abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:44:07 #1
414785 sirdanilot
pi_189332409
Even geheel los van morele argumenten zoals 'mAaR ZiJ HeBbEn OnS LaNd OpGeBoUwD' of mensenrechten en dergelijke: wat zouden de effecten zijn als we alle babyboomers gewoon van kant zouden maken? Uitgerangeerd, doei. Gewoon dood. Allemaal. Wat voor effecten zou dat hebben?

Babyboomers definieer ik dan als iedereen die tussen 1946 en 1964 is geboren. Iedereen uit die tijd gaat dus dood in dit gedachtenexperiment. Mensen die op dit moment dus 55 tot 73 jaar oud zijn. Ook bijvoorbeeld mijn bloedeigen vader. Wat voor effect zou dit hebben op de maatschappij?

- Ziektekostenpremie: oudere mensen, zoals babyboomers, zijn grootverbruikers van zorg. Door ze allemaal van kant te maken komt er dus een enorm budget vrij om voor jongeren en kinderen te zorgen. Je houdt namelijk alleen mensen van minder dan 55 jaar oud over (en een handjevol hoogbejaarden die snel genoeg zelf dood zullen gaan).

- Pensioenen: heel veel geld gaat momenteel naar babyboomers die in de AOW zitten. Al dat geld komt dus vrij voor de nieuwere generaties. Alleen een paar hoogbejaarden biljven nog over. Wellicht kan zelfs de pensioenleeftijd omlaag naar bijvoorbeeld 60 jaar.

- politiek: Babyboomers stemmen overwegend conservatief en rechts. Denk aan christelijke partijen, maar ook PVV. Verder uiteraard ook partijen als 50+. We zullen een enorm grote verschuiving naar links zien. Dit zal ongekende gevolgen hebben voor ons land. Denk aan sociale zekerheid, milieu en klimaat, belastingstelsel etc.

- Arbeidsmarkt: er komt een nog groter tekort aan personeel op de arbeidsmarkt, omdat veel mensen tussen de 55 en 70 nog werken. Een deel daarvan zijn hoogst ervaren werkenemers die moeilijk te vervangen zijn, maar een deel daarvan zijn ook redelijk gemakkelijk vervangbaar. We zouden waarschijnlijk veel expats moeten aantrekken om dit op te vullen.

- vermogen: babyboomers hebben een heel groot vermogen in de vorm van onroerend goed, spaargeld, pensioenfondsen, etc. Dit zou alllemaal via erfrecht naar de jongere generatie gaan, en dus ook voor een deel naar de staatskas want belasting. Daar zouden we veel mee kunnen doen.

- woningmarkt: babyboomers hebben een enorm groot deel van de huizenmarkt in handen, over het algemeen in de vorm van een eigen huis maar bij de lagere klasse ook sociale huurwoningen. De huizenprijzen zullen dus compleet instorten. Dat betekent dat het huis van jongere mensen die wél een eigen huis bezitten flink in waarde daalt, maar het betekent ook dat starters gemakkelijk een huis kunnen kopen op de woningmarkt.

Welke andere positieve en negatieve effecten kunnen jullie bedenken? En ga niet lopen zeuren 'maar het is tegen de mensenrechten' want het is een GEDACHTENexperiment. Het is hypothetisch.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189332654
Zelfs voor een gedachtenexperiment vind ik dit vrij ver gaan. Bovendien is het vrij zinloos want de babyboomers zullen vanzelf dood gaan, daar hoeven we ze echt niet bij te helpen. Lijkt me logistiek ook best een uitdaging trouwens.
pi_189332674


[ Bericht 51% gewijzigd door qajariaq op 08-10-2019 21:18:07 ]
pi_189332683
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2019 16:44 schreef sirdanilot het volgende:
Even geheel los van morele argumenten zoals 'mAaR ZiJ HeBbEn OnS LaNd OpGeBoUwD' of mensenrechten en dergelijke: wat zouden de effecten zijn als we alle babyboomers gewoon van kant zouden maken? Uitgerangeerd, doei. Gewoon dood. Allemaal. Wat voor effecten zou dat hebben?

Babyboomers definieer ik dan als iedereen die tussen 1946 en 1964 is geboren. Iedereen uit die tijd gaat dus dood in dit gedachtenexperiment. Mensen die op dit moment dus 55 tot 73 jaar oud zijn. Ook bijvoorbeeld mijn bloedeigen vader. Wat voor effect zou dit hebben op de maatschappij?

- Ziektekostenpremie: oudere mensen, zoals babyboomers, zijn grootverbruikers van zorg. Door ze allemaal van kant te maken komt er dus een enorm budget vrij om voor jongeren en kinderen te zorgen. Je houdt namelijk alleen mensen van minder dan 55 jaar oud over (en een handjevol hoogbejaarden die snel genoeg zelf dood zullen gaan).

- Pensioenen: heel veel geld gaat momenteel naar babyboomers die in de AOW zitten. Al dat geld komt dus vrij voor de nieuwere generaties. Alleen een paar hoogbejaarden biljven nog over. Wellicht kan zelfs de pensioenleeftijd omlaag naar bijvoorbeeld 60 jaar.

- politiek: Babyboomers stemmen overwegend conservatief en rechts. Denk aan christelijke partijen, maar ook PVV. Verder uiteraard ook partijen als 50+. We zullen een enorm grote verschuiving naar links zien. Dit zal ongekende gevolgen hebben voor ons land. Denk aan sociale zekerheid, milieu en klimaat, belastingstelsel etc.

- Arbeidsmarkt: er komt een nog groter tekort aan personeel op de arbeidsmarkt, omdat veel mensen tussen de 55 en 70 nog werken. Een deel daarvan zijn hoogst ervaren werkenemers die moeilijk te vervangen zijn, maar een deel daarvan zijn ook redelijk gemakkelijk vervangbaar. We zouden waarschijnlijk veel expats moeten aantrekken om dit op te vullen.

- vermogen: babyboomers hebben een heel groot vermogen in de vorm van onroerend goed, spaargeld, pensioenfondsen, etc. Dit zou alllemaal via erfrecht naar de jongere generatie gaan, en dus ook voor een deel naar de staatskas want belasting. Daar zouden we veel mee kunnen doen.

- woningmarkt: babyboomers hebben een enorm groot deel van de huizenmarkt in handen, over het algemeen in de vorm van een eigen huis maar bij de lagere klasse ook sociale huurwoningen. De huizenprijzen zullen dus compleet instorten. Dat betekent dat het huis van jongere mensen die wél een eigen huis bezitten flink in waarde daalt, maar het betekent ook dat starters gemakkelijk een huis kunnen kopen op de woningmarkt.

Welke andere positieve en negatieve effecten kunnen jullie bedenken? En ga niet lopen zeuren 'maar het is tegen de mensenrechten' want het is een GEDACHTENexperiment. Het is hypothetisch.
Ja, maar stel nou eens dat het niet hypothetisch zou zijn.
pi_189333275
Hoe lullig het ook klinkt, ik zou direct een uitvaart onderneming starten.
pi_189333304
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:44 schreef sirdanilot het volgende:
Welke andere positieve en negatieve effecten kunnen jullie bedenken? En ga niet lopen zeuren 'maar het is tegen de mensenrechten' want het is een GEDACHTENexperiment. Het is hypothetisch.
Ook hypothetisch ga je te ver. Het is niet ethisch denkbaar, je zet aan tot haat, verboden bij de wet, groetjes.
Google is your friend, abuse your friends
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:03:51 #7
414785 sirdanilot
pi_189336594
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:43 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ook hypothetisch ga je te ver. Het is niet ethisch denkbaar, je zet aan tot haat, verboden bij de wet, groetjes.
Boomer gespot
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189336683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Boomer gespot
Wat wil je met dit topic? Dit soort opmerkingen maken het er niet beter op he.
pi_189336743
Nou ja zelf zou ik denken dat als 'we' dat zouden kunnen doen we tot alles in staat zouden zijn en de wereld dus op geen enkele plek meer een enigszins veilige plek zou zijn. Dat is een negatief effect dat ik kan bedenken.

Ook de vraag of je jezelf nog in de spiegel kan kijken en je goed kan voelen als je gewoon maar mensen dood omdat het je goed uitkomt is iets wat bij mij wel naar boven komt als een negatief effect.

