Ooh dat plan... ja, dat zie ik dus niet echt zitten. Vraag me af hoe ze dat willen doen qua maten en afstellen van fietsen. Iemand van 2 meter heeft toch heel iets anders nodig dan iemand van 1.60. Volgens mij ooit ook een keer gelezen dat de fiets aan een bepaalde wijk gekoppeld is.quote:Op woensdag 6 november 2019 16:45 schreef the_X het volgende:
[..]
Da's het vervolg op NRP1 (Nieuwe Route Post fase 1), Nieuwe Route Post fase 2 dus!
NRP1 was (volgens mij) onder andere het X/Y systeem invoeren / aanlevertijden veranderen en NRP2 heeft volgens mij onder andere met die elektrische fietsen / mega depots te maken...
Zijn dat dan ook die grotere wijken? Denk dat er in dat geval bij ons niet veel zijn die zin hebben in langere werkdagenquote:Op woensdag 6 november 2019 16:45 schreef the_X het volgende:
[..]
Da's het vervolg op NRP1 (Nieuwe Route Post fase 1), Nieuwe Route Post fase 2 dus!
NRP1 was (volgens mij) onder andere het X/Y systeem invoeren / aanlevertijden veranderen en NRP2 heeft volgens mij onder andere met die elektrische fietsen / mega depots te maken...
Vergeten we allemaal ook niet om nog even te stemmen voor de OR/OC, je wordt er op Facebook mee doodgegooid (en dan speciaal voor 1 bepaalde bond)....
Pakketchauffeurs hebben een zogenaamde schipperstrui (zoek dat op het intranet) gekregen. Dat is ook wel wat. Misschien een volgend kledingstuk om voor te lobbyen. En anders die pullover leidinggevenden.quote:Op woensdag 6 november 2019 22:22 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat ze het toch nog een keer mogelijk gaan maken om een fleece vest te bestellen van de punten. Veel collega's hier ook, de vesten worden erg veel gedragen en beginnen toch al wel redelijk te slijten nu.
Wat ik ervan begreep is dat een fiets inderdaad aan een wijk(en) "gekoppeld" wordt.quote:Op woensdag 6 november 2019 22:22 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ooh dat plan... ja, dat zie ik dus niet echt zitten. Vraag me af hoe ze dat willen doen qua maten en afstellen van fietsen. Iemand van 2 meter heeft toch heel iets anders nodig dan iemand van 1.60. Volgens mij ooit ook een keer gelezen dat de fiets aan een bepaalde wijk gekoppeld is.
Lekker handig: loop je 3 verschillende wijken, moet je 2x van fiets wisselen.quote:Op donderdag 7 november 2019 16:38 schreef the_X het volgende:
[..]
Wat ik ervan begreep is dat een fiets inderdaad aan een wijk(en) "gekoppeld" wordt.
Als er een kledingstuk moet worden toegevoegd is dat de/een broek!
Bij NRP2 worden de wijken veranderd, groter gemaakt. De pieklopen worden dan ongeveer 4 uur en met een e-bakfiets bezorgd. De dallopen worden 2-3 uur en met een e-bakfiets bezorgd. Dus nee, je hoeft - uitzonderingen daargelaten - niet gedurende de dag van fiets te wisselen.quote:Op donderdag 7 november 2019 16:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Lekker handig: loop je 3 verschillende wijken, moet je 2x van fiets wisselen.
En dan willen ze zeker dat je die 20-30 minuten van en naar huis fietsen in eigen tijd doet, gaat bij mij in elk geval niet gebeuren. Daarbij mocht je dacht ik ook reistijd noteren als je naar een ander depot moet en het is meer dan 15 minuten rijden, al zie ik ze er wel voor aan om met steun van de nepbond die 15 minuten te verhogen. Vervolgens ben je nog weer een half uur bezig het zadel op de juiste hoogte te zetten. En dan gaan ze natuurlijk zeuren dat je meer dan een uur extra tijd hebtquote:Op woensdag 6 november 2019 23:45 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb ook braaf niet op die bond gestemt. Stelletje kleuters heeft op verschillende depot's ook de flyers van andere bonden van de muur gescheurd. Jammer genoeg zijn ze toch weer de grootste.
