abonnement Unibet Coolblue
pi_189824627
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:45 schreef the_X het volgende:

[..]

Da's het vervolg op NRP1 (Nieuwe Route Post fase 1), Nieuwe Route Post fase 2 dus!

NRP1 was (volgens mij) onder andere het X/Y systeem invoeren / aanlevertijden veranderen en NRP2 heeft volgens mij onder andere met die elektrische fietsen / mega depots te maken...

Ooh dat plan... ja, dat zie ik dus niet echt zitten. Vraag me af hoe ze dat willen doen qua maten en afstellen van fietsen. Iemand van 2 meter heeft toch heel iets anders nodig dan iemand van 1.60. Volgens mij ooit ook een keer gelezen dat de fiets aan een bepaalde wijk gekoppeld is.

Ik hoop ook dat ze het toch nog een keer mogelijk gaan maken om een fleece vest te bestellen van de punten. Veel collega's hier ook, de vesten worden erg veel gedragen en beginnen toch al wel redelijk te slijten nu.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189824668
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:45 schreef the_X het volgende:

[..]

Da's het vervolg op NRP1 (Nieuwe Route Post fase 1), Nieuwe Route Post fase 2 dus!

NRP1 was (volgens mij) onder andere het X/Y systeem invoeren / aanlevertijden veranderen en NRP2 heeft volgens mij onder andere met die elektrische fietsen / mega depots te maken...

Vergeten we allemaal ook niet om nog even te stemmen voor de OR/OC, je wordt er op Facebook mee doodgegooid (en dan speciaal voor 1 bepaalde bond)....
Zijn dat dan ook die grotere wijken? Denk dat er in dat geval bij ons niet veel zijn die zin hebben in langere werkdagen :N
  woensdag 6 november 2019 @ 23:45:21 #153
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189825871
Ik heb ook braaf niet op die bond gestemt. Stelletje kleuters heeft op verschillende depot's ook de flyers van andere bonden van de muur gescheurd. Jammer genoeg zijn ze toch weer de grootste.

Dat nrp zie ik ook niet zitten. Dat zou volgens zeggen inhouden dat ik eerst 20/30 minuten ergens naar een depot moet gaan fietsen. Vervolgens een electrische fiets mag pakken. Dat stuk weer terug fietsen. Dan in mijn loopwijk gaan kutten met die fiets. En dan omgekeerd weer herhalen.
Met sandd post erbij ben je dan straks 3 uur extra bezig.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189827789
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 22:22 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]
Ik hoop ook dat ze het toch nog een keer mogelijk gaan maken om een fleece vest te bestellen van de punten. Veel collega's hier ook, de vesten worden erg veel gedragen en beginnen toch al wel redelijk te slijten nu.
Pakketchauffeurs hebben een zogenaamde schipperstrui (zoek dat op het intranet) gekregen. Dat is ook wel wat. Misschien een volgend kledingstuk om voor te lobbyen. En anders die pullover leidinggevenden.
pi_189834131
Lobbyen voor bruikbare kleren bij een buitenbaan, heel misschien over wat jaren zelfs een fiets!

Ben nu een gepensioneerde meneer van 72 aan het inwerken. Hij gaat 8 tot 9 euro verdienen, maar wil graag wat doen. Ik zat met een andere collega te wachten op de post en allebei slaakten we de kreet "na ons pensioen wordt er geen brief meer bezorgd."
Voor een 70 plusser is het allemaal best ingewikkeld geworden trouwens.
pi_189834686
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 22:22 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ooh dat plan... ja, dat zie ik dus niet echt zitten. Vraag me af hoe ze dat willen doen qua maten en afstellen van fietsen. Iemand van 2 meter heeft toch heel iets anders nodig dan iemand van 1.60. Volgens mij ooit ook een keer gelezen dat de fiets aan een bepaalde wijk gekoppeld is.
Wat ik ervan begreep is dat een fiets inderdaad aan een wijk(en) "gekoppeld" wordt.

Als er een kledingstuk moet worden toegevoegd is dat de/een broek!
pi_189834785
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 16:38 schreef the_X het volgende:

[..]

Wat ik ervan begreep is dat een fiets inderdaad aan een wijk(en) "gekoppeld" wordt.

