abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage donderdag 10 oktober 2019 @ 12:52:00 #26
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189362450
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:58 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik lees nergens dat de moeder van TS gedwongen wordt om van de reiskostenvergoeding een treinabonnement af te nemen. Jij wel? Ze mag er ook van tanken. het gebruiken als bijdrage in de onderhoudskosten van een eigen auto of een fiets aanschaffen. Of ervan op vakantie gaan als ze lopend naar werk komt.

De onbelaste (of deels belaste) reiskostenvergoeding hoeft ook niet dekkend te zijn voor de reële kosten, los van het vervoermiddel.
Ben het met je eens, verwoording was niet heel goed. Wat ik wel frappant vindt is dat het er op lijkt dat de werkgever helemaal niets heeft vergoed. Wellicht lees ik dat verkeerd en gaat het om de normale maandelijkse vergoeding die nu bij langdurige ziekte niet meer wordt uitgekeerd. Dan heb ik niets gezegd :X
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189362462
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:52 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ben het met je eens, verwoording was niet heel goed. Wat ik wel frappant vindt is dat het er op lijkt dat de werkgever helemaal niets heeft vergoed. Wellicht lees ik dat verkeerd en gaat het om de normale maandelijkse vergoeding die nu bij langdurige ziekte niet meer wordt uitgekeerd. Dan heb ik niets gezegd :X
Zo interpreteerde ik de OP inderdaad:

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 12:23 schreef RGS18 het volgende:
Echter weigert haar werkgever haar reiskosten, die zij wederom heeft voorgeschoten, nu te betalen omdat zij nu al 4 maanden ernstig ziek thuis zit. Haar werkgever claimt dat zij geen recht heeft op die reiskosten omdat zij dus al 4 maanden niet heeft gewerkt.
't Is niet ongebruikelijk om reiskostenvergoeding te stoppen bij (langdurige) ziekte en (pas) weer te hervatten na herstel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189362495
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:54 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Een beetje normale werkgever zorgt voor een NS business card. Wanneer je mensen dwingt zelf reisproducten af te nemen vind ik het raar dat je ze er helemaal voor op laat draaien. Betaal dan in ieder geval na rato van gebruik: dus voor de maanden dat het product gebruikt is. Verder moet de moeder van TS aankloppen bij de NS zodat het kan worden stilgezet en gedeeltelijke restitutie kan plaatsvinden.
Als je het hier over woon-werkverkeer hebt zoals TS, dan sta je erg ver van de realiteit af.

Woon-werkverkeer is normaal gesproken voor rekening en risico van de werknemer. In sommige gevallen wordt er een reiskostenvergoeding verstrekt.
pi_189363360
Mooi hoe mensen allerlei dingen invullen voor TS terwijl dit soort casussen doorgaans vrij situatieafhankelijk zijn.

De eerste vraag is dus: krijgt de moeder van TS helemaal geen reiskostenvergoeding of alleen niet over de (niet gewerkte) vier maanden?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189365734
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:55 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als je het hier over woon-werkverkeer hebt zoals TS, dan sta je erg ver van de realiteit af.

Woon-werkverkeer is normaal gesproken voor rekening en risico van de werknemer. In sommige gevallen wordt er een reiskostenvergoeding verstrekt.
Een BC met Traject Vrij is net zo goed en vorm van reiskostenvergoeding (sterker nog, eentje die kostendekkend is).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189365852
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:

De eerste vraag is dus: krijgt de moeder van TS helemaal geen reiskostenvergoeding of alleen niet over de (niet gewerkte) vier maanden?
Die vraag wordt door TS beantwoord: zijn ma zit al 4 maanden thuis en krijgt nu helemaal geen r.k.v. meer.
Mooi hoe mensen hier allerlei dingen roepen zonder het topic gelezen te hebben.
pi_189366223
Wat ik wel mis is wat voor jaarabonnement is het en kan die zolang de moeder ziek is stopgezet worden zodat ze er geen kosten meer voor heeft? Is het bv een abonnement voor de trein of bus/metro? Bij NS hangt het af van het type abonnement iemand heeft of en hoe je dit kunt stopzetten of tijdelijk kan pauzeren. Van bus/metro ben ik niet op de hoogte.

