abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:49:52 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_189335279
Laatst een ticket bij KLM geboekt. We moesten toch met Delta vliegen omdat ze een partner zijn ofzo.
Die vlucht was na een aantal uur wachten geannuleerd. KLM hielp ons aan een andere vlucht de volgende dag bij een andere maatschappij.

Allemaal prima, maar de toestellen van andere maatschappijen zijn uiteraard inferieur aan die van de KLM. Heb een klacht ingediend en een mail ontvangen dat ik 767,92 euro krijg gestort als 'generosity'. Hoe berekenen ze dit? Dit is namelijk maar iets meer dan de helft van het daadwerkelijke vliegticket. Bij EasyJet zal de prijs denk ik wel lager liggen dat de 767 euro die ik terug krijg. :')

Is er wettelijk iets wat je kan doen om je geld terug te krijgen hier bovenop?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_189335328
Tijdens het boeken zie je toch al welke maatschappij de vlucht uitvoert
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:52:56 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_189335336
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:52 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Tijdens het boeken zie je toch al welke maatschappij de vlucht uitvoert
Ja, KLM. Dit kan op ieder moment aangepast worden. Uiteindelijk door technische problemen EasyJet gevlogen, maar ik neem aan dat de tickets van EasyJet best goedkoop zijn vergeleken met KLM...
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:53:53 #4
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_189335357
Waar heb je nou mee gevlogen dan? Delta is gewoon vergelijkbaar met KLM
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_189335399
Wtf, dat is gewoon normaal, codesharing.
pi_189335523
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:49 schreef Mikeytt het volgende:
Bij EasyJet zal de prijs denk ik wel lager liggen dat de 767 euro die ik terug krijg. :')
Klopt, iets minder dan de helft van wat je betaald hebt waarschijnlijk. Precies in verhouding met wat je hebt teruggekregen (iets meer dan de helft).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:03:16 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_189335550
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:53 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Waar heb je nou mee gevlogen dan? Delta is gewoon vergelijkbaar met KLM
Easyjet aangeboden gekregen...
En nee, Delta is echt onder de maat. Vermijd die maatschappij waar maar kan.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:03:19 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189335552
Codesharing idd. Ging zelf ook van Singapore > Silk air.
En terug via Singapore > Singapore > Swiss-air.
Denk dat er gewoon een berekening voor is die ze hebben uitgevoerd. Wel netjes hoor.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:06:03 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_189335608
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Klopt, iets minder dan de helft van wat je betaald hebt waarschijnlijk. Precies in verhouding met wat je hebt teruggekregen (iets meer dan de helft).
Tickets bij Easyjet/Norwegian zijn nu 750 euro. In september zal dat dat wel goedkoper zijn geweest... kutte is dat ik dat niet meer kan nachecken.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_189335621
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:06 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Tickets bij Easyjet/Norwegian zijn nu 750 euro. In september zal dat dat wel goedkoper zijn geweest... kutte is dat ik dat niet meer kan nachecken.
Last minute is altijd kaching.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:08:00 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_189335640
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:03 schreef Renesite het volgende:
Codesharing idd. Ging zelf ook van Singapore > Silk air.
En terug via Singapore > Singapore > Swiss-air.
Denk dat er gewoon een berekening voor is die ze hebben uitgevoerd. Wel netjes hoor.
Ben er zelf niet tevreden mee :')
Is niet erg als ze me Delta laten vliegen op een KLM vlucht, maar geef me dan wel de optie om op het laatste moment te kunnen wijzigen. Pas een week van tevoren verandere het toestel naar een Delta-vliegtuig op de KLM website. Die geannuleerd, dus weer een andere maatschappij moeten kiezen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_189335641
Easyjet is toch helemaal geen partner van KLM :?
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:09:54 #13
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_189335672
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:08 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Easyjet is toch helemaal geen partner van KLM :?
Nope, maar omdat de Delta vlucht volledig is geannuleerd zijn we overgeboekt op andere maatschappijen. Sommigen EasyJet, sommigen Airfrance etc.. In mijn geval Easyjet/Norwegian combi
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_189335924
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:49 schreef Mikeytt het volgende:
Laatst een ticket bij KLM geboekt. We moesten toch met Delta vliegen omdat ze een partner zijn ofzo.
Die vlucht was na een aantal uur wachten geannuleerd. KLM hielp ons aan een andere vlucht de volgende dag bij een andere maatschappij.

Allemaal prima, maar de toestellen van andere maatschappijen zijn uiteraard inferieur aan die van de KLM. Heb een klacht ingediend en een mail ontvangen dat ik 767,92 euro krijg gestort als 'generosity'. Hoe berekenen ze dit? Dit is namelijk maar iets meer dan de helft van het daadwerkelijke vliegticket. Bij EasyJet zal de prijs denk ik wel lager liggen dat de 767 euro die ik terug krijg. :')

Is er wettelijk iets wat je kan doen om je geld terug te krijgen hier bovenop?
Daarom CHC Helicopters pakken. _O_
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:55:06 #15
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_189337616
Maar even terug naar de basis.
Je hebt een vertraging gehad wegens een annulering toch? Als je pas de volgende dag vetrokken bent ga ik uit van 4+ uur.

