de Britten zeggen fuck it. Daar kunnen ze niet zo goed tegen in Brussel/Strassbourgh. :D
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:38:50 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189359783
Trump heeft hier in principe gelijk: Europa moet zelf verantwoordelijkheid nemen voor haar onderdanen en niet met de vingers in de domrechtse oren roeptoeteren dat de Syriers (die onder deze mensen geleden hebben) dit maar zelf moeten oplossen.

Daarom voor een keer:

TrumpGOD _O_ *O*
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:41:17 #19
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189359806
Tja Nederland en Europa kunnen inderdaad ook de grenzen sluiten.
Maar we hebben nog al veel van dit soort dwazen hier wonen.

Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:42:18 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189359814
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:41 schreef Nicksanders het volgende:
Tja Nederland en Europa kunnen inderdaad ook de grenzen sluiten.
Maar we hebben nog al veel van dit soort dwazen hier wonen.

[ afbeelding ]
Gaat niet eens om echte vluchtelingen, maar vooral de aanpak van afgereisde IS-strijders. Die moet veel harder vanuit de EU. Slappe hap hier.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:43:48 #21
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189359831
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gaat niet eens om echte vluchtelingen, maar vooral de aanpak van afgereisde IS-strijders. Die moet veel harder vanuit de EU. Slappe hap hier.
True maar ook die zijn weer welkom was het niet D66 die laatst riep ze hebben Nederlands paspoort en hebben het recht terug te keren ook voor hun kinderen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:43:52 #22
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189359834
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:38 schreef -XOR- het volgende:
Trump heeft hier in principe gelijk: Europa moet zelf verantwoordelijkheid nemen voor haar onderdanen en niet met de vingers in de domrechtse oren roeptoeteren dat de Syriers (die onder deze mensen geleden hebben) dit maar zelf moeten oplossen.

Daarom voor een keer:

TrumpGOD _O_ *O*
:')
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:43:56 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189359835
We hebben natuurlijk zelf de voorwaarden geschapen waardoor deze ISIS-strijders zijn ontstaan. Het is ons probleem. De gemiddelde persoon uit het Midden-Oosten is fatsoenlijker dan hen.
Dat vind ik hetzelfde met het terugsturen van Marokkaanse criminelen. Eigenlijk is Nederland verantwoordelijk dat ze ontspoord zijn. Dus ik snap Trump wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 09:47:00 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189359871
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus in jouw optiek moeten wij tientallen miljarden euro's extra investeren in Defensie zodat de Amerikanen kunnen zeggen: 'tabee, jullie zoeken het maar uit met het Midden-Oosten, het is niet langer ons probleem'.

Kortom, in plaats van onze belastingen te verlagen of geld te steken in zorg, moeten wij tientallen miljarden lappen om een probleem op te lossen dat door de Amerikanen is veroorzaakt?
Ja, want dit is maar een voorbeeld dat het belangrijk is om defensie op orde te hebben.

Trump heeft gelijk. Europese landen moeten zelf investeren in defensie en de afspraken van de NATO nakomen. Jarenlang hebben ze het vuile werk laten opknappen door VS.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189359877
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeker omdat het uiteindelijk de schuld is van de VS dat het Midden-Oosten de laatste zestien jaar naar de kankertering is gegaan.
EU-landen zijn net zo schuldig met het VK en Frankrijk voorop.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:48:16 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189359886
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:47 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja, want dit is maar een voorbeeld dat het belangrijk is om defensie op orde te hebben.

Trump heeft gelijk. Europese landen moeten zelf investeren in defensie en de afspraken van de NATO nakomen. Jarenlang hebben ze het vuile werk laten opknappen door VS.
Dat zegt hij hier niet. Trump wil dat Europese landen hun verantwoordelijkheid nemen en hun eigen uitgereisde onderdanen terugnemen en thuis straffen.

Vind dat een sterke opmerking van hem.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189359892
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:43 schreef LXIV het volgende:
We hebben natuurlijk zelf de voorwaarden geschapen waardoor deze ISIS-strijders zijn ontstaan. Het is ons probleem. De gemiddelde persoon uit het Midden-Oosten is fatsoenlijker dan hen.
Dat vind ik hetzelfde met het terugsturen van Marokkaanse criminelen. Eigenlijk is Nederland verantwoordelijk dat ze ontspoord zijn. Dus ik snap Trump wel.
Daar valt inderdaad wat voor te zeggen. Waar het fout gaat, is de manier waarop. Het gaat immers niet over een gestructureerde en geplande terugkeer van IS-strijders naar hun voormalige thuisland. Nee, in zekere zin worden ze gewoon op ons losgelaten. En dat lijkt mij minder wenselijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189359906
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:47 schreef Aquarii het volgende:

[..]

EU-landen zijn net zo schuldig met het VK en Frankrijk voorop.
De ellende is begonnen in Irak, een oorlog waar de meeste Europese landen niet actief aan hebben deelgenomen. Sterker, Frankrijk en Duitsland keerden zich juist openlijk tegen de Amerikanen toen die Irak binnenvielen.

Dus je redenering is te kort door de bocht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:50:23 #29
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_189359910
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:47 schreef Aquarii het volgende:

[..]

EU-landen zijn net zo schuldig met het VK en Frankrijk voorop.
Ik ben nog steeds woest op Frankrijk om hun rol in Libië. Smerige stokbroden die van Libië een doorvoerhaven voor kansloze migranten gemaakt hebben. :(
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 09:51:12 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189359919
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat zegt hij hier niet. Trump wil dat Europese landen hun verantwoordelijkheid nemen en hun eigen uitgereisde onderdanen terugnemen en thuis straffen.

Vind dat een sterke opmerking van hem.
Ik heb niet eens gelezen wat hij recent heeft gezegd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189359924
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De ellende is begonnen in Irak, een oorlog waar de meeste Europese landen niet actief aan hebben deelgenomen. Sterker, Frankrijk en Duitsland keerden zich juist openlijk tegen de Amerikanen toen die Irak binnenvielen.

Dus je redenering is te kort door de bocht.
Ik zie Blair nog voor me, hij stond te trappelen om Irak aan te vallen.
pi_189359934
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:47 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja, want dit is maar een voorbeeld dat het belangrijk is om defensie op orde te hebben.

Trump heeft gelijk. Europese landen moeten zelf investeren in defensie en de afspraken van de NATO nakomen. Jarenlang hebben ze het vuile werk laten opknappen door VS.
Maar dat heeft hier verder niets mee te maken. Wij hebben de afgelopen jaren al fors de portemonnee getrokken voor missies in Afghanistan, Irak en Syrië. Met uitzondering van Syrië waren dat avontuurtjes die door de Amerikanen waren begonnen. Dus wat dat betreft heeft Europa zich altijd een trouwe bondgenoot getoond.

Het lijkt mij wat gek om als VS nu plots tegen Europa te zeggen: 'Noord-Syrië, de Koerden en de IS-gevangenen zijn jullie probleem, zoek het maar uit'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189359948
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:51 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Ik zie Blair nog voor me, hij stond te trappelen om Irak aan te vallen.
Het VK is binnenkort geen onderdeel meer van de EU, dus wat Blair heeft gedaan of gezegd, vind ik in deze niet heel relevant.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189359978
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het VK is binnenkort geen onderdeel meer van de EU, dus wat Blair heeft gedaan of gezegd, vind ik in deze niet heel relevant.
Wat heeft de EU er mee te maken?
pi_189359986
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het VK is binnenkort geen onderdeel meer van de EU, dus wat Blair heeft gedaan of gezegd, vind ik in deze niet heel relevant.
Bizarre redenatie, je kan toch niet zeggen dat het niet meer relevant is omdat ze 15 jaar na de inval uit de EU gaan? Dan zou je ook kunnen zeggen dat de VS niet meer relevant omdat ze zich terugtrekken uit het Midden-Oosten. Ze spelen daar dus geen rol meer.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:59:01 #36
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189359994
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:38 schreef -XOR- het volgende:
Trump heeft hier in principe gelijk: Europa moet zelf verantwoordelijkheid nemen voor haar onderdanen en niet met de vingers in de domrechtse oren roeptoeteren dat de Syriers (die onder deze mensen geleden hebben) dit maar zelf moeten oplossen.

Daarom voor een keer:

TrumpGOD _O_ *O*
Wacht even, welke mensen hebben onder welke mensen geleden volgens jou?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_189359997
Pas als Amerika echt terugtrekt, zoals nu het geval is, merken we hoe we zo vreselijk afhankelijk zijn geworden van militaire slagkracht door de Amerikanen.

Europa is slap en verdeeld, kan geen stelling of houding aannemen en erbij blijven.

Bijv. zoals Hongarije een houding aanneemt van "we kiezen voor Turkije", want dat is in principe wat Orban letterlijk zegt en schrijft.

Meteen uit de EU flikkeren, niet na 2 jaar van allerlei procedures, maar meteen.
Geen geld meer, geen hulp meer, weg.

EU heeft geen daadkracht op geen enkel gebied.

Geen goed teken, hoewel ik ergens hoop dat juist door clown trump zijn houding, juist iets positiefs zal opleveren, een ander inzicht en snelle beslissingsvermogen maar ook de bereidheid daartoe vanuit de EU.
pi_189360012
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:57 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Bizarre redenatie, je kan toch niet zeggen dat het niet meer relevant is omdat ze 15 jaar na de inval uit de EU gaan? Dan zou je ook kunnen zeggen dat de VS niet meer relevant omdat ze zich terugtrekken uit het Midden-Oosten. Ze spelen daar dus geen rol meer.
Wat net zo bizar is, is dat jij blijkbaar heel Europa aan wil kijken op wat de Britten hebben gedaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:00:30 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189360015
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:22 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hij is ook een GOD. Het is niet zijn schuld maar het is onze schuld. Wij zijn als idioten aan het bezuinigen op defensie. Dat hadden we nooit moeten doen. We moeten NU geld pompen in defensie want NU moeten we ons land gaan verdedigen tegen IS.
De VS heeft van het midden oosten een puinhoop gemaakt dus het is hun schuld

Verder heb je niet zoveel aan een leger tegen terroristen
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:02:07 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360029
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar valt inderdaad wat voor te zeggen. Waar het fout gaat, is de manier waarop. Het gaat immers niet over een gestructureerde en geplande terugkeer van IS-strijders naar hun voormalige thuisland. Nee, in zekere zin worden ze gewoon op ons losgelaten. En dat lijkt mij minder wenselijk.
Verder geen goed woord voor over. Zeker niet voor de manier waarop Amerika de Koerden een mes in de rug steekt. Maar dat doet Amerika wel vaker op die manier.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189360040
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De VS heeft van het midden oosten een puinhoop gemaakt dus het is hun schukd

Verder heb je niet zoveel aan een leger tegen terroristen
Op zich wel, maar de aanpak verschilt dan radicaal, no pun intended.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:04:14 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360053
Omdat Europa jarenlang structureel te weinig in defensie heeft geïnvesteerd hebben we nu weinig in de pap te brokkelen en zijn we afhankelijk van Amerika geworden. We moeten het maar nemen zoals het is. Dat zag je met de MH-17 en nu ook weer.
Als we echt een zelfstandige koers willen gaan varen kost dat gewoon heel veel geld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:05:06 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360064
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De VS heeft van het midden oosten een puinhoop gemaakt dus het is hun schuld

Verder heb je niet zoveel aan een leger tegen terroristen
Als je een leger hebt kun je dat gebruiken om een 'failed state' weer op te bouwen en op die manier terrorisme te bestrijden. Kost wel 30 jaar en honderden miljarden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189360065
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:04 schreef LXIV het volgende:
Omdat Europa jarenlang structureel te weinig in defensie heeft geïnvesteerd hebben we nu weinig in de pap te brokkelen en zijn we afhankelijk van Amerika geworden. We moeten het maar nemen zoals het is. Dat zag je met de MH-17 en nu ook weer.
Als we echt een zelfstandige koers willen gaan varen kost dat gewoon heel veel geld.
Dan vind je een europese leger niets ?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:06:26 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360075
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dan vind je een europese leger niets ?
Ik niet. Ik ben voor soevereine staten, die mogelijk in coalitieverband samenwerken.
Europa zal politiek nooit gezamelijk een vuist maken, daarvoor verschillen de landen en hun belangen te veel. Dus al zou je 500 miljard investeren in een geintegreerd Europees leger, dan zal het nooit worden ingezet omdat de Europese landen het nooit eens zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189360097
Naar Trump wijzen omdat onze leiders te beroerd zijn ons, en onze grenzen te bewaken. Apart.