Zo nog wel veel meer maar je begrijpt het idee denk ik wel en de kern is wel duidelijk.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 9 oktober 2019 @ 09:07:41 #10
414785 sirdanilot
pi_189342132
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:41 schreef -mosrednA het volgende:
Hoe lullig het ook klinkt, ik zou direct een uitvaart onderneming starten.
Goed idee, echte VOC mentaliteit
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 9 oktober 2019 @ 09:11:09 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189342161
Tering wat ben jij dom TS.
And so is the past
pi_189342265
Er moet gewoon een kille berekening komen voor iedereen die ouder is dan 30.

Lever je tot het einde van je levensverwachting de staat meer op aan inkomsten- en andere belasting dan je kost aan uitkeringen en ziektekosten? (en natuurlijk ook criminaliteit)

Nee? Jammer dan.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 09:28:54 #13
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_189342310
Het is een gedachte-experiment maar de helft is extreem op zijn pikkie getrapt. :') :') :')
AZ
ALKMAAR
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 9 oktober 2019 @ 10:34:40 #14
414785 sirdanilot
pi_189343172
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:28 schreef Durmada het volgende:
Het is een gedachte-experiment maar de helft is extreem op zijn pikkie getrapt. :') :') :')
Klopt, fokkers kunnen blijkbaar niet rationeel nadenken maar goed dat had ik eigenlijk ook wel verwacht.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 9 oktober 2019 @ 10:35:19 #15
414785 sirdanilot
pi_189343182
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:22 schreef Resistor het volgende:
Er moet gewoon een kille berekening komen voor iedereen die ouder is dan 30.

Lever je tot het einde van je levensverwachting de staat meer op aan inkomsten- en andere belasting dan je kost aan uitkeringen en ziektekosten? (en natuurlijk ook criminaliteit)

Nee? Jammer dan.
Laat het dan wel even van tevoren weten. Als ik weet dat ik niet ouder word dan 30 ga ik lekker he-le-maal los ! *O* *O* *O* *O* *O*
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189343228
quote:
politiek: Babyboomers stemmen overwegend conservatief en rechts. Denk aan christelijke partijen, maar ook PVV. Verder uiteraard ook partijen als 50+. We zullen een enorm grote verschuiving naar links zien.
Prima reden om het niet te doen.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 9 oktober 2019 @ 10:54:27 #17
414785 sirdanilot
pi_189343382
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:39 schreef Questular het volgende:

[..]

Prima reden om het niet te doen.
Tsja, maar denk je niet dat de jongere generatie die nog 50 jaar of meer op deze aardkloot moeten leven meer te zeggen zouden moeten hebben dan ouwe boomers die toch over 10-20 jaar een hartinfarct krijgen en de pijp uit gaan?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189343398
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Tsja, maar denk je niet dat de jongere generatie die nog 50 jaar of meer op deze aardkloot moeten leven meer te zeggen zouden moeten hebben dan ouwe boomers die toch over 10-20 jaar een hartinfarct krijgen en de pijp uit gaan?
Nee.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 9 oktober 2019 @ 11:20:19 #19
414785 sirdanilot
pi_189343648
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:55 schreef Questular het volgende:

[..]

Nee.
Lekker joh, mijn ouwe vader kan dus lekker stemmen om extra CO2 en vervuilende rotzooi de lucht in te pompen, die vent is er over pak em beet 20 jaar toch niet meer en dan staat mijn huis straks dus onder water :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_189343792
Echt weer typisch iets om linkse ideeën er door heen te duwen :r

Het zou een bijzonder slecht plan zijn want:

• Als men dit van te voren weet, dat kinderen hun eigen ouders willen vermoorden om meer over te houden, zullen ze waarschijnlijk massaal naar het buitenland uitwijken en tegelijkertijd hun kinderen onterven. Omdat ze weten dat het toch niet naar de kinderen hoeft kunnen ze dit onbeperkt opmaken in het buitenland en hun huis opeten, waar de economie in het buitenland een boost krijgt.

• Als er niet naar het buitenland wordt geweken komt er op eens heel veel geld vrij, waardoor er een behoorlijke inflatie komt, waardoor je er uiteindelijk nog helemaal niet heel veel aan hebt.

• Als links nóg meer sociale zekerheid, cadeautjes aan de luiere medemens, en hogere belastingen gaan heffen, zal het deel van Nederland dat het erg goed voor elkaar heeft zoveel gaan inleveren, zodat het interessant wordt om net over de grens in Duitsland te gaan wonen. Of ga je er in dit gedachtenexperiment vanuit dat dit gelijk wereldwijd wordt ingevoerd?

• Het aantal zelfmoorden, als gevolg van mensen die nu niemand meer hebben (die enig kind waren), of omdat ze oudermoordenaars zijn geworden zal explosief stijgen.

• Omdat bedrijven niet kunnen draaien met zo weinig personeel, zal er een te hoge druk komen op medewerkers die nog wel mogen blijven leven, waardoor er een plotselinge verhoging zal ontstaan vanwege het aantal burnouts.

• Omdat bedrijven failliet zullen gaan vanwege de vele burnouts, is al het geld dat nu binnen is geharkt direct nodig om de uitkeringen te kunnen blijven geven. Omdat links cadeautjes wil blijven uitgeven, terwijl ze de migratieinstroom omhoog schroeven, zal Nederland bankroet gaan.
pi_189344788
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:22 schreef Resistor het volgende:
Er moet gewoon een kille berekening komen voor iedereen die ouder is dan 30.

Lever je tot het einde van je levensverwachting de staat meer op aan inkomsten- en andere belasting dan je kost aan uitkeringen en ziektekosten? (en natuurlijk ook criminaliteit)

Nee? Jammer dan.
begin dan gewoon bij 12 jarigen ofzo :')

dan gaan al die luie studenten eens echt werken
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 9 oktober 2019 @ 14:30:11 #22
414785 sirdanilot
pi_189346557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 11:30 schreef Jantje2k het volgende:
Echt weer typisch iets om linkse ideeën er door heen te duwen :r

Het zou een bijzonder slecht plan zijn want:

• Als men dit van te voren weet, dat kinderen hun eigen ouders willen vermoorden om meer over te houden, zullen ze waarschijnlijk massaal naar het buitenland uitwijken en tegelijkertijd hun kinderen onterven. Omdat ze weten dat het toch niet naar de kinderen hoeft kunnen ze dit onbeperkt opmaken in het buitenland en hun huis opeten, waar de economie in het buitenland een boost krijgt.
Ik heb niet het idee dat ouders per se zuiniger leven zodat de kinderen meer erfenis krijgen. Daarnaast krijgt lang niet iedereen een erfenis. Ik praat nauwlijks met mijn vader dus ik verwacht eerlijk gezegd niks, en als ik al iets krijg zal het niet zo veel zijn want zo rijk is die vent nu ook weer niet. Hoef eerlijk gezegd niet eens iets. En er zijn duizenden anddere mensen in een vergelijkbare situatie.

quote:
• Als er niet naar het buitenland wordt geweken komt er op eens heel veel geld vrij, waardoor er een behoorlijke inflatie komt, waardoor je er uiteindelijk nog helemaal niet heel veel aan hebt.
Hangt er wel vanaf, ik zat te denken om het alleen in Nederland te doen dus dan is het effect op inflatie beperkt want Euro.
quote:
• Als links nóg meer sociale zekerheid, cadeautjes aan de luiere medemens, en hogere belastingen gaan heffen, zal het deel van Nederland dat het erg goed voor elkaar heeft zoveel gaan inleveren, zodat het interessant wordt om net over de grens in Duitsland te gaan wonen. Of ga je er in dit gedachtenexperiment vanuit dat dit gelijk wereldwijd wordt ingevoerd?
Prima mogen ze toch lekker in Duitsland gaan wonen? Komt al in een klap miljarden belasting binnen via de erfbelasting zodra deze mensen hypothetisch overlijden.