Dan heb je op basis daarvan recht op een vergoeding.. kan je hier controleren: euclaim.nl
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:55:31 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189337627
Er zal wel een standaard vergoeding zijn voor de mate van vertraging die je had.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:05:42 #17
189961 ex
aperture science
pi_189337857
Delta is net zo goed als KLM hoor trouwens, vlieg ik altijd op de Seattle route en lekkere stoelen, betere films en vaker service.

Dat Easyjet ding hadden ze mij ook niet in gekregen trouwens
The cake is a lie!
pi_189337932
Maar waar vloog je dan heen met Easyjet? als je normaal gesproken met KLM/Delta zou vliegen? :')
pi_189337961
Alsof KLM zo premium is :')
pi_189338642
Sorry maar als je op een Delta vliegtuig zou stappen dan is het onmogelijk om bij Easyjet te eindigen. Delta Airlines vliegt vanaf NL alleen naar en van de USA. Op alle andere vluchten krijg je te maken met KLM/KLM Cityhopper of Air France. In sommige gevallen zou Air Europa en Alitalia ook nog kunnen.

Je verhaal is ook te vaag om je te kunnen adviseren. Misschien helpt het als je uitlegt wat je hebt geboekt voor welke vlucht (alleen de bestemming) en wat er nou geannuleerd is.

Overigens geld dat als er een partner vlucht is dan word dit duidelijk aangegeven, word dit last minute aangepast zijn ze je verplicht de keuze te geven om dit aanbod te nemen(geen geld terug) je om te boeken naar dezelfde bestemming of de vlucht te annuleren maar dan krijg je je aankoopbedrag terug. Maar pin me hier niet op vast want dit varieert per airline (immers betaal je voor een vlucht op dag X en vlucht Y, en de airline dient je te vervoeren dan ook)

De constructie die jij hier schetst is mij onbekend maar dat komt vooral omdat de details onbekend zijn ook zeg je niet waarom er is geannuleerd(dit maakt heel veel uit voor de eventuele EU claim waar passagiers recht op hebben)
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:02:28 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189339096
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 22:40 schreef jilalf het volgende:
Sorry maar als je op een Delta vliegtuig zou stappen dan is het onmogelijk om bij Easyjet te eindigen. Delta Airlines vliegt vanaf NL alleen naar en van de USA. Op alle andere vluchten krijg je te maken met KLM/KLM Cityhopper of Air France. In sommige gevallen zou Air Europa en Alitalia ook nog kunnen.

Je verhaal is ook te vaag om je te kunnen adviseren. Misschien helpt het als je uitlegt wat je hebt geboekt voor welke vlucht (alleen de bestemming) en wat er nou geannuleerd is.

Overigens geld dat als er een partner vlucht is dan word dit duidelijk aangegeven, word dit last minute aangepast zijn ze je verplicht de keuze te geven om dit aanbod te nemen(geen geld terug) je om te boeken naar dezelfde bestemming of de vlucht te annuleren maar dan krijg je je aankoopbedrag terug. Maar pin me hier niet op vast want dit varieert per airline (immers betaal je voor een vlucht op dag X en vlucht Y, en de airline dient je te vervoeren dan ook)

De constructie die jij hier schetst is mij onbekend maar dat komt vooral omdat de details onbekend zijn ook zeg je niet waarom er is geannuleerd(dit maakt heel veel uit voor de eventuele EU claim waar passagiers recht op hebben)
Hij vertelt het nogal vaag, ja.

Ticket geboekt bij KLM, uitgevoerd door Delta. Die vlucht vertraagde. KLM regelde alternatief: kennelijk zat daar ook een EasyJet vlucht tussen (vermoedelijk zou Delta rechtstreeks vliegen en was de EasyJet-vlucht naar een tussenstop/overstap).

Overigens is mijn ervaring dat KLM zelf contact zoekt bij vertraging voor compensatie en declaratie, dus ik snap die klacht van TS niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189341783
Wat een raar verhaal, Delta vliegt toch alleen intercontinentaal, easyJet niet. Of had je een Europese vlucht geboekt met KLM/Delta voor 1.500 euro? :')
  woensdag 9 oktober 2019 @ 08:24:20 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189341801
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 08:21 schreef westwoodblvd het volgende:
Wat een raar verhaal, Delta vliegt toch alleen intercontinentaal, easyJet niet. Of had je een Europese vlucht geboekt met KLM/Delta voor 1.500 euro? :')
EasyJet naar Belfast, Norwegian Air naar NY. Zoiets zal het zijn geweest. Met tussenstop en overstap, dus.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189341864
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 08:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

EasyJet naar Belfast, Norwegian Air naar NY. Zoiets zal het zijn geweest. Met tussenstop en overstap, dus.
Maar is het dan normaal dat KLM zegt “vlieg maar met een van onze (pauper low budget) concurrenten”?waar ze niet eens mee samenwerken
  woensdag 9 oktober 2019 @ 08:34:55 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189341870
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 08:33 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Maar is het dan normaal dat KLM zegt “vlieg maar met een van onze (pauper low budget) concurrenten”?waar ze niet eens mee samenwerken
Normaal?

Het gebeurt. Zelf ook meegemaakt. Was toch de snelste optie om thuis te komen nadat onze vlucht werd geschrapt.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')