Hoe zit het met de NAVO eigenlijk?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_189360102
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik niet. Ik ben voor soevereine staten, die mogelijk in coalitieverband samenwerken.
Europa zal politiek nooit gezamelijk een vuist maken, daarvoor verschillen de landen en hun belangen te veel. Dus al zou je 500 miljard investeren in een geintegreerd Europees leger, dan zal het nooit worden ingezet omdat de Europese landen het nooit eens zijn.
Maar bijv. in Syrie: Ik denk wel dat alle europese landen dezelfde kant op staan
jij niet ?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 10:08:34 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189360106
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik niet. Ik ben voor soevereine staten, die mogelijk in coalitieverband samenwerken.
Europa zal politiek nooit gezamelijk een vuist maken, daarvoor verschillen de landen en hun belangen te veel. Dus al zou je 500 miljard investeren in een geintegreerd Europees leger, dan zal het nooit worden ingezet omdat de Europese landen het nooit eens zijn.
Of je geeft de EU meer macht, dan is dat probleem opgelost :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:09:11 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189360117
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:59 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wacht even, welke mensen hebben onder welke mensen geleden volgens jou?
De autochtone Syriers (Koerden, yezidi's, christenen en een gedeelte van de moslims) hebben geleden onder de Europese IS-strijders.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189360127
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:43 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

True maar ook die zijn weer welkom was het niet D66 die laatst riep ze hebben Nederlands paspoort en hebben het recht terug te keren ook voor hun kinderen.
Nee, dat was het punt van D66 niet. D66 denkt dat dat veiliger is omdat je ze daarmee in beeld kan houden.

https://www.google.com/am(...)u-zien-bezwaren.html
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:10:27 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360130
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:08 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Maar bijv. in Syrie: Ik denk wel dat alle europese landen dezelfde kant op staan
jij niet ?
Dat weet ik niet helemaal. Ik weet wel dat bijvoorbeeld Griekenland pro Russisch/Servisch is (orthodox) en Polen sterk anti-Russisch.
Frankrijk is weer vrienden met een aantal Afrikaanse landen. Duitsland durft helemaal niks. Nederland doet braaf wat Engeland en Amerika willen, maar die zijn geen EU. Italië is onvoorspelbaar en gericht op eigen belang.
Kijk maar eens hoe zeer de meningen verschilden tijdens de Irak-oorlog. Van voorstanders (oost-Europa) tot felle tegenstanders (Spanje, Frankrijk).
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:10:58 #52
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189360135
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De autochtone Syriers (Koerden, yezidi's, christenen en een gedeelte van de moslims) hebben geleden onder de Europese IS-strijders.
Dus daarom is het goed dat Turkije de autochtone Syriërs bombardeert waardoor de IS-strijders weer vrij (kunnen) komen?

Wat is de logica hier precies?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:11:06 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360137
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:08 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Of je geeft de EU meer macht, dan is dat probleem opgelost :)
Dat klopt wel, maar vind ik nóg erger!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:13:07 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189360154
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dus daarom is het goed dat Turkije de autochtone Syriërs bombardeert waardoor de IS-strijders weer vrij (kunnen) komen?

Wat is de logica hier precies?
Nee, dat het Europa's eigen schuld is dat Syriegangers onder de radar kunnen terugkeren naar hun Europese thuislanden omdat Europese landen het hebben verdomd Syrie te ontlasten van de Europese rotzooi en ze heel dom achter te laten in een zeer instabiele regio.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:14:00 #55
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189360164
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, dat het Europa's eigen schuld is dat Syriegangers onder de radar kunnen terugkeren naar hun Europese thuislanden omdat Europese landen het hebben verdomd Syrie te ontlasten van de Europese rotzooi.
Maar die zitten nu gevangen daar. En straks niet meer. En daar is Trump zeker deels verantwoordelijk voor.

Dus TrumpGOD?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_189360167
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dus daarom is het goed dat Turkije de autochtone Syriërs bombardeert waardoor de IS-strijders weer vrij (kunnen) komen?

Wat is de logica hier precies?
Waar heb jij leren lezen?
pi_189360169
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:38 schreef -XOR- het volgende:
Trump heeft hier in principe gelijk: Europa moet zelf verantwoordelijkheid nemen voor haar onderdanen en niet met de vingers in de domrechtse oren roeptoeteren dat de Syriers (die onder deze mensen geleden hebben) dit maar zelf moeten oplossen.

Daarom voor een keer:

TrumpGOD _O_ *O*
Nogal kort door de bocht, wanneer Amerika al decennia lang oorlog aan het voeren is in het Midden Oosten.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:15:02 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189360172
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar die zitten nu gevangen daar. En straks niet meer.
Klopt, die regio is instabiel en de Syrische overheid kan het toezicht op deze mensen niet garanderen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189360183
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik niet. Ik ben voor soevereine staten, die mogelijk in coalitieverband samenwerken.
Dan zal Nederland nooit een vuist kunnen maken, maar blijven we afhankelijk van de welwillendheid van anderen. Want hoeveel geld we ook in Defensie pompen; we zullen nooit een machtig leger op de been brengen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189360190
Met een beetje geluk geven de Koerden IS-ers de kogel, voordat ze hun spullen pakken.

Maar de kans is groter dat ze een telefoon meegeven met de route naar Amsterdam voorgeladen.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Nogal kort door de bocht, wanneer Amerika al decennia lang oorlog aan het voeren is in het Midden Oosten.
Dat kun je Trump moeilijk kwalijk nemen.

Als hij zijn America first beleid wil voeren moet de pleister er een keer worden afgetrokken.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:16:44 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360193
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan zal Nederland nooit een vuist kunnen maken, maar blijven we afhankelijk van de welwillendheid van anderen. Want hoeveel geld we ook in Defensie pompen; we zullen nooit een machtig leger op de been brengen.
Dat klopt, alhoewel je Nederland ook weer niet kleiner moet maken dan het is. We zullen altijd in coalitieverband werken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:17:39 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189360204
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:14 schreef probeer het volgende:

[..]

Nogal kort door de bocht, wanneer Amerika al decennia lang oorlog aan het voeren is in het Midden Oosten.
:?
Trump zegt alleen maar dat Europese landen de verantwoordelijkheid hadden moeten nemen voor hun eigen onderdanen ipv roeptoeteren dat die Jihadisten maar in Syrie moeten blijven. Ik zie dit als het deksel op de neus voor het rechtse discours van keihard roepen: "ons probleem niet want het zijn geen 'Echte Nederlanders/Belgen/etc'".
We have always been at war with Eastasia.
pi_189360209
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik weet niet of het in het belang van de US is dat er een heleboel IS-strijders vrij rond gaan lopen, maar ongetwijfeld zit daar weer een plan achter.
Zouden de VS toch eens economisch/politiek belang hebben bij een verdeeld/verzwakt Europa?
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:32 schreef KoosVogels het volgende:
Kortom, in plaats van onze belastingen te verlagen of geld te steken in zorg, moeten wij tientallen miljarden lappen om een probleem op te lossen dat door de Amerikanen is veroorzaakt?
Je bent dus ook tegen de zogenaamde 'vluchtelingen' 'opvang'? Xenofoob van je koosie!

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gaat niet eens om echte vluchtelingen, maar vooral de aanpak van afgereisde IS-strijders. Die moet veel harder vanuit de EU. Slappe hap hier.
Wie zijn de echte vluchtelingen dan? Syrische hogere middenklasse die tienduizenden euro's neertellen om hier een zeer royale greep uit sociale vangnetten te doen terwijl de eigen zwakkeren/behoeftigen achter het net vissen en jarenlang onderwerp van allerhande "saneringen" zijn? _O- Flikker op met je white saviour complex, slechts omdat die mensen enkele tintjes bruiner zijn dan jij zijn ze niet direct zielig. :W

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:43 schreef LXIV het volgende:
We hebben natuurlijk zelf de voorwaarden geschapen waardoor deze ISIS-strijders zijn ontstaan. Het is ons probleem. De gemiddelde persoon uit het Midden-Oosten is fatsoenlijker dan hen.
Dat vind ik hetzelfde met het terugsturen van Marokkaanse criminelen. Eigenlijk is Nederland verantwoordelijk dat ze ontspoord zijn. Dus ik snap Trump wel.
Nou nee, dat was toch echt de Amerikaanse geopolitiek waarin inderdaad onze landverradende bestuurders kinderlijk enthousiast als gekke henkie dan wel corrupte sjakie gedreven door persoonlijke financiele belangen (doorhalen wat niet van toepassing is) dolenthousiast zijn meegegaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:00 schreef Hexagon het volgende:
De VS heeft van het midden oosten een puinhoop gemaakt dus het is hun schuld
De Europese schurkenregimes hebben onder aanvoering van de VS niet samengespannen met islamitische geloofsfundamentalisten die streden en strijden voor vestiging van theocratie wil je zeggen? Zij hebben niet gecolaboreerd bij het ten gronde richten van libie, niet samengezworen om Assad af te zetten met letterlijke koppensnellers, verkrachters en slavennemers? (De zogenaamde gematigde rebellen. _O- 8)7 )

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je een leger hebt kun je dat gebruiken om een 'failed state' weer op te bouwen en op die manier terrorisme te bestrijden. Kost wel 30 jaar en honderden miljarden.
Die staten zijn niet (zomaar) gefaald, die staten zijn doelgericht door de VS de vernieling in geholpen en de Europese schurkenregimes hebben daar enthousiast een handje aan meegeholpen. Hoe noemde men dat ook alweer, de coalition of the willing? _O-
pi_189360219
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan zal Nederland nooit een vuist kunnen maken, maar blijven we afhankelijk van de welwillendheid van anderen. Want hoeveel geld we ook in Defensie pompen; we zullen nooit een machtig leger op de been brengen.
Dan niet, maar anders wel? Binnen de EU ben je net zo goed afhankelijk.
pi_189360222
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt, alhoewel je Nederland ook weer niet kleiner moet maken dan het is. We zullen altijd in coalitieverband werken.
Uiteraard, en onder de huidige omstandigheden is dat geen probleem. In 1940 hadden we echter weinig aan die coalities.