quote:
• Het aantal zelfmoorden, als gevolg van mensen die nu niemand meer hebben (die enig kind waren), of omdat ze oudermoordenaars zijn geworden zal explosief stijgen.
Dat zeker, dit soort morele zaken zijn dan ook waarom niemand dit ooit gaat doen.
quote:
• Omdat bedrijven niet kunnen draaien met zo weinig personeel, zal er een te hoge druk komen op medewerkers die nog wel mogen blijven leven, waardoor er een plotselinge verhoging zal ontstaan vanwege het aantal burnouts.
Er is maar zoveel werk wat je op 1 dag kan doen, als bedrijven enorme personeelstekorten krijgen zullen ze wel werknemers van elders halen (expats).
quote:
• Omdat bedrijven failliet zullen gaan vanwege de vele burnouts, is al het geld dat nu binnen is geharkt direct nodig om de uitkeringen te kunnen blijven geven. Omdat links cadeautjes wil blijven uitgeven, terwijl ze de migratieinstroom omhoog schroeven, zal Nederland bankroet gaan.
Ik denk niet dat bedrijven failliet gaan gaan vanwege burn outs. Wel zullen diverse industrieen ineenstorten, zoals de bouw.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:05:58 #23
420445 Nemmarith
The Fearless!
pi_189389596
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:44 schreef sirdanilot het volgende:
Even geheel los van morele argumenten zoals 'mAaR ZiJ HeBbEn OnS LaNd OpGeBoUwD' of mensenrechten en dergelijke: wat zouden de effecten zijn als we alle babyboomers gewoon van kant zouden maken? Uitgerangeerd, doei. Gewoon dood. Allemaal. Wat voor effecten zou dat hebben?

Babyboomers definieer ik dan als iedereen die tussen 1946 en 1964 is geboren. Iedereen uit die tijd gaat dus dood in dit gedachtenexperiment. Mensen die op dit moment dus 55 tot 73 jaar oud zijn. Ook bijvoorbeeld mijn bloedeigen vader. Wat voor effect zou dit hebben op de maatschappij?

- Ziektekostenpremie: oudere mensen, zoals babyboomers, zijn grootverbruikers van zorg. Door ze allemaal van kant te maken komt er dus een enorm budget vrij om voor jongeren en kinderen te zorgen. Je houdt namelijk alleen mensen van minder dan 55 jaar oud over (en een handjevol hoogbejaarden die snel genoeg zelf dood zullen gaan).

- Pensioenen: heel veel geld gaat momenteel naar babyboomers die in de AOW zitten. Al dat geld komt dus vrij voor de nieuwere generaties. Alleen een paar hoogbejaarden biljven nog over. Wellicht kan zelfs de pensioenleeftijd omlaag naar bijvoorbeeld 60 jaar.

- politiek: Babyboomers stemmen overwegend conservatief en rechts. Denk aan christelijke partijen, maar ook PVV. Verder uiteraard ook partijen als 50+. We zullen een enorm grote verschuiving naar links zien. Dit zal ongekende gevolgen hebben voor ons land. Denk aan sociale zekerheid, milieu en klimaat, belastingstelsel etc.

- Arbeidsmarkt: er komt een nog groter tekort aan personeel op de arbeidsmarkt, omdat veel mensen tussen de 55 en 70 nog werken. Een deel daarvan zijn hoogst ervaren werkenemers die moeilijk te vervangen zijn, maar een deel daarvan zijn ook redelijk gemakkelijk vervangbaar. We zouden waarschijnlijk veel expats moeten aantrekken om dit op te vullen.

- vermogen: babyboomers hebben een heel groot vermogen in de vorm van onroerend goed, spaargeld, pensioenfondsen, etc. Dit zou alllemaal via erfrecht naar de jongere generatie gaan, en dus ook voor een deel naar de staatskas want belasting. Daar zouden we veel mee kunnen doen.

- woningmarkt: babyboomers hebben een enorm groot deel van de huizenmarkt in handen, over het algemeen in de vorm van een eigen huis maar bij de lagere klasse ook sociale huurwoningen. De huizenprijzen zullen dus compleet instorten. Dat betekent dat het huis van jongere mensen die wél een eigen huis bezitten flink in waarde daalt, maar het betekent ook dat starters gemakkelijk een huis kunnen kopen op de woningmarkt.

Welke andere positieve en negatieve effecten kunnen jullie bedenken? En ga niet lopen zeuren 'maar het is tegen de mensenrechten' want het is een GEDACHTENexperiment. Het is hypothetisch.
Wat zal de "samenleving" met jou doen als je tussen de 64 jaar en 74 jaar bent? Zal jij ook typische leeftijd's dingen doen die door de jeugd niet begrepen wordt? Het grote probleem is dat veel mensen allemaal willen dat anderen mensen het zelfde doen/willen. Terwijl "verschil" juist onze kracht zou horen te zijn toch?. Daarom lekker los laten. Niet overal controle over willen hebben. Dit brengt ons alleen maar meer in de problemen. Net zoals wij nu de Natuur onder controle willen houden, terwijl de natuur wel weet dat het ons onder controle heeft. Ongerepte natuur is onmogelijk bij mensen. Dus veranderen mensen het en komt de volgende generatie en word het weer veranderd. (maar wij zijn ons er niet bewust van)
Hello!
pi_189391529
Laten we het uitbreiden: iedereen die arbeidsongeschikt is mag ook bij de grote hoop.

Je moet een waardig leven kunnen lijden, anders wordt je gedood met een spuitje, pilletje of drankje.

Daarnaast maar 1 straf: de doodstraf. Dat zorgt ervoor dat gevangenissen in no time leeg zijn en mensen wel 2x nadenken voordat ze iets crimineels doen of een overtreding begaan.

Ik denk dat de maatschappij dan een stuk vooruit gaat.
pi_189392788
Waarom stoppen we niet gewoon met elke vorm van medische zorg. Dan hebben we de grootste kostenpost in het leven weggedaan.
Voordeel is ook dat het menselijk ras weer sterker wordt omdat de zwakkelingen snel uitgefaseerd worden. Alle diabetici zijn we binnen een paar weken kwijt, de (ex)brildragers zal iets langer duren maar het verkeer zal daar wel goed aan meewerken.

De meeste mensen halen dan het pensioen niet eens. Moet je eens zien wat dat oplevert, al die jankende dertigers en veertigers van nu hoeve dan gelijk nauwelijks pensioenpremie te betalen, slechts een enkeling gaat daar al dan niet lang gebruik van maken. Iedereen blij. Wel graag over twintig jaar pas in laten gaan....
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:28:02 #26
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_189407482
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 09:28 schreef Durmada het volgende:
Het is een gedachte-experiment maar de helft is extreem op zijn pikkie getrapt. :') :') :')
Mwoa, gedachtenexperiment mbt uitroeien alle blanken/zwarten/moslims/chinezen zouden ook aardig wat mensen over vallen denk ik...
Krekker is de bom!
pi_189410433
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 08:28 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Mwoa, gedachtenexperiment mbt uitroeien alle blanken/zwarten/moslims/chinezen zouden ook aardig wat mensen over vallen denk ik...
Dan maak je het voorstel toch iets dat iedereen zal raken: Stel een maximumleeftijd in.
Bij het bereiken van die leeftijd wordt je dan geëuthanaseerd.
Zo blijft de bevolkingsomvang beperkt en krijgen jongere generaties meer ruimte.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 13 oktober 2019 @ 12:13:35 #28
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_189410565
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 12:06 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dan maak je het voorstel toch iets dat iedereen zal raken: Stel een maximumleeftijd in.
Bij het bereiken van die leeftijd wordt je dan geëuthanaseerd.
Zo blijft de bevolkingsomvang beperkt en krijgen jongere generaties meer ruimte.
Mja dat is een stuk "veiliger" en waarschijnlijk eerder geaccepteerd.

By the way:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Logan%27s_Run_(film)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/In_Time_(film)
Krekker is de bom!
pi_189411439
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 12:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Mja dat is een stuk "veiliger" en waarschijnlijk eerder geaccepteerd.

By the way:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Logan%27s_Run_(film)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/In_Time_(film)
Die verhalen zijn op zich goede uitwerkingen van de consequenties van zo'n systeem.

Als je euthanasie na een bepaalde leeftijd verplicht dan zullen er mensen zijn die zich daartegen verzetten en zullen er dus mensen zijn die dat moeten gaan handhaven.
En voorstanders van zo'n regel zullen er zelf ook mee te maken krijgen.
Maar dat geldt ook voor belastingen.

En het ligt in de aard van de mens om te proberen van de medemens te profiteren, al dan niet ten koste van die medemens.
Maar je zou het overdragen van leeftijd ook gewoon kunnen verbieden.
Verschillen tussen arm en rijk, sterk en zwak zie je overal. Ook in maatschappijen die zeggen egalitair te zijn.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:29:56 #30
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_189414836
Gok dat we dan binnen 2 jaar in een soort superieur Zwitserland leven _O_
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')