abonnement Unibet Coolblue
pi_189343511
quote:
Richard van Vliet (57) uit Tubbergen was zich van geen kwaad bewust toen hij eind 2016 een sinaasappelschil, een medicijnstrip en een azijnfles dumpte in een openbare afvalbak in Epe. Nu moet hij twee dagen de cel in. ,,Ik hoop gratie te krijgen van de Koning.’’

De reden dat Van Vliet twee dagen moet zitten, is omdat hij weigert de boete van 50 euro te betalen. Die kreeg hij in 2017 opgelegd wegens het overtreden van de afvalstoffenverordening van de gemeente Epe. In de verordening staat dat het verboden is om andere afvalstoffen dan straatafval achter te laten in openbare afvalbakken. De rechter heeft zelf twee derde van de oorspronkelijke boete kwijtgescholden omdat ze medelijden had met Van Vliet. Maar dat kan Richard niks schelen. Voor hem is het een principekwestie geworden. Hij weigert een boete te betalen voor wat hij beschouwt als het ‘netjes weggooien van zijn afval’.

Eind 2016 vierde Van Vliet een weekje vakantie in Epe. Dat deed hij naar eigen zeggen wel vaker. ,,Ik kom graag in Epe’’, vertelt hij. ,,Het is een prachtig dorp.’’ Hij verbleef die week in een bungalow op vakantiepark de Jagerstee, aan de Officiersweg. Op de dag voor z’n vertrek ging Richard met de fiets naar het dorp. Onderweg besloot hij de rommel weg te gooien die hij bij zich droeg. ,,Een sinaasappelschil, een medicijnstrip, een azijnfles en een leeg potje.’’

Met stomheid geslagen
Op de kruising Officiersweg-Burgemeester van Walsemlaan stuitte hij op een openbare vuilnisbak. Richard zag iets verderop een politieauto staan, maar dacht daar verder het zijne van. Hij deed toch niets verkeerd? ,,Ik wilde alleen wat rotzooi weggooien, zoals het hoort.’’ Maar toen Richard de inhoud van zijn zakken in de prullenbak deponeerde, kwam de agent in actie. De Tubbergenaar had de lokale afvalstoffenverordening overtreden, zo kreeg hij te horen.

Van Vliet was met stomheid geslagen. ,,Wat had ik dan moeten doen? M’n rotzooi op straat gooien? Langs de Officiersweg zag ik een autoband en tal van plastic rommel in de berm liggen, maar ik word doodleuk op de bon geslingerd omdat ik mijn afval netjes in de afvalbak gooien. Waar gaat dat over?’’ Richard vroeg de agent nog of hij z’n spulletjes er anders weer uit moest vissen. ,,Maar daar wilde hij niets van weten. Ik was op heterdaad betrapt, zei hij.’’

Celstraf
Omdat de inwoner van Tubbergen weigerde de boete te betalen, kwam de zaak uiteindelijk voor de rechter. Die bepaalde eind 2017 dat Van Vliet de staat 50 euro is verschuldigd. Richard geeft zich echter niet gewonnen. ,,Inmiddels heb ik al bijna duizend euro uitgegeven aan advocaat- en proceskosten. Maar ik geef de strijd niet op. Ik betaal die boete niet. Nooit!’’ Onlangs kreeg Van Vliet te horen dat het Gerechtshof heeft besloten de zaak niet verder te behandelen, wat betekent dat hij binnenkort z’n celstraf uit moet zitten. Zo ver wil Van Vliet het echter niet laten komen. Zijn advocaat heeft inmiddels een gratieverzoek ingediend. ,,Ik hoop dat de Koning mij vrijspreekt.’’

Zowel de gemeente Epe als de politie wil niet inhoudelijk reageren op deze kwestie. ,,Zolang de zaak nog onder de rechter is, kunnen wij hier niets over zeggen’’, aldus een politie-woordvoerder.

Ook advocatenbureau Van der Linden en Hofstede uit Almelo, dat Van Vliet vertegenwoordigt, wil niet ingaan op de zaak. ,,Daar kunnen wij helaas niets over zeggen’’, reageert de receptioniste per telefoon.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ben-ik-weg~a9f84e43/
Dat filmpje :-165 euro boete, rechter: omdat u zo'n afschuwelijk leven heeft 50 euro boete. Richard: Je krijgt helemaal niets :)

Inmiddels 1000 euro kosten en 2 dagen de cel in en dreigt hij het land te verlaten, hij heeft groot gelijk. Held _O_
blablablabla
pi_189343559
Ik vind Richard vervelend. De rechter ook denk ik.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 9 oktober 2019 @ 11:13:56 #3
408813 crew  trein2000
pi_189343574
Ondanks dat die man wmb groot gelijk heeft is dit op lAten lopen wel tamelijk debiel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Forum Admin woensdag 9 oktober 2019 @ 11:17:05 #4
35723 crew  GGMM
pi_189343609
Richard heeft niet zo veel hobby's denk ik.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 9 oktober 2019 @ 11:17:37 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189343614
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:13 schreef trein2000 het volgende:
Ondanks dat die man wmb groot gelijk heeft is dit op lAten lopen wel tamelijk debiel.
Waarom? Het is gewoon dumpen van huisvuil in een prullenbak. Het zat niet los in zijn rugzak maar in een pedaalemmerzak. Hij heeft dus gewoon zn prullenbaktroep in die van de gemeentelijke bak getyft. Daarom heeft de rechter hem dus ook veroordeeld.

Terecht die boete.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189343620
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:13 schreef trein2000 het volgende:
Ondanks dat die man wmb groot gelijk heeft is dit op lAten lopen wel tamelijk debiel.
Vind het prachtig dat hij met gestrekt been in gaat tegen de angstcultuur qua betalen waar de meeste brave burgers dat niet durven of kunnen.

Vaak zat ergens voor moeten betalen of zelfs een boete gehad waarvan volkomen duidelijk is dat het gewoon puur pesten/(staats)kas spellen. Helaas een hypotheek en een aantal verantwoordelijkheden waardoor je dan denk: "Goh, laat ik maar gewoon betalen, geen zin in gezeik"
blablablabla
  woensdag 9 oktober 2019 @ 11:18:21 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 9 oktober 2019 @ 11:18:47 #8
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189343626
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:17 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Waarom? Het is gewoon dumpen van huisvuil in een prullenbak. Het zat niet los in zijn rugzak maar in een pedaalemmerzak. Hij heeft dus gewoon zn prullenbaktroep in die van de gemeentelijke bak getyft. Daarom heeft de rechter hem dus ook veroordeeld.

Terecht die boete.
Maar wat is dan het probleem? Afval is afval toch?
Houd van poesjes
pi_189343627
Choose your battles enzo

Deze man heeft zijn prioriteiten op orde.

Topic trouwens alleen gelezen omdat het een prima TS is. Nieuws verder :')
pi_189343645
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Choose your battles enzo

Deze man heeft zijn prioriteiten op orde.

Topic trouwens alleen gelezen omdat het een prima TS is. Nieuws verder :')
Bedankt maat :)
blablablabla
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 9 oktober 2019 @ 11:37:08 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189343906
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:18 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Maar wat is dan het probleem? Afval is afval toch?
Als iedereen huishoudelijkafval in openbare bakken tyft, dan zit zo'n bak in een uurtje vol. Waarom gooi je het niet gewoon thuis weg?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189343964
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:37 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Als iedereen huishoudelijkafval in openbare bakken tyft, dan zit zo'n bak in een uurtje vol. Waarom gooi je het niet gewoon thuis weg?
Waarom plaats je als gemeenschap nog openbare vuilnisbakken als alle rechtschapen burgers het thuis weg gooien. :')
  Forum Admin woensdag 9 oktober 2019 @ 11:43:01 #13
35723 crew  GGMM
pi_189343981
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom plaats je als gemeenschap nog openbare vuilnisbakken als alle rechtschapen burgers het thuis weg gooien. :')
Voor straatafval.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 11:43:41 #14
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189343991
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:37 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Als iedereen huishoudelijkafval in openbare bakken tyft, dan zit zo'n bak in een uurtje vol. Waarom gooi je het niet gewoon thuis weg?
Iedereen doet dat toch al jaren? Wees blij dat ie het in de afvalbak gooit ipv het bij de glascontainer neerpleurt.
Houd van poesjes
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 9 oktober 2019 @ 11:43:48 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189343993
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom plaats je als gemeenschap nog openbare vuilnisbakken als alle rechtschapen burgers het thuis weg gooien. :')
Om je frietbakje of lege blikje in weg te gooien
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 9 oktober 2019 @ 11:44:07 #16
3542 Gia
User under construction
pi_189343996
Wat mag er wel in die prullebakjes? Of zijn die voor de goede sier.

Straatafval....wat is dat?
Zooi die mensen op straat gooien? Dat raapttoch niemand op om in zo'n prullebakje te gooien.

Hier in de contreien, paar jaar terug een oud vrouwtje een bekeuring. Ze had de eendjes oud brood gevoerd en gooide de lege zak in een prullebakje. Illegaal afval dumpen.

Sorry, wat mag er wel in?
  woensdag 9 oktober 2019 @ 11:44:25 #17
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189344000
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Om je frietbakje of lege blikje in weg te gooien
Die moet je maar bij de friettent weggooien.
Houd van poesjes
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 9 oktober 2019 @ 11:44:44 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189344003
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:43 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Iedereen doet dat toch al jaren? Wees blij dat ie het in de afvalbak gooit ipv het bij de glascontainer neerpleurt.
Ik heb het nog nooit iemand zien doen. Maar ik woon dan ook in een fatsoenlijke buurt waar mensen de openbare bakken gebruiken waarvoor ze zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189344012
Die Richards van tegenwoordig. Verbieden die naam!
Nait Soezn Moar Broezn
  woensdag 9 oktober 2019 @ 11:45:25 #20
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189344013
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:44 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik heb het nog nooit iemand zien doen. Maar ik woon dan ook in een fatsoenlijke buurt waar mensen de openbare bakken gebruiken waarvoor ze zijn.
Nee niemand ziet het ooit maar het ligt er wel.
Houd van poesjes
  woensdag 9 oktober 2019 @ 11:45:30 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189344015
Hij moet niet de cel in wegens dumpen afval, het moet de cel in wegens niet betalen boete.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189344021
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:45 schreef Drekkoning het volgende:
Hij moet niet de cel in wegens dumpen afval, het moet de cel in wegens niet betalen boete.
Bedankt, Hans.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 9 oktober 2019 @ 11:47:10 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189344045
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:44 schreef Gia het volgende:
Wat mag er wel in die prullebakjes? Of zijn die voor de goede sier.

Straatafval....wat is dat?
Zooi die mensen op straat gooien? Dat raapttoch niemand op om in zo'n prullebakje te gooien.

Hier in de contreien, paar jaar terug een oud vrouwtje een bekeuring. Ze had de eendjes oud brood gevoerd en gooide de lege zak in een prullebakje. Illegaal afval dumpen.

Sorry, wat mag er wel in?
Dat zou er wel gewoon in mogen. Daar is zo'n bak voor. Heeft ze de boete uiteindelijk moeten betalen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189344054
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:45 schreef Divje het volgende:
Die Richards van tegenwoordig. Verbieden die naam!
Haten op Richards :')

Richard BatsbakGOD

pi_189344057
Terechte boete. Dit gaat hij never nooit winnen natuurlijk.

[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2019 11:48:03 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')