abonnement Unibet Coolblue
pi_189355880
Wie o wie...

Is dit altijd of als hij net verwarmd heeft?

De ketel lijkt op te lichten achter de kap. De display doet zoals altijd. De ketel voelt niet heet aan, meer koud tot lauw-warm. Het is een remeha calenta cw5 uit 2010.
  Forum Admin woensdag 9 oktober 2019 @ 22:52:11 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_189355940
In mijn Remeha zit verlichting die aangaat als je de kap verwijderd zodat je goed kan zien wat je aan het doen bent. Misschien is dat bij jou ook zo en zit de kap er niet helemaal goed op waardoor hij aangaat door het trillen als de ketel start.
pi_189355981
Stekker eruit trekken
Vakman pur sang
pi_189357789
De Calenta heeft binnenverlichting, waarschijnlijk zit inderdaad de kap niet goed of de sensor is los ofzo.
Laat die handjes wapperen!
pi_189358383
@Gieliovd en @Opa.Bakkebaard waarschijnlijk is het inderdaad de verlichting. Ik ga zo gelijk bellen voor onderhoud, hij is toch bijna aan de beurt.

Bedankt voor de snelle reacties.
pi_189379577
Geeft licht achter de kap, bedoel je bij het onderste klep of de gehele voorkant?
is licht geel, vermoedelijk onderhoudsmelding, klap de deksel naar voren en lees welke onderhoudsbeurt uitgevoerd moet worden, dit kan A, B of C zijn, iedere beurt heeft zo zijn specifieke onderdelen benodigd.
pi_189379661
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:11 schreef klipper het volgende:
Geeft licht achter de kap, bedoel je bij het onderste klep of de gehele voorkant?
is licht geel, vermoedelijk onderhoudsmelding, klap de deksel naar voren en lees welke onderhoudsbeurt uitgevoerd moet worden, dit kan A, B of C zijn, iedere beurt heeft zo zijn specifieke onderdelen benodigd.
Zo goed als de gehele voorkant. De display onder geeft verder niets aan.

Ik heb al een onderhoudsafspraak voor aankomende woensdag. Is het dan zinnig om nog te kijken welke melding het is?
pi_189382760
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:17 schreef LoaLoa het volgende:

[..]

Zo goed als de gehele voorkant. De display onder geeft verder niets aan.

Ik heb al een onderhoudsafspraak voor aankomende woensdag. Is het dan zinnig om nog te kijken welke melding het is?
Grote kans dat melding nog niet actief is, een calenta geeft zelf aan wanneer er welk onderhoud benodigd is, dit zal gemiddeld iedere 2 ½ jaar zijn.
bij een tussenliggende beurt doen ze vaak A of B.

Wat licht betreft denk mik inderdaad dat je kap niet goed sluit, wat dat betreft heb je nu geen gesloten toestel maar een open toestel.

Overigens is het ook verstandig om bij gesloten toestellen een co melder op te hangen.
pi_189389175
Co melder hangt er al jaren.

De kap lijkt wel stevig op zijn plaats te zitten. Er zit eigenlijk geen beweging in. Misschien toch een sensor ding? Ik weet niet of dat kan bij een goed afgesloten kap.

Zal wel blij zijn als de onderhoudsman geweest is... hou er niet van als er iets niet goed is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')