Als er een kledingstuk moet worden toegevoegd is dat de/een broek!
Lekker handig: loop je 3 verschillende wijken, moet je 2x van fiets wisselen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189834910
En hopen dat je voorganger de accu aan de lader heeft gehangen!
pi_189838328
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 16:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Lekker handig: loop je 3 verschillende wijken, moet je 2x van fiets wisselen.
Bij NRP2 worden de wijken veranderd, groter gemaakt. De pieklopen worden dan ongeveer 4 uur en met een e-bakfiets bezorgd. De dallopen worden 2-3 uur en met een e-bakfiets bezorgd. Dus nee, je hoeft - uitzonderingen daargelaten - niet gedurende de dag van fiets te wisselen.
Bezorgers die veel uren willen krijgen de e-bakfietslopen, en bezorgers die dat niet willen de e-bikelopen.
pi_189839327
Wat een gedrocht dat NRP2. Heb er nu al zin in.. not :r
pi_189840073
Dat gaat echt wel ruk worden ja. Die tijden worden dan zeker weer veel te krap gezet, waardoor een loop van 4 uur dan al snel 5+ uur kan worden :X. Op mijn depot zijn sowieso meerdere mensen die het qua gezondheid niet trekken om veel meer dan 2 uur per dag te doen ook. Die moeten wel allemaal dallopen nemen dan..

Maar dat gaat voor mij als flexibele vast wel weer mooi uitpakken. Ik wil uberhaupt al niet op een elektrische fiets gaan rijden eigenlijk, laat staan een bakfiets. En dan ook nog eentje die ingesteld is op de vaste bezorger dus zeker :{w

Ik heb mijn postbike pro uiteindelijk weer weggedaan oa omdat het frame voor mij te hoog was. Mijn andere (nu weer enige ;)) fiets heb ik al sinds de middelbare school en die is perfect voor mij qua maat en afstelling.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189842027
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 23:45 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb ook braaf niet op die bond gestemt. Stelletje kleuters heeft op verschillende depot's ook de flyers van andere bonden van de muur gescheurd. Jammer genoeg zijn ze toch weer de grootste.

Dat nrp zie ik ook niet zitten. Dat zou volgens zeggen inhouden dat ik eerst 20/30 minuten ergens naar een depot moet gaan fietsen. Vervolgens een electrische fiets mag pakken. Dat stuk weer terug fietsen. Dan in mijn loopwijk gaan kutten met die fiets. En dan omgekeerd weer herhalen.
Met sandd post erbij ben je dan straks 3 uur extra bezig.
En dan willen ze zeker dat je die 20-30 minuten van en naar huis fietsen in eigen tijd doet, gaat bij mij in elk geval niet gebeuren. Daarbij mocht je dacht ik ook reistijd noteren als je naar een ander depot moet en het is meer dan 15 minuten rijden, al zie ik ze er wel voor aan om met steun van de nepbond die 15 minuten te verhogen. Vervolgens ben je nog weer een half uur bezig het zadel op de juiste hoogte te zetten. En dan gaan ze natuurlijk zeuren dat je meer dan een uur extra tijd hebt :Y

Vraag me ook af hoe ze dat dan met die grote wijken gaan doen, denk dat er hier maar een paar zijn die meer dan 4 uur kunnen en willen werken, dat zou betekenen dat bijna alle wijken dallopen zouden moeten zijn. Als mensen vakantie hebben moeten misschien zelfs alle wijken dallopen zijn _O-
pi_189843600
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 19:45 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Bij NRP2 worden de wijken veranderd, groter gemaakt. De pieklopen worden dan ongeveer 4 uur en met een e-bakfiets bezorgd. De dallopen worden 2-3 uur en met een e-bakfiets bezorgd. Dus nee, je hoeft - uitzonderingen daargelaten - niet gedurende de dag van fiets te wisselen.
Bezorgers die veel uren willen krijgen de e-bakfietslopen, en bezorgers die dat niet willen de e-bikelopen.
Dus tenzij je elke dag een piekloop hebt of maar een klein contract zul je toch minstens 1x per dag van vervoermiddel moeten wisselen. Ik zie het niet zitten. Daarbij vraag ik me af of dit echt een besparing op gaat leveren voor PostNL. Je kunt met een bakfiets meer post meenemen, dus dat scheelt reistijd, maar de fietstijd van wijk naar depot wordt in veel gevallen wel langer, en je hebt ook weer extra reistijd (=werktijd) doordat je dat ding weer moet terugbrengen. Dus dat heft elkaar grotendeels op. In de wijk zelf zul je hoogstwaarschijnlijk niet sneller zijn, zeker niet als je in de binnenstad loopt, in buitengebied is het weer anders. Tel daarbij het feit dat een beetje e-bakfiets al gauw 4000 euro of meer kost, en de vraag dringt zich op of dit niet meer gaat kosten dan het oplevert. Ik voorzie eenzelfde scenario als met die scandevices: de pilot was uiteraard een groot succes, maar eenmaal ingevoerd bleek de tijdswinst minimaal en niet op te wegen tegen de aanschafprijs van het toestel. Hoeveel tassen kunnen er trouwens in zo'n bakfiets? Ik zie nu al bij ons dat veel wijken waar nu 2 tot 3 uur voor staat op piekdagen minstens 6 tassen hebben, straks met Sandd erbij worden dat er al gauw 8. Dus de meeste wijken hier zijn al te groot om nog verder samen te voegen met andere wijken.

Gelukkig zijn dankzij de overname van Sandd alle toekomstige reorganisaties (sluiting vestigingen, NRP2, etc) op de lange baan geschoven, dus minstens met een jaar uitgesteld. Dus NRP2 wordt hier op z'n vroegst medio 2021.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189846073
Ik ben een tijdje geleden op bezoek geweest op een depot waar ze al volgens NRP2 werken. Wat ik daar van bezorgers heb gehoord:

• De pieklopen staan op de roosters van mensen die veel uren op 1 dag willen werken. De dallopen bij de mensen die dat niet willen. En dat kan ook om-en-om als je dat wilt (dus 1 dag veel uren, 1 dag weinig uren).
• De zadelhoogste is heel makkelijk in te stellen. Klem los, zadel omhoog of omlaag. Klem vast. Kost je een paar seconden.
• Fietsen op de e-bakfiets is de eerste keer doodeng. Ik stuurde steeds de verkeerde kant op. De collega's daar hebben allemaal een aantal keren op een leeg parkeerterrein geoefend. Bakfiets-rijles.
• Er worden nu verschillende modellen bakfiets uitgetest. Door bezorgers van verschillende formaat, omdat de uiteindelijke versie uiteraard voor iedereen geschikt moet zijn, groot of klein.
• De fietstijd van depot naar wijk is niet langer dan nu, omdat de wijken rondom een depot liggen. Max. 2-3 km als ik het me goed herinner.
• De reistijd huis-depot kan iets langer worden - maar natuurlijk ook korter. Net als nu wordt je op het depot in jouw werkgebied ingezet. Dus het blijft max. 3 km.
• Waarschijnlijk komen lang niet overal grote NRP2 depots zoals in de pilotgebieden. In de landelijke gebieden is dat niet haalbaar, omdat je dan vér over die 3 km heen zou gaan. Dat is financiëel nadeliger dan de huidige situatie met kleinere depots en kisten.
pi_189847622
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 08:48 schreef Ranunculus het volgende:
Ik ben een tijdje geleden op bezoek geweest op een depot waar ze al volgens NRP2 werken. Wat ik daar van bezorgers heb gehoord:

• De pieklopen staan op de roosters van mensen die veel uren op 1 dag willen werken. De dallopen bij de mensen die dat niet willen. En dat kan ook om-en-om als je dat wilt (dus 1 dag veel uren, 1 dag weinig uren).
• De zadelhoogste is heel makkelijk in te stellen. Klem los, zadel omhoog of omlaag. Klem vast. Kost je een paar seconden.
• Fietsen op de e-bakfiets is de eerste keer doodeng. Ik stuurde steeds de verkeerde kant op. De collega's daar hebben allemaal een aantal keren op een leeg parkeerterrein geoefend. Bakfiets-rijles.
• Er worden nu verschillende modellen bakfiets uitgetest. Door bezorgers van verschillende formaat, omdat de uiteindelijke versie uiteraard voor iedereen geschikt moet zijn, groot of klein.
• De fietstijd van depot naar wijk is niet langer dan nu, omdat de wijken rondom een depot liggen. Max. 2-3 km als ik het me goed herinner.
• De reistijd huis-depot kan iets langer worden - maar natuurlijk ook korter. Net als nu wordt je op het depot in jouw werkgebied ingezet. Dus het blijft max. 3 km.
• Waarschijnlijk komen lang niet overal grote NRP2 depots zoals in de pilotgebieden. In de landelijke gebieden is dat niet haalbaar, omdat je dan vér over die 3 km heen zou gaan. Dat is financiëel nadeliger dan de huidige situatie met kleinere depots en kisten.
Wij werken nu veelal uit kleine depots die niet meer behelzen dan enkelsteens garageboxen zonder stroom. Als die allemaal opgedoekt worden en vervangen door minder, maar grotere depots, dan is het onmogelijk dat de gemiddelde reistijd niet toeneemt. Aleen al door het feit dat je straks na afloop van je laatste wijk terug moet naar het depot heb je extra reistijd. We hebben nu al wijken die op meer dan 3 km enkele reisafstand van het depot liggen, dus dat gaat straks gegarandeerd meer worden. Verder hecht ik weinig waarde aan verhalen uit pilotgebieden, want elke pilot is per definitie een succes. En dan gaat het landelijk, en dan komen er ineens zaken bovendrijven die nooit eerder een probleem waren. Problemen met de app? Deden zich zogenaamd niet voor in de pilotgebieden. Zweterige synthetische polo's of zomeroverhemden die veel te krap onder de armen zitten? Tijdens de pilot niets van dat alles. Postvesten? In de pilotgebieden was iedereen heel enthousiast en zou nog steeds minstens 50% met het vest lopen. Drukte-scenario's in de app? Tijdens de pilot (waaraan alleen TL's meededen) bleken ze keer op keer zeer accuraat te zijn. Ondertussen heb ik de ene keer scenario normaal terwijl mijn fiets zowat bewijkt onder de Djoserboeken en VEH, terwijl er de andere keer scenario heel druk staat en het in het echt een soort zomerdaldag blijkt te zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189847866
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 08:48 schreef Ranunculus het volgende:
Ik ben een tijdje geleden op bezoek geweest op een depot waar ze al volgens NRP2 werken. Wat ik daar van bezorgers heb gehoord:

• De zadelhoogste is heel makkelijk in te stellen. Klem los, zadel omhoog of omlaag. Klem vast. Kost je een paar seconden.
• Fietsen op de e-bakfiets is de eerste keer doodeng. Ik stuurde steeds de verkeerde kant op. De collega's daar hebben allemaal een aantal keren op een leeg parkeerterrein geoefend. Bakfiets-rijles.
• Er worden nu verschillende modellen bakfiets uitgetest. Door bezorgers van verschillende formaat, omdat de uiteindelijke versie uiteraard voor iedereen geschikt moet zijn, groot of klein.

Bedankt voor de info! Klinkt alsof ze er wel over nagedacht hebben dat niet iedereen hetzelfde is, valt mee ;)
Is het alleen nog de vraag wat ze qua framemaat gaan doen, want dat is niet in te stellen. Maar als ik het goed begrijp is het nog ver weg allemaal, dus we zien het dan tegen die tijd wel. Of niet, ik ben nog steeds op zoek naar iets anders ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189848013
Even een vraagje; Ik voel me nu echt niet lekker (verkouden, oorpijn, hoesten, moe etc)
Maar ik heb volgende week ook belangrijke toetsen, is het dan slim om morgen 4 postwijken te gaan lopen?
En is het slim om me nu al ziek te melden of morgenochtend?
pi_189849032
Wat ik wel eens heb gedaan, toen ik nog alleen op zaterdag werkte, is vrijdag vast aangeven dat ik ziek was en dat ik zaterdag nog zou bellen met een update. Zodat ze vast konden kijken naar eventuele vervanging. Maar alvast ziekmelden voor de dag erna doen ze volgens mij niet. Misschien wel als je je been breekt of zo, maar anders kan het natuurlijk wel dat je je de dag erna al weer beter voelt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189850403
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 11:26 schreef Koekie90 het volgende:
is het dan slim om morgen 4 postwijken te gaan lopen?
Is dat niet erg veel, zelfs als je je kiplekker voelt?
pi_189850936
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 november 2019 14:00 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Is dat niet erg veel, zelfs als je je kiplekker voelt?
4 wijken veel? Ik loop er per dag gemiddeld 3 en vaak doe ik er een 4de bij! Het ligt aan het formaat, de tijd waarop je kan beginnen en of het druk is.
pi_189853038
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 november 2019 14:00 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Is dat niet erg veel, zelfs als je je kiplekker voelt?
Dat hangt natuurlijk heel erg van de grootte van de wijken af. Hier is de grootste piekloop 3:15 - daar doe je er inderdaad geen 4 van op een dag. Maar de kleinste dalloop is 0:35...
  vrijdag 8 november 2019 @ 21:01:16 #172
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189856411
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 08:48 schreef Ranunculus het volgende:
• Er worden nu verschillende modellen bakfiets uitgetest. Door bezorgers van verschillende formaat, omdat de uiteindelijke versie uiteraard voor iedereen geschikt moet zijn, groot of klein.
:{w

Hoeveel modellen je ook uittest en hoeveel geld je er ook tegenaan smijt, het is onmogelijk om een fiets neer te zetten die voor iedereen geschikt is. Waarom denk je dat ze bij de reguliere fietsenmakers/fabrikanten nog steeds aan het kutten zijn met verschillende framematen? Omdat de consument daarom vraagt? Nee, omdat het bittere noodzaak is. Een juiste afstelling voorkomt gezondheidsproblemen, kost je anders je knieën en je rug.

En zelfs al er zou een fiets bestaan die voor opvallend veel mensen geschikt is, dan is het natuurlijk een utopie om te denken dat je die dan voor iedereen simpeltjes goed genoeg kan afstellen met alleen een beetje het zadel verschuiven. _O-

We hebben het hier niet over een ritje van een kilometer naar de supermarkt eens in de week, maar over kilometers rijden met zware bepakking, dag in dag uit. Stuitend dat daar zo makkelijk over wordt gedacht en er wordt gespeeld met de gezondheid van medewerkers.
  zaterdag 9 november 2019 @ 14:26:35 #173
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189865534
Die scenarios... _O-

Zelfs Sibke raakt er van in de war. _O- Voor volgende week dinsdag verwacht hij een drukke dag. Maar ik krijg scenario rustig.
Vandaag had ik scenario rustig. Vanmorgen bijgesteld naar normaal. Nou het was net juli kwa post.

Dat begint me trouwens ook op te vallen. Voor NRP zaten de dagen veel meer op 1 lijn. Je had rustige weken en drukke weken. Nu schieten ze op een neer als pingpong ballen. Ik kan op donderdag met 5 tassen weggestuurd worden en op zaterdag met 1,5. Maar het kan zo ook andersom zijn. Geen peil aan op te trekken. En ze schuiven maar rond met alles en nog wat.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189866430
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:26 schreef V__L_N het volgende:
Die scenarios... _O-

Zelfs Sibke raakt er van in de war. _O- Voor volgende week dinsdag verwacht hij een drukke dag. Maar ik krijg scenario rustig.
Vandaag had ik scenario rustig. Vanmorgen bijgesteld naar normaal. Nou het was net juli kwa post.
Voor vandaag had ik scenario normaal. Om 08.00 uur veranderde het in "heel druk". En het was behoorlijk weinig, als er geen mailing van de Vriendenloterij bij had gezeten had ik de helft over kunnen slaan.

Afgelopen donderdag precies het omgekeerde: er stond aanvankelijk scenario druk, dat veranderde 's ochtends in normaal, en het was heel druk, met oa VEH, dikke Djoserboeken en Engelbert Strauss.

Dat berichtje van Sipke vond ik ook vreemd. Vooral omdat verzekeraars al jaren geen polisvoorwaarden meer opsturen per post. Vroeger wel: dan sjouwde je je een breuk aan dikke A4-formaat enveloppen. Tegenwoordig moet je het op de site opzoeken. Misschien bedoelt Sipke de polisbladen, maar dat is niet meer dan 1 dunne A5-envelop per persoon, dat is niet zo indrukwekkend.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189868491
Is het salaris wat binnenkomt rond de 22e, van de maand daarvoor? Oftewel, als ik op 2 november ben begonnen, krijg ik pas rond 22 december mijn eerste salaris binnen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')