quote:Bezetting Schiphol gepland door Greenpeace: "Schiphol kan borst natmaken voor Protestival”
SCHIPHOL - Greenpeace wil op zaterdag 14 december Schiphol bezetten. De milieuorganisatie gaat een centrale plek op de luchthaven claimen om een zogenaamd 'Protestival' te houden. De keuze om een illegaal festival op Schiphol te houden viel na een actie-verkiezing die Greenpeace onder haar sympathisanten hield.
Greenpeace had haar achterban drie weken de tijd gegeven om een actie te kiezen. Een meerderheid koos voor het 'Protestival' dat op zaterdag 14 december moet plaatsvinden, boven een bezetting van Lelystad Airport en een sta-actie. Bij de laatste optie was het de bedoeling dat deelnemers de operatie op Schiphol zouden verstoren door te weigeren te gaan zitten, bijvoorbeeld in een vliegtuig. Volgens Greenpeace hebben 16.865 mensen gestemd.
Dewi Zloch van Greenpeace vindt het tijd om "grote vervuiler Schiphol wakker te schudden met een actie waar ze niet omheen kunnen." Zloch: "Hiermee pakken wij ons podium in het hart van de vervuiling om van Schiphol een klimaatplan te eisen. Ons doel is niet om de reizigers te hinderen, maar om Schiphol op hun impact aan te spreken. Want op de vraag hoe we de klimaatcrisis gaan stoppen met zo’n plofvliegveld, blijft Schiphol akelig stil."
Klimaatplan
Schiphol is het niet eens met de claim dat de luchthaven zich stil houdt op het vlak van verduurzaming en zegt dat er wel degelijk een klimaatplan is. Zo doet de luchthaven onder andere mee aan het actieplan 'Slim en Duurzaam' dat de uitstoot in 2030 met 11 procent moet hebben teruggebracht.
Boeren
Behalve bij Greenpeace, leeft het idee van een bezetting van Schiphol ook bij actievoerende boeren. In een appje dat vorige week tijdens het boerenprotest in Den Haag de ronde ging, viel te lezen dat de boeren vinden dat niet zij, maar Schiphol het grootste probleem is in de stikstofcrisis. Die bezetting zou dan op dinsdag 29 oktober moeten plaatsvinden. Schiphol liet toen direct weten dat de boeren bij hen aan het verkeerde adres zouden zijn.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ken-voor-protestival
Mwah, het is eigen terrein.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 07:35 schreef JeMoeder het volgende:
Zolang het de reizigers niet in de weg zit moet het wmb kunnen. Maar alleen wanneer er echt geen mens wordt verhinderd.
Kan niet Noordzee is vol...quote:Op donderdag 10 oktober 2019 08:45 schreef kurk_droog het volgende:
Snel dat eiland bouwen en Schiphol daarheen verplaatsen
Hoe ga je een internationale luchthaven "bezetten" zonder de reizigers tot last te zijn? Mijn inziens onmogelijk.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 07:35 schreef JeMoeder het volgende:
Zolang het de reizigers niet in de weg zit moet het wmb kunnen. Maar alleen wanneer er echt geen mens wordt verhinderd.
Schiphol zou de schade moeten betalen die al het vliegverkeer voortbrengt.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 07:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Mooi. Weten de maatschappijen nu al waar de rekening naartoe kan om de schade van alle vertragingen te verhalen.
Omdat het doel van boeren op het binnenhof haaks staat op dat van "dat werkschuwe langharige gl tuig"quote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:08 schreef Red_85 het volgende:
Waarom gaat dat werkschuwe langharige gl tuig niet met de boeren en vissers meedoen om het binnenhof te bezetten? Daar zit het probleem, niet op eem luchthaven.
Komen ze aandacht te kort?
Hoerenvolk.
Niet echt.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 10:29 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Omdat het doel van boeren op het binnenhof haaks staat op dat van "dat werkschuwe langharige gl tuig"
Dan moet je bij de overheid zijn, die zijn verantwoordelijk voor het belastingstelsel, niet Schiphol en niet de luchtvaartmaatschappijen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Schiphol zou de schade moeten betalen die al het vliegverkeer voortbrengt.
De luchtvaartindustrie betaalt echter zelfs praktisch geen belasting!
En Schiphol mag voor normoverschrijdingen van geluidsoverlast zelf rekenmodellen opstellen zodat blijkt dat ze het altijd goed doen! En denk je dat het CDA of de FvD dan twijfels heeft bij de gehanteerde methode...quote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Schiphol zou de schade moeten betalen die al het vliegverkeer voortbrengt.
De luchtvaartindustrie betaalt echter zelfs praktisch geen belasting!
Met trekkers de landingsbanen blokkerenquote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:40 schreef Ludachrist het volgende:
Zolang ze trekkers meenemen is het top. Anders neerknuppelen.
Dat ze nog het lef hebben om zoiets minimaals als plan te presenteren ...quote:Zo doet de luchthaven onder andere mee aan het actieplan 'Slim en Duurzaam' dat de uitstoot in 2030 met 11 procent moet hebben teruggebracht.
11% minimaal noemen Het is ook echt nooit goed héquote:Op donderdag 10 oktober 2019 22:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat ze nog het lef hebben om zoiets minimaals als plan te presenteren ...
De samenleving als geheel is verplicht om met een reductie van 49% te komen. Als zo'n grote speler, Schiphol stoot net zo veel uit als alle personenauto's in Nederland bij elkaar, met maar 11% aan komt zitten kun je toch niet veel anders dan het minimaal noemen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:41 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
11% minimaal noemen Het is ook echt nooit goed hé
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |