abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_189923888
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 13:23 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ja dat ga ik wel doen, dat lijkt mij zelf ook wel handig. En ook eerlijker tegenover haar want zij weet nog van niks. Maar daar ging mijn vraag eigenlijk niet over, ik wilde alleen maar weten hoe ik het beste met haar om kan gaan, en dat wil ik nog steeds aangezien we straks twee jong samen hebben en ik toch met haar door een deur moet kunnen. Ook als we niet meer samen zijn.
Overigens heb ik hier nooit gezegd dat ik zo'n fantastische kerel ben die nooit iets fout doet. Dan had ik het stuk over drank en drugs wel weggelaten.
Dank u voor het advies.
Gedraag je daar ook eens naar dan. Je solliciteert hier vooral naar een situatie om je zogenaamd gelegitimeerd af te kunnen reageren, maar beter pak je een boksbal of maak je een fikse wandeling waarbij je lekker tegen de wind kan lopen schelden.

Als je gedegen advies wil, dan zou je kunnen beginnen bij de professionals. Ze wordt behandelt, dus je hebt toegang tot behandelaars die de nodige expertise in het algemeen hebben en in het bijzonder van je vrouw haar dossier. Dat hoef je natuurlijk niet tot in de details uit te typen, maar je zou wel wat meer kunnen meedelen over het hoe of wat zodat de serieuze posters hier ook daadwerkelijk fatsoenlijk met je mee kunnen denken. Het zou ook iets meer betrokkenheid en serieusheid aan kunnen tonen ipv lekker gemakzuchtig reacties willen harken.
Zolang je dat vertikt en blijft aan komen kakken met een paar zinnetjes op en pagina's erom heen gedraai en gezeur met hier en daar essentiële info, blijf je de schijn tegen houden waar het je nou echt om te doen is..
pi_189923925
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:29 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ik heb toch erop gereageerd?
Het waren de enige adviezen waar ik ook iets mee kan. Lijst maken met voors en tegens. Niks tegen de vrouw zeggen tot de kleine er is en ze hopelijk wat stabieler is. En ja, ik zou niet op adviezen waar ik niks mee kan moeten reageren, ik weet het.
Ook hier weer, hetgeen je zegt sluit wederom niet aan. Het zijn praktische adviezen mbt stabiliteit e.d. en niet specifiek voor borderline. Geen heldere communicatie dit..
  woensdag 13 november 2019 @ 15:00:54 #153
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189924279
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:31 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Gedraag je daar ook eens naar dan. Je solliciteert hier vooral naar een situatie om je zogenaamd gelegitimeerd af te kunnen reageren, maar beter pak je een boksbal of maak je een fikse wandeling waarbij je lekker tegen de wind kan lopen schelden.

Als je gedegen advies wil, dan zou je kunnen beginnen bij de professionals. Ze wordt behandelt, dus je hebt toegang tot behandelaars die de nodige expertise in het algemeen hebben en in het bijzonder van je vrouw haar dossier. Dat hoef je natuurlijk niet tot in de details uit te typen, maar je zou wel wat meer kunnen meedelen over het hoe of wat zodat de serieuze posters hier ook daadwerkelijk fatsoenlijk met je mee kunnen denken. Het zou ook iets meer betrokkenheid en serieusheid aan kunnen tonen ipv lekker gemakzuchtig reacties willen harken.
Zolang je dat vertikt en blijft aan komen kakken met een paar zinnetjes op en pagina's erom heen gedraai en gezeur met hier en daar essentiële info, blijf je de schijn tegen houden waar het je nou echt om te doen is..
Ik heb wel een paar gesprekken met haar psychiater gehad,en ook wel adviezen gekregen maar die komen dan wel van een arts. En ik snap ze ook niet zo goed eerlijk gezegd. Ik moest consequent zijn tegen haar, en grenzen stellen, maar bij die adviezen dacht ik meer aan hoe we onze zoon opvoeden. En wat ik moet doen als ze nog een keer een psychose krijgt.
Ze heeft me gewezen op een lotgenotengroep maar daar kan ik door de kinderen niet heen, het is alleen in de avonden.
Houd van poesjes
pi_189924488
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:00 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ik heb wel een paar gesprekken met haar psychiater gehad,en ook wel adviezen gekregen maar die komen dan wel van een arts. En ik snap ze ook niet zo goed eerlijk gezegd. Ik moest consequent zijn tegen haar, en grenzen stellen, maar bij die adviezen dacht ik meer aan hoe we onze zoon opvoeden. En wat ik moet doen als ze nog een keer een psychose krijgt.
Ze heeft me gewezen op een lotgenotengroep maar daar kan ik door de kinderen niet heen, het is alleen in de avonden.
Een arts is verplicht om een en ander in jip en janneke taal uit te leggen. Als je het niet begrijpt, dan moet je dat aangeven en de arts ook de kans geven om het op een wel begrijpelijkere manier uit te kunnen leggen. Anders schep je mogelijk meer verwarring als je ja en amen zegt, maar ondertussen het niet toepast.
Een manier om een en ander concreter te maken is het in praktijkvoorbeelden bespreken. Als dit of dat gebeurt, bedoelt u meneer of mevrouw de arts dan dat je x moet doen? Daarop bevestigen krijgen is een stukje duidelijker met als bonus dat je zo ook echte situaties aan hen kunt voorleggen voor extra inzicht.
Zelfde hier op het forum, concreet advies vraagt om ook om concretere context.