Daarom zou ik persoonlijk opteren voor meer Europese samenwerking op het vlak van Defensie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:19:33 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360233
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

:?
Trump zegt alleen maar dat Europese landen de verantwoordelijkheid hadden moeten nemen voor hun eigen onderdanen ipv roeptoeteren dat die Jihadisten maar in Syrie moeten blijven. Ik zie dit als het deksel op de neus voor het rechtse discours van keihard roepen: "ons probleem niet want het zijn geen 'Echte Nederlanders/Belgen/etc'".
Het is ons probleem maar dat wil niet zeggen dat de oplossing is ze naar Nederland te halen en te voorzien van een huis en een uitkering.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189360238
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

:?
Trump zegt alleen maar dat Europese landen de verantwoordelijkheid hadden moeten nemen voor hun eigen onderdanen ipv roeptoeteren dat die Jihadisten maar in Syrie moeten blijven. Ik zie dit als het deksel op de neus voor het rechtse discours van keihard roepen: "ons probleem niet want het zijn geen 'Echte Nederlanders/Belgen/etc'".
... En waarom zitten die Jihadisten in Syrie? Omdat het daar mede dankzij de proxy oorlogen van de VS en Rusland al een halve eeuw superkut is.

Maar idd, de NLse IS-ers zijn nu ons probleem.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:20:50 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189360249
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:18 schreef van_Lamehuizen het volgende:

De Europese schurkenregimes hebben onder aanvoering van de VS niet samengespannen met islamitische geloofsfundamentalisten die streden en strijden voor vestiging van theocratie wil je zeggen? Zij hebben niet gecolaboreerd bij het ten gronde richten van syrie, niet samengezworen om Assad af te zetten met letterlijke koppensnellers, verkrachters en slavennemers? (De zogenaamde gematigde rebellen. _O- 8)7 )

Ongeveer alle shit in het Midden Oosten kun je terugvoeren op Amerikaanse inmenging. De bemoeienissen in de jaren 80 in Afghanistan en de 2e golfoorlog in de jaren 00 voorop. Die troep mogen de Amerikanen ook opruimen.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:21:05 #69
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_189360252
Het is ook een kwestie van hoe ver wil je terugkijken.

De reden dat IS bestaat is de invasie van Irak onder Bush Jr.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:21:07 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360254
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uiteraard, en onder de huidige omstandigheden is dat geen probleem. In 1940 hadden we echter weinig aan die coalities.

Daarom zou ik persoonlijk opteren voor meer Europese samenwerking op het vlak van Defensie.
Dat gebeurt ook wel en het integreren van Europese legers is ook wel mogelijk. Maar zolang de politieke belangen zo sterk uiteenlopen zie ik het niet gebeuren dat het effectief ingezet wordt. Dan hebben we dus een sterk leger, maar het wordt nooit ingezet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189360261
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

:?
Trump zegt alleen maar dat Europese landen de verantwoordelijkheid hadden moeten nemen voor hun eigen onderdanen ipv roeptoeteren dat die Jihadisten maar in Syrie moeten blijven. Ik zie dit als het deksel op de neus voor het rechtse discours van keihard roepen: "ons probleem niet want het zijn geen 'Echte Nederlanders/Belgen/etc'".
En daar valt ook wel wat voor te zeggen. Alleen is de huidige ellende niet pas begonnen met de burgeroorlog in Syrië en de opkomst van IS. Het waren de Amerikanen die in de pot begonnen te roeren en de huidige chaos hebben veroorzaakt door Irak en Afghanistan binnen te vallen.

En nu zegt de VS: 'Europa, tabee, zoek het maar uit in het Midden-Oosten'.

Dat is prima, maar dan mag ik hopen dat wij ons nooit meer beschikbaar stellen voor een missie in een land waar de Amerikanen op avontuur zijn gegaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189360271
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ongeveer alle shit in het Midden Oosten kun je terugvoeren op Amerikaanse inmenging. De bemoeienissen in de jaren 80 in Afghanistan en de 2e golfoorlog in de jaren 00 voorop. Die troep mogen de Amerikanen ook opruimen.
En de moreel corrupte meelopers/colaborateurs van hier niet? Die zijn lief en verlicht en hadden enkel goede bedoelingen, handelden ook in lijn met de wil van de bevolkingen waaraan zij hun politiek mandaat ontleenden? 8)7 :')
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 10:26:23 #73
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189360325
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar vind ik nóg erger!
Yep. Maar daar gaat het wel naartoe vrees ik ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:26:58 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189360333
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

En de moreel corrupte meelopers/colaborateurs van hier niet? Die zijn lief en verlicht en hadden enkel goede bedoelingen, handelden ook in lijn met de wil van de bevolkingen waaraan zij hun politiek mandaat ontleenden? 8)7 :')
Ze mogen zeker gewezen worden op meehelpen.

Maar de VS blijft echt hoofdverantwoordelijke
pi_189360335
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daar valt ook wel wat voor te zeggen. Alleen is de huidige ellende niet pas begonnen met de burgeroorlog in Syrië en de opkomst van IS. Het waren de Amerikanen die in de pot begonnen te roeren en de huidige chaos hebben veroorzaakt door Irak en Afghanistan binnen te vallen.

En nu zegt de VS: 'Europa, tabee, zoek het maar uit in het Midden-Oosten'.

Dat is prima, maar dan mag ik hopen dat wij ons nooit meer beschikbaar stellen voor een missie in een land waar de Amerikanen op avontuur zijn gegaan.
Ben je daar niet een beetje laat mee Koosie? _O-
pi_189360339
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze mogen zeker gewezen worden op meehelpen.

Maar de VS blijft echt hoofdverantwoordelijke
Oh, dat is wel heel zacht uitgedrukt. Wat mij betreft dienen ze daar hoofdelijk voor vervolgd te worden.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:28:37 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189360350
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daar valt ook wel wat voor te zeggen. Alleen is de huidige ellende niet pas begonnen met de burgeroorlog in Syrië en de opkomst van IS. Het waren de Amerikanen die in de pot begonnen te roeren en de huidige chaos hebben veroorzaakt door Irak en Afghanistan binnen te vallen.

En nu zegt de VS: 'Europa, tabee, zoek het maar uit in het Midden-Oosten'.

Dat is prima, maar dan mag ik hopen dat wij ons nooit meer beschikbaar stellen voor een missie in een land waar de Amerikanen op avontuur zijn gegaan.
Het is eigenlijk begonnen in de jaren 80 toen de Amerikanen het wel een goed idee vonden om obscure groepen in Afghanistan te gaan bewapenen omdat die ook tegen de Russen waren.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:29:20 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189360357
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daar valt ook wel wat voor te zeggen. Alleen is de huidige ellende niet pas begonnen met de burgeroorlog in Syrië en de opkomst van IS. Het waren de Amerikanen die in de pot begonnen te roeren en de huidige chaos hebben veroorzaakt door Irak en Afghanistan binnen te vallen.

En nu zegt de VS: 'Europa, tabee, zoek het maar uit in het Midden-Oosten'.

Dat is prima, maar dan mag ik hopen dat wij ons nooit meer beschikbaar stellen voor een missie in een land waar de Amerikanen op avontuur zijn gegaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:19 schreef probeer het volgende:

[..]

... En waarom zitten die Jihadisten in Syrie? Omdat het daar mede dankzij de proxy oorlogen van de VS en Rusland al een halve eeuw superkut is.

Maar idd, de NLse IS-ers zijn nu ons probleem.
Uiteraard deugt deze opportunistische vorm van splendid isolationism van Trump voor geen meter na wat ze decennialang hebben uitgespookt, hij heeft alleen wel gelijk dat als je de verantwoordelijkheid naar de internationale gemeenschap niet neemt dat uiteindelijk een keer backfiret. Ironisch genoeg doet hij dat nu dus zelf ook niet, waarvoor de VS ooit wel weer eens de deksel op de neus gaat krijgen. Dat is dan niet onze zorg.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189360370
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:19 schreef probeer het volgende:
Maar idd, de NLse IS-ers zijn nu ons probleem.
Nou nee hoor, die mogen gewoon naar lokale maatstaven berecht worden voor hun afschuwelijke misdaden. Dus je niffo die blijft maar lekker daar. :W
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:32:13 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189360385
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou nee hoor, die mogen gewoon naar lokale maatstaven berecht worden voor hun afschuwelijke misdaden. Dus je niffo die blijft maar lekker daar. :W
Ja, en dan ontsnappen ze dus en komen ze onder de radar hierheen. Puik ideetje.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:32:16 #81
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189360386
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:28 schreef Hexagon het volgende:
Het is eigenlijk begonnen in de jaren 80 toen de Amerikanen het wel een goed idee vonden om obscure groepen in Afghanistan te gaan bewapenen omdat die ook tegen de Russen waren.
Precies. Zoals uitermate kunstzinnig in beeld gebracht door de epische documantaire:
Rambo III 8-)

Waar de Mujahideen de hulpeloze helden zijn! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:32:22 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189360389
Maargoed, we kunnen die IS-idioten toch wel gewoon in de Longstay pleuren. Het kost wat maar dan heb je er ook de controle over.
pi_189360402
Europa gaat kapot :'(
pi_189360414
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja, en dan ontsnappen ze dus en komen ze onder de radar hierheen. Puik ideetje.
Nou dat verschil zal dan zelfs als ze op één of andere manier nu op dit moment zouden ontsnappen hoogstens 4 jaar met het verschil dat ze nu dan geen aansprak op scoiae voorzieningen kunnen maken. Ik zie het probleem niet zo.

Daarbij heb ik beduidend meer vertrouwen in de lokale rechtsgang en detentiemogelijkheden dan jij. :B
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:34:52 #85
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189360420
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:32 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, we kunnen die IS-idioten toch wel gewoon in de Longstay pleuren. Het kost wat maar dan heb je er ook de controle over.
Het ergste tuig wil men vast wel daar berechten om ze ofwel op te hangen ofwel levenslang weg te laten rotten in een vochtige kerker maar de meelopertjes die daar ook wel na vier jaar vrijkomen kunnen we beter hier monitoren.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189360427
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

[..]

Uiteraard deugt deze opportunistische vorm van splendid isolationism van Trump voor geen meter na wat ze decennialang hebben uitgespookt, hij heeft alleen wel gelijk dat als je de verantwoordelijkheid naar de internationale gemeenschap niet neemt dat uiteindelijk een keer backfiret. Ironisch genoeg doet hij dat nu dus zelf ook niet, waarvoor de VS ooit wel weer eens de deksel op de neus gaat krijgen. Dat is dan niet onze zorg.
De Amerikanen tonen zich hiermee een uiterst onbetrouwbare partner. In dat opzicht heb je gelijk dat de VS de deksel op de neus krijgt. Ik gok namelijk dat landen en groeperingen niet in de rij staan om in zee te gaan met de VS. Onder Trump wordt de 'soft power' die de Amerikanen de afgelopen decennia heeft vergaard, keihard de nek omgedraaid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189360431
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:32 schreef Hexagon het volgende:
in de Longstay pleuren. Het kost wat
Ja laten we daar vooral miljoenen per persoon per jaar voor gaan betalen. Het is ook niet zo dat er sprake is van een welhaast eindeloze aanwas voor het militant islamitische project. :') Verklaar Nederland dan maar direct failliet. _O-
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:36:10 #88
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189360436
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ja laten we daar vooral miljoenen per persoon per jaar voor gaan betalen. Het is ook niet zo dat er sprake is van een welhaast eindeloze aanwas voor het militant islamitische project. :') Verklaar Nederland dan maar direct failliet.
Ok. En nou? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189360469
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ok. En nou? :D
Nu laten we mensen die in den vreede gemoord, gemutileerd en verkracht hebben lekker daar berecht en gestraft worden voor hun misdaden.

Dat de doodstraf ingaat tegen de mensenrechten dat geloof ik best maar dat het Nederlands staatsburgerschap aangewend zou worden als een letterlijke Get out of jail free kaart nadat je met kinderlijk enthousiasme hebt deelgenomen aan misdaden tegen de menselijkheid als genocide en oorlogsmisdaden als verkrachtingen, het nemen en verhandelen van (seks- en kind!)slaven en ga zo maar door dat lijkt mij van dat staatsburgerschap nooit de bedoeling geweest en kan ik onmogelijk als anders dan pervers benoemen.

Heel triest hoe sommigen hier geheel geen moreel kompas meer lijken te hebben.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:40:05 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189360486
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Amerikanen tonen zich hiermee een uiterst onbetrouwbare partner. In dat opzicht heb je gelijk dat de VS de deksel op de neus krijgt. Ik gok namelijk dat landen en groeperingen niet in de rij staan om in zee te gaan met de VS. Onder Trump wordt de 'soft power' die de Amerikanen de afgelopen decennia heeft vergaard, keihard de nek omgedraaid.
O, de goodwill die Obama had opgebouwd onder serieuze landen is al helemaal vakkundig afgebroken. Nog 4 jaar Trump en de VS zijn net zo'n internationale paria als Rusland.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:40:47 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189360490
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ja laten we daar vooral miljoenen per persoon per jaar voor gaan betalen. Het is ook niet zo dat er sprake is van een welhaast eindeloze aanwas voor het militant islamitische project. :') Verklaar Nederland dan maar direct failliet. _O-
Tja het alternatief wordt door Trump en Erdogan de nek omgedraaid. Ga lekker bij hen klagen.

En die IS figuren verdwijnen niet zomaar. Dus kostenloos zal het nooit zijn.
pi_189360496
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nou nee hoor, die mogen gewoon naar lokale maatstaven berecht worden voor hun afschuwelijke misdaden. Dus je niffo die blijft maar lekker daar. :W
Ook daar ben ik het helemaal mee eens. In de eerste plaats omdat ze daar hun misdaden begaan hebben, tegen de mensen die daar wonen. En dan vind ik dat die mensen dan ook het recht hebben om die terroristen te berechten.

Maar het lijkt er op dat Syrië zegt dat ze het fijn zouden vinden dat wij onze eigen IS-ers terugnemen en berechten, omdat ze door de grote hoeveelheid dat niet allemaal aan kunnen.

En dan kan je als westers land imo toch niet blijven zeggen 'neuj, is niet ons probleem!!'
"Pools are perfect for holding water"
pi_189360515
quote:
15s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nu laten we mensen die in den vreede gemoord, gemutileerd en verkracht hebben lekker daar berecht en gestraft worden voor hun misdaden.

Dat de doodstraf ingaat tegen de mensenrechten dat geloof ik best maar dat het Nederlands staatsburgerschap aangewend zou worden als een letterlijke Get out of jail free kaart nadat je met kinderlijk enthousiasme hebt deelgenomen aan misdaden tegen de menselijkheid als genocide en oorlogsmisdaden als verkrachtingen, het nemen en verhandelen van (seks- en kind!)slaven en ga zo maar door dat lijkt mij van dat staatsburgerschap nooit de bedoeling geweest en kan ik onmogelijk als anders dan pervers benoemen.

Heel triest hoe sommigen hier geheel geen moreel kompas meer lijken te hebben.
Dat morele kompas gaat bij die mensen ietsjes verder dan 'niet in ons land, dus niet ons probleem'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189360521
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]

O, de goodwill die Obama had opgebouwd onder serieuze landen is al helemaal vakkundig afgebroken. Nog 4 jaar Trump en de VS zijn net zo'n internationale paria als Rusland.
Niet alleen Obama. Sinds Roosevelt heeft de VS flink geïnvesteerd in het uitbreiden van haar globale machtspositie. Niet alleen door de spierballen te tonen, maar vooral ook door allianties te smeden en hier en daar met geld te smijten. Daardoor zitten de Amerikanen overal en vinden ze bij buitenlandse regeringen steevast een luisterend oor,

Maar die machtspositie is rap tanende, met dank aan Trump. In eerste instantie kreeg hij het voordeel van de twijfel, maar nu hij zich een onbetrouwbare bondgenoot toont, keren andere landen zich af van de VS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189360535
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet alleen Obama. Sinds Roosevelt heeft de VS flink geïnvesteerd in het uitbreiden van haar globale machtspositie. Niet alleen door de spierballen te tonen, maar vooral ook door allianties te smeden en hier en daar met geld te smijten. Daardoor zitten de Amerikanen overal en vinden ze bij buitenlandse regeringen steevast een luisterend oor,

Maar die machtspositie is rap tanende, met dank aan Trump. In eerste instantie kreeg hij het voordeel van de twijfel, maar nu hij zich een onbetrouwbare bondgenoot toont, keren andere landen zich af van de VS.
Trump stuurt geen diplomaten meer. China wel. Heel veel zelfs.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:45:44 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189360539
Of even wilddenken. Kunnen we niet gewoon een Grieks eiland omtoveren tot gevangeniskolonie voor IS. Mogen ze daar onder strenge bewaking weer hun eigen "landje" hebben.

In ruil daarvoor boeken we wat extra Griekse schulden af.
pi_189360552
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:41 schreef probeer het volgende:

[..]

Ook daar ben ik het helemaal mee eens. In de eerste plaats omdat ze daar hun misdaden begaan hebben, tegen de mensen die daar wonen. En dan vind ik dat die mensen dan ook het recht hebben om die terroristen te berechten.

Maar het lijkt er op dat Syrië zegt dat ze het fijn zouden vinden dat wij onze eigen IS-ers terugnemen en berechten, omdat ze door de grote hoeveelheid dat niet allemaal aan kunnen.

En dan kan je als westers land imo toch niet blijven zeggen 'neuj, is niet ons probleem!!'
Dan moeten we daar realistisch in zijn en toegeven dat we 1. de bewijsvoering nooit rond zullen krijgen en dat het hier 2. een ver van mn bed show is en we de misdaden en het leed nooit op waarde zullen kunnen schatten.

Stel je eens voor dat de 10 van putten er niet slechts 10 waren, maar alle puttense mannen en dat de moffen nadien hun vrouwen als seksslaaf zouden nemen en hun kinderen als huisslaaf. Ze bij de hitlerjugend zouden voegen, dag in dag uit zouden indoctrineren en op zelfmoordmissies zouden sturen.

Dat kun jij je niet voorstellen. Dat is ondenkbaar. Dat kan de wetgever zich niet voorstellen, kan een rechter zich niet voorsteller, kan een officier van justitie zich niet voorstellen en ga zo maar door. Daar is ons strafrecht ook nooit voor ingericht, niet voor wanneer dit hier zou gebeuren en al helemaal niet voor wanneer dit aan de andere kant van de wereld in een totaal andere context/samenleving gebeurt.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:46:40 #98
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189360554
quote:
15s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:38 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Nu laten we mensen die in den vreede gemoord, gemutileerd en verkracht hebben lekker daar berecht en gestraft worden voor hun misdaden.
Prima plan.
Daarom werken we samen in de regio, bijvoorbeeld met Irak. Waar overigens ook miljoenen naartoe gaan. :D
Het deel van de gevangenen dat door de Koerden werd vastgehouden, lijkt nu weer los te komen ... En nou? :D
quote:
Dat de doodstraf ingaat tegen de mensenrechten dat geloof ik best maar dat het Nederlands staatsburgerschap aangewend zou worden als een letterlijke Get out of jail free kaart nadat je met kinderlijk enthousiasme hebt deelgenomen aan misdaden tegen de menselijkheid als genocide en oorlogsmisdaden als verkrachtingen, het nemen en verhandelen van (seks- en kind!)slaven en ga zo maar door dat lijkt mij van dat staatsburgerschap nooit de bedoeling geweest en kan ik onmogelijk als anders dan pervers benoemen.
Je veroordeelt voor een eerlijke rechtsgang.

Heel triest hoe sommigen hier geheel geen moreel kompas meer lijken te hebben. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:47:32 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189360563
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet alleen Obama. Sinds Roosevelt heeft de VS flink geïnvesteerd in het uitbreiden van haar globale machtspositie. Niet alleen door de spierballen te tonen, maar vooral ook door allianties te smeden en hier en daar met geld te smijten. Daardoor zitten de Amerikanen overal en vinden ze bij buitenlandse regeringen steevast een luisterend oor,

Maar die machtspositie is rap tanende, met dank aan Trump. In eerste instantie kreeg hij het voordeel van de twijfel, maar nu hij zich een onbetrouwbare bondgenoot toont, keren andere landen zich af van de VS.
Op zich wel, mede gevoed door de koude oorlog natuurlijk maar ook Obama mocht wat poetswerkverrichten na de Hollanditis-veroorzakende spierballenretoriek van Bush.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189360577
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:44 schreef probeer het volgende:

[..]

Trump stuurt geen diplomaten meer. China wel. Heel veel zelfs.
China springt inderdaad met alle plezier in het gat dat door de Amerikanen wordt gelaten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:48:44 #101
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189360581
Overigens was het Midden-Oosten gedoe juist hetgene van Obama waar ik het minst tevreden over was. Wat Bush teveel had dat had Obama weer te weinig. Hij heeft die IS vele teveel uit de hand laten lopen toen.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:50:49 #102
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189360605
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:48 schreef Hexagon het volgende:
Overigens was het Midden-Oosten gedoe juist hetgene van Obama waar ik het minst tevreden over was. Wat Bush teveel had dat had Obama weer te weinig. Hij heeft die IS vele teveel uit de hand laten lopen toen.
Obama was misschien wat te naief en optimistisch maar de kiemen waren van IS waren al ontstaan in een onder Bush ontstane statenloze zone.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189360611
De VS wil geen politie-tje meer spelen!
De landen die het aangaan moeten zorg dragen voor de IS gevangenen.
(Dat zijn dus Europa en de omringende landen van Syrië.)

