abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 07:21:43 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189358445
quote:
Bezetting Schiphol gepland door Greenpeace: "Schiphol kan borst natmaken voor Protestival”

SCHIPHOL - Greenpeace wil op zaterdag 14 december Schiphol bezetten. De milieuorganisatie gaat een centrale plek op de luchthaven claimen om een zogenaamd 'Protestival' te houden. De keuze om een illegaal festival op Schiphol te houden viel na een actie-verkiezing die Greenpeace onder haar sympathisanten hield.

Greenpeace had haar achterban drie weken de tijd gegeven om een actie te kiezen. Een meerderheid koos voor het 'Protestival' dat op zaterdag 14 december moet plaatsvinden, boven een bezetting van Lelystad Airport en een sta-actie. Bij de laatste optie was het de bedoeling dat deelnemers de operatie op Schiphol zouden verstoren door te weigeren te gaan zitten, bijvoorbeeld in een vliegtuig. Volgens Greenpeace hebben 16.865 mensen gestemd.
Dewi Zloch van Greenpeace vindt het tijd om "grote vervuiler Schiphol wakker te schudden met een actie waar ze niet omheen kunnen." Zloch: "Hiermee pakken wij ons podium in het hart van de vervuiling om van Schiphol een klimaatplan te eisen. Ons doel is niet om de reizigers te hinderen, maar om Schiphol op hun impact aan te spreken. Want op de vraag hoe we de klimaatcrisis gaan stoppen met zo’n plofvliegveld, blijft Schiphol akelig stil."

Klimaatplan
Schiphol is het niet eens met de claim dat de luchthaven zich stil houdt op het vlak van verduurzaming en zegt dat er wel degelijk een klimaatplan is. Zo doet de luchthaven onder andere mee aan het actieplan 'Slim en Duurzaam' dat de uitstoot in 2030 met 11 procent moet hebben teruggebracht.

Boeren
Behalve bij Greenpeace, leeft het idee van een bezetting van Schiphol ook bij actievoerende boeren. In een appje dat vorige week tijdens het boerenprotest in Den Haag de ronde ging, viel te lezen dat de boeren vinden dat niet zij, maar Schiphol het grootste probleem is in de stikstofcrisis. Die bezetting zou dan op dinsdag 29 oktober moeten plaatsvinden. Schiphol liet toen direct weten dat de boeren bij hen aan het verkeerde adres zouden zijn.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)ken-voor-protestival
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 10 oktober 2019 @ 07:30:27 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_189358492
Gaat nog druk worden op Schiphol :D en straks klagen dat ze de passagiersstromen niet aankunnen en moeten uitbreiden _O-
  Redactie Frontpage donderdag 10 oktober 2019 @ 07:35:01 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189358542
Zolang het de reizigers niet in de weg zit moet het wmb kunnen. Maar alleen wanneer er echt geen mens wordt verhinderd.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189358742
Mooi. Weten de maatschappijen nu al waar de rekening naartoe kan om de schade van alle vertragingen te verhalen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189358799
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 07:35 schreef JeMoeder het volgende:
Zolang het de reizigers niet in de weg zit moet het wmb kunnen. Maar alleen wanneer er echt geen mens wordt verhinderd.
Mwah, het is eigen terrein.

En naïef van Greenpeace 'het hart van Schiphol'. Volgens mij zijn dat nog altijd de directiekamers en de lobbymensen. Van de week weer in het nieuws:' Schiphol moet echt uitbreiden om de internationale concurrentie aan te kunnen'. Volgens mij heeft nou juist arjen lubach deze drogreden gekraakt. Maar hij blijft in stand. Doe daar wat aan, Greenpeace,, veel zinniger.
Somebody that I used to know
pi_189359128
Joh als ze lekker in de centrale hal willen gaan staan waar mensen makkelijk om ze heen kunnen, prima. Als ze mensen gaan lopen irriteren mag de marechaussee ze met grof geweld het pand uit slaan wat mij betreft
No amount of money ever bought a second of time.
pi_189359228
Snel dat eiland bouwen en Schiphol daarheen verplaatsen
pi_189359320
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 08:45 schreef kurk_droog het volgende:
Snel dat eiland bouwen en Schiphol daarheen verplaatsen
Kan niet Noordzee is vol...
pi_189359451
Waarom gaat dat werkschuwe langharige gl tuig niet met de boeren en vissers meedoen om het binnenhof te bezetten? Daar zit het probleem, niet op eem luchthaven.