Wat betreft het weer een psychose krijgen lijkt het me handig als je vraagt naar het opstellen van een signaleringsplan met hoe daarop te handelen. Dat wordt vaker gedaan en is hier op het forum ook door een aantal users besproken, maar het handigste is om het samen op te stellen.

Naast de lotgenotengroep zijn er ook meer opties verkrijgbaar. Een maatschappelijk werker of psychiatrisch verpleegkundige o.i.d. die jullie ook na haar ontslag bij de wat meer praktische dingen zouden kunnen bij staan. Vraag naar de mogelijkheden, niet alleen wat betreft nazorg maar ook uit voorzorg en om jullie een betere basis mee te geven om hier zelf zo goed mogelijk mee om te leren gaan.
  woensdag 13 november 2019 @ 15:46:21 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189924849
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:16 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Een arts is verplicht om een en ander in jip en janneke taal uit te leggen. Als je het niet begrijpt, dan moet je dat aangeven en de arts ook de kans geven om het op een wel begrijpelijkere manier uit te kunnen leggen. Anders schep je mogelijk meer verwarring als je ja en amen zegt, maar ondertussen het niet toepast.
Een manier om een en ander concreter te maken is het in praktijkvoorbeelden bespreken. Als dit of dat gebeurt, bedoelt u meneer of mevrouw de arts dan dat je x moet doen? Daarop bevestigen krijgen is een stukje duidelijker met als bonus dat je zo ook echte situaties aan hen kunt voorleggen voor extra inzicht.

Wat betreft het weer een psychose krijgen lijkt het me handig als je vraagt naar het opstellen van een signaleringsplan met hoe daarop te handelen. Dat wordt vaker gedaan en is hier op het forum ook door een aantal users besproken, maar het handigste is om het samen op te stellen.

Naast de lotgenotengroep zijn er ook meer opties verkrijgbaar. Een maatschappelijk werker of psychiatrisch verpleegkundige o.i.d. die jullie ook na haar ontslag bij de wat meer praktische dingen zouden kunnen bij staan. Vraag naar de mogelijkheden, niet alleen wat betreft nazorg maar ook uit voorzorg en om jullie een betere basis mee te geven om hier zelf zo goed mogelijk mee om te leren gaan.
Dit ^^

En je kunt dus eventueel ook met je huisarts gaan praten. Ook die kan je de weg wijzen voor hulp bij het omgaan met de ziekte van je vrouw en je vertellen wat je moet doen in geval van nood (als ze dus bijv. weer een psychose krijgt).

Succes! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189924880
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:29 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ik heb toch erop gereageerd?
Het waren de enige adviezen waar ik ook iets mee kan. Lijst maken met voors en tegens. Niks tegen de vrouw zeggen tot de kleine er is en ze hopelijk wat stabieler is. En ja, ik zou niet op adviezen waar ik niks mee kan moeten reageren, ik weet het.
Wat mij opvalt is dat je jouw verslavingen steeds negeert. Een beetje alsof je denkt ‘die pleziertjes laat ik mij niet afpakken’. Toch is een verslaving altijd een groot probleem. Ik heb zelf meerdere verslavingen gehad en ook meegemaakt hoe het is om een vader te hebben die verslaafd is (alcohol en in mijn geval niet eens ernstig, gewoon hoogfunctionerend). Mijn vader was geweldig, behalve wanneer hij dronken was. En ik kan mij de keren wel herinneren dat hij mij door het huis heen sloeg. Niet vaak gebeurd en puur vanwege dat hij geen controle meer over zichzelf had, maar ik zal het nooit vergeten.

En zelf dus ook met verslaving te kampen gehad. Niet makkelijk om vanaf te komen en als je verslaafd bent is alles goed praten zo’n beetje je grootste talent... echter, looking back: ik heb veel kapot gemaakt in die tijd.

Kortom: mijn advies is om wel aan de slag te gaan met jouw drugs- en alcoholgebruik. Niet leuk, maar noodzakelijk. Een verslaafde ouder hebben wens je gewoon niemand toe.

Zeker als je beseft dat ze ook nog geen moeder hebben waar ze nu op terug kunnen vallen.

Ik neem aan dat jij ook de beste vader voor jouw kinderen wil zijn die je kan zijn. En dat kan alleen door te stoppen met zowel drugs als alcohol.
  woensdag 13 november 2019 @ 16:29:12 #157
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189925392
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:16 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ze heeft het uitgelegd aan de hand van voorbeelden uit de praktijk (onze praktijk dus) maar hoe ik bijvoorbeeld om moet gaan met het feit dat ze me het ene moment helemaal fantastisch vind en dan zeg ik iets of ik doe iets en dan vind ze me opeens de grootste lul die er bestaat.
Ik kan het niet vaak goed doen zeg maar. En dan gaat het echt om heel kleine dingen.
Houd van poesjes
pi_189925978
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:29 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ze heeft het uitgelegd aan de hand van voorbeelden uit de praktijk (onze praktijk dus) maar hoe ik bijvoorbeeld om moet gaan met het feit dat ze me het ene moment helemaal fantastisch vind en dan zeg ik iets of ik doe iets en dan vind ze me opeens de grootste lul die er bestaat.
Ik kan het niet vaak goed doen zeg maar. En dan gaat het echt om heel kleine dingen.
Is dat echt iets nieuws of was dat eerder ook al zo? Als het eerder voor kwam, hoe ging je daar toen mee om? En wat is er dan veranderd waardoor je het er nu moeilijker mee hebt?
  woensdag 13 november 2019 @ 18:11:40 #159
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189926780
Nee dat doet ze al sinds het begin. Nu schreeuwt ze me elke keer toe dat ze wil scheiden, me financieel wil uitkleden en Jules van afpakt. En dat ik waardeloos ben en dat steekt me nog het meest. Ik snap wel dat ik ook niet gemakkelijk ben maar dan verdien ik dit toch niet?
Houd van poesjes
  woensdag 13 november 2019 @ 18:28:43 #160
545 dop
:copyright: dop
pi_189927033
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:11 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Nee dat doet ze al sinds het begin. Nu schreeuwt ze me elke keer toe dat ze wil scheiden, me financieel wil uitkleden en Jules van afpakt. En dat ik waardeloos ben en dat steekt me nog het meest. Ik snap wel dat ik ook niet gemakkelijk ben maar dan verdien ik dit toch niet?
Je hebt wel door dat dit soort gedrag onderdeel is van haar stoornis?
Waar mee ik overigens niet wil zeggen dat het okay is.

Dit klinkt precies als een voorbeeld waar bij je advies van haar behandelaar kunt gebruiken.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 13 november 2019 @ 18:29:28 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189927047
quote:
Dat is haar enige "machtsmiddel". Het enige waar ze zelf nog enige controle over heeft (van je scheiden of niet). Verder is ze volkomen afhankelijk van jou (en haar artsen en wellicht de rechter vd rechterlijke machtiging). En ze is ziek en labiel door de hormonen. En heeft borderline (volgens jou geconstateerd door haar artsen). Dus roept ze dat als ze je wil kwetsen en/of het idee wil hebben dat ze nog énige controle over haar leven heeft.