Ze moeten maar rap een tribunaal optuigen (Den Haag?!) en gaan veroordelen en dan de veroordeelden verspreid over de landen opsluiten.
pi_189360612
quote:
17s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dan moeten we daar realistisch in zijn en toegeven dat we 1. de bewijsvoering nooit rond zullen krijgen en dat het hier 2. een ver van mn bed show is en we de misdaden en het leed nooit op waarde zullen kunnen schatten.
Klopt. En dan krijgen de meesten iets van 4-6 jaar, en zullen daarna hun kinderen ook weer terug krijgen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189360630
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt. En dan krijgen de meesten iets van 4-6 jaar, en zullen daarna hun kinderen ook weer terug krijgen.
Jouw hartewens dus. Wees er maar blij mee. Mooie deterent ook voor dergelijk islamitisch geboefte. Vier al je religieuze geweldsdriften maar bot op wie je maar wilt, zonder enige remming, de staat der nederland redt je wel van alle mogelijke nare gevolgen nadien!
pi_189360635
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Jouw hartewens dus. Wees er maar blij mee. Mooie deterent ook voor dergelijk islamitisch geboefte. Vier al je religieuze geweldsdriften maar bot op wie je maar wilt, de staat der nederland redt je wel van alle mogelijke nare gevolgen nadien!
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:47 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Sneue stropop mattie. :') :W
Ik zei toch echt een paar posts terug dat ik het liefst zie dat ze daar voor hun misdaden berecht worden.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:53:46 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189360636
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Obama was misschien wat te naief en optimistisch maar de kiemen waren van IS waren al ontstaan in een onder Bush ontstane statenloze zone.
Bush is wel een van de belangrijkste boosdoeners. Maar Obama zijn laconieke aanpak heeft het er ook niet bepaald beter op gemaakt.
pi_189360652
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:53 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Ik zei toch echt een paar posts terug dat ik het liefst zie dat ze daar voor hun misdaden berecht worden.
Tegelijkertijd pleit je ook voor berechting hier/repatriatie en zet je weerstand hiertegen op een heel sneue manier weg dus wat je verder nog allemaal zegt zal me eigenlijk worst zijn.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:57:22 #109
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189360675
quote:
17s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Tegelijkertijd pleit je ook voor berechting hier/repatriatie en zet je weerstand hiertegen op een heel sneue manier weg dus wat je verder nog allemaal zegt zal me eigenlijk worst zijn.
Maar wat iemand wil en wat hij denkt dat haalbaar is, zijn twee verschillende zaken. Dat snap je blijkbaar niet?
pi_189360686
quote:
17s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:54 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Tegelijkertijd pleit je ook voor berechting hier/repatriatie en zet je weerstand hiertegen op een heel sneue manier weg dus wat je verder nog allemaal zegt zal me eigenlijk worst zijn.
Ik pleit helemaal niet voor berechting hier. Ik stel dat dat een logisch gevolg is, wanneer het land in kwestie (Syrië) de boel niet aan kan.

Maar het is wel weer duidelijk dat jij voornamelijk gefocust bent op het verdraaien van andermans woorden zodat je weer lekker kan ageren.

Wiens kuttrol ben jij eigenlijk?
"Pools are perfect for holding water"
pi_189360691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:51 schreef Bocaj het volgende:
De VS wil geen politie-tje meer spelen!
De landen die het aangaan moeten zorg dragen voor de IS gevangenen.
(Dat zijn dus Europa en de omringende landen van Syrië.)

Ze moeten maar rap een tribunaal optuigen (Den Haag?!) en gaan veroordelen en dan de veroordeelden verspreid over de landen opsluiten.
Tribunaal zou een idee zijn. Maar dan helpt het niet als de Amerikanen zeggen 'zoek het maar uit, het is niet ons probleem als IS-strijders ontsnappen en aan de wandel gaan'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189360716
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik pleit helemaal niet voor berechting hier. Ik stel dat dat een logisch gevolg is, wanneer het land in kwestie (Syrië) de boel niet aan kan.

Maar het is wel weer duidelijk dat jij voornamelijk gefocust bent op het verdraaien van andermans woorden zodat je weer lekker kan ageren.

Wiens kuttrol ben jij eigenlijk?
Nou zo logisch vind ik het helemaal niet om iets dat hier volstrekt onmogelijk zou zijn toch maar hier plaats te laten vinden maar logica is misschien ook niet je sterkste kant.
pi_189360737
Veel logischer zou ik het vinden als in syrie een voorziening ingesteld zou worden waarmee IS leden als groep voor de daden van heel de groep berecht/veroord zouden kunnen worden Dat enkel lidmaatschap aangetoond zou hoeven worden.

Dat zou de rechtsgang een stuk minder belastend maken. Kijk, in nog geen 30 seconden een werkbare oplossing. Zo simpel kan het zijn! _O_ Logisch. ;)

Mogelijk met een uitzondering voor locals die onder bezetting/dwang gecolaboreerd zouden hebben maar de jihadi globetrotters.. w/
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:05:18 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189360767
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Veel logischer zou ik het vinden als in syrie een voorziening ingesteld zou worden waarmee IS leden als groep voor de daden van heel de groep zou kunnen berechten/veroordelen. Dat enkel lidmaatschap aangetoond zou hoeven worden.

Dat zou de rechtsgang een stuk minder belastend maken. Kijk, in nog geen 30 seconden een werkbare oplossing. Zo simpel kan het zijn! _O_ Logisch. ;)

Mogelijk met een uitzondering voor locals die onder bezetting/dwang gecolaboreerd zouden hebben maar de jihadi globetrotters.. w/
Want een normaal oorlogstribunaal kan niet?
We have always been at war with Eastasia.
pi_189360787
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Want een normaal oorlogstribunaal kan niet?
Geen idee, kennelijk niet. Anders zou men niet zo blijven drammen over de onmogelijkheid al deze figuren te berechten en zou dat niet zogenaamd op individuele basis in verre europese landen via het daar geldende lokale strafrecht (dat er nooit voor bedoeld is) hoeven te gebeuren, lijkt mij. :')
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:09:17 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189360821
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:06 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Geen idee, kennelijk niet. Anders zou men niet zo blijven drammen over de onmogelijkheid al deze figuren te berechten en zou dat niet zogenaamd op individuele basis in verre europese landen via het daar geldende lokale strafrecht (dat er nooit voor bedoeld is) hoeven te gebeuren, lijkt mij. :')
Nee hoor, maar niet iedere Syrieganger is een verkrachter en moordenaar geweest dus er zullen er een heel aantal ook gewoon weer vrij komen na een paar jaar. Dan kun je ze na berechting beter hier in bewaring hebben gehad dan daar.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189360838
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:43 schreef LXIV het volgende:
We hebben natuurlijk zelf de voorwaarden geschapen waardoor deze ISIS-strijders zijn ontstaan. Het is ons probleem. De gemiddelde persoon uit het Midden-Oosten is fatsoenlijker dan hen.
Wij zelf? Nederland?

De Amerikanen zijn Irak binnengevallen, waarna uit de chaos IS ontstaan is.

Vervolgens ontstond de Arabische lente en heeft het westen (vooral de VS), de opstandelingen gesteund, waardoor IS helemaal tot bloei kwam.

Echt, jouw logica klopt van geen kant.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:11:44 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360853
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wij zelf? Nederland?

De Amerikanen zijn Irak binnengevallen, waarna uit de chaos IS ontstaan is.

Vervolgens ontstond de Arabische lente en heeft het westen (vooral de VS), de opstandelingen gesteund, waardoor IS helemaal tot bloei kwam.

Echt, jouw logica klopt van geen kant.
Maar wij hebben hier islamitische subculturen laten ontstaan waardoor deze extremisten gevormd zijn. Dus de Amerikanen hebben voor de aanleiding gezorgd, wij voor de potentiele terrorist.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189360857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee hoor, maar niet iedere Syrieganger is een verkrachter en moordenaar geweest dus er zullen er een heel aantal ook gewoon weer vrij komen na een paar jaar. Dan kun je ze na berechting beter hier in bewaring hebben gehad dan daar.
Ze hebben zich wel gevoegd bij een organisatie/staat waarvan dat: genocide, moord, folteringen, mutilaties, slaven maken, slaven handel, verkrachting heilige kerntaken waren waarmee geadverteerd en gerecruteerd werd.

Wat zij persoonlijk al dan niet gedaan hebben vind ik persoonlijk van ondergeschikt belang, dat zal ook nooit aangetoond kunnen worden. Zij hebben dit op zijn minst willens en wetens gefaciliteerd en dat is voor mij meer dan voldoende zeker in combinatie met het daartoe de halve wereld over reizen ondertussen vele landen zonder welk conflict dan ook passerend.
pi_189360872
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar wij hebben hier islamitische subculturen laten ontstaan waardoor deze extremisten gevormd zijn. Dus de Amerikanen hebben voor de aanleiding gezorgd, wij voor de potentiele terrorist.
...wij hebben islamitische subculturen gevormd? Nou wordt ie al helemaal mooi, wanneer hebben 'wij' dat gedaan dan? _O-
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:14:44 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360888
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

...wij hebben islamitische subculturen gevormd? Nou wordt ie al helemaal mooi, wanneer hebben 'wij' dat gedaan dan? _O-
Ik zeg nergens 'wij hebben islamitische subculturen gevormd', ik zeg 'laten ontstaan'. Dat is in de periode 1980 tot nu gebeurd in de banlieu's van Brussel, Parijs, Kanaleneiland etc.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189360895
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee, daarom werkt de EU ook niet. Bij elke crisissituatie slaan ze de plank volledig mis.
Er is nog niet eens een plank die ze mis kunnen slaan. De EU doet niets.
pi_189360897
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zeg nergens 'wij hebben islamitische subculturen gevormd', ik zeg 'laten ontstaan'. Dat is in de periode 1980 tot nu gebeurd in de banlieu's van Brussel, Parijs, Kanaleneiland etc.
Wat hadden 'we' dan moeten doen? Deporteren? Heropvoeden in strafkampen zoals nu in china schijnt te gebeuren? Gulags? De koran verbieden?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:16:04 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360904
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wat hadden we dan moeten doen? Deporteren? Heropvoeden in strafkampen zoals nu in china schijnt te gebeuren? Gulags? De koran verbieden?
We hadden die wildgroei van Islam niet moeten toelaten en faciliteren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189360911
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

We hadden die wildgroei van Islam niet moeten toelaten en faciliteren.
Lekker abstract. Maak het eens wat concreter, hoe hadden 'we' dat moeten doen dan?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:17:45 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189360929
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Lekker abstract. Maak het eens wat concreter, hoe hadden 'we' dat moeten doen dan?
Migratie niet faciliteren en wat er dan doorkwam beter moeten laten integreren. Daar zijn de laatste 10 jaar wel pogingen toe ondernomen, maar toen Janmaat in 1980 voorstelde om Turken die zich hier met hele families gingen vestigen Nederlands te gaan leren was het land te klein en werd hij verketterd als racist.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:18:09 #127
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189360932
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:12 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ze hebben zich wel gevoegd bij een organisatie/staat waarvan dat: genocide, moord, folteringen, mutilaties, slaven maken, slaven handel, verkrachting heilige kerntaken waren waarmee geadverteerd en gerecruteerd werd.

