abonnement Unibet Coolblue
pi_189360558
Ik kan dus gewoon de clip van de originele versie niet meer fatsoenlijk terugvinden ;(
Alleen maar van de nieuwe 'live action'

EDIT: nouja, dan maar de hele scčne ;)

pi_189360589
Goed, ik ga eens wat doen. Het is nog geen weekend natuurlijk :P
pi_189360649
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:49 schreef Candaasje het volgende:
Goed, ik ga eens wat doen. Het is nog geen weekend natuurlijk :P
Ik probeer ook studie, ondertussen. Morgen puppy en dus vanaf vanavond weekend *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189360769
ik heb zin in je foto-spam morgen Lonaa!
pi_189360776
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb zin in je foto-spam morgen Lonaa!
Ik ook. :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189360785
ik ben opzoek naar een carričre coach. N ik weer concreet op zoek ben naar werk merk ik hoe vast ik zit in keuzes, niet weten wat ik wil, het dood-eng vinden, en combineren met gezin. Pff...soms denk ik dat ik gewoon nog maar een kind moet, zodat de keuze uitgesteld mag worden...
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 11:11:01 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189360840
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]


Dat is allemaal een vorm van marketing. Sommige vormen dus direct gesubsidieerd door de overheid, de andere vormen wat minder direct of door grote bedrijven. Maar marketing is het. :)
Een Intratuin gesubsidieerd door de overheid? De Dierenbescherming kreeg vorig jaar net zoveel van lotterijen als van de overheid, namelijk 5% (van een slordige 39 miljoen). De overgrote meerderheid, 54%, komt van op particulieren. Grote boze bedrijven zijn goed voor 1%

Prima dat je je punt wil maken, maar slaak dan geen onzin/onwaarheden uit ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:11:13 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189360845
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:06 schreef Jagärtrut het volgende:
ik ben opzoek naar een carričre coach. N ik weer concreet op zoek ben naar werk merk ik hoe vast ik zit in keuzes, niet weten wat ik wil, het dood-eng vinden, en combineren met gezin. Pff...soms denk ik dat ik gewoon nog maar een kind moet, zodat de keuze uitgesteld mag worden...
Ik weet wel een goeie maar die zit in Rotterdam

Ik werkte er vanuit mijn vorige baan veel mee, tijdje terug zelf ook eens kort trajectje gedaan en vond dat wel erg waardevol
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189360869
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Zodra men iets ervaart als iets moeten 'opgeven'/'inleveren', dus dat het iets kost in plaats van dat het oplevert, krijgt men weerstand.
Dat geldt voor iedereen, ik ervaar dat zelf net zo goed. :)

Dus juist als je extra veel te 'verliezen' hebt, is die drempel hoger. Als je het al niet hebt en niet gewoon bent, dan mis je het ook niet als het je afgenomen wordt.

Maar ik begrijp wel dat het bijzonder oogt ja. Ik vond het ook altijd vrij opmerkelijk dat mijn opa racistisch als de pest was, terwijl hij zelf door de Duitsers in de oorlog aan het werk werd gesteld. Ik bedoel, dan heb je gezien en gevoeld wat het voor ellende veroorzaakt, en dan toch....
Werd je opa uit racisme tewerk gesteld?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189360905
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een Intratuin gesubsidieerd door de overheid? De Dierenbescherming kreeg vorig jaar net zoveel van lotterijen als van de overheid, namelijk 5% (van een slordige 39 miljoen). De overgrote meerderheid, 54%, komt van op particulieren.

Prima dat je je punt wil maken, maar slaak dan geen onzin/onwaarheden uit ;)
Je leest niet goed. Ik zeg ook ķf door grote bedrijven.
Dus nee, een BBQ bij de Intratuin wordt niet gesubsidieerd door de overheid. Maar het verstrekken van melk op scholen wel, en dat ging in 2018 om 2,4 miljoen euro.
Daarnaast was er ook subsidie voor groenten-en fruit, maar dan kom je op noodzaak wat mij betreft. Koeienmelk is niet noodzakelijk om gezond te leven. (Er was ook geen subsidie voor plantaardige alternatieven, dan had het misschien nog een ander verhaal geweest wat mij betreft)

Ik sla zover ik weet dus geen onzin uit.
pi_189360940
quote:
5s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Werd je opa uit racisme tewerk gesteld?
Nouja, dat had er wel ergens mee te maken. Natuurlijk speelden er meer factoren mee zoals armoede en honger in Duitsland, maar deportatie van Joden vind ik toch wel racistisch.
Maar hij heeft wel gezien wat volkerenhaat voor gat slaat in een samenleving. Dus dat juist hij dan zo neerbuigend over de schoonmaaksters met een andere huidkleur sprak, dat vond ik toch ergens wel opmerkelijk.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 11:18:50 #137
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189360944
Mogguh :W

Hoop dingen te doen vandaag :o Huuu dingen :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:20:46 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189360976
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je leest niet goed. Ik zeg ook ķf door grote bedrijven.
Dus nee, een BBQ bij de Intratuin wordt niet gesubsidieerd door de overheid. Maar het verstrekken van melk op scholen wel, en dat ging in 2018 om 2,4 miljoen euro.
Daarnaast was er ook subsidie voor groenten-en fruit, maar dan kom je op noodzaak wat mij betreft. Koeienmelk is niet noodzakelijk om gezond te leven. (Er was ook geen subsidie voor plantaardige alternatieven, dan had het misschien nog een ander verhaal geweest wat mij betreft)

Ik sla zover ik weet dus geen onzin uit.
Advocaat van de duivel hier.
Fruit en groenten zijn toch ook niet noodzakelijk om gezond te leven?
Je kunt ook op een grotendeels dierlijk dieet prima leven.
Dat jij het noodzakelijk vindt, om redenen, wil niet zeggen dat dat ook zo ís.
Zelfde geldt voor melk skippen de andere kant op. Het is niet nodig, maar levert wel waardevolle bouwstoffen. Andere overtuigingen dan die van jou spelen daarbij, maar ook dat is geen absolute waarheid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189360980
Ik zit natuurlijk een beetje in de barbecuewereld en er wordt echt verschrikkelijk veel gesponsord binnen die branche. Ik geloof niet dat ik een markt ken waarbinnen zo ontzettend veel gepromoot wordt. Dat is alleen geen directe promotie van vlees maar dat is er wel een gevolg van.

Wij hebben trouwens laatst een Toer de Boer gedaan in de omgeving. Het melkveebedrijf was in hoge mate gesponsord door Campina en de Rabobank. De bedrijven die niet met dieren te maken hadden, hadden zelf alles geregeld.
Spoilers!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:22:22 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189360993
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nouja, dat had er wel ergens mee te maken. Natuurlijk speelden er meer factoren mee zoals armoede en honger in Duitsland, maar deportatie van Joden vind ik toch wel racistisch.
Maar hij heeft wel gezien wat volkerenhaat voor gat slaat in een samenleving. Dus dat juist hij dan zo neerbuigend over de schoonmaaksters met een andere huidkleur sprak, dat vond ik toch ergens wel opmerkelijk.
Mensen zijn zowel de slimste als domste diersoort die er is
Daarmee vang je alles zo'n beetje wel af. Hatsaaa :+

Mijn buren van 92 hebben beide in een kamp gezeten, horror meegemaakt, kinderen verloren etc, en maken zich waanzinnig druk over een fiets die drie dagen aan een lantaarnpaal aan de overkant staat omdat dat niet netjes is.
Koekoek *O* 8)7 *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189361190
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nouja, dat had er wel ergens mee te maken. Natuurlijk speelden er meer factoren mee zoals armoede en honger in Duitsland, maar deportatie van Joden vind ik toch wel racistisch.
Maar hij heeft wel gezien wat volkerenhaat voor gat slaat in een samenleving. Dus dat juist hij dan zo neerbuigend over de schoonmaaksters met een andere huidkleur sprak, dat vond ik toch ergens wel opmerkelijk.
Oh. Tsja, anti-semitisme en racisme is bepaald niet hetzelfde. Werd je opa tewerk gesteld dankzij het anti-semitisme? De meeste joden troffen het slechter dan tewerkstelling.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189361191
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Advocaat van de duivel hier.
Fruit en groenten zijn toch ook niet noodzakelijk om gezond te leven?
Je kunt ook op een grotendeels dierlijk dieet prima leven.
Dat jij het noodzakelijk vindt, om redenen, wil niet zeggen dat dat ook zo ís.
Zelfde geldt voor melk skippen de andere kant op. Het is niet nodig, maar levert wel waardevolle bouwstoffen. Andere overtuigingen dan die van jou spelen daarbij, maar ook dat is geen absolute waarheid
Mwoah, er is nogal veel te doen omtrent gezond leven en daarbij veel dierlijke producten nuttigen. Er zijn steeds meer studies die lijken aan te tonen dat het teveel nuttigen een verhoogt risico op hart-en vaatziekten en bepaalde vormen van kanker vergroot.

In Amerika zijn er laatst 12000 doctoren geweest die zich hebben uitgesproken tegen het verstrekken van koeienmelk op scholen (https://www.pcrm.org/news(...)million-milk-bailout)
en in Canada is koeienmelk ook uit de schijf van vijf gehaald.

Ik zeg niet dat je volledig zonder mķet om gezond te kunnen leven, (met mate zal het misschien wel prima zijn) maar het kan wel. Mits gevarieerd en je zorgt voor een B12 bron.

Zonder groente en fruit overleven zal vast met wat kunst en vliegwerk kunnen, maar het wordt dan wel een uitdaging om aan vezels, linolzuur en linoleenzuur te komen. En niet teveel transvetten binnen te krijgen (voornamelijk te vinden in dierlijke vetten, en die verstoren nogal fysiologische processen omdat deze bijna altijd gericht zijn op cis-configuraties van moleculen, en niet trans-configuraties) Dus of je zonder groenten en fruit echt gezond blijft....... ik denk dat die dingen uitsluiten van je dieet echt een grotere negatieve impact hebben dan zoiets als moedermelk (zijnde een volwassene)

Maar het ging me er vooral om dat er dus wel degelijk subsidies verstrekt worden, die toch naar een vorm van marketing gaan. (En ok, in die zin is het dus ook een marketing voor groente en fruit). En dat we daar als mensen gevoelig voor zijn.

Dat is op zich niet slecht, maar ik denk wel een van de factoren die meespelen als je kijkt naar ons voedingspatroon :)
pi_189361243
quote:
5s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh. Tsja, anti-semitisme en racisme is bepaald niet hetzelfde. Werd je opa tewerk gesteld dankzij het anti-semitisme? De meeste joden troffen het slechter dan tewerkstelling.
Ik bedoel dus dat hij het leed van anderen wel van dichtbij heeft gezien. Dus meer dat je dan verwacht dat iemand dergelijk leed niet graag nog een keer toegebracht aan een ander wil zien worden. En dat je bewuster bent van wat opdeling in 'soort mensen' met een samenleving doet.

Ik kom er niet helemaal uit met verwoorden merk ik :)
pi_189361287
Je ziet het wel vaker, dat mensen die onjuist bejegend zijn uit rasistische oogpunten dat zelf ook doen bij andere bevolkingsgroepen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189361296
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik bedoel dus dat hij het leed van anderen wel van dichtbij heeft gezien. Dus meer dat je dan verwacht dat iemand dergelijk leed niet graag nog een keer toegebracht aan een ander wil zien worden. En dat je bewuster bent van wat opdeling in 'soort mensen' met een samenleving doet.

Ik kom er niet helemaal uit met verwoorden merk ik :)
Dat lijkt mij ook logisch. Toch zie je dat ouders die zelf geslagen zijn dat vaak ook bij hun kinderen doen. Dat zit allemaal toch een stuk ingewikkelder in elkaar dan enkel 'logica'.
Spoilers!
pi_189361331
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik bedoel dus dat hij het leed van anderen wel van dichtbij heeft gezien. Dus meer dat je dan verwacht dat iemand dergelijk leed niet graag nog een keer toegebracht aan een ander wil zien worden. En dat je bewuster bent van wat opdeling in 'soort mensen' met een samenleving doet.

Ik kom er niet helemaal uit met verwoorden merk ik :)
:*

Ik begrijp best wat je bedoelt natuurlijk.
Het is menselijk om te vinden dat mensen beter zouden moeten weten (omdat ze voldoende hebben meegemaakt), maar het is nog vééééél menselijker dat mensen niet perfect worden door het meemaken van ellende.

Verwachten dat iemand geen racist is omdat die persoon heeft gezien dat facisten lelijk doen, is heel onrealistisch. Of verwachten dat mensen zich niet ergeren aan foutparkeerders omdat ze kinderen hebben verloren. Zo zitten mensen niet in elkaar - gelukkig maar, want anders waren we onmenselijk en persoonlijk ben ik best graag mens.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189361351
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:40 schreef Lonaa het volgende:
Je ziet het wel vaker, dat mensen die onjuist bejegend zijn uit rasistische oogpunten dat zelf ook doen bij andere bevolkingsgroepen.
SPOILER: nazimodus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189361370
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:43 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER: nazimodus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bevolkingsgroepen bedoel ik dan ook heel ruim en niet alleen over ras ;)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189361374
quote:
14s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:42 schreef sigme het volgende:

[..]

:*

Ik begrijp best wat je bedoelt natuurlijk.
Het is menselijk om te vinden dat mensen beter zouden moeten weten (omdat ze voldoende hebben meegemaakt), maar het is nog vééééél menselijker dat mensen niet perfect worden door het meemaken van ellende.

Verwachten dat iemand geen racist is omdat die persoon heeft gezien dat facisten lelijk doen, is heel onrealistisch. Of verwachten dat mensen zich niet ergeren aan foutparkeerders omdat ze kinderen hebben verloren. Zo zitten mensen niet in elkaar - gelukkig maar, want anders waren we onmenselijk en persoonlijk ben ik best graag mens.
Oh zeker eens hoor. Het verbaasde me vooral ergens, maar ik ben er nooit kwaad over geworden o.i.d.
Maar ik verbaas mezelf ook regelmatig nog over mijn eigen keuzes :P

Wij mensen zijn maar rare wezens. In die zin eens met Molo :D
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 11:44:33 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189361379
Overigens ook wel ironisch: Bij dieren doen we vreselijk ons best om rassen zuiver te houden, of het nou om honden, katten, kippen, paarden, koeien of noordelijke witte neushoorns gaat. Maar bij mensen is het ineens TOTAAL not done. Is dat niet ook raar dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')