Just my 2 cents. Kan er uiteraard naast zitten. Bespreek het anders eens met haar behandelend arts(en), zoals ScaryMary al suggereerde.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  PR en moderator woensdag 13 november 2019 @ 19:00:40 #162
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_189927536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 13:23 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ja dat ga ik wel doen, dat lijkt mij zelf ook wel handig. En ook eerlijker tegenover haar want zij weet nog van niks. Maar daar ging mijn vraag eigenlijk niet over, ik wilde alleen maar weten hoe ik het beste met haar om kan gaan, en dat wil ik nog steeds aangezien we straks twee jong samen hebben en ik toch met haar door een deur moet kunnen. Ook als we niet meer samen zijn.
Overigens heb ik hier nooit gezegd dat ik zo'n fantastische kerel ben die nooit iets fout doet. Dan had ik het stuk over drank en drugs wel weggelaten.
Dank u voor het advies.
Ik heb wel ervaring met borderliners.

Ik denk dat jullie samen in therapie moeten om te leren communiceren. Het is goed mogelijk dat jij bepaalde signalen van haar niet begrijpt omdat zij ze niet goed kan uitspreken. Of dat zij dingen van jou verkeerd opvat.

Scheiding of geen scheiding, je zult open moeten leren communiceren met elkaar.
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
  woensdag 13 november 2019 @ 19:11:38 #163
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189927722
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb wel ervaring met borderliners.

Ik denk dat jullie samen in therapie moeten om te leren communiceren. Het is goed mogelijk dat jij bepaalde signalen van haar niet begrijpt omdat zij ze niet goed kan uitspreken. Of dat zij dingen van jou verkeerd opvat.

Scheiding of geen scheiding, je zult open moeten leren communiceren met elkaar.
We krijgen al relatietherapie, maar de meer onderliggende problemen komen niet echt aan bod voor mijn gevoel. Dat we elkaar niet begrijpen is me wel duidelijk.
Houd van poesjes
pi_189927757
quote:
Verdiende je het eerder dan wel?
Het is dus geen nieuw gedrag, maar ze roept het vaker en met intensere verwensingen nu begrijp ik dat goed?
pi_189927775
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:11 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

We krijgen al relatietherapie, maar de meer onderliggende problemen komen niet echt aan bod voor mijn gevoel. Dat we elkaar niet begrijpen is me wel duidelijk.
Spreek je dat gevoel ook uit tijdens de therapie?
  woensdag 13 november 2019 @ 19:16:08 #166
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189927801
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 18:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is haar enige "machtsmiddel". Het enige waar ze zelf nog enige controle over heeft (van je scheiden of niet). Verder is ze volkomen afhankelijk van jou (en haar artsen en wellicht de rechter vd rechterlijke machtiging). En ze is ziek en labiel door de hormonen. En heeft borderline (volgens jou geconstateerd door haar artsen). Dus roept ze dat als ze je wil kwetsen en/of het idee wil hebben dat ze nog énige controle over haar leven heeft.

Just my 2 cents. Kan er uiteraard naast zitten. Bespreek het anders eens met haar behandelend arts(en), zoals ScaryMary al suggereerde.
;(
Houd van poesjes
  PR en moderator woensdag 13 november 2019 @ 19:17:16 #167
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_189927823
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:11 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Vertel je dat ook tegen je therapeut? Die kan geen gedachten lezen natuurlijk.

In principe is het zo dat je tegen hem of haar kunt zeggen dat je het graag wilt hebben over probleem X. Het is erg makkelijk om allemaal in abstracte termen te blijven praten en goede voornemens uit te spreken. Maar daadwerkelijk praktische zaken aanpakken tijdens die sessies is echt aan jullie.
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
pi_189927848
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:16 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

;(
Een gedachte om in je achterhoofd te hebben: na de scheiding wordt dit gedrag erger. Althans, dat is mijn ervaring.

Dus probeer zoveel mogelijk op te lossen nu dat nog kan.
pi_189927979
Ik heb een huwelijk gehad met iemand met een emotie regulatie stoornis, want zo heet dat tegenwoordig. Hoewel liep uit op alleen maar drama. Na het huwelijk serieus 5 jaar ellende. Na interventie vanuit jeugdzorg en wijkteams nu eindelijk een soort van goed contact. Maar zoonlief woont 24 /7 bij mij en elke keer als hij bij haar is, max 1x per 14 dagen ben ik scherp.

Het is zeer vermoeiend, hoewel het per persoon natuurlijk verschild.
pi_189928232
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik herken hierin zo duidelijk elementen die komen uit wat je hebt verteld over jouw eigen verleden en ontwikkeling. Je kijkt imo daardoor met een gekleurde bril naar dit hele verhaal.

Ik zie echt geen narcist in TS. Een partner met dit soort problematiek is voor niemand makkelijk.
Tikkeltje vergezocht wat je daar doet.

Borderline en narcisten trekt elkaar aan en deze relaties kennen een vast patroon, komt best vaak voor. Door omstanders is het moeilijk in te schatten als je slechts één kant hoort/leest.
Maar ik zou er niet klakkeloos vanuit gaan dat partner van TS de enige met persoonlijkheidsproblematiek is, laat staan dat hij een hulpeloos slachtoffer is zoals hij het zelf doet overkomen.

https://www.psychologytod(...)erlines-fall-in-love
What's the name of the game?
  woensdag 13 november 2019 @ 19:53:19 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189928375
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:45 schreef -marz- het volgende:

[..]

Tikkeltje vergezocht wat je daar doet.

Borderline en narcisten trekt elkaar aan en deze relaties kennen een vast patroon, komt best vaak voor. Door omstanders is het moeilijk in te schatten als je slechts één kant hoort/leest.
Maar ik zou er niet klakkeloos vanuit gaan dat partner van TS de enige met persoonlijkheidsproblematiek is, laat staan dat hij een hulpeloos slachtoffer is zoals hij het zelf doet overkomen.

https://www.psychologytod(...)erlines-fall-in-love
Hoezo maak jij er nu van dat ik er klakkeloos van uitga dat TS zelf geen persoonlijkheidsproblematiek zou hebben? :?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:04:56 #172
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189928595
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 19:13 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Verdiende je het eerder dan wel?
Het is dus geen nieuw gedrag, maar ze roept het vaker en met intensere verwensingen nu begrijp ik dat goed?
Ze doet dit al vanaf het begin, al voordat ik iets met haar kreeg, dan dreigde ze onze zakelijke relatie op te zeggen en dan deed ik weer van alles om haar bij me te houden.
Maar ze heeft ook gewoon hele leuke kanten, het is niet een en al kommer en kwel.
Houd van poesjes
  PR en moderator woensdag 13 november 2019 @ 20:11:07 #173
69724 crew  Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_189928733
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ze doet dit al vanaf het begin, al voordat ik iets met haar kreeg, dan dreigde ze onze zakelijke relatie op te zeggen en dan deed ik weer van alles om haar bij me te houden.
Maar ze heeft ook gewoon hele leuke kanten, het is niet een en al kommer en kwel.
Dat is lastig gedrag ja. Maar er is wel mee om te gaan. Jullie moeten elkaar en jezelf beter leren kennen om dat gedrag voor te zijn en/of om het te laten stoppen. Dat gebeurt namelijk doorgaans pas na bepaalde triggers. Die moeten jullie leren herkennen.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:21:37 #174
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189928956
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is lastig gedrag ja. Maar er is wel mee om te gaan. Jullie moeten elkaar en jezelf beter leren kennen om dat gedrag voor te zijn en/of om het te laten stoppen. Dat gebeurt namelijk doorgaans pas na bepaalde triggers. Die moeten jullie leren herkennen.
Ik ken haar nu 6 jaar, ik weet nu ongeveer wel waar ze hard op reageert, die dingen vermijd ik dan, maar dat gaat niet altijd even makkelijk dus loop ik vaker dan ik wil op m'n tenen. En vaak zijn het gewoon kleine onschuldige dingen, soms zoekt ze het zelf op, dan daagt ze me uit.
En dat is gewoon vermoeiend, ik wil gewoon een fijne relatie met haar zonder dat ik steeds op m'n tellen moet passen.
Houd van poesjes
pi_189929115
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Fijn dat je die leuke kanten ook nog even benoemd (niet cynisch bedoelt)!

Maar je geeft niet helemaal antwoord, verdiende je die uitbarstingen toen wel?

Als het niet zozeer nieuw gedrag is, wat maakt het nu dan zo moeilijk te verkroppen? Waarom kon je eerst wel volmondig commiteren aan haar, terwijl ze toen ook al zo deed? Wat raakt jou nu meer dan voorheen en waarom? Wat is er verandert?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')