abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:39:25 #76
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189467218
Harde werkers, heb een vraag voor jullie.

Een klant van onze bol.com webshop is ongelukkig. Meent dat er geen afleverpoging gedaan is en dat het pakket zonder kennisgeving bij de buren is afgeleverd. Verzoekt dat wij (namens haar?) bij jullie komen klagen.

Doen we graag natuurlijk, maar ergens heb ik zoiets van....moet ze dat niet zelf komen doen?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_189467798
quote:
5s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:39 schreef Tyr80 het volgende:
Harde werkers, heb een vraag voor jullie.

Een klant van onze bol.com webshop is ongelukkig. Meent dat er geen afleverpoging gedaan is en dat het pakket zonder kennisgeving bij de buren is afgeleverd. Verzoekt dat wij (namens haar?) bij jullie komen klagen.

Doen we graag natuurlijk, maar ergens heb ik zoiets van....moet ze dat niet zelf komen doen?
Het handjevol keren per jaar dat PostNL iets kwijtraakt of heel erg langzaam is ga ik altijd wel degelijk zelf er voor de klant achter aan. Dat kan ook gewoon.

Niet dat het echt iets uithaalt over het algemeen. De laatste keer was er een pakketje met track & trace kwijt, hij stond ook nog te boek als zijnde "onderweg". PostNL echter beweerde dat de postbezorger had gezegd hem wel degelijk te hebben afgeleverd, en dat was het dan. :')
pi_189467898
Wanneer er echt iets mis gaat, zoals een pakket dat kwijtraakt, is het de afzender die een onderzoek aan moet vragen. Dat is de opdrachtgever, de klant van PostNL. Die kan eventueel ook een vergoeding krijgen van ze, de ontvanger niet. Die moet zich tot de afzender richten.

Maar bij een klacht zoals deze, zou de ontvanger het ook kunnen doen. Als die echt graag wil dat jij als afzender dit afhandelt, dan kan dat ook. Hoeveel er mee gedaan wordt is nog maar de vraag. Kan ook via twitter etc, al twijfelen wij hier soms wel wat aan deze afdeling ;)

Heb ooit zelf wel een keer een klacht ingediend ivm een pakket dat aan de deurklink gehangen was, toen kwam de bezorger wel netjes excuses aanbieden :Y maar dat is al wel lang geleden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:31:14 #80
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189469025
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Maar bij een klacht zoals deze, zou de ontvanger het ook kunnen doen. Als die echt graag wil dat jij als afzender dit afhandelt, dan kan dat ook. Hoeveel er mee gedaan wordt is nog maar de vraag. Kan ook via twitter etc, al twijfelen wij hier soms wel wat aan deze afdeling ;)
Zo sta ik er ook in, als de klant er blij van wordt, naja, zal het maar doen dan.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het handjevol keren per jaar dat PostNL iets kwijtraakt of heel erg langzaam is ga ik altijd wel degelijk zelf er voor de klant achter aan. Dat kan ook gewoon.
Ok, dan weet ik dat het niet gek is als ik toegeef aan het verzoek van de klant.

Mail komt eraan ;)
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:38:47 #81
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189469141
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 12:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Tja, zelfs als ze al best wel weten hoe het komt (zoals vorige week zaterdag) nemen ze alsnog contact op om te bespreken waarom je zoveel geplust hebt.
Als het niet onder werktijd was: die beltijd ook gewoon plussen als werktijd
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:45:35 #82
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189469262
quote:
quote:
Een deel van de post wordt de komende twee weken nabezorgd. Talsma: "Niet alles. Zoals tv-gidsen, daar hebben mensen nu toch niks meer aan."
Zouden mensen dat niet zelf mogen bepalen? :{

Lijkt me sowieso ook bewerkelijker om eerst bepaalde poststukken eruit te halen dan de hele bups gewoon door de sortering te gooien.
pi_189469319
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Zouden mensen dat niet zelf mogen bepalen? :{
ze staan weer mooi in de kijker ,hoe zal het komen?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 21:46:02 #84
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_189472642
De laatste tijd worden standaard de pakketten op zaterdag niet bezorgd. Na veel gedoe een klacht ingediend maar lijkt echt niet te helpen. Is trouwens nog best moeilijk om een klacht te kunnen indienen 😄
  woensdag 16 oktober 2019 @ 22:57:37 #85
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189474148
Vinden jullie het ook allemaal zo leuk om lekker pakketjes niet af te geven? "Oh ja hij was niet thuis doe maar een afhaalpunt lekker makkelijk voor mij"

En je gaat me niet vertellen dat niemand van m'n buren thuis was :')
pi_189474408
quote:
Vinden jullie het ook allemaal zo leuk om lekker pakketjes niet af te geven? "Oh ja hij was niet thuis doe maar een afhaalpunt lekker makkelijk voor mij"
Ik bel aan, klop op het raam, er wordt dan vaak niet open gedaan. Ga naar buur 1, niet thuis. Buur 2, ook niet thuis. Ga weer naar het adres waar het pakjes voor bestemd is en net op het moment dat ik een kaartje voor de retailer wil schrijven wordt de deur open gedaan met een opmerking als: ik lag te slapen, was op zolder bezig, hoorde de bel niet, mijn hond was heel hard aan het blaffen, ik had demuziek hard aan staan etc.

Afhaalpunt ga ik zelfs liever niet dan wel heen (sigarenboer en ik ben overgevoelig voor tabaksrook), maar ben er meermaals per week om de pakjes af te leveren, dus makkelijker om het bij een afhaalpunt af te geven? No way. En dan ben ik postbezorger per fiets. Sommige pakketbezorgers (de zogenaamde subco's) krijgen weinig of niks betaald als ze de pakjes naar een afhaalpunt brengen, dus voor hen is het gewoon inkomstenderving.
pi_189474825
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Zouden mensen dat niet zelf mogen bepalen? :{

Lijkt me sowieso ook bewerkelijker om eerst bepaalde poststukken eruit te halen dan de hele bups gewoon door de sortering te gooien.
Dat heb ik ook altijd raar gevonden. Het is bij ons ook al eens gebeurd, dat er bij een bezorger in de berging nog zakken post van een jaar oud lagen. Toen zijn alleen de verjaardagskaarten e.d. nabezorgd, TV-gidsen, tijdschriftem en dergelijke zijn weggegooid. Het blijft idioot. PostNL is niet deze eigenaar van deze poststukken, dus mag ze ook niet weggooien, en is ook niet in een positie te bepalen of iemand nog iets heeft aan een oude TV-gids. De programmagegevens zijn allicht niet nuttig meer, maar er staan ook nog columns in, interviews, etc. Stel je voor dat ik op eigen houtje bol.com-speelboeken weg zou gooien, onder het motto "diegene heeft toch geen jonge kinderen meer". Of loterijenpost gericht aan iemand die financiële problemen heeft. Ik denk dat ik op staande voet ontslagen zou worden, als ik zou iets zou doen en het zou aan het licht komen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189474876
quote:
13s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 22:57 schreef incel het volgende:
Vinden jullie het ook allemaal zo leuk om lekker pakketjes niet af te geven? "Oh ja hij was niet thuis doe maar een afhaalpunt lekker makkelijk voor mij"

En je gaat me niet vertellen dat niemand van m'n buren thuis was :')
Nee, dat vonden wij helemaal niet leuk of makkelijk, want het is namelijk meer werk voor ons om een pakje naar de retailer te brengen dan het gewoon bij de geadresseerde af te geven. Tenzij de geadresseerde iemand is die op 10 hoog in een flat woont, weigert naar beneden te komen, of maar niet schijnt te begrijpen hoe de intercomfunctie van de deuropener werkt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189478023
quote:
Maandag 23 december is een extra bezorgdag waarop we alleen de Y-lopen volledig bezorgen. Op deze dag bezorgen we voor de X-lopen alleen de medische en rouwpost van de scooter- en autobestellingen.
Deze zin is nogal incompleet. Ik heb een gewone X-loop. Wat krijg ik nou voor post mee?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189478279
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 23:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, dat vonden wij helemaal niet leuk of makkelijk, want het is namelijk meer werk voor ons om een pakje naar de retailer te brengen dan het gewoon bij de geadresseerde af te geven. Tenzij de geadresseerde iemand is die op 10 hoog in een flat woont, weigert naar beneden te komen, of maar niet schijnt te begrijpen hoe de intercomfunctie van de deuropener werkt.
Bij de geadresseerde ja. Wacht ook altijd keurig netjes af of er iemand is. Zeiken ze bij het pakketpunt nog wel eens over, weet je zeker dat ze niet thuis waren? Soms duurt het even, bla bla. Nou, ik wacht eerst even, en tegen de tijd dat ik daarna mijn briefje ingevuld heb, stickertjes geplakt heb etc, heb ik wel lang genoeg gewacht hoor.

Als die niet thuis is, gaat het bij mij toch wel vaak naar het afhaalpunt. Wanneer ik voor elk niet passend pakje bij de buren aan ga bellen, kost dit veel tijd. Naar de retailer is dan meestal uiteindelijk wel sneller. De tijd die je kwijt bent aan de pakjes zit niet in je basistijd, dus ik probeer dat idd zo laag mogelijk te houden. Ook wil niet iedereen dat je het bij buren brengt, en willen buren het soms niet meer aannemen. Dan kies ik al snel voor de retailer, tenzij die ver weg zit. Laatst wel bij 6 adressen aangebeld omdat het er maar eentje was die niet paste. 4 waren niet thuis, eentje wilde het niet aannemen, en die laatste was iemand waarbij de pakjes dus altijd gedumpt worden. Dat doe ik de volgende keer dus ook niet meer, want ik vind dat altijd wat lullig als iemand als pakketpunt gebruikt wordt. Afhaalpunt zit daar op een plek die en een flink stuk fietsen is, en de meeste mensen uit die wijk komen nooit op dat winkelcentrum. Dus dan doe ik wel iets meer mijn best om het kwijt te raken, maar als de retailer zowat om de hoek zit is de keus snel gemaakt.

Je hebt hier eigenlijk een beetje 2 groepen. De mensen die er alles aan doen om het kwijt te raken en het dus desnoods een halve straat verderop afgeven, en de mensen die al snel voor de retailer kiezen. Nou ja, en de enkeling die het voor de deur zet of over de schutting gooit.

Laatst had ik op een daldag 10+ niet passende pakjes, dan ga ik echt niet overal de buren proberen hoor :N zijn ook vaak dezelfde die iedere keer niet passende china bestellingen krijgen en dan niet thuis zijn, want die werken natuurlijk als ik langs kom in de middag. Tja..

En nee, het is sowieso niet leuk. Ik baal nog altijd van al die niet passende pakjes die bij ons gedumpt worden, en het worden er volgens mij steeds meer ook :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189478322
Voor de gewone pakketbezorger zit dit natuurlijk sowieso wel ietsje anders, want die zijn er juist om pakketten te bezorgen waar voor aangebeld moet worden. Maar die zitten hier volgens mij niet in dit topic ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189482314
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 09:48 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Deze zin is nogal incompleet. Ik heb een gewone X-loop. Wat krijg ik nou voor post mee?
Beetje vaag inderdaad. Eigenlijk staat er dat ze niks doen met een normale x wijk.
pi_189483767
Heb begrepen dat dit klopt, dat de X wijken dus niet bezorgd gaan worden die dag.

Zou ook met het wel of niet goedkeuren van je rooster niet erg kijken naar de scenario's..

quote:
Op donderdag om 18 uur zal dan gelijktijdig met het verzenden van de weekplanning de dagzwaarte per bestelloop zichtbaar zijn in je Mijn werk-app. Op de dag zelf zal tussen en 07:00 - 08:00 op basis van de laatst beschikbare planinformatie een update verzonden worden naar je Mijn werk app.
En dan gaat het dus ineens van scenario normaal naar heel druk :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189485040
quote:
Maandag 23 december is een extra bezorgdag waarop we alleen de Y-lopen volledig bezorgen. Op deze dag bezorgen we voor de X-lopen alleen de medische en rouwpost van de scooter- en autobestellingen.
Normaal gesproken worden op maandag de rouwkaarten en medische poststukken door het autobedrijf bezorgd. Bedoelen ze nou dat deze nu door de postbezorgers gedaan moeten worden (voor zover het X-wijken betreft)? Dus dan heb je voor je X-wijken geen kerstpost, alleen rouw en medisch, en bezorgen de chauffeurs alleen maar rouw+medisch voor de Y-wijken en niet voor de X?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189487322
Ik zal morgen mijn tl eens appen dan. Ben wel benieuwd of er nu wel of niet X wijken worden gelopen. Wil best mijn eigen wijkje lopen. Maar als ik ja zeg en vervolgens ergens 10 km verder gedumpt worden....
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189487399
Hier zijn de Y wijken bijna allemaal klote wijken.
pi_189500389
quote:
13s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 22:57 schreef incel het volgende:
Vinden jullie het ook allemaal zo leuk om lekker pakketjes niet af te geven? "Oh ja hij was niet thuis doe maar een afhaalpunt lekker makkelijk voor mij"

En je gaat me niet vertellen dat niemand van m'n buren thuis was :')
Wat heb ik een hekel aan passief agressieve mensen, die totaal niet weten hoe de vork in de steel zit, hrt ook niet willen weten en ook nog eens een keer niet meer reageren op de antwoorden die gegeven zijn.
pi_189500508
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:12 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier zijn de Y wijken bijna allemaal klote wijken.
Die y wijken kies ik meestal ook niet uit als ze weer eens bellen. Heel ongunstige looptijden ook. Zeker op een dag als vandaag met Bol, Kampioen en Sandd post.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:04:16 #100
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189500707
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:34 schreef Globetrottertje2 het volgende:

[..]

Wat heb ik een hekel aan passief agressieve mensen, die totaal niet weten hoe de vork in de steel zit, hrt ook niet willen weten en ook nog eens een keer niet meer reageren op de antwoorden die gegeven zijn.
Ik sta van de week bij een stukje hoogbouw. Persoon moet van de bovenste verdieping komen. Duurt uren. Eerst een heel relaas over dat pakketten altijd boven worden gebracht. Dus ik geef de gebruikelijke uitleg... Begint ie heel geirriteerd "dat ik dan de verkeerde pakketten mee krijg", dus ik probeer ook dat uit te leggen. Kreeg wel 10 keer "geef toe dat je baas je de verkeerde pakketten mee heeft gegeven".

Zulke klanten wil ik het liefst een mep geven.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')