abonnement Unibet Coolblue
pi_189319134
Beste techneuten en technettes,

Ik heb vandaag een nieuwe telefoon binnen gekregen, een Samsung S10e.
Op het plastic van de doos staat een sticker "European Sim Card Only", dus ik meteen bellen met CoolBlue want ik wil in Azië een plaatselijke simkaart erin kunnen stoppen.

De helpdesk vertelde dat dit waarschijnlijk alleen kan als ik de telefoon simlock vrij laat maken. Maar ik heb de telefoon los gekocht zonder provider.

Voordat ik het plastic verbreek wil graag weten hoe het nu precies zit.

Iemand meer info?
  maandag 7 oktober 2019 @ 19:24:15 #2
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_189319145
Nee.
  Redactie Frontpage maandag 7 oktober 2019 @ 19:31:54 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189319304
Simlock is in dit geval niet provider gebonden, maar regio / band gebonden. Door de fabrikant zo gedaan om voor bepaalde territoria's extra voor een telefoon te kunnen rekenen (Europa bijvoorbeeld, want met de goedkope Aziatische versie kan je dan weer niets in Europa).

Hoe je een dergelijke simlock verbreekt weet ik niet.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189319479
Heb het al gevonden.... paniek voor niets.

Samsung regiolock, hoe kom je ervan af?
Simpel. Door 5 minuten te bellen of gebeld te worden met een simkaart uit de regio waarvoor het toestel bedoeld is, vervalt de regiolock automatisch en permanent. Stel dat we uitgaan van het bovenstaande voorbeeld: je wilt een Europese Samsung telefoon gaan gebruiken met een Aziatische simkaart. Om de regiolock op te heffen, bel je dus eerst 5 minuten met een Europese simkaart. Hierna kun je simkaarten uit elke regio gebruiken in je Samsung-smartphone.


CoolBlue vertelde dat ik naar zo'n shopje moest om hem simlock vrij te maken. :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')