Wat zij persoonlijk al dan niet gedaan hebben vind ik persoonlijk van ondergeschikt belang, dat zal ook nooit aangetoond kunnen worden. Zij hebben dit op zijn minst willens en wetens gefaciliteerd en dat is voor mij meer dan voldoende zeker in combinatie met het daartoe de halve wereld over reizen ondertussen vele landen zonder welk conflict dan ook passerend.
Dat kun jij persoonlijk vinden, maar bijna nergens ter wereld wordt zo recht gesproken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189360972
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat kun jij persoonlijk vinden, maar bijna nergens ter wereld wordt zo recht gesproken.
Want dat oorlogsmisdadigers de halve wereld overgevlogen worden niet voor het internationaal strafhof maar voor lokaal strafrecht in het land van herkomst met onmogelijke bewijslast is wel staande praktijk en een lange traditie van? Juist ja. _O- 8)7 |:(
pi_189360990
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Veel logischer zou ik het vinden als in syrie een voorziening ingesteld zou worden waarmee IS leden als groep voor de daden van heel de groep berecht/veroord zouden kunnen worden Dat enkel lidmaatschap aangetoond zou hoeven worden.

Dat zou de rechtsgang een stuk minder belastend maken. Kijk, in nog geen 30 seconden een werkbare oplossing. Zo simpel kan het zijn! _O_ Logisch. ;)

Mogelijk met een uitzondering voor locals die onder bezetting/dwang gecolaboreerd zouden hebben maar de jihadi globetrotters.. w/
En dit zie je wel als een realistisch scenario? Opmerkelijk.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:22:49 #130
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189361002
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:20 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Want dat oorlogsmisdadigers de halve wereld overgevlogen worden niet voor het internationaal strafhof maar voor lokaal strafrecht in het land van herkomst met onmogelijke bewijslast is wel staande praktijk en een lange traditie van? Juist ja. _O- 8)7 |:(
Waar zeg ik dat? ik zeg dat IS-strijders bovenop hun straf voor lidmaatschap van een terroristische organisatie niet als groep berecht kunnen worden, en dat dat ook bij geen enkel oorlogstribunaal gebeurt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189361005
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tribunaal zou een idee zijn. Maar dan helpt het niet als de Amerikanen zeggen 'zoek het maar uit, het is niet ons probleem als IS-strijders ontsnappen en aan de wandel gaan'.
De Amerikanen hebben wel IS gevangen verplaatst naar een ander deel van Syrië omdat ze ook wel inzagen dat de koerden mindere prio zouden geven aan de bewaking als Turkije binnenvalt. Nu zorgen de Syrische troepen voor bewaking!

https://nos.nl/artikel/23(...)reken-dat-tegen.html
pi_189361013
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:22 schreef probeer het volgende:

[..]

En dit zie je wel als een realistisch scenario? Opmerkelijk.
Ik zie het als wenselijker dan jouw "logische" troetelambities. Maarja broeders onder elkaar he.
pi_189361044
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? ik zeg dat IS-strijders bovenop hun straf voor lidmaatschap van een terroristische organisatie niet als groep berecht kunnen worden, en dat dat ook bij geen enkel oorlogstribunaal gebeurt.
Terroristische organisatie dekt niet echt de lading bij een entiteit die de facto als staat opereerde en een omvangrijk gebied in het huidige syrie en irak controleerde. Dan moet je meer in termen van landverraad gaan denken, waarmee ik ook geen enkel probleem zou hebben.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:26:22 #134
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189361065
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Terroristische organisatie dekt niet echt de lading bij een entiteit die de facto als staat opereerde en een omvangrijk gebied in het huidige syrie en irak controleerde. Dan moet je meer in termen van landverraad gaan denken, waarmee ik ook geen enkel probleem zou hebben.
Dan moeten ze dus door een Nederlandse rechter veroordeeld worden, want een Syrische rechter kan geen Nederlandse IS-gangers voor landverraad veroordelen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_189361076
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dan moeten ze dus door een Nederlandse rechter veroordeeld worden, want een Syrische rechter kan geen Nederlandse IS-gangers voor landverraad veroordelen.
Niet alleen de IS-gangers hoor, ook de colaborateurs in de toenmalige regering en ambtenarij. Maarja, de rechters behoren hier tot exact dezelfde kliek. Veel succes ermee.
pi_189361114
quote:
17s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik zie het als wenselijker dan jouw "logische" troetelambities. Maarja broeders onder elkaar he.
Kap eens met mensen steeds woorden in de mond leggen. Daar heb je nogal een handje van en het is vrij triest.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189361217
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:29 schreef probeer het volgende:

[..]

Kap eens met mensen steeds woorden in de mond leggen. Daar heb je nogal een handje van en het is vrij triest.
En passant suggereert hij ook nog even dat je een 'moslimbroeder' bent van die IS-figuren. Zou die user lekker negeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189361338
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En passant suggereert hij ook nog even dat je een 'moslimbroeder' bent van die IS-figuren. Zou die user lekker negeren.
Zojuist aan de blokkeerlijst toegevoegd. Hoef ik zijn onzin nooit meer onder ogen te komen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_189361440
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, de beste man wordt hier regelmatig 'god' genoemd. Weet niet of wij als heel Europeanen heel blij moeten zijn met een president die ons opzadelt met de restanten van IS.

Zeker omdat het uiteindelijk de schuld is van de VS dat het Midden-Oosten de laatste zestien jaar naar de kankertering is gegaan.
Het midden oosten is al 1000 jaar naar de kankertering.

Verder wordt. Europa misschien eens wakker, roomser dan de paus en ondertussen de vs de kastanjes uit het vuur laten halen en het vuile werk op laten knappen. Wij moeten helemaal niet van de vs afhankelijk willen zijn of terroristen wel of niet naar Europa willen reizen. Daar moeten we zelf maatregelen voor nemen.

Dat gaan we natuurlijk niet doen, want dat is inhumaan. Ja, dat wordt dus op de blaren zitten. Over een jaar of 50 wanneer europa gegeseld is door aanslagen zul je gaan zien dat "humaniteit" ondergeschikt zal zijn aan veiligheid. Helaas zitten wij dan al aan het eind van ons leven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189361606
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het midden oosten is al 1000 jaar naar de kankertering.

Verder wordt. Europa misschien eens wakker, roomser dan de paus en ondertussen de vs de kastanjes uit het vuur laten halen en het vuile werk op laten knappen. Wij moeten helemaal niet van de vs afhankelijk willen zijn of terroristen wel of niet naar Europa willen reizen. Daar moeten we zelf maatregelen voor nemen.

Dat gaan we natuurlijk niet doen, want dat is inhumaan. Ja, dat wordt dus op de blaren zitten. Over een jaar of 50 wanneer europa gegeseld is door aanslagen zul je gaan zien dat "humaniteit" ondergeschikt zal zijn aan veiligheid. Helaas zitten wij dan al aan het eind van ons leven.
VS die de kastanjes uit het vuur haalt? Weet niet hoor, maar de Amerikanen zijn Irak en Afghanistan binnengevallen. Op verzoek van de VS hebben wij vervolgens duizenden militairen die kant opgestuurd, waarvan er enkele tientallen niet meer thuiskwamen.

Dat was een gunst richting de VS. Wij hoefden niet zo nodig soldaatje te spelen in die regio.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189361659
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

VS die de kastanjes uit het vuur haalt? Weet niet hoor, maar de Amerikanen zijn Irak en Afghanistan binnengevallen. Op verzoek van de VS hebben wij vervolgens duizenden militairen die kant opgestuurd, waarvan er enkele tientallen niet meer thuiskwamen.

Dat was een gunst richting de VS. Wij hoefden niet zo nodig soldaatje te spelen in die regio.
We hebben het toch over Syrië en IS?
Als wij niet willen dat er IS'ers naar Europa komen dan moeten wij daar wat aan doen en niet naar Amerika kijken. Waarom in hemelsnaam zou de vs geld en levens van de eigen bevolking moeten investeren om te voorkomen dat wij last krijgen met jihadisten omdat we te politiek correct zijn om zelf vuile handen te maken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189361762
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

We hebben het toch over Syrië en IS?
Als wij niet willen dat er IS'ers naar Europa komen dan moeten wij daar wat aan doen en niet naar Amerika kijken. Waarom in hemelsnaam zou de vs geld en levens van de eigen bevolking moeten investeren om te voorkomen dat wij last krijgen met jihadisten omdat we te politiek correct zijn om zelf vuile handen te maken?
Omdat we de opkomst van IS aan de Amerikanen hebben te danken.

Nogmaals, op zich valt het te begrijpen dat de VS zich terugtrekt. Maar in plaats van dat met beleid te doen, maar wordt gezegd: 'zoek het maar uit, als ontsnapte IS'ers naar Europa reizen, is dat niet ons probleem'.

Dat lijkt mij onwenselijk en tamelijk absurd, aangezien de chaos in die regio grotendeels het gevolg is van Amerikaans beleid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189361862
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:32 schreef BertV het volgende:

[..]

Tot nu toe vind ik het met de brexit best goed gaan. (als in standvastig en met één mond spreken.)
Als je eigen vermogen, macht en centjes in gevaar komen....
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189361875
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat we de opkomst van IS aan de Amerikanen hebben te danken.

Nogmaals, op zich valt het te begrijpen dat de VS zich terugtrekt. Maar in plaats van dat met beleid te doen, maar wordt gezegd: 'zoek het maar uit, als ontsnapte IS'ers naar Europa reizen, is dat niet ons probleem'.

Dat lijkt mij onwenselijk en tamelijk absurd, aangezien de chaos in die regio grotendeels het gevolg is van Amerikaans beleid.
Wij hadden ons daar nooit in moeten mengen, heel simpel. Iedereen met ook maar een greintje verstand wist dit op voorhand al. :') Zelfs al was Assad ieder beetje het beest dat ze beweerden, dan nog waren militante geloofsfanaten waarmee europese schurkenregimes hebben samengespannen op geen enkele manier een verbetering te noemen geweest. :') :N :W
pi_189362438
ewmagazinenl twitterde op donderdag 10-10-2019 om 09:51:01 Het gejammer in Europa over die onverstandige Trump is huichelachtig, schrijft Robbert de Witt. De Amerikaanse president heeft voortdurend gevraagd of Europa zijn steentje wil bijdragen in Syrië. https://t.co/QnlQN857pd reageer retweet
pi_189362473
Iedereen die gevochten heeft in Syrië en komt hier terug verdient maar een type straf....
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:00:53 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189362577
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:54 schreef Cattivo het volgende:
Iedereen die gevochten heeft in Syrië en komt hier terug verdient maar een type straf....
Zul je ze toch eerst te pakken moeten krijgen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:37:57 #148
21467 franske19
Hit the deck!
pi_189363074
Laat die ellende maar allemaal hierheen komen. Misschien gaan er dan eindelijk wat ogen open.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_189363263
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat we de opkomst van IS aan de Amerikanen hebben te danken.
Alleen aan de Amerikanen??
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189363285
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:55 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alleen aan de Amerikanen??
Grotendeels. Het waren de Amerikanen die zo nodig Irak binnen moesten vallen. De meeste West-Europese landen zaten er niet op te wachten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:07:28 #151
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189363416
Eigenlijk kunnen we wel concluderen dat er niet één schuldige aan te wijzen is en dat we allemaal wel een beetje verantwoordelijkheid dragen voor die teringzooi in het MO. :D
Kunnen we ophouden met wijzen en er iets aan doen. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189363580
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:07 schreef SicSicSics het volgende:
n dat we allemaal wel een beetje verantwoordelijkheid dragen voor die teringzooi in het MO
Nou nee, ik maak geen deel uit van de umma en vind veel algemeen geaccepteerde denkbeelden daarbinnen walgelijk, heb een schurfthekel aan amerikaanse geopolitiek en ben altijd een uitgesproken tegenstander geweest van interventie en al helemaal van colaboratie met militante geloofsfanaten die in alle redelijkheid op geen enkele manier ooit als gematigd aan te merken zijn geweest. _O-

Dat felle tegenstanders van assad, geheel toevallig veelal ook soenitisch, nu hun strijdmakkers terug willen halen en hier in de watten willen leggen... heel verrassend.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:39:27 #153
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_189363922
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, de beste man wordt hier regelmatig 'god' genoemd. Weet niet of wij als heel Europeanen heel blij moeten zijn met een president die ons opzadelt met de restanten van IS.