Voor af en toe een doktersafspraak hoef je geen doorlopend jaarabonnement te hebben waarmee je iedere dag reist.
Anders eens kijken of de vervoerskosten kunnen worden afgetrokken van de belasting als specifieke zorgkosten (mogelijk zijn er vanwege de ziekte ook andere kosten). Je moet dan wel boven het drempelbedrag uitkomen en voldoen aan de voorwaarden https://www.belastingdien(...)rvoerskosten/vervoer
pi_189367279
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:10 schreef Soulfreak het volgende:
Anders eens kijken of de vervoerskosten kunnen worden afgetrokken van de belasting als specifieke zorgkosten (mogelijk zijn er vanwege de ziekte ook andere kosten). Je moet dan wel boven het drempelbedrag uitkomen en voldoen aan de voorwaarden https://www.belastingdien(...)rvoerskosten/vervoer
Aftrekken kan, maar de drempel is zo'n 130, dat zijn heel wat busritjes.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189367711
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:44 schreef baskick het volgende:

[..]

Een BC met Traject Vrij is net zo goed en vorm van reiskostenvergoeding (sterker nog, eentje die kostendekkend is).
Neehoor, dat is geen reiskostenvergoeding. Dat is het verstrekken van vervoerbewijzen.
pi_189367768
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 17:10 schreef Soulfreak het volgende:
Wat ik wel mis is wat voor jaarabonnement is het en kan die zolang de moeder ziek is stopgezet worden zodat ze er geen kosten meer voor heeft? Is het bv een abonnement voor de trein of bus/metro? Bij NS hangt het af van het type abonnement iemand heeft of en hoe je dit kunt stopzetten of tijdelijk kan pauzeren. Van bus/metro ben ik niet op de hoogte.

Voor af en toe een doktersafspraak hoef je geen doorlopend jaarabonnement te hebben waarmee je iedere dag reist.
Anders eens kijken of de vervoerskosten kunnen worden afgetrokken van de belasting als specifieke zorgkosten (mogelijk zijn er vanwege de ziekte ook andere kosten). Je moet dan wel boven het drempelbedrag uitkomen en voldoen aan de voorwaarden https://www.belastingdien(...)rvoerskosten/vervoer
Ze werkt bij een huisarts, het gaat niet om bezoek naar.

Edit: domme reactie van mij. Excuus

[ Bericht 1% gewijzigd door investeerdertje op 10-10-2019 19:36:03 ]
pi_189367891
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:26 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Waarom zou de werkgever van dit topic in vredesnaam een belaste reisvergoeding willen betalen ?
Probeer bij het topic te blijven.
Je moet niet zo stellig zijn in de reden waarom. Dat de werkgever het doet is logisch, maar hij is niet verplicht te stoppen met uitkeren. Misschien wil die wel weer iets uitkeren als hij dit weet en het belast. Handvaten geven is ook bij het topic blijven. Wie weet is werkgever wel net zo kortzichtig in zijn oorspronkelijke gedachte als jij.

Diegene die reageerde dat het altijd zeer specifiek is heeft gelijk. Want als de moeder 1 mail heeft met als tekst: neem hem in 1 keer af dan vergoeden we hem met de maandelijkse reiskostenvergoeding.

Dan voer je al een heel ander gesprek.
pi_189367975
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:14 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ze werkt bij een huisarts, het gaat niet om bezoek naar.
Right en TS noemt het werk van z'n ma bij de huisarts "doktersafspraken".
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189367987
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:11 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Neehoor, dat is geen reiskostenvergoeding. Dat is het verstrekken van vervoerbewijzen.
'Een vorm van'.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189368196
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:23 schreef baskick het volgende:

[..]

Right en TS noemt het werk van z'n ma bij de huisarts "doktersafspraken".
Oh wow, ja thanks, gruwelijk scheel van mij. Excuus ☺️ ik had zelfs die cao gelezen. Wow 😂
pi_189369016
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:40 schreef baskick het volgende:

[..]

Aftrekken kan, maar de drempel is zo'n 130, dat zijn heel wat busritjes.
Daarom had ik er ook erbij gezegd "mogelijk zijn er vanwege de ziekte ook andere kosten".
Als er nog andere ziektekosten zijn die aftrekbaar zijn, dan kunnen de vervoerskosten erbij op geteld worden en komt het wel boven de drempel.

Zijn die andere kosten er niet en gaat het alleen om een klein aantal busritjes dan is het gewoon een kwestie van jammer en zelf betalen.
pi_189375214
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 16:51 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Die vraag wordt door TS beantwoord: zijn ma zit al 4 maanden thuis en krijgt nu helemaal geen r.k.v. meer.
Mooi hoe mensen hier allerlei dingen roepen zonder het topic gelezen te hebben.
Waar staat dat precies dan? Terecht worden in dit topic veel vragen gesteld (die overigens niet beantwoord worden door TS...), omdat er simpelweg veel onduidelijk is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189377306
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 23:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waar staat dat precies dan? Terecht worden in dit topic veel vragen gesteld (die overigens niet beantwoord worden door TS...), omdat er simpelweg veel onduidelijk is.
Staat impliciet in de OP, maar inderdaad aannames (of begrijpend lezen).

