En toch, volgens mij kan het gewoon. Heel goed alle pagina's van het UWV doorlezen. Zoals deze:
quote:
Met een Ziektewet-uitkering naar het buitenland(Klik om in te klappen)
Heeft u een Ziektewet-uitkering en bent u van plan naar het buitenland te gaan? Afhankelijk van uw situatie kunt u uw uitkering meenemen.
Wonen in het buitenland met een Ziektewet-uitkering
Gaat u in het buitenland wonen? Dan kunt u uw Ziektewet-uitkering meenemen als Nederland afspraken heeft met het land waar u heengaat over het meenemen van een uitkering. Verhuist u naar een land waar Nederland geen afspraken mee heeft? Dan stopt uw Ziektewet-uitkering.
Verblijven in het buitenland met een Ziektewet-uitkering
Verblijft u in het buitenland en woont u in Nederland? Dan behoudt u uw Ziektewet-uitkering en geldt de Nederlandse sociale wetgeving voor u. Het maakt niet uit naar welk land u gaat. Bij een verblijf in het buitenland worden wel afspraken met u gemaakt over bijvoorbeeld medische controles en uw re-integratietraject.
https://www.uwv.nl/partic(...)-ziektewet-uitkeringEn ook:
quote:
Als u een uitkering krijgt, heeft u altijd rechten en plichten. Met een Ziektewet-uitkering in het buitenland verandert er niets aan uw rechten en plichten. Er zijn wel enkele aanvullingen:
Woont of verblijft u in een land van de Europese Unie (EU), de Europese Economische Ruimte (EER), Zwitserland of in een verdragsland? UWV kan de uitkeringsorganisatie in uw woonland vragen een medisch onderzoek te doen. Als u hier niet naartoe gaat, kan het gevolgen hebben voor uw uitkering.
Woont of verblijft u in een ander land dan in een van bovenstaande landen? Dan bent u verplicht om UWV te informeren over uw situatie. Vraag uw arts in het buitenland om een verklaring waarin staat hoelang u nog ziek bent. Deze verklaring levert u in bij UWV.
UWV kan u oproepen voor een gesprek in Nederland over uw re-integratie. U krijgt uw noodzakelijke reis- en verblijfkosten dan vergoed.
Ik heb een toeslag op mijn uitkering
Ontvangt u een toeslag op uw Ziektewet-uitkering? Ook dan gelden dezelfde rechten en plichten voor u als in Nederland.
U houdt uw toeslag niet altijd als u naar het buitenland gaat. Kijk voor meer informatie op Ik heb een toeslag en ga werken in het buitenland.
Wat gebeurt er als ik mij niet aan mijn plichten houd?
UWV controleert of u zich aan uw plichten houdt. Houdt u zich niet aan uw plichten? Dan krijgt u tijdelijk minder of geen uitkering en/of een boete. Als u te veel uitkering heeft ontvangen, moet u dat bedrag terugbetalen.
Hoe geef ik wijzigingen door?
Bent u in het buitenland en is uw situatie gewijzigd? Geef dit dan door aan UWV. U kunt dit via het Wijzigingsformulier Ziektewet doen. Of telefonisch via UWV Telefoon Werknemers. U vindt het telefoonnummer op Service & contact. Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Wij kunnen u dan beter helpen.
https://www.uwv.nl/partic(...)emies-en-belastingenOftwel: communicatie, communicatie, communicatie. Het maakt UWV in principe niet uit wat je doet of waar je wat doet, ALS JE MAAR COMMUNICEERT en ze je kunnen controleren. En je het vooraf overlegd hebt.
Waar haalde je die 20 dagen vandaan?
[ Bericht 20% gewijzigd door Postbus100 op 09-10-2019 10:19:22 ]