abonnement Unibet Coolblue
pi_189316233
Ze zijn mijn badkamer aan het verbouwen van de woningbouw. Nu ben ik te laat geweest met aangeven voor een aansluiting voor een bad.

Mijn badkamer is niet super groot.

Foto's:
https://imgur.com/f1NRM50
https://imgur.com/hmqISyd
https://imgur.com/ujukhCE
https://imgur.com/8wz6vLW

Hoe krijg ik hier een bubbelbad/whirlpool in?

De loodgieter zei dat het wel zou kunnen qua ruimte maar dat je hem dan rechts zou zetten en weg van de ingang en het water naar het doucheputje laat lopen. Maar ik snap er de ballen niet van want hoe vul je hem dan.

Aansluiting voor een mogelijke vaatwasser in de keuken is ook gemaakt.(die ik waarschijnlijk niet koop)
Eventueel zou ik mijn wasmachine naar de keuken kunnen doen zodat er een afvoer en kraantje beschikbaar is voor een bad? Idk https://imgur.com/cHPVZAz

Nu mijn buurman zei dat je ook iets kan fixen met de afvoer van de wasmachine, een T splitsing buis..waardoor de wasmachine nog steeds zou kunnen staan en het bad zijn afvoer heeft.

Advies voor waar een leuk bad te kopen is ook gewenst(die ook mogelijk is in mijn badkamer), Ik zoek een bad met genoeg water/masseer jets etc. En Chromotherapie. Budget 700-2000 euro ongeveer. Nu heb ik al t een en ander gezien.. maar geen idee of t kan.. en waar de aansluitingen zitten etc. zal vast ook verschillen per bad?

PS ik ben totaal niet handig. (0 inzicht, 2 linker handen)
Is er ergens niet een service waar ze het bad voor je ook installeren?

EDIT:
Wasmachine naar keuken is geen optie. Je hebt dan wel de volledige afvoer tot je beschikking maar het kraantje is koud water en je hebt een warm water kraan nodig begrijp ik.

Misschien dat het mogelijk is een T splitsing te maken vanaf het wasbak kraantje... idk

[ Bericht 2% gewijzigd door KaleOssan op 07-10-2019 17:15:22 ]
pi_189318412
Warm water voor je wasmachine? :?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189318442
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:45 schreef Messina het volgende:
Warm water voor je wasmachine? :?
Ja dat punt miste ik even. Dacht dat ik t kraantje kon pakken van de wasmachine. Maar die heeft geen warm water idd.
  maandag 7 oktober 2019 @ 21:18:04 #4
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189321804
Mijn wasmachine gebruikt koud water. Heb jij een bijzondere?
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 22:09:43 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189322962
Je hebt er geen problemen mee om in je bad te moeten staan om te douchen ?
Ik zie ook geen elektra aansluiting voor een whirpool; die zou daar logisch gezien ook niet mogen zitten zo in je huidige douchehoek. ;)
pi_189323581
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 22:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Je hebt er geen problemen mee om in je bad te moeten staan om te douchen ?
Ik zie ook geen elektra aansluiting voor een whirpool; die zou daar logisch gezien ook niet mogen zitten zo in je huidige douchehoek. ;)
Ik heb 2 stopcontacten bij de wasmachine aansluiting en 1 naast mijn wasbak spiegel.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:53:26 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189327113
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 22:41 schreef KaleOssan het volgende:

[..]

Ik heb 2 stopcontacten bij de wasmachine aansluiting en 1 naast mijn wasbak spiegel.
Ik zou het niet aansluiten met een verlengsnoer wat je open en bloot in de badkamer laat hangen.

De enige optie is dan om de aansluiting voor de wasmachine in zijn geheel te verplaatsen. De pomp van je bad heeft waarschijnlijk een geheel eigen groep nodig.
pi_189327374
Extra lange doucheslang een optie? :+
pi_189327685
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 09:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik zou het niet aansluiten met een verlengsnoer wat je open en bloot in de badkamer laat hangen.

De enige optie is dan om de aansluiting voor de wasmachine in zijn geheel te verplaatsen. De pomp van je bad heeft waarschijnlijk een geheel eigen groep nodig.
Geen idee hoe lang het snoer zou zijn, maar zover zit het stopcontact niet, en misschien kun je het bad zo draaien dat je het snoer dichterbij t stopcontact hebt?
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:05:58 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189328757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 10:46 schreef KaleOssan het volgende:

[..]

Geen idee hoe lang het snoer zou zijn, maar zover zit het stopcontact niet, en misschien kun je het bad zo draaien dat je het snoer dichterbij t stopcontact hebt?
Dat mag dan weer niet in verband met de veiligheid in een badkamer; en de daaraan hangende electrotechnische zone indeling waar aan je je moet houden.

Een korte samenvatting staat hier.
K&W / Elektra in de badkamer - Alles over de zone indeling en aarding!
pi_189330426
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Een korte samenvatting staat hier.
K&W / Elektra in de badkamer - Alles over de zone indeling en aarding!
Even een klein zijsprongvraag: Is er ook een dergelijk topic over de keuken? Met name wat er wel en niet samen op een groep mag en waar je stopcontacten mag plaatsen?
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 22:25:34 #12
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189355023
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Even een klein zijsprongvraag: Is er ook een dergelijk topic over de keuken? Met name wat er wel en niet samen op een groep mag en waar je stopcontacten mag plaatsen?
Een specifiek topic daarover is er niet; je kunt eigenlijk zeggen dat apparatuur die vast opgesteld staat en een elektrisch vermogen heeft van 2000 watt of meer op een geheel eigen groep aangesloten moet worden. Dan moet je denken aan wasmachines, wasdrogers, oven, steamers, warmhoudladen, combimagnetron, vaatwasser enz. enz.

Boven het aanrechtblad moet je eigenlijk voor algemeen gebruik ;) twee verschillende groepen hebben voor wandcontactdozen. Voor het koffiezetapparaat, waterkoker, staafmixer, broodrooster enz. Dit hoeven geen geheel eigen groepen te zijn, maar het moeten dus wel twee verschillende groepen zijn. Als je snapt wat ik bedoel. :)

Over het elektrisch koken hebben we al eens een heel topic volgeschreven : K&W / Elektrisch koken; perilex aansluiten- Deeltje 4

Als je een keuken koopt word er vaak wel een leidingsschema verstrekt waarop staat waar welke aansluitpunten zouden moeten komen te zitten.
pi_189358368
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 22:25 schreef Vonkenboer het volgende:
2000 watt
...
K&W / Elektrisch koken; perilex aansluiten- Deeltje 4

Als je een keuken koopt word er vaak wel een leidingsschema verstrekt waarop staat waar welke aansluitpunten zouden moeten komen te zitten.
Kijk, dat is goede info. Heb ik nog wat te lezen ook.
Die keuken wil ik zelf samenstellen en bouwen. Komt dus neer op een kookgroep en grie a vier groepen er nog bij.
Tnx
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:29:13 #14
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_189360356
...en toch ben ik wel benieuwd naar dat warm water kraantje voor de wasmachine!. Wie heeft je dat verteld TS?
zo goed..?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')