Reiskostenvergoeding werd voorheen maandelijks betaald (besloten in 'voorschieten')

De ma van TS is 4 maanden ziek. De werkgever van ma van TS wist dat niet in januari al, dus betreft het niet-uitbetalen slechts de maanden dat TS ziek is.

Maar ja, TS komt ook niet met antwoorden, doet geen enkele moeite in z'n eigen topic.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189379494
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:12 schreef baskick het volgende:

[..]

Staat impliciet in de OP, maar inderdaad aannames (of begrijpend lezen).
Er staat nergens:
- Wanneer de werkgever de reiskosten betaalt (Na 12 maanden? Ieder maand een deel? Per kwartaal?)
- Hoe lang de moeder ziek is sinds de laatste jaarabonnementbetaling (is dat vier maanden terug? 12 maanden terug?)
- Kortom: welk deel van het jaar heeft de moeder van TS al wél gereisd?

De aanname wordt gedaan dat ze acht maanden gereisd heeft en nu vier maanden ziek is. Wat zou betekenen dat de werkgever gewoon voor acht maanden moet betalen (ervan uitgaande dat dit conform het contract is).

Maar het kan net zo goed zijn dat de moeder van TS iedere maand een deel vergoed krijgt en nu dus niets krijgt, omdat ze vier maanden niet gewerkt heeft. Ze heeft de kosten echter al voorgeschoten (conform voorgaande jaren), dus die kosten heeft ze al gemaakt.

Twee verschillende, plausibele situaties die het zaakje wel in een verschillend perspectief plaatsen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189383847
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er staat nergens:
- Wanneer de werkgever de reiskosten betaalt (Na 12 maanden? Ieder maand een deel? Per kwartaal?)
- Hoe lang de moeder ziek is sinds de laatste jaarabonnementbetaling (is dat vier maanden terug? 12 maanden terug?)
- Kortom: welk deel van het jaar heeft de moeder van TS al wél gereisd?

De aanname wordt gedaan dat ze acht maanden gereisd heeft en nu vier maanden ziek is. Wat zou betekenen dat de werkgever gewoon voor acht maanden moet betalen (ervan uitgaande dat dit conform het contract is).

Maar het kan net zo goed zijn dat de moeder van TS iedere maand een deel vergoed krijgt en nu dus niets krijgt, omdat ze vier maanden niet gewerkt heeft. Ze heeft de kosten echter al voorgeschoten (conform voorgaande jaren), dus die kosten heeft ze al gemaakt.

Twee verschillende, plausibele situaties die het zaakje wel in een verschillend perspectief plaatsen.
Zeker, vandaar dat ik bevestigde dat rr aannames gedaan zijn en worden (en dat doe plausibel zijn én dat TS niets bijdraagt).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:32:26 #45
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_189384257
Even de volgende aannames doende:
- De moeder heeft een volledige kostenvergoeding toegezegd gekregen van de werkgever voor de reiskosten
- De jaarkaart is goedkoper dan een maandkaart
- Er is afgesproken dat de jaarkaart (in delen) wordt vergoed.

In dat geval geniet de werkgever de voordelen van een jaarkaart (lagere kosten) maar zou deze ook dit hogere risico moeten dragen.
pi_189384794
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:32 schreef DABAMaster het volgende:
Even de volgende aannames doende:
- De moeder heeft een volledige kostenvergoeding toegezegd gekregen van de werkgever voor de reiskosten
- De jaarkaart is goedkoper dan een maandkaart
- Er is afgesproken dat de jaarkaart (in delen) wordt vergoed.

In dat geval geniet de werkgever de voordelen van een jaarkaart (lagere kosten) maar zou deze ook dit hogere risico moeten dragen.
Als er niet is vastgelegd dat de werkgever dit hogere risico moet dragen dan hoeft dit helemaal niet.

Ik ken alleen maar het systeem dat er zoveel ct per werkelijk afgelegde km wordt vergoed tot een maximum met een afgesproken hoeveel ct/km.
Eventueel is er een aparte vergoeding voor openbaarvervoer, maar dit mag je zowiezo onder voorwaarden van de belasting aftrekken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')