Komen ze aandacht te kort?

Hoerenvolk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189359691
Op voorhand al hardhandig de toegang weigeren. Geen reiziger zit te wachten op de tuig. Laat ze lekker op het Binnenhof gaan miepen.
pi_189359797
Zolang ze trekkers meenemen is het top. Anders neerknuppelen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:40:29 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_189359800
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 07:35 schreef JeMoeder het volgende:
Zolang het de reizigers niet in de weg zit moet het wmb kunnen. Maar alleen wanneer er echt geen mens wordt verhinderd.
Hoe ga je een internationale luchthaven "bezetten" zonder de reizigers tot last te zijn? Mijn inziens onmogelijk.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:42:33 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189359815
Boeren of Greenpeace. Gewoon oplazeren met je bezettingen.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:45:57 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189359857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 07:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Mooi. Weten de maatschappijen nu al waar de rekening naartoe kan om de schade van alle vertragingen te verhalen.
Schiphol zou de schade moeten betalen die al het vliegverkeer voortbrengt.
De luchtvaartindustrie betaalt echter zelfs praktisch geen belasting!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189360367
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:08 schreef Red_85 het volgende:
Waarom gaat dat werkschuwe langharige gl tuig niet met de boeren en vissers meedoen om het binnenhof te bezetten? Daar zit het probleem, niet op eem luchthaven.

Komen ze aandacht te kort?

Hoerenvolk.
Omdat het doel van boeren op het binnenhof haaks staat op dat van "dat werkschuwe langharige gl tuig"
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_189360560
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:29 schreef dralion13 het volgende:

[..]

Omdat het doel van boeren op het binnenhof haaks staat op dat van "dat werkschuwe langharige gl tuig"
Niet echt.
De werkelijke vervuilers worden ontzien en het is de overheid die met hun beleid er een zooitje van maakt.

Daarbij spelen ze verschillende groepen tegen elkaar uit. Zou mooi zijn als dat langharig tuig naar het binnenhof gaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Redactie Frontpage donderdag 10 oktober 2019 @ 10:47:37 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189360564
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Schiphol zou de schade moeten betalen die al het vliegverkeer voortbrengt.
De luchtvaartindustrie betaalt echter zelfs praktisch geen belasting!
Dan moet je bij de overheid zijn, die zijn verantwoordelijk voor het belastingstelsel, niet Schiphol en niet de luchtvaartmaatschappijen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:52:06 #19
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189360620
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Schiphol zou de schade moeten betalen die al het vliegverkeer voortbrengt.
De luchtvaartindustrie betaalt echter zelfs praktisch geen belasting!
En Schiphol mag voor normoverschrijdingen van geluidsoverlast zelf rekenmodellen opstellen zodat blijkt dat ze het altijd goed doen! En denk je dat het CDA of de FvD dan twijfels heeft bij de gehanteerde methode...
pi_189361057
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:40 schreef Ludachrist het volgende:
Zolang ze trekkers meenemen is het top. Anders neerknuppelen.
Met trekkers de landingsbanen blokkeren :D _O_
No amount of money ever bought a second of time.
pi_189361984
Gelden er op Schiphol (douane gebied) geen andere regels dan in de rest van Nederland? Mag hopen dat de marechaussee ze keihard aanpakt.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 19:27:17 #22
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_189368046
Goede actie! :7
pi_189374064
quote:
Zo doet de luchthaven onder andere mee aan het actieplan 'Slim en Duurzaam' dat de uitstoot in 2030 met 11 procent moet hebben teruggebracht.
Dat ze nog het lef hebben om zoiets minimaals als plan te presenteren :')...
pi_189377132
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat ze nog het lef hebben om zoiets minimaals als plan te presenteren :')...
11% minimaal noemen :') Het is ook echt nooit goed hé :N
No amount of money ever bought a second of time.
pi_189379490
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:41 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

11% minimaal noemen :') Het is ook echt nooit goed hé :N
De samenleving als geheel is verplicht om met een reductie van 49% te komen. Als zo'n grote speler, Schiphol stoot net zo veel uit als alle personenauto's in Nederland bij elkaar, met maar 11% aan komt zitten kun je toch niet veel anders dan het minimaal noemen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')