Zeker omdat het uiteindelijk de schuld is van de VS dat het Midden-Oosten de laatste zestien jaar naar de kankertering is gegaan.
Inderdaad.
pi_189363987
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou ja, de beste man wordt hier regelmatig 'god' genoemd. Weet niet of wij als heel Europeanen heel blij moeten zijn met een president die ons opzadelt met de restanten van IS.

Zeker omdat het uiteindelijk de schuld is van de VS dat het Midden-Oosten de laatste zestien jaar naar de kankertering is gegaan.
quote:
15s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Inderdaad.
Van Trumps VS of van de VS onder die fantastische Nobelprijs voor de vrede winnaar Barack Obama, en Hillary "it's her time!" Clinton?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:22:26 #155
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_189364531
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:07 schreef SicSicSics het volgende:
Eigenlijk kunnen we wel concluderen dat er niet één schuldige aan te wijzen is en dat we allemaal wel een beetje verantwoordelijkheid dragen voor die teringzooi in het MO. :D
Kunnen we ophouden met wijzen en er iets aan doen. ;)
Bullshit.
Als je ze niet daar bestrijdt komen de extremisten wel naar je toe. Kadaffie waarschuwde daar al voor en de recente geschiedenis laat dat ook zien. Je zal toch een keer in moeten gaan zien dat er nu eenmaal mensen zijn die jou willen vernietigen, hoe lief je ook tegen ze bent.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:24:54 #156
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189364578
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:22 schreef the-eye het volgende:
Bullshit.
Als je ze niet daar bestrijdt komen de extremisten wel naar je toe. Kadaffie waarschuwde daar al voor en de recente geschiedenis laat dat ook zien. Je zal toch een keer in moeten gaan zien dat er nu eenmaal mensen zijn die jou willen vernietigen, hoe lief je ook tegen ze bent.
Wacht wat? :D
Waar zeg ik dat we terrorime niet moeten bestrijden? Of dat ik lief tegen ze wil zijn?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189364643
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:22 schreef the-eye het volgende:

[..]

Bullshit.
Als je ze niet daar bestrijdt komen de extremisten wel naar je toe. Kadaffie waarschuwde daar al voor en de recente geschiedenis laat dat ook zien. Je zal toch een keer in moeten gaan zien dat er nu eenmaal mensen zijn die jou willen vernietigen, hoe lief je ook tegen ze bent.
Gaddafi verkondigde in moskeëen ook dat islam Europa via de baarmoeder zal veroveren zonder ook maar een schot te lossen. Heel gek dat wat daar gewoon door een toenmalig staatshoofd via PA-systemen over mensenmassa's geschreeuwd wordt, hier als ("extreem-rechtse" :') ) complottheorie en "islamofoob" geldt.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:38:30 #158
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189364793
quote:
11s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Gaddafi verkondigde in moskeëen ook dat islam Europa via de baarmoeder zal veroveren zonder ook maar een schot te lossen. Heel gek dat wat daar gewoon door een toenmalig staatshoofd via PA-systemen over mensenmassa's geschreeuwd wordt, hier als ("extreem-rechtse" :') ) complottheorie en "islamofoob" geldt.
Alsof een staatshoofd niet gek kan zijn! _O-
In Duitsland, in Italië ... In Spanje ... werden ook dingen door (een voormalig) staathoofd geroepen die tegelijk ook extreem-rechts waren!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189364812
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:38 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Alsof een staatshoofd niet gek kan zijn! _O-
In Duitsland, in Italië ... In Spanje ... werden ook dingen door (een voormalig) staathoofd geroepen die tegelijk ook extreem-rechts waren!
Ja maar werd toen het aannemen dat die staatshoofden en hun applaudiserende en joelende aanhangers er ook zo over dachten als complotdenken gezien? Je lijkt het punt weer eens enorm te missen. _O- Mooie vergelijking met nazi's en fascisten wel, ben ik het roerend mee eens. :*
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:41:34 #160
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189364842
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ja maar werd toen het aannemen dat die staatshoofden en hun aanhangers er ook zo over dachten als complotdenken gezien? Je lijkt het punt weer eens enorm te missen. _O-
Is het complotdenken het issue?
Dat ligt er natuurlijk aan, aan wie je het op dat moment vraagt. :) Net als nu eigenlijk.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189364859
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:41 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Is het complotdenken het issue?
Dat ligt er natuurlijk aan, aan wie je het op dat moment vraagt. :) Net als nu eigenlijk.
Islamitische barbarij is het issue, wie immer.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:42:36 #162
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189364862
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:42 schreef van_Lamehuizen het volgende:
barbarij is het issue, wie immer.
*fixed O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189364885
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

*fixed O+
Ah jah, vergoeilijk het maar weer. Was de ideologische drijfveer maar weer wit. Het hele kalifaat had er niets mee te maken! De Koran was helemaal niet het handvest, de soena had er helemaal niets mee te maken! _O-
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:45:43 #164
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189364918
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ah jah, vergoeilijk het maar weer.
Hoe vergoeilijk ik hier barbarij? :D
quote:
Was de ideologische drijfveer maar weer wit.
Je bedoelt: Was er maar geen barbarij! O+ :*
quote:
Het hele kalifaat had er niets mee te maken! De Koran was helemaal niet het handvest, de soena had er helemaal niets mee te maken! _O-
Het kapstokje waar de mensheid hun barbarij aan ophangen vind ik niet zo interessant. Links, recht, religieus of juist niet ... gewoon kappen met die onzin.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:45:48 #165
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189364920
Europeanen moeten leren hun eigen broek op te houden in plaats van alleen kijken naar wat Amerika doet. Al die West-Europese steun aan Amerikaanse imperialisme in regio's waar ze niet thuis horen. Even een emmer pakken. Goed besluit van Trump.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:46:16 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189364927
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:45 schreef Jellereppe het volgende:
Europeanen moeten leren hun eigen broek op te trekken in plaats van alleen kijken naar wat Amerika doet. Al die West-Europese steun aan Amerikaanse imperialisme in regio's waar ze niet thuis horen. Even een emmer pakken. Goed besluit van Trump.
Met die slappe leiders die we hier hebben?
pi_189364933
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hoe vergoeilijk ik hier barbarij? :D
[..]

Je bedoelt: Was er maar geen barbarij! O+ :*
[..]

Het kapstokje waar de mensheid hun barbarij aan ophangen vind ik niet zo interessant. Links, recht, religieus of juist niet ... gewoon kappen met die onzin.
Wat heeft Nederlanders zoals jij en ik verder nog gedreven tot gedrag als dat van de IS-gangers de afgelopen 70 jaar dan? :') Precies, laten we dus vooral maar gaan doen alsof dit iets heel universeels en algemeens is. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door van_Lamehuizen op 10-10-2019 15:52:10 ]
  donderdag 10 oktober 2019 @ 15:53:52 #168
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189365035
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Wat heeft Nederlanders zoals jij en ik verder nog gedreven tot gedrag als dat van de IS-gangers de afgelopen 70 jaar dan? :')
Oorlog en ellende. ^O^
quote:
Precies, laten dus vooral maar gaan doen alsof dit iets heel universeels en algemeens is. :')
Ik ben wel benieuwd hoe rechtschapen de meeste hardliners hier op het forum zijn als hun eigen leven er vanaf hangt bijvoorbeeld. :D En tegelijkertijd hoop ik dat ik er nooit achter kom. :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189365062
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:53 schreef SicSicSics het volgende:
Oorlog en ellende.
Goh, ze gingen er zeker heen om te helpen? :') Verrassend dat je hiermee komt, heel verrassend. Je houdt zelf niet toevallig hetzelfde boekje heilig zeker of wel? _O-

quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:53 schreef SicSicSics het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe rechtschapen de meeste hardliners hier op het forum zijn als hun eigen leven er vanaf hangt bijvoorbeeld. En tegelijkertijd hoop ik dat ik er nooit achter kom.
Hun leven hing nergens vanaf, ze zijn de halve wereld over gereisd, voorbij talloze veilige landen zonder welk conflict dan ook om zich te voegen bij een organisatie die adverteerde met rituele moorden, folteringen, mutilaties en ga zo maar door. En vervolgens zijn ze niet zelden leuk met gekruisigde en onthoofde slachtoffers op de foto gegaan.

In wat voor bizarre droomwereld leef jij dan weer?
pi_189365167
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hoe vergoeilijk ik hier barbarij? :D
[..]

Je bedoelt: Was er maar geen barbarij! O+ :*
[..]

Het kapstokje waar de mensheid hun barbarij aan ophangen vind ik niet zo interessant. Links, recht, religieus of juist niet ... gewoon kappen met die onzin.
Of je veralgemeniseert het probleem, of je benoemt de uitwassen van het probleem. M.i. kan je met het laatste gerichter het probleem aanpakken. Lijkt me doelgerichter.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:08:04 #171
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189365233
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:55 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Goh, ze gingen er zeker heen om te helpen? :')
Er zijn letterlijke duizenden Nederlanders geweest die in vreemde krijgsdienst hebben gestreden. Die 'daarheen' zijn gegaan om te helpen en die wellicht (nooit) van een koude kermis thuis zijn gekomen ... Of nog erger.
quote:
Verrassend dat je hiermee komt, heel verrassend. Je houdt zelf niet toevallig hetzelfde boekje heilig zeker of wel? _O-
Ik hou geen enkel boekje heilig. :*
quote:
Hun leven hing nergens vanaf, ze zijn de halve wereld over gereisd, voorbij talloze veilige landen zonder welk conflict dan ook om zich te voegen bij een organisatie die adverteerde met rituele moorden, folteringen, mutilaties en ga zo maar door. En vervolgens zijn ze niet zelden leuk met gekruisigde en onthoofde slachtoffers op de foto gegaan.
Die laatste twee statements zijn nog maar de vraag natuurlijk. :) Vandaar dat we ook zoiets hebben als (en ik noem eens een rare zijstraat) 'een eerlijk proces'! :D
Ik weet dat je daar geen voorstander van bent, maar ik wel.
quote:
In wat voor bizarre droomwereld leef jij dan weer?
In een rechtsstaat O+ Ik weet het, het wordt zeldzamer en zeldzamer om er eerlijk voor uit te komen, maar ik durf het nog! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:13:30 #172
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189365311
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:03 schreef Montagui het volgende:
Of je veralgemeniseert het probleem, of je benoemt de uitwassen van het probleem. M.i. kan je met het laatste gerichter het probleem aanpakken. Lijkt me doelgerichter.
Het is absoluut kommaneuken. En ik denk ook vaak: Stel je niet aan. Als we het over Islamitisch terrorisme hebben, dan hebben we het over de uitwassen.