Dat nrp zie ik ook niet zitten. Dat zou volgens zeggen inhouden dat ik eerst 20/30 minuten ergens naar een depot moet gaan fietsen. Vervolgens een electrische fiets mag pakken. Dat stuk weer terug fietsen. Dan in mijn loopwijk gaan kutten met die fiets. En dan omgekeerd weer herhalen.
Met sandd post erbij ben je dan straks 3 uur extra bezig.
Dus tenzij je elke dag een piekloop hebt of maar een klein contract zul je toch minstens 1x per dag van vervoermiddel moeten wisselen. Ik zie het niet zitten. Daarbij vraag ik me af of dit echt een besparing op gaat leveren voor PostNL. Je kunt met een bakfiets meer post meenemen, dus dat scheelt reistijd, maar de fietstijd van wijk naar depot wordt in veel gevallen wel langer, en je hebt ook weer extra reistijd (=werktijd) doordat je dat ding weer moet terugbrengen. Dus dat heft elkaar grotendeels op. In de wijk zelf zul je hoogstwaarschijnlijk niet sneller zijn, zeker niet als je in de binnenstad loopt, in buitengebied is het weer anders. Tel daarbij het feit dat een beetje e-bakfiets al gauw 4000 euro of meer kost, en de vraag dringt zich op of dit niet meer gaat kosten dan het oplevert. Ik voorzie eenzelfde scenario als met die scandevices: de pilot was uiteraard een groot succes, maar eenmaal ingevoerd bleek de tijdswinst minimaal en niet op te wegen tegen de aanschafprijs van het toestel. Hoeveel tassen kunnen er trouwens in zo'n bakfiets? Ik zie nu al bij ons dat veel wijken waar nu 2 tot 3 uur voor staat op piekdagen minstens 6 tassen hebben, straks met Sandd erbij worden dat er al gauw 8. Dus de meeste wijken hier zijn al te groot om nog verder samen te voegen met andere wijken.quote:Op donderdag 7 november 2019 19:45 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Bij NRP2 worden de wijken veranderd, groter gemaakt. De pieklopen worden dan ongeveer 4 uur en met een e-bakfiets bezorgd. De dallopen worden 2-3 uur en met een e-bakfiets bezorgd. Dus nee, je hoeft - uitzonderingen daargelaten - niet gedurende de dag van fiets te wisselen.
Bezorgers die veel uren willen krijgen de e-bakfietslopen, en bezorgers die dat niet willen de e-bikelopen.
Wij werken nu veelal uit kleine depots die niet meer behelzen dan enkelsteens garageboxen zonder stroom. Als die allemaal opgedoekt worden en vervangen door minder, maar grotere depots, dan is het onmogelijk dat de gemiddelde reistijd niet toeneemt. Aleen al door het feit dat je straks na afloop van je laatste wijk terug moet naar het depot heb je extra reistijd. We hebben nu al wijken die op meer dan 3 km enkele reisafstand van het depot liggen, dus dat gaat straks gegarandeerd meer worden. Verder hecht ik weinig waarde aan verhalen uit pilotgebieden, want elke pilot is per definitie een succes. En dan gaat het landelijk, en dan komen er ineens zaken bovendrijven die nooit eerder een probleem waren. Problemen met de app? Deden zich zogenaamd niet voor in de pilotgebieden. Zweterige synthetische polo's of zomeroverhemden die veel te krap onder de armen zitten? Tijdens de pilot niets van dat alles. Postvesten? In de pilotgebieden was iedereen heel enthousiast en zou nog steeds minstens 50% met het vest lopen. Drukte-scenario's in de app? Tijdens de pilot (waaraan alleen TL's meededen) bleken ze keer op keer zeer accuraat te zijn. Ondertussen heb ik de ene keer scenario normaal terwijl mijn fiets zowat bewijkt onder de Djoserboeken en VEH, terwijl er de andere keer scenario heel druk staat en het in het echt een soort zomerdaldag blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:48 schreef Ranunculus het volgende:
Ik ben een tijdje geleden op bezoek geweest op een depot waar ze al volgens NRP2 werken. Wat ik daar van bezorgers heb gehoord:
• De pieklopen staan op de roosters van mensen die veel uren op 1 dag willen werken. De dallopen bij de mensen die dat niet willen. En dat kan ook om-en-om als je dat wilt (dus 1 dag veel uren, 1 dag weinig uren).
