abonnement Unibet Coolblue
pi_189334507
Ik zie dat partijen als Mazars en andere belastingadvies- en accountantskantoren aan estate planning doen en daarbij ook testamenten kunnen opstellen. Ik was altijd in de veronderstelling dat alleen een notaris kan doen.

Verloopt de officiele akte alsnog via een notaris wanneer bovengenoemde kantoren aan estate planning doen?
pi_189334590
Iedereen kan een testament opstellen, maar alleen een notaris kan 'm inschrijven. Een handgeschreven, gedateerd en ondertekend codicil kan je wel zelf maken zonder tussenkomst van een notaris. Maar die moet maar net gevonden en gerespecteerd worden door je nabestaanden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:14:06 #3
408813 crew  trein2000
pi_189334640
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:11 schreef baskick het volgende:
Iedereen kan een testament opstellen, maar alleen een notaris kan 'm inschrijven. Een handgeschreven, gedateerd en ondertekend codicil kan je wel zelf maken zonder tussenkomst van een notaris. Maar die moet maar net gevonden en gerespecteerd worden door je nabestaanden.
Dat laatste is af te dwingen bij de rechter. Dus als er maar een partij is die er van weet en er voordeel bij heeft komt dat wel goed ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189334645
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:11 schreef baskick het volgende:
Iedereen kan een testament opstellen, maar alleen een notaris kan 'm inschrijven. Een handgeschreven, gedateerd en ondertekend codicil kan je wel zelf maken zonder tussenkomst van een notaris. Maar die moet maar net gevonden en gerespecteerd worden door je nabestaanden.
Maar waarom worden deze diensten dan aangeboden door bijvoorbeeld BDO en Mazars als het geen rechtsgeldigheid heeft?
Iedereen gaat dan toch gewoon naar een notaris toe?
pi_189334664
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat laatste is af te dwingen bij de rechter. Dus als er maar een partij is die er van weet en er voordeel bij heeft komt dat wel goed ;)
Ja, als.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189334722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:14 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Maar waarom worden deze diensten dan aangeboden door bijvoorbeeld BDO en Mazars als het geen rechtsgeldigheid heeft?
Iedereen gaat dan toch gewoon naar een notaris toe?
Geen idee. Heb even snel gekeken en vond https://www.bdo.nl/nl-nl/(...)ents/estate-planning. Hier staat niet dat ze testamenten opstellen, wel dat ze erover adviseren. Da's niet hetzelfde :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189334746
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:17 schreef baskick het volgende:

[..]

Geen idee. Heb even snel gekeken en vond https://www.bdo.nl/nl-nl/(...)ents/estate-planning. Hier staat niet dat ze testamenten opstellen, wel dat ze erover adviseren. Da's niet hetzelfde :N
Raar model dan van ze. Ga dan gewoon meteen naar een notaris zou ik denken. Die kan ook adviseren en een testament rechtsgeldig maken.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:21:47 #8
408813 crew  trein2000
pi_189334802
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:19 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Raar model dan van ze. Ga dan gewoon meteen naar een notaris zou ik denken. Die kan ook adviseren en een testament rechtsgeldig maken.
Als het om complexe constructies gaat kunnen dergelijke partijen je ongetwijfeld beter helpen dan de notaris op de hoek. En die laatste is dan graag bereid tegen vergoeding van enkele 100en euro’s te ondertekenen
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189334913
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als het om complexe constructies gaat kunnen dergelijke partijen je ongetwijfeld beter helpen dan de notaris op de hoek. En die laatste is dan graag bereid tegen vergoeding van enkele 100en euro’s te ondertekenen
Hmm maar als je een partij als BDO kan betalen kan je ook naar een groter notariskantoor. Zal qua prijs dan ongeveer hetzelfde zijn lijkt me.
pi_189336526
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:28 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Hmm maar als je een partij als BDO kan betalen kan je ook naar een groter notariskantoor. Zal qua prijs dan ongeveer hetzelfde zijn lijkt me.
Behalve dat een dergelijke consultancy-club je wellicht breder kan adviseren dan 'slechts' op het gebied van notariële zaken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189337553
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:14 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Maar waarom worden deze diensten dan aangeboden door bijvoorbeeld BDO en Mazars als het geen rechtsgeldigheid heeft?
Iedereen gaat dan toch gewoon naar een notaris toe?
Nou ze adviseren je om naar een notaris te gaan en sturen je een rekening, makkelijk verdient.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:13:14 #12
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_189339286
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:28 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Hmm maar als je een partij als BDO kan betalen kan je ook naar een groter notariskantoor. Zal qua prijs dan ongeveer hetzelfde zijn lijkt me.
Dit advies is ook niet bedoelt voor de gemiddelde Nederlander (kan vast wel maar dan is het inderdaad niet rendabel). Bedrijven als BDO adviseren vooral over estate planning. Het is erop gericht om het nalatenschap van mensen die erg veel vermogen hebben zo in te richten dat er zo min mogelijk belasting over wordt betaald.
  zondag 13 oktober 2019 @ 20:26:26 #13
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189419302
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 23:13 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Dit advies is ook niet bedoelt voor de gemiddelde Nederlander (kan vast wel maar dan is het inderdaad niet rendabel). Bedrijven als BDO adviseren vooral over estate planning. Het is erop gericht om het nalatenschap van mensen die erg veel vermogen hebben zo in te richten dat er zo min mogelijk belasting over wordt betaald.
juist, en dat is wat anders dan een testament opstellen. Bovendien zijn er geen notariskantoren die veel kennis van belastingzaken hebben, waardoor je alsnog bij bedrijven als BDO terecht komt.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189428598
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:19 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Raar model dan van ze. Ga dan gewoon meteen naar een notaris zou ik denken. Die kan ook adviseren en een testament rechtsgeldig maken.
Voor de "grotere"ondernemers is het natuurlijk handig om alles onder 1 dak te hebben. Daarom hebben de grotere accountancy/belastingadvieskantoren ook op dit gebied hun mensen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')