abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189348886
Onlangs heb ik van de meterkast naar de loze doos op zolder een cat5e kabel getrokken en aan beide uiteinde een rj45 stekker gezet. In de meterkast zit hij op de modem aangesloten, op zolder bungelt hij nog los.

Nu wil ik op zolder de verbinding 'splitten', 1 aansluiting voor de vaste pc, en 1 aansluiting voor de werkplek van de vrouw. Hiervoor heb ik, volgens mij, een (simpele) switch nodig.

Het bereik van de wifi is op zolder waardeloos, dus het zou mooi zijn als de switch ook een wifi-signaal uit kan zenden. Maar nu zit ik eens te kijken op het internet, betekent deze extra functie dat ik uit kom op een router en er geen switch met wifi bestaat? Of zie ik een optie over het hoofd?
pi_189348929
Nou ja je hebt soms access points met een extra utp uitgang, anders gewoon losse simpele unmanaged switch en op één van die poorten een AP
pi_189348935
Router.

Eventueel zou je nog kunnen kijken naar 'powerline adapters', netwerk/internet via de bestaande stroomnet in je huis.
pi_189348983
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 17:28 schreef zarGon het volgende:
Router.

Eventueel zou je nog kunnen kijken naar 'powerline adapters', netwerk/internet via de bestaande stroomnet in je huis.
hij heeft net een ethernetkabel naar zolder getrokken en dan kom jij aanzetten met powerline adapters 8)7
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189349009
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 17:32 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

hij heeft net een ethernetkabel naar zolder getrokken en dan kom jij aanzetten met powerline adapters 8)7
Die hebben ook wifi-mogelijkheden.
pi_189349064
Je modem routert al, dus op zich ben je op dat vlak voorzien. Wat je wil is een switch en een Wifi-accesspoint (AP).
Dat kan je los aanschaffen, maar je kan veel routers ook zo instellen dat ze op die manier functioneren.

Persoonlijk heb ik betere resultaten met een losse switch en AP
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189349085
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 17:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Die hebben ook wifi-mogelijkheden.
Hij heeft al een ethernetkabel getrokken en dan ga je niet lopen ouwehoeren met powerline-adapters. Die dingen zijn bedoeld voor huizen waar het een crime is om achteraf ethernet aangelegd te krijgen.

Netwerk via een ethernetkabel functioneert altijd beter. Daarbij zijn de wifi-mogelijkheden van de powerline-adapters enorm beperkt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189349313
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 17:28 schreef zarGon het volgende:
Router.

Eventueel zou je nog kunnen kijken naar 'powerline adapters', netwerk/internet via de bestaande stroomnet in je huis.
Eigenlijk ben ik blij dat ik eindelijk van die dingen af ben. Ze blonken bij ons nou niet echt uit in stabiliteit.
pi_189349340
Zoals eerder gezegd; switch en los accesspoint. Anders router met wifi en dan routing uitschakelen.
pi_189349357
Zit er prijstechnisch nog veel verschil tussen een (simpele) switch + AP en een goede router?

Vanavond ga ik sowieso wat rond kijken op internet maar wellicht heeft iemand dit paraat.
pi_189349360
Werkt een switch en AP echt veel ber dan een router?
pi_189349395
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 18:03 schreef zarGon het volgende:
Werkt een switch en AP echt veel ber dan een router?
twee routers op een netwerk gaan meestal niet zo best samen, daarbij is een switch meestal een stukje simpeler. Mijn als switch ingestelde router loopt nog wel eens vast. Mijn switch/AP-combo werkt als een tiet.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189349408
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 18:03 schreef zarGon het volgende:
Werkt een switch en AP echt veel ber dan een router?
Een router heeft niet als focus een zo sterk mogelijke WiFi chip en antenne en zo goed mogelijke switching capaciteiten. Een router heeft als speerpunt goed kunnen routeren en soms firewallen. Als je een switch en accesspoint neemt dan haal je dus apparaten die plgemaakt en geperfectioneerd zijn voor waar je ze voor wil gebruiken. Logischerwijs dus beter.
pi_189349420
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 18:06 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

twee routers op een netwerk gaan meestal niet zo best samen.
Prima als je DHCP enzo op de 2e uitschakeld.
pi_189349449
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 18:08 schreef Silven het volgende:

[..]

Prima als je DHCP enzo op de 2e uitschakeld.
dan is het praktisch een switch+AP, maar bij mij loopt dat nog wel eens vast.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189349460
Je kan ook een systeem nemen zoals https://www.netgear.nl/orbi/ dan kan je de cat5e kabel gebruiken als backhaul verbinding tussen de router en sateliet.
pi_189349514
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 18:10 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

dan is het praktisch een switch+AP, maar bij mij loopt dat nog wel eens vast.
Behalve dat ie dan iets minder goed is dan een losse switch en accesspoint. Als t echt slecht functioneert ligt het misschien aan de kwaliteit van t materiaal.
pi_189349525
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 18:14 schreef Silven het volgende:

[..]

Behalve dat ie dan iets minder goed is dan een losse switch en accesspoint. Als t echt slecht functioneert ligt het misschien aan de kwaliteit van t materiaal.
Daarom adviseer ik ook een losse combinatie.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189349538
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 18:11 schreef BTKlus het volgende:
Je kan ook een systeem nemen zoals https://www.netgear.nl/orbi/ dan kan je de cat5e kabel gebruiken als backhaul verbinding tussen de router en sateliet.
Daar zit toch geen switch in?

Ik heb zelf AP's van Ubiquiti staan. Prima spul.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189350699
Gewoon een 2e router plaatsen en die als ap instellen.
pi_189350748
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 18:16 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Daar zit toch geen switch in?

Ik heb zelf AP's van Ubiquiti staan. Prima spul.
Deze hebben of 2 of 4 netwerk aansluitingen per basis of sateliet afhankelijk van het type model.
pi_189351996
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:29 schreef Tailless het volgende:
Gewoon een 2e router plaatsen en die als ap instellen.
Dit dus. Gewoon ééntje met meerdere utp aansluitingen.
Al het andere is overbodig of complex.

Zelfde SSID(s), zelfde WPA2 sleutel(s), andere kanalen en al je draadloze meuk springt automatisch over naar het sterkste access point.

Mag van elk merk zijn, al zou ik wel ééntje nemen die nog lang ondersteund wordt.


Maarr... maak eerst die aansluiting af en test 'm goed.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')