• De zadelhoogste is heel makkelijk in te stellen. Klem los, zadel omhoog of omlaag. Klem vast. Kost je een paar seconden.
• Fietsen op de e-bakfiets is de eerste keer doodeng. Ik stuurde steeds de verkeerde kant op. De collega's daar hebben allemaal een aantal keren op een leeg parkeerterrein geoefend. Bakfiets-rijles.
• Er worden nu verschillende modellen bakfiets uitgetest. Door bezorgers van verschillende formaat, omdat de uiteindelijke versie uiteraard voor iedereen geschikt moet zijn, groot of klein.
• De fietstijd van depot naar wijk is niet langer dan nu, omdat de wijken rondom een depot liggen. Max. 2-3 km als ik het me goed herinner.
• De reistijd huis-depot kan iets langer worden - maar natuurlijk ook korter. Net als nu wordt je op het depot in jouw werkgebied ingezet. Dus het blijft max. 3 km.
• Waarschijnlijk komen lang niet overal grote NRP2 depots zoals in de pilotgebieden. In de landelijke gebieden is dat niet haalbaar, omdat je dan vér over die 3 km heen zou gaan. Dat is financiëel nadeliger dan de huidige situatie met kleinere depots en kisten.
Bedankt voor de info! Klinkt alsof ze er wel over nagedacht hebben dat niet iedereen hetzelfde is, valt meequote:Op vrijdag 8 november 2019 08:48 schreef Ranunculus het volgende:
Ik ben een tijdje geleden op bezoek geweest op een depot waar ze al volgens NRP2 werken. Wat ik daar van bezorgers heb gehoord:
• De zadelhoogste is heel makkelijk in te stellen. Klem los, zadel omhoog of omlaag. Klem vast. Kost je een paar seconden.
• Fietsen op de e-bakfiets is de eerste keer doodeng. Ik stuurde steeds de verkeerde kant op. De collega's daar hebben allemaal een aantal keren op een leeg parkeerterrein geoefend. Bakfiets-rijles.
• Er worden nu verschillende modellen bakfiets uitgetest. Door bezorgers van verschillende formaat, omdat de uiteindelijke versie uiteraard voor iedereen geschikt moet zijn, groot of klein.
Is dat niet erg veel, zelfs als je je kiplekker voelt?quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:26 schreef Koekie90 het volgende:
is het dan slim om morgen 4 postwijken te gaan lopen?
4 wijken veel? Ik loop er per dag gemiddeld 3 en vaak doe ik er een 4de bij! Het ligt aan het formaat, de tijd waarop je kan beginnen en of het druk is.quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:00 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Is dat niet erg veel, zelfs als je je kiplekker voelt?
Dat hangt natuurlijk heel erg van de grootte van de wijken af. Hier is de grootste piekloop 3:15 - daar doe je er inderdaad geen 4 van op een dag. Maar de kleinste dalloop is 0:35...quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:00 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Is dat niet erg veel, zelfs als je je kiplekker voelt?
quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:48 schreef Ranunculus het volgende:
• Er worden nu verschillende modellen bakfiets uitgetest. Door bezorgers van verschillende formaat, omdat de uiteindelijke versie uiteraard voor iedereen geschikt moet zijn, groot of klein.
Voor vandaag had ik scenario normaal. Om 08.00 uur veranderde het in "heel druk". En het was behoorlijk weinig, als er geen mailing van de Vriendenloterij bij had gezeten had ik de helft over kunnen slaan.quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:26 schreef V__L_N het volgende:
Die scenarios...
Zelfs Sibke raakt er van in de war. Voor volgende week dinsdag verwacht hij een drukke dag. Maar ik krijg scenario rustig.
Vandaag had ik scenario rustig. Vanmorgen bijgesteld naar normaal. Nou het was net juli kwa post.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |