abonnement Unibet Coolblue
pi_189324990
Waarom moeten wij vingerafdrukken afstaan voor het krijgen van een paspoort?
Wie zegt mij dat die vingerafdrukken in de toekomst echt alleen zullen worden gebruikt om te controleren of er geen look-alike met mijn paspoort door de douane gaat?
Wie zegt mij dat niet al die vingerafdrukken van alle Nederlanders/Europeanen in één grote database worden gestopt waar over een paar jaar niet alleen de douane/marechaussee toegang toe hebben, maar ook politie en justitie? Van vingerafdrukken is namelijk vrij eenvoudig misbruik te maken.
Kwaadwillenden kunnen gewoon je vingerafdruk namaken en deze verspreiden op plekken waar jij nooit bent geweest.
De politiek kan wel zeggen dat ze die gegevens daar nooit voor zullen gebruiken, maar je kunt je afvragen hoe betrouwbaar die belofte is.

Waarom niet gewoon een irisscan? Dat is veilig en het is bijna niet mogelijk om daar misbruik van te maken.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 00:53:05 #2
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189324997
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 00:50 schreef Mark_nl het volgende:
Waarom moeten wij vingerafdrukken afstaan voor het krijgen van een paspoort?
Wie zegt mij dat die vingerafdrukken in de toekomst echt alleen zullen worden gebruikt om te controleren of er geen look-alike met mijn paspoort door de douane gaat?
Wie zegt mij dat niet al die vingerafdrukken van alle Nederlanders/Europeanen in één grote database worden gestopt waar over een paar jaar niet alleen de douane/marechaussee toegang toe hebben, maar ook politie en justitie? Van vingerafdrukken is namelijk vrij eenvoudig misbruik te maken.
Kwaadwillenden kunnen gewoon je vingerafdruk namaken en deze verspreiden op plekken waar jij nooit bent geweest.
De politiek kan wel zeggen dat ze die gegevens daar nooit voor zullen gebruiken, maar je kunt je afvragen hoe betrouwbaar die belofte is.

Waarom niet gewoon een irisscan? Dat is veilig en het is bijna niet mogelijk om daar misbruik van te maken.
Peter ik de Vries: Kijk naar mij, dan heb je altijd een alibi.
Ow, irisscan, no way
pi_189325003
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 00:53 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ow, irisscan, no way
Waarom niet?
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 00:56:32 #4
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189325009
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 00:55 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Waarom niet?
Waarom wel? Voer gewoon een wachtwoord in die in je hoofd zit.
pi_189325036
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 00:56 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Waarom wel? Voer gewoon een wachtwoord in die in je hoofd zit.
Ik heb het over een paspoort he
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 01:08:46 #6
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189325058
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 01:03 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Ik heb het over een paspoort he
Ja, en ik heb het over een tandje lager met al die controlemiddelen net als jij. Dus geen vingerafdrukken en geen irisscans. Boeven vang je met goed recherchewerk niet door de hele bevolking door de mangel te halen.
pi_189325515
Lekker ouderwets. :)
pi_189325547
Daarom soeverein mens worden
pi_189325844
Ik had om logische redenen een bruine vinger toen ik de afdruk moest maken
U MAD?
pi_189325943
En dit schrijft TS nadat hij zijn mobiel heeft ontgrendeld met zijn vingerafdruk of gezichtsherkenning. Denk dat je je meer zorgen moet maken over bedrijven zoals Google, Facebook of Apple.
pi_189325964
Is terechte vraag.

Niemand heeft iets aan een landelijke databank met vingerafdrukken.

Een vingerafdruk is uniek, maar niet erg uniek. Een database vol met vingerafdrukken is waardeloos.
pi_189325982
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:16 schreef DW457 het volgende:
En dit schrijft TS nadat hij zijn mobiel heeft ontgrendeld met zijn vingerafdruk of gezichtsherkenning. Denk dat je je meer zorgen moet maken over bedrijven zoals Google, Facebook of Apple.
Hun beveiliging is wel ietsje beter dan die van de overheid. Een vingerafdruk die je aan de overheid geeft kan je net zo goed 10.000x uitprinten op A3 formaat en door het land ophangen.
pi_189326000
Fun fact trouwens: de gegevens van t paspoort worden door de gemeente bewaard op een lokaal station. Dus niet in de cloud en ook niet gebundeld. Een landelijke database van vingerafdrukken bestaat dus niet. Natuurlijk zouden deze gegevens wel gebundeld kunnen worden in de toekomst, maar daar moet dan wel eerst een wetswijziging aan vooraf gaan.
pi_189326007
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:26 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hun beveiliging is wel ietsje beter dan die van de overheid. Een vingerafdruk die je aan de overheid geeft kan je net zo goed 10.000x uitprinten op A3 formaat en door het land ophangen.
Want? Deze gegevens liggen continu op straat?

Gemeentes hebben i.t.t. de bedrijven geen winstoogmerk...t moment dat je die bedrijven gaat vertrouwen, snap je niet hoe handel in persoongegevens werkt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2019 07:31:30 ]
pi_189326047
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:30 schreef DW457 het volgende:

[..]

Want? Deze gegevens liggen continu op straat?
Correct. OverheidsIT is een gatenkaas.
pi_189326165
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:35 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Correct. OverheidsIT is een gatenkaas.
Geef eens een voorbeeld van wanneer paspoortgegevens vanuit de gemeente met de vingerafdrukken op straat kwamen te liggen, ik kan dat namelijk niet vinden, maar jij bent blijkbaar beter op de hoogte.
pi_189335079
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:29 schreef DW457 het volgende:
Fun fact trouwens: de gegevens van t paspoort worden door de gemeente bewaard op een lokaal station. Dus niet in de cloud en ook niet gebundeld. Een landelijke database van vingerafdrukken bestaat dus niet. Natuurlijk zouden deze gegevens wel gebundeld kunnen worden in de toekomst, maar daar moet dan wel eerst een wetswijziging aan vooraf gaan.
Vingerafdruk staat ook opgeslagen in de chip in je paspoort
pi_189335311
Waarom? Omdat de overheid onze privacy steeds verder wil inperken, in het kader van ‘veiligheid’

“Want als je niks te verbergen hebt, dan zou je toch overal aan moeten meewerken?”

Ik vraag me af bij hoeveel mensen de politie (zonder geldige opgaaf van reden), in de auto, woning, etc. zou mogen koekeloeren.

Waarschijnlijk bij vrij weinig mensen. :D

Maar vooral blijven denken dat je vingerafdruk en irisscan alleen worden gebruikt bij luchthaven Schiphol.

Als je dat gelooft, ben je echt bijzonder dom én heel erg naïef.
  Redactie Frontpage dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:14:00 #19
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189335730
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:26 schreef Kassamiep het volgende:
Een vingerafdruk die je aan de overheid geeft kan je net zo goed 10.000x uitprinten op A3 formaat en door het land ophangen.
Dat zou juist een hele goede tactiek zijn als je gezocht wordt en niet gevonden wil worden, gewoon zorgen dat rond dezelfde tijd op duizenden plaatsen jouw vingerafdruk ligt, dan kunnen ze je onmogelijk vinden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_189339530
Mijn punt is dat je een irisscan niet kunt achterlaten op een plaats delict.
Kwaadwillenden kunnen dat wel met vingerafdrukken.

Stel dat de vingerafdrukken van alle Nederlanders uiteindelijk wel in een landelijke database komen en politie en justitie hebben toegang tot die database.
Dan kunnen criminelen jouw vingerafdrukken achterlaten op een plaats delict om zo politie en justitie op een dwaalspoor te zetten, of om doelgericht jouw voor hun misdaden te laten opdraaien.
Politie vind jouw vingerafdruk, checkt die met de landelijke database en staat vervolgens bij jou op de stoep.

Maar de politiek zegt Nee, wees maar niet bang, we gebruiken die vingerafdrukken alleen in je paspoort om te kunnen controleren of jij ook echt de rechtmatige houder van dat paspoort bent, politie en justitie hebben geen toegang tot die gegevens.

Nou als dat laatste waar is, waarom gebruiken ze voor je paspoort dan niet een irisscan ipv vingerafdrukken? Een iris is unieker dan een vingerafdruk en van jou iris kunnen criminelen geen misbruik maken.
pi_189339581
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:38 schreef Mark_nl het volgende:

[..]

Vingerafdruk staat ook opgeslagen in de chip in je paspoort
Ja, dus?
pi_189339600
Niet alleen lokaal bij de gemeente dus
pi_189339639
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 23:37 schreef Mark_nl het volgende:
Niet alleen lokaal bij de gemeente dus
Ja, nee, ok, zeker waar. Alleen 1 paspoort is wel even minder interessant dan alle paspoortgegevens van alle inwoners van die gemeente. Ook wel lastiger te bundelen trouwens, moet je al die paspoorten verzamelen enzo, gedoe.
pi_189339735
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 23:39 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ja, nee, ok, zeker waar. Alleen 1 paspoort is wel even minder interessant dan alle paspoortgegevens van alle inwoners van die gemeente. Ook wel lastiger te bundelen trouwens, moet je al die paspoorten verzamelen enzo, gedoe.
Ja maar om je paspoort te laten maken moet de gemeente je vingerafdruk toch naar het bedrijf sturen wat die paspoorten vervaardigd. Wie zegt mij dat zij die gegevens niet stiekem opslaan of doorsturen naar andere overheidsinstanties?
pi_189339751
Ik heb mijn poepertje laten afdrukken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')