Je ziet alleen in de praktijk twee dingen:
Mensen als van_Lamehuizen kunnen de extreme vorm en de gematigde niet meer uit elkaar houden en haten elke hoofddoek.
Je spreekt onschuldige mensen voortdurend aan op iets wat ze niet doen of gedaan hebben. Zou ik ook zat van worden.

Dus er is wel wat voor te zeggen om niet elke keer 'de Islam' aan te wijzen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189365453
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:13 schreef SicSicSics het volgende:
Mensen als van_Lamehuizen kunnen de extreme vorm en de gematigde niet meer uit elkaar houden en haten elke hoofddoek.
Precies enorm groot probleem dit ook mbt nazi's. Je kunt Adolf Hitler best verereren en als de perfecte mens/leider zien zonder achter de jodenvervolging/holocaust te staan. Denk toch eens aan dat fantastische wegennet dat hij Duitsland schonk! _O_ Prachtvent, ik word er gewoon helemaal emotioneel van zeker als iemand hem durft te beledigen! :(
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:30:25 #174
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189365542
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Precies enorm groot probleem dit ook mbt nazi's. Je kunt Adolf Hitler best verereren en als de perfecte mens/leider zien zonder achter de jodenvervolging/holocaust te staan. Denk toch eens aan dat fantastische wegennet dat hij Duitsland schonk! _O_ Prachtvent, ik word er gewoon helemaal emotioneel van zeker als iemand hem durft te beledigen! :(
De scheidslijn tussen 'trots op Nederland' en 'Gij, Dietsen gouwen, rijkt elkaar de hand' is ook ... moeilijk.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189365585
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:30 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

De scheidslijn tussen 'trots op Nederland' en 'Gij, Dietsen gouwen, rijkt elkaar de hand' is ook ... moeilijk.
Nou zolang dat niet gepaard gaat met het heilig houden van het absolute laatste woord van de Schepper zelf dat door allerhande militante moordclubjes mondiaal als opdracht/rechtvaardiging voor de gruwelijkste barbarij wordt gezien noch met het zien van een krijgsheer van eeuwen geleden wiens veldslagen en rituele slachtpartijen uitvoerig gedocumenteerd zijn als een tijdloos perfect voorbeeld voor alle mensen, denk ik dat de vergelijking enorm mank gaat. _O- 8)7 :W

Maar goed, wie ben ik en wat voor geks en islamofoobs zeg ik hier nou allemaal.
pi_189365622
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:23 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Precies enorm groot probleem dit ook mbt nazi's. Je kunt Adolf Hitler best verereren en als de perfecte mens/leider zien zonder achter de jodenvervolging/holocaust te staan. Denk toch eens aan dat fantastische wegennet dat hij Duitsland schonk! _O_ Prachtvent, ik word er gewoon helemaal emotioneel van zeker als iemand hem durft te beledigen! :(
Even ter informatie:
quote:
De reden dat Hitler toch nog tot op de dag van vandaag in verband wordt gebracht met het succes van de Autobahn is grotendeels te wijten aan de nazi-propaganda. Tot het einde van de oorlog bleven de Duitse media beelden van grote wegwerkzaamheden vertonen, ondanks dat deze toen al ruim 3 jaar stil lagen. Daarnaast nam de Duitse werkeloosheid tegen het einde van de jaren ’30 inderdaad sterk af, maar dit kwam niet door de Autobahn. De meeste arbeiders vonden vooral werk in de wapenindustrie, die uiteindelijk een veel grotere katalysator van de Duitse economie vormde dan het Autobahn-project. Het merendeel van de Duitse snelwegen werd uiteindelijk pas na de Tweede Wereldoorlog aangelegd.
https://isgeschiedenis.nl(...)ler-en-zijn-autobahn
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_189365629
quote:
Dat vind ik extreem nazifoob van je, pas maar op dat minder gematigden geen fatwa over je uitroepen. ;( Dat met de wél gematigden dan uiteraard niets te maken heeft! *O*
pi_189366106
quote:
15s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dat vind ik extreem nazifoob van je, pas maar op dat minder gematigden geen fatwa over je uitroepen. ;( Dat met de wél gematigden dan uiteraard niets te maken heeft! *O*
Ik vind historisch accurate grappen gewoon leuker.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_189366509
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:25 schreef Twiitch het volgende:
We hadden net zoals een aantal landen gewoon moordcommando's die kant op moeten sturen met als enige doel zoveel mogelijk van "onze" jongens daar uit te schakelen. Fuck de rechtsgang voor dit soort monsters, juridisch gezien zijn het criminelen maar ook vijandige troepen, die mag je omleggen zonder tussenkomst van een rechter.
Geen enkel ander land heeft dat gedaan, hoor.
pi_189366971
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Geen enkel ander land heeft dat gedaan, hoor.
Deze verhalen gingen wel over Frankrijk en Groot-Britanië. Geen idee hoeveel daarvan klopt.
pi_189368677
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat we de opkomst van IS aan de Amerikanen hebben te danken.

Nogmaals, op zich valt het te begrijpen dat de VS zich terugtrekt. Maar in plaats van dat met beleid te doen, maar wordt gezegd: 'zoek het maar uit, als ontsnapte IS'ers naar Europa reizen, is dat niet ons probleem'.

Dat lijkt mij onwenselijk en tamelijk absurd, aangezien de chaos in die regio grotendeels het gevolg is van Amerikaans beleid.
Wij hebben de opkomst van IS te danken aan het feit dat er miljarden mensen dagelijks het gif uit de koran toegedient krijgen. Van tijd tot tijd steken er door de geschiedenis heen en door geheel de islamitische wereld dergelijke organisaties de kop op. Dat speelt al van lang voordat Amerika bestond en op plaatsten ver buiten de Amerikaanse invloedssfeer. Het zijn geen Amerikanen die daar kelen door snijden maar mannen van over de gehele wereld met 1 gemeenschappelijk kenmerk: aanhanger van de radicale islam.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189368710
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
dagelijks het gif uit de koran toegedient krijgen.
Vergeet de soena niet, zo mogelijk nog walgelijker. Hoewel genoteerd door mensen en dus niet het absolute laatste woord van god. :')
pi_189369080
IS is gesticht na de golfoorlog door generaals van het voormalige Sadam Hoessein regime. Als de VS daar geen illegale oorlog was begonnen zaten we nu niet met deze rotzooi. Dat mensen dan ook nog zeggen dat Trump gelijk heeft nu hij de Koerden de rug toekeert zodat ze door Erdogan afgeslacht kunnen worden is voorbij alle waanzin. Jullie zijn net zo debiel als Trump zijn fanatieke aanhangers in de VS. Walgelijk gewoon. Jullie moeten je diep schamen.
pi_189369144
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:14 schreef Navifactiva het volgende:
IS is gesticht na de golfoorlog door generaals van het voormalige Sadam Hoessein regime. Als de VS daar geen illegale oorlog was begonnen zaten we nu niet met deze rotzooi. Dat mensen dan ook nog zeggen dat Trump gelijk heeft nu hij de Koerden de rug toekeert zodat ze door Erdogan afgeslacht kunnen worden is voorbij alle waanzin. Jullie zijn net zo debiel als Trump zijn fanatieke aanhangers in de VS. Walgelijk gewoon. Jullie moeten je diep schamen.
Moet de 'internationale gemeenschap' helpen bij het stichten van een koerdische staat op syrisch grondgebied?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 20:19:23 #185
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_189369184
geertwilderspvv twitterde op donderdag 10-10-2019 om 19:45:05 Ik heb Rutte gewaarschuwd: vertrouw Erdogan niet! https://t.co/YNwY4tHcbp reageer retweet
:+ :+ :+
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 00:50:49 #186
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189375790
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:19 schreef Sunri5e het volgende:
geertwilderspvv twitterde op donderdag 10-10-2019 om 19:45:05 Ik heb Rutte gewaarschuwd: vertrouw Erdogan niet! https://t.co/YNwY4tHcbp reageer retweet
:+ :+ :+
Ah, Meneer Wilders, en wat was zijn oplossing voor opvang door Turkije ook alweer? Oh, die had hij niet? Goh, verassend.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 01:17:02 #187
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189375947
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:14 schreef Navifactiva het volgende:
IS is gesticht na de golfoorlog door generaals van het voormalige Sadam Hoessein regime. Als de VS daar geen illegale oorlog was begonnen zaten we nu niet met deze rotzooi. Dat mensen dan ook nog zeggen dat Trump gelijk heeft nu hij de Koerden de rug toekeert zodat ze door Erdogan afgeslacht kunnen worden is voorbij alle waanzin. Jullie zijn net zo debiel als Trump zijn fanatieke aanhangers in de VS. Walgelijk gewoon. Jullie moeten je diep schamen.
Met je eens. En door de Koerden te laten stikken laat de VS zien geen betrouwbare bondgenoot te zijn. en zal het dus moeilijker krijgen hulp te krijgen in de toekomst. Ik durf het niet te zeggen maar krijg gezien het handelen van Trump het idee dat hij wellicht voor Poetin werkt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_189376115
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 01:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Met je eens. En door de Koerden te laten stikken laat de VS zien geen betrouwbare bondgenoot te zijn. en zal het dus moeilijker krijgen hulp te krijgen in de toekomst. Ik durf het niet te zeggen maar krijg gezien het handelen van Trump het idee dat hij wellicht voor Poetin werkt.
Persoonlijk verdenk ik dr. Evil ervan achter de schermen aan de touwtjes te trekken.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 02:00:55 #189
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189376128
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 01:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Persoonlijk verdenk ik dr. Evil ervan achter de schermen aan de touwtjes te trekken.
Dan zou ik eerder denken aan Fu Manchu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_189376268
Ik zie het zo dat er een hoop ellende is ontstaan toen de V.S het nodig vond om dictator regimes omver te werpen.
I will do what i must !!
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 03:20:54 #191
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189376278
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:14 schreef KoosVogels het volgende:
Ben op zich geen voorstander van het openen van topic die enkel voorzien zijn van buitenlandse bronnen, maar deze wil ik jullie toch niet onthouden.
[..]

Het is Trump om het even, want IS-strijders de benen nemen keren gezellig terug naar de Europese landen waar ze jarenlang woonden.
Heb jij wat tegen buitenlanders dan? Laat die mensen lekker hierheen komen. Gezellig.

Jij lijkt niet zo goed te snappen dat Trump gewoon zegt dat Europa dom genoeg is om die mensen te ontvangen en te bepaspoorten. En daar heeft hij gewoon gelijk in. Want zo mongoloïde zijn we wel.

[ Bericht 11% gewijzigd door SpecialK op 11-10-2019 03:28:28 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_189377187
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 03:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Heb jij wat tegen buitenlanders dan? Laat die mensen lekker hierheen komen. Gezellig.

Jij lijkt niet zo goed te snappen dat Trump gewoon zegt dat Europa dom genoeg is om die mensen te ontvangen en te bepaspoorten. En daar heeft hij gewoon gelijk in. Want zo mongoloïde zijn we wel.
Klopt. Ik haat buitenlanders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:39:40 #193
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_189377501
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Ik haat buitenlanders.
Dat is wel lastig leven dan want de wereld zit vol met buitenlanders.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')